bewust alleenstaande moeder

Gast

RE: bewust alleenstaande moeder

Berichtdoor Gast » 16 nov 2007, 18:51

Hoi Sofie,

Je kan ook in het gyn centrum in de Sint Pietersnieuwsstraat (Gent) terecht. Ze zijn verbonden aan Sint Lucas (ook daar kan je gaan voor consultaties) en het ivf labo van UZ Gent. Voor zover ik weet zijn er geen wachttijden en geen min. leeftijd. Bovendien is dr Nele Van Renthergem een heel lieve gyn !

Gast

Berichtdoor Gast » 16 nov 2007, 19:32

Sofie ,

Je kan ook terecht in het Jan Palfijn ziekenhuis in Gent (dr Decleer)...fijne dokter , geen minimumleeftijd en geen wachttijden. De consultaties (dus follikelmetingen en echo's) gebeuren bij hem thuis in Aalter , net zoals de inseminaties...IVF gebeurt in Jan Palfijn !!!

Dankzij hem was ik op mijn 28ste mama !!

Sofie

Berichtdoor Sofie » 17 nov 2007, 14:01

Bedankt voor de informatie!!
Ik vind het heel fijn dat iedereen elkaar hier helpt en steunt!!

Sofie

Sofie

Berichtdoor Sofie » 17 nov 2007, 14:42

Het eerste anonieme berichtje i.v.m. dr Nele Van Renthergem,

ben jij ook alleenstaande moeder? Weet jij of zij ervaring hebben met alleenstaande moeders?

Alvast bedankt

Sofie

Kay

Berichtdoor Kay » 17 nov 2007, 16:45

Hallo iedereen! Op 6 november om 14u38 ben ik bevallen van mijn zoontje Kobe, 2,990 kg en 49,5 cm. De bevalling was het mooiste moment van mijn leven! Na amper 5 minuten en 3 persweeën kon ik heb zelf aannemen, heb ik de navelstreng doorgeknipt en kon ik genieten van dat warme lichaampje op mijn buik! De inleiding zelf was niet 100% want de epidurale werkte niet zoals moest maar ja. Het is zalig om mama te zijn ook al ben ik zeer moe. Hier twee fotootjes van mijn grootste schat, de eerste nog in het ziekenhuis, de tweede bij mij thuis.

Attachment : Geboorte van Kobe 080.jpg

Kay

Berichtdoor Kay » 17 nov 2007, 16:47

En de tweede ...

Attachment : Geboorte van Kobe 0991.jpg

veerle2

Berichtdoor veerle2 » 17 nov 2007, 20:34

Hallo Kay, een hele dikke proficiat met je zoontje Kobe ! Hele mooie naam trouwens voor een heel mooi ventje !!

Probeer maar zoveel mogelijk samen met hem te slapen en te rusten, en vooral ... geniet ! Het is heerlijk om mama te zijn, echt waar :-)

Liefs, veerle en anse x

Fee

Berichtdoor Fee » 17 nov 2007, 21:21

Kay , eeen HEEEEEEEEEEEEEEL dikke proficiat met je prachtige zoon...

Liefs , Fee

sofie

Berichtdoor sofie » 18 nov 2007, 10:12

Kay,

Van harte gefeliciteerd met de geboorte van jouw zoontje!!
Ik wens jullie samen een mooie toekomst.
Geniet er maar van!

groetjes
Sofie

Kariboe

Berichtdoor Kariboe » 18 nov 2007, 14:07

Hallo iedereen,

Kay, proficiat!!! Kobe is prachtig, zulke mooie oogjes en haren heb ik zelden gezien bij een baby (behalve de oogjes van Lauren dan, haartjes heeft ze nog steeds amper). Geniet van hem, hij is zo een half jaar.

Aan de nog-niet-zwangeren, ik ben bij dr. Decleer en dr. Laureys geweest in Aalter / Jan Palfijn. Is me heel goed bevallen, en ik heb het idee dat ze goede slagingspercentages hebben. Dus als jullie twijfelen, maak eens een afspraak. Je kunt er snel beginnen met de echo's en inseminaties.
Maar het belangrijkste is: ga heen waar je je zelf het beste voelt en dat is voor iedereen anders.

