Een kindje in... 2016!

Mama of papa worden, voor het eerst of opnieuw ... het blijft een ongelooflijke ervaring.
*Kiwi*

Een kindje in... 2016!

Berichtdoor *Kiwi* » 13 aug 2014, 11:29

Ok ok, het is nog wat vroeg. Maar ik zie dat het topic over kindjes in 2015 ook al in augustus is geopend, dus waarom niet? Volgens mij ben ik lang niet de enige die al zit af te tellen :).

Ik heb een knappe zoon die ik juli 1 jaar is geworden. Om verschillende redenen willen we nog een paar maanden wachten voor een broertje of zusje. Maar de wens is alvast erg groot. Wie wacht er mee af? :D
Afbeelding

Mama van een peuter, uitkijkend naar nummer twee

Sugarlove

Re: Een kindje in... 2016!

Berichtdoor Sugarlove » 14 aug 2014, 08:14

Hey Kiwi,

Wij hebben ook een knappe zoon van een paar maanden en de vriend wil ook een tweede. Ofwel gaan we er binnenkort voor ofwel begin 2015, daarom dat ik ook in het topic een kindje in 2015 zit.

Groetjes
Trotse mama van een flinke, knappe zoon (2014)

youknowwho

Berichtdoor youknowwho » 15 aug 2014, 16:02

hier ook knappe zoon van enkele maanden en 2016 zou een mooi jaar zijn voor een 2e! :D we gaan dat hier thuis over enkele maanden nog eens bespreken wanneer we juist gaan starten
eerste deze zoon nog wat laten groeien en natuurlijk genieten!
mama van het geweldigste ventje

Afbeelding

*Kiwi*

Berichtdoor *Kiwi* » 18 aug 2014, 10:22

Amai, zoveel knappe kerels hier! :D

Sugarlove, dat is best snel dat jullie er al in willen vliegen, chapeau! Toen die van ons vier maanden was, moest ik nog niet dénken aan nummer twee. Maar dat kan al bij al rap keren hè?

Hoe zijn jullie zwangerschappen geweest? Alles vlot verlopen?
Afbeelding

Mama van een peuter, uitkijkend naar nummer twee

ViveLuna

Berichtdoor ViveLuna » 07 sep 2014, 20:29

Hallo dames,

Ook wij willen in 2015 stoppen met de pil. Wanneer juist weten we nog niet..
Wij gaan in februari starten met onze bouw, en ik twijfel enorm over wanneer we juist zullen beginnen (omdat ik weet dat het toch even kan duren), stel dat het meteen lukt zou maart 2015 te vroeg zijn om te proberen, maar als het weer te lang duurt zou het wel ideaal zijn.

Dilemma dilemma.. :oops:

Volgens mijn man moeten we gewoon beginnen en we dan wel zien.. Maar ik ben eerder een planner, en wil dan niet midden in een verhuis zitten, hoogzwanger! :roll:

Misschien ook niet onbelangrijk om te vertellen dat voordat ik de pil nam, ik heel onregelmatig was (lees: 5 maanden zonder menstruatie).

youknowwho

Berichtdoor youknowwho » 08 sep 2014, 12:01

Zwanger zijn vond ik niet zo fijn. Van week 6 tot 14 mottig geweest. En de laatste maanden kon ik bijna mijn schoenen niet meer aandoen omdat buik in de weg zat, laatste 6 weken veel vocht vastgehouden... maar het gaat om het eindresultaat en das een zalig ventje :D
ook snel zwanger (wel eerst windei gehad)

Afbeelding

Mila1985

Berichtdoor Mila1985 » 08 sep 2014, 18:40

Hoi,

ik ben nieuw op het forum en wil mij graag aansluiten aan dit topic.
Wij denken er ook aan om in 2015 te beginnen aan een (eerste) kindje.
Ik ben 29 en heb een hormoonspiraal. Ik twijfel nog wanneer ik het wil laten verwijderen.
Ik zat te denken ergens in maart, zodat ik eerst kan 'ontspiralen'... :mrgreen:
We hebben in mei een feest en ik hoop dat mijn lichaam niet teveel verandert tijdens het aanpassen aan een hormoonvrij leven... :?
Misschien dat ik beter wacht tot na het feest.
Maar langs de andere kant zit ik te denken dat het misschien heel lang kan duren en het eerder weghalen van het spiraal misschien kan helpen...
Ik zit er nu al teveel aan te denken eigenlijk :lol:

Veel succes aan de dames!

