zwanger

mirre

zwanger

Berichtdoor mirre » 23 jun 2005, 12:04

heb zonet emailtje verstuurd naar een drukker die scheurkalenders, waarin je zelf een foto kan stoppen...zodra ik meer weet laat ik jullie ook iets weten...

Lili

zwanger

Berichtdoor Lili » 23 jun 2005, 14:01

aha, is nog een leuk idee, iets met een kalender...ze hebben dan een heel jaar plezier :)

Vanessa

zwanger

Berichtdoor Vanessa » 23 jun 2005, 15:32

Eerst wat de naamkeuze betreft: je kan misschien al een aantal zaken bepalen die je belangrijk vindt. Bij ons is dat:
- geen naam die zowel voor meisjes als voor jongens kan dienen, bv. Kim, Chris/Kris
- geen naam die kan afgekort worden tot een roepnaam bv. Frederik wordt gemakkelijk fred, Helena wordt Leen
- geen naam die eindigt op -je of -ke
- geen naam die eindigt op -y
- een naam die internationaal ook goed ligt
- een naam van meer dan 1 lettergreep
- een naam die past bij Simon (onze zoon)

Wat het geboortekaartje betreft: je kan het zelf maken met een foto mits een goede voorbereiding en goede tools. Zelf hadden we bij Simon kaartpapier gekozen met bijpassende enveloppen. We hadden de kaartjes al helemaal klaargesneden en gevouwd met gleufjes om een foto in te schuiven. Binnen was een transparant papiertje gekleefd voor de tekst.(die grotendeels ook al kaar-voor-druk was) De tekst vooraan onder het fotoveld was op voorhand geprint ("Onze liefde heeft handjes en voetjes gekregen").

Daarnaast was de foto al voorbereid: mijn man heeft m.b.v. Corel Draw en Photo Paint een sjabloon gemaakt op standaardfotoformaat waarbij hij een veld voorzag voor de foto en een veld voor de naam en de geboortedatum.

Ik ben om 18u30 's avonds bevallen en de volgende dag in de voormiddag heeft mijn man foto's genomen met een digitaal fototoestel. Hij heeft de foto en de tekst ingevoerd op pc en de foto verstuurd naar Photo Alltech (Gent). Een half uur later lag een pakketje van 100 foto's in sepiakleur klaar. De kaartjes werden voor de tekst gewoon door de kleurenprinter gejaagd (sepiakleur) en na het inschuiven van de foto konden ze dezelfde dag nog verstuurd worden.

Wat het doopsuiker betreft:
Vorig jaar hadden we ronde blikken doosjes met een deksel van Ava papierwaren. We hebben daar ook stickerfolie gekocht. Daarop hebben we enerzijds de naam van Simon gedrukt in vrolijke kleuren en anderzijds een grappige ooievaar met een boeleke. Na wat knip- en plakwerk stond de ooievaar op het deksel van de doosjes en de naam op de zijkant. Het leuke is dat nog veel mensen de doosjes nog gebruiken in de keuken (o.a. voor kruiden), in de hobbyruimte of op kantoor (o.a. voor paperclips).

De kalender, de buxus en de ballon vind ik ook wel leuke ideeën.

Beekje

zwanger

Berichtdoor Beekje » 23 jun 2005, 18:14

Dag dames,

Dit is zalig! Mijn ventje ziet dat dus helemaal niet zitten om over zo'n dingen bezig te zijn. Die ballon vind ik ook super! Gewoon een kaartje drukken met alle gegevens behalve de naam en een gedichtje waarin je op de een of andere manier kunt duidelijk maken wat de bedoeling is van die ballon zodat ze weten dat ze hem moeten opblazen om de naam te weten. Ik vind het eigenlijk wel een super idee. Kan zeker in concurrentie gaan met de foto. Dat doet me er aan denken. Dit is mijn laatste dikke buik en ik wil eigenlijk echt wel een fotoreportage van mijn twee jongens en mijn dikke buik. MIjn gezicht moet niet op de foto's. Gewoon die dikke buik en de jongens. Als aandenken aan mijn laatste dikke buik. En dan kunnen we die misschien gebruiken op een kalender.
Mirre, als je meer nieuws hebt over de kalenders: altijd welkom!

