hoe doen onze maart baby's het????

tamara

hoe doen onze maart baby's het????

Berichtdoor tamara » 28 jan 2007, 10:55

ik zou eens graag weten hoe de maartbabytjes het stellen

ons yana is nu 10 maand en half en is al een flinke meid geworden
ze woog 8.840 en is 71 cm groot
kruipen doet ze sinds haar acht maanden en ze stapt nu goed langs de zetel en met haar loopwagentje stapt ze al het hele huis rond,soms wil ze zich al loslaten maar dan valt ze op haar poepje:):)
ben eens benieuwd naar jullie spruitjes

groetjes
tamara en yana

Attachment : 100_22101.jpg

Gast

RE: hoe doen onze maart baby's het????

Berichtdoor Gast » 05 feb 2007, 06:32

onze Laure is 10 maanden 2 weken.
Ze weegt ongeveer 7,900kg en is 71 cm groot.
Kruipen deed ze op 7 maanden, en nu stapt ze dus ook het hele huis rond via stoelen, stafel, kast, muur, deur, enz.
Ze kan zich aan het minste optrekken, maar terug gaan zitten lukt helemaal niet. Ofwel begint ze om hulp te wenen, ofwel valt ze op haar poep.

Groetjes!

Gast

Berichtdoor Gast » 08 feb 2007, 14:25

Sara is nu 10, 5 maanden.
Ze woog een 3-tal weken geleden 9,6 kg en was toen 71 cm groot (een dikkertje dus :) :) :)
Kruipen doet ze nog maar een kleine maand. Ondertussen trekt ze zich overal aan recht en een nieuw spelletje is: aan de salontafel staan, iets op de grond gooien en het dan weer oprapen. Ze gaat constant door haar beentjes, dus ze zal wel snel afvallen :) :) ;)
Het is zalig om haar zo bezig te zien. Het lijkt dat ze elke dag wel wat nieuws leert.

Gast

Berichtdoor Gast » 08 feb 2007, 17:29

Noa is geboren op 14 maart 06.

Op haar 6 maanden kon zij al alleen flink zitten
Op 7 maanden kroop zij het huis rond en op 8 maanden stond ze overal aan recht. Vanaf toen is zij ook beginnen rondwandelen met haar loopkarretje.
Op dit moment stapt zij aan 1 handje maar ik heb de indruk dat dit nog wel ff gaat duren (vind ik niet erg zenne)
Ze "doktert" alles goed uit en valt (bijna) nooit... best wel grappig om te zien hoe zij precies die ene stap berekent.
Zij gaat vlot door de knieën, zit op allerlei gekke manieren (1 been onder poep en het andere been met voet op de grond en knietje naar boven)
Zij heeft bijna haar eerste tandje erdoor staan...

Voor de rest is zij een flinke peuter aan't worden. Ze woog een kleine maand geleden 7.700 en mat 70 cm... (klein en fijn)

Attachment : Noa 4 feb 07 008.jpg

Gast

Berichtdoor Gast » 13 feb 2007, 11:19

precies weinig beweging op ons forum...
zijn er dan zo weinig maart-baby'tjes?

marjolijn

Berichtdoor marjolijn » 13 feb 2007, 15:13

Hier nog een mama van een maart-babytje!!

Ik verschiet ervan hoe de andere kindjes evolueren... amai al kruipen op 6,7,8 maanden... ons zusje Katrijn heeft ermee gewacht tot ze 10-11 maanden was, maar ondertussen heeft ze op die ene maand tijd leren kruipen, zichzelf overal aan rechttrekken en zo lang ze iets heeft om tegen aan te leunen of vast te grijpen, stapt ze een aardig vaartje. Eigenlijk zou ze het liefst de hele dag door willen stappen, stappen, stappen...

Het is een kranige, doch tengere meid: 71 cm, en nog geen 7,5 kg (en geboren op 2 maart).

