zwanger

alexandra

zwanger

Berichtdoor alexandra » 20 mei 2005, 10:19

Lieve Heidi
Het is toch wel bang afwachten hé op die eerste echo . de mijne is pas 1 juni.Maar ik voel me ontzettend misselijk en daar trek ik me wat aan op dat alles nog ok is.
Mijn dokteres zei wel nog iets lief over die bloeding : " je moet maar zo denken dat je boeleke zich supergoed genesteld heeft bij jou". Hopelijk heeft ze gelijk en zie ik binnen 10 dagen het hartje kloppen.
Nog een paar daagjes volhouden Heidi!!

Isabelle

zwanger

Berichtdoor Isabelle » 20 mei 2005, 14:52

Bij deze heb ik mezelf een beetje 'aangevuld' ;-p

Lili: 1 januari, 2de kindje.
Heidi: 1 januari.
Linde: 2 januari, 1ste kindje.
Fatiha: 2 januari, 4de kindje.
Beekje: 4 januari, 3de kindje.
Leentje: 5 januari, 1ste kindje.
Cin: 6 januari.
Spookje: 6 januari.
belize: 6 januari
Mirre: 7 januari, 2de kindje.
Isabelle: 11 januari, 1e kindje, St. Jan in Genk
Vanessa: 7 januari, 2de kindje.
Babet : 8 januari, 2de kindje.
Valerie: 8 januari, 2de kindje, Mariakerke; Jan-Palfijn.
Audrey: 10 januari, 2de kindje
An: ...??, 2de kindje.
Lin: 11 januari, 1ste kindje.
The Alfist: 11 januari, 2de kindje.
Elke: 15 januari, 2de kindje.
Eef: 15 januari, 2de kindje, Brasschaat, klina
K: 15 januari, 2de kindje
Trientje: 16 januari.

christel

zwanger

Berichtdoor christel » 20 mei 2005, 19:37

hoi,
kan ik er ook nog even bij,
maar eerst EEN DIKKE PROFICIAT voor alle zwangeren.
ikzelf ben uitgerekend voor 10 januari (via de site van k&g) maandag-23 mei-ga ik voor de eerst maal naar de gyn en dan zal ik zeker de juiste datum weten. ik hou jullie op de hoogte.
ik hed eigenlijk niet ect veel last van zwangerschapskwaaltjes en ik hoop dat ze niet meer komen ook want binnen 3 weken vertrekken we op reis.
verdere gegevens zullen later nog volgen .
veel groetjes en rust voor iedereen.

heidi

zwanger

Berichtdoor heidi » 21 mei 2005, 12:06

Proficiat alle nieuwe zwangeren!

Alexandra, even voor alle duidelijkheid. Ik heb een echo gehad na de bloeding maar en toen klopte het hartje nog. Alleen de woorden van de gyn "voorlopig gaat alles goed"staan me niet zo aan.... 6 mm was volgens mij ook klein voor een vruchtje van 6 w en 4 dagen. Och, ik denk nu vanalles en ben blij als het woensdag is en ik een nieuwe echo krijg. Ik heb ook practisch geen kwaaltjes en dat zint me niks. Mijn hartje klopt in mijn keel!

Voor jouw duurt de tijd ook heel lang he?! Ik weet dat het niet altijd iets betekend en nu hoor ik opeens heel veel vrouwen die een bloeding hebben gehad dus we gaat ervan uit dat wij ook nog bij de gelukkige horen ok?

Hou je taai!

knuf Heidi

marie

zwanger

Berichtdoor marie » 23 mei 2005, 14:53

Weten jullie hoe hoog het HCG stond bij het eerste bloedonderzoek?
Bij mij stond het op de eerste dag overtijd op 590 , zou dat op een meerling wijzen?
Vermoedelijke bevallingsdatum is 25 januari 2006.

Bine

zwanger

Berichtdoor Bine » 23 mei 2005, 20:43

Hallo
Even voorstellen: 29jaar, vandaag positief getest (op NOD+4), 1e kindje, vermoedelijke geboortedatum: 26 januari.
Daarnet ook al mijn bloed laten trekken om HCG-waarde te kennen en natuurlijk de bevestiging dat ik 100% zeker zwanger ben. Had in maart een misval op 8 weken en hoop dit geen 2e keer mee te maken. Duimen dus dat deze keer wel alles goed zal gaan... Morgen weet ik het resultaat.

