Mijn vriend wil nog jaren wachten..

Mama of papa worden, voor het eerst of opnieuw ... het blijft een ongelooflijke ervaring.
Juice

Mijn vriend wil nog jaren wachten..

Berichtdoor Juice » 16 feb 2016, 19:42

Hallo,

Ik wil aan kindjes beginnen maar mijn vriend wil nog jaren wachten...
Ik ben nu 26 en hij 31 en zijn bijna 7 jaar samen.
Heb altijd al een grote kinderwens gehad die nu over de top gaat. Als we erover praten blijft hij altijd bij zijn besluit.
Kan iemand tips geven of... Hoe ik dit beter kan aanbrengen dat dit echt belangrijk is voor mij.. Tips/verhalen,...

Dankje!

Anikka

Re: Mijn vriend wil nog jaren wachten..

Berichtdoor Anikka » 17 feb 2016, 15:38

Als hij zeker kinderen wilt maar gewoon nog wilt wachten dan moeten jullie zien akkoord te raken hoe lang nog. Stel dat hij zegt nog 2-3 jaar en jij kan daar niet mee leven, wat ben je dan van plan? Alternatieven gaan je kinderwens waarschijnlijk niet sneller vervullen vrees ik, tenzij dat hij 5 jaar of langer wilt wachten..

Wij hebben enkele jaren geleden niet lang voor we aan kinderen zouden beginnen het nog met een paar jaar uitgesteld omdat ik dat wou omdat mijn moeder ziek was. Mijn man was daar echt niet goed van, die kon niet wachten. Ik heb mij daar heel schuldig om gevoeld en ik weet dat hij bang was dat ik hem eeuwig zou laten wachten. Dat was voor ons allebei moeilijk. Uiteindelijk is het ook niet eerlijk naar het kind toe als een van de ouders zich niet klaar voelt, nu zijn we beide blij dat we gewacht hebben.

Hopelijk komen jullie eruit!

Boys*3

Berichtdoor Boys*3 » 18 feb 2016, 06:13

Ben je zeker dat hij over een aantal jaren kinderen wil, of dat hij dit zegt om de discussie van 'ik wil wel/geen kinderen' uit te stellen?

Juice

Berichtdoor Juice » 24 feb 2016, 20:05

Anikka schreef:Als hij zeker kinderen wilt maar gewoon nog wilt wachten dan moeten jullie zien akkoord te raken hoe lang nog. Stel dat hij zegt nog 2-3 jaar en jij kan daar niet mee leven, wat ben je dan van plan? Alternatieven gaan je kinderwens waarschijnlijk niet sneller vervullen vrees ik, tenzij dat hij 5 jaar of langer wilt wachten..

Wij hebben enkele jaren geleden niet lang voor we aan kinderen zouden beginnen het nog met een paar jaar uitgesteld omdat ik dat wou omdat mijn moeder ziek was. Mijn man was daar echt niet goed van, die kon niet wachten. Ik heb mij daar heel schuldig om gevoeld en ik weet dat hij bang was dat ik hem eeuwig zou laten wachten. Dat was voor ons allebei moeilijk. Uiteindelijk is het ook niet eerlijk naar het kind toe als een van de ouders zich niet klaar voelt, nu zijn we beide blij dat we gewacht hebben.

Hopelijk komen jullie eruit!

Ik zal sowieso moeten wachten he. Ben zeker niet van plan zonder weten van mijn vriend te stoppen met mijn pil. De vraag hoe lang hij nog wil wachten en dan proberen overeen te komen ga ik zeker doen! Hoe kan ik daar in godsnaam niet zelf aan gedacht hebben :o

Idd voor een kind is het zeker niet eerlijk als een ouder er nog niet klaar voor is, maar voor de persoon zelf ook niet. Ik weet het dat ik mss niet zo 'moeilijk' moet doen... Maar het begint echt wel moeilijk te worden aan mijn kant..

Juice

Berichtdoor Juice » 24 feb 2016, 20:09

Boys*3 schreef:Ben je zeker dat hij over een aantal jaren kinderen wil, of dat hij dit zegt om de discussie van 'ik wil wel/geen kinderen' uit te stellen?