Femke

Berichtdoor Femke » 14 feb 2007, 09:10

Nora is geboren op 8 maart 2006.
Zij weegt 10,5 kg en is 80 cm groot. Zij kan stappen aan 1 handje en heeft ondertussen acht tandjes. Verder wordt zij een eigenwijze meid die vooral heel goed kan ruzie maken met haar grote broer, want delen lukt niet zo goed...
Een foto kan ik niet laten zien, want ik weet niet hoe ik dat voor elkaar moet krijgen...
Groetjes

conny...mama van benten

Berichtdoor conny...mama van benten » 14 feb 2007, 09:17

hallo,
Onze benten is geboren op 30/03 dus is zo een 10.5 maand..

Zitten kan hij al van zijn 5.5 maand...kruipen van 7 maand en sinds 7.5 trekt hij zich recht....nu stapt hij al goed rond langs de salontafel , de zetel en dergerlijke....

Het is echt ongelooflijk hoeveel ze veranderen!!!!Vorig jaar nog zwanger en nu al eentje die bijna loopt!!! ongelooflijk...

Zijn eerste 2 tandjes kreeg hij op 5.5 maand ...de volgende 2 op 7.5 maand en zijn 5de op 8.5 maand....

Vorige week naar kind en gezin geweest :
Gewicht: 9kg530 lengte : 74.5 cm

Gast

Berichtdoor Gast » 16 feb 2007, 18:53

Amai, jullie hebben nogal superrappe kindjes. Onze zoon is bijna 11 maand, zit al een tweetal maandjes goed recht. Maar kruipen... stappen??!! No way, hij is er gerust in. Als ik hem op zijn voetjes zet, zwiepen ze omhoog en wil hij zitten. Hij heeft ook nog maar 1 tandje... tzal n'een laatbloeier worden.

Eten kan hij dan weer als de beste, hij eet meer dan zijn zus van 4 jaar!! Eet graag boterhammetjes met smeerkaas. En hij kan zo smakelijk genieten van zijn groentepap.

Zijn er nog mama's waarvan de kindjes nog niet kruipen?stappen? Of moet ik beginnen panikeren?

Gast

Berichtdoor Gast » 17 feb 2007, 08:33

nee geen paniek hoor!
Ons Noor is geboren op 27 maart. Kruipen zal ze volgens mij nooit doen. Ze wil enkel rechtstaan. Als ik ze op haar buikje leg wordt ze boos!
Ze staat wel heel goed recht en trekt zich aan alles op. Af en toe zet ze een paar pasjes als je ze vasthoudt.
Heeft ook nog maar één tandje :)

Ik maak me totaal geen zorgen hoor.
Volgens mij gaat ze gewoon direct beginnen stappen.
Qua lengte en gewicht zit ze ook heel goed. Volgt perfect de curve. Zeker als je weet dat ze komt van 2.200 kg bij de geboorte. Dat heeft ze al lang allemaal ingehaald.

Ze is ook gek van K3! Als ze nog maar een begindeuntje hoort begint ze al te dansen (met haar poep te schudden) :D

En ze is zoooooo schattig!

@ mama van noor

Berichtdoor @ mama van noor » 17 feb 2007, 09:28

oef, opgelucht, dat onze zoon niet alleen is...
Even over K3, onze Evarist hoort ook zeer graag muziek, dan begint hij meteen te wippen. Grappig, hoor. Tzal misschien n'een muzikale worden, ik hoop het, want zou graag met één van onze kindjes samen pianoles volgen. Enfin, we zien wel wat eruit komt.
Ja, jullie Noor is nogal een flinke geworden, zo kleintjes bij de geboorte.

Hij staat helemaal nog niet recht. Dat vind ik een beetje zorgwekkend. Ook op de schoot, als ik hem op zijn beentjes laat staan, begint hij gewoon door zijn knietjes te buigen, hij geeft er gewoon geen macht op, dus staat hij ook niet stevig recht. Misschien een beetje lui? ;)
Op zijn buik liggen wil hij ook niet. Gewoon zitten en wat frutselen in zijn park. Het park staat trouwens nog steeds in de hoogste stand, omdat hij zich toch nog niet rechttrekt, kan hij er ook niet uitvallen.
Och ja, t'is een rustigen loebas, hij zal er gerust in zijn zeker?