Ons geboortekaartje was de vorige twee keren hetzelfde. Heel simpel. De eerste keer hadden we het laten maken door een graficus en het heeft ons toen meer dan het dubbele gekost dan de tweede keer toen we rechtstreeks naar de drukker gegaan zijn. Gewoon langwerpig hard gekleurd papier met bovenaan vier symbolen die aangepast moeten kunnen worden aan de feitelijke gegevens. Een klok met het tijdstip van geboorte, een weegschaal met het gewicht, een lat met de lengte en een scheurkalender met de datum. Allemaal vrij klein en simpel. Daaronder de naam. En de rest van de gebruikelijke gegevens. Geen tekstje of zo. En de eerste keer was het lichtgrijs papier met witte bedrukking, de tweede keer lichtblauw papier met donkerblauwe bedrukking en het tweede was eigenlijk mooier dan het eerste. Mijn ventje wil eigenlijk weer net hetzelfde maar weer in een ander kleurtje, maar daar ben ik niet zo gek van. Ik zou liever weer eens iets nieuws hebben. Het kaartje was in ieder geval niet standaard, dus dat mag het nu eigenlijk weer niet worden.

Vanessa: wat de naam betreft is het hier ook. Geen ieklank op het einde, geen verkleinwoord, geen Franse naam, geen lange naam, geen Engelse naam, ... Maar toch komen we er niet uit voor een jongensnaam!

Lili

zwanger

Berichtdoor Lili » 27 jun 2005, 13:38

oei, oei wa is het hier rustig zeg !!!

mirre

zwanger

Berichtdoor mirre » 27 jun 2005, 15:14

heb zonet de prijzen binnengekregen van die scheurkalenders met rugschild waarin je zelf een foto kan steken:

Hierbij dan onze prijs voor een blanco rugschild met insteekhoes, met dagblok De Druivelaar:
60 ex. à ¿ 2,57/ex. (excl. Btw 21 %).

de minimum afneming is 50 stuks, maar persoonlijk vind ik dat wel heel veel, ik zou wel graag die kalenders combineren met nog een ander doopsuikertje, ik had gedacht aan zo een 20 - 25 stuks
ik vermoed dat toch enkel de naaste familie en goede kennissen naar zo een kalender zullen grijpen
dus als er eventueel iemand dat ziet zitten om samen met mij een bestelling te doen van 50 stuks laat iets weten (regio gent)
nog doopsuikerideetjes???

Jeroen

zwanger

Berichtdoor Jeroen » 27 jun 2005, 15:23

Dag mama'tjes en papa'tjes (in spé)! Wij verwachten ons tweede kindje op 14 januari 2006. We zijn al volop aan het af tellen.

groetjes!

Jeroen.

mirre

zwanger

Berichtdoor mirre » 27 jun 2005, 15:31

@ jeroen
welkom...en hoe maakt de papa in spe het? ik vraag mij af hoe die papa's die 9 maand bekijken...want jullie hebben eignelijk niet veel aan die voorafgaande maanden he...julli kunnen wel mee op controle enzo...kunnen de baby dan ook wel zien/voelen bewegen....maar das toch nog iets anders dan de mama's die 9 maand al de tijd hebben om een innige band op te bouwen met de baby

mirre

zwanger

Berichtdoor mirre » 27 jun 2005, 15:33

blijkbaar kan men volgend jaar (allee jaar 2007) dan de kalender vervangen door een recent exemplaar...zo is het rugschild herbruikbaar...

Beekje

zwanger

Berichtdoor Beekje » 27 jun 2005, 21:42

Mirre, ik ben volop aan het rondkijken, maar samen doen wordt zowiezo moeilijk omwille van de afstand. Ik zou graag eens langs gaan naar de fotograaf en eens vragen wat het kost om alles te combineren en wat ze haalbaar zien en wat ze gewoon zijn van doen. Ik zeg maar iets: een foto van mijn laatste dikke buik met de kinderen in de gang, een geboortekaartje met een zelfde of andere gelijkaardige foto en mijn jongens in foto op een theelichtje of sleutelhanger of een dergelijke kalender. Geen idee of de fotograaf waar ik heen ga dat ziet zitten en wat ze gewoon is van doen. Ik wil geen mannelijke fotograaf voor zoiets.Ik laat je hier nog weten wat ik te weten gekomen ben.

Gast

zwanger

Berichtdoor Gast » 28 jun 2005, 14:17

kiekeboe ook wij verwachten een spruitje voor 23 januari 2006 en bevalling gaat door gaan in bonheiden.
Veel zomerplezier aan alle ouders in spé

valerie2

zwanger

Berichtdoor valerie2 » 30 jun 2005, 11:50

Hey,

Oh, ik ben nu 10 weken ver, en ik begin mij eindelijk beter te voelen, mijn misselijkheid en vermoeidheid zijn aan het zakken, ik begin terug aangenamer te worden om mee samen te leven hihi.
Morgen vertrek ik samen met mijn ventje voor een weekendje Parijs met ons tweetjes voor onze 5de huwelijksverjaardag!! ik kijk er erg naar uit!!