ViveLuna

Berichtdoor ViveLuna » 09 sep 2014, 20:05

Mila1985 schreef:Hoi,

ik ben nieuw op het forum en wil mij graag aansluiten aan dit topic.
Wij denken er ook aan om in 2015 te beginnen aan een (eerste) kindje.
Ik ben 29 en heb een hormoonspiraal. Ik twijfel nog wanneer ik het wil laten verwijderen.
Ik zat te denken ergens in maart, zodat ik eerst kan 'ontspiralen'... :mrgreen:
We hebben in mei een feest en ik hoop dat mijn lichaam niet teveel verandert tijdens het aanpassen aan een hormoonvrij leven... :?
Misschien dat ik beter wacht tot na het feest.
Maar langs de andere kant zit ik te denken dat het misschien heel lang kan duren en het eerder weghalen van het spiraal misschien kan helpen...
Ik zit er nu al teveel aan te denken eigenlijk :lol:

Veel succes aan de dames!

Hey Mila,

Dat heb ik dus ook, ik zit het te plannen wanneer ik nu net moet stoppen.. Maar wat als het weer te lang duurt! :D. Spijtig dat we gewoon niet kunnen zeggen, deze maand stop en ik en volgende maand is het raak. Dat zou het allemaal zoveel makkelijker maken. :mrgreen:

Mila1985

Berichtdoor Mila1985 » 10 sep 2014, 18:15

Hoi Viveluna,

Dat zou pas makkelijk zijn. Stoppen en onmiddellijk zwanger :mrgreen:
Ga je ook voor een eerste kindje?
Ondertussen zijn er bij mij in de omgeving veel zwanger of reeds bevallen van een tweede.
Ik kom nog een beetje achter op de rest :oops:

ViveLuna

Berichtdoor ViveLuna » 10 sep 2014, 19:28

Mila1985 schreef:Hoi Viveluna,

Dat zou pas makkelijk zijn. Stoppen en onmiddellijk zwanger :mrgreen:
Ga je ook voor een eerste kindje?
Ondertussen zijn er bij mij in de omgeving veel zwanger of reeds bevallen van een tweede.
Ik kom nog een beetje achter op de rest :oops:

Ja ook! :D.
Ik ga ook een afspraak maken bij de gynaecoloog voor wij echt gaan proberen voor een kindje. Jij ook?

Groetjes.

Mila1985

Berichtdoor Mila1985 » 11 sep 2014, 10:32

Hey,
Ik heb eind deze maand een afspraak voor mijn jaarlijkse controle.
Ik ga dan mijn kinderwens duidelijk maken :D
Ik wil dan vragen of ik een afspraak kan maken om het spiraal te laten verwijderen.
Anders bel ik toch te laat naar daar en moet ik misschien langer wachten tot ik kan langskomen :mrgreen:

Kunnen ze eigenlijk op voorhand zien of alles lichamelijk inorde is bij de vrouw?
Ik hoop zo dat ik niet zoals mijn familie of vriendinnen ben. Zij hebben allemaal langer moeten doen voor hun eerste kindje. Ze waren op dat moment jonger, dan ik nu ben. Dus in principe toch in de top van hun vruchtbaarheid.

Grtjs

ViveLuna

Berichtdoor ViveLuna » 13 sep 2014, 10:30

Mila1985 schreef:Hey,
Ik heb eind deze maand een afspraak voor mijn jaarlijkse controle.
Ik ga dan mijn kinderwens duidelijk maken :D
Ik wil dan vragen of ik een afspraak kan maken om het spiraal te laten verwijderen.
Anders bel ik toch te laat naar daar en moet ik misschien langer wachten tot ik kan langskomen :mrgreen:

Kunnen ze eigenlijk op voorhand zien of alles lichamelijk inorde is bij de vrouw?
Ik hoop zo dat ik niet zoals mijn familie of vriendinnen ben. Zij hebben allemaal langer moeten doen voor hun eerste kindje. Ze waren op dat moment jonger, dan ik nu ben. Dus in principe toch in de top van hun vruchtbaarheid.

