Januari ukkies

anneke27

Januari ukkies

Berichtdoor anneke27 » 13 sep 2007, 20:11

hallo, hoe ist met jullie ukkepuk?
Ons klein ventje wordt al groot zeg. Hij is 90cm en weegt 12.5kg . Hij isnu bijna 20 maand (20/01/2006)
Het is een klein deugenietje.
Groetjes .
En ja foto's zijn altijd leuk he

Attachment : DSCN3896.JPG

Gast

RE: Januari ukkies

Berichtdoor Gast » 16 sep 2007, 13:55

niemand?

Sarah Aalst

Berichtdoor Sarah Aalst » 17 sep 2007, 22:25

hier mijn zoontje van 20 maanden waar ik heel trots op ben

Attachment : yoran 018.jpg

anneke27

Berichtdoor anneke27 » 20 sep 2007, 19:28

knap ventje sarah, je mag er met rede trats op zijn hoor.
Nog reacties zouden leuk zijn. groetejs

Gast

Berichtdoor Gast » 24 sep 2007, 20:29

Bieke (6 januari). ze weegt nu 10.500 kg en is ongeveer 76 à 78 cm groot. ze draagt nog kleren van maatje 80 (broeken) soms al 86.

ze doet nu al pipi op potje en begint het nu ook al zelf aan te geven. als ze haar potje ziet of het toilet gaat ze er naartoe. ook tijdens wandelingen in bos begint ze te wijzen naar de grond als ze pipi moet doen. ze worden groot.

Attachment : DSC02612.JPG

Ils

Berichtdoor Ils » 26 sep 2007, 15:56

Leuk nog eens de kindjes van januari 2006 te zien.Ons meisje is van 9 januari.Het is een ongelooflijk flinke meid.Ze weegt momenteel 10 kg 300 gram en zal ongeveer 78 cm groot zijn.Deze foto is van verleden maand denk ik.
Het is wel tof om eens te kunnen vergelijken he.Ons Laurientje gaat nog niet op potje.Het is te zeggen,ze plast er niet op.Telkens als ik naar toilet ga,dan wil ze absoluut mee en gaat ze ook op haar potje zitten.Maar zonder resultaat.Ik maak mij daar geen zorgen over,ze heeft nog meer dan tijd genoeg.
Haar mondje begint ook al serieus te werken.Naar het schijnt kan ze al heel goed praten voor haar leeftijd.En elke dag komen er nog woordjes bij.Natuurlijk verstaat niet iedereen wat ze zegt,maar wij(diegene die er dagelijks bij zijn) weten wel wat ze wil zeggen.Toch zegt ze veel woordjes al echt duidelijk.
Ik vind het een geweldige leeftijd nu.Ze worden wat meer 'zelfstandig'.Eet alleen,wil haar schoenen zelf aandoen wat soms ook lukt.Ik geniet nu echt van haar.Ze wordt vlug groot vind ik.Daarom dat ik nu ook van deze maand halftijdse loopbaanonderbreking heb genomen op mijn werk.Ik mistte te veel van haar opgroeien.
En hoe gaat het met jullie kindjes?Laat maar eens weten wat zij allemaal al kunnen of graag doen.
Groetjes.

Attachment : IMG_3949.JPG

tina

Berichtdoor tina » 28 sep 2007, 20:16

hey

onzen Thijs is van 10 jan en ook al een flinke knul!
gaat ook al vaak op het potje! en geeft ook al zelf aan wanneer hij moet! hij zegt al heel veel voor zijn leeftijd en slaapt eindelijk goed! hij weegt nu 12kg 700gr en is een goei 85cm (klein voor een jongen) hij wordt volgend jaar mei grote broer! heb echt het gevoel dat hij veel begrijpt! zijn nieuwste woordje is ahhhh (zo van wat zeg jij nu!) echt een gek peutertje maar zeker een leuke leeftijd!
leuk om nog eens iedereen te horen!

Attachment : IMG_0042.JPG

anneke 27

Berichtdoor anneke 27 » 01 okt 2007, 22:23

Super om toch te lezen dat t ongever gelijk loopt bij onze kids he.
Ze tonen toch wel allemaal al interesse in het potje. Onze Lenny doet altijd kaka op t potje en nu sinds een week doet hij ook pipi. Gek toch, de meeste doen eerst pipi. Hij geeft t ook zelf aan als hij kaka moet doen, bij pipi is hij meestal al bezig als hij t zegt. Het gebeurd dus eerder toevallig nog, dat ie pipi opt potje doet. Ook op toilet gaat hij (met toiletverkleiner)
Iedere dag heeft hij wel 1 a 2 nieuwe woordjes. Super schattig, en hij frustreerd zich als hij het niet uitgelegd krijgt (alle als wij t niet begrijpen) Natuurlijk verstaan wij er meer van als onze omgeving maar hij spreekt al verschillende woorden heel duidelijk uit;
(kanku) danku, Medam (madam),Lydia ( i p v moeke tegen mijn mama),
mama am ( ann tegen mij), papa pow (paul tegen zijn papa) , cowa (cola tegen alles wat drinkbaar is en geen melk of choco is) Kokko ( choco), Popop (tegen zijn pop) oppa ( tegen zijn oppa) Amie (andy) mima (tante mina) Miete (tante mieke), Auto, iets (fiets), daan (gedaan), kom mee, Lenny ( zijn eigen naam) jemee ( djembe), tout (stout),...

