zwanger

ruca

zwanger

Berichtdoor ruca » 27 sep 2005, 10:14

hallo greet,

Hoe gaat het ermee? ik heb gelezen dat je last hebt van harde buiken, in uw plaats zou ik dan toch eens bellen naar uw dokter want teveel harde buiken is niet zo goed (misschien zal hij/zij zeggen dat als je er niet meer of (voorbeeld)5x per dag last van hebt het nog geen kwaad kan)
het zal wel een beetje te maken hebben met jullie verbouwingen enzo (een beetje te weinig rust)

en verder alles in orde?
bij ons is de kinderkamer behangen en geschilderd,als ze de kamer leveren en ze is geplaatst gaan we nog wat decoratieve zaken ophangen want nu is ze gewoon in 2 kleuren geschilderd

veel jij ook veel beweging in de buik?
zijn jullie naar de babybeurs geweest?

groetjes ruca

Greet

zwanger

Berichtdoor Greet » 29 sep 2005, 17:44

Hey Ruca,
De harde buiken zijn nu maar sporadisch, dus ik denk inderdaad nu dat ik me rustig hou, dat het beter zo is.
Ik heb nu echt bijna heel de dag door beweging in m'n buik. Heel geruststellend, soms ook veel afleiding op het werk hierdoor, maar 't is voor een goed doel.
Wij zijn niet naar de beurs in Gent geweest. Waren het wel van zin, maar er is onverwacht bezoek gekomen en die wilden perse naar de bouw gaan kijken. Wij gaan wel zeker naar de beurs in Brussel.
Voor de rest daar in Katelijne ook alles OK??

trotse mama

zwanger

Berichtdoor trotse mama » 29 sep 2005, 20:11

hallo iedereen,
ik ben ook uitgerekend voor januari de 21ste.Ben zo blij krijg een dochtertje,ben zelf van genk.Is er mischien nog iemand van genk die ongeveer op de zelfde datum moet bevallen?

ruca

zwanger

Berichtdoor ruca » 30 sep 2005, 12:19

hallo greet,

Hier is alles in orde,de kamer is geschilderd en op 11 oktober leveren ze de kinderkamer

Wij gaan naar de info-avond op 8 en 15 november,
18 oktober naar de infoavond over borstvoeding en ik denk dat we op 24 oktober naar de medische info-avond gaan

wij gaan normaalgezien zaterdag naar de babybeurs

vanavond moeten we gaan om de babylijst samen te stellen en zondag vertrekken we een weekske naar de zee, onze laatste vakantie alleen, het zal wel raar doen dat we deze keer niet naar warmere oorden vliegen! het is de eerste keer in zeven jaar dat we niet op vliegvakantie gaan, het zal voor binnen een paar jaar zijn

vele groetjes ruca en tot binnen een weekske!

Greet (2 jan)

zwanger

Berichtdoor Greet (2 jan) » 30 sep 2005, 18:05

Hey Ruca,
Wij gaan op 24/10 naar de medische info-avond, ook op 08 en 15/11 naar de "praktische" lessen" en op 22/11 naar de info over de borstvoeding. Dan gaan we misschien dus mekaar zien.
Fijn dat jullie een weekje naar de zee gaan. Ik zal duimen voor goed weer. Wij gaan het lange weekend van 29/10 tem 01/11 naar de zee, naar het appartement van m'n ouders. Ook voor de laatste maal met ons 2-en uitwaaien!! Misschien dat we begin december (2-4/12) nog een weekendje naar Monschau (Duitsalnd) gaan voor de kerstmarkt en de kerstsfeer daar op te snuiven. We zien wel hoe het met de gezondheid dan is.
Wij gaan op 10/10 de geboortelijst vastleggen en kijken voor geboortekaartjes en suikerbonen.
Enfin, ik zal is gaan voortdoen aan mijn spaghettisaus en morgen alweer een dagje werken in onze nieuwbouw. Hoe harder we nu werken, hoe sneller we kunnen verhuizen...
Fijn weekend en tot hoors

Carry

zwanger

Berichtdoor Carry » 03 okt 2005, 13:16

Hallo,

ben net terug van de gyn. Ons kleintje weegt een 655 gram en zal zeker een meisje zijn!! Voor de rest alles in orde!! HEb wel wat last van het zuur, maar het rare is dat het precies in mijn keel blijft vastzitten en dat doet wel pijn. Wordt er soms s nachts van wakker.