Grtjs

Ik weet niet of ze alles kunnen zien. Daarmee dat ik van plan was om na deze maand te stoppen met de pil om te "ontpillen", en hierna over te gaan op condoom ;).
Zodat als ik naar de dokter ga, dat ze kan zien of ik wel een eisprong heb.:mrgreen:

Want ik had voor de pil, een super onregelmatige cyclus (60+ dagen), ik had zelfs 5 maanden lang mijn regels niet! :(. En daarmee toen naar de dokter gegaan en hij schreef me dan de pil voor. Dit is alweer 6 jaar geleden.

Gisteren hadden we 1 van de laatste afspraken bij de architect! Zoooo spannend om de laatste puntjes op de i te kunnen zetten voor ons huisje.

Ik denk dat ik toch pas in mei/juni ga beginnen voor een kindje. We rekenen erop dat we ongeveer april 2016 kunnen verhuizen. Dus als een maand of 2 daarna ons kindje zou komen zou het ideaal zijn. Maar spijtig genoeg valt het niet te plannen. :P

Mila1985

Berichtdoor Mila1985 » 16 sep 2014, 21:33

Daar had ik nog niet aan gedacht dat het niet zeker is dat je een eisprong hebt.... dan is het wel slim om vroeg genoeg met de pil te stoppen. Ik wil het eens overleggen met de gynaecoloog. Ik dacht dat je met het mirena spiraal wel nog een eisprong kan hebben.

Ik wil het spiraal ergens tussen maart -mei laten verwijderen.
We zullen pas echt beginnen in juli.

Zo spannend jullie eigen huis!
Jullie hebben dan genoeg afleiding eens de bouw start :mrgreen:
Misschien ideaal om zo aan een kindje te beginnen :D

ViveLuna

Berichtdoor ViveLuna » 18 sep 2014, 17:27

Mila1985.. Ja het is echt spannend he!
Vandaag neem ik mijn laatste pil, en hierna willen we 7-9 maanden met condoom verdergaan tot we echt gaan proberen! Ben zoooo benieuwd naar mijn cyclus en ik lees dat het Miss meer dan 100 dagen kan duren voordat je je eigen natuurlijke cyclus krijgt.. En mijn hormonen gaan die veranderen? We zullen het in oktober weten' :D

Sugarlove

Berichtdoor Sugarlove » 19 sep 2014, 15:30

ViveLuna: Jij hebt dan ook een lange onregelmatige cyclus? En ga je daarvoor tarwekiemolie fzo nemen? Dat helpt wel heb ik al gelezen! Maar wie weet ben je al in ronde 1 zwanger en hoeft het niet ;-)

Mila1985: En wanneer mag je gaan voor je spiraal? Heb je dat al even dan?

Mila1985

Berichtdoor Mila1985 » 22 sep 2014, 12:22

Hey sugarlove,

Ik heb in totaal al 3 spiralen gehad, sinds ik 21 was.
1ste spiraal heb ik de volledige 5 jaar laten zitten.
2de spiraal heb ik direct laten plaatsen en na een jaar eruit gehaald, omdat ik aan het twijfelen was voor een kindje...
Maar na 4-5 maanden heb ik dan een 3e spiraal laten plaatsen. Tijdens die maanden heb ik een aantal keren mijn regels gehad.
Het laatste heb ik nu al 1,5 jaar.
Volgende week ga ik naar de gynaecoloog voor een controle en dan beslissen wanneer ik het eruit zal laten halen.
Zeker na nieuwjaar. Ik zat te denken ergens tussen maart-mei. Maar daar heb ik nog geen afspraak voor.

Wanneer starten jullie sugarlove? Dit jaar of eerder volgend jaar?

youknowwho

Berichtdoor youknowwho » 23 sep 2014, 11:00

Tenzij moeder natuur anders beslist zal een tweede kindje pas in 2017 of ten laatste 2018 er komen
het zou toch leuker dat we onze zoon nu nog alle aandacht kunnen geven en als hij zelfstandiger is en naar school gaat een nieuwe baby erbij nemen.
gewoon nu gelukkig zijn met zijn drietjes is alles wat we willen. En daarna zien we wel. Mijn man had de opmerking gegeven: stel u voor dat ge nu terug zwanger zijt en das ne huilbaby, ik zou dan gewoon meejanken :shock:
hij had wel een punt, onze zoon is al een wonder en zo makkelijk. Nog even genieten dus

