Over onze baby's

Sienneke

Over onze baby's

Berichtdoor Sienneke » 28 nov 2007, 19:30

Zoals beloofd de nieuwe topic.

Hier gaat het sinds deze morgen super goed, ik ben op aanraden van de kraamhulp andere speentjes gaan halen en nu eet ze super rustig, boert 1 keer en geeft niks meer terug. Ze slaapt nu al heel de dag van voeding naar voeding.
Echt genieten dus.

Hopelijk doet ze het deze nacht ook zo goed.

Mijn migraine is beter, ze is deze ochtend zachtjes weggetrokken, hout vasthouden natuurlijk dat het zo blijft.

Zo ik ga nog even genieten van de rust want binnen een uurtje moet ze weeral eten. en ik moet nog de bokes van de jongens klaar maken.

xxx
Sienneke en de prachtige Léonie, al zeg ik het zelf

Petra

RE: Over onze baby's

Berichtdoor Petra » 28 nov 2007, 20:16

Hallo mama's en al de schattige babytjes,

Ik schrijf dus hier verder op de vorige topic.

@ Delphie, ja mijn Noahtje drinkt inderdaad precies veel minder dan de uwe. Hij is van gisteren 6 weken en drinkt 120ml en 4 sch. Mag wel stilletjes aan naar 135 ml en 4,5sch gaan, en als hij maar 5 voedingen zou nemen mag ik 150ml en 5 sch. Hij heeft vandaag zijn flesjes bijna uitgedronken, dus zal hem straks al eens een fles van 135 geven.
Bij ons zit er wel nog geen vast ritme in. Het hangt een beetje af van wanneer hij 's morgens wakker wordt, en overdag geef ik hem dan om de 4u zijn fles (soms als hij na 4u nog slaapt maak ik hem dan na een half uur wakker dat er 4u en een half tussen zit).
Vannacht heeft hij zelf 9u tussen 2 voedingen gelaten, en de dag ervoor 7u! Ik verschoot. Gisteren laatste flesje om half elf, en tegen half een zijn we dan gaan slapen. En om 7u10 werd ik deze morgen wakker en ik verschoot, k had hem de ganse nacht nog niet gehoord. Om 7u30 liet hij hem dan horen!
Ik geef tussendoor een beetje water, is ook goed voor de krampen zei de kinderarts. Venkelthee, ik denk wel dat ze dat al mogen. Ik heb ook zo venkeldrupjes die ik soms in zijn flesje doe.

@ Mireille, welkom erbij en proficiat met je zoontje Wout.

@ Li, het is beter als de bv niet zo goed lukt dat je overschakelt. Anders blijf je sukkelen.

@ Lotje, hopelijk gaat het afkolven snel beter. Ik zou het inderdaad eens bespreken, want om de 2u eten geven, en dan komt ze nog niet snel bij!

@ Nicole, proficiat met je zoontje Iben. Geniet ervan en we zijn benieuwd naar het verhaal en foto!

@ Sienneke, allé goed dat het met de nieuwe speentje goed gaat! We hopen mee voor een goede nacht!

groetjes en slaap lekker voor iedereen (mama's en baby's)
Petra en Noah ...xxx...

Sienneke

Berichtdoor Sienneke » 29 nov 2007, 12:34

Amai wat een verademing met die nieuwe speentjes, ze heeft geslapen van 10 uur gistereavond tot 3u30 dus toch al wel 5,5 uur aan één stuk doorgeslapen. Hopelijk gaat het vanaf nu enkel de goede kant uit, ze heeft wel wat last van krampjes.

Welk water gebruiken jullie om de flesjes te maken?

nu even mee met ons prinsesje rusten

Slaapwel

Sienneke en Léonie

marie

Berichtdoor marie » 29 nov 2007, 13:48

ben hier ook nog eens!
amai, heb amper nog rust met 3 kinders in huis. er is altijd wel wat...

@sienneke: is het een grote aanpassing met eentje erbij? ik vind het echt wel stukken drukker. terwijl ik dit bij de komst van nummer 2 helemaal niet heb ondervonden. mijn dochtertje vraagt nog ontzettend veel aandacht en meestal schipper ik tussen haar en jan. mijn oudsten trekt zijn plan, maar dan voel ik me schuldig dat ik met hem amper bezig ben...

