Serieuse vragen aan mensen met borstvergroting

mamavan3

RE: Serieuse vragen aan mensen met borstvergroting

Berichtdoor mamavan3 » 21 jun 2007, 00:47

@irish en sproet
fijn dat jullie hier nog zijn, helaas heb ik zelf véél te weinig tijd om hier wat meer te komen kijken, maar dat is wellicht bij jullie ook zo... Wat vervelend Irish dat je met die misselijkheid zat, hopelijk wat beter intussen (en minder pijn), zelf moet k straks al na 6 dagen weer gaan werken dus ik hoop er maar t beste van. maar op mijn bureau zitten is ook fysiek makkelijker dan achter mn drie jung (10 mnd-4 jaar) aanhossen! mijn 'maatje' gaat op t jouwe lijken want t wordt ook bij mij max 260 cc (ben 1.70 voor 58 kg) ik heb ook wel schrik voor te groot. anderzijds, wat een ferme maat voor jou sproet, 390cc zeg, dat is wel indrukwekkend en moet er wel héél ferm uitzien. (ik zou er wellicht jaloers op zijn!)
wat voor reacties krijgen jullie eigenlijk vd 'buitenwereld'? valt het erg op en wordt er gekeken? en vooral: zijn jullie nog altijd overtuigd van en content van de ingreep? (ik kan amper wachten) (maar mn vent is het daar niet mee eens)

vandaar, @e en @nieuw hier
ik denk dat er heel veel zijn die jullie gedachten delen, ik alvast wel. had ook nooit aan een borstvergroting gedacht tot nadat het resultaat van 3 baby's & borstvoeding echt doordrong. en mijn vent vindt het ook niet nodig. maar ik vind het echt een beetje vroeg om op mn 33 al zo'n complexen te hebben over mn boezem dat ik me nooit meer in mn blootje wil vertonen en al dat gedoe met die gevulde bh's zeg. en ik probeer niet teveel te denken aan het snijwerk. en ook de andere kant te zien van het geld: ik vind t vreselijk da k er ni mee op reis kan of schommels en schuifaffen kopen voor t kroost of een ferme flatscreen tv of weet ik wat al nog, maar als je werkt, dan heb je dat geld voor zo'n ingreep toch ook in n paar maanden verdiend... ik denk dat het wel het resultaat waard is en hoop dat ik op 11 juli de juiste keuze maak...

zeg eens van wel, irish & sproet & ???

Sproet

Berichtdoor Sproet » 21 jun 2007, 08:14

@mamavan3
TUURLIJK neem je de juiste beslissing!!! Ik heb om juist dezelfde redenen als jij 6 dagen geleden en BV ondergaan. Ik heb deze week al meerdere malen spijt gehad dat ik het verdorie niet meteen na de borstvoeding van de tweeling heb gedaan! Ik voel me op en top vrouwelijk en voor de 'pijn' moet je het al zeker niet laten, 3 dagen superstijf maar na drie kids zal dat natuurlijk ook voor jou piece of cake zijn ; ))))
(Ik had een BV van 390cc onder de spier via incisie i/d tepel)
Die 390cc mocht 't echt wel zijn hoor! Ik heb ook slapeloze nachten gehad omdat 't zoveel klonk, maar nu 't er zit! Het past gewoon bij me!
Ik hoop zelfs dat met 't ontzwellen er niet teveel meer van het volume afgaat hahahaha...
Ik ben natuurlijk vooral thuis nu maar als je een sportbeha draagt de eerste weken denk ik persoonlijk dat 't nog niet zo fel gaat opvallen. Het druk alles namelijk nogal plat tegen elkaar ; )
Dus voor de echte reakties zal ik nog enkele weken moeten wachten. Ben eigenlijk wel benieuwd want bijna niemand weet ervan...
Moest ik van jou zijn...ik heb dezelfde morele kwesties doorzwommen: geld beter besteden aan kids, vakantie... GA ERVOOR meid doe JEZELF na al die inspanningen voor de kids ook eens voor 1 keertje een cadeau en vooral wees er blij mee, voel je er niet schulig over HET DOET ZO GOED!
Ik weet zeker dat IriSh je hetzelfde advies zou geven, das ook een schat van een meid!!! Ik heb er veel steun aan hihhihihihi...

