wanneer klaar voor vaderschap?

Mama of papa worden, voor het eerst of opnieuw ... het blijft een ongelooflijke ervaring.
ine4

wanneer klaar voor vaderschap?

Berichtdoor ine4 » 23 aug 2007, 11:08

Hey,

Wanneer waren jullie (mannen) echt klaar voor het vaderschap?

Eva

RE: wanneer klaar voor vaderschap?

Berichtdoor Eva » 23 aug 2007, 14:57

mijn venteke is 37 en dit gaat ons eerste kindje worden .
ik ga rond 18 september bevallen en tot nu toe heeft hij zich van de zwangerschap weinig aangetrokken .
maar sinds vorige week loopt hij te ijsberen dat de kamer nog niet volledig inorde is , dat er nog niet opnieuw geverfd is ,..... ( geanecoloog had gezegt dat mijn baarmoederhals al een groot deel verduurd was ) ik wil ook alles inorde hebben voor de baby komt maar we moeten realistisch blijven he ! ( we zijn aan het verbouwen )
echt klaar denk ik niet dat een man is zolang de kleine in je buik zit ( ze hebben minder contakt met de kleine dan wijzelf )
maar als de baby geboren word denk ik dat ze stilaan tot een realiteit komen dat ook " hun kindje " er nu is en dat ze vader geworden zijn .

Gast

Berichtdoor Gast » 23 aug 2007, 15:12

ben je als vrouw ooit wel klaar voor het moederschap??

ine4

Berichtdoor ine4 » 23 aug 2007, 15:51

ik zal mijn vraag misschien anders formuleren;
het gaat hem niet over het echt echt klaar zijn voor vader -of moederschap.
Maar meer om wanneer was hij akkoord om voor een kindje te gaan.

2de keer papa

Berichtdoor 2de keer papa » 23 aug 2007, 18:18

hallo,
ik was 29jaar toen ik voor het eerst papa werd nu ben ik 31j en word voor de 2de keer papa,ik wou al vroeger papa worden maar wegens mediche redenen ging het niet vlugger
nu ben ik heel blij dat we bijna 2 kindjes hebben een meisje van 2j3m en ja hoor een jongen,mijn vrouw bevalt op 13 sptember met keizersnede.

ine4

Berichtdoor ine4 » 24 aug 2007, 13:21

op welke leeftijd wou je dan al papa worden ??

2de keer papa

Berichtdoor 2de keer papa » 24 aug 2007, 18:24

ik wou al opmen 20ste papa worden maar had de ware nog niet gevonden,toen ik ze vond heeft het nog 6j geduurd voor het lukte,nu zijn we allebei dolgelukkig dat we nog een kindje krijgen.
als je er klaar voor bent dan ga je gewoon ervoor,zoals wij,want het lukt niet altijd van de eerste keer,mijn zus heeft het altijd uitgesteld nu is 39j en te laat want zo lukt het niet meer en ivf willen ze maar tot 40j doen.

ine4

Berichtdoor ine4 » 27 aug 2007, 09:25

ik wil wel maar mijn vriend wil nog 10 jaar wachten

ine4

Berichtdoor ine4 » 27 aug 2007, 10:06

Om eerlijk te zijn ik ben er niet goed van

ine4

Berichtdoor ine4 » 27 aug 2007, 11:48

HELP

Gast

Berichtdoor Gast » 27 aug 2007, 12:41

up

2de keer papa

Berichtdoor 2de keer papa » 27 aug 2007, 19:05

hallo ine4 wat erg voor je ,ik vind dat je vriend niet logich nadenkt,dit wil zeggen dat hij 47j is als hij er wil aan bginnen,met wat goed geluk is hij 48j als je een kindje hebt,is hij 63j als je kindje 15j is en kan hij zeggen en beschaamd zijn dit is mijn papa ipv van mijn opa,ikzelf vind dit afschuwelijk als ik soms andere hoor zeggen je opa komt je elke dag halen maar in werkelijkheid is hij de papa,dit is erg voor een kind,ik wil zelf nog een 3de kindje en mijn vrouw ook maar na men 35ste begin ik er niet meer aan,ik wil kunnen spelen met de kinderen alles meedoen maar als je 63j bent kan het zijn dat je met een stok gaat,ik zou toch eens serieus met je vriend babelen hoor jouw biologiche klok tikt ook verder.

