Steriliseren

Mama of papa worden, voor het eerst of opnieuw ... het blijft een ongelooflijke ervaring.
Cindy

Steriliseren

Berichtdoor Cindy » 10 sep 2007, 09:23

Mijn man en ik zijn beide 30 jaar en hebben 2 zonen. Wij willen bewust geen kinderen meer, 2 is genoeg. Nu heb ik een spiraal zitten en zou hem willen verwijderen wegen vele klachten en wil ook niet meer aan de pil. Nu is mijn vraag, zijn er hier mannen die hun onlangs hebben laten steriliseren? Hebben jullie er veel last van gehad? Is er niet onverwachts nog een babyke bij gekomen.
Alvast bedankt voor jullie reacties.

Gast

RE: Steriliseren

Berichtdoor Gast » 10 sep 2007, 15:39

Oke, ik ben geen man, maar die van mij heeft zich enkele maanden geleden laten steriliseren. Hij wou dat ik stopte met hormonen te nemen (pil, ring, alles waar hormonen inzaten, daar werd ik mega slechtgezind van en quasi frigide). Ik heb hem dan verteld dat dat voor mij in orde was, maar wij wilden absoluut geen 4de kindje meer en ik knap volledig af op het gepruts met condooms. En trouwens vinden we beiden vrijen met condooms erg onprettig.

Dus: ik zou stoppen met hormonale voorbehoedsmiddelen op voorwaarde dat hij zich zou laten steriliseren. Dat staat hier nu wel heel direct, maar we hebben er erg veel over gepraat hoor. Het is toch nogal definitief he.

Ik kan je vertellen, dat is ongeveer de beste beslissing geweest van ons leven. OK, de eerste maanden hebben we wel wat op onze tanden moeten bijten omdat je dan toch nog voorzichtig moet zijn. Maar ons seksleven is er veel beter van geworden. Geen schrik meer hebben om toch op de een of andere manier per ongeluk zwanger te worden, allebei veel zin om te vrijen. En tot hier toe nog steeds geen vierde kleintje ;-)

Mijn man heeft buiten een lichte zwelling van de balzak geen problemen gehad. Geen infecties, geen pijn, niks. Alles perfect geslaagd dus.

Ikke

Berichtdoor Ikke » 10 sep 2007, 16:12

Hai,

Hier weer geen mannetje, maar mijn man heeft dat ook laten doen en heeft er helemaal geen last van gehad. Alles prima gegaan en wij vinden het ook geweldig te kunnen klussen zonder gevaar. Althans dat hopen wij haha. Maar goed ik zou het jullie zeker aanraden! Succes

Gast

Berichtdoor Gast » 10 sep 2007, 16:39

hoi, ik man van 27.

zonder te oordelen...maar 30 jaar vind ik toch zéér jong om zo'n definitieve beslissing te maken hoor.

good luck!
J.

zekers??

Berichtdoor zekers?? » 20 sep 2007, 11:04

Een vraagske? Hebben jullie mss wat zaadjes ergens laten invriezen voor.... ? wie weet? of wordt je dat dan niet voorgesteld door de geneeskundige of zo?
Tweede vraag : hoeveel kost zo 'n behandeling en is dat onder narcose?

Terug naar “Ouder worden”