Veel liefs Sproet

Irish

Berichtdoor Irish » 21 jun 2007, 13:34

Hoi mamavan3

Je moet niet twijfelen... echt niet. Eigenlijk heb je inderdaad niet echt veel pijn. Het meest lastige is die stijfheid die je wat remt om dingen te doen.
Wat je ook wel geregeld eens hebt is een pijnscheut als je een bepaalde handelin doet. Da's even "aux" maar onmiddellijk weer weg.
Da's doodnormaal.... dat eb je ook als je eens te hard gesport hebt en stijf bent!
Het is wel echt belangrijk dat je je de eerste dagen echt laat dienen en je echt rustig houdt! Het is veel te belangrijk om kapselvorming en die extra pijnscheuten te voorkomen.
Ik ben (net als Sproet) vorige vrijdag geopereerd en ga pas maandag weer werken. Ik vind dat ideaal. (maar met jouw 6 dagen zal dat ongeveer op hetzelfde neerkomen)

Over de grootte:
ik heb inderdaad hetzelfde figuur als jou...
Ik wou graag (max!) 260cc maar m'n pc zei dat het echt niet ging en dat je van kilometers ver zou zien dat ze niet echt waren. Dat wou ik natuurlijk ook niet. Ik weet dus dat het zo ideaal is.
Ik denk trouwens dat ik me ook een beetje blindstaar op m'n blote borsten (met die pleisters er nog aan, die alles toch ook nog een beetje veranderen)
en op m'n borsten in een sporthb.
Zoals Sproet zegt... ze worden daarin platgedukt... dus gisteren hebben m'n schoonouders het niet eens gezien...

Ik ben wel vrij zeker dat m'n schoonmoeder er iets van gaat zeggen als ik over drie weken m'n sporthb mag laten en ik eens in een topje ga verschijnen.
ze zal nooit denken dat ik een operatie heb laten doen, maar ze zal wel iets zeggen in de zin van:
"Hmm.... je ziet er goed uit... mooi hé!" en ze zou eens knipogen. :)

Als je nog vragen hebt... laat ze maar komen...
als we kunnen helpen... héél graag!!

e

Berichtdoor e » 22 jun 2007, 16:00

Ik heb de knoop doorgehakt, na drie jaar twijfel ga ik er voor (eigenlijk grotendeels door de vele possitieve reacties op dit forum).
Ik heb me al wat geïnformeerd op het net maar zit toch met nog wat vragen. Waarschijnlijk is een groot deel hiervan al beantwoord op één van de 84 voorgaande pagina's, maar die allemaal lezen gaat me iets te ver.

Hetgeen ik gelezen heb van Dr. d'Hondt uit Tongeren staat me wel aan (geeft op het net een verhelderende uitleg over de soorten protheses). Heeft iemand zich door hem laten opereren en wat zijn jullie ervaringen?
Is hij vrouwvriendelijk? Bij iemand als die Hoeybergs van de welnesskliniek zou ik me dus absoluut niet op mijn gemak voelen. Ik durf mijn borsten (of het ontbreken ervan, zowizo niet laten zien, heb zelfs telkens bij de gynicoloog een borstonderzoek afgewimpeld omdat ik me doodschaam).
Zijn er ook vrouwlijke esthetische chirurgen? Ik denk dat ik bij een vrouw mijn schaamtegevoel beter de baas kan.

Ik wil ook geen incisie langs de tepel. Lijkt me akelig en ben bang dat de gevoeligheid vermindert (sexueel voor mij wel belangrijk). Kan je kiezen langs waar ze de prothese inbrengen?

Ben ook bang voor de postoperatieve pijn en de termijn dat je rust moet houden. Ben zelfstandige (dus niet werken is geen inkomen en mijn klantenpopulatie vraagt een vrij strikte continuïteit). Heb ook drie jonge kinderen die absoluut niet mogen lijden onder mijn "egoïstische gril" en die ook niet mogen weten of ontdekken wat hun mama van plan is.
Heb al wel een scenario klaar:
Ik hoop de operatie op een vrijdag te kunnen plannen en dit te combineren met een weekendje weg met m'n ventje. Zou ik na dat weekendje terug m'n activiteiten als mama kunnen hervatten zonder dat de kinderen iets merken en dan eventueel dinsdag of woensdag terug beginnen te werken?
Ik wil dat niemand hierover iets weet (alleen m'n ventje en ik en jullie hier op zappy) en zeker mijn ouders en schoonouders niet. Ik heb namelijk hun reacties meegemaakt op de operatie van m'n schoonzus... Met m'n schoonzus wil ik hierover ook geen ervaringen uitwisselen want dan weten m'n schoonouders het toch binnen de kortste keren.
Als er achteraf vragen worden gesteld heb ik ook al een antwoord klaar: ik pak terug de pil en die hormonen komen m'n borsten ten goede (wil terug naar een gewone B, zoals ik vroeger had voor mijn zwangerschappen, heb nu een AA tot A)

