zwanger

Fonny

zwanger

Berichtdoor Fonny » 15 aug 2005, 16:49

Ben ook net 16 weken. Misselijkheid is voorbij maar toch voel ik me niet op en top. Misschien omdat mijn man niet blij is met de zwangerschap. Het is ons tweede kindje en hij twijfelt de laatste tijd erg aan de relatie. Ik ben ondertussen haast 39 en kan ook geen tien jaar meer wachten. Bij de eerste was hij eerst ook niet super blij maar nu moet je hem zien met onze zoon; hij is er totally nuts van. Ik vind mezelf egoistisch dat ik toch dit kindje wilde terwijl ik wist dat het niet 100 % ok was voor hem... en dan denk ik weer van... verdekke ik kan zeker twee kinderen gelukkig maken... waarom niet dan. Ik had zelfs gedacht er korte metten mee te maken en weg te gaan bij mijn man en hem het tweede kind niet te laten erkennen. Maar dan geef ik dat kind ook weer weinig kans op een normale vader-kind relatie ... pppfff... ik word gek van het piekeren en van schuldgevoel... daarbij komt nog dat mijn man verschrikkelijk onvriendelijk doet en me constant van 's morgens vroeg tot 's avonds laaat bekritiseerd ... enfin dit is niet echt een forum voor harteproblemen want toch is er een deeltje in mij supergelukkig met dat ventje van 16 weken in mijn buik. Voel nog geen beweging maar heb net vruchtwaterpunctie (gezien mijn hoge leeftijd) achter de rug... woensdag resultaat.

30 januari en Sint-augustinus voor de lijst

mirre 6 jan

zwanger

Berichtdoor mirre 6 jan » 17 aug 2005, 11:45

terug van een paar daagjes verlof..heb de indruk dat het hier nog steeds rustig is...vrijdag nog eens langs geweest bij de gyn voor een uitgebreide echo (ze neemt elke keer een echo, maar dees keer was het om de verschillende controles te doen van grootte van de botten, hartkamers ...) enfin...uitgebreide echo dus:-))
een paar weken vertelde ik hier dat ze gezien had dat het een jongetje was...wat blijkt nu: een meisje :-))) natuurlijk tevreden na mijn eerste zoontje, maar ik had mijn gedachten al geordend voor een jongetje (naam enzo) en nu moeten we nog op zoek naar een meisjesnaam...natuurlijk hebben we nog een paar maand tijd, maar aangezien mijn ventje en ik niet echt overeen kwamen voor een meisjesnaam en het een jongetje bleek, was dat een probleem minder :-) nu dus weer een probleem meer, want nu moeten we op zoek naar een meisjesnaam die ons aanstaat...rond de 16e september heb ik weer controle en ik ga er dan alleen naar toe (zonder zoontje die nog niet mag weten of het een broertje of zusje wordt) en dan ga ik haar vragen om het nog eens extra te controleren en als het dan weer een jongen is moet ik het niet weten tot de bevalling...
de pijn in mijn liesstreek van de voorbije weken is wel degelijk bandenpijn en niet veel aan te doen (speciale steunband dragen) maar aangezien het precies draaglijker wordt en dat blijkbaar van voorbijgaande aard is, leer ik er voorlopig mee leven :-)) liever die bandenpijn dan het bloedverlies van in het begin :-)))

dus bij ons wordt het (voorlopig :-) een meisje.(en een heeeeel tevreden papa met dit nieuws, ik stond eerlijk gezegd een beetje verdwaasd, maar ben er ondertussen al aan gewend) :-))

oh ja...ik voel de baby nu al heel regelmatig bewegen en af en toe ook tegen mijn hand op mijn buik, kijk al uit naar het moment dat ons zoontje dit ook zal kunnen voelen :-))

els

zwanger

Berichtdoor els » 21 aug 2005, 10:40

hallo,
ik ben els. Ik berwacht een tweede kindje op 15 januari; Ik heb een kindje van 7 maanden (jawel!)... Alles verloopt goed, voor het geslacht is het nog wat vroeg. Ik hoop het in september te weten !

