Wie heeft ervaring in UZ Gent voor IVF?

Idi

Berichtdoor Idi » 28 nov 2004, 07:15

Kelly, was bij mij ook zelfde tijdstip hoor! En...zeker klussen! Je weet maar nooit!
Bij mij was de echocontrolo vrijdag ok! Groen licht gekregen om te starten! Woensdag begin ik te spuiten met decapeptyl!
Gr. Idi

Hope

Berichtdoor Hope » 28 nov 2004, 09:02

Dag dames,

Het is al weer ff geleden he, wij zijn volop met de pil bezig, nog tot 15dec. Ik hoop maar als we dan op controle moeten alles ok is. Heb er een beetje schrik voor dat ze dan gaan zeggen van oei er is toch iets mis en dat we dan niet kunnen beginnen met IVF. Ons schema voor dec. ziet er als volgt uit: 15dec op controle en dan beginnen met spuiten en dan op 29dec. terug en rond 5 jan de PU. Weet er iemand of we dan tussen de 29ste en de 5de nog eens op controle moeten gaan? Ik denk het eigenlijk wel om te zien wanneer juist de eisprong gaat zijn. Of ben ik misschien mis?

Kelly en Idi veel succes de komende dagen en natuurlijk alle andere forumdames ik duim voor jullie.

Groetjes Hope

Kelly

Berichtdoor Kelly » 30 nov 2004, 13:59

Slecht nieuws, geenenkele van de 8 cryo's heeft het overleefd, ik moest dus niet vertrekken vanmorgen, ik ben wel ongoocheld hoor, vooral omdat ik er nog 8 had hé.
Bij menstruatie mag ik terug beginnen aan de pil, op 6 jan dan eerste echo na pilstop en 16 jan beginnen met spuiten.

Brabbel

Berichtdoor Brabbel » 30 nov 2004, 21:18

Hoi dames,

Jammer Kelly, dat je niet bent moeten vertrekken. Vreemd he dat ze met die cryo's nog niet goed weg kunnen.
Ik weet nog toen de verpleegster mij zei dat geen enkele cryo het overleefd had, ze waren allemaal verbrokkeld, verbrokkeld, vond dat zo'n vreselijk woord. Net alsof een stukje van je zelf in stukken uiteen op de grond gevallen is en dan ja,... de vuilbak in he.
Ik vond dat woord zoooooooo vreeselijk, denk er nog soms aan.
Nu ja, Kelly, ik trok me op aan de gedachte: beter geen TP dan en onmiddellijk starten met een verse poging, dan een TP en toch 50% minder kans op innesteling en de ontgoocheling terug...
Ik ben nu terug bezig met mijn 3de spuit, maar heb nu wel het gevoel van, we zin wel wat komen zal. Ik ben er precies rustiger bij en kom bewust wat minder op Zappy(bovendien omtbreekt me de tijd gewoon: schoolwerk, de bouw,...)
Ik kijk er met een andere ingesteldheid tegenaan: niet meer het ZAL lukken, maar ik HOOP dat het zal lukken.
Verder praat ik er echt niet veel over.
's Avonds mijn spuit en vooruit met de geit.
Nu, heb er ook geen tijd voor om te tutteren.
Binnenkort komen de toetsen eraan, de knutselwerkjes voor Kerst, de nieuwjaarsbrieven,...
Zouden wij ons vervelen?

Allez damekes een dikke duim omhoog voor ons allen!!!

Groetjes,

Brabbel

Maria

Berichtdoor Maria » 30 nov 2004, 22:02

Hoi Kelly,

Hoe is het mogelijk dat niet een van de 8 cryo's het heeft overleefd. Wat zul jij je ontzettend rot hebben gevoeld. Je stond natuurlijk al klaar om naar Gent te gaan.
Ik heb 4 cryo's, maar ik zal me nu ook maar voorbereiden op een teleurstelling, anders is de klap te groot.
Ik vind het echt heel erg naar voor je, zeker na alles wat je al meegemaakt hebt.
Gelukkig mag je al wel weer snel beginnen met een 'verse' poging. Ik hoop voor je dat het dit keer raak mag zijn voor je!

Veel liefs, Maria.