Heb mijn man gisteren het heugelijke nieuws verteld en die stond niet bepaald te springen.
Waarom kan ik mezelf niet aanvaarden zoals ik ben, met dat "kleine" gebrek. Hij vindt me toch mooi, sexy en vrouwelijk. En bij mijn scenario had hij ook zo zijn bedenkingen. Wat gaan we hebben aan dat weekend als ik heel de tijd pijn heb. We hebben als zo weinig tijd samen en als we dan eens onder ons twee weg gaan kunnen we er zelfs niet van genieten. En daar waren mijn schuldgevoelens en twijfels terug...

WAt denken jullie?????

mamavan3

Berichtdoor mamavan3 » 22 jun 2007, 21:38

Dag Sproet & Irish

Het is echt wel fijn om langs deze weg steun te krijgen van 'lotgenoten'. Zeg Sproet, als je incisie via tepel hebt gehad, betekent dat dan dat je de zoutwaterprothesen hebt gekregen? Heb lang geworsteld met die vraag, zoutwater of siliconen, en uiteindelijk voor siliconen gekozen. Ben nu wel curieus of jij dan zoutwater hebt, ik dacht dat dat de enige waren die via een klein sneetje id tepelrand konden omdat ze pas na het inbrengen gevuld worden.
Weet je, ik word écht helemaal vrolijk van het idee dat ik niet meer jaloers in andere decolletés ga hoeven loeren omdat ik er zelf ook wat in heb zitten. Wat ik me trouwens afvraag: hoe doen al die 'bekende moeders' dat? Zo'n Katja Retsin of Veronique De Cock - niet dat het mijn grote voorbeelden zijn! - maar die geven borstvoeding en verschijnen nadien terug op t scherm met hun volle volle decolleté, terwijl ik van àl mn vriendinnen op borstvoeding de rampverhalen ken! (Sabine Hagedoren, die is natuurlijk buiten categorie, huh)

@e

eigenlijk denk ik dat we n beetje in hetzelfde schuitje zitten, want mijn vent is er ook niet geheel voor gewonnen en ik moet dus ook heel egotrippend mn goesting doordrijven. ik heb me voorgenomen hem dit weekend nog eens te bewerken en hoop dat het betert. voorts heb ik dus ook drie jonge kids om voor te zorgen. Mn ingreep is op woensdag (11/7!!!!), woensdag en donderdag wil ik dat ze bij mn schoonouders slapen (onder het mom van 'veel laat werk!) en vrijdag kan mn vent ze halen en int weekend er mee voor zorgen. Maandag ga ik weer aant werk, is wel achter de computer, dus minder vermoeiend dan thuis zijn. Mn pc zegt me dat dit haalbaar is en ik moet hem maar geloven. Als zelfstandige is dat nóg moeilijker natuurlijk, een kleine week rust kan toch geen kwaad denk ik. Bevordert ook t herstel. Bij mn pc was een vrouw met een schoenenwinkel id wachtkamer en die kon na drie weken echt alles weer aan, maar had in het begin ook n kleine week gerust geloof ik.
Wat de incisie betreft, ik wou t ook liever ni langs tepel, dat kan volgens de consulten die ik heb gehad bij verschillende dokters ook alleen als je voor een zoutwaterprothese kiest, die eerst erin wordt gestoken en dan pas gevuld. Siliconenprothese is te groot en gaat door een sneetje onder de borst. Bij iemand van 16 die amper borsten heeft zou je dat misschien zien, maar bij mij is er echt wel een borstplooi en denk ik dat t geen kwaad kan. Ik ben bij 5 chirurgen geweest en heb daarna bewust gekozen voor eentje in een gewoon ziekenhuis omdat ik me daar beter bij voel, maar als je de reacties van sproet en irish leest, dan weet je dat het er ook in de wellnesskliniek (ondanks hoeyberghs...) goed aan toe kan gaan. En ze zijn wel goedkoper! (helaas voor mij...)