@Fonny,
wat jammer dat je man wat negatief reageert... Het is inderdaad moeilijk. Maar ik denk toch ook dat eens je zo'n kindje in je handen hebt gehouden, je niet anders kan dan het graag te zien, ondanks alle twijfels ("zelfs" voor mannen). Het is wel moeilijk om zo'n gecompliceerde periode als de zwangerschap zonder psychologishce steun door te moeten hè.
Ik ben op dit moment op vakantie bij schoonfamilie die in het buitenland woont, en ik voel me eigenlijk ook zo'n beetje "alleen", met mijn gewoontes en idee-en, die soms echt het tegenovergetelde van de hunne zijn. Normaal kan ik me beter aanpassen; Ik denk dat het de hormonen zijn? In elk geval veel sterkte.

Sofie

zwanger

Berichtdoor Sofie » 22 aug 2005, 15:04

Bericht aan Beekje en sorry dat ik nu pas antwoord. Ik heb dus een zware blaasontsteking gehad.Ik ben heel tevreden van mijn gyn maar hij heeft DO geen urine genomen, enkel gecheckt of er misschien ontsluiting was of zo en aangezien dat nt het geval was, was volgens hem alles in orde. Vrijdag kon k nt meer plassen en ben k dan maar nr de huisarts gegaan. t bleek dan een blaasontsteking en de arts schreef de antibiotica voor. ZO ondraaglijke pijn en naar de spoed gereden, k dacht dat k appendicite had. verschrikkelijke pijn en eigenlijk vooral langs de rechterkant. Via bloedonderzoek hebben ze dat dan uitgesloten en heb k zwaardere antibiotica gekregen voor de blaasontsteking, jammer van de medicijnen maar t ging niet anders.... dan nog 4 dagen AFGEZIEN van de pijn maar nu voel k me gelukkig weer ongeveer beter. k drink nu als een zotteke en ga strakjes Cranberry-thee of tabletjes halen in de apotheek, dat zou goed helpen tegen de ontsteking. Ik moet wel zeggen dat k nog steeds een beetje buikpijn heb onder in de buik. Bandenpijn of bekkeninstabiliteit of blaasperikelen..... hopelijk niet t laatste....

veel succes met je babietje dat te laag zit, ik ga t volgende keer ook ns vragen aan de gyn

Veel groetjesm
Sofie

Sofie

zwanger

Berichtdoor Sofie » 22 aug 2005, 15:21

beekje niet op de spelling letten zonder leestekens enzo k moet azerty typen op een qwerty vandaag en is supermoeilijk . k heb een erge blaasontsteking gehad vorige week. de gyn heeft geen urine gecheckt, enkel gekeken of er misschien ontsluiting was en nee, dat was in orde dus hij dacht aan bekkeninstabiliteit, bandenpijn of zo. Vrijdag kon k niet meer plassen dus ben k maar naar de huisarts gegaan, zij zag een blaasontsteking en heeft dan antibiotica voorgeschreven. Maandag kon k werkelijk niet meer van de pijn en ben k naar de spoed gereden met mn vriend en hebben ze appendicite uitgesloten door bloedonderzoek want de pijn zat vooral langs de rechterkant. k heb dan zwaardere antibiotica gekregen, dan 3 a 4 dagen goed afgezien maar nu ben k er ongeveer vanaf, wel nog steeds een beetje buikpijn en steekjes in de onderbuik..... k zal er volgende keer nog ns met de gyn over spreken. jij ook succes met de baby die te laag zit en hou je goed. Groetjes Sofie

Beekje

zwanger

Berichtdoor Beekje » 23 aug 2005, 08:17

Dag Sofie,

Oei, dat klinkt daar vrij pijnlijk! Inderdaad jammer van de medicijnen, maar soms zijn de medicijnen een minder kwaad dat blijven ziek rond lopen, hoor.

Hier mindert de pijn dus niet. Integendeel. Als ik durf een beetje stappen of tillen heb ik het zwaar zitten. De arts had het nochtans niet uitdrukkelijk verboden, maar het verbiedt gewoon allemaal zichzelf. Dit weekend naar een trouwfeest gemoeten. Naar de mis en dan naar het feest. Wel de receptie overgelaten, dus gewoon een lange avond op een stoel zitten. En de volgende dag kon ik niet eens gewoon stappen van de pijn in mijn heup en dij aan de ene kant. Dat is nu weer iets beter, maar zeker niet helemaal weg. Ik word er ook zo een klein beetje gek van eigenlijk. Nu ja, de dokter geloofd dat het nog wel een beetje zal beteren, dus gaan we daar maar op hopen zeker.

