bewust alleenstaande moeder

Dream

RE: bewust alleenstaande moeder

Berichtdoor Dream » 24 nov 2007, 20:36

Dag Sofie,

Bij mij is het nu afwachten of ik zwanger ben of niet, afgelopen dinsdag is de inseminatie gebeurd, na 3 echo's en 3 bloedproeven tijdens de dagen ervoor, normaal binnen anderhalve week zou ik meer moeten weten. Momenteel voel ik mij (lichamelijk) niet anders dan anders. Geestelijk heb ik toch al iets meer rust gevonden dan de maanden ervoor, het wachten en twijfelen waren niet makkelijk, maar eens je er mag aan beginnen, gaat het wel vlug.

Groetjes en 't beste met het doorhakken van de knoop. Twijfelen is normaal, want 't is toch een belangrijke beslissing, maar eens je knoop hebt doorgehakt, kom je toch steeds terug op het gevoel dat dit de beste oplossing is voor jezelf.

Kariboe

Berichtdoor Kariboe » 25 nov 2007, 15:02

Hallo Dream,

Ik hoop dat je zwanger bent. Vorig jaar rond deze tijd was ik ruim 2 maanden zwanger, het jaar daarvoor had ik in november mijn tweede poging geloof ik. Ik weet wat je voelt. Vind je het moeilijk om af te wachten of je zwanger bent? Ik vond dat de eerste keer heel spannend, daarna wende het af te moeten wachten. En weer later baalde ik dat ik zoveel pogingen nodig had. Maar het is het waard geweest.
Hier is nog een foto van Lauren als het lukt met mailen.
Groetjes,

Kariboe

Gast

Berichtdoor Gast » 25 nov 2007, 15:06

Foto Lauren

Attachment : IMG_0498.JPG

Chica

Berichtdoor Chica » 29 nov 2007, 08:45

Kan iemand mij zeggen hoe lang het normaal duurt vooraleer je antwoord krijgt van Jette in verband met die vragenlijst. Ik zit op hele hete kolen...

Kay

Berichtdoor Kay » 30 nov 2007, 09:01

Hey iedereen! Hier nog even een berichtje tussen de verzorging door. Het is nog steeds heerlijk genieten van mijn grootste schat. Het is wel vermoeiend maar dat neem ik er graag bij. Ik heb ongelofelijk veel heimwee naar mijn zwangere buik alhoewel de zwangerschap niet zo fantastisch was, maar het uitkijken naar de echo's, de schopjes en hikjes in mijn buik, ... Ook de bevalling vond ik fantastisch (ondanks de pijn nadien van de knip). Het hoofdje dat erdoor komt, dat warme lijfje op mijn buik, de navelstreng doorknippen. Ik wil het nog eens meemaken! Binnen een jaar of twee, drie misschien. Hoe zijn de ervaringen met twee kindjes??
Ik zal jullie nog enkele fotootjes doorsturen.
Tot gauw!

Attachment : Kobe thuis 013.jpg

Kay

Berichtdoor Kay » 30 nov 2007, 09:03

nummer twee

Attachment : Kobe thuis 0271.jpg

Kay

Berichtdoor Kay » 30 nov 2007, 09:05

En nummer drie

Attachment : Kobe thuis 28.jpg

dutske

Berichtdoor dutske » 30 nov 2007, 13:28

Oh Kay, wat een schattig ventje!!! Bedankt dat je ons laat meegenieten. Nu begint het bij mij nog meer te kriebelen. Was het almaar maart 2008, dan kan ik hopelijk van start gaan.

Tot schrijfs

Dream

Berichtdoor Dream » 01 dec 2007, 09:22

Hallo allemaal,

Ik heb hier enkele weken geleden nog iets gepost, intussen is 1ste IUI-poging achter de rug en jammer genoeg mislukt.

Maar we beginnen vol goede moed aan de tweede, hopelijk half december.

Kariboe en Kay, proficiat met jullie kindjes, mooie foto's!

Groetjes en prettig weekend!

