Oei, duur! Hoeveel kosten jullie geboortekaartjes?

Laura

Oei, duur! Hoeveel kosten jullie geboortekaartjes?

Berichtdoor Laura » 02 feb 2007, 14:42

Hoeveel kosten ze zonder verzending? Per 100. Bedankt

Gast

RE: Oei, duur! Hoeveel kosten jullie geboortekaartjes?

Berichtdoor Gast » 02 feb 2007, 14:47

Wij laten ze ontwerpen en drukken ze dan af bij een drukker. Voor 100 kaartjes komt dat op zo'n 300 euro. Voordeel is wel dat het een kaartje is dat niemand anders heeft, en dat volledig bij ons aansluit.

M

Berichtdoor M » 02 feb 2007, 15:00

Wij betalen 180 euro voor 8O stuks. Wel met speciaal lettertype en kleur wat het ietsje duurder maakte.
Wat maakt 2,25 euro per kaartje. Standaard kost het kaartje 1,50 euro.

Is wel iets wat ik nog niet eerder gezien heb

Gast

Berichtdoor Gast » 02 feb 2007, 15:04

heb mijn kaartje zelf ontworpen, speciaal kleurtje, verschillende voor drukker niet relevante lettertypes en met foto's. Dan bij drukker binnen gedaan. hebben voor 130 kaartjes met enveloppen 105 euro moeten betalen (excl. btw) formaat was ongeveer 10/20 (standaard formaat, lange enveloppe)

was ook een kaartje dat niemand ooit eerder had gezien, sloot ook volledig bij ons aan en was toch niet overdreven duur!

succes bij je zoektocht!

Gast

Berichtdoor Gast » 02 feb 2007, 15:09

onze kaartjes zullen 2,5 euro per stuk kosten (minimaal 60 te nemen). Het is ook een persoonlijk ontwerp, kleurendruk, met foto's. We wilden deze keer graag met foto, ook van de oudere kindjes. Hierdoor zit je automatisch in een iets duurdere categorie.
Vorige keer ook een persoonlijk ontwerp, bij de drukker laten drukken . En veel goedkoper kwam het niet uit, omdat het op speciaal papier moest gedrukt worden voor het effect. Wel veel meer werk aan gehad. En net dat zag ik deze keer niet zitten...

Gast

Berichtdoor Gast » 02 feb 2007, 15:46

Eigen ontwerp met wat speciallekes, door de drukker laten doen: 450 euro voor 100 kaartjes. Veel geld maar als ik er mijn zinnen op gezet heb, kan mij dat weinig schelen.

Gast

Berichtdoor Gast » 02 feb 2007, 15:59

99 EUr eenmalige kost om voor de druk (ongeacht hoeveel kaartjes) en dan 1,44 EUR per kaartje erbij.

voor 100 kaartjes dus 243 EUR

Nele

Berichtdoor Nele » 02 feb 2007, 16:01

Hey,

Ik had mijn kaartjes bij de fotograaf laten maken. DIe heeft op de dag van de bevalling een foto komen maken van onze Seppe. De tekst was gedrukt (iemand waar fotograaf mee samenwerkt) . Wij betaalden 1,85 euro per kaart + enveloppe. Was wel allemaal met een foto.
Ben nu terug zwanger en ga dit terug doen. Nu met twee foto's (naam in zand geschreven + foto van baby). Weet nog niet hoeveel dit zal kosten.

groetjes
Nele

Gast

Berichtdoor Gast » 02 feb 2007, 16:25

Ik ben precies de goedkoopste... Wij hebben een eenvoudig kaartje met een beertje op de voorkant gekozen, maar er een mooi persoonlijk gedichtje op gezet. ¿ 0,80 per stuk, dus ¿ 80 voor 100 stuks. Daar komt nog ¿ 55 voor de drukkosten bij. Valt heel goed mee dus (ik denk eigenlijk dat je niets goedkoper kan vinden). We vonden dit kaartje het mooist (houden van eenvoud) en toevallig was het ook het goedkoopst. Maar sowieso zou ik er nooit zoveel geld kunnen aan uitgeven dan sommigen hierboven. De mensen die een kaartje krijgen bekijken het nauwelijks en het belandt toch meestal in de vuilbak. Ik geef dan liever wat extra geld uit aan spulletjes voor het kindje, daar hebben we allebei iets aan. Maar ieder zijn goesting natuurlijk hé (ik veroordeel niemand).