Ik heb eens iets tofs gezien als geboortekaartje, en ik denk dat wij het zo gaan doen. Een foto van mijn dikke buik (liggend), met het hand van de papa erop die de buik vasthoudt met open hand en onze kleine spruit (de grote zus) ligt met haar hoofdje op de buik. In het zwart/wit, echt mooi hoor. Ik vond het idee van de buxusboompjes de max en ben mij al aan het inlichten waar ik er zo kan vinden in het Gentse

Volgende donderdag 07/07 ga ik terug op controle en nekplooi wordt dan gemeten, ik kijk er naar uit om onze pruts nog eens te zien

Katrien 3

zwanger

Berichtdoor Katrien 3 » 01 jul 2005, 11:11

Hallo,

Alsof er nog niet genoeg Katrienen zijn, zou ik me ook graag aansluiten bij de toekomstige mama's van januari 2006. Het is onze eerst kindje en ik beval, gelijk Liesje in St Lucas in Gent maar dan (normaal gezien) op 2 januari.
Gisteren op controle geweest en alles was in orde. We zijn nu een dikke 13 weken ver en ik begin meer en meer te hopen dat alles goed zal aflopen. De nekplooimeting en dergelijke was heel goed. Nu is het weer aftellen naar de volgende controle, naar het buikje krijgen en het verdwijnen van de vermoeidheid. Mijn misselijkheid is sinds een goede week stukken beter, maar ik ben nog steeds zeer moe. Ik dacht dat het met de warmte was, maar dan zou het de laatste dagen toch moeten gebeterd zijn, niet? Hoe zit het met jullie? Misselijk? Vermoeid?
Succes en tot ...

Katrien

Patricia

zwanger

Berichtdoor Patricia » 01 jul 2005, 14:36

Lili: 1 januari, 2de kindje.
Knuffel: 1 januari, 2de kindje
Heidi: 1 januari. 1e kindje, St Jan Genk ( nog niet zeker)
Linde: 2 januari, 1ste kindje.
Fatiha: 2 januari, 4de kindje.
Beekje: 4 januari, 3de kindje.
Leentje: 5 januari, 1ste kindje.
Cin: 6 januari.
Spookje: 6 januari.
belize: 6 januari
An: 6 januari, 2de kindje. St Jozef Malle
Mirre: 7 januari, 2de kindje.
Muisje 7 januari, 1ste kindje, Dodoensziekenhuis Mechelen
Isabelle 11 januari, 1e kindje, St. Jan in Genk
Vanessa: 7 januari, 2de kindje.
Babet : 8 januari, 2de kindje.
Valerie: 8 januari, 2de kindje, Mariakerke; Jan-Palfijn.
Liesje 9 januari, 1e kindje, Sint Lucas Gent.
Audrey: 10 januari, 2de kindje
Lin: 11 januari, 1ste kindje.
The Alfist: 11 januari, 2de kindje, Mol
pluk 14 januari 1 ste kindje
Elke: 15 januari, 2de kindje.
Eef: 15 januari, 2de kindje, Brasschaat, klina
K: 14 januari, 2de kindje Veurne
Sofie: 16 januari, 1ste kindje, Sint-Augustinus Wilrijk
Trientje 16 januari.
Patricia : 20 januari, 2de kindje, Tielt
Daisy: 23 januari, 1ste kindje
Katrien; 25 januari, 1ste kindje, Deinze, graag thuisbevalling
Valérie 2:28 januari 2de kindje-Merelbeke-UZ Gent
Tinne: 28 januari, Brasschaat, thuisbevalling
reeds mama: 31 januari 2de kindje-lucas-brugge
Linda: 31 januari 1e kindje

Hoi iedereen !

'k Heb mezelf er ook bijgezet voor 20 januari want dan krijgen we een broertje of zusje voor Robbe (bijna 2 jaar) !
Joepie !

