zwanger

Vanessa

zwanger

Berichtdoor Vanessa » 17 jun 2005, 13:28

Even over het geslacht van de baby: wij denken dat we een meisje gaan krijgen. De reden daarvoor is nogal belachelijk: beharing. Vorige keer was ik zwanger van een zoontje en moest ik na een epileerbeurt (benen, oksels) mij lang geen zorgen maken over opschietende sprietjes. Nu lijkt het even snel terug te komen als buiten de zwangerschap.

Mijn man zegt nu dat de concentratie mannelijk hormoon in mij vorige keer laag was omdat ik het moest "delen met" of "afstaan aan" de baby. Nu zou dit niet het geval zijn aangezien het waarschijnlijk een meisje is.

Het is wel een pseudoverklaring die nergens op steunt. Voorlopig blijft het dus afwachten.

tina

zwanger

Berichtdoor tina » 17 jun 2005, 13:34

beste A

ik hoop dat het verder goed gaat in je zwangerschap.
mijn gyn is dr.wuyts dat is een vrouw en ik ben zeer tevreden over haar wie is jou gyn?
woon jij ook in Lier?

A

zwanger

Berichtdoor A » 17 jun 2005, 15:07

Nee, wij wonen niet in Lier. Wij gaan zeer binnenkort voor de eerste keer naar Dr Dobbelaere. Vorige zwangerschap is misgelopen (vroeggeboorte in Herentals). Heb jij al kinderen? En valt het in het ziekenhuis van Lier goed mee?
Ik heb momenteel wel wat problemen om op dit forum te raken. Kan ik je ev. via ander weg ook bereiken? Groetjes

Beekje

zwanger

Berichtdoor Beekje » 17 jun 2005, 16:15

Vanessa,

Ik vind je uitleg wel grappig, maar ik vrees dat ik je moet ontgoochelen al zeg ik daarmee niet dat het niet kan zijn. Ik heb twee jongens en 'alles' groeide veel sneller tijdens mijn zwangerschappen!

Valérie 2

zwanger

Berichtdoor Valérie 2 » 17 jun 2005, 18:11

Hey,

Gisteren voor de eerste keer een echo gehad bij de gynecoloog. Alles in orde, hartje zien kloppen, het was de max!! Ik ben nu 7 weken en 6 dagen, de uitgerekende bevallingsdatum is 27 januari, ik zat er dus niet ver naast. Ik ben gans de dag door onpasselijk, en ben heel erg moe. Ik heb er hier eentje rondkruipen van 10 maand wat het nog extra zwaar maakt. Maar ja, het was onze keuze, en we willen zeker niet dat zij er iets van ondervind dat mama haar soms niet goed voelt, dus we blijven alles met een grote glimlach doen hé!! Mijn volgende afspraak bij de gynecoloog is 7 juli voor de nekplooimeting
Bij ons eerste, dat een meisje is, wisten we het geslacht niet tot op de bevallingstafel. Nu willen we het wel op voorhand weten, we hopen op een jongen, maar zijn even blij met een meisje hoor!!

Ook ik heb een buik gelijk ik al 5 maand ver ben!! De mensen geloven niet dat ik nog maar 8 weken ben, maar ja, mijn lichaam was nog niet volledig gerecupereerd sinds de laatste bevalling, ik zal het daar maar op steken hihi

mirre

zwanger

Berichtdoor mirre » 20 jun 2005, 08:54

hallo dames
dit weekend op spoedcontrole bij de gyn...had vorige week do en vrij bruinverlies...maakte mij niet echt zorgen omdat er niet echt bloed bij te pas kwam...zaterdag was er dus wel bloed te zien...roze slijm...paniek dus en ik mocht naar de gyn voor echo...blijkbaar is alles in orde, alleen de innesteling is heel laag en ligt vlak voor de baarmoedermond, maar dat is nog geen reden tot paniek zegt mijn gyn...omdat de onderkant van de baarmoeder in verhouding met de rest heel sterk uitzet...ik was niet echt gerust gesteld vooral niet omdat ik vannacht last gehad heb van 'trekkingen'aan de linkerzijde van mijn onderbuik...ik weet dat als het nu verkeerd afloopt het een teken is dat er iets niet echt in orde was met het vruchtje, maar ik zal maar gerust zijn als ik mijn babietje gezond en wel in mijn armen hou :-))
we doen het wel rustig aan vandaag hoor...vooral met dat warme weer :-)))

