Serieuse vragen aan mensen met borstvergroting

mamavan3

RE: Serieuse vragen aan mensen met borstvergroting

Berichtdoor mamavan3 » 14 aug 2007, 02:46

Hej Irish,

Nu pas terug van werk pf. Moet eigenlijk slapen!

Fijn dat je goeie vakantie had. Wat littekentjes betreft: mn pc zei me dat het, op beetje langere termijn, helemaal geen verschil zou uitmaken of je er veel aansmeerde of niet, maar als je t wel doet dan 'trekken' ze minder en gaat genezing nog sneller (dat had ik een paar dagen, zo'n trekkerig gevoel, daarom vroeg ik het).

Ik vind het ook fantastisch om allerlei kleedjes en bloesjes aan te schaffen - maar hoop tegelijk dat mn boezem toch nog wat zachter wordt. Is natuurlijk al veel beter als int begin (ben nu 4à5 weken p.o)... Maar hopelijk gaat t nog wat meer wiebelen als ik loop en liggen als ik lig. En wat meer hangen (stel je voor, 33 en verlangen naar 'hangborsten' hihi). Volgens mn dokter komt dat allemaal goed, maar heb je tot 6 maanden geduld nodig.

Wanneer ben jij eigenlijk wat anders dan sportbh's beginnen dragen? Mn vel lijdt wel wat onder die strakke bh's - klein beetje vervellen en schilfertjes - dus doe k nu gewone comfortabele zonder-beugel bh aan. Draag jij al beugelbh's en zit dat goed? Ben je content met je maat? kHeb nu 75C, soms denk ik te klein maar soms ook te groot...

En ik ben eigenlijk ook heel benieuwd naar je ervaringen als je later zwanger zou worden en borstvoeding geven... Maar da's nogal veel te vroeg zeker!

Hej Nanne,

Maak je geen zorgen dat het met je kindjes niet zal lukken, want je kàn het absoluut wel ook al doen sommige dingen wat pijn of vreemd. Lastigst vond ik om me constant zorgen te maken dat alle tilwerk en duwwerk en andere dingen voor slecht herstel of schade zouden zorgen. Volgens mijn pc niet, maar je leest zoveel over zes weken níks tillen... Wel, vanaf dag 5 heb ik voor mn kindjes gezorgd. Na een kleine drie weken ook niks geen pijn meer en ik kan nu zelfs op mijn buik slapen zonder dat ik daar bobbels voel! Als je specifieke vragen hebt, stel ze gerust!

nanne

Berichtdoor nanne » 14 aug 2007, 18:59

@stefanie

Voor mij is dat geen probleem aangezien ik mn kindjes al heb.

@mamavan3

Hallo, leuk om nog iets te horen.
Ik ben vandaag voor een mammographie geweest, daaruit blijkt dat alles in orde is.
Wel te verwachten was dat het uitdraaide op een echo omdat mijn borsten te klein zijn voor tussen die platen. Na heel wat getrek en geduw is het toch maar een echo geworden.
Het voornaamste is dat het allemaal goed is.
Nu maar aftellen hé (nog 3weken en 4dagen te gaan)

Groetjes

Gast

Berichtdoor Gast » 15 aug 2007, 15:16

ik raad iedereen om te wachten na de kindjes om een bv te doen want je borsten veranderen na de zwangerschap.

ik laat me volgende jaar terug opereren ,heb 3 jaar geleden van A naar een D gegaan. ik was zeer gelukkig maar nu na 3 jaar krijg ik kapselcontractie dus mijn borst voel harder en vervorm zich , soms doet het pijn.
ik vind het zo erg dat ik gehuild heb het zal me terug veel geld kosten(1850 euro) dus nu sparen !
probleem is ook mijn werk wat vertel ik tegen mijn collega's niemand weet het??
volgens de dokter is beter dat ik 6 maanden rust maar dat kan ik niet.

ik mag er gewoon niet aan denken....

Irish

Berichtdoor Irish » 18 aug 2007, 14:27

Kennen ze de oorzaak van de kapselvorming? Heb je een zware fysieke job?