Ik vond het volgende overzichtje terug over HCG-waarde:

hCG waarden gedurende de zwangerschap (1 kind):

*7 dagen vanaf bevruchting (VB), 3 weken vanaf 1e dag laatste menstruatie (ELM) -> 0 to 5 (hCG waarde)
*14 dagen VB, 28 dagen ELM -> 3 tot 426
*21 dagen VB, 35 dagen ELM -> 18 tot 7.340
*28 dagen VB, 42 dagen ELM -> 1080 tot 56.500
*35-42 dagen VB, 49-56 dagen ELM -> 7.650 tot 229.000
*43-64 dagen VB, 57-78 dagen ELM -> 25.700 tot 288.000
*57-78 dagen VB, 79-100 dagen ELM -> 13.300 tot 253.000
*17-24 weken VB, 2e trimester ELM -> 4060 tot 65.400
*25 wk tot bevalling VB, 3e trimester ELM -> 3640 tot 117.000
Enkele dagen na de bevalling, niet zwanger -> <5

Groetjes,
Bine

christel

zwanger

Berichtdoor christel » 23 mei 2005, 20:57

Hier ben ik dan weer,
Ben net terug van mijn eerste echo das echt wel tof om te zien. Ik heb de echo ook meteen op video laten zetten voor mijn man (want die is gaan werken)
't is echt fijn he ik heb zelf het hartje zien kloppen (een bewegende lijn op de monitor) nog niet gehoord maar dat zal vogende keer wel het geval zijn.
Het vruchtje is nu op een kleine 7 weken zo'n 12.4mm. dit zal wel de normale groote zijn zeker. Hierdoor weet ik nu wel dat mijn datum dat ik had uitgerekend fout was de nieuwe juiste datum is
13 jan 2006!
Het is ons eerste en ik zou het van de daken willen uitschreeuwen. Maar voor de grote buitenwereld gaan we het grote nieuws nog een paar weken verzwijgen

Tot een volgende keer

mirre

zwanger

Berichtdoor mirre » 24 mei 2005, 10:03

die berekeningen via een website zijn natuurlijk maar relatief he :-)
mijn gyn wist mij te vertellen dat 7-8 weken een goed moment is om een echo te nemen...ze kunnen dan nog duidelijk zien in welk stadium de zwangerschap is...(iets ivm met vruchtzakje en zo)bij mijn zoontje is ze de hele zwangerschap niet afgeweken van de vermoedelijke bevallingsdatum...en hij is (na strippen) een dag eerder geboren...ben benieuwd wat ze deze keer gaat zeggen...nog paar daagjes wachten he :-))

reeds mama

zwanger

Berichtdoor reeds mama » 24 mei 2005, 10:38

hallo , mag ik me aansluiten gisteren uitslag van bloed en hcg stond op 351, maar is dit niet weinig dokter zegt vermoedelijke bevalling op 31 januari, hij heeft ook een echo gedaan, maar daar kan je natuurlijk bijna niks opzien een heel klein miniscul zwart vlekje. mijn nod was 18 mei en ik had wat gespannen borsten, maar nu heb ik er geen last meer van. voel me precies niet zwanger en ben toch bang voor miskraam.

Beekje

zwanger

Berichtdoor Beekje » 24 mei 2005, 10:47

Dag dames,

Welkom aan de nieuwe dames. Volgens de kalenderberekeningen zou ik moeten bevallen op 4 januari, maar volgens de metingen van de gyne zou het eerder 1 januari worden. Ik hou het op 4 januari, want ik beval toch nooit op tijd.

Gisteren mijn tweede echo gehad. Het hartje gezien en gehoord. Super gewoon. Was vorige keren niet zo vroeg te horen! Traantjes in de ogen er van! Nu maar duimen dat het goed blijft gaan. Morgen zou het acht weken moeten zijn. Ik denk dat ik het niet lang meer zal kunnen verstoppen. Een eerste kan je lang verstoppen, maar nu gaat dat niet meer. Ik kan niet meer in mijn broeken en al mijn gebruikelijke truitjes tonen veel te duidelijk dat die buik niet is zoals anders. Dus voorlopig alleen wijde dingen dragen, maar hoe lang ik dat vol zal houden om er als een sloddervos bij te lopen...

