Help, ik wil zo graag een vierde!

Mama of papa worden, voor het eerst of opnieuw ... het blijft een ongelooflijke ervaring.
Marie'tje

Re: Help, ik wil zo graag een vierde!

Berichtdoor Marie'tje » 17 aug 2011, 12:25

Oei, het is hier plots héél stil geworden!

Ellen, je wens is zo groot dat het normaal is dat je jaloers bent als anderen iets krijgen wat jij ook wil...
Maar je zegt dat het toch stilaan dichterbij komt nu jullie sneller dan voorzien zouden migreren? Dan heb je toch iets om naar uit te kijken!

Hoe gaat het met alle zwangere dames hier?

Ik zit zo enkele dagen voor NOD. Verwacht er niet veel van, want ik verlies al sinds eisprong lichtjes bloed. Dat lijkt me nu ook niet meteen ideaal voor eventuele innesteling en zo van die dingen. Ik vrees dat mijn progesteron weer aan de (te) lage kant is, vorige cyclus was ik 8 dagen na eisprong al ongi, nu zit ik op dag 8 na eisprong en sinds gisteren alleen nog wat spotting. Nu ja, effe afwachten nog dus...
mama van een prinses, een stoere bink, een kapoenemie, een vlindertje en een kleine hartedief.
2de zoontje verloren na 17 weken zwangerschap (nov 2011)

Ellen, mmv R, G & AJ
Contacteer:

Berichtdoor Ellen, mmv R, G & AJ » 17 aug 2011, 15:53

Marie'tje, ja, jaloerse gevoelens normaal - vind het gewoon niet mooi van mezelf... Maar ik gun het hen ZO!

Intussen ben ik begonnen aan mijn stage Materniteit. Vandaag eerste dagje gehad. Baby van dag 1 mogen wassen. Ikke content :-) En baby van dag 3 mogen wassen, ikke ook content!
Zit weer helemaal in baby-feel: met de vitamine D-cure en de kleine pampertjes (je weet wel, die waar het streepje blauw verkleurt zodra het kindje geplast heeft...) en ik moet zeggen: even niet gedacht aan zelf weer zwanger willen zijn - 't geeft mij voorlopig dus wel voldoening om de baby'tjes van een ander te mogen verzorgen.

Ik switch in september over naar dagonderwijs om de opleiding sneller te kunnen doorlopen, en dus sneller weg te kunnen. Aangezien het huisje in Frankrijk toch maar niet doorgaat, zal het dus nog 2 jaartjes duren eer we vertrekken. Maar ik troost me met de gedachte dat 2 jaartjes snel voorbij gaan...

Hoop voor jou dat het mogelijks toch nog positief is, en zoniet, dat je snel ongesteld mag worden om snel aan een nieuwe cyclus te kunnen beginnen! Ik duim alvast!

Marie'tje

Berichtdoor Marie'tje » 18 aug 2011, 13:54

Niet mooi van jezelf... Je zegt zelf dat je het hen ZO erg gunt, dan lijkt het me toch gewoon een gezonde portie jaloezie waar je je niet voor hoeft te schamen denk ik

oh ja, die 2 jaartjes gaan snel om zijn. Zeker als je met dagonderwijs begint, en iets doet wat je echt graag wil... Veel succes!
mama van een prinses, een stoere bink, een kapoenemie, een vlindertje en een kleine hartedief.

Marie'tje

Berichtdoor Marie'tje » 23 aug 2011, 12:07

Nooit verwacht, maar ik ben zwanger! Van de 3de ronde!

Ik heb zaterdag positief getest, nadat ik al 2 weken bloedverlies had maar toch een hoge temperatuur hield. Ze was licht positief. De dag zelf hevig gaan bloeden, maar mijn temperatuur blijft hoog. Dus gisteren nog een testje, die was knalpositief, erna bloed laten trekken: hcg op 4w1d: 14200! dat is dus méééééééga veel. Intussen is het bloeden opgehouden (hout vasthouden) en hoop ik vurig dat het geen tweeling is, of erger nog, een mola.

Hoe gaat het met iedereen? Jullie zijn zo stilletjes?

Ellen, mmv R, G & AJ
Contacteer:

Berichtdoor Ellen, mmv R, G & AJ » 23 aug 2011, 14:11

Marie'tje: PROFICIAT!!!!