Kelly

Berichtdoor Kelly » 01 dec 2004, 17:43

Bedankt Brabbel en Maria voor de troostende woorden, het ergste leed is al beetje geleden.
Het is inderdaad waar, dat het misschien beter nu slecht afloopt of dat je dan tp hebt, en weer 14 dagen hoopt, waardoor de ongoocheling nog groter is.
Ik zie nu vooral uit naar jan om te herbeginnen.

Maria,
Misschien doen jouw embryo'tjes het wel beter dan de mijne, maar inderdaad je kunt het beter meerekenen.

Brabbel,
best voor jou dat je het wat rustig kan houden, ik verlang enorm tot ik weer kan meedoen.

Maria

Berichtdoor Maria » 07 dec 2004, 15:53

Hoi allemaal,

Beetje stil op het forum. Ik denk dat we allemaal vol spanning wachten op wat weer komen gaat.

Ikzelf heb de tp bij mijn volgende cyclus. Maar ik heb geen idee wanneer de menstruatie komt. Hopelijk valt de tp niet net in de Kerstvakantie, want dat zit het ziekenhuis dicht, en moet alles opgeschoven worden.
Ik wacht wel af.
Ben wel blij dat al die hormonen weer een beetje uit mijn lijf zijn. Ik voel me echt een stuk relaxter.

Groetjes, Maria.

Hope

Berichtdoor Hope » 07 dec 2004, 17:00

Hey Maria,

Tis hier inderdaad heel stilletjes geweest de laatste tijd. Wij zijn nog steeds aant wachten op de 15de december. Ik hoop maar dat alles dan in orde is zodat we eraan kunnen beginnen. Begin een beetje schrik te krijgen dat ze iets gaan zien dat niet ok is en dat het wordt afgeblazen. Waarschijnlijk maak ik me zorgen voor niks, maar zal toch blij zijn als ze zeggen dat alles ok is en dat we kunnen beginnen met spuiten.

Nog veel succes,
Hope

Maria

Berichtdoor Maria » 08 dec 2004, 10:52

Hoi allemaal,

Hope, ik begrijp je angst. Wat ze evt. kunnen vinden is een cyste van de vorige cyclus, maar omdat jij de pil slikt, is dat allemaal al stilgelegd, dus volgens mij is de kans niet zo groot dat ze wat vinden.
Nog een weekje, dan mag je beginnen.

Idi, je bent druk aan het spuiten, hoe is het met jou?

En ook jij Brabbel, hoe gaat het met het spuiten?

Kelly, nog een paar weekjes en dan mag je (eindelijk) weer beginnen. Maak er eerst maar een mooi Kerstfeest van, en dan vol goede moed beginnen in januari.

Ikzelf wacht nog op mijn menstruatie. Die zou normaalgesproken rond 15 december moeten komen(cyclus van ca. 28 dg.). Als je daar 2 weken bij optelt, dan zou de tp 29 december zijn. Maar dan zit het ziekenhuis dicht.
Na mijn eerste mislukte IVF poging duurde het wel 6 weken voordat de menstruatie kwam. Dan zou de menstruatie 29 december beginnen, met een tp op 12 januari.
Ik kan alleen dan niet de eerste dag van de menstruatie bellen met het ziekenhuis. Als ik op 3 januari bel, zou de tp dan nog ingepland kunnen worden?
Maar als ik de verhalen van Hope hoor, dan begrijp ik dat er toch wel mensen aanwezig zijn in de Kerstvakantie. Zouden ze wel terugplaatsingen inplannen?

Nou ja, ik bel anders vlak voor de Kerstvakantie nog wel even.

Liefs, Maria.

Kelly

Berichtdoor Kelly » 08 dec 2004, 17:10

Hoi,
is hier inderdaad wat stilletjes, ik heb ook niet veel te vertellen, ik wacht ook mijn menstruatie af om dan te starten met de pil.
Maria, jawel hoor, als je pas 3 jan kan bellen naar gent, kan er zeker tp zijn op 12 jan.
Eigenlijk moet je pas rond de 14de dag van de cyclus gaan voor een echo en dan duurt het nog 5 dagen vooraleer de tp plaatsvind.