Vanessa

zwanger

Berichtdoor Vanessa » 20 jun 2005, 11:11

Valérie 2,

Ik zit zo'n beetje in dezelfde situatie. Ik heb er ook eentje van 11 maanden en ik ben nu 11 weken ver. Gelukkig begint de moeite af te nemen en ga ik mijn "stralende periode" tegemoet. Nog even doorbijten dus, binnenkort voel je je waarschijnlijk heel wat beter. Na de geboorte zal het wel niet gemakkelijk worden maar na verloop van tijd is het dubbele vreugde.

Eigenlijk hebben we vlak na de geboorte van de eerste (Simon) beslist dat er snel een tweede zou volgen, bij voorkeur als Simon 1,5 tot 2 jaar oud zou zijn. 't Zal nu iets minder dan 1,5 jaar zijn maar 't komt er niet op aan. Zelf zou ik het triestig vinden als onze Simon lang alleen thuis zou zijn. Voor jou was die overweging blijkbaar ook belangrijk.

tina

zwanger

Berichtdoor tina » 20 jun 2005, 11:34

beste A

dit is ons eerste kindje maar heb al van veel mama's gehoord dat Lier heel goed is om te bevallen in oktober zijn er ook info avonden in het ziekenhuis wij gaan er alvast naar toe. als je wil kan ik je de datums doorgeven en dan kan je nog zien of je ook wilt komen.
je kan me ook via e-mail bereiken flufie2@hotmail.com.

mirre
ik wens je heel veel sterkte en geluk en hoop dat alles goed komt!!! ik duim voor je!

Valérie 2

zwanger

Berichtdoor Valérie 2 » 21 jun 2005, 09:48

Hey Vanessa,

ja wij wouden ze ook snel op elkaar, bij ons was het vooral dat we dan uit die flesjes en pampers en middagdutjes zijn. Na een paar jaar kunnen we uitstapjes maken met het gezin zonder te moeten uitkijken voor de een zijn middagslaapje of zo. Het is een heel bewuste keuze, het zal inderdaad zwaar zijn, maar ik denk dat het ook zwaar is met eentje die al 4 jaar is hoor, die vraagt toch ook veel aandacht hé (zo trek ik mij een beetje op hihi)

zeg ik heb nog een vraagje: ik heb al 2x zo een harde stamp in mijn buik gevoeld, net alsof op het einde van de zwangerschap als het kindje stampt. Zou dit kunnen dat ik dat kind al zo goed voel (ben nog maar 8 weken). Het is echt niet pijnelijk maar echt te vergelijken met de schoppen die je van een kindje krijgt. Ik heb wel al gehoord dat ge bij een tweede het kindje rapper voelt bewegen dan bij een eerste, maar is dat niet heel snel?? Ik hou mijn hart al vast wat het dan bij een paar maanden zal zijn hihi!! heeft er dat nog iemand??

Vanessa

zwanger

Berichtdoor Vanessa » 21 jun 2005, 13:23

Valérie 2,

8 weken is wel heel vroeg daarvoor. Als ik mij niet vergis dan kan je de baby beginnen te voelen tussen de 15de en de 22ste week en bij een volgende zwangerschap meestal iets vroeger dan bij de eerste.

Vorige keer dacht ik ook dat ik al lichte schopjes voelde toen ik 13-14 weken ver was en nu ik 11 weken ver ben heb ik hetzelfde gevoel. Het is wel zo licht dat ik er aan twijfel. Ik popel in elk geval om die handjes en voetjes weer duidelijk te voelen.

Veel geluk!