@lotje: de borstvoeding gaat stukken beter. heb een weekeneenhalf afgekolfd -2x per dag- om de borstvoeding in stand te houden. intussen moest ik jan telkens verbeteren als hij verkeerd dronk. de tepel er weer uit en opnieuw laten happen. een wreed gedoe. had medelijden met dat ventje, zo kon eten toch niet 'gezellig' zijn. als ie dan echt amper had gedronken, dan moest ik hem met een spuitje bijvoeden. maar dan wel zo dat hij juist leerde zuigen: met mijn pink tot vanachter in zijn keel en zijn tong naar beneden duwen. en als ie dan zoog, een beetje melk spuiten... sjongesjonge! toen dacht ik ook: als ie nu niet gauw bijkomt, dan worden het ook flesjes. want met 3 kinderen, moeten afkolven en voeden met een spuitje... ik heb wel andere dingen te doen.
met zijn gewicht is het dus stilletjesaan weer bergopwaarts aan het gaan... nu weet ik eigenlijk niet hoeveel hij weegt: de verpleegster van k&g heeft afgebeld. ze ging gisteren de algo-gehoortest komen doen, maar omdat ik cmv heb gehad doen ze dit pas een maand later, omdat die negatief zou kunnen zijn...
lotje, wil je kleine meid niet zoveel drinken omdat ze krampjes heeft? mijn dochtertje deed dat. ze tuutte wel niet en om die krampjes weg te zuigen wou ze de ganse tijd aan de borst... heel vervelend. ik dacht toen ook dat ze voortdurend honger had. tot bleek dat ze op 2 weken tijd 1kg was bijgekomen...en toen moest ik van k&g de nodige uren tussenlaten...

ik moet jullie laten,
er is hier alweer eentje wakker...

groetjes,
en tot een volgende keer
marie

wendy

Berichtdoor wendy » 29 nov 2007, 14:50

Ik ben op 8 november bevallen van een prachtige dochter. Het was wel keizersnede want ze lag in stuit.
Vandaag is ze dus 3 weken en ze begint toch al veel lawaai te maken.
Heb dat gevraagd aan de ka en die zei dat ze haar lichaam aan het verkennen is. En voor haar pamper en kleedjes aan te doen is het ook al een heel gevecht, ze begint haar al op haar zij te draaien. Is dat niet wat vroeg?

groetjes

vicky

Berichtdoor vicky » 29 nov 2007, 15:34

hey
ben hier nog eens geraakt
het is wel snelsnel tussenin want jason ligt al weer te wenen

@ sienneke.. hier veel last van krampjes en lucht in de maag
welke speentjes gebruik je nu?

groetjes

Sienneke

Berichtdoor Sienneke » 29 nov 2007, 15:52

@Marie : Met 3 ja het is een bende, vooral aan was en zo, maar ik probeer echt de structuur te houden, en dan lukt het wel.
Ik moet wel zeggen dat sinds de zus geboren is ons jongens super braarf zijn.
We hadden er dan ook met hen overgesproken dat iedereen een beetje moet helpen en dat het van hen vooral van hun gedrag moest komen. En dat lukt wonderbaarlijk goed.
Ik denk niet dat het feit dat je 3 kindjes hebt het probleem is maar dat je geen tijd meer hebt om te rusten en jezelf te zijn. Dit meoten we positief blijven bekijken binnen een paar weken/maanden gaat alles weer z'n gangetjes. De kleinste op tijd in bed en weer tijd voor de mama om een uitgebreid bad te pakken (benen te ontharen :) enz....)

Momenteel voel ik mij een beetje een slons :)

@Vicky : Ik had eerst speentje 2 van avent omdat ze nutriton in haar pap bij had maar nu was ik daar mee gestopt maar niet meer gedacht aan die speentjes, dus ze heeft 4 dagen gewone pap met speentje 2 gedronken ipv 1.
Sinds gisteren heeft ze dan speentjes 1 op haar flessen al een hele verademing.
M%aar nu raadde die van kraamhulp mij aan om het water van de aldi te gaan halen (groene etiketten blauw stopje) omdat ze daar minder krampen van zouden hebben. Dus dat ga ik morgenvroeg doen want dat is er vandaag niet meer van gekomen. Ze drinkt nu met evian water maar dat verdikt enorm naar het schijnt. met als gevolg....krampjes.

