Vierde kindje nog niet voor meteen. Wie wil meepraten?

Mama of papa worden, voor het eerst of opnieuw ... het blijft een ongelooflijke ervaring.
Zottemammie

Vierde kindje nog niet voor meteen. Wie wil meepraten?

Berichtdoor Zottemammie » 15 mar 2016, 11:16

Nooit gedacht dat ik dit zou gaan neerschrijven... Mama van drie kindjes en toch nog graag een vierde...
Tijdens de zwangerschap van ons tweede ventje wist ik dat het niet de laatste keer was. Er was nog plaats in huis en in mijn hart dus wist ik dat er nog een derde zou komen. Ik was vrij snel overtuigd en een paar maanden na de bevalling van onze tweede, was ik al aan het dromen over een derde. Mijn man niet. Hij vond het druk genoeg met onze twee jongens, voor hem hoefde een derde niet. Ik gaf hem de tijd die hij nodig had. Nooit gezeurd of geklaagd, wel aangegeven dat ik wel een derde wilde maar dat hij besliste. Wilde hij geen derde, dan kwam die er niet. Toen onze tweede 1,5 was, kreeg ik van hem verrassend nieuws. Hij was klaar voor een derde en zag het helemaal zitten. Een paar maanden later begonnen we er aan en na twee maanden proberen was het al raak. Nu is ons derde mannetje 10 maanden en begint het bij mij terug te kriebelen.
En eerlijk? Ik ben een beetje teleurgesteld in mezelf. Ik had echt gedacht dat het na ons derde mannetje op zou houden. Dat ik een 'af' gevoel zou hebben, dat het goed zou zijn zo. Niet dus... Ik geniet heel erg van onze drie kindjes, de twijfel over een vierde staat dit geluk niet in de weg. Mijn man is ook helemaal verliefd op alledrie onze ventjes, al vindt hij het vaak drukker dan mij.

En ik, ik droom over een vierde zwangerschap en een vierde kindje. Niet meteen, het is momenteel druk genoeg. Maar binnen drie, vier jaar? Ja, toch wel... Maar... ons huisje zit vol, onze auto zit vol, handen komen we soms tekort en binnen 3, 4 jaar ben ik er 38, mijn lichaam heeft veel doorstaan merk ik,... En dan is uiteraard ook nog mijn man. Die heel erg aan zijn vrijheid hangt. Hij is er heel veel voor mij en de kindjes maar ik merk dat hij het moeilijk heeft met het feit dat er minder kan dan vroeger. Hij weet ook dat als hij 's avonds weg gaat met vrienden dat ik er alleen voor sta met drie kleine kinderen die allemaal nog geholpen moeten worden om klaar te zijn voor bed. Een drukke bende op die spitsmomenten. En daar dan nog eens een vierde bij... Ikzelf geef die vrijheid graag op, ik ben een huismus, voor mij hoeft weg gaan niet (uiteraard maken we wel geregeld tijd voor elkaar maar daarbuiten hoef ik niet noodzakelijk op stap te kunnen...).

Is het heel erg dat ik ergens hoop op een gelukkig 'ongelukje' binnen een paar jaar? Je hoort het zoveel. Niet dat ik expres iets zou doen dat daarvoor zou zorgen, dat zou onze relatie niet overleven als mijn man daar achter zou komen. Ik zou dan ook niet met mezelf kunnen leven dus daar is geen sprake van! Ik ben er ook van overtuigd dat als dit gebeurt, mijn man in de wolken is met een vierde kindje. Hij zal daar nooit moeilijk over doen. Heeft dit zelf ook al aangegeven.
Maar aan de andere kant heeft hij gezegd zich te laten steriliseren. Dit omdat ik het niet wil laten doen. Ik vind het voor mezelf te definitief én ik heb tijdens mijn drie zwangerschappen en bevallingen genoeg doorstaan (een vierde zwangerschap en bevalling is geen probleem ;-), hij is nu aan de beurt. Hij geeft me hierin gelijk maar onderneemt geen stappen. Tja... Ik heb hem duidelijk aangegeven dat als er iets misloopt (gebruiken enkel condoom want ik verdraag niets van hormonen) ik geen abortus laat doen. Zou ik niet over mijn hart krijgen. Maar hij is er gerust op dat er niks misloopt.

Ochja, ik droom nog even verder en hoop hier een aantal lotgenoten te treffen om samen toch stiekem af te tellen ;-).
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

wondertjes

Re: Vierde kindje nog niet voor meteen. Wie wil meepraten?

Berichtdoor wondertjes » 15 mar 2016, 11:38

Hallo...
Ik ken het gevoel... Hier dacht ik na nr 3 & 4, is een tweeling, dat het over ging zijn... Maar niets blijkt minder waar dit weekend in Wenen uitgebarsten nadat we bezoek hadden van vrienden die zwanger zijn van een 3e...
De tweeling is net 4, dan een dochter van 9 en een zoon van 14. Je steeds 5 jaar tussen, nu krijg ik de gedachte aan nog een kleintje niet uit men hoofd. Ik voel me vreselijk... Ook tegenover men vrienden want ik kon niet echt enthousiast zijn wegens dat stemmetje in men hartje....
Ja, we hebben het goed nu, ja we zijn terug wat op ons gemak, jaja dat is allemaal wel waar....
In mei word ik 36 wil ook geen jaren meer wachten. Maar men man is 53 en ik snap hem ook wel... Hij twijfelt toch...
Pfff... Ik denk al es gewoon naar de gyn op controle te gaan is al een hele tijd geleden en er es over te praten met haar.

