in 2 strijd

Mama of papa worden, voor het eerst of opnieuw ... het blijft een ongelooflijke ervaring.
papa

in 2 strijd

Berichtdoor papa » 27 aug 2007, 22:15

hallo,
hebben jullie dit ook soms,je wil voor jezelf iets kopen en toch krijg je het niet over je hart,omdat je je kindjes nog meer wil verwennen,ik voel me slecht als ik nu iets voor mezelf zou kopen ipv voor men kindjes,wie heeft dit ook,enkel serieuze reacties aub

Mama in spé

RE: in 2 strijd

Berichtdoor Mama in spé » 28 aug 2007, 12:03

Hoi papa,
Ik denk dat dit heel normaal is. Ik moet nog mama worden (ben nu zwanger) en betrap mijzelf er op dat ik dat nu al doe: ik koop iets niet voor mij, en steek de centjes in een spaarpotje voor de kleine.
Daar is op zich niets mis mee, maar je mag je zelf niet vergeten!
Je bent waarschijnlijk een hele lieve en zorgzame papa, en die mogen dan ook zichzelf af en toe eens belonen vind ik. Zolang je kleine pruts niets fundamenteel tekortkomt doe je hiermee niets verkeerd.
Groetjes, mama in spé.

Ineke

Berichtdoor Ineke » 28 aug 2007, 13:31

Hoi,

Het is leuk dat je iets voor je kids wil doen, mijn kids hun papa doet of koopt al 3 jaar niks voor hun. Moet wel zeggen dat je idd zoals hierboven, ik ook vind dat je af en toe voor jezelf ook moet zorgen. Het is zoals tijd ùmaken voor jezelf of je kids elders laten slapen voor een avondje uit.

Als je echter wil zeggen, een porsche en de volgende 20 jaar bokes met choco, is het egoïstisch vind ik...

Groetjes, Ineke

Gast

Berichtdoor Gast » 28 aug 2007, 14:51

zolang uw kindjes niets tekort komen kan er toch wel af en toe een extraatje/beloning van af voor jezelf ! je leeft maar 1 keer en je moet er van genieten, je gaat er trouwens elke dag voor gaan werken ...

papa

Berichtdoor papa » 28 aug 2007, 19:15

hallo,het gaat over kleine dingen ik hou van auto tuning en zou inplaats een spoiler te kopen liever speelgoed kopen voor mijn kindjes,het is mss overdreven maar telkens ik iets wil kopen voor mij koop ik iets voor de kids,ik kom op de 3de plaats.
terwijl de kids niet weten met wat eerst spelen,het gazon staat vol met 2 schuifaf's een klimtoren een schommel een zandbak,loopfitjes schommelslak en voor binnen weten ze ook niet waarmee spelen,maar toch wil ik niet dat ze iets te kort komen kleding hebben ze ook genoeg maar telkens ik iets moois vind breng ik het mee,tis moeilijk en ik weet dat ik voor men eigen ook tijd moet maken maar dit kan ik niet ik kan namelijk niet nee zeggen.alleen tegen mezelf dan

Gast

Berichtdoor Gast » 29 aug 2007, 07:33

ik snap dat je graag dingen koopt voor je kinderen ipv voor jezelf .
vele onder ons doen dit maar je mag jezelf ook niet weg cijferen want dat begint na X-aantal tijd toch te knagen .
ik begrijp ergens ook je facinatie voor tuning maar ben je daar niet te oud voor aan het worden als je al een paar kinderen hebt ?
mijn schoonbroer spuit auto's en doet ook aan tunning maar soms zie ik daar dan van die mannen met 2 kinderen staan met zone uitgebouwde auto en de koffer is helemaal in beslag genomen van het boem-boem systeem ?
je kan met veel van die wagens niet deftig over een verkeersheuvel rijden of je moet hem nemen tegen 5 km per uur !
ieder diertje zijn pleziertje maar kan je niet een andere hobby zoeken die wat past bij het imago van een jonge vader ipv een snotneus !
alle dat is mijn mening he .

er niet mee eens

Berichtdoor er niet mee eens » 29 aug 2007, 15:42

ik ben er niet mee eens met die van 7.33u.
een vriend van ons heeft 4 kindjes en heeft ook een uitgebouwde wagen met alles erop en er aan . hij is 30j .
ieder zijn hobby zou ik zeggen , ook al ben je 40 jaar
ik ben blij te horen dat papa's van de 30jaar nog z'n hobby hebben , ipv z'n oude bompa hobby
je bent zo oud als je je zelf voelt en als die papa zich nog zo jong voelt chapeau
aan papa je nergens iets van aantrekken van z'n opmerkingen geniet van je kindjes maar gun je zelf ook af en toe eens een plezier veel succes in ieder geval

papa

Berichtdoor papa » 29 aug 2007, 17:48

hallo,tuning doe je zover als je wil mijn koffer daar zit niks in juist de buggy en alles voor de kids,gene boem boem in mijne auto,zelf de originele radio staat er nog in,ik vind dat mooi,zoals spoiler zwarte ruiten enzo,ik geen freak die alles moet hebben ,ik heb zelfs mijn wagen niet verlaagd en rij tegen de normale snelheid over de heuveltjes,het gaat erom om mijn auto iets speciaal te maken en niet zoals er al zovele rondrijden,.ik werk als carrossier en heb dagelijks te maken met het mooier maken van de buitenkant van de auto,dat wil niet zeggen zoals wij er moeten maken zodat we nog geen hefbrug meer opkunnen,zo laag hangen ze dit is tenkoste van comfort,en ja probeer maar eens deftig een heuveltje pakken dan

even ano

Berichtdoor even ano » 04 sep 2007, 16:41

Hoi,

Ik vraag me af waarom je je kinderen zoveel speelgoed geeft? Ze hebben blijkbaar genoeg...

Wil je misschien ergens iets goed maken? Die van mij hebben liever dat ik mee speel dan dat ze nieuw speelgoed krijgen... Je maakt je er ook druk in en voelt je schuldig, denk eens na wat het eigenlijke probleem is. Veel speelgoed kopen is bij wijze van spreken een symptoom. Misschien vind je dat je ze tekort doet op een andere manier of komt het voort uit je jeugdjaren of zo??

Groetjes, even ano

papa

Berichtdoor papa » 05 sep 2007, 17:52

@ even ano
het komt inderdaad verder uit men kindertijd,waar ikzelf bijna niets had omte spelen,en wil niet dat men kids iets te kort komen,spelen doe ik ook met hun ze hangen constant aan men broekspijpen,kvind dit niet erg,maar wil niet dat ze iets te kort komen zoals het bij mij vroeger was.

Terug naar “Ouder worden”