Marie

Berichtdoor Marie » 01 dec 2007, 11:50

Hallo allemaal,
Ik ben niet echt nieuw hier, heb ooit eens een vraagje gepost toen ik nog twijfelde om van start te gaan voor een kindje. Maar ik volg jullie belevenissen al een hele tijd. Daarom wilde ik toch even de zwangeren en bevallen mama's proficiat wensen! Jullie hebben schattige kindjes.
Zelf ben ik net ongesteld na mijn derde iui. Telkens opnieuw is het toch een serieuze dip die je dan hebt (ik toch), ik had gedacht / gehoopt dat het snel zou lukken. Begin nu toch wel wat te wanhopen. Misschien is dat snel, maar heb ergens gelezen dat na drie pogingen de kansen toch wel afnemen. Wat als het nooit lukt?
Langs de andere kant zijn de verhalen van andere bam's die je hier leest en bij wie het ook niet zo vlot is gegaan, dan toch een opkikker. Waavoor dank!
Groetjes en een fijn weekend!

Sofie

Berichtdoor Sofie » 01 dec 2007, 17:54

Hallo allemaal,

Kay, geniet maar van jouw schattige zoontje!

Dutske, voor je het weet is het 2008!

Dream, spijtig dat het niet gelukt is maar zoals je zelf zegt: vol goede moed aan een nieuwe poging beginnen.

Groetjes

Sofie

Kariboe

Berichtdoor Kariboe » 02 dec 2007, 14:21

Hallo iedereen,

Kay, Kobe is echt heel mooi en ook heel lief lijkt me. Het is wel druk om een baby te verzorgen maar ook heel fijn, he? Ze gaan zich echt aan je hechten, dat merk ik aan Lauren. Ik begrijp nu meteen wat ze nodig heeft als ze huilt. Ze heeft nooit veel gehuild maar de laatste tijd huilt ze nog geen tien minuten per dag meer.
Ik vind het goed dat je een tweede wil, ik heb zelf twee zusjes en dat vind ik heel fijn. Ik vind het erg dat Lauren geen broertje of zusje zou krijgen maar mijn zusje heeft een zoontje die vier maanden ouder is dan Lauren. Mijn zusje en ik en haar zoontje en Lauren komen vaak bij elkaar. Mijn zusje krijgt voorlopig ook nog geen tweede kind.
Ik heb er ook over nagedacht een tweede proberen te krijgen maar ik doe het denk ik niet, niet omdat ik bang ben voor de drukte hoor! Ik heb tijdens mijn zwangerschap HELLP gehad en meer dan een maand in het ziekenhuis gelegen en dat wil ik nooit meer meemaken. Verder ben ik 35 en was ik niet snel zwanger. Ook werk ik graag en wil ik het financieel enigzins goed hebben en met twee kindjes lijkt mij vier dagen werken (wat ik doe) veel. Ik heb namelijk ook twee honden waar mijn vader overdag voor zorgt, en Lauren is ook vaak bij mijn ouders als ik werk. Lauren houdt ook echt van de honden.
Maar voor kinderen vind ik het eigenlijk beter om een broertje of zusje te hebben.

Dutske, ik snap dat je bijna niet kunt wachten. Maar het is zo jouw beurt. Ik heb een tip: probeer ook leuke dingen te doen. Bij mij heeft het lang geduurd, en doordat ik leuke dingen deed hield ik het wachten vol. Ik hoop dat je snel zwanger bent. Waarom moet je trouwens zo lang wachten? Ik ben in Gent geweest en had na mijn eerste telefoontje binnen 6 weken mijn eerste poging.

Dream, succes bij je volgende poging! De eerste poging zwanger zijn zou ook wel geluk zijn. Als je Noah, Kobe, Lauren enzovoort ziet weet je waar je het voor doet. Waar doe jij ook alweer je pogingen?

