zwanger

mirre

zwanger

Berichtdoor mirre » 07 sep 2005, 07:36

bij mijn vorige controle op 20 weken woog ik 72 kilo (startgewicht: 66 kg)
moet volgende week vrijdag terug op controle en ik denk dat er wel wat zal bij zijn :-))) bij mijn eerste was ik in totaal zo een 12.5 kg bijgekomen en heb daar toch een jaar geniet van gehad :-))), ik denk dat het bij dees wel meer zal zijn dan de 12.5 kg, maar ja: ik ben dan ook al een 8 jaar ouder dan bij mijn eerste he :-))
nog dames die hun gewicht willen verklappen :-))

Carry

zwanger

Berichtdoor Carry » 07 sep 2005, 08:59

Hallo,

Mijn startgewicht was +/- 70 kg (moest nog steeds 5 kg kwijt van mijn eerste zwangerschap) en nu op 20 weken een 72,5 kg. Dus tot hiertoe ben ik tevreden.

Bij de gyn maandag was alles in orde. t zal een zusje worden. Ze woog ongeveer 350 gr. Ons Lotte vond het maar niets bij de gyn, dat haar mama op de weegschaal moest en dan nog op de tafel. Ze begreep er ni veel van.

groetjes

Beekje

zwanger

Berichtdoor Beekje » 07 sep 2005, 09:43

Dames, die kilo's vallen bij jullie nog al mee! Bij mijn eerste ben ik begonnen op 69 en geeindigd op 94, bij mijn tweede ben ik begonnen op 76 en geeindigd op 90. Nu ben ik begonnen op een 75 en zit ik op week 23 rond de 83. Het gaat dus weer de verkeerde kant uit. Ik eet nochtans zeker niet meer, maar ik hou bijvoorbeeld heel veel vocht op en lijk dus helemaal op te zwellen. Ik ben dus een van die mama's die absoluut niet mooi zwanger is. Nog geen enkele keer van de drie.

Wat dat materiaal betreft: wij hebben zo'n chicco gekocht bij de eerste (buggy, cosi en draagmand op één stel wielen) en zijn daar heel tevreden van. Is heel compact en is handig in gebruik. Wel niet de mooiste buggy, maar wij wilden de handigheid laten primeren en aangezien mijn auto een kleine auto is moest hij gemakkelijk in de kofferbak kunnen zonder dat ik wielen moest gaan afhalen en dergelijke meer. Na nummer twee hebben we ook wel nog een dubbele buggy bijgekocht en ik denk dat die nu ook weer zal uitkomen. Na drie kinderen zal mijn chicco op zijn. De draagmand is nog in perfekte staat want die gebruik je niet zo lang, maar de cosi en de buggy beginnen toch wel sporen te tonen, dus na nummer drie zal het gedaan zijn.

Het badje was hier simpel. We hebben zo'n klein los badje van pericles gekocht. Licht en dus gemakkelijk te verplaatsen. Waarom? Zo kan ik gemakkelijk een bad geven op de warmste plek van het huis (en onlogisch genoeg is dat bij ons niet de badkamer). Ik heb al twee winterkindjes (eentje van januari en eentje van februari) en uit ervaring weet ik dat ze liever in een warme keuken een bad krijgen dan in een koudere badkamer. En eigenlijk vliegen ze hier ook vrij vlug in het grote bad. Vooral ons tweede mocht snel bij ons eerste in bad.

Ik kan dus eigenlijk nog alles gebruiken van de vorige twee: buikdrager, rugzak voor als het wat groter is,... We gaan wel triptraps bij kopen. We hebben er nu maar één, maar uiteindelijk zitten de grotere daar ook nog graag op en aangezien die stoelen niet moeilijk doen als wij er op zitten, zijn ze niet verloren later. We hadden bij ons eerste zo'n blokstoel (stoeltje op een tafeltje), maar dat was dus niet goed. Ons park hebben we speciaal heel stevig gekocht omdat we wisten dat het meer dan één baby moest mee gaan en dus zal dat ook nu weer dienst doen. De oude parken die de oma's gespaard hadden van hun kinderen zijn ondertussen afgebroken door de kleinkinderen, maar ons eigen park heeft hun geweld dus doorstaan.