ruca

zwanger

Berichtdoor ruca » 24 aug 2005, 13:12

hallo,
ook wij zijn zwanger van ons eerste kindje het wordt verwacht rond 2 jan het geslacht weten we nog niet op 2 september moeten we terug naar de gyneacoloog dan word het een grondig onderzoek(alles afzonderlijk bekijken)
Ik heb zo geen last van mijn buik maar ik moet toch opletten met korte bewegingen anders is het net of mijn buik openscheurt een zwangerschap doet toch veel met een lichaam we mogen beginnen aftellen we zitten al over de helft,ik zal nog eens het lijstje erbij zetten van de zwangere mamma's van januari veel sterkte met de pijnlijke buik
Lili: 1 januari, 2de kindje.
Knuffel: 1 januari, 2de kindje
Heidi: 1 januari. 1e kindje, St Jan Genk ( nog niet zeker)
Linde: 2 januari, 1ste kindje.
Fatiha: 2 januari, 4de kindje.
ruca : 2 januari, 1 ste kindje, imelda bonheiden
Beekje: 4 januari, 3de kindje.
Leentje: 5 januari, 1ste kindje.
Cin: 6 januari.
Spookje: 6 januari.
belize: 6 januari
An: 6 januari, 2de kindje. St Jozef Malle
Tina: 6 januari
Mirre: 7 januari, 2de kindje.
Muisje 7 januari, 1ste kindje, Dodoensziekenhuis Mechelen
Isabelle 11 januari, 1e kindje, St. Jan in Genk
Vanessa: 7 januari, 2de kindje.
Babet : 8 januari, 2de kindje.
Valerie: 8 januari, 2de kindje, Mariakerke; Jan-Palfijn.
Liesje 9 januari, 1e kindje, Sint Lucas Gent.
Audrey: 10 januari, 2de kindje, St. Augustinus Wilrijk
Lin: 11 januari, 1ste kindje.
The Alfist: 11 januari, 2de kindje, Mol
pluk 14 januari 1 ste kindje
Elke: 15 januari, 2de kindje.
Eef: 15 januari, 2de kindje, Brasschaat, klina
K: 14 januari, 2de kindje Veurne
Sofie: 16 januari, 1ste kindje, Sint-Augustinus Wilrijk
Trientje 16 januari.
Patricia : 20 januari, 2de kindje, Tielt
Daisy: 23 januari, 1ste kindje
Katrien; 25 januari, 1ste kindje, Deinze, graag thuisbevalling
Valérie 2:28 januari 2de kindje-Merelbeke-UZ Gent
Tinne: 28 januari, Brasschaat, thuisbevalling
reeds mama: 31 januari 2de kindje-lucas-brugge
Linda: 31 januari 1e kindje

els

zwanger

Berichtdoor els » 25 aug 2005, 12:17

hallo,
ben even zo vrij mezelf ook nog aan de lijst toe te voegen
Lili 1 jan 2de
Knuffel 1 jan 2de
Heidi 1 jan 1e Genk-St Jan(nog niet zeker)
Linde 2 jan 1e
Fatiha 2 jan 4de
ruca 2 jan 1e Bonheiden-Imelda
Beekje 4 jan 3de
Leentje 5 jan 1e
Cin 6 jan
Spookje 6 jan
belize 6 jan
An 6 jan 2de Malle-St Jozef
Tina 6 jan
Mirre 7 jan 2de
Muisje 7 jan 1e Mechelen-Dodoens
Vanessa 7 jan 2de
Babet 8 jan 2de
Valerie 8 jan 2de Mariakerke- Jan-Palfijn.
Liesje 9 jan 1e Gent-Sint Lucas
Audrey 10 jan 2de Wilrijk-St. Augustinus
Isabelle 11 jan 1e Genk-St. Jan
Lin 11 jan 1e
The Alfist 11 jan 2de Mol
pluk 14 jan 1e
Els 14 jan 2e Antwerpen UZA
Elke 15 jan 2de
Eef 15 jan 2de Brasschaat-Klina
K 14 jan 2de Veurne
Sofie 16 jan 1e Wilrijk-Sint-Augustinus Trientje 16 jan
Patricia 20 jan 2de Tielt
Daisy 23 jan 1e
Katrien 25 jan 1e Deinze graag thuisbevalling
Valérie2 28 ja 2de Merelbeke-UZ Gent
Tinne 28 jan Brasschaat, thuisbevalling
reeds mama 31 jan 2e Brugge-lucas
Linda 31 jan 1e

Gast

zwanger

Berichtdoor Gast » 26 aug 2005, 16:12

@ Ruca: van waar ben jij ergens en welke gyn ga jij, wij verwachten blijkbaar op dezelfde dag ons eerste kindje en jij gaat ook bevallen in Imelda net zoals wij.