Patricia

mirre

zwanger

Berichtdoor mirre » 02 jul 2005, 22:47

gisteren onze derde echo gekregen, dit maal specifiek om de nekplooi te meten: alles in orde (ik weet het: het is geen uitsluitsel, maar het stelt toch al een stuk gerust)
het was een hele duidelijke echo...zo duidelijk dat we zelfs konden zien dat ons zoontje zijn 'wens' in vervulling gaat en dat hij er een broertje bijkrijgt :-))) hij weet het alleen nog niet, we gaan het hem ook niet vertellen tot de geboorte: stel dat de gyn het verkeerd gezien heeft (13 weken is wel vroeg, maar de gyn zou het zeker niet vertellen moest ze niet zeker zijn-denk ik) dan zou die jongen diep teleurgesteld zijn :-))) ik ben ook wel blij dat we er een 2e zoontje bijkrijgen: het is allemaal zo vertrouwd, maar moest het nu toch een meisje zijn dan zou ze even welkom zijn hoor, iedereen wenst ons een koningswens toe, maar ik ga dolgelukkig zijn met mijn twee stoere binken :-))) allee 3 met de papa erbij
volgende echo is over 6 weken en dan is het een heel grondige echo (waarchijnlijk met de bevestiging dat het een broertje wordt) tenzij het lekker tegenspartelt natuurlijk en absoluut niet op de foto wil..want blijkbaar is het een echt woelwatertje...
groetjes...

Katrien (25 jan)

zwanger

Berichtdoor Katrien (25 jan) » 03 jul 2005, 14:48

Hellow dames,

een tijdje niet meer van mij laten horen, we zijn op reis geweest en zaten zonder internet, maar hier zijn we terug.
Nu ben ik dus 10,5 weken, een kwart gepasseerd dus. De eerste echo gehad op 8 weken, het was toen 16,6 mm (perfect op grootte voor die termijn zei gynae) en hartslag 166. kheb toch even traantjes in de ogen gekregen. Op 12 weken mag ik terug. de vrees dat het alsnog verkeerd afloopt ebt een beetje weg, maar ik kijk toch stiekem uit naar een groeiend buikje hoor. nu kan je enkel iets zien als ik iets spannend aan heb. mijn trouwkleed hebben ze proberen aanpassen. Ik hoop dat het nog gaat over 5 weken.

groetekes

xxx

tina

zwanger

Berichtdoor tina » 06 jul 2005, 21:47

heeeeeee jullie vergeten mij altijd op het lijstje te zetten onze spruit komt op 6 januarie! vandaag 2de echo gehad alles was heel goed!!!! alleen heb ik geen nekplooimeting gehad want het kleintje weigerde
goed te gaan liggen voor de meting. voor de rest alles goed hier en daar bij jullie?

Audrey

zwanger

Berichtdoor Audrey » 07 jul 2005, 08:33

Lili: 1 januari, 2de kindje.
Knuffel: 1 januari, 2de kindje
Heidi: 1 januari. 1e kindje, St Jan Genk ( nog niet zeker)
Linde: 2 januari, 1ste kindje.
Fatiha: 2 januari, 4de kindje.
Beekje: 4 januari, 3de kindje.
Leentje: 5 januari, 1ste kindje.
Cin: 6 januari.
Spookje: 6 januari.
belize: 6 januari
An: 6 januari, 2de kindje. St Jozef Malle
Tina: 6 januari
Mirre: 7 januari, 2de kindje.
Muisje 7 januari, 1ste kindje, Dodoensziekenhuis Mechelen
Isabelle 11 januari, 1e kindje, St. Jan in Genk
Vanessa: 7 januari, 2de kindje.
Babet : 8 januari, 2de kindje.
Valerie: 8 januari, 2de kindje, Mariakerke; Jan-Palfijn.
Liesje 9 januari, 1e kindje, Sint Lucas Gent.
Audrey: 10 januari, 2de kindje, St. Augustinus Wilrijk
Lin: 11 januari, 1ste kindje.
The Alfist: 11 januari, 2de kindje, Mol
pluk 14 januari 1 ste kindje
Elke: 15 januari, 2de kindje.
Eef: 15 januari, 2de kindje, Brasschaat, klina
K: 14 januari, 2de kindje Veurne
Sofie: 16 januari, 1ste kindje, Sint-Augustinus Wilrijk
Trientje 16 januari.
Patricia : 20 januari, 2de kindje, Tielt
Daisy: 23 januari, 1ste kindje
Katrien; 25 januari, 1ste kindje, Deinze, graag thuisbevalling
Valérie 2:28 januari 2de kindje-Merelbeke-UZ Gent
Tinne: 28 januari, Brasschaat, thuisbevalling
reeds mama: 31 januari 2de kindje-lucas-brugge
Linda: 31 januari 1e kindje

Hoi iedereen,

Ik heb het lijstje eventjes aangepast.

Een vraagje; gaan jullie na die nekplooi-meting ook nog een trippeltest laten doen om extra zeker te zijn? Ik ben nu 13w2d en de nekplooi was perfect.

