2 peters

Mama of papa worden, voor het eerst of opnieuw ... het blijft een ongelooflijke ervaring.
bart

2 peters

Berichtdoor bart » 29 dec 2007, 13:28

mijn vrouw en ik verwachten in maart ons derde kindje. Nu zijn wij al verschillende weken aan het denken over de meter en peter. Bij onze vorige dochters was het simpel: gewoon haar ouders en mijn ouders. Maar bij het derde willen we niet terug de ouders aanspreken, maar eventueel mijn broer of mijn schoonbroer. Maar dan zitten we met een probleem voor de meter. En om mijn schoonzus(mijn broer zijn vrouw) te nemen als meter, hebben we ook wat schrik want mochten ze in de toekomst uiteen gaan. Dan ziet ons kind zijn/haar meter niet meer.
Daarmee zijn we tot de beslissing gekomen om 2 peters te nemen. Heeft iemand onder jullie zijn kind ook 2 peters? En hoe gaan die kinderen daar mee om? Missen die dan geen meter? (Doop, Eerste- en Plechtige Communie...)

Gast

RE: 2 peters

Berichtdoor Gast » 29 dec 2007, 13:50

ons zoontje heeft 2 meters. In onze omgeving komt dat wel meer voor 2 meters of 2 peters.

Wieke

Berichtdoor Wieke » 29 dec 2007, 14:04

We hadden hetzelfe probleem, alleen wij hebben alleen maar potentiële meters. Ons eerste kindje heeft 2 meters en bij ons tweede zal het waarschijnlijk ook zo zijn.

Gast

Berichtdoor Gast » 31 dec 2007, 12:01

Mijn oudste heeft een peter en meter, tot wij uit elkaar gingen dan, nu alleen nog een meter (ook geen papa meer eigenlijk). Mijn jongste heeft 2 peters aan mijn kant van de familie en die maakt daar niks uit, het komt met die nieuw samengestelde gezinnen wel meer voor, kies dus iemand waarvan je vermoed dat die wel 'blijft' is mijn mening. Ik stond niet achter de keuze van de papa bij de peter, maar heb toegegeven en nu heeft hij dus alleen een meter, wel eentje uit de duizend, dus tante anne, bij deze bedankt!!! nummer 3 is intussen op komst (andere man) en die krijgt alleen een peter, er is niks anders...

Gast

Berichtdoor Gast » 01 jan 2008, 08:50

Ons zoontje heeft ook twee peters ( zelfs 1 homo peter) en dat gaat prima hoor. Geen gemis of geen problemen. Wel zouden wij in het vervolg familie kiezen als meter of peter want bij vrienden heb je soms dat je ze niet zo dikwijls ziet. Maar verder super.

Gast

Berichtdoor Gast » 02 jan 2008, 22:52

mijn jongste heeft 2 peters en 1 meter
ook allemaal getekend in de kerk dus officieel

bart

Berichtdoor bart » 06 jan 2008, 09:10

wij zouden ook eerst een vriendin van ons nemen voor meter, maar dan heb je inderdaad de kans dat je ze minder ziet. Vandaar dat wij dan toch kiezen voor twee peters( waaronder ook één homo peter)

Terug naar “Ouder worden”