Lauren is toch zo lief en leuk. Ze kan zich steeds beter bewegen en begrijpt alles steeds beter. Nu wordt ze langzaam wakker (ze ligt in de box), ze moet haar flesje hebben.

Groetjes,

Kariboe

dutske

Berichtdoor dutske » 18 nov 2007, 18:31

Kay, van harte gefeliciteerd met je zoontje Kobe!!!!! Hij is gewoon keeiiiii schattig, als hij zo mooi blijft ga je later nog vele meisjes aan je deur krijgen. Geniet van deze periode en ik hoop dat je af en toe nog eens komt kijken en natuurlijk vertellen over je zoontje.

Dikke Knuffel Dutske

Gast

Berichtdoor Gast » 19 nov 2007, 00:08

Hoi Sofie,

Ja hoor, ik ben een zwangere BAM dankzij de goede zorgen van dr Van Renthergem.

emma

Kay

Berichtdoor Kay » 19 nov 2007, 09:07

Bedankt allemaal voor de lieve berichtjes. Alles gaat zeer goed met mijn schatje. Voor wie nog moet starten : ga ervoor! Het heeft bij mij zeer lang geduurd maar het is het dubbel en dik waard!!

Nele

Berichtdoor Nele » 19 nov 2007, 09:48

Hoe werken Decleer en Van Rentergem dan?
Met welke spermabank, kan je reserveren voor een tweede kind?
Is er mogelijkheid om wat info te krijgen van de donor (leeftijd, beroep, ...)
Houden ze dat ook mooi bij zoals in Jette en Gent dat er niet teveel kinderen van dezelfde donor komen, dat men in geval van een erfelijke aandoening de donor en vooral andere kinderen kan verwittigen, ...

Gast

Berichtdoor Gast » 19 nov 2007, 16:18

Beste Nele,

Ken enkel de werkwijze bij Dr. Van Rentergem

Met welke spermabank: ze hebben hun eigen spermabank
Je kan je reserveren voor een tweede kind
Je krijgt info over de donor (leeftijd, beroep, ...), je mag voorkeur opgeven

Houden ze dat ook mooi bij zoals in Jette en Gent dat er niet teveel kinderen van dezelfde donor komen, dat men in geval van een erfelijke aandoening de donor en vooral andere kinderen kan verwittigen, ...

Ja, ik geloof dat dat bij wet verplicht is maar ben niet zeker

groetjes

emma

Berichtdoor emma » 19 nov 2007, 16:21

Bericht 17:18 , naam vergeten

emma

emma

Berichtdoor emma » 19 nov 2007, 19:03

Hoi Kay,

Een dikke proficiat

Emma

Lentekind

Berichtdoor Lentekind » 21 nov 2007, 21:02

Kay, van harte gefliciteerd met je schattige zoontje Kobe met een hele mooie naam!!

Chica

Berichtdoor Chica » 22 nov 2007, 16:40

Vooreerst voor alle prille mama's: een hele dikke proficiat ... Hebben jullie niets van: 'had ik dat maar al veel langer gedaan ?"

Ik heb ook de knoop doorgehakt; ik heb contact opgenomen met Jette en zij gingen mij een vraaglijst opsturen. Naar het schijnt wordt deze dan eerst nagekeken door een psycholoog en deze beslist dan of je aanvaard wordt ja dan nee. Dus, afwachten maar.

Ik word volgende week 28 jaar en ben er ook al jaren mee bezig om BAM te worden. Toch bleef ik constant twijfelen en uitstellen. Maar nu ben ik er echt uit: we gaan ervoor !!

Groetjes

dutske

Berichtdoor dutske » 22 nov 2007, 21:12

Welkom chica! Ik hoop dat we je nog veel gaan horen op deze topic en natuurlijk met positief nieuws.
Toen ik zo'n kleine 3 jaar geleden contact opnam met Jette stuurden ze geen vragenlijst op. Toen had ik onmiddellijk een afspraak bij de psycholoog. Uiteindelijk is die afspraak toch niet doorgegaan omdat ik te jong was. Maar wat vragen ze dan allemaal? Zijn dat algemene vragen of gaan die vragen al over je keuze om BAM te worden?

