Gift voor Unicef op geboortekaartje

ano

Gift voor Unicef op geboortekaartje

Berichtdoor ano » 19 apr 2007, 20:43

Hebben jullie er al aan gedacht om in plaats van een persoonlijk rekeningnummer te vermelden op het geboortekaartje, eerder het rekeningnummer van Unicef te vermelden, om andere kinderen te helpen, die het echt nodig hebben?

We verwachten ons 2° kindje, hebben al alles, en denken er aan om dit te doen.
Wat vinden jullie daar van?

Gast

RE: Gift voor Unicef op geboortekaartje

Berichtdoor Gast » 19 apr 2007, 21:13

Mij spreekt zoiets eigenlijk niet aan. Kweet niet waarom want inderdaad, het is een mooi gebaar...

Gast

Berichtdoor Gast » 19 apr 2007, 21:28

Ik vind het zelf wel tof, maar denk dat veel mensen dan toch een geschenk zouden kopen "om niet met lege handen op bezoek te komen". En of de storting aan Unicef dan ook werkelijk gebeurt is de vraag? Je kunt ook geboortekaartjes van Unicef kopen, dan steun je heb rechtstreeks.

Gast

Berichtdoor Gast » 19 apr 2007, 21:34

hoi, ik heb me net dezelfde bedenking gemaakt, wi hebben eigenlijk ook alles wat we nodig hebben nu ons tweede kindje eraan komt, maar inderdaad...mensen willen toch altijd graag dat je weet wat ze geven, en als je stort op Unicef, tja, voor hetzelfde geld stort je 5 euro of helemaal niets of net 50 euro? Ik snap je wel hoor, maar denk dat het niet zo'n succes zou hebben....

e.

Berichtdoor e. » 19 apr 2007, 22:05

hey ano,

wij zijn nog niet toe aan een tweede, maar hebben daar ook al bij stilgestaan.
Voor ons is het helemaal niet belangrijk wie wat of hoeveel geeft, oprechte belangstelling voor ons en ons gezinnetje is ons zoveel meer waard. Maar om op je vraag terug te komen ; gezien sommigen er op staan om toch "iets" te doen denk ik dat wij bij een tweede kindje op een ludieke manier op het kaartje zullen vermelden dat twee vier maakt (zal natuurlijk anders worden geformuleerd, maar we hebben nog tijd om daarover te brainstormen ;-) )

Mijn vriend steunt namelijk al jaren een kindje via Plan. Wij zouden dan de mensen vragen, als ze ons echt iets cadeau willen doen, geld te storten op een speciaal daarvoor geopend rekening nummer vanwaar elke maand naar Plan zal worden overgeschreven. En op die manier dus een tweede Plan kindje te steunen.

Ik denk dat de meeste familieleden en vrienden dit geweldig gaan vinden.
En zeker en vast willen we iedereen die zijn centje bijdraagt laten weten over welk kindje het gaat en hoe het evolueert (want daar krijg je af en toe een rapportje van)

In elk geval, geniet van je zwangerschap en ik wens jullie een heel bijzondere wolk van een baby !

Gast

Berichtdoor Gast » 19 apr 2007, 22:12

Kennissen van ons hebben dat gedaan en ik vond het wel een mooi initiatief (eindelijk eens mensen die bij een geboorte niet meteen aan zelf veel krijgen dachten).

Gast

Berichtdoor Gast » 19 apr 2007, 22:17

Het geld dat je krijgt kun je toch ook achteraf zelf doorstorten?

Ellen

Berichtdoor Ellen » 20 apr 2007, 03:19

Doen Ano!!! Wij hebben het voor ons eerste kind ook gedaan!! Project gekozen van Unicef (vaccinatie in Congo), op geboortekaartje gezet en wij kregen regelmatig een overzicht van wie wat had gestort!! In totaal 1150 euro!! Met Kerst hebben we al deze mensen een bedankje gestuurd! Het gaf ons een super goed gevoel!!

Bij nummer 2 hadden we voor een weeshuis in Haiti gekozen via een andere organisatie. Kwestie van origineel uit de hoek te komen!! Resultaat : 993 euro!!

Iedereen die voor minstens 30 euro stortte kreeg ook nog eens belastingsaftrek!

Gast

Berichtdoor Gast » 20 apr 2007, 09:13

Hallo,

bij ons eerste hadden we "gewoon" kaartjes van UNICEF en een klassieke geboortelijst.
Nu gaan we terug voor kaartjes van UNICEF en twijfelen we om te laten storten voor UNICEF...
Maar langs de andere kant zouden we ons derde waarschijnlijk adopteren, en zou het geld gewoon bij ons ook heel welkom zijn om de procedure te bkostigen. We zijn er nog niet uit....

valérie

Berichtdoor valérie » 21 apr 2007, 20:59

Ik wilde dit bij nu bij nummer twee ook heel graag doen, maar als ik dit tegen vrienden, kennissen en familie zei, kreeg ik heel vaak onverschillige of negatieve reacties (zo van: dan geef ik niks hoor) was hier echt van geschrokken want ik vond het ook een mooi gebaar.
Denk dat ik nu maar gewoon een (heel klein, want ben er zelf niet echt voor te vinden) envelopje zetten, en van het geld daarna zelf iets van het goede doel steunen...

ben nog beetje aant twijfelen

groetjes

Valérie

Nederlandse

Berichtdoor Nederlandse » 21 apr 2007, 21:08

Misschien een andere leuke optie: Oxfam Novib.
Daarbij kun je mensen vragen een cadeau te bestellen via de website (www.oxfamnovib.nl). Ze kunnen bijvoorbeeld een geit, tien kuikens, een muskietennet voor een baby (daar spaart mijn dochter van 5 voor, erg lief), de opleiding voor een vroedvrouw en nog veel meer bestellen. De cadeaus worden in de doellanden gekocht. Dan krijgen ze een kaart thuisgestuurd waarop het cadeau staat, die ze dan eventueel weer aan jullie kunnen geven.
Ik weet alleen niet hoe gemakkelijk het is om dat vanuit Vlaanderen te doen. Maar misschien is er bij jullie wel een gerelateerde organisatie.

Terug naar “Je bent zwanger!”