Vrijdag mag ik eindelijk nog eens naar de gyne. Ben benieuwd. Ik blijf heel veel last hebben van mijn bekken en mijn steunband helpt dus niet zo heel veel. Geen idee wat hij daar op zal zeggen.

mirre

zwanger

Berichtdoor mirre » 07 sep 2005, 10:22

@ beekje

mag ik je eens vragen hoelang je die draagmand gebruikt hebt...bij mijn eerste heb ik die totaal niet gebruikt, maar nu kan ik die van mijn broer gebruiken en ik vroeg mij af tot hoeveel maand je de draagmand gebruikt om de baby in de wagen te vervoeren?

tina

zwanger

Berichtdoor tina » 07 sep 2005, 10:47

startgewicht (na een week vakantie in turkije) 55.5kg bij gyn op 21 weken 59.4kg ben nu bijna 23 weken maaar gewicht het zelfde denk ik. heb toch bang om veel bij te komen hoor!

Greet

zwanger

Berichtdoor Greet » 07 sep 2005, 12:41

Hey Ruca,
Wi jzijn aan het overwegen om een pericles te kopen. Zo eentje met de 2 voorste wielen dicht bijeen.
Wat betreft het badje, daar zijn we nog niet mee bezig. Misschien krijgen we een uitschuifbare commode met badje van een jonge collega van mijn mama, maar anders zou ik ook opteren voor een losstaand, licht badje.
Voor de rest alles OK?? Bij ons is er altijd veel beweging in de keet; Deze week nu ook zelfs overdag op het werk (wat mij natuurlijk de nodige afleiding bezorgd). 't Is wel enorm druk bij ons thuis: aan't bouwen en zelf electriciteit aan het leggen en mijn schoonmama ligt in Turnhout in het ziekehuis, dus 's avonds uitrusten zit er spijtig genoeg niet in. Ik voel wel dat ik som echt moe ben, en dus beter meer zou rusten

ruca

zwanger

Berichtdoor ruca » 07 sep 2005, 12:49

mijn gewicht gaat jammergenoeg pijlsnel omhoog
maar ik ben dan ook 5 weken geleden moeten stoppen met werken en loop daardoor geen 10 uur meer rond
ik ben momenteel 23 weken zwanger en ben 11 kg bijgekomen, dus ik vrees voor mijn eind totaal maar ja we krijgen er toch iets heel mooi voor in de plaats
ik zal weten wat gedaan na de bevalling!

groetjes ruca

ruca

zwanger

Berichtdoor ruca » 07 sep 2005, 13:10

hallo greet,

ik voel ook al veel beweging en ik heb soms de indruk dat het langs de ene kant van mijn buik zit, ik vind het zalig dat gevoel van beweging!

Weten jullie al waar jullie de geboortelijst gaan leggen,wij hebben al een afspraak gemaakt op 30 september

alé probeer maar zoveel mogelijk te rusten tussen het bouwen en de ziekenhuis bezoeken!

groetjes ruca

Beekje

zwanger

Berichtdoor Beekje » 07 sep 2005, 15:36

Mirre,

Wij gebruiken dat dus echt niet lang om in de auto te zetten. Je hebt de twee gordels nodig van aan de zijzetels en de baby ligt dan nog eens in zijn 'bedje' met een riempje vast. De oudste heeft zo een maand in de auto gelegen, de jongste nog een tweetal weken. Bij nummer drie zal het nog moeilijker zijn want de oudste twee hebben toch ook hun riem nodig, he. Wij namen de draagmand dan wel mee om de baby in te leggen eens we ter plaatse waren. En aangezien je die bodem wat hoger kunt zetten bij een chicco was het ook de ideale slaapplaats voor onze jongste die wat last had van reflux. We zetten die draagmand dan gewoon in het bed. Hielp ook om hem warmer te houden trouwens. Heb je geholpen met mijn antwoord?

Greet

zwanger

Berichtdoor Greet » 08 sep 2005, 08:32

Hey Ruca,
Wij gaan onze geboortelijst in de Kinderplaneet leggen. En we gaan er langs op 10 oktober.
Ik zal proberen wat meer te rusten, want het begint z'n tol wel te eisen. Ben heel moe op het werk.Hopelijk is het weekend een beetje rustiger

ruca

zwanger

Berichtdoor ruca » 08 sep 2005, 11:22

hallo greet,

Ik vind de kinderplaneet een heel goede keuze daar hebben ze gewoonweg alles!