Ik heb soms ook wel schrik dat ik het zou krijgen,
maar daar mag je natuurlijk ook niet te veel aan denken...

Veel sterkte...
laat zeker horen hoe het met je gaat!

Gast

Berichtdoor Gast » 18 aug 2007, 20:56

zo zwaar is mijn werk niet.soms moet ik wel eens kracht geven aan iets zoals trekken of duwen maar doe deze werk nu al bijna twee jaar en het is al een goede 6 maanden zichtbaar.
dus als je licht werk heb zoals computer of andere waar je niet veel beweging of kracht moet geven dan zijn er mindere risico.
de dokter zowel liever hebben dat ik mijn job op geef maar nu kan ik dit nog niet .
dus ik weet niet echt wat te doen...

angie

Berichtdoor angie » 19 aug 2007, 16:55

hey,
Is er iemand die me kan zeggen hoe het zit met de wachttijden in de wellness kliniek voor een borstverrgroting. ik ga ook de stap zetten en ik heb op de site gezien dat er een promotie is op het moment. graag wat info over de werking binnen de wellness aub.
groetjes

Irish

Berichtdoor Irish » 20 aug 2007, 15:02

Hoi Angie,

Ik heb in het begin van april gebeld naar de Wellnesskliniek, en m'n eerste consultatie (dus niet de operatie) kon ten vroegste in september. (dus 5 maanden wachttijd voor een eerste consultatie)
Ik herinner me dat er hier op het forum zelfs dames waren die hun consultatie aan elkaar probeerden te geven omdat sommigen het wachten niet meer zagen zitten.

Het hangt er natuurlijk allemaal een beetje vanaf hoe lang je wilt wachten, maar toen ik de keuze had gemaakt om de operatie te laten doen kon ik echt geen maanden meer wachten. Ik weet dat ik dan weer zou beginnen twijfelen...
We zijn nu midden augustus en ik ben al meer dan 2 maanden de trotse bezitter van een mooie boezem...
(en ik ben echt héééééél erg tevreden over m'n pc)

Ik weet niet hoe lang de actie nog loopt bij de wellness, en of het nog mogelijk is als je nu pas voor een eerste consultatie belt.
Daar kan ik je geen antwoord op geven. (misschien iemand anders?)

(Als ik me niet vergis is Sproet in de Wellness geweest ... misschien kan zij jou helpen?)

Groetjes!

Irish

Berichtdoor Irish » 20 aug 2007, 15:08

@mamavan3

Sinds deze week voel ik alweer een serieuze verandering in m'n borsten!!
Ik voelde ze elke week mooi soepeler worden, maar ik bleef ze nog steeds vrij "stijf" vinden. (wat ergens wel normaal denk ik... ik ben pas iets meer dan 2 maanden po)
Maar...
Sinds deze week is het echt heel veel veranderd...

Mijn operatie was 15 juni... wanneer was die van jou nu weer?
Hoe verloopt het herstel? Laat zeker van je horen!!

x

June

Berichtdoor June » 21 aug 2007, 14:53

Idd Irish ik was er zo eentje die een vroegere afspraak wou bij de wellness maar helaas was dat niet bij dokter Goerdin, toch wel de dokter die ik echt graag wil.

Dus Angie ik heb in april gebeld en mijn eerste afspraak was 24 september maar ik vond dat vreselijk laat, dan maar terug een belletje gedaan en ten vroegste 4 september kan ik gaan...spannend eindelijk komt het dichter bij!

Wat ze mij ook zeiden was dat ik een datum kon doorgeven dat ik graag wilde gaan voor mijn BV maar dat was dan net na mij eerste conultatie en dat durfde ik toch niet zo goed, ik zou dan 500¿ moeten betalen en stel dat om de één of andere reden de BV niet zou kunnen doorgaan dan was ik die centen kwijt.