Wanneer mag je voor een eerste echo? Best wel spannend, zo'n hoog HCG...

denkertje

Berichtdoor denkertje » 23 aug 2011, 16:45

Marie'tje: WOEHOE! Proficiat! Inderdaad das een hele hoge hcg waarde! Ik weet nog bij mn 2de dat ik bloed had laten trekken en dat de dokter zei: Je bent zwanger, maar nog maar juist.. hcg was toen iets van 60 geloof ik. Dus amai, das wel heel veel! Ben benieuwd naar het verdere verloop!

Ik heb hier iets raar aan de hand. We zijn dus nog niet bezig voor een vierde... We praten er wel veel over en altijd komen we op het punt: financieel... Andere auto kopen, kunnen we dan nog wel eens iets doen met de kids, want leven is duur geworden hé.... Wat ik nu even wilde zeggen was dat ik wel al gestopt ben met mn pil en al foliumzuur neem (moesten we dan toch beslissen dan is mn lichaam al ontpilt hé), heb gyn gebeld en zei dat het ok was. Ik had 28 juli mn ms (eerste dag), dan ben ik maandag erna gewoon terug begonnen met mn pil, deze heb ik vijf dagen genomen en na een gesprek met mn ventje besloten om ze niet meer in te nemen. 8 augustus heb ik een "bloeding" gehad, eigenlijk maar 1 dag en daarna wa 'bruinverlies'. Ik tel dus vanaf 8 augustus een cyclus. Tis om mn lichaam te leren kennen daarmee da ik er wa op ga letten. Nu had ik rond de 16de en sorry voor de uitleg beetje rozig verlies en dan wa bruinig (wa slijmerig) daarna niks meer maar wel krampen gehad. Nu blijft dat zeurderige en krampige gevoel (ongipijn)... Zou dat dat dan mn eisprong zijn? (We zijn 2 maal 'onveilig' geweest) Heb de hele tijd het gevoel dat mn ms gaan doorkomen maar eigenlijk kan dat niet hé... ik heb al gelezen op internet en dan begin ik al vanalles te denken .....
Weten jullie raad?

Groetjes Denkertje!

anonymous_5b87244e35684

Berichtdoor anonymous_5b87244e35684 » 24 aug 2011, 09:34

Dag lieve allemaal,

Marie'tje: ik duim, hoop met je mee en wens je al proficiat! Lang geleden dat ik nog es iets gepost heb na hectische maand juli en dan 3 weken op vakantie in augustus. Intussen terug volop aan het werk... met de zwangerschap alles prima! Intussen bijna 16 weken, ik begin het stilaan te geloven al is er wel weinig tijd om er bewust bij stil te staan met 3 kinderen en een fulltime job. De reacties van de twee oudste jongens vind ik wel hartverwarmend... en ik kijk ook echt uit naar die eerste schopjes, dikke buik en dat prille baby'tje... Ik vind dat een zalige tijd. Echt mooie vooruitzichten. Ellen, ik hoop echt voor jou dat je het ook nog eens kan meemaken, ik geloof echt dat dat vierde kindje er bij jullie zal komen!
Denkertje, tja, die cycli, ik had ook altijd hele lange en onregelmatige cycli waarbij het heel moeilijk is om een es te bepalen, dus deze vierde zwangerschap beschouw ik des te meer als een wonder...

Marie'tje

Berichtdoor Marie'tje » 24 aug 2011, 13:09

Denkertje, sja, zo in combinatie met je pilgebruik weet ik het niet goed. Anders moet je toch eens testen?

Tobahi, je klink toch erg opgewekt. Ik hoop dat je snel die eerste schopjes gewaarwordt, dat is zo zaaalig hé. En probeer toch zoveel mogelijk te genieten hé, het is wellicht ook de laatste keer?

