Zo veel menstruatiepijn.. Oplossingen?

Mama of papa worden, voor het eerst of opnieuw ... het blijft een ongelooflijke ervaring.
Cindy

Zo veel menstruatiepijn.. Oplossingen?

Berichtdoor Cindy » 08 jan 2007, 19:23

Hallo ik ben een meisje van 14 jaar. Ik heb sinds mijn 12 de al mijn regels word in de zomer nou 3 jaar. Maar de laatste tijd heb ik best wel veel last vn buikpijn. Rond mijn eisprong heb ik al twee keer ghad dat ik nog geen een kon lopen van de buikpijn. En twee dagen voor mij regels heb ik ook buikpijn.
Ik durf het eigenlijk niet echt tegen mijn moeder te vertellen. Zij heeft er namelijk vroeger ook veel last van gehad. Zelf wil ik opzich wel de pil als het helpt.

Als jullie oplossingen weten zijn de van harte welkom.

Groetjes Cindy

Gast

RE: Zo veel menstruatiepijn.. Oplossingen?

Berichtdoor Gast » 08 jan 2007, 19:54

Beste Cindy,

Had voor mijn bevalling ook heel veel last ervan, nu niks meer, maar da's voor jou natuurlijk geen oplossing. Ik nam Brufen Forte of Adulfen Lysine en dat hielp wel een beetje. Ik viel zelfs soms flauw van de pijn. Bij mij hielp de pil ook niet, helpt wel om je cyclus regelmatiger te maken. Waarom niet eens naar de dokter gaan, ze mogen het niet verder vertellen voor wat je komt. Snap wel dat je het niet tegen je mama durft zeggen, zou het ook niet gedaan hebben. Het is natuurlijk beter als je het wel doet. Hopelijk vind je iets, want het is echt hatelijk om je elke maand weer zo ellendig te voelen.

Gast

Berichtdoor Gast » 12 jan 2007, 13:22

Beste Cindy
Ik heb drie dochters in de leeftijd van 17, 14 en 13j. Vooral mijn oudste dochter heeft altijd veel last gehad van enorme heftige bloedingen, die wel een week duurden. Vaak kon ze door de pijn ook nog niet eens naar school gaan. Sinds ze de pil slikt is het enorm afgenomen en de buikpijn is ook veel minder. Ik begrijp eigenlijk niet waarom je het niet aan je moeder durft te vertellen, zij moet het toch begrijpen?? Ziet ze dan niet dat je er veel last van hebt? Ik zou toch maar proberen er met haar over te praten en anders kun je ook nog zelf contact opnemen met jouw huisarts. De huisarts heeft namelijk zwijgplicht en hij zal jouw ouders dus niet inlichten. De anti-conceptie pil is hier bij ons in Nederland gratis tot 21j.
Groeten en sterkte!

sas

Berichtdoor sas » 27 mei 2007, 08:42

cindy,
ik heb hier ook altijd last van gehad, maar ik kon het niet wegsteken thuis. Kon gewoon niet naar school of viel flauw en dan bellen ze naar huis.

Ben toen eens meegeweest met mijn ma toen ze op jaarlijks onderzoek moest naar de gyn en die raadde de pil aan (maar dat zag mijn ma zo niet zitten) of Cataflam (vrij zware medicatie).
Die cataflam deed de pijn niet onmiddellijk verdwijnen, maar ipv een ganse dag pijn, was het maar 1 of 2 uurtjes meer.

Toen ik de leeftijd kreeg om vriendjes te hebben, ben ik alleen naar de huisarts geweest om de pil te vragen. Durfde niet te vertellen aan mijn ouders dat ik er aan dacht op sexueel actief te worden. Zij hebben dit trouwens ook nooit geweten.
En na 1 of 2 cyclussen was die pijn er niet meer. Wel nog lichte krampjes, maar niet meer zo veel dat ik thuis moest blijven. Deed toen maar alsof ik er 's nachts heel veel last van had gehad. Kwestie van mezelf niet te verraden.

En nu ik getrouwd ben en we voor kindjes gaan, zijn die pijnen er weer en wel even erg als voor mijn pilgebruik.
En nu neem ik terug Cataflam.
Als ik het voel opkomen neem ik 1 pilletje en kruip ik voor een uurtje of 2 in mijn bed.
Ik heb wel het voordeel dat mijn regels meestal 's nachts doorbreken en ik zodoende niets verlies van mijn dag.

Ik zou je aanraden om toch met je moeder te praten of de stap te zetten naar je huisarts.

grtn

sky

Berichtdoor sky » 28 nov 2007, 17:09

hey, beetje een laat antwoord maar je weet nooit of ik er iemand mee kan helpen...
ik ben nu 20jaar en had sinds mijn 16jaar elke maand superveel last van mijn maandstonden, eerst was het de eerste dag, daarna werden het er soms 2, op den duur moest ik ook bijna elke keer overgeven en kreeg ik naast krampen ook nog eens lage rugpijn, nuja je kent het wel...
pijnstillers hielpen niets (ik nam dafalgan, soms een paar) uiteindelijk ben ik naar gyn geweest, ik was toen ongeveer 17jaar en heb ik de pil gekregen, dit hielp wel, ik had soms nog wel een heel klein beetje pijn maar voor de rest niets meer! na 2jaar had ik er een beetje genoeg van, ik vond dat ik huilerig werd en ik wou die rommel eigenlijk gewoon niet meer in mij...
ik ben dan wat beginnen zoeken op internet en heb een interessant boek gevonden: 'foods that fight pain' van dr neil barnard. ik was zelf al wel bijna veganist dus dat was wel makkelijker voor mij (voor ik met de pil begon at ik wel nog vlees ed..) maar als je niets meer van vlees, vis, kip, melk, eieren en olieen en vetten eet en meer bruin brood, hele zaden, ... eigenlijk gewoon heel gezond eten dus, hebben de meeste mensen geen last meer van die pijn, ik ook niet, ik voel echt niets meer!! er hoort daar een hele uitleg bij van hoe en waarom maar die ga ik hier nu niet posten tenzij er iemand echt in geinteresseerd is...maar zoek het eens op op internet of bestel het boek.... bij mij heeft het echt geholpen, ik voel me supergoed! :-)

Terug naar “Ouder worden”