Dana

Berichtdoor Dana » 17 feb 2007, 23:11

Hey

nog eentje van maart. Vandaag juist 11 maand. Hier ook geen gekruip, niet rechttrekken. Wel als hij op mijn schoot zit en hij heeft mijn handen van dan trekt hij zich wel recht. Maar niet in de box of niet aan tafel ofzo. Hij zit ook maar pas een 2 maand en half.

Zijn box heb ik wel al lager gezet, dit omdat je nooit weet wanneer ze het rechttrekken beginnen te doen. En moest ik dan is niet in de buurt zijn.

Buikliggen doet hij wel is graag maar mag van meneer niet te lang duren of hij begint te reclameren.

Hij is wel van de week aan zijn 7de tandje begonnen.

Katja

Berichtdoor Katja » 18 feb 2007, 19:20

Heykes,

Hier een meid van 22 maart die (ook) nog niet kruipt of zich rechttrekt. Zitten doet ze al van haar 6.5 maanden. Ze zet zich vanuit zit, wel op haar handen en knie (een beentje blijft altijd onderin) om dan op haar buikje te vallen en vervolgens te huilen.
Zich recht trekken doet ze ook nog niet. Ze doet wel pogingen tot... Ze kan wel staan en dat doet ze heel graag. Ze houdt zich vast ad. spijlen vh. park en dan maar glunderen. Dit houdt ze toch een hele tijd vol. Ze maakt wel geen stapbewegingen als ze rechtstaat!
Het zal wel komen zeker...

Ik ben eigenlijk blij te 'horen' dat er nog niet-kruipende en niet-rechttrekkende maart-baby's zijn.

Onze meid heeft 2 tandjes en schudden met haar poepke op de muziek kan ze ook! Schattig he!

Groetjes!

Do

Berichtdoor Do » 19 feb 2007, 15:14

ons Helena is van 24 maart en weegt nu 11.5kg en is 77 cm groot en heeft al 7 tandjes, het 8ste tandje onderaan is er nu ook bijna. Ze heeft nooit willen kruipen. Ze heeft tot een maandje geleden steeds een hemelse schrik gehad om op haar buik te liggen ! Ze kon alleen zitten toen ze 7 mnd was, en heeft zich de eerste keer alleen rechtgetrokken in haar park toen ze 9 1/2 mnd was, toen begon ze ook al kleine stapjes te maken aan mama's handen. Als ik haar nu in haar parkje neerzet op haar poep duurt het geen 3 seconden of ze staat weer recht en dan blijft ze zo de hele tijd rondstappen aan de rand van het park en raapt nu en dan iets van speelgoed op die ze kan meenemen om op te bijten of mee te zwieren. Ik laat haar nog niet uit haar park alleen. En loopwagentjes hebben ze mij afgeraden...

@ Do

Berichtdoor @ Do » 20 feb 2007, 19:19

Hoi, mama van Noa hier...

Je zei dat ze jou loopwagentjes hadden afgeraden??? Waarom dan...
Noa loopt achter zo'n houten karretje hé (zie foto vorig postje) niet in zo'n soort zitje met daarond precies een tafeltje. DAT hebben ze mij ook afgeraden maar houten karretjes: Nee, hoor. Dat kan totaal geen kwaad voilgens mijn KA... (maar ja, iedereen heeft een andere mening hé)

Btw, ze loopt bijna alleen!! Ze wandelt fier aan 1 hand, aan mama of papa of aan haar karretje...

Mag ik eens iets onbeleefd vragen: waarom laat je haar nog niet uit haar park alleen? Ik snap dat niet. Mag zij dan niet op ontdekking gaan? Of heb je schrik dat ze zich gaat pijn doen? (ik vraag dit niet om u aan te vallen hé, gewoon uit "ervaring") Ik ben nl kleuterleidster en heb eens 2 kleuters (2 broers) gehad die ook niet uit hun park mochten maar die kinderen hebben nog steeds motorische én psychische problemen. Zij zijn gewoon opgesloten geweest!!

Laat een peuter toch ontdekken, rondstappen aan tafels en stoelen en zetels...

Zijn hier dan nog mama's die hun peuters (nu al) niet loslaten?