Sproet

Berichtdoor Sproet » 23 jun 2007, 08:55

Hoi e en mamavan3,

Mijn BV is nu 8 dagen geleden. Ik voel me perfect. De stijfheid is weg ik heb enkel nog wat 'last' van 2 blauwe plekken aan de onderkant van de borst. Ik ben supertevreden met het resultaat ; )))

@e
Ik weet iedereen is anders maar dat weekendje lijkt me echter geen superidee...Volgens mij ga je er niets aan hebben. Ik kan me niet voorstellen dat ik na zo'n ingreep ook nog eens in een vreemd bed/zetel zou moeten slapen. Ik kon in die van mij mijne draai nog niet vinden! Ik ben van diegenen die van de hele ingreep weinig geweten hebben maar ik ben wel een tweetal dagen flink misselijk geweest van de roesverdoving. Ik probeer je maar advies te geven hé!

@e en mamavan3
Ik heb dus de incisie via de tepel én siliconen! Ik heb geen idee hoe ze er het ingekregen hebben maar 't zit er dus 't zal wel gaan zeker!? Ik zou niets anders willen dan via de tepel. Ik had mijn gevoel na 1 dagje al voor de volle 100% terug en qua litteken doet 't 't minste pijn en valt 't 't minste op. 2 Dagen zonder de kids is volgens mij ideaal. Vanaf dag 3 gaat alles een stuk vlotter ; ))

@mamavan3
Volgens mij hebben LA RETSIN en DE COCK allang van tevoren een borstvergroting ondergaan. Heel het kliekje daar ziet er trouwens 'verdacht' uit hahahaha... neenee er zijn veel meer mensen met een BV dan je durft te vermoeden hoor en zeker in dat wereldje ; ))))

De Wellnesskliniek was een heel leuke ervaring voor mij! Voor elke vraag steeds en reactie, superlief, mooi werk...heel tevreden. Ik had na mijn consult twijfels over de 390cc maar ik moet zeggen Dr. Prenger weet wat ie doet, kleiner was zeker zonde van het geld geweest.

Liefs

Moederke

Berichtdoor Moederke » 23 jun 2007, 15:54

Hallo iedereen,

ik ben een jonge mama van 23 jaar en heb een pracht van een dochter (1 jaar). Ik heb altijd al complexen gehad (als ik er nu over nadenk... wat had ik te klagen!!) over mijn borsten, en toen werd ik zwanger...

Mijn borsten zijn tijdens mijn zwangerschap eigenlijk niet sterk gegroeid. Ik kwam van een B cup. Op het eind had ik ongeveer een kleine D. Daarna heb ik borstvoeding gegeven (ahja, alles voor het kindje hé) en nu heb ik... theezakjes. Ik heb de borsten van een 65-jarige (no offense). Ze zijn uitgerokken en gekrompen naar een A cupje. Ik heb maanden liggen zoeken naar de juiste push up bikini (die ik dan maar na 1x nooit meer heb gedragen omdat ik niet meer wou gaan zwemmen). Ik kom niet buiten zonder pushup BH, altijd lichtje uit bij het vrijen en lakentje erover... Ik wil zo graag mooi ondergoed dragen en mooie topjes, ik voelde mij onmiddellijk na mijn bevalling zo vrouwelijk, maar nu, niets meer.

Daarom twijfel ik over een borstvergroting. De financiële middelen zijn er (ik heb goed gespaard) en mijn vriend staat er ook wel achter, maar toch twijfel ik ergens nog. Vooral omdat mijn kinderwens nog niet volledig vervuld is.

Wie kan er mij haar ervaringen vertellen met een borstvergroting en daarop volgende zwangerschap? Borstvoeden moet nog mogelijk zijn heb ik gehoord. Maar kan de vorm van je borsten dan niet veranderen als ze groeien door de zwangerschap?
Hoe vertellen jullie het aan je omgeving, want het valt toch wel op als je plots met een groter paar naar huis komt?
En hoe doen de mama's het, die thuiskomen na een borstvergroting en er staat daar een kleintje dat opgepakt wil worden?

Bedankt voor jullie verhaal.

Groetjes,

een twijfelend moedertje

Moederke

Berichtdoor Moederke » 23 jun 2007, 15:57

Nog een vraagje vergeten,

hoe voelen borsten met implantaten? Zacht, hard, koud, warm? Zijn je borsten ook nog seksueel gevoelig na de vergroting? Voel je implantaten zitten?

Groetjes,

Moederke

e

Berichtdoor e » 23 jun 2007, 21:22

Bedankt mamavandrie en sproet voor de reactie.