Ik ben gisteren op spoed beland, nadat ik terug bloedverlies kreeg, en koorts had. Ik was kortademig, beverig, kort samengevat: ik voelde me ellendig. En dan met een mola-zwangerschap in het achterhoofd ben ik dan toch naar spoed gereden ( ik ben normaal niet iemand die zo iets snel zal doen, maar ik had het gevoel dat ik medische hulp nodig had ;) )
Bon, om een lang verhaal kort te maken: er is bloed getrokken, en daar is een onsteking in teruggevonden, wellicht heb ik iets viraals te pakken en verklaart dat de koorts en de kortademigheid.
Nadien kreeg ik een echo, en daarop was een vruchtzakje te zien, met erin een vruchtje van 10mm, wat overeenkomt met ongeveer 7 weken zwangerschap (en geen 4w2d zoals ik dacht dat ik was). Echter, geen hartslag te zien of horen, dus de gyneacoloog (per toeval die van mezelf) dacht dat het toch geen goeie zwangerschap is.
Dit verklaart natuurlijk wel de hoge hcg waarde, en het bloedverlies, maar wat zo raar is, ik heb op 25 juli negatief getest (oké, dat was misschien te vroeg) maar ik ben die dag ook ongi geworden (en geen klein beetje) Ik temperatuur ook, en mijn temperatuur zakte, zoals bij elke gewone MS. 13 dagen later ben ik met ovulatietestjes begonnen en ik had er eerst 3 negatieve en dan 2 postieve op 7 en 8 augustus. Mijn temperatuur is ook gewoon weer gestegen zoals na elke gewone eisprong. Sinds de laatste eisprong (of wat ik tenminste dacht dat een eisprong was) had ik wel al rood bloedverlies, soms een dag wat spotting, soms helder rood. Omdat mijn temperatuur zaterdag (op mijn NOD) hoog bleef heb ik dan die test gedaan en de rest van het verhaal is gekend)

Moraal van het verhaal ;) : ik ben super opgelucht dat het geen mola-zwangerschap is, en ik ben ook wel 'hoopvol' omdat ik dan in feite na 2 rondes al zwanger was, da's echt wel een unicum in mijn 'ik-wil-zwanger-worden-geschiedenis'
Nu is het nog even wachten op de resultaten van het bloed om te zien of hcg voldoende is gestegen, maar mijn gevoel zegt wel al dat dit niet oké is.

denkertje

Berichtdoor denkertje » 24 aug 2011, 16:18

Hey marie'tje: Wat een verhaal zeg! Ik hoop toch dat het goed is voor jou! Hou me op de hoogte hé! Groetjes!

Marie'tje

Berichtdoor Marie'tje » 26 aug 2011, 12:34

de bloeduitslag van het ziekenhuis gaf een hcg van 400, dus een heel sterke afname.
Omdat ik dat ook nogal raar vond op 1 dag tijd heb ik dan gisteren nog eens bloed laten trekken bij de HA en dan was het 534.
Ik had al een curretage gepland staan vandaag, maar die heb ik dan maar afgebeld.
Na een daling terug een stijging is toch wel bizar he. Oke, het waren 2 vershillende labo's en dat zou verschillen kunnen geven, maar er zat wel 1.5 dag tijd tussen de 2 bloednames, en dan zou ik toch echt wel een daling verwacht hebben tov. 400

anonymous_5b6f0b055c413

Berichtdoor anonymous_5b6f0b055c413 » 30 aug 2011, 11:36

hey hey allemaal,

ben nog wa aan het bij lezen met de vakantie minder tijd on te lezen en te reageren he.
Marie'tje; ik zou zeggen dikke proficiat, maar nu duim ik mee voor u dat het toch allemaal goed komt
hou ons op de hoogte he

tobahi; het zal nie lang meer duren he de eerste schopjes, toch steeds een magisch moment he.

Gisteren nog eens op controle geweest (20w) maar ben al 22w alles oke
Hij heeft alles eens goe bloot gesteld, z'n poep naar ons gericht en benen helemaal open en alles goe in 't zicht echt lach wekend en het is zeker een jongen hihihihihi
hij is ook zeer actief in de buik gisteren op ego ook vind ik echt super echt magische momenten
En nu zeker want dit is echt de laatste keer da we zwanger zullen zijn, dus ik geniet er nog meer van.

binnen 5 w moet ik z'n suikertest laten doen, het gedacht alleen al zo vies, maar ja 't moet he
en ook een spuit krijgen en binnen 8w weer op controle kijk er weer naar uit

groetjes

Marie'tje

Berichtdoor Marie'tje » 30 aug 2011, 12:33

hoi Ann,

ik word vrolijk van jouw zo te "zien" genieten, na alle ellende van de eerste trimester! Super gewoon!

