Derde kindje? Waarvan het eerste in co-ouderschap...

Mama of papa worden, voor het eerst of opnieuw ... het blijft een ongelooflijke ervaring.
mopsieke

Derde kindje? Waarvan het eerste in co-ouderschap...

Berichtdoor mopsieke » 14 jan 2016, 14:13

Hey lieve mama's en papa's,

We zitten in een enorme twijfelfase. Ik heb een ongelofelijke lieve dochter van 8 jaar uit een vorige relatie. Ze woont in co-ouderschap bij ons.
Ze was superblij toen 13 maanden geleden haar broertje ons leven verrijkte.
Zij en haar broertje, 4 handen op ene buik! Ze komen ongelofelijk goed overeen!
Ze is een superfiere grote zus en wij zijn supergelukkig met ons vierkoppig gezin.

Toch is er na de bevalling al iets beginnen kriebelen bij mij. Het kriebelde al voor een derde spruit. (Heb altijd graag een groot gezin gehad). Mijne man hield de boot af. Er waren immers geen kamers genoeg, we hebben 2 gezonde kinderen, de druk die 's morgens op zijn nek terecht zou komen (ik werk ochtenden)...

Een maand geleden kwam mijn man af... hij wil ook een derde. Hij heeft geen familie meer (geen broers/zussen, ouders overleden) en wil graag zelf een grote familie. Vooral bij de feestdagen vond hij het jammer nergens naartoe te kunnen. Hij besefte dat als mij iets zou overkomen, dat onze zoon dan alleen zou achterblijven, hij zou immers onze dochter niet meer zien. (Ja, dit is doemdenken, maar hij is zen ouders nu eenmaal jong verloren).

Toen begonnen bij mij de twijfels... Kunnen we het financieel aan (2 kindjes in de creche), hoe gaan we het organiseren, ga ik mijn dochter 'haar kleine broertje' niet afpakken?
Mijn grootste schrik is dat mijn dochter zich een 'derde' wiel zou voelen... Dat wil ik haar ECHT niet aandoen.

Zijn er mensen die deze ervaringen ook gehad hebben en die er toch voor gegaan zijn?
Ik wil graag raad... xxx

Terug naar “Ouder worden”