onaantrekkelijke man

Mama of papa worden, voor het eerst of opnieuw ... het blijft een ongelooflijke ervaring.
vrouw

onaantrekkelijke man

Berichtdoor vrouw » 08 nov 2007, 19:22

Sinds de geboorte van mijn zoontje vind ik mijn man een verschrikkelijke mens. Hij is nooit thuis omdat hij aan "eigen ontwikkelingen" moet werken. Avondsstudies, gaan lopen, naar bib gaan, zijn hobbies,... Voor mij is 't erger dan een alleenstaande te zijn, want ik heb niet alleen de zorgen over ons kindje maar ook zijn was erbij! Hij heeft zo goed als geen vrienden en praat over dingen die niemand interesseert. Tegenwoordig loop ik bewust weg als hij binnenkomt. Ik vind hem dus bijzonder onaantrekkelijk, niet om te zeggen dat ik hem afschuw. Vinden jullie papa's dit ook allemaal normaal, als je vrouw voltijds werkt dat ze ook alles in 't huishouden moet doen? Mogen jullie vrouwen ook eens zelf aan eigen ontwikkelingen doen? Of denken jullie daar gewoon niet aan?

Babbel

RE: onaantrekkelijke man

Berichtdoor Babbel » 08 nov 2007, 20:50

Erg dat ik het moet zeggen maar jij lijkt vrouw nummer zoveel die van haar roze wolkje gedonderd is.
Mannen blijven de jongens die ze altijd geweest zijn. alleen met het ouder worden worden mannen meer mens.
Als er kinderen komen draait mevrouw er meestal voor op en dan mag ze er ook nog het grootste deel van de huishoudelijke klussen bij doen, naast haar fulltime job uiteraard.

Gast

Berichtdoor Gast » 10 nov 2007, 18:05

ik heb hier ook zo een rondlopen... sidns geboorte van onze dochter is zijn leven absoluut niet gewijzigd, 7/7 werken, uitgaan, sporten, ...en ik...

Ik werk voltijds, zit zaterdag met dochter van 3jaar thuis, we proberen zoveel mogelijke leuke activiteiten te doen, zondag is hij thuis maar wil dan uitslapen (van zijn kater van vorige nacht) of zelf gaan sporten...

Als ik zwemmen ga op zondag zie ik zoveel papa's met de kinderen, ook op speelpleinen...dat heeft de mijne nog nooit gedaan.

Soms ga ik eens in huishoudelijke staking zoals nu...er staat nog geen eten op tafel en er zijn geen boodschappen gedaan... dus zal het diepvries eten zijn.

ggggrrrr

....en hij wilt nog een tweede.

s1

Berichtdoor s1 » 11 nov 2007, 08:51

dames, niet alle vaders over dezelfde kam scheren, hé! Wij hebben al 2 dochters en er is een derde op komst (alhoewel ik stiekem op een zoon hoop), maar ik help mijn vrouw zo veel ik kan in het huishouden. Ok, ik ben ook veel in het weekend het huis uit, maar dan zorg ik er voor dat mijn vrouw door mijn afwezigheid geen extra werk heeft. En wanneer ik dan thuiskom zal ik terug, niet altijd met plezier, meehelpen.
En ik probeer elke zaterdag mij vrij te houden om met ons oudste dochter naar de zwemles te gaan.
Zo ziet ge, dames, dat er ook nog een ander soort vader bestaat. Misschien helpt het om er eens met uw man over te praten.

M

Berichtdoor M » 12 nov 2007, 08:13

idd, ik heb er hier ook een goeie rondlopen.
Het heeft wel even geduurd eer hij uit zichzelf iets deed in het huishouden, maar nu, elke keer hij me geholpen heeft overlaad ik hem met complimentjes. Dames, dit is nog altijd de beste manier !! Er niet over zagen, maar vanaf hij iets (hoe klein ook) goed doed, onmiddelijk belonen !!!

vrouw

Berichtdoor vrouw » 12 nov 2007, 20:11

nu komt hij juist thuis, roepen en tieren omdat nmbs de dienstregelingen gaan veranderen binnenkort. OK dat is niet leuk, meneer zit nog langer in de trein, maar ik kan er niks aan doen en krijg ik de verwijten erbij en waarschuwing dat ik nu echt alles alleen mag doen, niet dat er een verschil is, dat deed ik toch al. Zucht, tegen wie moet ik dan zagen???