Ik had gisteren nog een bloedname, en nu was er weer een stijging: 2651 dus eigenlijk is dat 'normaal'.
Ben nu wel erg benieuwd wat de gyn daarop te zeggen heeft. En vooral wat er uiteindelijk op een echo zal te zien zijn!

Groetjes!

anonymous_5b492a377cdc4

Berichtdoor anonymous_5b492a377cdc4 » 30 aug 2011, 23:20

hallo
ik wil me toch ook even voorstellen. Ik ben (jaaa, een bijna)40 jarige mama van 3 kindjes. Ik ben "laat" aan kindjes begonnen. Ze zijn nu 8, 5 en 14 maanden. Tja, ik ben een laatbloeier zeker ;s Normaalgezien zou onze jongste de laatste zijn. Ik geef nog steeds borstvoeding en heb mijn maandstonden dus al veertien maanden niet meer gekregen. Nu blijkt dat ik ondertussen (ongeveer) 8 weken zwanger ben.....(Blijkbaar neemt mijn vruchtbaarheid niet af ngl ik ouder word..) Ik ben dus zwanger geworden bij mijn eerste "ei"..... We namen geen voorbehoedsmiddelen en we waren wel aan het twijfelen voor een vierde. Maar nu is het toch schrikken hoor!
Ik doe trouwens ook afstandsonderwijs en begin volgend jaar aan mijn laatste jaar. (aan iedereen die denkt om dit te doen : combineren met job/gezin, pffff niet gemakkelijk hoor) Ik ben sinds nu wel in loopbaanonderbreking (bij mijn huidige job)
Ik zoek dus een beetje gelijkgestemde zielen...... Ik ga de reacties van de omgeving niet gemakkelijk vinden : EN een "oudere" moeder(waar ik zelf totaal geen probleem mee heb, hoor!) en dan nog een vierde ( zo van...allé, in deze tijd...) Mijn dokteres zei al na mijn 2de (ik was toen 35) "tja, een derde zou toch wel een ramp zijn he, op uw leeftijd nog.....

Marie'tje

Berichtdoor Marie'tje » 31 aug 2011, 12:56

Iris, amai, hoe grof van jouw huisarts zeg!
Proficiat met je zwangerschap, en geniet er maar van!!!
Trouwens, is die 78 jouw geboortejaar? Dan ben je toch lang nog geen 40?

Ik heb gisteren nog een echo gehad, en jawel hoor: 2 vruchtjes. Eén met een normale grootte voor een zwangerschap van 5 weken, en 1 iets kleiner. De gyn dacht dat het een 2eiïge tweeling was maar dacht wel dat het ene vruchtje al 'dood' was. Ikzelf denk dus nog altijd dat het dat vruchtje van 7 weken is dat we vorige week op de echo zagen, en dat ik dus effectief een 2de keer ben zwanger geraakt tijdens mijn (misgelopen) zwangerschap.
9 september zal ik pas meer weten.

Zabbie

Berichtdoor Zabbie » 24 okt 2011, 11:01

Hoi allemaal,
ook ik ken het gevoel van nog een vierde te willen, en mijn man staat er momenteel ook helemaal niet achter. Wij hebben 3 kinderen; eentje van 4 jaar en een tweeling van 21 maanden. Ik ben in mei van dit jaar spontaan zwanger geraakt (we hadden 1 kans op 20.000), maar dat is helaas uitgedraaid in een mola-zwangerschap. Heb dan 3 maanden de pil genomen, en vorige maand gestopt, ook al omdat we niet verwachten nog eens spontaan zwanger te raken, we hebben heel veel moeite moeten doen voor onze 2 zwangerschappen.
Ik ben dus momenteel 4 dagen overtijd, maar ik ben nooit echt regelmatig geweest (heb zware vorm van PCO), maar ik voel wel vanalles: pijnlijke borsten, met opgezette melkklieren, slecht slapen, bepaalde geuren waar ik echt van moet walgen, zeurende pijn in mijn onderbuik en vaak moeten plassen. Ik denk dat ik straks maar eens om een testje ga, want in deze onzekerheid wil ik niet lang meer blijven.
Iris, mijn huisarts was ook zo grof, die vroeg zelfs (na de miskraam): en ge gaat nu toch niet opnieuw voor een vierde gaan zeker? Ik vind dat niet kunnen, zo'n reactie!
Marietje, heb je intussen al meer nieuws?
Groetjes, Zabbie