We hebben gisteren de kleerkes gekocht dat we zullen aandoen op de foto van het geboortekaartje
zo schattig
Ben gisteren ook nog wat zwangerschapkleren gaan halen in Lier want we gaan een weekendje naar de ardennen en daar is het toch meestaal wat kouder

zijn jullie al zeker van de namen of zijn jullie ook nog aan het zoeken?

groetjes ruca

Greet

zwanger

Berichtdoor Greet » 08 sep 2005, 15:22

Hey Ruca,
Wij zijn al redelijk zeker van onze namen: momenteel hebben we nog 1 jongesnaam en 1 meisjesnaam. Die jongensnaam blijft de laatste tijd ongewijzigd, maar soms horen we nog mooie meisjesnamen en dan beginnen we weer te twijfelen.
Staan jullie namen al vast?? Weten jullie trouwens wat het gaat worden. (kan zijn dat je dat al eens hebt vernoemd, maar ik ben het vergeten sorry).
Jullie gaan dus een foto op jullie geboortekaartej zetten?? Wij gaan ook op 10/10/05 rondrijden voor geboortekaartjes en doopsuiker. Groetjes en tot gauw

Tinne

zwanger

Berichtdoor Tinne » 08 sep 2005, 22:13

Hey iedereen

20weken zwanger. Ik woog 53 kg 'on'zwanger en weeg nu 56 kg. Dus daar is toch al 3 kilo bij. Vooral de laatste maand eigenlijk. Ik let er wel echt op.
We hebben al van in het begin een prachtige meisjesnaam maar nog steeds geen jongensnaam... Vervelend. Ook hier ontzettend veel gestamp. Zelfs als ik aan het lesgeven ben, begint hij/zij rustig te bewegen. Doet wel raar.

groetjes
wij weten trouwens niet wat het gaat worden

ruca

zwanger

Berichtdoor ruca » 09 sep 2005, 09:46

hallo greet,

sedert het laatste bezoek aan de gyneacoloog weten we het geslacht,we hebben al verschillende namen maar ze staan wel nog niet echt vast

wij gaan eind oktober/begin november eens gaan zien voor het geboortekaartje waarschijnlijk gaan we naar fotograaf bordo (de baan van Mechelen naar bonheiden)een vriendin van mij is ook daar geweest.

En voor de voor de doopsuiker gaan we ook die periode, ik ben wel al eens binnen geweest in de winkel maar er komt nog veel binnen voor de eindejaarsperiode, wij zouden het leuk vinden als het iets echt winters is.

Zijn jullie al begonnen aan de kinderkamer of was die al af?

Groetjes ruca

Greet

zwanger

Berichtdoor Greet » 09 sep 2005, 14:02

Hey ruca,
Wij voorzien niet echt direct een kinderkamer, aangezien we tegen de geboorte nog op het appartement wonen en pas in april of zo gaan verhuizen naar onze nieuwbouw. Ook daar gaan we nog wat wachten met een echte kinderkamer, want onze eigen kamer is heel groot en de centje zullen ook wel op zijn na het zetten van ons huis. We zullen wel zien wanneer de echte kinderkamer er komt.
Goed weekend en tot hoors

ruca

zwanger

Berichtdoor ruca » 12 sep 2005, 12:54

hallo greet,

Wij hebben een baby/jeugdkamer gekocht bij okay ik wou er één met een grote kast

het zou inderdaad stom zijn om nu nog een kinderkamer te behangen of te plaatsen als jullie in april verhuizen

zijn jullie al eens naar een babyborrel geweest,wij zouden er één willen geven maar hebben geen idee waar of hoe?

Groetjes ruca

Greet

zwanger

Berichtdoor Greet » 12 sep 2005, 18:57

Hey Ruca,
Ik ben enkele jaren gelden op een babyborrel geweest in OLV waver. De baan van centrum Waver naar het ronde punt waar die tandarts is, om zo naar Koningshooikt of Mechelen te rijden. Aan de linkerkant als je van Waver komt is een oude hoeve die je dus blijkbaar kan huren voor feesten. Het was er wel heel gezellig, maa rhet was toen wel zomer en konden toen buiten in de tuin. Voor de rest zou ik niet direct weten waar je in de buurt een babyborrel kan doen, gewone feestzalen misschien.

virtual

zwanger

Berichtdoor virtual » 12 sep 2005, 22:00

kan er iemand mij zeggen as je lichte streep ziet in je zwangerschaps test of da je dan zwanger bent of nie

groetjes

ruca

zwanger

Berichtdoor ruca » 14 sep 2005, 13:40

hallo greet,

bedankt voor de tip!

Een vraagske;
Krijgen jullie thuis ook facturen van de gyneacoloog (honoraria)?
mijn laatste factuur was er één van 87 euro, ik krijg 40 euro terug
maar de rest zou van het bloedonderzoek naar mongolisme, bij de ziekenbond vroegen ze of er een verhoogd risico was op mongolisme
Ik weet van niets en maak me nu natuurljk zorgen

tot later
groetjes ruca

virtual; als je twee strepen ziet licht of donker ben je waarschijnlijk zwanger!