Liefs

June nog eens

Berichtdoor June nog eens » 21 aug 2007, 15:21

Mag ik nog iets vragen? Deed al een tijd geleden maar er kwam geen reaktie :) niet zo erg maar ik zou het graag weten :)

Hebben jullie verlof "genomen" of ziekenverlof gekregen? Ik kan mij niet voorstellen dat ik met een briefje afkom van een PC :) ze zouden nog al praten op het werk LOL

En mijn dochter zal het ook zeker merken en eigenlijk wil ik het tegen niemand vertellen :)

alvast bedankt voor de antw-jes

nanne

Berichtdoor nanne » 21 aug 2007, 15:51

@june

Mijn operatie gaat door op 10 september.
Dat is de eerste dag van mn verlof dus zal ik geen briefje nodig hebben van de dokter ik weet zelfs niet of ze dat doen voor een borstvergroting.
K heb het ook tegen niemand gezegd dat ik mij laat opereren en vind ook niet dat er dat iemand moet weten.
Ik doe het echt wel voor mezelf en als er iemand om vraagt weet ik wel nog niet wat ik ga antwoorden.
De kids zullen het waarschijnlijk ook merken maar we zien wel hoe de reacties zullen zijn .
De tijd mag nu wel heeeeeeel rap gaan hoor.
Groetjes

Gast

Berichtdoor Gast » 21 aug 2007, 16:55

Ik ben de vrijdag geopereerd.
Ik had de vrijdag en maandag vrijaf genomen maar ik kon echt nog niet gaan werken die week. Ik ben dan nog een ele week thuis geweest.

Ik heb aan m'n huisarts een briefje gevraagd.
Ik heb het hem gewoon vertreld. Ik ben al een paar keer bij hem geweest maar ik ken hem niet zo goed. We zijn vorig jaar verhuisd dus ik kende hem niet van vroeger.
Ik zou het nooit verteld/gevraagd hebben aan m'n huisarts waar ik al van kleinsaf ging, want m'n ouders kennen hem! :)

Ik had wel geluk dat hij een briefje heeft geschreven voor me...

Gast

Berichtdoor Gast » 21 aug 2007, 18:18

Hey leuk dat jullie al geantw hebben :) Bedankt.

Het probleem bij mij is ook dat ik nog maar enkele dagen verlof heb dus ik denk dat ik ook mijn huisdokter ga aanspreken als het niet gaat. Ik zie wel!

Grtjs June

Irish

Berichtdoor Irish » 22 aug 2007, 07:56

@June,

Wel, als je het aan je dokter kan vragen... da's echt wel handig.
Uiteindelijk schrijft hij een briefje omdat je fysiek gezien onbekwaam bent om te werken.
Ergens is dat ook zo hé... :)
Nee serieus... tegen de dinsdag kon ik echt nog geen volledige dag rechtop blijven zitten. De druk op m'n borsten was nog te groot en ik voelde me nog serieus stijf. De dinsdag was ik even tussen de mensen en iemand vroeg of ik pijn had in m'n rug. Blijkbaar kon je wel duidelijk zien dat ik stijf was.

(P.S. vorig anoniem berichtje was van mij!) :)

June

Berichtdoor June » 22 aug 2007, 11:33

Hallo

Nu het allemaal wat dichterbij kom begin ik mij te bedenken. Schrik om veel dingen :) Ik heb zelf mijn afspraak willen afbellen maar dankzij mijn man heb ik dat maar niet gedaan. Hoewel hij helemaal niet vind dat ik dat nodig heb. Maar omdat ik er al van droom sinds mijn 20ste, ik ben er nu 31!
Wat ik hier veel lees is dat zijn A cups met wel een fijn gebouwd lichaam mijn probleem is dat ik een A cup heb maar niet echt super mager ben. Mijn lichaambouw klopt gewoon niet.
Ik ben 1m60 en weeg 63 kilo niet mager dus en dan zo klein borsten vreselijk.
Ik weet eigenlijk niet wat ik juist wil vertellen met dit bericht maar het doet wel goed om het eens neer te typen :)