Ja ik kan er echt van genieten ons manneke.
Zo was hij int weekend smorgens tussen ons in komen liggen om nog wat te snoezen. Zijn papa vraagt me over zijn rug te wrijven omdat hij rugpoijn heeft. Lenny helpt me erbij. En papa lief maar genieten; Ik stond op met onze kleine uk. Ik maak zijn fles klaar en hoor ( smorgens en savond drinkt hij nog graag zijn melk , door de dag drinkt hij gewoon uit een beker of glas hoor) en hoor hem dus, de trap op stappen; ik ga kijken want heb niet graag als hij alleen de trap op klimt. Weet je wat hij ging doen? Hij had de zalf gehaald en ging hem naar zijn papa brengen . (die zalf wrijf ik over papa's rug als hij weer eens zeer heeft aan zijn rugje). Awel dat is toch gewoon super schattig (niemand had over die zalf gesproken, en t was al echt lang geleden dat we die nog gebruikte; Jaja ze worden groot.
Dansen is zijn grootste hobby en sinds twee weken kan hij springen (et zijn twee voeten van de grond komen)
Ik kan er over blijven door gaan.

Pffffffff

nog effe een fotootje

Attachment : HPIM1134.JPG

Ils

Berichtdoor Ils » 04 okt 2007, 14:09

Hier ook al een springertje in huis hoor.Ook sinds een 3 tal weekjes.Dat vind ze echt geweldig.Maar ze houdt wel steeds iets vast als ze springt.Ons meisje heeft een neefje van 4 jaar en hij heeft haar leren 'jumpen'.Echt niet te doen.Dan stampt ze met haar voetjes in het rond.Geweldig om te zien.
Laurien helpt mij ook steeds met poetsen.Als ik afstof dan MOET zij ook een vod hebben en dan helpt ze.Ik heb haar nu een klein kinderborsteltje gekocht want als ik aan het keren was dan wilde zij steeds die borstel.Nu keren we samen.Maar wat ik bijeen heb gekeerd dat doet zij meestal terug uiteen.Dus meer werk voor mama.Ze houdt echt van netheid.Als ze een koekje krijgt en daar zit een papiertje rond moet ze dat eerst naar de vuilbak kunnen doen voor dat ze haar koekje opeet.Een pluisje dat ze ziet liggen op de grond moet ook onmiddellijk de vuilbak in.
Wat is het favoriete speelgoed bij jullie?Hier is het eigenlijk de bal.Daar kan ze zich echt mee amuseren.En ook het typische meisjesspeelgoed.Een poppemie en een buggy,keukentje,...Ze is ook verzot op kettingen.Als iemand een ketting aanheeft dan wil ze zelf aandoen en dan zegt ze 'MOOI'.Het is een fiere juffrouw en ik ben zelf ook ongelooflijk fier op mijn prinsesje.

Attachment : DSCF2559.JPG

Moete

Berichtdoor Moete » 30 okt 2007, 13:11

Dit is mijn dochtertje Louise. Ze is van 17 januari. Ook een echt meisje! Juweeltjes, popjes en schmink zijn haar intresses! Ze is ook al zindelijk, behalve als ze slaapt dan doe ik haar nog een pampertje aan.
Ze eet goed, slaapt goed en is 'redelijk' braaf, dus ons hoor je niet klagen!

Attachment : kapper1.JPG

Jessi

Berichtdoor Jessi » 11 dec 2007, 08:58

Hier onze vent van bijna 21 maanden hij weegt 13 kg maar ik weet neit hoe groot hij is...
Hij praat ook heel veel en is eigenlijk een lieve jongen.
Hij spreekt ook heel goed en gaat het liefst weg met de fiets.
Trey is van 31 Jan 2006

Jessi

Berichtdoor Jessi » 11 dec 2007, 08:59

Oops foto vergeten

Attachment : DSC00428.jpg

Jessi

Berichtdoor Jessi » 11 dec 2007, 09:00

En nog een laatste

Attachment : DSC00440.jpg

Carry

Berichtdoor Carry » 12 dec 2007, 14:36

hallo,

ons Kato is van 25 januari. Ik denk dat ze ongeveer 13 kg weegt.
Ze at altijd heel goed, maar de laatste tijd heeft ze niet veel zin meer in patatjes of groentjes. Zal wel overgaan zeker? Ik hoop het toch.
Op het potje gaat ze nog niet. Ze gaat er wel graag instaan. En zegt wel kaka en gaat er opzitten, maar doet niets. Voelt het ook niet wanneer ze moet en komt het ook niet zeggen als ze iets in haar pamper gedaan heeft. Maar ik maak me daar absoluut geen zorgen over. Ze heeft tijd genoeg.

Hier een fotoo'tje
groetjes

Attachment : DSCN2992.JPG

Sarah Aalst

Berichtdoor Sarah Aalst » 09 jan 2008, 11:24

zoontje is maandag 2 geworden
hierbij fotootje hoe fier hij is na het uitblazen van zijn kaarsjes

Attachment : 2de verjaardag.jpg

Terug naar “De kindjes van 2006”