Beekje

zwanger

Berichtdoor Beekje » 14 sep 2005, 19:53

Ruca,

Ik krijg facturen rechtstreeks van het labo bij een bloedtest. Heb eigenlijk nog nooit een factuur van de gyne thuis gekregen....

Vandaag bezoek gekregen van een vroedvrouw. Zij zal ook komen voor de verzorging na de bevalling omdat ik dus weer polyklinisch wil bevallen. En nu staat het dus vast: bekkeninstabiliteit. Niet veel aan te doen, gewoon volhouden tot het betert. En de bevalling betekent niet automatisch het einde van de pijn op dat vlak.

Verder alles okee. De baby heeft een heel krachtige hartslag van rond de 150. Heb vanochtend waarschijnlijk vijf minuten mogen liggen luisteren! Zalig gewoon.

mirre

zwanger

Berichtdoor mirre » 15 sep 2005, 07:23

facturen: enkel voor bijkomende onderzoeken die naar een labo moeten (bloed, tripple...) bij de gyn zelf betaal ik 20 euro, en ik heb elke keer een echo...

ruca

zwanger

Berichtdoor ruca » 15 sep 2005, 09:51

Wij betalen iedere keer we naar de gyneacoloog gaan 27 euro ook iedere keer een echo

Iki zal toch eens vragen bij het volgend bezoek aan de huisarts of dit was omdat er risico op mongolisme

groetjes ruca

Greet

zwanger

Berichtdoor Greet » 15 sep 2005, 11:53

Ik betaal ook elke keer gewoon aan de gynaecoloog en krijg achteraf een rekening als er een bloedname is gebeurd. Ik betaal wel 47 euro bij de Gyn en ook elke keer een echo. Maar ik wissel af met de huisarts.

mirre

zwanger

Berichtdoor mirre » 19 sep 2005, 10:23

op 14 weken vertelde de gyn dat het een jongetje was
op 19 weken was het plots een meisje en rara...
vorige week was het terug een jongen, aangzien ik alleen op controle geweest ben (dus zonder zoontje van 8) had ik haar gevraagd om nog eens goed te controleren omdat ik 'het gevoel' had dat het toch een jongen was na de controle van 19 weken...ik had dus gelijk..
ben benieuwd wat het uiteindelijk zal worden :-)))))
maar aangezien we met twee echt goed gekeken hebben denk ik dat het nu niet meer zal veranderen :-)))
papa was hem al aant voorbereiden op een dochter, maar zoals ik al zei, ik twijfelde sterk...kunnen we eindelijk het probleem van een meisjesnaam laten vallen, want we wisten het echt niet...en ik vind het zoooo moeilijk om een gepaste naam te vinden...de jongensnaam die we hadden is ondertussen al van de baan geschoven, dus kunnen we terug opnieuw beginnen :-)))))maar we hebben nog dik 3 maand he :-)))

Beekje

zwanger

Berichtdoor Beekje » 19 sep 2005, 10:48

Dag Mirre,
Wel grappig natuurlijk. Hier is het al drie controles op rij hetzelfde geslacht. De meisjesnaam was hier heel vlot gekozen, de jongensnaam is verschillende keren veranderd, maar ligt nu toch vast. Uiteindelijk heeft de papa besloten dat hij alleen veto's zou stellen, dus eigenlijk heb ik zelf deze naam gekozen. De meisjesnaam is van ons allebei ons eerste gedacht. Ik ben er dus wel al op gesteld op dat geslacht al gebruiken wij hier dus nooit de naam. Zelfs niet als we alleen zijn met de buik. Ons twee jongens zullen de naam dus ook niet kennen voor de baby er effectief is. Dan maar hopen dat ze snel aan de naam zullen wennen.
Ik loop de laatste tijd verloren in mijn schuldgevoelens tegenover mijn drie jongens (de papa en de twee kinderen). Ik heb dus last van bekkeninstabiliteit en ik kan dan wel mijn best doen om iets te doen, ik moet het dan altijd bekopen omdat ik dan ineens niets meer kan. En mijn drie jongens zijn dat dus niet gewoon. Mijn kopje is er dus constant mee bezig. Nog een dikke drie maanden (15 weken en 2 dagen) en ook dat zou weer moeten verbeteren natuurlijk.

Terug naar “De kindjes van 2006”