Do

Berichtdoor Do » 21 feb 2007, 11:49

het probleem is dat ze enkel wil rechtstaan maar dat nog niet alleen stabiel genoeg kan en ik heb inderdaad schrik dat ze op haar hoofdje zou vallen. Ik laat haar wel elke dag een tijdje 'ontdekken' en dan lopen we samen rond in huis , laat ze dan staan waar ze wil stoppen en alles bekijken maar dan sta ik steeds bij haar om haar op te vangen, want ze laat zich gewoon achterover vallen als ze haar evenwicht verliest, en dus niet op haar poep of op haar knieen. Als ze haar evenwicht verliest en ik ben er niet bij dan valt ze toch met haar hoofdje op de grond in het beste geval, het kan ook op een tafelhoek zijn of zo...ik weet eigenlijk niet goed hoe dit op te lossen tenzij wachten dat ze alleen goed stevig staat en door de knieen zakt als ze valt...
Hetzelfde probleem heb ik dan ook met een loop-duw karretje, als ze dan efkes loslaat en haar evenwicht verliest....

mama van Noa

Berichtdoor mama van Noa » 21 feb 2007, 19:00

Hoi Do...

Tja, dan zou ik ook in de buurt blijven, maar vallen zal ze sowiso wel doen hé...
Het leven bestaat niet voor niets uit vallen en opstaan...

Noa is eigenlijk nog nooit gevallen. Zij staat enorm stevig op haar benen (al sinds een maand of 2 na de geboorte "staat" zij al) En ja, K&G raadde dat af maar plat op de billen kregen we ze zelden op onze schoot, dus...

Wij hebben zo'n speelmat met daaronder zo van die tegels. Noa speelt heel vaak op die mat (ben ff vergeten of uw meisje al flink zit). Misschien kan je ze zo ook eens zo laten spelen...
Bij ons staat er dan nog een laag lang salontafeltje bij waar ze haar dan ook aan kan vasthouden. Op deze manier heeft ons dochtertje ook geleerd dat wij niet altijd achter haar staan om haar op te vangen... (en dat had ze snel door zenne)

Wij hadden in ons loopwagentje 6 liter melk in brikken gezet zodat ze heel wat kracht moest zetten om het voort te duwen... En zo "leert" ze ook "stabiel" staan...

In ieder geval nog veel plezier en veel succes met uw meisje

Do

Berichtdoor Do » 22 feb 2007, 11:15

bedankt en ja ons Helena zit heel goed recht en stevig ook. Ik heb die 'letter'tegels (mat) besteld om ze dan toch uit haar park proberen te halen en ze neer te zetten in huis. Hopelijk wil ze dat wel en misschien moet ik dan toch zo duwkarretje kopen. Kan ze zich aan zo'n karretje optrekken?

mama van Noa

Berichtdoor mama van Noa » 24 feb 2007, 15:22

@ DO:

Ja, als het karretje stevig genoeg kan dat ja,... Wij hebben er één van haar peter en meter gekregen met haar doop. Het is er eentje van Janbibbejan... (het lieveheersbeestje haar kopje is zwaar...)
Wel duur maar wel zijn geld waard. In het begin hadden wij er dus 6 liter brik in staan (in plastiek zak). Zo moest zij serieus duwen maar was natuurlijk wel stabieler (anders rolt het wel heel snel hoor)
Nu loopt zij al een maandje zonder iets erin (ja, behalve haar 1000 knuffels en potjes en pannetjes die zij dan met veel plezier in en uitlaadt...)
Een vriendin heeft er één gekocht in een speelgoedwinkel (de blikken trommel in Brasschaat). Deze kan niet omver getrokken worden.

Groetjes

Anne

Berichtdoor Anne » 26 feb 2007, 11:17

Hallo!

Ook ik ben een zeer trotse mama van een maart-kindje. Onze Lauranne wordt volgende week, de 5de, al 1 jaar.
Zij heeft een 'grote' broer, Jeroen, die in januari 2 geworden is.

