SEDINAL VOOR KINDEREN

bd

SEDINAL VOOR KINDEREN

Berichtdoor bd » 13 mar 2007, 19:27

hoi,

Heeft er al eens iemand sedinal gegeven aan je kindje?
Waarom en hielp het?
Ik kom mijn verhaal een andere keer doen, heb weinig tijd nu.

Groeten!

Gast

RE: SEDINAL VOOR KINDEREN

Berichtdoor Gast » 13 mar 2007, 19:34

Zou ik nooit geven.

K

Berichtdoor K » 13 mar 2007, 19:51

Heb ik 1 keer gedaan, toen mijn zoontje bijna 2 jaar was. Dat was enkel en alleen om hem rust te geven toen we een lange vliegtuigreis naar Gran Canaria deden. We hadden dit gedaan omdat hij een heel moeilijke slaper is en heel onrustig wordt als hij niet kon slapen in een bed. Dus gaven we hem voor dat we opstegen een druppeltje sedinal maar het hielp gene bal. Hij was te opgewonden om alles te zien en onze vlucht was een ramp. Een paar maanden later gingen we naar Amerika en hadden we niets gegeven en meneer heeft rustig op de grond geslapen en gespeeld op zijn stoel.
Ik heb het onmiddellijk in de vuilbak gegooid omdat het in mijn ogen niets afdeed.

b

Berichtdoor b » 13 mar 2007, 20:02

ik heb het ook 1 keertje gegeven, mijn zoontje wurgde erop omdat het slecht was en het heeft niks geholpen.

M

Berichtdoor M » 14 mar 2007, 10:03

Mijn zoontje is 7j en verschrikkelijk onrustig van karakter... Sinds hij een jaar of 3 was , is hij heel slecht beginnen slapen : altijd uit zijn bed komen , over vanalles zitten piekeren, 4 à 5 keer per nacht wakker....Wij hebben vanalles geprobeerd : straffen , met een puntensysteem werken als hij in zijn bed bleef... Niks hielp echt heel lang... ook op school had hij problemen omdat hij zich niet kon concentreren en vlug afgeleid was... (Wat wil je , als je nooit uitgeslapen bent...)
Net na nieuwjaar zijn we nu begonnen met Sedinal , een half uurtje voor hij gaat slapen mag hij , in samenspraak met onze arts ,20 druppeltjes Sedinal nemen. Het smaakt inderdaad slecht , hij drinkt het vlug op in een beetje fruitsap en drinkt daarna nog wat extra fruitsap om de smaak weg te spoelen...
Maar het werkt echt !! Sinds enkele weken slaapt hij ongelooflijk rustig, komt niet meer uit zijn bed en is voor het eerst sinds lange tijd ook uitgeslapen als hij opstaat.. 't is echt een verschil... Gisteren was het oudercontact op school en nog voor ik er iets van gezegd had , zei zijn juf dat hij de laatste tijd enorm verbeterd was en dat hij goed meedraaide in de klas , hij is veel rustiger...

Dus hier kan ik zeker zeggen dat Sedinal wel helpt...

Mama

Berichtdoor Mama » 14 mar 2007, 13:02

Hier ook hoor. Ik geef het nu niet meer maar heb het ook gegeven aan onze 4 jarige dochter die heel onrustig was en nachtmerries had. Ze was bijgevolg ook niet uitgerust s'morgens. Bij het geven van 15 drup sedinal slaapt ze dieper, maar komt toch nog wakker om te plassen of als ze ziek is. Dus het is niet zo dat ze " helemaal verdoofd " is. Want hiermee zat ik toch een beetje mee in.

Dus gebruiken, want voor het kind is het ook beter als mama er s'morgens uitgerust bij loopt.