ine4

Berichtdoor ine4 » 28 aug 2007, 10:30

Mijn vriend is 22 nu

1ste keer papa

Berichtdoor 1ste keer papa » 28 aug 2007, 18:22

Hallo,

ik ben 29 en voor het eerst papa geworden (3 weken geleden).

1 Jaar geleden zei ik nog dat ik zeker nog een paar jaar wilde wachten.
2 Jaar geleden zag ik het hele 'papa gedoe' nog totaal niet zitten en wilde er zelfs amper over spreken.

Kan dus rap veranderen (nu moet ik er wel bij zeggen dat we van de eerste maand 'proberen' al prijs hadden) ...

Op 22 jaar zou ik me nog zeker geen zorgen maken. Geniet nog maar een tijdje van het jonge leven...

Gast

Berichtdoor Gast » 29 aug 2007, 08:56

Mijn man en ik zijn allebei 22 en zijn eind juli de eerste keer mama en papa geworden. Wij hebben gewacht tot we in een appartement woonden want daarvoor woonde ik in een studio en dat was onmogelijk. Wij zijn heel blij met ons kindje maar ik vind wel dat je er echt helemaal klaar moet voor zijn. Zo'n kleintje verandert toch veel in je leven. Ten eerste is bevallen zwaar (misschien niet voor iedereen, maar toch) dus alle steun en hulp daarna (en zelfs tijdens) kun je meer dan goed gebruiken! Zo'n kindje zet ook een beetje je leven op z'n kop. Mijn dochtertje huilde (lees:krijste) de hele dag door van krampjes, 's nachts wilde ze ook zelden slapen. Als je vriend er dan niet mee akkoord was, kan het ook voor jou enorm zwaar worden. Ook neem je zo'n kindje niet overal mee naartoe zoals je wilt. Je hebt een halve volksverhuizing, voor je vertrekt hebben ze juist honger of zodanig hun pamper gevuld dat je de kleren ook mag verversen. Dus op tijd komen is in het begin iets om van te fantaseren. Ook kan je met een baby niet op café gaan zitten, of uitgaan. Het valt ook te zien of jullie het zien zitten om je kindje achter te laten bij een babysit. In dat geval is dat al iets flexibeler. Ook financieel moet je er toch al redelijk goed voorstaan. Een kindje kost geld, en hoe ouder het wordt, hoe meer geld het kost. Om zo direct te zeggen: pas binnen 10 jaar is misschien wat overdreven. Maar wie zegt dat hij dat meent? Hij wil het misschien niet in de nabije toekomst, om zijn vrijheid nog wat te houden. Maar binnen 5 jaar kan hij al van gedacht veranderd zijn. Hij zegt misschien 10 jaar om van jouw "gezaag" vanaf te zijn, je kent de mannen he! Misschien eens heel serieus over spreken? Wat houdt hem tegen? Wat is jouw motivatie voor een kindje? En zonder hem te pushen kun je dan eventueel tot een compromis komen. Maar hem forceren zou ik u toch niet aanraden! Daar zal JIJ op termijn maar de tol van betalen!

anootje

Berichtdoor anootje » 29 aug 2007, 11:07

Hoi,

Ik heb hier zowat dezelfde situatie. Ik ben 25, mijn vriend 27. Een goed jaar geleden begonnen bij mij de kriebels maar wilde hij er nog niets van weten (lees: werd kwaad als ik er over begon). Nu 1 jaar verder, en 6 jaar samen, spreekt hij al wat anders. Hij zou willen wachten tot hij 30 is. Is nog een hele opgave voor mij maar toch al een grote verbetering. Wie weet verkort het nog... . Ik wil dat hij er helemaal klaar voor is en daar wacht ik graag nog een tijdje voor. Het is in ieder geval heel fijn dat hij ondertussen al een positief antwoord geeft als anderen vragen wanneer er kindjes (in ons geval liefst maar 1tje) komen. Dan zegt hij: nu nog niet, maar binnen een paar jaar.

