Eerste zwangerschap

Mama of papa worden, voor het eerst of opnieuw ... het blijft een ongelooflijke ervaring.
Inie

Eerste zwangerschap

Berichtdoor Inie » 07 dec 2007, 22:55

N.a.v. een bezoek aan de huisdokter i.v.m. vermoedelijke maagproblemen, kreeg ik vandaag de 'diagnose' dat ik 6 weken zwanger ben!

Sinds een week ervaar ik namelijk misselijkheidsgolven, af en toe gepaard met braaksessies. Ik heb wel honger, maar ik kan zeker geen normale portie eten. Ik lijk gewoon tegen mij zin te eten eens mijn bord voor mijn neus staat. Ben ik blij te lezen dat dit blijkbaar normaal is, toch? Ook ik kreeg Primperan voorgeschreven en zal nu jullie tips volgen (b.v. bij het opstaan).

Overigens, voor het overige heb ik schijnbaar geen last van andere kwaaltjes. Hopelijk is dat ook normaal, want was het niet voor de misselijkheid en het braken dat ik verder wilde laten onderzoeken, dan had ik niet geweten dat ik zwanger ben!

Mijn man & ik hebben wel een poes (die overigens niet buiten komt als het koud is). Moet ik nu extra opletten voor die knuffel? Mijn man zal vanaf nu wel voor de kattenbak instaan, maar ik mag toch mijn poes gewoon blijven verderaaien? Moet ik echt elke keer mijn handen wassen? Als dat het geval is, zouden we beter de poes laten testen op (immuniteit voor) toxoplasmose. Of?

Nog een vraagje: de gynaecoloog bevestigde me vandaag dat mijn bloedwaarden positief zijn, maar er is nog geen hartslag. Is dat wel normaal? Volgende week moet ik bij hem op visite.

Alvast bedankt voor jullie reacties!

Gast

RE: Eerste zwangerschap

Berichtdoor Gast » 08 dec 2007, 11:21

toen ik 6 weken zwanger was had ik wel een harttoon van de kleine .
maar maak je geen zorgen bij de ene komt dat vlugger als bij de andere het heeft meer te maken met de dag van conseptie en daar kunnen ze soms een paar dagen naast zitten .
wat betreft je poes die moet je niet wegdoen maar de kattebak proper maken laat je beter over aan je man hoe minder contakt met de uitwerpselen hoe beter , maar er is normaal gezien bij jou controle bij de gynaecoloog bloed getrokken en daar zit de test van toxo bij in hoor je niets van je dokter ben je immuun dus loop je geen of weinig risico .
en als je gynaecoloog belt en je bent niet immuun dan zal hij je wel zeggen wat je mag en niet mag eten ,....

Inie

RE: Eerste zwangerschap

Berichtdoor Inie » 08 dec 2007, 12:04

Hey anoniempje,

Bedankt voor je reactie. Ik had mijn thema eigenlijk verkeerd gepost, hé. Blij te horen dat ik me niet meteen zorgen moet maken. Volgende week moet ik toch nog eens langs bij de gynaecoloog, maar het was wel hij die me zo bezorgd gemaakt heeft. Voor die dokters is alles zo vanzelfsprekend, maar ik weet nog helemaal niets!

Onze poes blijft, uiteraard ;) Mijn man zal er nu inderdaad meer werk mee hebben, hihi.

Tot de volgende!

Terug naar “Ouder worden”