Sproet, ik denk dat je gelijk hebt wat betreft dat weekend. Dat wordt een ander scenario.
Ik heb vandaag nog een aantal keren bij m'n ventje op die bv aangestuurd, ik zou zo graag hebben dat hij heel het proces met me volgt en me er ook in kan steunen...maar ik heb nog werk vrees ik. Hij vroeg me waarom het ineens allemaal zo snel moet gaan. Tja ik heb nu eindelijk voor mezelf die knoop definitief doorgehakt en nu moet het vooruitgaan,hè. Maandag bel ik voor m'n eerste afspraak bij dr. d' Hondt.

@moederke:
niet meer durven gaan zwemmen, dat herken ik!
Jou man steunt je blijkbaar wel onmiddellijk.
' t zou wel fijn zijn als we onze ervaringen via dit forum kunnen delen, want wij staan nog niet zo ver als de rest hier, hè.
Over die ongevoelige borsten en tepels po, maak ik me ook zorgen, net als over de reacties van de omgeving (ik wil het trouwens aan niemand vertellen).

Aan de anciens:
Blijf je het littekentje zien als de incisie onder de borst zit?
OP het borstenforum vind ik de reacties wat betreft de pijn, niet echt hoopgevend.
Momenteel ben ik alleen nog maar met BORSTEN bezig en keur ik elke boezem die zich in mijn gezichtsveld bevindt. Pffff...véél vragen...

Irish

Berichtdoor Irish » 23 jun 2007, 22:55

Hoi e,

Ik denk inderdaad ook dat dat idee voor dat weekendje niet echt realistisch is.
Je voelt je niet tip top (en zoals Sproet zegt), dan ben je blij dat je in je eigen bedje of zetel ligt!
Het is trouwens ook een beetje weggegooid geld hoor... want meer dan je hotelkamer zal je niet zien... en wat moet je man dan doen? Thuis is er altijd wel iets te doen hé...

Ik blijf er ook een beetje bij dat je vrij realistisch moet zijn in de tijd die je ervoor wilt nemen.
Ik was zelf een beetje naïef... vandaar dat ik je hier graag raad in wil geven. :)
Ik ben vrijdag 15 juni geopereerd (en ben heel gelukkig met het resultaat!) en ik ga nu maandag terug werken. Eerlijk gezegd... dit is eigenlijk ideaal.
Donderdag of vrijdag zou misschien wel lukken, maar eerlijk gezegd...
ik ben nu zo blij met de tijd die ik heb genomen. (ookal heb ik een bureaujob!!)

Het is een vrij ingrijpende operatie... geef je lichaam zeker de tijd om te herstellen. (zeker bewegingen boven de schouderhoogte moeten vermeden worden enz. en gewichten optillen. Maar wees gerust..; dat kan je trouwens de eerste dagen ook niet!!)
Het zou zonde zijn als je daardoor kapselvorming krijgt hé.

Als je het heel graag wilt, dan moet je er zeker voor gaan...
maar hou aub met alles goed rekening...
Als je vragen hebt... we zijn er (met veel plezier!) om te helpen!!

XX

roodkapje

Berichtdoor roodkapje » 24 jun 2007, 13:55

@sproet: je hebt dus een incisie op de rand van het tepelhof, als ik het goed begrijp? En met zo'n grote sillicone erin? Even een persoonlijk vraagje: heb je dan een groot tepelhof? Ikzelf zou 300 cc laten plaatsen, om een C cup te bekomen, sillicone. Maar mijn PC doet enkel incisie via de borstplooi. Maar ik maak vreselijk lelijke, dikke, rode littekens. Ik ben hier dus bang voor en zoek nu info over een insnede rond (in??) tepelhof? Mijn probleem is dat mijn tepelhof heel klein is (ik schat doorsnede amper 1.5 cm). Ik vermoed dat een insnede daar om die grote prothese erin te krijgen dan geen oplossing is en dat het bij jou wel ging omdat je daar meer ruimte hebt dan ik? Ik moet dus nog afspaken maken met andere PC's om dit te vragen, maar misschien kan jij me ook al helpen.

Ik ben tot hier toe bij 2 PC 's geweest voor info, maar ik voel me zo een leek en weet echt niet hoe kiezen. Meestal ga ik voor andere zaken naar een universitair ziekenhuis, omdat ik daar veel vertrouwen in heb. Maar zij hebben van bijlange niet zoveel ervaring als sommige dokters in privé ziekenhuizen, dus ik weet het echt niet. En dan zijn er nog de verschillende methoden, verschillende prothesen,... Ik heb geen geduld om grotere borsten te hebben, maar al die info zoeken, afspraken maken, pfff, ik heb er niet veel tijd voor, met mijn voltijdse baan, baby en peuter in huis. Dus ik hoop hier wat info te vinden, dat gaat sneller. Alle tips en alle verhalen zijn dus welkom!