Katrien 2

zwanger

Berichtdoor Katrien 2 » 21 jun 2005, 14:22

Mirre,

Veel sterkte ! Hoe gaat het er nog mee ? Nog altijd last van pijn ?

Gisteren ben ik ook op spoedcontrole bij de gyn geweest nadat ik zondagnacht plosteling begon te bloeden (was precies of ik mijn maandstonden had). De bloeding is na een uurtje gestopt, maar ik was toch ongerust. Na de controle bij de gyn bleek alles in orde te zijn. Het hartje klopte goed en alles zag er normaal uit. Maar ik blijf wel pijn hebben, precies of ik mijn maandstonden ga krijgen. We zijn er dus nog niet echt gerust in. Ik probeer dan ook zo weinig mogelijk rond te lopen en ik laat mijn man onze dochter verzorgen. Het blijft voorlopig afwachten.
Een goed teken is dat ik nog altijd veel last heb van misselijkheid. Het is de eerste keer dat ik het echt plezant vind dat ik misselijk ben ! Zo weet ik tenminste dat alles voorlopig nog goed gaat.

mirre

zwanger

Berichtdoor mirre » 21 jun 2005, 16:25

@katrien 2
hier is voorlopig alles nog goed...enkel een af en toe kloppend gevoel in mijn linker onderbuik...maar toch steeds weer met een bang hart naar het toilet...pfffff
ben ff gaan piepen hoever je bent en als ik goed ben nu zo een 9 weken...bij mij zijn het er bijna 12...mijn gyn vroeg mij ook of ik nog misselijk was enzo...das wel veel verbetert bij mij...af en toe nog wat, maar dat kan ook zijn van de zenuwen he :-)))ik mocht ook geen grote kuis beginnen zei ze, dus mijn ventje is ook druk in de weer zodat ik mij zo rustig mogelijk kan houden...allee, we kunnen samen duimen voor een goede afloop (wat zeker wel het geval zal zijn) groetjes en positief denken (probeer ik ook :-) mirre

Beekje

zwanger

Berichtdoor Beekje » 21 jun 2005, 19:14

Valerie en Vanessa,

Ik lees dat jullie bewust gekozen hebben om ze snel na elkaar te krijgen en dat was hier ook. Mijn eerste twee schelen 13.5 maanden. Dat zwanger zijn was dus wel wat lastig, zeker als ze ineens zeggen op zes maanden dat je best de baby niet meer draagt. Mijn oudste was een vrij zware baby en ik mocht hem zogezegd niet meer te veel dragen toen hij 10 maanden was, maar ik heb me daar niet te veel van aan getrokken. Er was ook niet echt een reden, gewoon het gewicht werd zogezegd te veel. Ik heb hem wel vrij vroeg geleerd om tegen mij op te gaan stappen zodat ik hem niet meer te veel moest tillen van de grond tot op mijn arm. Nu hebben we bewust meer tijd tussen gelaten omdat ik vond dat ik anders mijn bewegingsvrijheid helemaal kwijt was met drie aan dat tempo. En dus lijkt dat derde nu een klein beetje een achterkomertje. Maar het zwanger zijn is niet minder lastig nu er hier twee rond lopen van twee en drie (ze zullen drie en vier zijn tegen dat de baby er is of toch ongeveer). Integendeel. Ze willen al eens een dagje naar een pretpark en mama moet overal mee op, maar in een piratenboot en een rups word je nog sneller misselijk. Kan ik jullie verzekeren.

Mirre en Katrien,

Hoe is het ondertussen met jullie. Alles okee.

Hier gisteren de nekplooimeting gehad (morgen 12 weken) en alles was okee, dus we zijn weer een stapje verder.

Kim

zwanger

Berichtdoor Kim » 22 jun 2005, 07:56

Dag zwangere lotgenoten,

ik heb gisteren bevestiging gekregen dat ik zwanger ben. Ik ben ongeveer 8 weken ver en de baby wordt verwacht 31 januari.
Ik heb ook al een dochtertje lopen (kruipen) van 11 maanden, dus ook vrij snel na de eerste zoals Valerie2, Vanessa en Beekje. Het was een bewuste keuze omdat we dan sneller uit de pampers zouden zijn en vooral dat ze echte speelkameraden kunnen zijn.

