tijd voor mezelf?

Mama of papa worden, voor het eerst of opnieuw ... het blijft een ongelooflijke ervaring.
s. jonge vader

tijd voor mezelf?

Berichtdoor s. jonge vader » 20 aug 2007, 20:21

Ik ben een jonge getrouwde vader van 26, ik heb een geweldige zoon van 2 en ben er heel fier op. Mijn vrouw is opnieuw in verwachting. Ze is nu 15 weken ver en heeft het helemaal niet gemakkelijk.
Nu vallen veel van de huishoudelijke taken op mij wat geen kleine opgave is.
Met een echt papa-kindje aan mijn been en een grote stapel was ga ik ook nog fulltime werken. De laatste tijd heb ik een echte drang om tijd voor mezelf te willen maar ik heb zoveel dingen om te doen. Ik ben ook vaak lastig en snel boos op mijn allerliefste zoon die dat helemaal niet verdient.

Zijn er misschien nog mannen die dat probleem hebben en mij ermee kunnen helpen om er weer meer zin in te hebben om voor iedereen te zorgen, want mijn vrouw geeft mij tenslotte het mooiste cadeau wat een man kan krijgen.

k'tje

RE: tijd voor mezelf?

Berichtdoor k'tje » 20 aug 2007, 21:34

Een tipje voor de strijk : Vraag diensencheques aan, en doe de strijk naar een strijkwinkel in de buurt. Niet duur en heel makkelijk. en je hebt wat extra tijd voor je papa'skindje en je zwangere vrouwtje ;-)

P.a

Berichtdoor P.a » 21 aug 2007, 10:53

iedere man maakt dit mee geloof ik (toch iedere vent die naar zijn kinderen uitkijkt), ik ook.
de situatie bij een tweede kindje is natuurlijk heel anders dan bij een eerste. Bij het eerste had mijn vrouw het ook lastig, en wou ze liefst zo veel moglijk slapen. Geen probleem, ik kon me wel bezig houden en alleen leuke dingen doen. Bij een tweede krijg je er de zorg voor het eerste kindje bij.
Een van de dingen die je kan doen, naast dienstencheques, is je zoon even op vakantie sturen, bij ouders of vrienden. Zo heb je een dag of twee tijd voor jezelf en je vrouw. Ik vond het zelf vrij erg om ons kindje buitenshuis te doen net als je er zelf tijd voor hebt (bv weekend), maar het is dat of inderdaad lastig / boos rondlopen.

Gast

Berichtdoor Gast » 04 sep 2007, 09:45

Nu weten ze eens wat een vrouw allemaal doet op een dag...

joznos

Berichtdoor joznos » 04 sep 2007, 11:56

Hier gaan we weer, weer een vrouw die denkt dat de mannen niets doen in het huishouden en niet beseffen hoeveel werk het is.

Maar om on topic te blijven. Alle vaders hebben het idd wel. Als je die tijd wil zal je hem moeten maken door zoals gezegd je zoon eens een dagje bij je ouders of schoonouders te laten logeren. Of probeer 's avonds als hij slaapt nog wat te gaan sporten. Maar als ze slapen zoals die van mij is dat ook niet zo simpel ;-)

:((

Berichtdoor :(( » 04 sep 2007, 21:15

alsof de mannen niets doen in het huishouden!!!!! 04/09 om 9u45

Ik heb net hetzelfde. Mijn vrouw is ook 14 weken zwanger, maar wij hebben al twee dochters. ( zie onderwerp: spijt van derde kind) En geloof mij, die tips van hierboven zijn echt wel goede tips. Strijk laten doen in de strijkcentrale, en het is nog fiscal aftrekbaar ook. En de kinderen eens in het weekend bij ouders of schoonouders laten slapen, doet soms wonderen. Zo kan je eens iets anders doen dan enkel het huishouden. Wij hebben nog een vrij grote tuin, en die moet er nu wel aan geloven.
Let wel, ik doe het huishouden graag, alles, zodanig dat mijn vrouw kan rusten. Of er volgen reacties gelijk mevrouw van 04/09 om 9u45

Gast

Berichtdoor Gast » 05 sep 2007, 21:56

tijd voor jezelf willen hebben is goed, dat mag, maar overdrijf er niet mee, mijn man gaat soms 3 keer per week volledige avonden weg, zodat hij tijd heeft voor zichzelf. heb er gewoon niets aan, doet geeen huishouden, was, strijk, poets, niets niets niets en wil tijd voor zichzelf, ben nu 23 weken zwanger (ongepland maar soit) en heb enorm bang voor de toekomst!

Gast

Berichtdoor Gast » 06 sep 2007, 15:51

Ook een beetje aanvoelen he. Ik ga hier zeker geen mannen aanvallen, wat belangrijk is komt voorop: jullie samen goed voelen.

Ons huis is nooit helemaal netjes aan de kant, er liggen overal klusjes te wachten. Maar als we samen kunnen genieten en iets tofs doen dan laat ik dat voorgaan. (Ik ben ook wel lui aangelegd, een echte genieter zeg maar...). Als ik met iets bezig ben, en mijn kind komt aan mijn benen hangen omdat hij nood heeft aan affectie dan werk ik met hem op mijn rug, of ik ga gewoon even met hem knuffelen in de zetel of spelen samen. Ik geniet daar veel van, en mijn kleintje ook ontzettend... als de tweede er is zal dat veel minder kunnen.

Dus, helpen waar het kan, niet teveel stressen (hopelijk kan je vrouwtje tegen een stofje hier of daar), en tijd met je kind beschouwen als tijd voor jezelf. Ik weet dat het niet hetzelfde is maar ik haal daar toch ook veel energie uit.
Eén keer per week moet je er op je eentje op uit kunnen, zorg dat je vrouw dat ook kan, in de mate van het mogelijke.

Goede afspraken maken, en je niet dik maken als de boel eens wat verloedert, het is het einde van de wereld niet, zolang jullie veel liefde te geven en te delen hebben...

Veel geluk met je gezin!

Terug naar “Ouder worden”