Hoe gaat het met jullie??

groetjes

tina

zwanger

Berichtdoor tina » 06 okt 2005, 11:53

ons kindje weegt 1 kg al heel wat vind ik dat!
ook ik heb veel last van het zuur en word er ook wel eens wakker van. een glas melk drinken helpt wel een beetje. mijn gyn heeft maalox voorgeschreven kan je zonder risico nemen en is vrij te verkrijgen. zijn jullie ook wel eens ongeduldig ik wil ons kindje in men armen kunnen nemen helaas nog 3 maanden te gaan.

groetjes

Beekje

zwanger

Berichtdoor Beekje » 10 okt 2005, 08:59

Goedemorgen dames,

Ik ben vrijdag naar de gyne geweest. Ook onze baby weegt ongeveer een kg. Maar het blijft een benadering, he. De bekkenlast blijft en ik moet bloed laten trekken omdat ik de laatste week al twee keer ben flauw gevallen. Maar de baby doet het dus goed. Het slechste is dat ik alweer 13 kg ben bijgekomen! Nu ja, de vorige twee keren was dat ook en naar het schijnt is het iets met aanleg en kun je er echt niet zo heel veel aan gaan doen, dus we gaan het maar nog twaalf weekjes en twee dagen ondergaan en dan gaan we er wel aan werken, he.

ruca

zwanger

Berichtdoor ruca » 11 okt 2005, 09:32

hallo greet,
We hebben inderdaad redelijk weer gehad aan de zee!
Veel gewandeld en het heeft ons goed gedaan!
we zullen elkaar inderdaad tegenkomen in het ziekenhuis, gaat uw man mee naar de info-avond over borstvoeding?

wij zijn op 30 september geweest voor de geboortelijst; we hebben een hele uitleg gekregen en dan een paar dingskes op de lijst gezet zoals een kinderwagen 3 in 1, bekleding voor het bedje in de slaapkamer,een autostoel,een badje en zo nog vanalles
we moeten volgende zaterdag terug gaan om de lijst aan te vullen, want nu staan er enkel grote stukken op

en hoe was het bij jullie is lijst al volledig of moeten jullie ook nog eens terug gaan?
H
ebben jullie de geboortekaartjes en de doopsuiker gevonden of zijn jullie nog aan het uitkijken?

weten jullie nu eigenlijk wat het gaat worden of wordt het een verassing?

vele groetjes ruca

Beekje

zwanger

Berichtdoor Beekje » 11 okt 2005, 11:07

Goedemorgen,

Net bloed laten trekken. Donderdagavond weet ik resultaat... De huisarts denkt dat het puur om bloeddrukdalingen gaat waar je nu niets tegen kan gaan doen.

Wij weten wat het wordt, maar niemand anders weet het. Maar wij praten nog niet echt met de naam en zo omdat ik schrik heb voor mijn reactie als het dan toch het andere geslacht zou zijn. Stom van mij misschien, maar alle.

De geboortelijst ligt ongeveer vast sinds gisteren. Ze ligt bij colruyt. Echt babymateriaal hebben we niet veel meer nodig en zo konden we er dingen op zetten voor de jongens (schommel!).

Ik weet wat ik wil voor de doopsuiker, maar ik ben er nog niet aan begonnen. Ik doe het wel weer helemaal zelf.

Voor de kaartjes ligt het idee ongeveer vast en ik vermoed dat we rond de herfstvakantie de foto's zullen nemen van de jongens. Dan kunnen we daar ook verder aan werken.

Mogen we ons kamer al niet gaan vast leggen in het moederhuis? Ik dacht dat je dat best deed als je een maand of zes was. Niet? Ik zit morgen aan 28 weken, dus ik zit eigenlijk al duidelijk aan zes maan, he.

Groetjes.

ruca

zwanger

Berichtdoor ruca » 20 okt 2005, 12:46

Hallo greet,

wij zijn de 18 de naar de info-avond voor borstvoeding geweest en we vonden het toch wel intressant,hoe is het met jullie en de baby alles is toch in orde?

Hebben jullie al doopsuiker en geboortekaartjes gevonden?

groetjes ruca

anne

zwanger

Berichtdoor anne » 20 okt 2005, 18:38

Hallo,
Ik ben intussen 30 weken zwanger en vraag me af wat ik allemaal moet gaan regelen. Aan kleertjes en bedje, draagwieg... heb ik al gedacht maar wanneer moet ik het ziekenhuis regelen? en de kine? en doopsuiker en geboortekaartjes? en nog iets???
Groetjes

ruca

zwanger

Berichtdoor ruca » 21 okt 2005, 10:20

hallo anne,

Ik ben volgende week dinsdag ook 30 weken zwanger,
we zijn gisteren gaan kijken voor de geboortekaartjes en volgende week gaan we kijken voor de doopsuiker
voor de kiné: dat vraag je best eens aan uw dokter,ik moet nu al naar de kiné maar dat is meer voor mijn rug.
voor het ziekenhuis ik denk dat het afhangt van ziekenhuis tot ziekenhuis

vele groetjes ruca

El

zwanger

Berichtdoor El » 22 okt 2005, 23:49

Ik moet maandag in het az sint lucas in gent zijn; wie kan me zeggen welke trein ik moet nemen vanuit leuven rond de middag en hoe het ziekenhuis dan te bereiken is.Hopelijk kan iemand mij snel een duidelijke beschrijving geven (heb al zelf naar nmbs gesurft maar er zijn drie stations; weet echt niet de welke en nog minder waar dan naartoe)
Alvast bedankt...