@ Valerie 2: he, ik heb een paar dagen geleden ook zo'n hele harde shoppen gehad in mijn buik, net zoals mijn dochter op 8 maand in de buik ! Heel heel raar vond ik dat, maar dat kan helemaal nog niet de baby zijn! Mijn baarmoeder die zich even verlegde ??!!??

Verder wens ik aan iedereen een aangename zwangerschap. Ik vond het de eerste keer maar niks en hoop dat ik het nu wel leuker ga vinden. Voor mij hoeft die zwangerschap niet zo lang te zijn hoor !

Groetjes,
Kim.

Katrien 2

zwanger

Berichtdoor Katrien 2 » 22 jun 2005, 08:07

Mijn krampen zijn terug aan het minderen en sinds maandag ochtend heb ik geen bloedverlies meer gehad, dus ik voel mij al een stuk geruster :-) !
En vanmorgen op de trein werd ik zo misselijk als iets, dus dat zit ook wel goed :-).

Kim, welcome to the club !
Mijn eerste zwangerschap vond ik ook alles behalve plezant, maar ja, dat kleine hummeltje dat achteraf in je armen ligt, maakt natuurlijk alles goed :-) !

Vanessa

zwanger

Berichtdoor Vanessa » 22 jun 2005, 12:10

Beekje en Valérie 2,

Wij zijn ook van plan, als er nog een derde en eventueel een vierde (echt maximum) komt, om er een langere tijd te laten overgaan. We zouden dan wachten tot de oudste 4 à 5 jaar is. We wilden vooral Simon niet lang alleen laten: zo kan hij snel "sociaal" leren zijn en hij heeft een spoeelkameraadje. Ik hoop wel dat het niet gaat zoals bij mijn schoonouders: zij hebben twee zonen gekregen in 22 jaar, op de derde was het 6 jaar wachten en op de vierde nog eens 6 jaar. Zo blijf je bezig.

Mirre en Katrien 2,

Ik zou mij niet te ongerust maken. Ik heb op Artsennet.nl gelezen dat je in geval van bloedverlies tijdens de eerste drie maanden zwangerschap best zo snel mogelijk op controle gaat voor een echo. Laat die een levend vruchtje zien, dan is dan kans klein (5 procent) dat je alsnog een miskraam krijgt.

Bij mijn eerste zwangerschap had ik ook bloedverlies op 9 weken. Toen ik de volgende ochtend op controle ging bleek de ontwikkeling van de vrucht gestopt op 6 weken. Dat resulteerde in een miskraam. De vorige keer had ik op 9 weken een vrij massief bloedverlies. Bij de spoedcontrole bleek het vruchtje goed ontwikkeld en intact maar de placenta was ietsje losgekomen. Ik heb toen 2 weken moet rusten (niet plat gelukkig) en alles is geheeld.

In elk geval wens ik jullie een rustige periode toe.

tina

zwanger

Berichtdoor tina » 22 jun 2005, 17:35

ik heb eens een vraagje?
vinden jullie het ook zo moeilijk om een gepaste naam te vinden voor jullie kleine spruit?
hij/zij moet er tenslotte een heel leven mee rondlopen he!
en zo een namen boek, sorry hoor maar dan weet je het al helemaal niet meer!
mijn man is voor ouderwetse namen en ik meer voor moderne dat maakt de keuze er helemaal niet makkelijk op!!!
is er hier nog iemand die de geboorte kaartjes en doopsuiker zelf wilt maken of heeft gemaakt? en waar hebben jullie dan je inspiratie gevonden?
aangezien ik al thuis zit zou ik dit allemaal zelf willen doen en daarom zijn tips altijd heel leuk!!

veel succes aan al de mama's en rust wat met dit weer he!!!