Gast

Berichtdoor Gast » 22 nov 2007, 16:04

aan vrouw

ik denk dat je niet met je juiste match aan een kindje begonnen bent...

Gast

Berichtdoor Gast » 24 nov 2007, 23:04

Zeg jullie leven precies in de middeleeuwen...
Sorry, maar dit is niet normaal hoor. Wakker worden!

Gast

Berichtdoor Gast » 26 nov 2007, 12:59

Als jullie echt zo klagen over jullie man, waarom blijven jullie dan samen? Oke, ik heb hier ook niet mister perfect, maar mijn ventje zal me wel af en toe eens helpen, speelt met onze dochter, is lief en attent voor mij ... Moest ik zo 'n man als jullie hebben, k zou het nog geen dag volhouden!!

Gast

Berichtdoor Gast » 26 nov 2007, 15:27

@ vrouw

Ik heb het item 'zijn alle mannen zo?' hier gepost en ik moet zeggen dat ik je absoluut begrijp. Alles draait altijd om hem en geloof mij , ik probeer heel hard m'n best te doen om te werken aan onze relatie maar het is heel moeilijk als je altijd op een muur van onbegrip stoot. Hij begrijpt niet dat het voor mij vervelend is dat hij er nooit is en zomaar zijn eigen leven verder leidt. Er is nu eenmaal een kind nu dat verplichtingen en veranwoordelijkheden van je eist. Nu is hij van het ganse weekend niet thuisgeweest en toen ik er zondagavond toen hij thuiskwam op een vermoeide toon zei dat ik het echt niet leuk vond dat hij weeral op het punt stond te vertrekken, bekeek hij mij alsof hij het in Keulen hoorde donderen. Hij begreep langs geen kanten waar ik spel overmaakte. Probeer dan maar eens complimenten te geven als hij wel eens iets doet. Ik probeer het. Echt waar, maar de moed ontbreekt me soms. Hij negeert mijn wensen en vragen ook compleet. Hij doet dan ook niet de minste moeite maar is dus toch weer vertrokken.
Waarom blijven we dan samen?
Hij is de vader van m'n zoon en er is een 2de op komst. Soms weet ik inderdaad niet hoe lang ik het op deze manier volhoud want hoezeer ik ook denk dat mijn zoon er onder zou lijden als we uit mekaar gaan, denk ik dat hij dit nu ook al merkt. Na een gans weekend zijn papa niet gezien te hebben, komt hij thuis, hebben zijn mama en papa ambras en verlaat de papa met slaande deuren weer de woning. Hij gaat weer in zijn bedje zonder nachtzoen van papa. Dit is dan ook niet veel beter zeker? Praten is de oplossing zegt iedereen, maar dan moet je man wel willen praten hé, en elke poging die ik waag eindigt toch op ambras. Dus probeer ik al gewoon de vrede te bewaren. Ik hoop dat er dringend eens een efforken komt van zijne kant dan zal ik die onmiddellijk belonen maar ik heb hem onlangs nog maar eens verrast met iets. Dus ik doe zeker moeite voor onze relatie. maar ja, het heeft weer niet mogen duren. De eerste momenten was hij eventjes wat attenter, meer tegen de dag erna, was hij het alweer vergeten. Ik hoop dat hij ook eens thuiskomt met een verrassing voor mij, alzij het maar een bloemetje, wat eigenlijk heel gemakkelijk is hé! Maar gewoon ietkse om te laten zien dat hij me wel nog graag ziet, want nu weet ik zelfs dat niet meer zeker. Vrijdag had hij verlof en ik hoopte zo dat hij mij eens zou verrast hebben. Maar zelfs zijne rommel van 's middags had hij niet opgeruimd en hij was zelfs niet thuis als ik toekwam...

Dus vrouw, zaag hier maar. want tegen je man kan je het toch niet hé!

Gast

Berichtdoor Gast » 03 dec 2007, 12:07

Ik mag dan geluk spreken,
er zijn ook momenten dat ik hem erg onaantrekkelijk vind en dat hij constant zaagt en klaagt maar...
als er iets moet gebeuren voor de kids is hij altijd de eerste die het gaat doen, wij hebben een kind samen, en dat is zijn god en ik heb nog een dochter en ik moet zeggen , zelfs al is het zijn dochter niet hij doet evenveel voor haar als voor zijn dochter.

Terug naar “Ouder worden”