Groetjes DUTSKE

Chica

Berichtdoor Chica » 23 nov 2007, 07:52

Hallo Dutske ...
ja inderdaad die vragenlijst gaat al over het BAM-schap. Eerst wat algemene vragen over werk, woonsituatie en relatieverleden. Dan over het BAM-schap; of je daar al met iemand over gepraat hebt en wat de reacties waren. Of je al nagedacht hebt wat je tegen je kind gaat zeggen als het later vraagt wie de papa is... zo van die vragen.
Ik stuur ze vandaag op en hoop dat ik zo snel mogelijk antwoord krijg.
Toen jij op gesprek ging in Jette wat vroegen ze daar toen allemaal?

Gast

Berichtdoor Gast » 23 nov 2007, 13:20

hebben jullie per sms aangekondigd dat jullie zwanger waren - niet aan familie, maar aan vrienden of zo?

zo ja, hoe dan?
en hoe ver waren jullie dan?

zoek een leuke berichtje maar in de meesten staat er ook een papa vermeld ;-)

Gast

Berichtdoor Gast » 23 nov 2007, 13:20

hebben jullie per sms aangekondigd dat jullie zwanger waren - niet aan familie, maar aan vrienden of zo?

zo ja, hoe dan?
en hoe ver waren jullie dan?

zoek een leuke berichtje maar in de meesten staat er ook een papa vermeld ;-)

Sofie

Berichtdoor Sofie » 24 nov 2007, 10:07

Hallo allemaal,

Dream, hoe is het verlopen bij jou?

Dutske, jij kijkt waarschijnlijk al verlangend uit naar 2008 hé? Moet je dan voor het eerst op consultatie?

Chica, alvast veel succes!!

Ik zal waarschijnlijk in 2008 de eerste stappen ondernemen. De knoop doorhakken is nog altijd moeilijker dan ik gedacht had. De financiële kant houdt mij toch wel wat bezig.

groetjes

Sofie

dutske

Berichtdoor dutske » 24 nov 2007, 18:12

Hey,
Eerst richt ik me even tot chica. Toen ik zo'n 2 jaar geleden contact opnam met Jette was ik 26 jaar. De receptioniste heeft me toen een afspraak gegeven bij mevr. Baetens. Bij het noteren van mijn gegevens zag ze dat ik nog geen 28 jaar was. Ze zei me dat ik waarschijnlijk niet toegelaten werd omdat ik nog geen 28 was, maar als ik wou kon ik toch nog op gesprek komen. Ik liet deze afspraak natuurlijk niet schieten, want zo naief dat ik was, ik dacht dat ik ze wel kon ompraten. Ik had in september gebeld en mocht eind november langs komen. Wat heb ik toen de dagen afgeteld. Een dag voor de afspraak bij mevr. Baetens hebben ze mijn afspraak afgebeld. Ik was toen enorm teleurgesteld!!! Nog dezelfde dag heb ik terug naar Jette gebeld voor een nieuwe afspraak. Daar kreeg ik een onvriendelijke receptioniste aan de lijn die niet begreep dat ik op mijn 26ste al een afspraak had bij mevr. Baetens. Ik kon beter over 2 jaar nog eens proberen. Toen hield ik het daar voor bekeken en ben ik naar het UZA gegaan. Daar hebben ze me ook wel laten wachten, maar qua vriendelijkheid vielen ze goed mee. Ik ben daar nu "goedgekeurd".

Sofie, ik kijk enorm hard uit naar 2008! Ik hoop echt dat 2008 een fantastisch jaar gaat worden. Waarschijnlijk zal ik in januari medische testen (welke weet ik nog wel niet) laten uitvoeren en met een beetje geluk zullen de inseminaties in maart kunnen starten. Zo gauw ik mijn uren weet hoe ik in januari moet werken ga ik eens naar het UZA bellen. Ik denk dat jij ook wel uitkijkt naar 2008. Toch lees ik tussen de lijnen door dat je nog twijfelt. Is het alleen het financiële dat meespeelt of is er nog iets anders? Volgens mij is het normaal dat je in het begin nog wat twijfelt, ik had dat ook, maar na het eerste gesprek bij de gynaecoloog in het UZA was ik ervan overtuigd dat dit een goeie beslissing was voor mij. Door de lange wachttijd ondertussen ben ik nog meer overtuigd dat ik deze weg wil inslagen.

groetjes

Terug naar “Alleenstaande ouders”