groetjes

Beekje

zwanger

Berichtdoor Beekje » 22 jun 2005, 20:51

Tina,

Ik heb dus dezelfde problemen. We hebben al twee jongens en komen echt niet meer overeen over een jongensnaam. De eerste is genoemd naar zijn papa. Willem en de papa Wim. De tweede was gewoon een naam die we echt graag horen. Wout. Willem horen we natuurlijk ook graag, want anders neem je dat niet. Maar nu lukt het dus echt niet om nog een goede jongensnaam te vinden. Er is al van alles gepasseerd. En die lijsten helpen voor ons dus ook niet omdat er veel te veel namen in staan waar je niets aan hebt en die absoluut niet passen met het soort namen dat je kiest. Een meisjesnaam is hier geen probleem.

De doopsuiker ben ik de eerste keer in ava-papierwaren gaan halen? Houten dingetjes waar ik zelf netjes aan heb gehangen met naamkaartjes en doopsuikder. De tweede keer was het iets gelijkaardigs en waren het houten puzzels. Ik twijfel of ik er deze keer weer zelf tijd in zal steken. Ik ben namelijk niet echt een knutseltalent en uiteindelijk vond ik ze niet honderd procent mijn gedacht. Langs de andere kant zagen we het niet zitten om 1.5 tot 2 euro te betalen voor iets dat veel mensen gewoon niet bijhouden. Wij moesten immers toch 150 stuks of zo hebben en ik vond dat veel geld voor 'niets'. Met het geboortekaartje hadden we dat al net zo. Ik vind die met foto's zalig, maar wij vonden dat veel geld voor iets dat bij de meeste die het krijgen toch in de papiermand beland.

Maar het is nu ons derde en eigenlijk wil ik het deze keer allemaal wel. De doopsuiker die ik graag heb (ik ben weg van zo'n kleerkast met kleine kleertjes of kleine pampertjes), een geboortekaartje met een foto, een babyborrel, ....

Uit ervaring (amaai, ik klink oud) weten we dat de eerste keer speciaal is en dat er veel mensen komen, maar dat er bij een tweede al de helft weg blijven. En dat blijkt niet alleen bij ons zo geweest te zijn. En dan hebben wij zoiets van: moeten wij een geboortereceptie betalen waar ze in groepjes naar toe komen om elkaar te zien, ons een cadeau te geven omdat ze anders niet durven komen, maar niet omdat ze het geven als blijkt dat de baby welkom is, veel te veel te drinken en ons eigenlijk maar op de zenuwen te werken. Versta me niet verkeerd: er zijn heel wat mensen voor wie ik het graag zou betalen en die terecht op zo'n receptie aanwezig zijn. Maar zijn er ook niet altijd heel veel mensen die er alleen maar zijn omdat het met een receptie is? Ik weet het niet. Jullie mogen dat weerleggen als jullie er ervaring mee hebben. Wij twijfelen dus echt. Zeker als je de prijs van die recepties hoort. 25 euro per persoon is niets. Als je 100 geboortekaartjes verstuurt, moet je er ook op rekenen dat er 200 personen op je receptie komen. Zonder de kinderen er bij te rekenen, want er zijn toch vrij veel gezinnen met al meer dan één kind. Plus moet je ofwel een zaal met een speeltuin kiezen of je moet bijkomend een springkasteel of dergelijke huren. Dat kost geen fortuin, maar het komt er toch maar weer bij.

Dus dames, jullie horen het. Dilemma's alom. Alle suggesties zijn welkom!