Marie, niet wanhopen hoor! Ik had meer dan 10 IUI's nodig om zwanger te worden. Ik zou in oktober IVF gaan doen en was gelukkig in september zwanger. Ik geloofde er ook niet meer in maar het is gelukt, net als bij de meeste dames hier (ik geloof zelfs alle die begonnen zijn met pogingen doen).
Toen ik na 6 pogingen om IVF vroeg zei de gynaecoloog dat dat niet hoefde. Hij zei dat koppels ook niet altijd binnen een half jaar zwanger zijn. Als je bang bent dat het niet lukt; bespreek het met je gynaecoloog. Hij of zij kan je misschien geruststellen of als de tijd er rijp voor is IVF met je bespreken. Kay en Lentekind van dit forum waren geloof ik allebei de eerste keer zwanger met IVF.

Sofie, jij bent bang voor de financiele kant he? Bij mij gaat het goed maar ik woon in Nederland dus misschien is niet alles te vergelijken. Maar als je een kindje hebt vallen ook veel kostenposten weg (ver op vakantie, uitgaan wordt minder). Verder vind ik het niets eens erg minder kleren te kopen, ik heb niet eens meer zoveel tijd om te shoppen. Kun je niet eens uitrekenen wat je met een kindje binnenkrijgt in relatie tot hoeveel dagen je blijft werken?

Groetjes,

Kariboe

dutske

Berichtdoor dutske » 02 dec 2007, 22:06

Hoi

Dream wat is het spijtig dat je poging niet gelukt is. Hopelijk heb je de volgende keer meer geluk! Ik duim alvast voor jou.

Sofie heb jij nog verdere stappen ondernomen?

Marie, fijn je nog eens te horen! Je zal het waarschijnlijk de voorbije maanden niet al te gemakkelijk hebben gehad. Ik hoop dan ook voor jou dat de 4 IUI de juiste mag zijn. Ik had er trouwens nog niet van gehoord dat de kans op een zwangerschap daalt na de 3de poging. Hoe komen ze daarbij en daalt de kans sterk?

Kariboe je treft het echt met zo'n flinke dochter. Het al dan niet kiezen voor een tweede kind hangt echt van jou af. Daarin mag je je nooit een mening laten opdringen. Ikzelf zou graag twee kinderen hebben. Ik heb ook een broer en wij zien elkaar regelmatig en dan maken we veel plezier. Dat wil ik mijn kind ook geven. Wat voor mij ook een rol speelt is het feit dat wanneer er met mij iets gebeurd mijn kind alleen achterblijft. Die gedachte vind ik persoonlijk zeer onaangenaam. Maar ik zal maar eerst afwachten dat ik zwanger geraak en hoe het dan verder loopt met een kind. Wat mijn lange wachttijd betreft, dat is de procedure in het UZA. Ik ben het daar niet helemaal mee eens, maar ik voel me er wel op mijn gemak. Dat vind ik ook wel belangrijk. Ze zijn daar allemaal even vriendelijk en qua afstand is het perfect. Ik ben wel eens benieuwd hoe ik mijn uren ga kunnen regelen op mijn werk om naar het UZA te gaan. Dat gaat nog puzzelen worden!

Chica hopelijk zit je vragenlijst morgen in de brievenbus, dan kan je ook van start gaan!

Vriendelijke groetjes!!! DUTSKE

Gast

Berichtdoor Gast » 07 dec 2007, 08:35

Wat is het hier stil ...

Marie

Berichtdoor Marie » 07 dec 2007, 08:38

Heel erg bedankt Kariboe en Dutske voor jullie bemoedigende woorden. Ik heb ondertussen de moed wel weer gevonden hoor, oa na een gesprek met iemand die ik ken die ook bam is en bij wie het ook niet snel ging. Heb gisteren een hsg-onderzoek laten doen en alles zag er goed uit, dus het zal wel eens lukken zeker? Misschien krijgen alle nog niet zwangeren of bevallen hier wel een extra mooi cadeautje onder de kerstboom!
Groetjes,

tati

Berichtdoor tati » 08 dec 2007, 13:59

hallo ik ben bam en ondertussen 4 maand en half zwanger
ik zie dat hier druk geschreven en soms weer eens minder druk
ik wil alle dames niet nog niet zwanger zijn een hart onder de riem steken en hopelijk lukt het snel voor hen

ik vraag me wel af of het bam zijn erg zwaar is? Mis je dan nog een meer een partner dan daarvoor of hoe gaat dan?
Om de juiste prins tegen te komen zal het allicht nog moeilijker worden of misschien ook niet? Wat denken jullie? Laten mannen zich afschrikken door vrouwen met een kindje of zwangere vrouwen?

