Welkom

Eve

Welkom

Berichtdoor Eve » 26 sep 2007, 20:25

Als eerste wil ik hier graag een berichtje nalaten!

21 februari 2006 om 12.08u ben ik via keizersnede bevallen van een zoontje, Riquelmé genaamd! Ik was toen 20 jaar! Het was een bewuste keuze, ik heb altijd al een groot moeder-gevoel gehad, ook tegenover mijn nichtjes en neefjes enzo! Hij maakt mijn leven zo compleet! Het is een schat van een ventje! Hij kent al veel woordjes en kijkt graag in zijn boekjes en benoemd de plaatjes! En zoals een echte jongen steekt hij ookwel kapoenestreken uit! Ik krijg ook wel hulp van mijn (schoon)ouders, we wonen nog in! Dus hoeven we ook geen opvang voor ons zoontje te zoeken, wel gemakkelijk want ik en mijn vriend beginnen vroeg met werken en komen laat thuis! Ik kijk er telkens naar uit om thuis te komen, de avonden en weekends duren veel te kort! Ik had het daar in het begin mee moeilijk, voelde me precies een 'gelegenheid'-moeder! raar hé!?
Nu geniet ik van elk moment met hem en mijn vriend! Soms wou ik dat de tijd stil bleef staan!!
Alles gaat goed met hem, behalve zijn eten; dat kan beter!
Heeft iemand daarvoor tips?? Vroeger at hij zo goed, nu ook maar minder! Hij eet weinig aardappelen enkel als we dingen maken dat hij precies liever eet! Hij drinkt ook nog veel melk! Normaal een fles voor zijn dutje en 's avonds een fles, maar soms kan hij bij zijn dutje wel 2 flessen drinken! En als hij eens 's nachts wakker wordt (meestal slaapt hij wel door) krijgt hij nog een fles! Ik laat het dan toe omdat hij zo weinig eet! Ik denk dan: wat hij binnen heeft, heeft hij binnen! Of denk ik verkeerd? Fruit eet hij ook niet! Het is zo frustrerend! Zeker omdat ik vroeger en zelfs nu nog een moeilijk eter ben! Zou hij op mij lijken?? :o)

Groetjes,

Eve

Sofie

RE: Welkom

Berichtdoor Sofie » 02 okt 2007, 12:43

Hallo Eve,

Ik ben ook op 21 februari 2006 bevallen maar wel om 23u15 van ons eerste kleine meid Laura. Op dat moment was ik 22 jaar en net als bij jullie was het een meer dan bewuste keuze om eindelijk voor een kindje te gaan. Ons kleine meid gaat enkel van s'morgens tot max 2 uur naar mijn ouders daarna is mijn ventje thuis en is hij met ons popeke bezig. Zij eet net als jou zoontje nauwelijks aardappelen. Verder eet ze wel goed maar ze heeft natuurlijk zoals iedereen haar voorkeuren(bv macaroni). Voor fruit is ze eigenlijk ook niet zo moeilijk enkel appelsien en frambozen wil ze echt niet eten. Ze gaat meestal slapen tussen 8 en 8 uur kwart en staat terug op tussen 7u30 en 8 uur dus te klagen hebben we zeker niet. In de dag is ze wel héél actief en een stem dat ze heeft amai!

Groetjes

Sofie

Terug naar “De kindjes van 2006”