papa heeft het moeilijk met de kids

Mama of papa worden, voor het eerst of opnieuw ... het blijft een ongelooflijke ervaring.
ongerust mama

papa heeft het moeilijk met de kids

Berichtdoor ongerust mama » 21 aug 2007, 12:56

Graag jullie advies.
Mijn man heeft het de laatste tijd wat moeilijk met onze kindjes (5 en 3). Hij is alsmaar moe (al meer dan een jaar) en dat wijt hij aan onze kindjes. Op zijn werk is er niets veranderd, dus daar kan die vermoeidheid dus niet van komen. Ik heb als moeder juist het gevoel dat alles altijd maar gemakkelijker gaat. Onze kindjes zijn flink en niet uitzonderlijk lastig. Behalve dan dat we drie jaren geen enkele nacht hebben kunnen doorslapen. Sinds enkele maanden kan dat wel. De enige nachten waarin ik nu slecht slaap, is omwille van het wisselend humeur van mijn man. Mijn man is 8 jaren ouder dan ik en misschien zit het verschil daar. Ik heb reeds geprobeerd om hem alles wat met de kindjes te maken heeft, uit handen te nemen. Maar dat helpt niet, want dan heeft hij het gevoel dat de kinderen van hem vervreemden. Daar groeit zijn frustratie dan nog meer van. Maar als hij wel de zorg over de kinderen heeft, dan wordt het hem snel te veel, of dan zet hij ze voor de tv en begint aan zijn computer te werken. Vorig jaar is mijn man veel beginnen optrekken met een iets oudere alleenstaande vrouw die kinderen heeft die bijna het huis uit zijn. Hij was denk ik wat jaloers van haar levensstijl en beweerde dat dit kwam omdat hij moe was en eigenlijk niet zo gelukkig was met het feit dat onze kinderzorg zo groot is. Sinds enkele maanden beweert hij dat hij ons gezinnetje terug ziet zitten, dus wil ik absoluut aan hem bewijzen dat onze kinderlast niet zo groot is. Gewoon even tussenhaakjes: we hebben allebei heel bewust voor onze twee kindjes gekozen.
Zijn er nog mensen die dit ervaren hebben, en wie kan me advies geven om hieruit te geraken? Praktische tips zijn heel erg welkom!

Gast

RE: papa heeft het moeilijk met de kids

Berichtdoor Gast » 23 aug 2007, 22:35

waarschijnlijk neukt hij die "oudere alleenstaande vrouw" regelmatig, dat kan zijn moeheid verklaren!
is wellicht leuker dan voor zo'n stel rotkinderen te moeten zorgen

Gast

Berichtdoor Gast » 24 aug 2007, 18:47

Hou vooral geen rekening met de opmerking van hierboven, maar sterkte. Ook hier thuis kreeg ik signalen dat een kindje grootbrengen een hele hoop energie opslorpt. Maar dat is denk ik de zure appel waar je enkele jaren door moet bijten. Veel praktische tips kan ik je echt niet geven, want ik heb mijn man de tijd gegund en hem soms met een verrassingske verrast.
veel succes

maggie

Berichtdoor maggie » 25 aug 2007, 13:19

hallo,

ik heb een zoontje van 2 en een lieve man, ik ben in maart terug beginnen werken, thuis als onthaalmama, ineens sloeg mijn man zijn humeur om, hij was snel kwaad en verloor steeds kantje boordje zijn temperament niet, ik begon op mijn tenen te lopen en hield mijn zoontje zo goed en zo kwaad als het kan uit zijn buurt.
Op een bepaald moment heeft hij onze hond zonder rede een opdoffer verkocht zonder dat daar een rede toe was. mijne frank viel en ik dacht meteen aan mijn zoontje, hij had het ook kunnen zijn. Ik heb tegen mijn echtgenoot gezegd dat hij naar de dokter zou gaan of ik zou bij hem weg gaan!
Hij heeft gehuild en was immens verschoten van mijn reactie. Hij had dit niet verwacht! hij is naar de dokter gegaan die hem natuurlijke medicatie heeft voorgeschreven.
Ik heb hem ook gezegd dat ik wil dat als het niet betert hij in terapie moet want zo gaat het niet.
Er is geen ander lichamelijk in het spel want hij komt rechtstreeks naar huis zou dus niet weten waar hij die zou moeten doen. Waar ik wel bang voor ben is dat er wel gevoelens zijn voor een ander, en hij het moeilijk heeft om die weg te doen voor zijn gezin! daardoor ligt hij mss in de knoop met zichzelf waardoor hij het uitwerkt op ons.
heb je daar al eens aan gedacht?
Ik weet niet wat ik er mee moet doen maar wel dat als het zo is het gevoel dat hij heeft gewoon zal slijten als hij er niet op ingaat en uiteindelijk weg zal zijn.

Succes en groetjes
oh ja wat een rotte opmerking van die 2de heb gemerkt dat die rotte opmerkingen overal voorkomen in verschillende vragen dus trek je er niets van aan hé.

Terug naar “Ouder worden”