Het komt wel goed, je bent nog jong. Profiteer er nog van!!!

Anootje

ine4

Berichtdoor ine4 » 29 aug 2007, 11:24

bedankt,

ik heb er al met hem over gesproken (zonder te pushen) en ik denk dat die 10 jaar gewoon een paniekreactie was. Eerst nog wat genieten van ons 2tjes en ales op zijn tijd zeker.....

Gast

Berichtdoor Gast » 08 sep 2007, 12:53

Hey ine4 ik zou me niet te veel zorgen maken hoor, het kan snel veranderen. Een dik jaar geleden zag mijn vriend (30) het ook nog niet direct zitten, maar toen twee vrienden van'm alletwee papa werden en hij hen bezig zag en hoorde kon het ineens niet meer snel genoeg gaan! Hij zag nu ook hoe blij die waren en hoe leuk ze met hun kindjes omgingen, positieve dingen dus, terwijl het daarvoor nog veel abstracter was en hij zich vooral kon voorstellen hoe het gedaan zou zijn met het vrije leven :-)

E.

Berichtdoor E. » 12 sep 2007, 12:45

Idd, niet panikeren. Bij mannen gaat dat anders! Mijn vriend wilde ook nooit kindjes, verkondigde dat overal, terwijl ik bij wijze van spreken al vanaf de eerste week samen ervoor wilde gaan :-) We hebben alletwee onze studies afgemaakt, hebben in 2005 een huis gekocht (25 jaar), zijn een jaar later getrouwd, en hebben nu een babietje samen (op bijna 27 jaar). En dat toch ook terwijl hij het tot een 2tal jaar geleden nog op de érg lange baan schoof... Langzamerhand werd zijn verzet wat minder hard, en ja, toen hij mij ten huwelijk vroeg wist hij zeer goed dat een kinderloos huwelijk geen optie was voor mij (alst zelf niet zou lukken, zou ik zeker voor adoptie gaan), en wist ik dus ook dat hij eigenlijk toestemde in een kindje na het trouwen. Dus ja, alles op zijn tijd :-) Mannen hebben denk ik makkelijker schrik van grote veranderingen, hebben alles graag zoals het is :-)

Gast

Berichtdoor Gast » 13 sep 2007, 14:19

Ik heb mijn vriend op mijn 20ste leren kennen, hij was toen 24 en kwam net uit een relatie. Ik wist toen al heel zeker dat ik ooit kinderen wou en liefst niet te laat. Mijn vriend was er tijdens zijn vorige relatie van vijf jaar nog niet uitgeraakt of hij hoegenaamd wel kinderen wou.

Vrij snel na het begin van onze relatie was hij wel zeker dat hij kinderen wou. Op zijn 30ste voor de eerste keer papa zijn, leek hem ideaal.

Ik ben in april dit jaar 26 geworden, mijn vriend in maart dit jaar 30. En onze fantastische, lieve schattige zoon, is ondertussen bijna 8 maanden. Perfect op schema dus...

ine4

Berichtdoor ine4 » 14 sep 2007, 12:37

Leuk voor jullie.
Ik wens jullie nog veel succes terwijl ik nog even wacht. ;)

Els

Berichtdoor Els » 20 sep 2007, 19:29

Hier was papa 35 toen hij een eerste wou en ondertussen zal hij 39 zijn als nummer twee zich aandient :oops

Terug naar “Ouder worden”