Liefs

Gast

Berichtdoor Gast » 22 aug 2007, 11:48

Niet opgeven.We hebben allemaal heeeeeeeel veel getwijfeld!!!!!Iedereen doorstaat hetzelfde en achteraf lees je veel van had ik het maar eerder gedaan.Zeker de afspraak niet afzeggen!!Doorbijten.Hebben we allemaal gedaan.Mooie leeftijd trouwens.Ik ben 10 jaar ouder dan je en had ik het geweten deed het ook 10 jaar vroeger.Veel courrage en niet twijfelen maar DOORGAAN.
Succes vanwege een oudere bv

angie

Berichtdoor angie » 22 aug 2007, 13:51

bedankt voor de antwoorden.
Denk dat ik het toch maar dichter bij huis zal zoeken, kent hier iemand Dr.Depoorter uit het St Jan ziekenhuis in Brugge. Volgens mijn gyne. en zéér bekwaam pc.

groetjes.

Irish

Berichtdoor Irish » 23 aug 2007, 09:20

@June,

Die twijfel die je nu begint te merken is helemaal normaal. Ik heb dat ook gehad! (vraag maar aan Sproet! Zij had haar operatie op dezelfde dag als mij en we hebben toch wat "steun" moeten zoeken bij elkaar omdat je wat nerveus begint te worden hé)
Weet je... éénmaal je je beslissing hebt genomen moet je er echt voor gaan!

Ik moet eerlijk gezegd toegeven dat persoonlijk mijn lastigste moment een paar dagen na de operatie was.
Ik had een drietal dagen echt het gevoel: "wat heb ik toch gedaan?"
Mijn perfect gezonde lichaam, en ik voel me zo stijf, ongemakkelijk en pijnlijk.

Ik heb absoluut geen last gehad van de verdoving, (uiteraard een volledige verdoving maar met een nieuwe techniek. Die zou veiliger zijn, en waarbij je achteraf niet misselijk bent)
Maar.. ik was enkele dagen ERNA misselijk! Het bleek dat ik niet tegen de pijnstillers kon!!
Ik had eigenlijk niet echte pijn maar wel pijnscheuten met enorme stijfheid, dus ik ben gewoon gestopt met die pijnstillers. Voilà, geen problemen meer.

Ik wil dit gewoon eens vertellen, omdat het toch wel interessant is voor anderen om dit ook te weten. Mijn operatie en herstel is héél goed verlopen, blijkbaar waren de pijnstillers voor mij te sterk.

Echt June, je moet inderdaad eens serieus nadenken over de ingreep, maar ik denk dat je dat gedeelte wel al achter de rug hebt. Nu gewoon even doorbijten en aftellen. Je bent zo blij achteraf!!

P.S. Van m'n vriend moest ik dit ook NOOIT laten doen, (en ik vond dat ook echt super aan hem!) maar nu is hij wel gek op m'n borstjes hoor! ;)

June

Berichtdoor June » 23 aug 2007, 11:43

Bedankt Irish wat jij beschrijft is net wat ik bedoel, ik ga laten prutsen aan mijn gezond lichaam, en dat terwijl mijn moeder zwaar ziek is en al 9 maal onder het mes is geweest en 8 van de 9 maal liep er iets mis tijdens de narcose. Ik durf het haar ook niet te vertellen :) en ze zal het zien en wat dan?

Ik denk dat ik alles wel al 100 maal heb gelezen over BV's :) Gisteren betrapte mijn dochter mij en ze zei (op zn groots) "mamake zijt ge dat nu alweer aan het lezen, gaat ge dat doen en maar lachen" ik voelde mij even het kind :)

En ja ik denk ook dat mijn man het achteraf gezien ook wel "de max" gaat vinden :) Het zijn mannen hé. Hoewel hij nu zegt voor mij is het perfect. We zien wel!