Sofie

Berichtdoor Sofie » 09 dec 2007, 11:59

Hallo Dutske,

Ik ben van plan om begin 2008 verdere stappen te ondernemen. Ik zou dan een eerste afspraak willen maken.

groetjes

Sofie

@ Marie

Berichtdoor @ Marie » 11 dec 2007, 14:44

troost je meid!
je bent zeker niet de enige.

ik ben na zes iui en twee icsi nog steeds niet zwanger - alles medisch ok.

heb wel de indruk dat dames bij wie het langer duurt steeds minder op zappy komen...

veel succes in 2008!!!

katrien

Berichtdoor katrien » 11 dec 2007, 15:16

Hoi iedereen,

Eerst en vooral proficiat aan al degene die ondertussen mama geworden zijn of zwanger zijn!

Ik ben hier twee jaar geleden en vorig jaar ook al even geweest. Vooral voor de steun om de stap te zetten. Ondertussen is de stap gezet en het ik 4 mislukte IUI achter de rug. Dus jullie zijn zeker niet de enige. Ik sta nu vlak voor de 5de. Er is al sprake geweest over IVf maar wil het nog enkele keren via inseminatie proberen. Als ik volgend jaar in juni nog niet zwanger ben ga ik wel die stap zetten. Het lijkt inderdaad wel zo dat het allemaal vanzelf gaat maar voor sommigen onder ons is het toch wel niet zo makkelijk. Ik denk dat blijven hopen en proberen de enige oplossing is. Mijn broer en zijn vrouw hebben 6 jaar behandelingen gevolgd en zijn nu zwanger van hun eerste kindje. Dus ik denk dat er voor ieder van ons nog veel hoop is en dat het ooit wel eens zal lukken.

Groetjes Katrien

Berichtdoor » 12 dec 2007, 10:46

hallo katrien & alle anderen

ik ben in september na 5 IUI mama geworden van een schattig zoontje. Ik moet zeggen, na de 4e mislukte poging vorig jaar zag ik het efkens niet meer zitten en moest je mij vorig jaar deze periode gezegd hebben dat ik nu al een flinke zoon van drie maand ging hebben ik ging je gek verklaard hebben... tkan ineens heel vlug goed gaan wil ik maar zeggen dus hou de moed erin, het is absoluut de moeite waard!
Er is een praatgroep op yahoo "alleen en kinderwens" waar we met een aantal bam's en bams-to-be onze ervaringen uitwisselen, van harte welkom om aan te sluiten!
veel succes nog!

@marie

Berichtdoor @marie » 12 dec 2007, 21:01

Hoi Marie,

Ik begrijp dat het moeilijk is, maar als je er nog achter staat, niet opgeven ! Ik heb 12 iui en 3 icsi's nodig gehad.
Ik heb een zeer zware periode gehad na mijn 2de mislukte icsi (ik krijg er nog kippevel van als ik er aan denk), zag het ook even totaal niet meer zitten en heb toen op automatische piloot mijn derde icsi afgewerkt. Gelukkig maar want nu ben ik al 4 maanden zwanger...

groetjes

emma.hanne

Kariboe

Berichtdoor Kariboe » 13 dec 2007, 07:47

Hallo iedereen,

Welkom nieuwe dames! Leuk dat jullie meepraten, als je eenmaal een babietje hebt heb je minder tijd.