Sproet

Berichtdoor Sproet » 25 jun 2007, 09:00

Hoi dames,

Er is hier weer serieus wat beweging zie ik! Fijn!
Ik wil wel even laten weten dat ik net zoals IriSh terug aan het werk ben en dat ik misschien niet meer zoveel tijd ga hebben om hier elke dag te komen ; ((( Ik zal wel mijn best doen maar mijn 3 kindjes krijgen voorrang hé hahaha...
Ik had dus ook mijn operatie op 15 Juni.
Ik voel me perfect. Ik kan de kids terug probleemloos oppakken en eigenlijk begint alles van poetsen terug te lukken. Ik ben gisteren zelfs met een mooie beugelbeha naar de kermis geweest!

@moederke
ivm kids kan ik geen advies geven aangezien mijn BV er is gekomen na de kids. Ik heb wel al veel positieve verhalen gehoord en weet dat IriSh er ook nog extra info over heeft ingewonnen.

Bij mij wist enkel mijn schoonmoeder over de BV omdat ik op haar steun rekende voor de kinderen om ervoor te helpen zorgen de eerste dagen. Mijn ventje MOEST namelijk gaan werken. Voor de rest heb ik nog geen idee naar de reacties omdat ik nu 3 weken een steunbeha draag. Het effect daarvan is (samen + plat) doe daarover een T-shirt en geen mens weet waarom je zo stijf loopt hihihi...
Mijn schatjes heb ik 3-4 dagen op de grond laten staan maarja 't zijn geen hangers en ze zijn ook al 3-3 en 4 jaar.
Mijn borsten beginnen nu zacht te worden, in het begin waren ze hard. Ze voelen heel natuurlijk aan. Geen randen, gewoon stevig, warm, SEXY!!!
Ik vind persoonlijk ook dat ze veel gevoeliger zijn dan voorheen. Ondanks de incisie in de tepel heb ik voor de volle 100% gevoel in de tepels. Ik had daar wel een beetje schrik voor want ik had daarover ook al mindere verhalen gehoord.

@ roodkapje
Ik heb zelf ook maar kleine tepels en tepelhoven. Ik zal zeker niet boven jouw 1,5cm uitkomen! Geen idee hoe hij het heeft gedaan maar ze zitten er toch in!? Ik heb de monobloc siliconen met een licht geruwd oppervlak.

Veel liefs en tot schrijfs X

nanne

Berichtdoor nanne » 25 jun 2007, 20:27

Hallo aan iedereen,
K Ben al een tijdje aan het lezen op deze site en vind het allemaal heel spanned.
Vrijdag ga ik op consultatie bij Dr Doornaert.Al een paar operaties gezien en het is verbluffend mooi.
Kheb wel schrik dat het bij mij juist anders om ga verlopen.
Soms denk ik van "en als het nu eens twee lelijke borsten zijn na de operatie"?
Toch ga ik ervoor want ik droom daar al ontzettend lang van.
Mijn 2 kindjes zijn er en mijn eurokes ook dus ga ik vrijdag weten wat of hoe!
groetjes nanne

e

Berichtdoor e » 25 jun 2007, 21:15

hoi allemaal,

Heb vandaag toch nog geen eerste afspraak gemaakt. 'k zag plots die praktische regelingen niet goed meer zitten. Minstens een volle week niet werken... ik ben kinesiste met een eigen praktijk, zonder collega's die even kunnen bijspringen...
Afin, ik blijf informatie inwinnen en verder puzzelen aan heel mijn scenario, ik geef de moed nog niet op.

@nanne:
veel succes vrijdag, hou ons op de hoogte.
Wie is DR.Doornaert, van welke regio?

Gast

Berichtdoor Gast » 26 jun 2007, 08:33

Dokter Dornaert is van Roeselare (West-Vlaanderen)

nanne

Berichtdoor nanne » 26 jun 2007, 22:06

Heeft er iemand nog goeds gehoord over Dr Doornaert?
Ja hij is van Roeselare.
Naar het schijnt blijkt dat een hele goeie te zijn.
Hopelijk hé, vrijdag zal ik daar meer van weten, dan laat ik hier nog iets weten.