Dit heb ik mezelf ook al zitten afvragen..
Hij heeft me wel al eens laten weten dat hij wel kinderen wil maar.. Ik weet het niet.. Als ik erover begin dan valt er een stilte. :(

blijdschap

Berichtdoor blijdschap » 24 feb 2016, 20:54

Bij mannen ligt dat toch wat anders allemaal e.
Allé toch bij die van mij.
Ik was ook degene met een kinderwens en mijn man die wou ook wachten.
Volgens mij was dat voor hem gewoon de wen periode want enkele maanden later was hij degene die er over begon en vroeg om er aan te beginnen.
+*

Boys*3

Berichtdoor Boys*3 » 29 feb 2016, 10:00

een kennis van mij heeft zijn vriendin toch jaren aan het lijntje gehouden door 'ik wil nog wachten', terwijl hij eigenlijk helemaal geen kinderen wou, maar ook niet de relatie wou beëindigen.

weegschaaltje

Berichtdoor weegschaaltje » 01 mar 2016, 13:59

Je kan natuurlijk ook zeggen dat jij met de pil stopt en dat het dan aan hem is om voorzorgsmaatregelen te treffen. Misschien dat hij dan snel bijdraait :-)

Juice

Berichtdoor Juice » 03 mar 2016, 12:36

weegschaaltje schreef:Je kan natuurlijk ook zeggen dat jij met de pil stopt en dat het dan aan hem is om voorzorgsmaatregelen te treffen. Misschien dat hij dan snel bijdraait :-)

Daar dacht ik ook al aan.. :D

Juice

Berichtdoor Juice » 03 mar 2016, 12:39

Boys*3 schreef:een kennis van mij heeft zijn vriendin toch jaren aan het lijntje gehouden door 'ik wil nog wachten', terwijl hij eigenlijk helemaal geen kinderen wou, maar ook niet de relatie wou beëindigen.

Ik hoop niet hij dat in zijn hoofd heeft... :cry:

Pammeke

Berichtdoor Pammeke » 05 mar 2016, 11:33

Juice schreef:
weegschaaltje schreef:Je kan natuurlijk ook zeggen dat jij met de pil stopt en dat het dan aan hem is om voorzorgsmaatregelen te treffen. Misschien dat hij dan snel bijdraait :-)

Daar dacht ik ook al aan.. :D

Dat zou ik niet doen hoor! Dan zet je hem al meteen voor een voldongen feit, jij hebt je beslissing gemaakt, en hij moet z'n plan dan maar trekken.

Gewoon het gesprek aangaan. Eventueel niet 1x, maar een aantal keren. Durven vragen of hij idd gewoon nog wat wil wachten, en ook of hij echt wel kinderen wil.

Als jij nu echt aangeeft om ervoor te gaan, is het voor hem misschien inderdaad de "wen"periode, zoals Mama Loulu aangeeft. Maar ik zou hem niet meteen voor een voldongen feit zetten.

ellentje80

Berichtdoor ellentje80 » 05 mar 2016, 19:36

ik zou toch zeker het gesprek aan gaan en hem dwingen erover te praten want dat hij er niet over wilt praten laat jou wel in de kou staan. wat ga je doen als hij over 5 jaar ineens zegt oh nee ik wil toch geen kinderen?? Als hij niet bereid is erover te praten zou ik mij wel de vraag stellen of ik in die onzekerheid verder zou willen gaan. Bij zo de zin van dan wordt het stil vraag ik mij dan af mss wilt hij helemaal geen kinderen en is dit een manier om je aan het lijntje te houden ( ik zeg niet dat dit zo is hoor maar het spookt wel door mijn hoofd) en dan moet je je mss afvragen wil ik wel bij iemand blijven die mij op zo een belangrijk punt toch niet eerlijk tegemoet kan treden en de discussie gewoon vermijd
Afbeelding
Afbeelding

anonymous_5b43823c31205

Berichtdoor anonymous_5b43823c31205 » 05 mar 2016, 20:40

Ik vind ook 26 een heel redelijke leeftijd 'eraan' te beginnen, en 31 zelfs oud om het nog uit te willen schuiven.

Stiekem doen of hem zeggen: dan stop ik met de pil en zoek jij het maar uit zou ik niet doen.

Wel nogmaals het gesprek aan gaan. Succes

ellentje80

Berichtdoor ellentje80 » 05 mar 2016, 23:08

[quote="Rihana"]Ik vind ook 26 een heel redelijke leeftijd 'eraan' te beginnen, en 31 zelfs oud om het nog uit te willen schuiven.

Stiekem doen of hem zeggen: dan stop ik met de pil en zoek jij het maar uit zou ik niet doen.

Wel nogmaals het gesprek aan gaan. Succes[/quote]

denk dat voor mannen die leeftijd nu wel iets minder speelt
TS heeft nu nog wel wat respijt maar ik zou vooral graag concrete info willen en niet zo van goh we wachten nog een jaar of twee of vijf of ....
Afbeelding
Afbeelding

Boys*3

Berichtdoor Boys*3 » 06 mar 2016, 09:25

Ik vind het nu wel niet meer dan normaal dat hij ook zijn deel gaat doen ivm de anticonceptie. En dat ze dit ook gerust mag doen. Duidelijk maken dat ze wil stoppen met de pil en over een half jaar dat ook effectief gaat doen en dat het nu zijn beurt is om een zwangerschap tegen te houden.

anonymous_5b43823c31205

Berichtdoor anonymous_5b43823c31205 » 06 mar 2016, 12:11

Boys*3 schreef:Ik vind het nu wel niet meer dan normaal dat hij ook zijn deel gaat doen ivm de anticonceptie. En dat ze dit ook gerust mag doen. Duidelijk maken dat ze wil stoppen met de pil en over een half jaar dat ook effectief gaat doen en dat het nu zijn beurt is om een zwangerschap tegen te houden.