Afbeelding

Tinyy

Berichtdoor Tinyy » 24 okt 2014, 11:04

Hallo allemaal

Wij willen er ook aan beginnen in het voorjaar van 2015. Hopelijk lukt het dan snel. Vinden jullie ook niet dat 2016 nog zo oneindig ver weg klinkt? :)

Felicitas

Berichtdoor Felicitas » 24 okt 2014, 12:43

Dag allemaal,

ik sluit me graag aan bij jullie groepje!
We hebben een zoontje van 1 jaar, en willen binnenkort aan een tweede kindje beginnen. We moeten nog bespreken wanneer ik stop met de pil: ofwel neem ik nog 1 strip, ofwel nog 2. Ten laatste half december stop ik dus met de pil. Hopelijk krijgen we een tweede kindje in 2015, maar misschien wordt het pas 2016.
Ik ben op controle geweest bij de gyn om te checken of alles oké is. Ik moet mijn bloedresultaten nog krijgen, maar als die goed zijn, dan kunnen we er eigenlijk aan beginnen.
Afbeelding

twinkles

Berichtdoor twinkles » 24 okt 2014, 13:00

Dag allemaal!
Ik sluit me hier ook alvast graag aan om wat mee te babbelen ;-).
We hebben een dochtertje dat net 1 geworden is en een 2de kindje is welkom!
Ik neem geen anticonceptie dus het kan op zich elke moment gebeuren maar mijn cyclus is nu pas wat terug aan het komen (heb lang bv gegeven, nu al ff gestopt). We zijn ook nog niet echt 'aan het mikken' ofzo, dus ik vermoed dat het nog wel ffkes zal duren. Het 2015-topic is precies al een tijdje bezig, dus sluit me liever hier aan.
Dat de tijd voor jullie allemaal snel mag gaan!

Groetjes!
Ons meisje, oktober 2013
Nrtje 2 is welkom! Ronde 3, Mk op 7weken.

Felicitas

Berichtdoor Felicitas » 25 okt 2014, 11:10

Twinkles: spannend, als het elk moment kan raak zijn! Kan je je geduld dan nog bewaren? Ik zou dat niet kunnen, denk ik...
Afbeelding

twinkles

Berichtdoor twinkles » 25 okt 2014, 20:17

Felicitas: Goh eerlijk, ik zou natuurlijk liever vandaag dan morgen zwanger zijn :mrgreen: maar het gevoel is toch iets minder 'dringend' als ik bij een eerste had precies (voorlopig dan toch ;-)). Pasop ik kan mij in gedachten nog steeds uren amuseren met namen bedenken enz hoor, dat is op zich niet veranderd met al een kleintje dat rondloopt. Ik zou er graag niet teveel tijd tussen hebben (met het idee van: zwaar wordt het toch, of ze nu veel schelen of niet) maar we zullen zien wat moeder natuur brengt he, hopelijk niet teveel maandelijkse kadootjes meer ;-)
Ons meisje, oktober 2013

twinkles

Berichtdoor twinkles » 25 okt 2014, 20:21

Tinyy, 2016 klinkt idd nog ver weg maar eens je zwanger bent (of zelfs al eens je er effectief aan begint), wordt het verlangen naar een kindje al deels ingelost he, dan weet je dat het afkort! Hopelijk mag je snel zwanger zijn!
Ons meisje, oktober 2013

Felicitas

Berichtdoor Felicitas » 25 okt 2014, 22:49

Ja Twinkles, bij ons is het ook het tweede kindje, en ik zit ook met het gevoel dat het langs de ene kant niet dringend is, maat langs de andere kant wil ik toch dat het snel raak is. Ons zoontje is van september 2013 en ik hoop dat nummer 2 er nog in 2015 komt of ten laatste begin 2016.
Afbeelding

Tinyy

Berichtdoor Tinyy » 27 okt 2014, 22:49

Voor ons wordt het een eerste kindje. Het zou inderdaad al een beetje helpen als ik er effectief aan kan beginnen. Ik ben de maanden in ieder geval aan het aftellen. Of beter gezegd ik reken in hoeveel pilstrips ik nog moet nemen :-D

Terug naar “Ouder worden”