Men zegt nogal eens dat een tweede kindje in alles sneller is, wel, tot nu toe klopt dat bij ons echt wel. Onze Jeroen liep pas op 14 maanden, eerste keer rechtrekken rond 11 maanden. Maar ons meisje kroop al flink op 8 maanden en heeft haar eerste 3 zelfstandige pasjes gezet als ze 10 maanden was.
En ja hoor, ze valt nog heel geregeld. Ze is bijna nooit zonder blauwe plekken of bulten.(en meestal bevinden die zich rechts op haar voorhoofd omdat ze absoluut haar duimpje niet uit haar mond wil)
Ze wil constant achter haar broer aan, en denkt dan dat ze al meer kan dan in werkelijkheid. Zo vinden we haar al eens op de salontafel (wat ze natuurlijk niet mag) of soms zitten haar vingertjes al eens klem in een schuif.
Het is nu eenmaal een leerproces waar we niet buiten kunnen, maar ik hou mijn hart nogal eens vast. :)

Verder is het ook een veel zelfstandigere eter, haar broer wou absoluut geen brokjes in zijn fruitpap tot 14 maanden! Maar bij haar ben ik op 8 maanden al gestopt met de fruitpap, ze eet zeer flink haar stukjes fruit zelf op.

Ik kan niet geloven dat ze al 1 jaar wordt. Het gaat gewoon veel te snel!
We kunnen maar niet genoeg genieten van onze kleine spruiten, he!

Do

Berichtdoor Do » 26 feb 2007, 11:59

@mama van Noa

enig idee wat karretje het is dat uw vriendin gekocht heeft. Wij wonen immers daar niet ver vandaan dan zou ik eens kunnen gaan kijken.
groetjes

@ Do

Berichtdoor @ Do » 26 feb 2007, 15:52

in den blikken trommel in brasschaat. is op bredabaan denk ik...

cindy

Berichtdoor cindy » 07 mar 2007, 17:10

Ik ben blij te lezen dat er toch nog baby's zijn die wat trager zijn in ontwikkeling. Onze mathis wordt 1 jaar op 14 maart. Hij kon al vroeg zelfstandig zitten, aan 6 maand. Maar kruipen doet hij nog maar sinds een 14 tal dagen. Voordien schoof hij wel vooruit op zijn poep. Rechttrekken doet hij nog niet en als je hem op zijn voetjes rechtzet, is het juist ene die teveel gedronken heeft. Eten daarentegen, daar blinkt hij in uit. Hij zou zelfs meer eten dan zijn broer (wordt er 5 de 19de maart).

isabelle

Berichtdoor isabelle » 14 mar 2007, 20:49

Hier nog een maart-mama.
Mijn dochtertje Nona wordt morgen 1 jaar!!
Het is een klein fijn meisje, maar een heel felle en eigenwijze pruts.
Ze zat mooi zelfstandig op 6,5 maand. Trok zich overal aan recht toen ze 8 maand was en kroop op handjes en knietjes op 8 maand en een week.
Ze stapt rond de salontafel en aan de zetels sinds ze ongeveer 9 maand was denk ik en ook met haar loopwagentje stapt ze al een hele tijd mooi rond. Sinds kort staat ze nu ook al een korte tijd mooi recht zonder zich vast te houden, en uiteindelijk gaat ze op de poep zitten. Stapjes zetten doet ze nog niet zonder steun, ook aan de hand wil ze het voorlopig nog niet.
Verder tettert ze er op los en krijgt ze een serieus eigen willetje!

Nog veel plezier met jullie ukjes en aan allen een leuke eerste verjaardag!

Attachment : DSC021301.JPG

mama van Noa

Berichtdoor mama van Noa » 16 mar 2007, 17:39

Hey Isabelle,

Ik hoor (lees: lees) precies mezelf praten!! Ons meisje doet het helemaal hetzelfde als uw Nona...
zitten op 6 maand, kruipen 7 maand, recht op 8 maand, stappen aan wagentje, tafel,... op 8,5 maand.
Ook zij staat al alleen recht en af en toe komt er eens (onbewust) een stapje...
Ook haar 2de tandje komt piepen.

Noa is op 14 maart 1 geworden

Attachment : Noa's eerste verjaardag, 10 maart 2007 002.jpg

Terug naar “De kindjes van 2006”