mirre

zwanger

Berichtdoor mirre » 23 jun 2005, 10:01

hier wel geboortekaartjes met foto...ik doe het ontwerp van mijn kaartje zelf en samen met de fotografe zal ik wel tot een deftig resultaat komen :-)))
geen geboortereceptie...de mensen zijn welkom in het ziekenhuis en na een seintje ook bij ons thuis...de mensen die niet willen komen of geen tijd kunnen maken, die komen dan maar niet...
die recepties zijn zowat een echt hype aan het worden, maar geef mij maar de ouderwetse manier van bezoek (alhoewel ik denk dat als je een grote familie hebt het dan wel best druk kan worden en je hebt je rust eigenljik wel nodig die eerste dagen)
je kan misschien met bonnetjes werken...een aantal per persoon en de rest moeten ze zelf bijbetalen...sommigen zullen dat niet gepast vinden, maar ik denk dat het de enige manier is om de kosten een beetje te drukken...
en diegenen die jouw babietje niet komen bezoeken, het zij zo...ik zou daar niet wakker van liggen zunne
groetjes

mirre

zwanger

Berichtdoor mirre » 23 jun 2005, 10:05

en qua namen...pfffffffff, hier hetzelfde...ik vind voor een eerste dat het makkelijker is dan voor een tweede...derde...vierde... :-)
de namen moeten toch een beetje bij elkaar horen...en wij willen nu ook weer niet de populaire namen geven, gelukkig staan wij bekend als nogal tegendraads :-))) zodat een niet zo gangbare naam vlugger aanvaard wordt bij ons :-))
maar mijn man en ik zijn er echt nog niet uit hoor...alhoewel we gisteren toch al tot een compromis gekomen zijn :-))) maar het is nog een paar maanden dus alles kan nog veranderen bij ons

Lili

zwanger

Berichtdoor Lili » 23 jun 2005, 10:18

hallo,
wij hebben bij de eerste ook het geboortekaartje en de doopsuiker zelf gemaakt en ben van plan dat deze keer ook weer te doen. vind het toch een stuk persoonlijker dan de kaartjes die je bij de drukker kan krijgen, wij hebben vorig jaar in de zelfde week twee keer hetzelfde kaartje gekregen, was mel heel mooi kaartje hoor maarja, daardoor kiezen de mensen het ook meer he :) maar langs de andere kant steek je er dan ook wel veel tijd in, naar de drukker gaan kost maar een half dagje tijd he :) wij werken zoiezo wel met een foto omdat ik fotografie studeer :) Ik ben zelf niet zo voor die klassieke doopsuikers en zoek altijd achter iets wat nog te gebruiken valt omdat ik het anders zo een zonde vind van het werk en het geld als het uiteindelijk toch in de vuilbak terrecht komt. Voor ons vorige hadden we kleine buxusboompjes gekocht, juist groot genoeg dat het al een echt bolletje was, in een terracottapotje met veel mos rond de stam. ik had ook een witte strik rond het potje gedaan en er zat een soort vlagje in met een gedichtje wat beetje uitleg gaf over de verzorging van dat soort buxus plus dat ze als ze dat plantje in de tuin zetten en goed verzorgen dat ons zoontje dan wist dat ze hem welkom heten in deze werel (en dat hij als hij 18 is nog wel es ging komen kijken hihi). zo iets. hebben daar echt veel toffe reacties op gehad en ik kom effectief bij veel vrienden da boompje weer tegen :) en het heeft heel weinig gekost.

maar nu ben ik nog op zoek achter een ideetje hoor.
groetjes

Beekje

zwanger

Berichtdoor Beekje » 23 jun 2005, 10:57

Mirre, dank je. Ik ben blij dat ik niet alleen sta met de receptie.
Lili, dat klinkt inderdaad zalig. Waar haalde je die boompjes dan? Wij hebben dat gedaan met ons huwelijk voor ons ouders. We wilden dat niet in de kerk omdat we heel veel tranen zouden hebben en een huwelijk hoort toch vrolijk te zijn. Dus waren we de dag voordien naar de buren van onze ouders gestapt met een boom van een meter twintig hoog of zo met daaraan een gedichtje dat ik gemaakt had over het feit dat ze ons hadden laten groeien en dat we nu zelf verder zouden groeien door voor elkaar te zorgen, maar dat we nooit helemaal uit hun leven zouden verdwijnen en dat we nog vaak hun steun zouden kunnen gebruiken of zo. De buren hebben dat 's morgens vroeg aan de deur van ons ouders gezet (wij zijn niet meer terug thuis gaan slapen) en dus vonden onze ouders dat buiten alle drukte en waren de tranen gevloeid voor ze effectief in de kerk kwamen.
Ergens zou het dus super zijn als we iets gelijkaardigs konden doen voor een baby, maar ik zou niet weten waar ik zo'n boompjes in zo'n aantal moet gaan halen en hoe duur zoiets is. Ik vind het in ieder geval een super idee!