Gast

zwanger

Berichtdoor Gast » 30 okt 2005, 12:46

amai t is hier stil !

Eva

zwanger

Berichtdoor Eva » 31 okt 2005, 10:15

Dag mama's,

Ik ben Eva. Zwanger voor de tweede keer. Mama van Robin (31/12/2002), ons dochtertje.
De tweede spruit wordt eind januari verwacht. Ik wil me deze keer niet vastpinnen op een datum. Omdat Robin ruim een week later geboren is.
Alles gaat prima.

Eva

Ps. Ik nam voor maagzuur Riopan. De smaak valt redelijk mee en handig in te nemen want het zit in de juiste dosis voorverpakt.

francois roels

zwanger

Berichtdoor francois roels » 05 nov 2005, 01:59

ik hoop maar 1 iets dames , en dat is dat jullie je kleine later een een spartaanse opvoeding geven , zodat jullie kleine niet op jullie kop schijt als hij eens 12 of 13 jaar wordt , kijk verdomme naar het nieuws , je moet zot zijn om nog kinderen op de wereld te zetten of is het alleen maar om het kindergeld te doen omdat jullie wijven te lui zijn om te gaan werken ,

Gast

zwanger

Berichtdoor Gast » 08 nov 2005, 19:00

ja dat is het zeker je weet het je slaat de nagel op de kop met je stomme kop, Francoistje, je mag blij zijn dat je ma op de wereld heeft gezet, stukje ego

Gast

zwanger

Berichtdoor Gast » 08 nov 2005, 19:02

hoeveel weegt jullie baby bij mij 1.3kg voor 26 januari, is dit normaal?

ruca

zwanger

Berichtdoor ruca » 09 nov 2005, 08:39

Ik weet niet wat een beetje nu moet wegen,ik moet vrijdag op controle.
Ik zal het u laten weten hoeveel het dan weegt

Groetjes ruca

Carry

zwanger

Berichtdoor Carry » 09 nov 2005, 09:17

Vorige week maandag naar de gyn geweest (bijna 28 weken - voor 24 januari) en ons meisje weegt 1,350gr. Ik vond dat ook veel, maar de gyne zei dat ze maar een week te ver zit van gewicht.
Thuis gekomen ben ik in het boekje van mijn dochtertje gaan zien en die woog op 27 weken 1,200 gr (geboren op 39 weken met 3,560gr)

Voor de rest alles in orde??

groetjes

Mieke

zwanger

Berichtdoor Mieke » 09 nov 2005, 14:20

Hei trotse mama!
Ben ook uitgerekend op 21 / 22 januari. Ben niet van Genk, maar werk er wel! Hoe gaat het met je zwangerschap? Is het je eerste kindje? Bij ons het derde, we hebben al 2 meisjes. Het geslacht van uk nummer 3 is nog even geheim... Weten jullie al wat het wordt? Heb je al namen? Ben benieuwd!

FotoD

zwanger

Berichtdoor FotoD » 14 nov 2005, 13:22

Hallo trotse mama's voor januari 2006,
Gefeliciteerd!
Ik doe reeds een tijdje aan amateurfotografie en ben mij sedert enkele maanden specifiek gaan toeleggen op zwangerschapsfotografie omdat ik niets leuker vind dan mooie ronde buikjes vast te leggen die voor nieuw leven zorgen en omdat deze ronde buikjes bovendien een heel dankbaar onderwerp vormen. Ik doe dit als hobby, hoef er dus niet aan te verdienen, maar wil er wel steeds iets mooi van maken. Dit betekent dat ik in de foto¿s graag mijn eigen accent probeer te leggen, uiteraard in samenspraak met de mama in spe, en dat je zelf wel moet bereid zijn om er wat tijd in te steken. Ik maak digitale opnames en kan deze voor jou op CD-ROM zetten. Ik ben uit de regio Gent maar verplaats mij vrij gemakkelijk wanneer het de moeite lijkt te lonen. Interesse, reageer dan gerust of contacteer mij voor meer info via fotod@hotmail.com
FotoD.

ruca

zwanger

Berichtdoor ruca » 15 nov 2005, 09:47

hallo,

Ik ben vorige week op controle gegaan,alles was in orde,alleen mogen we ons verwachten aan een ferm boeleke!
hij/zij woog op 32 weken zwangerschap +/- 2000gram
Ik heb wel zwangerschapsdiabetes en heb daardoor meer kans op een zwaardere baby

vele groetjes ruca

Gast

zwanger

Berichtdoor Gast » 22 nov 2005, 15:41

oei als ik da hier zo lees ga ik een dikkertje op de wereld zetten op 29w woog de baby al 2,099kg
da gaat flink persen worden!

Terug naar “De kindjes van 2006”