zo ik ga het eten opwarmen want sebiet zijn mijn varkentjes hier :)

xxx
Sienneke & Léonie

Lotje

Berichtdoor Lotje » 29 nov 2007, 16:36

@ Weny, hoe voel je je? Ons Marthe is op 9 nov geboren met ks, ook een stuitje :-) Ik voel mij sinds een paar dagen beter en kan nu al 2 dagen zonder pijnstillers. Ik heb wel een antibioticakuur moeten doen omdat ik teveel pijn bleef hebben, maar nu gaat het goed. Ik kan onze meid ook al eens op mijn buik zetten voor een boertje of zo, en ik geraak alleen uit de zetel en uit bed met haar in mijn armen, joepie!!! :-)

@ Marie, ik weet niet wat het is. Ik heb ook soms de indruk dat ze huilt om gewoon troost te vinden in mijn borst :-) Ik ben sinds gisteren beginnen afkolven en het lukt wel redelijk goed nu. Hopelijk blijft het zo. Dus nu zie ik werkelijk dat ik nog een beetje melk heb. Niet overdreven veel, maar met 10 minuutjes kolven geraak ik toch aan 40cc. Kweet niet of dat veel is of niet, maar wat het is, is het toch hé, en ondertussen stimuleert het hé.

Hoe doen jullie dat? Ik vind dat ik Marthe echt wel veel in haar bedje leg. 30 min voeden, en dan 30 min spelen of praten en dan bedje in voor een uur of 2. Is dat niet te veel? Ik voel mij zo schuldig dan. Maar meestal slaapt ze wel, dus ja, ik denk dat ze het nodig heeft. Ik ben soms zo onzeker hé bij ons eerste kindje, ik voel mij daar echt "ambetant" van!

@ Sienneke, ons Martheke drinkt ook met nummer 1 van Avent. En ik moet zeggen, het gaat er vlotjes in. Amai! Op een paar secondekes is die fles leeg. Heel wat anders dan bij bv. Soms zou ik ook wel flesjes willen geven, dat lijkt mij gemakkelijker en vooral aangenamer, zowel voor de baby( die minder inspanning moet doen), als voor de mama. Maar mijn man is borstvoedingspromotor :-)

Zo nu efkes rusten en dan eten maken. Rush, rush,... :-)

Vele groetjes, Lotje en Marthe x

Attachment : IMG_1118.JPG

Lotje

Berichtdoor Lotje » 29 nov 2007, 16:39

Die frons op haar gezichtje heeft ze van de papa :-) Marthe kan echt kwaad kijken, zoals jullie zien :-) Grappig, maar soms ook beangstigend, dan denk ik echt dat ik iets verkeerd heb gedaan, maar het blijkt gewoon een krampje te zijn of zo :-)

Gast

Berichtdoor Gast » 29 nov 2007, 16:53

Dag lotje

Ik heb bijna geen last gehad van mijn keizersnede. De tweede dag ben ik uit mijn bed geweest en dat lukte vrij goed. De dagen in de kliniek had ik juist last van de naad als ik moest lachen. Nu thuis doe ik al licht huishoudelijk werk.
Maar ik hef wel nog geen zware dingen. Je weet maar nooit.
Maak jou kleine meid ook al van die rare lawaaitjes. en is ze ook al meer wakker? Hoeveel weeg je meid al? Onze Hanne is al 3.600gr en 53 cm.
Bij de geboorte weeg ze 3.450gr en was ze 50.5 cm groot.

Groetjes

Petra

Berichtdoor Petra » 29 nov 2007, 18:24

Hallo iedereen,

@ Sienneke, bij ons zei die van kind en gezin dat evian water juist goed is voor de krampen. Dus wij geven dat met 20 ml hepar bij.
Voor speentjes gebruik ik die van dodie, de eerste leeftijd speentjes, en zet ze op 2 en 3 (ervoor op 1 en 2, maar ik geef nu aptamil comfort en dat is wat dikkere pap, dus zet de speen op wat meer, en draai ook de speen niet te hard vast dat het goed vloeit als hij zuigt).

@ Marie, moet inderdaad moeilijk geweest zijn om hem zo te voeden, gelukkig gaat het nu beter.

@ Wendy, hier was dat in het begin ook dat hij het niet leuk vond om kleertjes aan/uit te doen, nu is het al beter (af en toe nog eens kwaad). Ik denk dat ze zo op hun zij rollen door te bewegen met de armpjes en zo en wat het evenwicht verliezen of zo.
Ik vond ook dat Noah na zo een paar weken echt andere klanken begon te maken. Wel grappig!