mirre

zwanger

Berichtdoor mirre » 23 jun 2005, 11:13

ik vind die boompjes een prachtidee...maar ik zou er dan ook nog suikerbonen aanhangen...want persoonlijk vind ik dat het leukste aan babybezoek (en de baby en gelukkige ouders natuurlijk :-)))
mijn zus had van die kleine glazen potjes met een kurk en dat gebruik ik nu nog om suiker bij de koffie te serveren (er zat zo een klein houten pollepeltje bij) maar ik moet eerlijk zeggen: van al der rest van doopsuiker heb ik niks overgehouden (vooral niet die kartonnen doosjes ed.)
wel een metalen doosje waar mijn zoontje zijn siskaart enzo allemaal inkan als hij op logement gaat en een glazen potje (ook met kurkstop) waar we zijn tandjes inbewaren...maar al de rest...noppes, al de beertjes en frulletjes, je hebt mensen die dat allemaal bijhouden, maar ik ben eigenlijk al niet aan al die dingesen dus iets waar je achteraf nog iets mee kan doen, lijkt me leuk (ik persoonlijk dan he :-)))
moesten we nu moeten bevallen rond kerst dan konden we kerstballen beschrijven met de naam enzo...maar we zijn allemaal een beetje later he :-)))
schrijven jullie nog ideetjes neer? dan kunnen we samen brainstormen :-)))

Lili

zwanger

Berichtdoor Lili » 23 jun 2005, 11:23

heey allemaal,
die boompjes heb ik gekocht bij een collega van me die buxussen kweekt, heb 0.5 euro per stuk betaald, denk wel dat dat een vriendenprijsje was :) potje in de stock aan 12cent geloof ik en dan nog stokjes, lint en wa papier. heb de kaartjes met gedicht zelf geprint dus alles samen denk ik dat het per stuk rond de 90cent was.

die kerstballen had ik ook al aan gedacht, da leek mij ook heel leuk maar inderdaad, we bevallen allemaal beetje te laat he. en in januari is er zo niks van feesten waar we inspiratie kunnen uithalen he, driekoningen maar da lijkt mij maar niks :)

vrienden van ons hebben zelf met een soort klei da je kan bakken in twee kleuren worstjes gemaakt en daaruit dunne plakjes gesneden, als je die dan bakt in de oven wordt dat keihard. een tandenstoker in gestoken en achteraan het plakje een stuk magneet geplakt. zo hadden ze een lolly-magneet die hangt bij ons ook nog altijd aan de frigo :)

allé, laat de ideeen maar komen he :)

mirre

zwanger

Berichtdoor mirre » 23 jun 2005, 11:37

collega van mij (in april bevallen) had haar geboortekaartje in de vorm van zo een jaarkalender gemaakt...midden foto van baby...links en rechts de kalender gedrukt...met rond de datum van geboorte een cirkeltje
wij zitten natuurlijk nog in een betere periode om zoiets dergelijk te doen...misschien scheurkalenders met de ipv de gebruikelijke reclame op het kartonnetje een foto van het babietje of foto van het gezinnetje :-)) volgens mij moeten die dingen wel blanco te krijgen zijn...maar prijs? volgens mij zal dat duur zijn...
ook leuk voor een geboortekaartje vond ik het kaartje met een ballon aan bevestigd, in de ballon was een naamkaartje verstopt ...je moest dus eerst de ballon opblazen...laten ploffen en dan wist je de naam van hun baby...eventueel wat confetti bij voor het nog leukere opkuiswerk achteraf :-))))

Terug naar “De kindjes van 2006”