Dutske, ik had ook wel graag twee kinderen gehad maar ik houd het toch bij een denk ik. Al ben ik ook blij met mijn twee zusjes.
Als er met mij iets gebeurt mag Lauren bij een van mijn zusjes komen. En een kindje is makkelijker in te passen als twee. Ik heb dezelfde gedachte als jij: als er met mij iets gebeurt wil ik niet hebben dat Lauren alleen achterblijft. Maar ik vind dan wonen bij mijn zusje het minst alleen. Maar zeg nooit nooit, wie weet hoe de situatie nog ooit kan zijn en krijg ik nog ooit een kind.
Ik hoop dat jij snel zwanger bent, gelukkig zijn ze aardig bij het UZA. Op je werk zul je gewoon iets moeten bedenken, als je verder weinig afwezig bent zullen ze toch niet moeilijk doen hoop ik?

Marie, gelukkig dat de HSG goed was. Volhouden hoor! Ik geloofde er niet meer in maar toch is Lauren er gekomen.

Tati, ik hoop dat je een gezonde lieve baby krijgt. Het is wel zwaar maar echt niet te zwaar hoor! Bij mij gaat het goed. Het is ook leuk en dan is het niet erg dat het tijd kost.

Sofie, veel succes volgend jaar!

Katrien, bij mij is het ook niet snel gedaan. Volhouden toch maar he?
Gelukkig dat het bij je broer gelukt is.

Emma.hanne, net als Tati succes met je zwangerschap!

Groetjes,

Kariboe

Marie

Berichtdoor Marie » 14 dec 2007, 17:34

Nogmaals: wat fijn hoe iedereen mekaar steunt hier. Ik heb spijt dat ik al niet eerder meer gepost heb! Hopelijk zijn we met zijn allen snel zwanger. En het is inderdaad zo wat Bé zegt, het kan snel gaan: het moet ten slotte maar één keer lukken hé?
Hier zal het niet meer voor 2007 zijn: ben vandaag op 2de follikelmeting geweest (2 dagen geleden 15 mm, dag 12) en het follikel was verdwenen! Kan gebeuren volgens mijn gyn dat een follikel al eens te vroeg springt, ik hoop dat het geen slecht teken is.
Dus deze maand geen inseminatie. Enerzijds vind ik het spijtig, een verloren maand! Maar anderzijds is het misschien niet slecht dat ik het even een tijdje van me kan afzetten. Moet ik in elk geval op niks letten tijdens de feestdagen ook.
Groetjes,
Marie

Dream

Berichtdoor Dream » 14 dec 2007, 20:04

Hallo,

@Marie en Katrien, ik wens jullie 't beste bij de volgende poging!
Woensdag (dag 13) follikelmeting gehad (17mm) en urinetest (LH-meting), gisteren heb ik pregnylspuit gekregen en ik moet morgenvoormiddag terug naar UZGent voor de inseminatie. Duimen maar dat deze 2de IUI-poging lukt.

Groetjes en een fijn weekend.

dutske

Berichtdoor dutske » 14 dec 2007, 20:58

Dag dames
Ik heb eindelijk nog eens tijd gehad om wat bij te lezen. Wat is het fijn om telkens nieuwe mensen te horen. Het doet ook goed dat je hier telkens met je verhaal terecht kan. Je krijgt hier ook de realiteit onder je neus geduwd, er zijn hier dames die onmiddellijk zwanger zijn, maar je hoort ook andere verhalen. Zo blijf je toch met beide voeten op de grond. Ik zit nu zo een beetje met de vraag of ik jan - en - alleman ga inlichten dat ik gekozen heb voor een anonieme donor. Volwassenen zullen daarover niets aan mijn toekomstig kind zeggen, maar kinderen onderling kunnen zo hard zijn voor elkaar. Hoe denken jullie daarover? Ja als ne mens aan het wachten is heeft ze tijd om na te denken hè. Weet er eigenlijk iemand hoeveel kans je hebt om zwanger te worden na een IUI? ( als alles in orde zou zijn )

Zo, voor iedereen nog een fijn week-end!
groetjes dutske

P.S. : dream ik wens je heeeeeeeeel veeeeeeeeel succes morgen!!!!!!!!!

Terug naar “Alleenstaande ouders”