X
1e zoontje intussen een ferme kerel van 10!
1e ISCI met Tese geslaagd dec. 2005; prachtige prinses intussen 5!
ISCI 2 met AH: tp 2 embryootjes: ZWANGER!!!! TWEE!! Uitgerekend 24/2/2012

wondertjes

Berichtdoor wondertjes » 15 mar 2016, 11:38

Hallo...
Ik ken het gevoel... Hier dacht ik na nr 3 & 4, is een tweeling, dat het over ging zijn... Maar niets blijkt minder waar dit weekend in Wenen uitgebarsten nadat we bezoek hadden van vrienden die zwanger zijn van een 3e...
De tweeling is net 4, dan een dochter van 9 en een zoon van 14. Je steeds 5 jaar tussen, nu krijg ik de gedachte aan nog een kleintje niet uit men hoofd. Ik voel me vreselijk... Ook tegenover men vrienden want ik kon niet echt enthousiast zijn wegens dat stemmetje in men hartje....
Ja, we hebben het goed nu, ja we zijn terug wat op ons gemak, jaja dat is allemaal wel waar....
In mei word ik 36 wil ook geen jaren meer wachten. Maar men man is 53 en ik snap hem ook wel... Hij twijfelt toch...
Pfff... Ik denk al es gewoon naar de gyn op controle te gaan is al een hele tijd geleden en er es over te praten met haar.

X
1e zoontje intussen een ferme kerel van 10!
1e ISCI met Tese geslaagd dec. 2005; prachtige prinses intussen 5!
ISCI 2 met AH: tp 2 embryootjes: ZWANGER!!!! TWEE!! Uitgerekend 24/2/2012

Zottemammie

Berichtdoor Zottemammie » 03 apr 2016, 23:52

Oh wondertjes, een tweeling als nummer drie en vier. Dat zal druk geweest zijn :D ! Ik ben er 34. 36 zou ik nog wel ok vinden voor een vierde (of in jou geval vijfde). Maar je man is al ouder. Al zeggen ze wel dat kinderen je jong houden hè ;) .
Ben je al bij de gyn geweest?

Hier is het gevoel op de achtergrond aanwezig. Het is redelijk druk met onze drie mannen. Net een weekje zee achter de rug en flink aan het werken om de was gedaan te krijgen :o .

Vanavond een positief gesprek gehad met manlief. Het ging erover dat de babytijd van onze jongste er al bijna op zit. Nee, zei mijn man, en er komt geen vierde. Ik antwoordde dat in dat ook niet zei en dat hij binnen drie jaar daar misschien anders over zou denken. Daar antwoordde hij niet meteen op. Even later zei hij dat dit praktisch niet haalbaar was met de auto en de kamers enzo. Ik zei dat dit zever was want dat er voor het praktische altijd een oplossing is. Mijn man beaamde dit en maakte meteen de opmerking dat we van de garage een kamer voor de oudste zouden kunnen maken op termijn :D . Ik geef de hoop nog niet op dat hier binnen 3-4 jaar misschien toch nog een vierde komt :)
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

mvp

Berichtdoor mvp » 05 apr 2016, 10:31

Hier ook 3 zoontjes (bijna 2, bijna 7 en bijna 9 al) en een man die wel geknipt is ondertussen.
Soms droom ik ook van een vierde maar evengoed kan ik 'zot' worden van de drukte hier :oops:
Want het kan echt druk zijn amaai, de 'grote' zitten beide in de Chiro en op een sportclub en taxi mama staat altijd paraat. Onze jongste is helaas al heel veel ziek geweest dus ook in het ziekenhuis kennen ze ons al. En papa is zelfstandige en werkt 'een klein beetje' meer dan de meeste papa's die ik ken :roll:
Bovendien heb ik hyperemesis, wat wil zeggen dat ik iedere zwangerschap een paar maanden in het ziekenhuis doorgebracht heb met zware uitdrogingsverschijnselen.
Dus alles om te zeggen STOP en toch.... toch kan ik me het me niet voorstellen dat ik nooit meer zo'n klein beebje zal hebben, dat ik nooit meer kan dragen in mijn doek (heb het dragen maar leren kennen met de laatse helaas), dat ik nooit geen borstvoeding zal geven (de laatse voedingen zijn een feit aan het worden), dat wel nooit meer die eerste stapjes zullen zien, die eerste keer 'mama',...
De zwangerschap van de jongste is ook begonnen als tweeling, helaas zijn we een kindje verloren en ik denk daar ook nog dikwijls aan.
Maar ik vraag me toch af of ik wel het gevoel van 'af' zou hebben na nr 4????
Afbeelding

Afbeelding

Zottemammie

Berichtdoor Zottemammie » 05 apr 2016, 15:39

Ja mvp, dat vraag ik me dus ook af. Gaat het na de vierde een ander gevoel geven?

Zeker als je 1 van de tweeling verloren hebt, kan ik me voorstellen dat je jezelf wel de vraag stelt 'wat als'. En de jongste zoveel ziek? Pfff...

Hier een papa die wel veel thuis is (om 7u30 weg en rond 18u15 terug thuis) maar tijdens de vakanties ben ik de hele dag alleen (sta in het onderwijs). En nu met dat regenachtig weer... De tweede zit echt in een fase van zagen en zeuren en zagen en zeuren. Om zot te worden. Maar binnen drie jaar is die ook weer ouder.
Weet jouw man het, dat je eigenlijk twijfelt over een vierde? Maar hij is geknipt, zal niet makkelijk zijn om dat terug te draaien?
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Terug naar “Ouder worden”