papa's en tijd spenderen met de kinderen!

Mama of papa worden, voor het eerst of opnieuw ... het blijft een ongelooflijke ervaring.
ikke

papa's en tijd spenderen met de kinderen!

Berichtdoor ikke » 12 jan 2008, 20:35

Wij zijn een jong gezinnetje met 2zoontjes van 3 en 4jaar.
Waar ik mij enorm in erger is het feit dat de papa zo weinig tijd in de kinderen steekt.IK bedoel daarmee, dat hij tijd in overvloed heeft. Misschien vinden sommige dat ik overdrijf! Hij doet wel veel in het huishouden, als ik het hem vraag. Steekt elke zondag de kinderen in bad terwijl ik uitslaap. Maakt zondags eten en als hij eerst thuis is. Steekt de kinderen in bed als ik eens weg ben. Het zit hem eigenlijk in kleine dingen. Hij zegt zelf geen behoefte te hebben om met de kinderen bezig te zijn. Hij laat die gewoon spelen. Als ik vraag om in het weekend iets met de kids te doen, een daguitstap. Dan gaan hij meestal wel mee, maar niet met volle goesting. En zeker geen 2dagen per weekend. Als hij van zijn werk thuis komt. Zegt hij wel goeiendag tegen de kinderen, maar daar blijft het ook bij. Hij kan geen 5minuten met de kinderen bezig zijn. Als ik van mijn werk thuis kom om 18u dan spendeer ik een heel uur aan de kinderen want daarna gaan die slapen. Ik heb daar behoefte aan en geniet daar ontzettend van. Ze zijn zo rap groot!!
Hebben jullie,papa's nu geen behoefte om met hun kinderen bezig te zijn?
Wat doen jullie samen met de kinderen?
Hoeveel tijd spenderen jullie per dag met de kinderen?

F.

RE: papa's en tijd spenderen met de kinderen!

Berichtdoor F. » 13 jan 2008, 12:00

wij hebben een zoontje van 4 maand en soms erger ik mezelf er ook aan dat mijn vriend weinig tijd in de kleine steekt .
ik denk dan net zoals jij " de kleine zal vlug groot zijn bij mij zijn deze vier maand al voorbij gevlogen ! )
ik kan de keren tellen dat hij de kleine zijn pamper heeft verschoond , hij heeft hem nog maar 2 keer mee in bad genomen ,als hij s'nachts huilt zegt hij dat hij het niet gehoord heeft maar s'avonds als de kleine huilt neemt hij hem amper uit zijn parkje ,...
ik sleur een hele dag met de kleine pampers verschonen , bad geven , kledij aandoen ,meenemen naar de winkel ,...
ik ben zelf ook op aan het raken en toch sleur ik mezelf maar verder , het dagelijkse werk doe ik ook allemaal (maar dat is omdat ik het zo wil ) maar ik wou dat hij meer tijd in ons zoontje zou steken maar ja .
je hoort veel vrouwen zeggen dat een moeder een andere band heeft met haar kind dan de vader maar ik moet het stilaan ook gaan geloven .
al bij al moet ik wel zeggen dat hij ons zoontje graag ziet .

Gast

RE: papa's en tijd spenderen met de kinderen!

Berichtdoor Gast » 13 jan 2008, 13:23

dan ben ik met mijn gat in de boter gevallen.
Mijn man besteed veel tijd aan de kindjes en doet dit met plezier. dit zowel voor zijn eigen zoontje als dat van uit een vorig huwelijk van mij.
Ik moet het nooit vragen. Hij speelt met hen, doet gek, stelt zelf uitstappen voor. Ging al met de oudste met hun 2 kamperen.
Als hij er op let kan ik gerust zijn dat ze goed verzorgt zijn. Echt een lieve papa en met een peperkoekenhart.
Enkel er 'snacht uitkomen is niet aan hem besteed. Maar als ik hem aanstoot en vraag of hij eventjes wil (gebeurt zelden) dan doet hij dit zonder problemen.

Terug naar “Ouder worden”