@ Lotje, leuk dat het afkolven begint te lukken!
Hier ligt onze Noah ook veel in zijn bedje. Als ik zie dat hij echt wakkere oogjes heeft hou ik hem bij mij of soms zit hij in zijn relaxje rond te kijken, maar hij slaapt echt nog heel veel. Ik denk niet dat je u daar schuldig over moet voelen, want zo kleintjes slapen echt wel nog heel veel op een dag.
Schattige foto! Noah kan dat ook doen zo een frons en dan is het ook juist als zijn papa!

groetjes Petra en Noah

Attachment : noah2.JPG

Kim

Berichtdoor Kim » 29 nov 2007, 18:29

Hey iedereen! Ik ben vandaag naar Kind en Gezin geweest en Kobe weegt ondertussen al 3,750 kg en meet 55 cm. Blijkbaar een lange, smalle ;)Zijn eerste pyjamaatjes zijn al te klein! Wat gaat het snel hé.
Even een vraagje over het baden. Ik geef hem elke dag een bad, de ene dag met waslotion, de andere enkel met olie. Is dat echter niet te veel?
Hier een fotootje...Kobe in bad.

Attachment : Kobe thuis 026.jpg

Kim

Berichtdoor Kim » 29 nov 2007, 18:31

En nog eentje...

Attachment : Kobe thuis 027.jpg

marie

Berichtdoor marie » 29 nov 2007, 19:48

@kim: wat een schattig ventje is dat zoontje van je!! hij lijkt wel te genieten van zijn badje, niet?
ik zou hem niet zoveel in bad steken. maar dat is mijn persoonlijke mening. teveel bad, of het nu olie is of niet, is niet goed voor de huid en voor het afweersysteem. doe het dan om de 2 dagen of zo en laat de waslotion voor 1 keer in de week. de andere keren met olie of zelfs zonder iets in.
ik steek mijn kinderen maar 2x per week in bad. en jan gaat gewoon mee...
gisteren heb ik dit voor het eerst alleen gedaan. 't was zweten, maar uiteindelijk met de nodige organisatie, vlot verlopen...

voor 't moment ligt jan in mijn man zijn armen. hij heeft het de laatste dagen ferm lastig met zijn krampjes. hij wil dan constant een tuut in zijn mond. maar zelfs dat is hem nog niet wel: de borst is veel beter! hij trekt zijn beentjes op en maakt kreunende geluidjes. triest wel, maar we kunnen er toch niets aan doen... na 3 maand zou dit moeten gedaan zijn... nog een goeie 2 maand te gaan!

mijn man is het beu aan het geraken. hij heeft hem al een uurtje vast, tijd voor mij om weer in te springen... 't is altijd fijn als hij thuis komt, dan heb ik ook zo'n uur om wat te ruimen en wat aan mezelf te denken...

doei!
marie

Snoopyken

Berichtdoor Snoopyken » 29 nov 2007, 20:19

Dag dames,

eindelijk eens kunnen bijlezen en kan even schrijven hoe het hier gaat.

Daan doet het zeer goed. Normaal moesten we vandaag bij Kind en Gezin maar de consulente is ziek en dus wordt de afspraak verplaatst. Was best wel benieuwd naar zijn groei. Ik weeg hem zelf thuis en hij weegt intussen 3.410 kg ( hij is nu 3 weken oud en komt van een geboortegewicht van 2.910 kg) .Ik veronderstel dus dat hij het goed doet. Zijn eerste kleertjes (maatje 44 ) zijn intussen te klein en hij draagt eindelijk maatje 50 :)

Ikzelf ben intussen het afkolven aan het afbouwen, ik kan niet volgen in de voedingen en tussen het flesje geven en het afkolven hou ik amper nog iets over om te rusten of huishouden te doen. Daan reageert trouwens goed op de flesvoeding en mijn moedermelk is vrij dun. Ik merk dat daan na het drinken van 135 ml moedermelk niet echt voldaan is, terwijl hij de flesvoeding al staakt op 110 ml wegens 'voldaan'.

Hij laat tussen zijn voedingen door 3 tot 4 uur. Vanacht zelfs van 12 u tot 5.30 u. Ik schrok me rot toen ik op de wekker keek. Maar het heeft deugd gedaan voor mezelf want ik loop al dagen met hoofdpijn.