Hey iedereen, ik kom mij hier ook even aanmelden. Ik ben Greet, 30 jaar woonachtig in Mechelen en wij verwachten ons eerste kindje rond 2 januari. Momenteel heb ik last van m'n bekken, kan soms niet meer stappen. Heb sinds gisteren een slangenkussen om mee te slapen, want dat was ook een marteling de laatste tijd. Hopelijk gaat het nu wat beter. Vroeger had ik er enkel snachts last van, maar nu ook overdag als ik lang achter de bureau heb gezeten.

Greet: 2 januari, 1ste kindje, ook Imelda Bonheiden
Trientje 16 januari.

Greet

zwanger

Berichtdoor Greet » 26 aug 2005, 16:14

(Sorry ik was even mijn naam vergeten te vermelden)
@ Ruca: van waar ben jij ergens en welke gyn ga jij, wij verwachten blijkbaar op dezelfde dag ons eerste kindje en jij gaat ook bevallen in Imelda net zoals wij.

Hey iedereen, ik kom mij hier ook even aanmelden. Ik ben Greet, 30 jaar woonachtig in Mechelen en wij verwachten ons eerste kindje rond 2 januari. Momenteel heb ik last van m'n bekken, kan soms niet meer stappen. Heb sinds gisteren een slangenkussen om mee te slapen, want dat was ook een marteling de laatste tijd. Hopelijk gaat het nu wat beter. Vroeger had ik er enkel snachts last van, maar nu ook overdag als ik lang achter de bureau heb gezeten.

Trientje 16 januari.

Carry

zwanger

Berichtdoor Carry » 27 aug 2005, 09:20

Trientje 16 januari.
Carry: 24 januari, 2de kindje, Duffel (bevallen in Lier)

tina

zwanger

Berichtdoor tina » 27 aug 2005, 13:47

he carry

wij gaan ook in lier bevallen.
zijn jullie ook van lier zelf? wij wel en ga jij ook naar de info avonden in oktober? misschien zie ik je dan daar?

veel succes aan de mama's met de pijnlijke buik ikzelf heb meer last van rugpijn en dan nogwel aan men staartbeentje vervelend gevoel.
voelen jullie de baby ook heel hard schoppen ik voel het elke avond heel hard.

groetjes

Carry

zwanger

Berichtdoor Carry » 29 aug 2005, 09:25

Hallo Tina

Neen, wij wonen in Duffel, maar zitten meestal wel in Lier (ben er ook opgegroeid)
We gaan niet naar de info-avonden. Hebben dat bij onze eerste gedaan.
Naar welke gyn ga jij? Ik ga bij Wuyts. Vind ik een heel goede. Ik weet alleen niet hoe ze bij bevallingen is, want toen ons Lotte geboren werd, was ze juist enkele dagen met vakantie.

Volgende week terug naar de gyn voor een uitgebreid onderzoek. Waarschijnlijk weten we dan wat het is. Vorige keer zei ze dat het 85% opnieuw een meisje zal zijn. Mij maakt het niet echt uit, maar ik denk dat m'n vriend wel graag een jongen had. Maar hij zal ook wel blij zijn met een meisje.

groetjes

Marleen

zwanger

Berichtdoor Marleen » 29 aug 2005, 20:39

Lijstje beetje aanvullen, (is al behoorlijk lang)

Trientje 16 januari.
Carry: 24 januari, 2de kindje, Duffel (bevallen in Lier)
Marleen: 30 januari, 2e kinjdje, AZ-Brugge