anonymous_5b6f0b055c413

Berichtdoor anonymous_5b6f0b055c413 » 24 okt 2011, 21:12

hey hey,

zabbie: ik duim al vast, laat iets weten na de test he.
iris: ik zou naar andere huisarts gaan, vind ik helemaal nie tof da die zoiets zegt,
mijn dokter is net omgekeerd ze vroeg en oegaat het ik zei alles oke soms wel mensen met rare comentaar.
Ze zei jullie moeten het zelf weten, en ze zei ook nu volgende keer een tweeling j/m dan is het 4-4
wij zeiden direct neeeeeee neeeeee 4 kids is echt genoeg hihihihi en het is mooi verdeeld 2 m en 2 j
Marie'tje: hoe is het met u
tobahi : hoe is het met u
We zijn hier wa stil gevallen hopelijk snel goei nieuws hier.

Ben vandaag op controle geweest,
Alles dik oke rond 1.300kg, mooi ego gekregen van z'n gezichtje
enkel ligt hij nu nog in stuit, hopelijk draaid hij nog op tijd
heb al wa gelezen over draaien van een kind en zie da nie zitten, maar keizersnede ook nie.
m'n 2e dochter is ook in stuit geboren, maar denk ni da m'n eigen gyn da ziet zitten
maar we zullen wel afwachten en er nie te veel over nadenken.

groetjes
Voor derest alles oke
veel beweging, zere ribben, veel last van zuur en krampen maar da hoord er bij he
en sinds paar dagen ook last van m'n bekken en rug
dus ng 10w (ong) doorbuiten en dan zijn we er vanaf

Zabbie

Berichtdoor Zabbie » 26 okt 2011, 09:35

Hoi Ann, fijn dat je een leuke echo had! 10 weken, dat begint al serieus af te korten.
Maandagavond een test gedaan en idd: POSITIEF!!! Dus onze vierde komt eraan. Het is nog een beetje onwerkelijk, eerste echo ook pas op 16 november, maar voorlopig zijn alle kwaaltjes nog goed aanwezig, dus vermoed ik dat we nog lekker zwanger zijn. Gisteren gyn gebeld, en die maakte zich blijkbaar ook geen zorgen over de mola die we doorgemaakt hebben (officieel was is nog niet genezen verklaard, ik moest eind deze maand voor de laatste keer bloed laten nemen, en als het dan nog op 0 stond, was ik eigenlijk pas "genezen"), dus zullen we hem daar maar in volgen zeker?
Denk dat ik straks toch eens naar de huisarts ga voor bloedname, dat ik toch iets weet, want zomaar gokken, dat is onzekerheid voor mij. Vorige keer stond mijn HCG veel te laag voor de zwangerschapsduur, en ik wil nu wel weten hoe het ervoor staat...
Groetjes!

Ellen, mmv R, G & AJ
Contacteer:

Berichtdoor Ellen, mmv R, G & AJ » 26 okt 2011, 10:19

Hoi allemaal,

Leuk dat ons topic opnieuw leven in geblazen wordt!

Ik loop intussen opnieuw stage - deze keer eerstelijns bij een zelfstandige vroedvrouwenpraktijk in het Antwerpse (bewust omgaan met je zwangerschap, natuurlijk pijnbestrijding, natuurlijk bevallen, ...) Ik voel mij er ZO goed bij, dat hier intussen beslist is dat er hier hoe dan ook nog een 4de komt. En dat liefst (voor mij dan toch) met een thuisbevalling, of ik rij 40km om te bevallen in het Sint-Vincentiusziekenhuis in Antwerpen!