Idi en Brabbel, hoe gaat het met jullie, ben benieuwd?

Gerda

Berichtdoor Gerda » 09 dec 2004, 07:19

Goedemorgen,

Dit is de eerste keer dat ik op dit forum kom en had graag jullie ervaring met Prof. De Sutter geweten.

Ik heb reeds momenteel 4 ICSI behandelingen in Jette achter de rug en zijn nu in een rustpauze van februari dit jaar.Jammer genoeg hebben deze pogingen geen enkele zwangerschap opgeleverd. Ik heb reeds 2 kinderen uit een vorig huwelijk en zou nu graag met mijn vriend, die ik reeds 4 jaar ken ook nog een liefdesbabietje hebben.

Vorige week heb ik naar UZ Gent gebeld voor een afspraak met Prof. Petra De Sutter, maar heb haar nog nooit gezien of gesproken. De mensen van wie ik het telefoon nummer van UZ Gent gekregen heb, hebben me wel verteld dat Prof. De Sutter één van de besten is.

Mijn probleem om zwanger te geraken is echter de innesteling. We hebben steeds bevruchtingen en embryootjes, die ze dan terugplaatsen, maar na 14 dagen (niet vroeger) krijg ik dan gewoon mijn maandstonden. Dit is echter wel frusterend en jullie weten ook wel dat dit telkens met veel verdriet gepaard gaat.

Daarom zou ik jullie willen vragen om jullie mening en ervaringen wat betreft Prof. De Sutter en het proberen om zwanger te geraken met mij te willen delen.

Heel veel zappygroetjes,

Gerda

Kelly

Berichtdoor Kelly » 09 dec 2004, 15:10

Vandaag zijn mijn menstruatie doorgekomen, dus mag ik starten met de pil, maar een vraagje, zou ik die pil ook mogen nemen met het avondeten, omdat ik bij het slapengaan, telkens op een ander uur ga slapan?

Gerda,
ik ben heel tevreden van prof Desutter.
Ze is heel meelevend, emotioneel betrokken, en is medisch heel bekwaam.

Hope

Berichtdoor Hope » 09 dec 2004, 15:54

Je mag de pil nemen wanneer je wil, maar als je begint bv altijd rond 17h dan kan je dit ook best aanhouden( je hebt wel een marge he hoeft niet stipt altijd om 17h dan). Niet de ene keer in de morgen en de andere dag tegen het avondeten.

Hope

Maria

Berichtdoor Maria » 09 dec 2004, 21:20

Hallo allemaal,

Kelly, het is weer begonnen voor jou, spannend. Volgens mij is het inderdaad zo dat je ongeveer dezelfde tijd aan moet houden. Dus als je het altijd rond etenstijd doet, dat is dat prima.
Succes, en ik leef dit keer weer erg met je mee.

Gerda, ik heb heb Petra de Sutter leren kennen als een zeer bekwaam dokter. Ze heeft het altijd best druk, maar blijft altijd even vriendelijk. Ik voel me altijd heel prettig en op mijn gemak bij haar.
Overigens betaal je voor een consult bij haar geloof ik wel het dubbele tarief.

Liefs, Maria.

Gerda

Berichtdoor Gerda » 09 dec 2004, 21:50

Hallo dames,

Ik wou jullie alvast danken voor jullie mening over Prof. De Sutter.

Brbbel, Hope, Maria en Kelly ik duim voor jullie allemaal en hoop dat 2005 een jaar met vele dikke buikjes mag worden.

Groetjes en slaapwel,

Gerda

Marieke

Berichtdoor Marieke » 10 dec 2004, 19:35

Hoi dames,

Ik ben ook in behandeling bij prof. De sutter en ben ook zeer tevreden over haar. ik heb reeds 4 IVF pogingen achter de rug en zit nu in mijn wachtweken van mijn 2de cyro poging, ik had de laatste IVF poging 8 embryootjes die ingevroren konden worden, en daarvan is vorige maand ééntje terug geplaatst, zonder resultaat, en nu zijn er twee terug geplaatst, dus van de 8 cyro's zijn er 3 die teruggeplaatst zijn. volgende week vrijdag mag ik bloed laten prikken.Ik heb mezelf voorgenomen om er rustig bij te blijven , trouwens ik heb deze keer besloten om er niemand van op de hoogte te brengen, telkens aan iedereen het slechte nieuws te moeten mededelen ben ik beu aant worden, dus als het is gaat lukken zal de verassing voor iedereen zoveel te groter zijn.
ten slot nog een weetje.....
Wisten jullie dat Petra de Sutter 2 jaar terug nog Paul de Sutter noemde?....