Groetjes, en veel succes iedereen

ruca

zwanger

Berichtdoor ruca » 30 aug 2005, 13:12

Hallo greet,
Leuk om te horen dat we de zelfde dag uitgerekend zijn, wij wonen te sint-katelijne-waver(maar zijn beide afkomstig van west-vlaanderen)
wij hebben dokter Bosteels en mogen nu vrijdag nog eens op controle hopelijk weten we dan het geslacht
weten jullie al? of willen jullie het niet weten.
Ben jij al veel bijgekomen?Ik toch al een 7tal kilo
Welke gyneacoloog hebben jullie
groetjes ruca

ruca

zwanger

Berichtdoor ruca » 30 aug 2005, 13:23

hallo greet
Fijn om te horen dat we in het zelfde ziekenhuis gaan bevallen en uitgerekend worden op de zelfde datum. Wij hebben dokter Bosteels en worden daar nu vrijdag verwacht, hopelijk weten we dan het geslacht weten jullie het al?
Welke gyneacoloog hebben jullie?
Ik zie dat je ook last hebt van uw rug, ik ben al een maand thuis omdat ik ook last heb van mijn onderrug en dit straalt door naar mijn been en omdat ik konstant aan heffen ben ben ik moeten stoppen met werken
Ik heb nu wel zo een ondersteuningsband gekocht en voel dat dit toch een beetje helpt
Weet jij soms of dodo&co in mechelen niet meer bestaat of zijn die soms verhuist?
vele groetjes ruca

Greet

zwanger

Berichtdoor Greet » 31 aug 2005, 17:38

Beste Ruca,
Onze gyn is Dr. dufraimont. Maar zij is momenteel op zangerschapsverlof. Wij worden dus nu voortgeholpen door haar assistent, Els Lannoye, een heel fijn persoon. Wij zijn nog maar net op controle geweest bij haar op 22 aug, op 21 weken. De volgende keer is pas 17 okt, in tussentijd gaan we langs bij d huisarts.
Momenteel willen we het geslacht nog niet weten, al heeft de gyn al wel een vermoeden. Ondertussen ben ik een goeie 5 kg bijgekomen.
Van Dodo en Co weet ik niets af, ik zie enkel dat hun vitrines op de Konigin Astridlaan altijd dicht zijn. Wij gaan waarschijnlijk onze lijst in de Kinderplaneet in Tremelo leggen. En jullie ?
Hebben jullie al een doopsuikerwinkel en drukker bezocht?? Naar het schijnt is Valentin op de GRote Nieuwendijk goed?
Groetjes en tot schrijfs misschien

ruca

zwanger

Berichtdoor ruca » 31 aug 2005, 22:01

hallo greet,
Wij gaan onze lijst leggen bij babyjunior in west-vlaanderen omdat de meeste van onze kenissen,vrienden en familie langs daar wonen.
De kinderplaneet in tremelo is de moeite daar heb je keuze genoeg
Ik ben over een paar weken in een winkeltje geweest in duffel dat lijkt me ook wel een intressante winkel om een lijst te leggen, ben je daar al eens langs geweest?(er zijn 2 kinderwinkels in één straat het is de grootste die ik bedoel)
Voor de geboortekaartjes gaan we begin november eens langs bij Bordo in bonheiden we willen een geboortekaartje met een foto en voor de doopsuiker gaan we eens kijken hier in sint-katelijne-waver (ik weet wel niet hoe de winkel heet), we vinden het nu nog te vroeg om te gaan kijken er ligt nu nog veel zomergerief.
En hoe verloopt de zwangerschap? Nog kwaaltjes
vele groetjes ruca

Greet

zwanger

Berichtdoor Greet » 01 sep 2005, 08:34

Hey Ruca,
Buiten de gekende rug- en bekkenpijnen heb ik eigenlijk niet zoveel last.Al slaap ik de laatste dagen weer niet meer zo best (ondanks dat ik net zo'n een zwangerschapskussen heb gekocht).
Gisteren had ik ook voor de eerste maal last van opgezwollen voeten, maar dat zal ook wel met het warme weer te maken hebben. Zelfs vanmorgen waren ze nog gezwollen. iets anders dan ze zoveel mogelijk naar boven leggen zit er niet op denk ik. Heb jij voor de rest nog ergens last van?? Laat maar iets weten hoe het bij Dr. Bosteels was morgen. Want die kleine spruiten groeien snel.
Groetjes en tot hoors

tina

zwanger

Berichtdoor tina » 01 sep 2005, 11:37

he carry

ik ga ook bij wuyts en ben ook heel te vreden met haar. ben maandag nog bij haar geweest en we weten wat het gaat wonden maar voorlopig houden we het nog even voor onszelf. wanneer moet jij terug? ik op 26 sept. ben jij tevreden van het ziekenhuis in lier?
dit is ons eerste kindje en ik weet dus niet hoe het daar gaat zijn he! weet jij of je ergens in lier zwangerschapsyoga kan doen? of iets dergelijks? heb me ingeschreven voor zwangerschapsgym in het ziekenhuis heb jij dat ook gedaan en hoe is dat?
waar ga jij je lijst leggen? in Lier? ik bij dada denk ik.