Mijn man is nu zijn avondvoeding aan het geven, Daan heeft net zijn badje gehad. En dan kruipen we in bed.

Ik geef om de andere dag pas een badje op aanraden van de vroedvrouw. Baby'tjes dienen nog niet echt gewassen te worden enkel gezichtje en handjes en voetjes en billetjes , maar andere lichaamsdelen worden eigenlijk nog niet echt vuil. Ik was hem wel elke dag zodat mijn kabouterke lekker fris ruikt en niet naar papje :)

Ik gebruik als water ook Evian en heb tot hier toe geen problemen mee.

Ikzelf heb wel heel veel uitslag op mijn armen, in de plooi aan mijn elleboog. Een soort allergie. Jeukt verschrikkelijk en zijn allemaal rode stippen. Lijkt wel of ik allergie krijg op de plaats waar Daan zijn hoofd rust. Misschien van de warmte, Misschien van de mustela waarmee ik zijn hoofdje was?
Ik ga het vanavond eens inwrijven met inotiol.

Degene die gewoon zijn bevallen... hebben jullie nog bloedingen?

Ik ga me douchen, ook even profiteren dat t ventje thuis is van t werk en even kan overnemen. Is inderdaad een luxe, ook al is het maar voor even. Chapeau voor Kim dat jij het in je eentje red. Heb je af en toe familie die kan bijspringen?

Sienneke

Berichtdoor Sienneke » 29 nov 2007, 21:26

@Kim : badje best niet elke dag, dat de mensen zoveel huidproblemen hebben vandaag de dag komt juist omdat we ons teveel wassen.
Dus als ik van jou was zou ik iets minderen.
Ik heb zo'n vaste routine meegekregen van de kraamhulp.
Om de 2 dagen badje met olie en 1 keer in de week wassen met zeep, geen olie in badje doen dan (mag van kop tot teen). En als je toch liefst van al je baby elke dag fris wil laten ruiken kan je de dagen dat je geen badje geeft, je baby insmeren met "iedere dag olie" van Weleda.

En Kim, knap van jou dat je dit allemaal alleen doet hoor, ook al kan ik door hormoonschommelingen, momenteel van mijn ventje niks maar dan ook niks verdragen, ik zal het toch spijtig vinden dat hij dinsdag terug gaat werken.

@Snoopyken : ja die bloedingen zijn er nog maar ik ben dan ook nog maar een week en 2 dagen bevallen. Dat kan wel even duren hoor.

Ons Léonie ligt nu lekker in papa's armen te rusten, ze is redelijk onrustig nu maar misschien wil het wel zeggen dat ze vannacht weer heerlijk slaapt :)

Morgen gaan we de eerste keer op uitstap, ben eens benieuwd hoe ze het gaat doen in de maxi cosi (is enkel in de auto) daarna gaat ze in de slen (draagdoek) maar ze zal daar toch 2 uur in moeten liggen. Ben benieuwd.

Zo ik ga stillekes aan mijn bedje in kruipen want mijn oogjes vallen toe en die van ons Léonie ook.

Oh ja nog een vraagje, kunnen jullie ook zo weinig van jullie ventjes verdragen. Ik hoop dat dat niet te lang gaat duren want ik ben mij de laatste dagen echt aan het inhouden om eens niet serieus uit mijn krammen te schieten en alles wat mij de laatste dagen geergerd heeft uit te spuwen. Maar dan gaat hij enkel zeggen dat ik blind ben voor de dingen die hij doet, en goed doet.
En het ergste van al is dat ik dan ik dan gewoon moet zeggen dat hij voor 100 procent gelijk heeft.

Slaapwel
Sienneke & Léonie

bianca

Berichtdoor bianca » 29 nov 2007, 21:43

hier nog eens een berichtje van mij met 2 kleintjes is eht toch wel druk,.... en nu dit weekend de oudste er ook weer bij dus word weer ff chaos zeker met sinterklaa sin eht zicht... dit doen we dit weekend

heb voor caelan ook maar cadeautje gehaald ondanks dat hij pas 3 weken is..

met caelan gaat eht toppie vandaag voor nacontrole bijj ka geweest en hij s al flink gegroeid.. hij was met geboorte 51 cm en 3450 gr en is nu 53 cm en 3666 gr
hij zit sinds vandaag op 6 voedingen van 120 cc dat was ook prima volgens de ka verder geen klagen beetje last van krampjes maar slaapt heerlijk de nacht van 12 tot ong 6 uur door dus dat is geweldig..