Prettig WE!

Isa

Berichtdoor Isa » 02 feb 2007, 16:40

Fotoreportage ziekenhuis : 85 ¿.

Kaartje met op 2 zijden foto's + enveloppe = 2.5 ¿.

Voor 85 kaartjes + reportage + 54 postzegels betaal ik 325.58 euro.

Doopsuiker zal rond de 300 ¿ kosten.

Dus wel redelijk veel geld maar ik heb er dan ook geen werk meer aan.

Vorige keer alles zelf gemaakt, toen voor alles 260 ¿ betaald, kaartjes en doopsuiker.
Dus ja nu het dubbele. Maar het is ook ons laatste en ik wou eens een foto'tje.
Onze dochter met baby en baby'tje alleen.

mammie

Berichtdoor mammie » 02 feb 2007, 17:05

ik heb 5.50 betaald voor mijn geboortekaartjes (via mijn moeder aangekocht) moet wel nog de eveloppen zelf gaan halen maar dit zal ook niet meer kosten dan 25¿ + 50 postzegels voor speciaal formaat is 45 ¿ en het durkwerk doe ik zelf dus dat komt neer op een 75.50 vind dit al duur genoeg voor weg te geven sorry maar met 300¿ doe ik toch liever wat anders

Gast

Berichtdoor Gast » 02 feb 2007, 17:14

Geboortekaartjes zijn er natuurlijk in alle smaken en prijsklassen.
Hangt af van wat je wil uitgeven.
Persoonlijk geef ik liever wat meer aan originele geboortekaartjes, tenslotte een kind zet je niet iedere dag op de wereld en dan mag het wel al wat kosten.
Voor ons dus een origineel geboortekaartje met foto en moderne lay-out.
Totaal prijs voor 100 stuks 300 euro ongeveer.
Ontworpen in samenspraak met onze fotograaf.
Wat we trouwens heel leuk vinden is een foto van ons pasgeboren kindje op ons kaartje.

Gast

Berichtdoor Gast » 02 feb 2007, 17:14

65 kaartjes voor 115 euro, INCLUSIEF verzenden.

Vierkante kaartjes van 12.5 x 12.5 cm
Full colour gedrukt met eigen foto('s)
Eigen ontwerp
Digtaal aanleveren van adressen bestand
Voor 15 uur online besteld is volgende dag bezorgd bij de geadresseerden

Via Geboortepost.nl

Gast

Berichtdoor Gast » 02 feb 2007, 17:18

houten kaartjes, zelf gegraveerd en geschilderd en vernist. Met alle materiaal ongeveer 100 euro voor 75 kaartjes. Wel veel werkuren ingestoken.

Kyra

Berichtdoor Kyra » 02 feb 2007, 20:45

De tarieven zijn gisteren wel veranderd. Het is nu 92 cent voor een kaartje dat niet een standaardformaat heeft, maar bijna alle geboortekaartjes vallen daar dus buiten.

heidi

Berichtdoor heidi » 02 feb 2007, 21:20

Dag laura ,
Wij zijn ook van het gedacht een beetje dat niet alles duur hoeft te zijn maar dat er in elke prijsklasse wel iets moois te vinden is . Wij hebben onze kaartjes besteld
op www.geboortekaartjes. nl en die leveren ook in België en zo en scheelt veel van drukkosten enzo . We hebben onze enveloppen en proefkaartjes al ontvangen en ze zijn prachtig . Misschien daar eens kijken het is ongelooflijk hoeveel kaartjes ze hebben .

Groetjes en veel succes

Gast

Berichtdoor Gast » 02 feb 2007, 21:43

Hebben onze kaartjes besteld bij www.babygrafix.be en zo'n 250 euro betaald voor 150 kaartjes recto/verso in kleur (inclusief enveloppen, 2 drukproeven en aangetekend verzenden van de kaartjes).
In vergelijking met Ava en drukkers en zo vond ik dit heel goed meevallen.

Gast

Berichtdoor Gast » 03 feb 2007, 05:26

100 kaartjes?