Vraag is nu natuurlijk "wanneer" dat 4de mag komen. Kan komen. Wil komen.
En dan draaien we weer muurvast... Want nu midden in mijn studie... En momenteel met 3 kleintjes ziek (lang leve de herfst / winter - we hebben onze portie al wel gehad met hopsitalisatie van Rube omwille van pneumonie, en met nu een opstoot van bronchitis die alle drie mijn kids heeft geveld) en kleintjes die werkelijk nog "klein" zijn en nog veel aandacht vergen en nog steeds niet doorslapen (hoewel dochterlief sinds een weekje zelf beslist heeft geen borst meer te willen), ...
Manlief ziet het NU dus nog steeds niet zitten. En dus stel ik mijn droom nog even uit... Weer...

Niks verandert dus, hier.

@ Ann03: Ben jij intussen 30 weken? Wat gaat dat snel!
@ Tobahi: Hoe is het met jou?

En aan die nieuwen: leuk kennis te maken!

uva

Berichtdoor uva » 26 okt 2011, 10:37

Hallo iedereen,

Proficiat aan de zwangere dames! Ik zou ook graag voor een vierde gaan. Ik heb al een dochter van 10, een zoontje van 8 en een zoontje van bijna 2. Ik was er vast van overtuigd dat het bij 3 zou blijven. De laatste zwangerschap heb ik alles bewust een 'laatste' keer gedaan. Veel babyspullen heb ik al wegggegeven.
Een maand geleden begon het ineens terug te kriebelen en nu kan ik aan niets anders meer denken dan een vierde kindje! We hebben nochthans een druk leven: ik werk 80%, kindjes met meer dan genoeg hobby's waarvoor ik chauffeur speel, onze bijna 2-jarige is nogal een wild ventje dat geen seconde stil zit, maar toch wil ik er nog eentje. Ik heb het al met mijn vriend besproken en emotioneel gezien wil hij er ook nog eentje, maar het praktische en financiele weegt bij hem zwaarder door. Hij vreest dat we het onszelf wel heel moeilijk gaan maken en hij zal zeker een punt hebben, maar daar lig ik minder van wakker :-)
Tips hoe ik hem kan overtuigen dat het wel zal meevallen?

liefs!

anonymous_5b87244e35684

Berichtdoor anonymous_5b87244e35684 » 28 okt 2011, 21:31

Proficiat Zabbie!
uva, ook mijn man heeft even moeten 'wennen' aan het idee dat er een vierde kindje zou bijkomen... toen hij voelde hoe groot mijn wens was en ook de andere kindjes al wat groter werden was hij ook overtuigd...
Ik ben ongeveer 25 weken ver nu, alles gaat prima; wel heel drukke periode op school achter de rug met les en stagebegeleiding en nu in de vakantie achterstallig verbeterwerk en voorbereidingen. Echt rustig wordt het dus niet, maar gelukkig heb ik het graag druk :D
Ellen, bij onze oudste ben ik polyklinisch bevallen en bij de twee volgende thuis met een vroedvrouw van het geboortehuis (bij onze jongste kwam ze net de trap ophollen toen het hoofdje geboren werd, een spoedbevalling van 45 min!). Ik wens vurig nu ook opnieuw thuis te bevallen, is zalig in je eigen omgeving, je eigen houding en nadien ben je precies op hotel in je eigen huis! Wij zijn ook altijd enorm overtuigd geweest van de principes van het natuurlijk bevallen en ik heb natuurlijk ook geluk met prima zwschappen en snelle bevallingen!
De twee oudste jongens leven enorm mee met dezwschap maar het gaat zo snel! Het vliegt voorbij!
Soms besef ik het te weinig... vergeet niet te genieten! Ellen, jouw tijd komt nog, zeker weten!
Ann, fijn te lezen dat alles goed verloopt, begint echt te korten voor jou hé!

jessy1983

Berichtdoor jessy1983 » 13 nov 2011, 20:48

ann03 schreef:hey hey

marie'tje; m'n 2 dochters heten Myra en Maïthe en zoon heet Seth (wilde graag terug met M, maar vonden geen naam die we alle 2mooi vonden.)
Dus daarom de letters.
Onder tussen weet ik ook dat we een zoontje krijgen dus, op zoek naar jongens naam met letter S

groetjes

Wss hebben jullie al een naam in gedachten. het zoontje van een vriendin van mij heet Sitse
Afbeelding
shannon 22 oktober 2008

Afbeelding
Quinten 05 oktober 2010

Afbeelding
Sieben 18 november 2011

Afbeelding
? 16 april 2013 (laatste ukje en ons gezinnetje is compleet)

Ellen, mmv R, G & AJ
Contacteer:

Berichtdoor Ellen, mmv R, G & AJ » 14 nov 2011, 07:15

Hey allemaal,

Ik ben razend benieuwd hoe het hier met alle bolle buikjes is gesteld!
Geven jullie nog eens een update?