bianca

Berichtdoor bianca » 29 nov 2007, 21:45

ik was vergeten nog een fotootje bij te doen

verbaasd kijken doet hij eigenlijk de hele dag hihi vind het wel eluk

Attachment : 261120071002.jpg

Kim

Berichtdoor Kim » 30 nov 2007, 08:54

Hey allemaal! Bedankt voor jullie reacties. Ik zal de badjes om de twee dagen doen. Zo elke dag is echt wel veel werk hoor. Maar jullie wassen dus wel elke dag het gezichtje en het poepje dan? Met waslotion? Of met vochtige doekjes? Ik heb nu ook een crème gekocht van Galenko die je op het gezichtje moet smeren en met een doekje eraf moet doen. Dit werkt reinigend maar is dat dan ook voor het poepje?
Sorry voor de vele vragen hoor. De vroedvrouw komt pas volgende week en ik wil haar ook niet om de haverklap opbellen.
Het is soms wel zwaar alleen maar als de nood hoog is, springen mijn ouders wel even bij. (boodschappen, even babysitten) Ik ga ook regelmatig (lees : bijna elke dag :) ) bij mijn ouders eten dus dat scheelt. Er zijn ook vriendinnen die al eens wat boodschappen meebrengen dus dat is wel fijn. Hier thuis doe ik echter alles zelf. Nu lukt dat nog aardig maar als ik terug moet gaan werken...tja, dat zien we dan wel weer hé.
Straks moet ik met Kobe op controle bij de kinderarts. Hij heeft wat last van slijmpjes in de neus en reutelt wat. Hopelijk is er al niets aan de hand. Ik ben bijna elke dag met hem ergens naartoe geweest want ik vind het zo leuk om met hem te pronken ;) maar misschien is dat net iets te veel? Morgen is het sinterklaasfeest van het ziekenhuis waar ik deeltijds werk (en waar ik ook bevallen ben). Ik wil zo graag een foto van hem met de Sint...lijkt me schattig, zijn eerste Sinterklaasfeest...
Tot gauw!

mireille

Berichtdoor mireille » 30 nov 2007, 10:00

hallo iedereen, ik spring hier ook nog even tussen
ivm de flessenvoeding, wij gebruiken ook louise water van de aldi en dat is precies wel goed.
onze Wout drinkt wel beba pap en die is tamelijk dik, we gebruiken tigex speentjes op stand 3
Ik had eerst dodi speentjes 123 gekocht maar daar kreeg hij niks door!
Nu heeft hij de laatste dagen nogal last van vastere stoelgang, en ik denk dat hij daardoor wat krampkes heeft, vooral savonds
kdenk dat ik ook een achter hépar water ga en 30% ga toevoegen.

Onze Wout ligt eigenlijk ook veel in zijn bedje en slaapt veel overdag
hij heeft het iedere dag wel eens een paar uur lastig maar ik denk dat dat wel normaal is?
soms wil ik hem wat wakker houden omdat ik denk dat hij dan snachts beter slaapt maar alst ventje moe is, is dat zo hé!

straks eens naar dreambaby om wat spulletjes te gaan ophalen van de geboortelijst, oa zijne relax. Hij is vandaag 11 dagen en die van kind en gezin zei dat hij vanaf 2 weken elke dag in de relax mag, kga dat vant weekend al ies proberen of hij dat ziet zitten.
Nu zet ik hem id maxi cosi als ik aan het douchen ben of zo en daar zit hij toch ook precies op zijn gemak in!

vannacht heeft hij echt goed geslapen van 11 tot 4h00 en dan vn 4h30 tot ik hem wakker gemaakt heb om 8h00
kprobeer iedere dag zijne dag te laten beginnen rond 8h00 zodat de voedingen min of meer op hetzelfde uur vallen overdag...we zien wel
momenteel drinkt hij 6 keer per dag 105 ml met 3,5 schepjes en dat gaat goed binnen. Misschien dit weekend 's avonds beginnen met 120 ml, of geven jullie op elk moment van de dag evenveel?
die van kind en gezin zei dat we gerust mochten proberen om zijn laatste voeding iets groter te maken, als hij er zin in heeft zal hij het wel opdrinken zei ze en anders is het ook zo hé

groetjes
mireille

Lotje

Berichtdoor Lotje » 30 nov 2007, 13:00

@ Weny
Onze meid weegt nu 3kg 130, bij de geboorte woog ze 3kg 75. Ze komt redelijk goed bij, niet veel, maar genoeg vlg de vroedvrouw.