@ e: bedankt om te reageren.
Ik laat zeker nog iets weten.
Groetjes

Sproet

Berichtdoor Sproet » 27 jun 2007, 08:21

Hoi allemaal,

Ik mag vanavond mijn nietjes gaan laten verwijderen. Ik kijk ernaar uit want ze zitten serieus in de weg. Gisteren met 't uitdoen van mijn BH bleef er eentje inhangen EEKS dat was een vies gevoel! Enfin eentje is er dus al uit ; )
Voor de rest gaat alles goed. Ik ben terug heel soepel. De rechtse borst is volledig pijnvrij, de linkse heeft precies iet meer tijd nodig. Ach vandaag na de controle zal ik wel meer weten.

@ Nanne
Veel succes met je eerste consult vrijdag ; )

@ e
Tja spijtig dat je 't even moet uitstellen...maar uitstel hoeft niet per sé afstel te zijn hé! Zet alles nog maar eens rustig op een rijtje. Ik vond het wel mijn plicht om je eerlijk te laten weten dat je 1 weekje erna echt nodig hebt! Hou ons op de hoogte hé!

Tot schrijfs Sproet

Irish

Berichtdoor Irish » 28 jun 2007, 13:07

Hallo allemaal,

Ik ben ondertussen bijna twee weken po.
Ik heb gekozen voor een incisie onder de borst
(mij werd afgeraden rond de tepel omdat ik graag nog borstvoeding wil geven en je dan toch iets minder
risico neemt om de zenuwen niet te raken.)
en.... gisteren mochten m'n draadjes eruit.

Ik had m'n incisie nog niet gezien en was eerlijk gezegd best nerveus.

Maar helemaal onterecht, echt dames!!
Het is nu nog geen twee weken geleden en je ziet er al bijna niets meer van!!
Het is een super-superfijn lijntje, in de plooi van m'n borst.

Als je gewoon in de spiegel staat, zie je het nog een héél klein beetje,
maar ik zie nu al dat dat over enkele weken helemaal weg zal zijn.
Ik was echt ongelofelijk onder de indruk!! :) :)
Over een incisie onder de borst moet je dus helemaal niet twijfelen!!

Aan Sproet,

We zijn van onze draadjes/nietjes vanaf... zaaaaaaaaaaalig hé!!!
Morgen is het al twee weken... ongelofelijk hé.
(en ik ben ze al zo gewoon!!) Net alsof het altijd zo geweest is) LOL

Aan e,
Ik las dat je kinesist bent... als ik je kan aanraden... ik vrees dat 1 weekje rust dan echt wel te kort zal zijn.
Ik heb een bureaujob, waar ik absoluut geen fysieke inspanningen moet doen en ik ben een week thuisgebleven.
Je voelt je na een 5-tal dagen wel goed maar je mag absoluut nog geen zware inspanningen doen
die je borstspieren belasten.
M'n pc zei gisteren dat alles er zeer goed uitziet, maar dat ik zeker nog 2 weken bewegingen boven de schouders en zware inspanningen met de armen moet vermijden om het herstel even goed te laten verlopen.
(zware dingen optillen of zoals in jouw gevoel... zware intensieve massages lijken me niet zo fantastisch)

Je zal het fysiek misschien wel aankunnen maar zo groeit het kapseltje dat zich moet vormen rond je prothese en je lichaam niet mooi.
Zo zal je veel trager herstellen en meer kans hebben op kapselvorming... (en ik denk dat dat echt wel heel erg moet zijn als je dat hebt!!)

Ik wou je dit gewoon graag eens meegeven... tzou zo zonde zijn als je dat zou hebben.

Groetjes!

celinne

Berichtdoor celinne » 28 jun 2007, 20:01

na 4 jaar zit ik met kapselcontractie.
ik moet me terug laten opereren .
ik zou ook na mijn tweede operatie moeten kunnen rusten en het liefst 6 maanden zijn de dokter maar dat gaat niet zomaar als je werk als metaalarbeidster.
door het zwaar werk is het mogelijk dat ik het terug krijg ,het zou beter zijn dat ik een ander werk zou doen .door dat ik teveel kracht geef op mijn rechter arm.
dus nu heb ik wat tijd om terug te sparen voor mijn volgende operatie je mag rekenen dat het +- 1750 euro kost.
dus mensen denk goed na als je laat opereren er is altijd een kans dat het anders loop dat je had verwacht(zoals bij mij)

Gast

Berichtdoor Gast » 29 jun 2007, 17:06

Ik vrees dat Celinne hier zeker en vast gelijk heeft.

