nog maartbaby's die nog niet stappen of kruipen?

emily

nog maartbaby's die nog niet stappen of kruipen?

Berichtdoor emily » 13 apr 2007, 20:49

Hallo,
onze zoon is van 22 maart, een jaar geweest dus, en hij kruipt nog niet, hij stapt nog niet en hij trekt zich nog niet recht. Hij kan met moeite staan.
Hij zit wel flink rechtop van 10 maand ongeveer en speelt gewoon en zo, dus daar is niets verkeerd mee.
Ik maak mij wel een beetje ongerust en daarom wou ik eens vragen of hier nog mama's zijn met zo'n baby?

Gast

RE: nog maartbaby's die nog niet stappen of kruipen?

Berichtdoor Gast » 13 apr 2007, 21:26

hoi Emily, onze dochter is van 18 maart, ze kruipt, schuift wel waar trekt zich niet recht en stappen al helemaal niet... Onze oudste (ondertussen 3jen) begon te kruipen toen hij 14 maanden was en liep op zijn 18 maanden, echt rechttrekken heb ik hem precies nooit zien doen. Bij de om moeder bij men dochtertje zit nu een kindje dat van jan. 1 jaar is en ook hij is iets trager, hij zit alleen en draait ook nog niet rond ofzo. Hij rolt zich niet om van buik naar rug of andersom. De ouders zijn daar mee naar een ka geweest en die zei hen gewoon geduld te hebben want er is/was niks mis. Ik weet nog van bij ons zoontje dat je lastig kan worden omdat "andere" altijd maar vinden dat kindjes alles maar moeten kunnen. Ik was toen hij begon te stappen dan ook blij alleen al om van het gezeur van de andere vanaf te zijn. Nu is het alweer hetzelfde gezeur bij de dochter, ze is toch al 1 jaar en kan ze nog niet stappen...ik gruwel ervan, ze zal stappen als ze er klaar voor is en zij alleen zij zal beslissen wanneer dat dat is... Geniet nog van je zoontje en van de 'rust 'die je hebt zolang ze niet kunnen stappen of kruipen...

veerle

RE: nog maartbaby's die nog niet stappen of kruipen?

Berichtdoor veerle » 13 apr 2007, 21:48

Hoi,
hier eentje van eind februari dat ook nog niet staat of stapt... Kruipen kan je het ook niet noemen, hoe hij zich voortbeweegt: zijn twee handen voor zich uit om zich dan voort te trekken op zijn poep.
Ach, 't komt allemaal wel in orde. De kinderarts zegt dat er maar een probleem is als er tegen 18 maanden niks van beweging in zou zitten. Mijn kleintje is wat lui als het over grove motoriek gaat (maar we waren zelf ook allebei zo), andere zaken als fijne motoriek en zijn communicatie en het begrijpen van woorden gaan denk ik sneller dan gemiddeld...

Succes met jullie kleintjes!

Terug naar “De kindjes van 2006”