Pat

zwanger

Berichtdoor Pat » 24 mei 2005, 11:47

Hoi !

Zet mij ook maar op jullie lijstje.
Ik ben uitgerekend voor 20 januari van ons 2de kindje.
Geen zwangerschapskwaaltjes behalve die hele papierwinkel op't werk ... Bweukes ! Ik moet thuisblijven omdat ik met kleuters werk en ik ben niet immuun voor 't CMV-virus. Wat betekent dat de eerste 3 maanden gevaarlijk zijn voor besmetting. Maar de directie zegt het zus en de arbeidsgeneesheer zo en die van de vakbond nog eens anders ! Grrrrrrrrrrr, wie moet je dan geloven in zo'n situatie? 't Is om zot te worden.
In plaats van blij te zijn met onze zwangerschap, raak ik bedolven onder de schuldgevoelens omdat ik mijn klasje moet achterlaten, omdat de directie zegt dat ik hen in de problemen breng, omdat die van de vakbond zegt dat ik onwettig afwezig ben, en nog zo van die toestanden !
Blij dat ik dit hier even kwijt kon ...
Pat

Yumpie

zwanger

Berichtdoor Yumpie » 24 mei 2005, 13:09

hallo allemaal,

Ik zou me graag bij jullie voegen. Wij verwachten ons 2e kindje voor 13 januari.
Ik kan het steeds niet geloven dat ik zwanger ben.Ons dochtertje is geboren door ICSI, na 3 jaar proberen.
Deze keer is het ons gelukt na 6 maand. Ik voel me wel niet echt zwanger. Bij de eerste zwangerschap was ik misselijk en nu heb ik eigenlijk weinig last van kwaaltjes behalve soms pijn in mijn onderbuik en wat gevoelige borsten. Ik vrees steeds dat er iets mis gaat lopen. Ik mag pas de 2e juni voor de eerste keer naar de gyn.

groetjes,

Yumpie

alexandra

zwanger

Berichtdoor alexandra » 25 mei 2005, 23:42

eerst en vooral bedankt voor de steunende woorden, Heidi.

Heeft er iemand een goed middeltje tegen misselijkheid en diarree ( vrij vervelend dat laatste). Ik heb het een hele dag door en het werkt soms al eens in op mijn gemoed. Eigenlijk heb ik tegenstrijdige gevoelens : superblij met een baby in mijn buik en mij voor de rest slecht voelen van de misselijkheid.
Maar ik probeer het positief te zien en hopelijk stopt het na die drie maanden.
Aan iedereen rust goed en laat je zoveel mogelijk verwennen !!!

Vanessa

zwanger

Berichtdoor Vanessa » 26 mei 2005, 09:21

Dag Beekje,

Ik heb hetzelfde probleem: na 7,5 weken heb ik ook al een lichte welving op mijn buuik terwijl het de eerste keer lang duurde. Waarschijnlijk komt het doordat ik nog wat spoele huid heb van mijn vorige bevalling (juli vorig jaar). Doordat het een keuizersnede was heb ik effe moeten wachten met verstevigende oefeningen en daarna had ik geen zin meer omdat ik snel een tweede kindje wilde.

Ik denk dat ik na het tweede mijn lichaam en conditie wat ga bijwerken.Als (?) er een derde volgt, zal er wel een langere periode tussenzitten dus dan is het wel de moeite waard.

Ik ben nu officieel wel een januari-mama (7 jan) maar aangezien het kindje opnieuw met een keizersnede zal komen (toch grote kans), denk ik dat we voor eind december gaan opteren, de 27ste of zo.

Intussen blijft het wel afwachten of alles goed gaat: de 3 juni heb ik mijn eerste echo. Ik voel mij wel sneller vermoeid en mottiger dan bij de vorige zwangerschap. Met een kleintje van 10 maand is de vermoeidheid logisch maar ik heb het gevoel dat het er meer dan eentje is. Ik blijf in de eerste plaats wel hopen op 1 gezond kindje.