Nog eens bedankt allemaal

nanne

Berichtdoor nanne » 31 aug 2007, 16:40

@iedereen

Zo hier zijn we nog eens.
Het is hier de laatste tijd wel stil hé.
Mijn zenuwen beginnen toch al ferm te komen hoor.
Nog 9 dagen en het is zover, dan krijg ik EINDELIJK borsten.
Voila dat moest ik eens kwijt.
Groetjes

Irish

Berichtdoor Irish » 04 sep 2007, 21:30

Hoi Nanne,

het is hier inderdaad hééél rustig... Ik kom hier af en toe eens piepen, maar ik heb de indruk dat het al even vrij kalm is.
(misschien omdat de zomer voorbij gaat, de topjes worden weggestopt en de truitjes met een hogere decolleté door het weer terugkomen?) :)

Ik kan goed geloven dat je wat nerveus begint te worden!!
Het is niet lang meer hé!
Nu is het even lastig, maar je zal zo blij zijn achteraf!
Even doorbijten, enkele dagen na de operatie, maar dan gaat het herstel heel vlot.
Ik ben nu bijna drie maanden po en ik ben nog steeds héééééél blij dat ik de beslissing heb genomen!! Ik ben zooo gelukkig!
Ik ben dit weekend ben ik voor het eerst samen met een vriendin bh's gaan kopen!!! Vroeger was dat een opdracht die ik helemaal alleen deed!!
Nu stonden we samen in een pashokje en hebben we ons super geamuseerd!
(en ik ben teruggekomen met drie leuke bh's!)

Sinds de laatste twee weken zijn ze alweer veel soepeler geworden...
ik ben echt enthousiast! Ik zou niet meer terug willen!

Voor hoeveel cc ga je kiezen?
(misschien heb je dat al 100x geschreven, maar zoals velen lees ik niet altijd terug...) :o

even anoniem

Berichtdoor even anoniem » 05 sep 2007, 12:11

Hallo allemaal,

Ik ben hier nieuw, en ik heb nog niet alles gelezen, dus sorry voor de vragen die hier waarschijnlijk al heel veel zijn gesteld.
Ik wil een borstvergroting, ik ben gisteren op eerste consultatie geweest in Gent bij dokter Hannah Cools, een super lieve vrouw ik voelde me volledig op mijn gemak, ik schrok eventjes van de prijs het was 4250 euro.
Nu hoor ik dat dit wel normaal is maar ik zou toch graag nog eens ergens anders gaan luisteren. Wie kan mij iemand aanraden want ik weet echt niet waar naartoe.
Ik woon in de omgeving van Gent of Aalst. Dendermonde kan ook nog.

Alvast bedankt

Gast

Berichtdoor Gast » 05 sep 2007, 19:27

Hallo,

Ik ben geop.door Dr Cambier vorig jaar in mei en heel tevreden.De consultaties zijn in Gent maar de operatie gaat door in St.Blasius in Dendermonde.
Effe kort:hij steekt enkel maar zoutwaterprotheses.

Groetjes

Gast

Berichtdoor Gast » 05 sep 2007, 19:29

sorry de prijs vergeten zeggen hierboven 3000 euro alles inbegrepen consultaties voor en na.
groetjes

nanne

Berichtdoor nanne » 05 sep 2007, 21:10

@irish

Hoi,
Hier begin ik alsmaar meer en meer zenuwen te krijgen.
Wat zal ik blij zijn als we maandag zijn, terugkrabbelen zal ik zeker niet doen want daarvoor verlang ik te veel naar borsten.
Bedankt voor je reactie irish.

Ik ga bij Dr Doornaert in Roeselare, Het zal 300cc worden en zijn zoutwateroplossingen die hij gebruikt.
Dat brengt hij in via een klein sneetje rond het tepelhof.
Welke prothesen zijn het van jou en via waar zijn ze ingebracht ik weet dat ik dat allemaal gelezen heb maar weet niet meer juist welke blz.(sorry)
Maandag moet ik daar om 7u zijn en dan gaan we nogmaals alles bespreken en de prothesen passen.Volgens de Dr meag ik gerust 330cc nemen omdat ik vrij groot ben.(1m76 en ik weeg 62kg).
Ik wil wel niet van die enorme borsten hebben ook gewoon mooie gevormde borsten. normaal gezien zou ik uitkomen op een 80B na de operatei nu heb ik een 80a en zelfs dat vul ik bijna niet.

Groetjes en tot schrijfs
ps de kostprijs is 3200¿ alles inbegrepen en levenslange garantie op de prothesen met certificaat.
x

Terug naar “Gewicht en afvallen”