In theorie vind ik dat ook.
In de praktijk doet hij er niets aan, ze wordt zwanger en hij gaat ervandoor. Zeg niet dat dit gebeurt, maar dat is wel een mogelijkheid. Lijkt me niet handig...

blijdschap

Berichtdoor blijdschap » 06 mar 2016, 17:41

In de praktijk doet hij er niets aan, ze wordt zwanger en hij gaat ervandoor. Zeg niet dat dit gebeurt, maar dat is wel een mogelijkheid. Lijkt me niet handig...

Of hij doet er wel iets aan en neemt zijn voorzorgen.
Resultaat kan zijn dat ze het veilig doen en ze zo ook niet zwanger zal worden en ze hem niks kan verwijten of erger dat hij voor drastische maatregelen kiest en er dan ook geen kind komt.
+*

Boys*3

Berichtdoor Boys*3 » 07 mar 2016, 14:03

Mama LouLu schreef:

Of hij doet er wel iets aan en neemt zijn voorzorgen.
Resultaat kan zijn dat ze het veilig doen en ze zo ook niet zwanger zal worden en ze hem niks kan verwijten of erger dat hij voor drastische maatregelen kiest en er dan ook geen kind komt.

als hij voor drastischere maatregelen kiest, dan weet ze ondertussen ook wel waar ze staat en kan hij haar niet langer aan het lijntje houden.
De kinderwens van de ts is zo groot, dat het waarschijnlijk dan het einde van de relatie betekent, maar dan weet ze tenminste waar ze aan toe is, en niet zoals bij de ex van die kennis die jarenlang heeft gehoopt 'volgend jaar misschien' tot uiteindelijk uitkwam dat hij echt geen kinderen wou.

blijdschap

Berichtdoor blijdschap » 07 mar 2016, 18:58

Ik was eigenlijk wat aant lachen ze boys. Hoeveel mannen zeggen direct ja tis goed :-). Als de opstarter en haar partner nog niet echt vaak over kindjes gepraat hebben, dan is dat nieuws mss effe schrikken voor hem. Ik zou er allemaal niet te veel achter zoeken.
+*

Juice

Berichtdoor Juice » 08 mar 2016, 09:22

Big news!
Heb eindelijk met mijn vriend eens serieus erover kunnen praten! Dat is al een grote stap voor hem! Helaas wil hij er nog niet aan beginnen. Voor hem staan zijn 2 jobs op de 1e plaats voor de moment.. En wil hij absoluut nog geen kind 'inplannen'. Hij denkt van zodra er een kind is alles om de baby zal draaien en hij zich officieel 'oud' zal voelen /zijn. Ik ga hem nu gewoon even laten denken en doen. Hij weet nu duidelijk dat het voor mij de moment is. We zijn toch al een grote stap vooruit,.. Eindelijk eens gepraat ;)

Ellia

Berichtdoor Ellia » 04 aug 2016, 09:53

Hallo Juice,

Vervelend wel als jij je helemaal klaar voelt en hij nog enkele jaren wil wachten! Nu ik denk dat wanneer je aan kindjes begint het heel belangrijk is dat je er beiden achter staat. Ik lees dat hij vooral zijn jobs op nummer 1 plaatst en bang heeft dat zijn leven een beetje 'gedaan' is als er kindjes komen. Misschien is het goed om aan te tonen dat dit niet zo hoeft te zijn en dat het ook net fijn is om een jonge mama en papa te zijn. Ik weet niet dat jullie vrienden, familie of kennissen hebben die al een kindje hebben? Anders is het misschien wel fijn om er eens met hen over te praten? :-)

Sarahke82

Berichtdoor Sarahke82 » 16 aug 2016, 12:20

Ik zou toch ook wel zeker willen weten of hij echt kinderen wil of niet.
Mijn kapster is ook samen geweest met zo'n man.
Op de duur was ze 36 en wou hij eigenlijk toch niet meer.
Ze heeft die relatie stopgezet (maar had dit beter vroeger geweten uiteraard)

Gelukkig heeft ze een nieuwe man leren kennen, maar ze had haar kindje (wegens de leeftijd) pas op haar 42 en het ging niet meer via de gewone weg.
Boven de 36 en zeker boven de 40 heeft ook serieus meer risico's.

Dus ik hoop dat hij je niet aan het lijntje houdt
Afbeelding

Terug naar “Ouder worden”