mirre

zwanger

Berichtdoor mirre » 26 mei 2005, 10:13

blijkbaar is dat zo een beetje een gewoonte dat bij een tweede dat buikje er vlugger komt...ik probeer het nog een beetje weg te steken (omdat het nog maar geweten is door mijn broer en zijn vriendin), maar aan de andere kant ga ik opgelucht zijn dat die eerste onzekere periode achter da rug zal zijn en dat ik dan zal kunnen pronken met mijn buikje :-))), bij mijn eerste (zo'n 7 jaar geleden) droeg ik voornamelijk wijde kleren om alles zo weinig mogelijk te laten opvallen (het was ook maar echt zichtbaar aan 5 maand) maar nu ben ik al aan het uitkijken naar leuke zwangerschapskledij...ik denk dat een tweede toch bewuster wordt beleefd? niet? mijn man zegt toch dat hij er meer mee bezig is dan bij ons zoontje...

Yumpie

zwanger

Berichtdoor Yumpie » 26 mei 2005, 13:21

Dag allemaal,

Ben nog maar 6 weken ver en mijn kleren spannen al. Volgens een vriendin is dat normaal dat je bij een 2e vlugger uitzet. Ik pobeer het nog een beetje te camoufleren want bijna niemand weet het. We wachten op de 1e echo om het te vertellen.

Ik heb wel altijd honger, niet te doen. Gelukkig heb ik nu een afkeer voor zoetigheid. Veel fruit en yoghurtjes. Bij ons dochtertje ben ik 20kg bijgekomen hopelijk nu weer niet.

Groetjes,

Yumpie

heidi

zwanger

Berichtdoor heidi » 26 mei 2005, 13:48

gisteren weer een echo gehad en alles was ok!
Wat dat groeit!! Het mat 1,62 cm wat perfect overeen kwam met 8 weken en 2 dagen. Over 2 weken naar de vroedvrouw en over 4 weken een nieuwe echo en trippletest. De uitgerekende datum is nu 2 januari 2006.

Alexandra: wat ik kan , kan jij ook!! Ik ben gisteren opnieuw bruin verloren maar je ziet dat bloedeverlies niet altijd slecht is. het feit dat je misselijk bent is al een goed teken!! Dat heb ik nu maar af en toe. De diaree is vervelend maar dat lijkt me eerder een andere oorzaak te hebben.Je zult zien dat alles in orde is!! We gaan gewoon voor de eindbestemming!!!!!

knuf van mij

heidi

zwanger

Berichtdoor heidi » 26 mei 2005, 13:52

gisteren weer een echo gehad en alles was ok!
Wat dat groeit!! Het mat 1,62 cm wat perfect overeen kwam met 8 weken en 2 dagen. Over 2 weken naar de vroedvrouw en over 4 weken een nieuwe echo en trippletest. De uitgerekende datum is nu 2 januari 2006.

Alexandra: wat ik kan , kan jij ook!! Ik ben gisteren opnieuw bruin verloren maar je ziet dat bloedeverlies niet altijd slecht is. het feit dat je misselijk bent is al een goed teken!! Dat heb ik nu maar af en toe. De diaree is vervelend maar dat lijkt me eerder een andere oorzaak te hebben.Je zult zien dat alles in orde is!! We gaan gewoon voor de eindbestemming!!!!!

knuf van mij

mirre

zwanger

Berichtdoor mirre » 26 mei 2005, 15:47

tiens...ik heb ook veeel honger maar ook enkel naar gezonde dingen...frietjes gaan nog net, maar na bv een pitta met looksaus te eten, voel ik mij echt ellendig aan de gedachte van vettig dinges te eten (moet af en toe wel toegeven aan mijn zoontje natuurlijk, die lust zulke dingen af en toe wel eens:-)))...dus appeltjes en aardbeitjes...gelukkig maar want ik wil na mij zwangerschap niet blijven zitten met teveel kilo's...bij mijn eerste was ik 12.5 bijgekomen en heb toch wel een jaartje met hamsterkaakjes rondgelopen, tis te zien natuurlijk wat ik ga doen nadat de misselijkheid beetje weg is? maar met een beetje karakter moet het wel lukken zekers :-))))))

mirre

zwanger

Berichtdoor mirre » 26 mei 2005, 15:52

om nog eens terug te komen op de hcg waarden...ik heb test gedaan op de 2e dag dat ik overtijd was en onmiddellijk een dikke vette roze streep :-))) ben toen de dag erop naar de ha geweest om bloed te prikken en die vertelde mij dat mijn waarden overeen kwamen met 6tal weken zwangerschap(heeft geen waarden gegeven) ...maar was nog maar drie dagen overtijd...ofwel heb ik mijn laatste bloeding als menstruatie aanzien, maar was het eigenlijk een innestelling ofzo...dus dat zou willen zeggen dat ik dan een decemberbabietje zou hebben :-)) spannend allemaal...wachten op de echo komende maandag :-)))