Ja, inderdaad, Marthe maakt ook van die grappige geluidjes :-) En ze beweegt ook al heel wat meer! Deze morgen zijn we naar de winkel gegaan, en ze lag mooi rond te kijken. Niet dat ze al veel ziet waarschijnlijk, maar ze keek toch precies naar die beestjes aan haar maxi-cosi. Reuzeleuk is dat!

Ikzelf voel me wel goed, maar heb wel nog last van de naad in mijn buik. Sommige dagen, zoals vandaag, heb ik nog echt pijn. Ik hoop dat het snel overgaat.

Vannacht heeft Marthe 7u geslapen! En het heeft ons ferm deugd gedaan. Overdag haalt ze dan wel alle voedingen in, wat betekent dat ze om de 2 uur moet aangelegd worden. Dat is wel zwaar, maar ja, je kan het niet allemaal hebben hé. Ze slaapt s nachts goed, dus we zijn al heel blij!

Wij geven trouwens ook Evian water bij de extra voedingen. In het ziekenhuis kreeg ze Spa Reine, en daar had ze veel krampjes. Hier thuis vrijwel geen meer. Wij geven ook elke dag een badje, mijn man doet dat. Marthe geniet daar zo van, dus als hij de papa dus, de moed heeft om het te blijven doen, zou ik het graag zo houden :-) Knipoogknipoog naar de papa nu, die zit mee te lezen en te grommelen :-)

Zo nu even op stap voor een uurtje.

Vele groetjes van Lotje en co x

Petra

Berichtdoor Petra » 30 nov 2007, 14:21

Hello,

Ik geef hem ook om de 2 dagen een badje, dan was ik hem volledig met zeep en dan doe ik olie in zijn badje. En de andere dagen was ik zijn gezichtje en poep met de reinigingslotion van mustella (doe ik tussendoor ook veel voor zijn melksnoetje mooi te maken).

Zijn laatste flesje gisteren tegen 1u, maar Noah had nog geen zin om te slapen erna. Lag lawaaikes te maken, en begon dan te wenen tussendoor. Tegen half drie toch stil gevallen, en dan tot 9u geslapen voor zijn flesje.
Voor ze op vast ritme te zetten, maken jullie ze dan wakker bv elke dag om 8 u, ook als ze bv om 5u30 wakker geworden zijn en een fles gedronken hebben?

@ Snoopyken, ik had tot een goede week geleden nog steeds lichte bloeding van mijn bevalling (neem wel bloedverdunners, en ze zeiden dat het daardoor ook langer kan duren). Maar de bloeding was serieus verminderd, en na een paar dagen begon het serieus hevig, dus ik denk dat dan mijn eerste maandstonden terug begonnen zijn (ongeveer na 5 weken). Nu een week en een half bijna later heb ik ze nog altijd, en nog altijd even fel! Hopelijk niet te lang meer, want begint tegen te steken! (eerst 9 maanden niets, en nu al meer dan 6 weken aan een stuk)

@ Sienneke, hoe was de eerste uitstap? En hoe gaat het met het ventje? Ik heb er niet echt last van, kan nog redelijk alles verdragen.

@ Bianca, ik heb ook iets voor sinterklaas gekocht voor onze kleine spruit!

@ Kim, kan ik geloven dat het soms zwaar is alleen. Gelukkig heb je af en toe hulp! En hoe was zijn eerste sinterklaasfeest, niet in de zak gemoeten bij zwarte piet?

groetjes Petra & Noah ...xxx...

Sienneke

Berichtdoor Sienneke » 30 nov 2007, 19:56

amai wat een dag.
Vanmorgen is de kraamhulp voor de laatste keer langs geweest, snik snik, wat zal ik ze missen.

Deze middag naar nederland geweest, eerst een uur in de maxi cosi en dan 2 uur in de slen en dan nog terug en ik heb ze niet gehoord. Ze was heel braaf.
Maar thuis gekomen heeft ze haar eten binnengeschrokt want ze had natuurlijk honger, vandat schrokken heeft ze dan daarna de helft van haar fles terug gegeven.