Gast

Berichtdoor Gast » 14 mar 2007, 14:49

Ik heb het met mijn oudste ook willen proberen, en dan eerst een warme avondthee geprobeerd, en als ik zie hoe verslavend dat al werkte (in de zin dat ze inhaar gedachten helemaal niet meer kon gaan slapen zonder), dan ben ik blij dat ik haar geen 'slaapdruppeltjes' heb gegeven. De thee was ze na verloop van tijd beu gedronken (was ook niet superlekker), de druppeltjes zou ze waarschijnlijk nog nemen. Het is toch maar een afstompend iets he... Vroeger doopten ze de tutjes van dergelijke kinderen in een aftreksel van papaverbollen. Dat wil je je kind toch niet aandoen?

bd

Berichtdoor bd » 15 mar 2007, 09:54

Het is rap gezegd: "dat zou ik nooit geven"!
Maar meestal zijn dat mama's die geen problemen hebben met slapen of dergelijke bij hun kindjes!

Wij dus wel!
Onze dochter van 4 is een heel energiek en onrustig kind.
Na enkele ingrijpende periodes in haar leventje: verhuis, geboorte van broertje, andere school, sterftegeval in de familie, is ze echt heel onrustig geworden.

Er is nogthans een hele vaste structuur en regelmaat en ze krijgt alle liefde en warmte van ons.

Maar 's nachts lukt het niet de laatste tijd. Ze wordt om het half uur wenend wakker en droomt veel en zelfs hardop.

Ik ben enkele nachten bij haar gaan liggen maar ook dat maakt niets uit.
Ze blijft onrustig.

In overleg met onze kinderarts (alternatieve arts) raadde ze aan om een half uurtje voor het slapen gaan 10 druppeltjes sedinal te geven.

Nu hebben we dit 2 dagen gedaan en ze is nog maar 2 keer wakker geworden in tegenstelling tot anders.

Tja, wat is het belangrijkste: IEDEREEN moe 's morgens en slecht humeur, slecht de dag doorkomen. Of zich goed voelen.

Wat kunnen die 10 druppeltjes dan maken?
T is op basis van kruiden.

Gast

Berichtdoor Gast » 15 mar 2007, 11:06

Ik vind het toch verontrustend om een kind al meteen te laten vertrouwen op medicijnen om te kunnen slapen. Vind ik geen goed idee.

Gast

Berichtdoor Gast » 15 mar 2007, 11:07

Kruiden kunnen zeer gevaarlijk en giftig zijn. 't Is niet omdat het natuurlijk is, dat het ook gezond is. Er zijn kruiden die je een hartinfarct kunnen bezorgen (en meer van dat fraais).

Wendy Moris

Re: SEDINAL VOOR KINDEREN

Berichtdoor Wendy Moris » 18 apr 2018, 22:22

Mijn zoon wordt 8 jaar in juli.hij krijgt nu sinds 4 weken 2 keer per dag sedinal druppels . Dit wordt niet gebruikt om te kunnen slapen,maar om rust in zijn hoofdje te krijgen en zijn woede uitbarstingen te temperen. Hij heeft PvdD en de woede wordt erger en agressiever.op school moest ik hem soms afhalen dat het te erg werd. Hij sprak over een mannetje in zijn hoofdje die hem zei wat te doen.ik was ten ei de raad,ellenlange wachtlijsten bij de kinderpsychiater voor onderzoeken en therapie. Dus op aanraden van de huisarts met de druppeltjes gestart. Ik ben enorm opgelucht dat ik dat heb gedaan.het is op basis van planten en mijn zoontje heeft meer rust in zijn hoofdje,zijn mannetje heeft hem verlaten. Hij kan nog boos worden,maar meer getemperd. Dus voor ons is dat enorm positief.ook voor de vriendjes en de omgeving.

Wendy Moris

Re: SEDINAL VOOR KINDEREN

Berichtdoor Wendy Moris » 18 apr 2018, 22:23

Mcdd heeft hij dus.mijn excuses voor autocorrect

Terug naar “De kindjes van voor 2005”