Beekje

zwanger

Berichtdoor Beekje » 26 mei 2005, 17:16

Heb vandaag mijn eerste sterk ingekleede vraag gekregen of ik zwanger ben. Heb het maar nog ontkend, want daarvoor weten het nog te weinig mensen. Maar mijn buik is niet te doen! Bij mijn tweede zag je het snel, maar ik dacht toen ook dat het kwam doordat het snel na mijn eerste was. Nu zit er wel tijd tussen en is mijn buik al heel erg duidelijk! En ik heb het van de vorige twee verstopt in wijde kleren en zo, maar toen ik aan zes maanden ver gewoon als dik aanzien werd, was het niet leuk meer. Toen was het wat laat om nog echt kleren te gaan kopen, maar deze keer gaan we het toch anders doen. Ik wil een duidelijk zwangere buik en ik wil niet meer gezegd worden dat ik dik ben. Bij mijn eerste was ik echt lelijk zwanger en 24 kg bij. Mijn tweede viel beter mee en was ik maar 14 kg bij. Na mijn twee zwangerschappen ben ik 5 kg nooit meer kwijt geraakt. Wat het nu wordt weet ik niet, maar ik ben wel al een kg bij!

Fatiha

zwanger

Berichtdoor Fatiha » 26 mei 2005, 20:45

Hallo iedereen,
Wat is het allemaal herkenbaar. Ik ben zwanger van ons vierde kindje en met mijn buik loopt het de spuigaten uit. Bij ons zit er niet zoveel tijd tussen en dat zal ook wel meespelen vermoed ik. Na elke zwangerschap is er ongeveer vijf kilo blijven hangen. Vrij frustrerend ! Maar ik heb altijd gezegd dat als al onze kindjes er zouden zijn, ik mij er echt eens zou aanzetten. Aangezien het nu de laatste keer is, staat er mij een serieuze opdracht te wachten.
Ik ben verder een hele dag misselijk en ik ben doodmoe. Eenmaal de trap op en ik ben volledig uitgeteld. Laat ons hopen dat de eerste drie maanden snel voorbij zullen zijn.
Groetjes,
Fatiha

liesje

zwanger

Berichtdoor liesje » 27 mei 2005, 09:42

Hallo allemaal,

Ik wil ook best wel bij jullie clubje! Ik heb gisteren mijn eerste echo gehad! ZALIG! We hebben het hartje zien kloppen! Ik ben nu 7 weken en 4 dagen en het meet 1,19 cm! Volstrekt normaal volgens de gyne. Voorziene datum 9 januari.

Ik ga trouwens bevallen in het Az Sint-lucas in Gent.

Aan iedereen, veel succes!!!

Liesje 9 januari, 1e kindje, Sint Lucas Gent.

The Alfist:11 januari, 2de kindje.

Valérie 2

zwanger

Berichtdoor Valérie 2 » 27 mei 2005, 20:56

Hey,

Ik heb gisteren de test gedaan, en ja 2 dikke strepen!! Ik ben uitgerekend voor 28 januari. Ik kan pas op 16 juni op controle bij de gynecoloog en momenteel voel ik mij nog heel goed!! Het is ons tweede kindje, ons eerste is een meisje en is nu 9 maanden. jaja er zal veel leven zijn in ons huisje!! Ik heb mij dus ook maar tussen het lijstje gezet

Valérie 2: 28 januari 2de kindje-Merelbeke-UZ Gent

pluk

zwanger

Berichtdoor pluk » 28 mei 2005, 01:47

pluk 14 januari 1 ste kindje
Valérie 2: 28 januari 2de kindje-Merelbeke-UZ Gent

ik heb me er ook bij gezet als het in orde is verdere info krijgen jullie als de rest van mijn omgeving op de hogte is dikke kussen.
o ja wat voor betekenis heeft het dat die bep waarde in je bloed heel hoog zijn?

Terug naar “De kindjes van 2006”