Lieve groetjes,
Ellen

anonymous_5b518630da0c6

Berichtdoor anonymous_5b518630da0c6 » 14 nov 2011, 10:02

Hallo Dames!

Ik zag hier toevallig een bekende naam staan :-)!

@Ellen mmv R, G & AJ: We hebben samen nog geschreven op een topicje "ik mis het zwanger zijn"....ondertussen zie ik dat jullie ook al drie kindjes hebben en nog een vierde willen...
Ik schreef wel mee onder cindy2 ;-)

Hier komt er nog een vierde maar nu nog niet wegens de kleinste haar gezondheidsproblemen...dus het zal zeker nog een twee tal jaar wachten zijn...ikzelf zie het momenteel ook niet echt zitten want het zwaar nu....eerst zien dat ons kleinste mie er boven op geraakt!

Aan alle dames hier dikke knuffel!!!

xxx

Ellen, mmv R, G & AJ
Contacteer:

Berichtdoor Ellen, mmv R, G & AJ » 15 nov 2011, 07:07

Hoi K3 tje,

Ik dacht al "bekende"??? Maar uiteraard, Cindy 2 :-)

Hoe gaat het bij jullie???
De kleinste serieuze gezondsheidsproblemen?
Lastig hé, (langdurig) zieke kindjes... Ik hoop maar dat het niks onoverkomelijks of té ernstig is...

Ja, wij hebben er intussen dus ook 3: 2 jongens en een meisje.
Zwanger zijn is verslavend ;-) Maar realistisch gezien is 3 kindjes op 2,5 jaar tijd wel eventjes druk genoeg. Dochterlief nadert nu de 18 maanden, en ik kan mij gewoon niet meer voorstellen dat de oudste anderhalf werd en er op deze (kleine) leeftijd al een broertje bij kreeg. Laat staan het nog kleinere leeftijdsverschil tussen zoonlief 2 en ons meisje.
En toch: ik zou het zo weer opnieuw doen!!!

Jullie verlangen ook naar een 4de?
Ik vrees dat een 4de hier ook nog wel even op zich laat wachten - ben intussen opnieuw fulltime student en zit bijna halverwege mijn opleiding. Dus eerst maar dat diploma behalen, en dan zien we wel weer ;-)
Ik heb "geleerd" om naar mijn verstand te luisteren. Al neigt mijn hart stilaan meer en meer naar nu een bolle buik :oops: maar aangezien een vierde kindje hier écht het allerlaatste zal zijn en ik daar met méér dan volle teugen van wil genieten, lukt het mij redelijk om die vurige droom nog even uit te stellen. Voorlopig toch ;-)

anonymous_5b518630da0c6

Berichtdoor anonymous_5b518630da0c6 » 29 nov 2011, 09:07

Hoi Ellen,

Ik wens je heel veel succes met je studies!!!
Hier luister ik nu ook wel naar men verstand...het is hier gisteren nog ter sprake gekomen voor een 4de kindje(ook al verlang ik er soms wel naar, die dikke buik, die stampjes en hopen op een vaginale bevalling want bij ons jongste dochtertje was het keizersnee omwille van stuit)...maar ik zou het echt niet aankunnen nu. Volgend jaar deze tijd gaan we zien hoe Luna het doet op gebied van gezondheid, is ze stabiel gaan we der waarschijnlijk voor, hervalt ze nog te veel dan stellen we het nog effe uit(tis ook wel de laatste zwangerschap dan) en wil er ten volle van kunnen genieten en dit gaat niet als je zelf al moe loopt en nog een zorgenkindje in huis hebt...Luna heeft me nu meer nodig.
Liefs
xxx
Laatst gewijzigd door anonymous_5b518630da0c6 op 29 nov 2011, 09:10, 1 keer totaal gewijzigd.

Terug naar “Ouder worden”