Groetjes,
Marieke

IDI

Berichtdoor IDI » 11 dec 2004, 07:35

Dag meiden, gisteren op echo controle geweest en er zitten negen eitjes klaar, doch nog een beetje te klein (variërend van 11 tot 14 mm). Moet nu halve ampul meer spuiten (totaal twee ampullen) en woensdagochtend terug op controle.
Marieke, succes bij de twee cryo'tjes en ja ik denk dat de meeste van ons dat weten hoor.
Liefs Idi xx

Hope

Berichtdoor Hope » 11 dec 2004, 09:07

Idi, dat is al goed nieuws he 9 eicellekes...
Wie weet komen we elkaar wel tegen want wij moeten woensdag ook op controle...hopelijk kunnen we daarna met de spuiten beginnen...

Groetjes Hope

lien

Berichtdoor lien » 12 dec 2004, 13:05

ik heb zelf geen ervaring daarmee maar zou grag de zelfde vraag stellen voor isci in uz gent.
dit is de eerste keer dat wij dit zullen ondergaan daar ivf en inseminatie uitgesloten werden om te proberen,momenteel neem ik de pilen de 27 dec. beginnen met spuitjes.
het enige nadeel is dat mijn humeur enorm wisselt en ik moeilijk er met iemand kan over praten die hetzelfde meegemaakt heeft! vele groeten aan allemaal en ook succes!

Joke

Berichtdoor Joke » 12 dec 2004, 22:40

Hallo
Ik ben hier even komen meelezen omdat ook ik in behandeling ben in het UZ, maar dan als eiceldonor. Ik was wel nieuwgierig naar jullie ervaringen. Voor mij is de terugplaatsing niet belangrijk, maar ik hoop dat alles goed gaat met de PU.
Ik doe donatie voor iemand die ik leerde kennen via internet (wel wisseldonatie) Prof De Sutter doet de echo's en volgt op. Ik geef mezelf spuiten (zoals de meesten wellicht) maar vind het niet echt meevallen.

IDI
Ik was zaterdagmorgen ook voor een echo in het UZG. Er zit steeds zoveel volk in de wachtzaal. Misschien zat jij daar ook wel. Ik heb wel een voordeel dat ik word voorgenomen als vrijwillige donor. Ik hoef nooit niet lang te wachten.
Ik ben gestart met spuiten op 2 dec. Ik moet morgen al terug en dan zal ik wel horen wanneer de Pu zal zijn. Er zitten zo'n 16 follikels klaar. Bij mij waren ze tussen 17mm en 21mm geloof ik.
Hoewel het niet voor mezelf is, vind ik het wel spannend.

Groetjes Joke

Lien 2

Berichtdoor Lien 2 » 13 dec 2004, 10:21

Hallo iedereen!

Ik ben ook bezig met IVF in het UZ (prof. De Sutter) en vond het wel leuk over al jullie ervaringen daar te lezen.

Bij ons is het de 1ste poging. Heb net de pick-up achter de rug (zaterdag) en moet morgen teruggaan voor de terugplaatsing. Ik had 16 follikels, 16 eicellen maar er waren er maar 3 bevrucht. Dat was een beetje een teleurstelling, maar bon, beter 3 dan helemaal geen natuurlijk.

De pick-up was nogal vreemd geregeld vond ik: ik heb meer dan een uur moeten zitten wachten op het 2de verdiep van de P3 (in een warme wachtzaal met een nuchtere maag :-s ), toen moest ik naar de recovery, daar nog een half uur wachten en dan naar de operatiezaal. Ze hebben mij om 11uur in slaap gedaan en rond kwart na 12 (was toen half uurtje wakker) zeiden dat ik naar huis mocht. Ik dacht dat ik zeker nog een paar uurtjes zou moeten blijven. Ik was echt nog wel vrij groggy. Nuja, zij zullen wel weten wanneer het geen kwaad meer kan, maar vond dat toch vrij snel. Ik was ook de laatste daar en 't was weekend, dus misschien wilden ze gewoon sluiten? ;-) Of is dit bij jullie ook zo gegaan?