Nu heeft ze net gegeten en ze ligt hier nu met de klik (lees hik) naar papa te kijken. hopelijk vind ze hem net zo knap als ik :)

Zo ik ga jullie laten, tijd om zelf eens iets te eten want dat was er nog niet van gekomen. kids en ventje hebben het buikje vol maar de leeuwin wacht tot iedereen gegeten heeft hé :)

xxx
Sienneke & Léonie

Lotje

Berichtdoor Lotje » 01 dec 2007, 12:01

Pffff... Heeft iemand tips voor mij? Ik zit er door. De bv put mij zo uit, ik kolf nog tussendoor, en ik ben zo slap als een vod.

Gisteren nog van mijn stokje gegaan. Was 6 kilo bij dr de zwangerschap, en nu zijn er al meer dan 7 af.

Mijn man doet dus echt niets. En dat is wat mij stapelgek maakt. Hij is om 12 uur vertrokken om te wandelen met de hond. Hij is nog niet terug. De was ligt op een berg, er is geen eten, ik ben nog niet gedoucht en hij vertrekt. Hij vindt dat ik depressief ben omdat ik begon te huilen toen ons Marthe een nieuwe pamper moest hebben. Hij had haar vorige pamper gedaan en die niet goed toegedaan (had hem al verschillende keren gezegd hoe het moest) en dus kon ik dat schaapke weer helemaal uitstropen en wassen. Dus hij vertrekt, want hij kan het niet horen als ze weent?! Ik weet niet meer wat ik moet doen. Ik laat al het werk maar liggen. Eet niet, tenzij een boterham wegens tijdsgebrek (om de 2 uur wil Martheke eten). Zou het aan mij liggen? Wat doe ik in hemelsnaam zo verkeerd dat alles hier in het honderd loopt en dat mijn man wegloopt? Ik heb hem vanmorgen gevraagd om de was uit de droogkast te halen, dan draait ie met zijn ogen, haalt het eruit en gooit t op de livingtafel om daarna voor tv te zitten zappen?...

Iemand tips pleeeeaaase, want ik word nog zot!

Hectische groetjes van Lotje

Sienneke

Berichtdoor Sienneke » 01 dec 2007, 12:50

Lotje toch, vind dit zo erg voor jou.
Mocht ik van jou zijn zou ik toch stillekes aan flesje beginnen bijgeven, niet de afgekolfde maar gewone. Jouw gezondheid is ook heel belangrijk.
weet dat dit geen gemakkelijke beslissing is maar als je geen steun krijgt van je ventje en je bv loopt niet zoals het moet doe je je enkel verdriet aan.

Wat je man betreft zou ik toch eens een hartig woordje met hem praten hoor.
Hij heeft ook gekozen voor dit kleine wonder en hij moet ook zijn steentje bijdragen. Probeer tussen 2 voedingen ook even tijd voor jezelf te nemen.
Leg ze in de wieg en zeg tegen je man dat het nu aan jou is om met de hond te gaan wandelen en pak ook eens een uurtje voor jezelf.

Jij doet niets verkeerd, je bent oververmoeid, hormonen springen naar alle kanten, de bv loopt niet zoals het moet,.....noem maar op. Jij kan niet meer doen dan je best, heb je een mama of een schoonmama die je kan bellen voor je strijk of zo. Wees zeker niet te beroerd om hulp te vragen.

En zeker met je man praten.

Hier voor de rest alles super ok, buiten het feit dat ons Léonie verschrikkelijk veel last heeft van krampen, heb ze nu druppeltjes gegeven. Hopelijk helpen deze want ze kan moeilijk kaka doen, is van gisteren morgen geleden. Hoeveel keer moeten ze gaan, vanaf wanneer moet ik mij zorgen maken?

Mijn ventje heeft vannacht beneden geslapen met Léonie, dus ik kon heel de nacht doorslapen, heb geslapen van 12.00 tot 8.00 deze morgen, zalig gewoon.
Hij is nu met de jongens naar onze Elias zijn verjaardagsfeestje. Hopelijk heeft hij het daar niet te hectisch. Want zo'n bende jongens van 6 die kunnen het uithangen natuurlijk.

Zo ik ga hier nog even genieten van de rust want binnen een paar minuten staat het bezoek hier weer. Jiepie, kadootjes

xxx
Sienneke en Léonie

Terug naar “De kindjes van 2007”