Groetjes,
Audrey

Lili

zwanger

Berichtdoor Lili » 07 jul 2005, 09:06

Hallo,
Bij ons doen ze dat samen, bloed trekken voor trippletest en op dezelfde consultatie doen ze de nekplooimeting. Ik laat die trippletest wel doen, is maar een gewone bloedafname, zit niks van risico in dus waarom niet. en ok, der zijn valse resultaten bij maar die zijn er ook bij de nekplooimeting en als je dat beetje realistisch bekijkt en ook goed in je achterhoofd hebt dat dit effectief maar kansberekeningen zijn...

Weten er hier al veel het geslacht? of willen jullie het niet weten? wij moeten nog wachten tot an 20 weken, ben echt benieuwd :)

groetjess
groetjess

mirre

zwanger

Berichtdoor mirre » 07 jul 2005, 09:10

voor de tripletest moest ik eignelijk 2 weken geleden bloed laten prikken, zodat de gyn de bloeduitslag samen had met de echo van de nekplooimeting...ik heb beslist om deze test niet te doen omdat er niet echt een risico is...en omdat het tenslotte zoals al veel keer verteld een kansberekening is en mij dat eventueel voor heel moeilijke keuzes zou stellen (al was het maar op waterpunctie met risico op miskraam)...enfin...wij hebben die dus niet gedaan en de nekplooi was trouwens ook in orde (das natuurlijk geen garantie, maar toch )

Patricia

zwanger

Berichtdoor Patricia » 07 jul 2005, 11:55

Joepie, wij mogen straks voor de 2de keer naar de gyn. Altijd een beetje spannend hé.
'k Ben blij dat ik mag gaan straks want gisteren kreeg ik daar zo'n steken in mijn buik zeg !
'k Zal maar gerust zijn als ik die echo weer zie en als ik dat hartje hoor kloppen.

Patricia

mirre

zwanger

Berichtdoor mirre » 07 jul 2005, 12:13

de gyn kon op 13 weken al zien dat het een jongetje was...over 6 weken moet ik terug, dus misschien dat er dan al het een en ander duidelijker is, maar ze zou het niet zeggen als ze niet zeker was...

Valérie 2

zwanger

Berichtdoor Valérie 2 » 09 jul 2005, 13:51

Hey,
och deze week dacht ik dat ik ging sterven, heb de buikgriep gehad, overgeven en diaree ter zelfde tijd, heb ik nog nooit gehad, amai, maar allé we zijn erdoor, en ondertussen is alles eens vanbinnen gereinigd hé!!

Wij zijn donderdag voor onze tweede echo geweest, en de nekplooimeting, alles is in orde, maar wij hebben nog geen geslacht gezien, dat zal de volgende keer zijn binnen 8 weken (ik ben al aan het aftellen). Ik doe de tripletest binnen 4 weken, ik ben nog jong, en heb weinig risico, maar ik heb het bij mijn eerste ook gedaan en ik denk erover zoals Lilli.

Volgende week vertrekken we voor 2 weekjes verlof naar de zee, oh, dat gaat ons deugd doen, met ons gezinnetje, het is onze eerste vakantie samen

tot binnenkort

tina

zwanger

Berichtdoor tina » 11 jul 2005, 09:19

woendag voor de 2de keer naar degyn geweest nekplooimeting lukte niet omdat het kindje niet goed wou gaan liggen! ik wou echt de uitslag weten maar moet dus nu wachten tot 1 augustus dan moet ik terug. ook nog geen bloed laten trekken ook voor volgende keer.
weet het geslacht nog niet kan je dat zelf duidelijk zien of niet? het is ons eerste. denk een piemeltje te hebben gezien maar weet het dus niet he we zullen wel zien.

groetjes

mirre

zwanger

Berichtdoor mirre » 17 jul 2005, 17:30

amai rustig hier...
ik heb voor het moment een bronchite overgenomen van mijn zoontje en ben dus verplicht om antibiotica te nemen...iets wat ik al weinig doe wanneer ik niet zwanger ben, laat staan dat ik dat dus moet nemen terwijl ik wel zwanger ben..moet weer lukken !! hoop dat het geen negatief effect heeft op de baby hoor... over een paar daagjes op reis voor 14 dagen, hopelijk geen problemen want ik heb absoluut geen zin om daar naar een of andere dokter in het buitenland te moeten gaan..ach we zien wel...2 weekjes relaxen en genieten van de natuur en elkaar...
tot over een goeie 14 dagen..

Terug naar “De kindjes van 2006”