groetjes

Carry

zwanger

Berichtdoor Carry » 01 sep 2005, 13:39

Hallo Tina

Ik moet maandag terug naar de gyn.
Over het ziekenhuis van Lier was ik heel tevreden. Ze zijn daar echt heel vriendelijk. Ik vond ook dat ze geen oordeel hadden omdat ik epuderale vroeg (wat ze eigenlijk aanraden, na +/-12 uur weeën) en ik geen borstvoeding gaf. De eerste avond was ik aan t huilen toen een verpleegster binnenkwam (ik zag het alleen niet zitten, kon niet uit m'n bed) en die reageerde direct heel lief dat ik haar maar moest bellen als er iets was. Ons Lotte zat ook als enige baby niet op haar 4 uur, maar kreeg om de 3 uur een fles en daar hebben ze nooit moeilijk over gedaan.

Ik ben er nog niet uit waar ik mijn lijst ga leggen. Vorige keer ook bij Dada en was daar heel tevreden. Vooral dat je een kastje krijgt, vind ik een voordeel. Nu zijn we aan t nadenken om bij diana te gaan.

Veel succes

ruca

zwanger

Berichtdoor ruca » 03 sep 2005, 08:25

Hallo greet,
We zijn gisteren dus langs geweest bij de gyneacoloog en ons boeleke is inderdaad goed gegroeid; meet nu een 29 tal cm en ik dacht dat hij een 500gr weegt
alles is voor ons wel niet meer zo duidelijk op de echografie maar het geslacht heeft hij toch met 100% duidelijkheid gezien
we zitten op schema met de groei en het gewicht van ons boeleke maar mijn gewicht zit daar een stuk over ik moet dus een beetje voorzichtig worden, het heeft ook wel te maken met het feit dat ik niet meer werk.
o ja de gyneacoloog heeft het opnomen op video cassette maar was niert zeker dat het er ging opstaan,maar we hebben geluk het stond er toch, plezant om nog eens naar te kijken en ook om te tonen straks aan de grootouders

het enige waar ik eigenlijk last van heb is zuuroprispingen niet alle dagen maar toch bijna.

Wanneer moeten jullie naar de gyneacoloog
groetjes en tot later

Greet

zwanger

Berichtdoor Greet » 04 sep 2005, 19:57

Hey Ruca, wij moeten pas terug naar de gynaecoloog op 15/10, maar op 19/09 naar huisarts. dus het is voor ons nog even wachten voor we onze kleine spruit nog eens gaan zien.
Ik ga de volgende keer ook een video meenemen, want de toekomstige papa kan er door een zakenreis naar Japan spijtig genoeg niet bijzijn. Door die video kan ik het hem toch nadien nog laten zien he. 't is inderdaad allemaal niet meer zo duidelijk, maar ik vind het toch een leuke herinnering. Hopelijk kunnen we de echo dan ook laten opnemen op video. We zien wel. Enfin, ik ga je laten, ik ga me een lekker badje nemen.
Groetjes en tot gauw

ruca

zwanger

Berichtdoor ruca » 06 sep 2005, 15:55

Hallo greet,

alles in orde met de toekomstige mamma en pappa?
Hebben jullie al een kinderwagen gekocht? wij denken er een te kopen van mutsy
Welke badje gaan jullie gebruiken? wij denken er een te kopen van het merk pericles of quax maar ik weet nog van niemand of dit een goed badje is het is zo één waar je het badje kunt uitschuiven

wij denken ook naar alledrie de info-avonden te gaan

groetjes en tot later

Sofie

zwanger

Berichtdoor Sofie » 06 sep 2005, 16:47

Hoeveel kilo zijn jullie tot op heden aangekomen? En vermeld er misschien even bij hoeveel weken je bent. Eerlijke antwoorden aub!!! Ikzelf begin morgen aan week 22, woog voor de zwangerschap 57 kilo, nu 62.

Terug naar “De kindjes van 2006”