Oh, ja: ik zat dus zaterdagmorgen ook in die drukke wachtzaal hé! :-) Benieuwd of we er dan samen zaten Idi en Joke!

Iedereen veel succes hé!

Groetjes,

Lien.

PS: Ik zag dat er nog een andere Lien is, dus ik heb me maar Lien 2 genoemd hé.

Joke

Berichtdoor Joke » 14 dec 2004, 20:25

Dag Lien2, aan de indeling van je morgen te zien zal je er misschien wel gezeten hebben als ik er was, ofwel was het wat later. Ik had een afspraak om 8u30.
Gisteren ben ik opnieuw geweest en donderdag gebeurt bij mij de pickup. Ik ben benieuwd. Ook bij mij waren er 16 follikels. Nu nog afwachten of er evenveel eicellen van komen. Hopelijk kunnen er wensouders gelukkig mee worden want het is natuurlijk niet voor mezelf.
Ik moet er zijn om 8u30, maar hoef niet meer naar P3. Ik moet me aanmelden aan het onthaal en dan krijg ik onmiddellijk een kamertje waar ik moet wachten op de eigenlijke pickup. (Allé, zo hebben ze het mij verteld) We zien wel ...
Groetjes
Joke

Jill

Berichtdoor Jill » 15 dec 2004, 09:32

Dag dames,
mag ik er ook even bij? Gisteren hebben mijn ventje en ik te horen gekregen dat wij enkel zwanger kunnen worden via ICSI. En ik moet jullie niet vertellen hoe hard dat aankomt. Ik had al een periode van Clomid achter de rug (te zwakke eisprong), waardoor we er weer een beetje hoop op hadden gekregen (door die Clomid zag mijn eisprong er veelbelovend uit). Maar gisteren dus het verdicht: de zaadjes van mijn ventje zijn veel te zwak en ICSI is onze enige hoop. Onze wereld is ingestort.

Onze gyne heeft ons doorverwezen naar Dr. Desutter en na het lezen van dit forum ben ik daar erg blij om. Blijkbaar kunnen we echt bij geen betere dokter terechtkomen. Nu zitten we nog met duizenden vragen: hoe zal alles verlopen, hoe groot is de kans dat dit lukt, hoe lang zijn de wachtlijsten in het UZ ondertussen, hoeveel zal ons dit kosten (we zijn momenteel aan het bouwen en financieel zit het dus wat moeilijk). Allemaal vragen die in ons hoofd rondtollen zonder een echt duidelijk antwoord.

Gelukkig is er dit forum, waardoor ik me al een klein beetje een beeld kan vormen over wat ons allemaal te wachten staat. Het doet me echt iets om te zien hoe jullie elkaar steunen en ik ben dan ook van plan om vanaf nu regelmatig een kijkje te komen nemen.

Dus dames, veel succes! Ik hoop dat er volgend jaar hoofdzakelijk goed nieuws op dit forum komt!
Groetjes,
Jill

Hope

Berichtdoor Hope » 16 dec 2004, 15:53

We zijn gisteren naar Gent geweest voor de controle en gelukkig is alles OK. We mogen dus stoppen met de pil en maandag beginnen met de spuiten...Toch wel spannend zo een nieuwe methode, hopelijk lukt het nu met ICSI want we hebben er al 6 cupbehandelingen en 6 IUI's opzitten.

Groetjes Hope

Idi

Berichtdoor Idi » 16 dec 2004, 16:39

Welkom aan al de nieuwe bezoekers van het forum. Ik ben woensdag nog eens op echo controle geweest en er zaten negen mooie eicellen klaar (ook nog wat kleintjes). Gisteravond pregnyl gekregen en morgenvroeg moet ik binnen voor pick-up.
Idi xx

Terug naar “Preconceptie”