Echt dames, doe het pas als je er al jaren over droomt want als je er
éénmaal mee begint is er geen weg terug...

Ben je goed op de hoogte van de risico's, en je bent bereid ermee te leven,
dan pas moet je ervoor gaan!!!

nanne

Berichtdoor nanne » 30 jun 2007, 09:33

@ iedereen:

Gisteren ben ik op consultatie geweest bij Dr Doornaert.
Een hele lieve persoon, alles heel goed uitgelegd en op 10 september word ik geopereerd.
De incisie is een klein sneetje in de tepel en het inplantaat is een zoutwateroplossing van 300cc met levenslange garantie.
De foto's dat hij toonde waren heel mooi en belangrijk voor mij waren ze ook heel natuurlijk.
Om 7u ga ik binnen en dan bekijkt hij nog alles een keer en mag ik nogmaals de inplantaten proberen en mn besluit nemen van de grootte.
Ik ben blij dat ik na zooooo lang verlangen toch de stap heb durven en ook heb kunnen zetten.
Want het is allemaal toch wel veel geld hé.
Mijn lengte is 1.76m en ik weeg 62kg en mn borstomtrek is 75a
Na de operatie zou dat een 80B zijn.

Groetjes aan allen

monia

Berichtdoor monia » 01 jul 2007, 17:12

Dr Oelbrandt heeft bij mij op 12 juni een borstvergroting gedaan. Ik heb hem zelf laten kiezen voor de grootte omdat die het beste weten wat het beste bij uw lichaam past. Ik moet eerlijk zeggen dat hij mij niet heeft teleurgesteld. Moest ik het opnieuw laten doen zou ik het zeker en vast terug door dr. Oelbrandt laten doen. Een tevreden patient.

@moederke

Berichtdoor @moederke » 01 jul 2007, 23:24

Wacht aub met een borstvergroting tot na de kindjes..
Ik heb het niet gedaan..Na de 1e mijn BV en dan zijn er in de loop der jaren nog 3 kindjes bijgekomen..
Alle 4 hebben ze borstvoeding gehad.. en nu zit ik met de gebakken peren..
Kon nogthans geen kwaad hoor.. de implantaten zaten onder mijn borstspier..
dat ging geen invloed hebben..
Ja k zie het.. nu voel je die implantaten aan alle kanten zitten.. ze zwmmen precies wat rond.. hebben hun eigen leven..
Ben op consult geweest naar dezelfde pc als 10 jaar geleden.. Oplossing?
Opnieuw.. het moet eruit en der moeten nieuwe in..
Al goed en wel maar wel volledig te betalen natuurlijk..
10 jaar geleden 110000bfr betaald en nu moet ik er ergens 5500¿ vinden..
Dus ja.. wordt sparen geblazen niewaar ;)
Want dat ik het opnieuw laat doen is een feit..
Het cupverschil tussen mijn 2 "oorspronkelijke" borstjes was enorm en nu zijn ze min of meer even groot..
Dus ja.. ooit ben ik er weer blij mee..Eerst zien aan dat geld te raken..

roodkapje

Berichtdoor roodkapje » 03 jul 2007, 01:08

@Celinne: als je zo kapselcontractie hebt, laat je je uiteraard opnieuw opereren. Maar kan de PC u garanderen dat het deze keer goed zal zijn? Is het mogelijk dat je aanleg hebt tot kapselcontractie en dat dit steeds opnieuw optreedt? Ik wil u niet bang maken hoor, ik stel me gewoon die vraag omdat ik binnenkort een BV heb gepland, maar ik wil me heel goed informeren en me bewust zijn van alle mogelijke gevaren. Weet er iemand meer over die kapselvorming?

Roodkapje

Berichtdoor Roodkapje » 03 jul 2007, 01:12

@Sproet: jij hebt dus een incisie via de tepel? Is dat rond de tepel, of in het tepelhof? Kan je nu nog borstvoeding geven, moest je dat ooit willen? Ik zou ook het liefst incisie hebben via tepel, omdat dit naar het schijnt de mooiste littekens geeft. Ik maak van nature nogal lelijke en dikke littekens aan, dus ik ben bang voor een litteken in de borstplooi. Maar ik wil zeker nog kinderen en borstvoeding geven, dus ik vraag me af of via de tepel wel een optie is voor mij. Weet iemand hier meer over?

Terug naar “Gewicht en afvallen”