Waarom zoveel? Ik ben van plan om er een stuk of 30-40 te laten maken.

Laura

Berichtdoor Laura » 03 feb 2007, 09:23

Bedankt voor jullie reacties! We hebben er zeker 100 nodig, omdat onze ouders hun vrienden er nl ook eentje verwachten (een kaartje welteverstaan). En mijn man en ik hebben niet dezelfde vriendenkring; mij man zit in een voetbalploegje en die willen er ook allemaal eentje (da's dan al direct 15 kaartjes bij) En mijn schoonouders zijn blijkbaar ook wel populaire mensen want ze hebben een lijstje gegeven van hun vrienden die een kaartje verwachten en dat was al bijna de helft van de totale lijst, dus...veel werk hier om te schrijven.
Dus tussen ¿200 en ¿3OO is wel in de normale lijn, awel ik vond dat enorm duur. En was de verzending per stuk nu 92 cent? Das dan nog eens ¿100 bij, amai mijne frak! Maar inderdaad, een geboorte is wel een héél bijzondere gebeurtenis en dan mag dit al wat meer zijn. Bedankt allemaal!

Gast

Berichtdoor Gast » 03 feb 2007, 11:03

Wij betalen voor 180 kaartjes 105 euro!
Eigen ontwerp in kleur, postkaart-formaat, voor-en achterkant!
Krijgen er gratis 2 posters bij van geboortekaartje

30 euro voor 120 stickers met naam erop voor op geboortesuiker!

Gast

Berichtdoor Gast » 03 feb 2007, 14:02

Mag ik vragen hoe je dat gedaan hebt dat zelf graveren van doopkaartjes? Zou het zelf ook graag willen doen maar heb ik geen idee hoe ik er aan zou moeten beginnen.
alvast heel erg bedankt voor de tips!

groetjes Kathleen

Gast

Berichtdoor Gast » 03 feb 2007, 16:43

Blijkbaar bij ons heel duur... had dit niet door toen. Laten ontwerpen en ook een tekenaar de tekening maken, alles inbegrepen zonder postzegels 500 ¿. (drukkost, ontwerp, grafisch vormgeefster en enveloppes) Wij hadden wel een 150 kaartjes.

@Kathleen

Berichtdoor @Kathleen » 03 feb 2007, 16:47

Wij hebben het geluk dat een kennis van ons in de grafische sector zit en zo'n machine heeft. Ik was er eerst aan begonnen met de hand te graveren (daar heb je setjes van in de betere hobbywinkel), maar dat bleef eindeloos duren. Toen zei die persoon dat dat perfect mogelijk was met zijn materiaal en dat hebben we dan machinaal laten doen. Wij hebben gewerkt op heel dun, maar stevig hout.

groetjes.

Gast

Berichtdoor Gast » 03 feb 2007, 18:18

De geboortekaart die wij voorzien is nogal een groot formaat, voorkant bedrukt en achterkant ook. Het kaartje + enveloppe kost 1,40 euro. En voor 100 exemplaren te bedrukken kost het 59,50 euro voor de voorkant, omdat het een dubbelzijdige kaart is, komt er 20 euro bij (bedrukking achterzijde).
Ik vind dit zeer goed meevallen want ik had het "erger" verwacht.

Dus 100 gedrukte kaartjes + enveloppe = 219,50 euro.
De mevrouw van de winkel zei dat het een goede keuze was, en dat we zeker niet het goedkoopste hadden gekozen.
We zagen gewoon die geboortesuiker graag met een naamkaartje aan met een klein logo op, en hadden gevraagd of er met dat logo ook een kaartje bestond (manlief is iets klassieker op dat gebied en we kwamen niet zo goed overeen, dit was een gulden middenweg ;))

Groetjes

Kathleen @ houten kaartjes

Berichtdoor Kathleen @ houten kaartjes » 04 feb 2007, 11:31

Hoi,
Zou je mij een voorbeeld-foto van jullie kaartje willen sturen? Het lijkt me echt prachtig! Ik heb nog wel even tijd voor ons kleintje komt dus ik kan er nog wel de nodige tijd in steken.
alvast heel erg bedankt.

klas_1b@hotmail.com

groetjes Kathleen

Terug naar “Je bent zwanger!”