zwanger

The Alfist

zwanger

Berichtdoor The Alfist » 28 mei 2005, 22:02

Hoi,
Hier ook al een dikke buik. UItgerekend voor 11 januari. Ik geef les in het eerste leerjaar en gisteren toen het zo warm was was het turnles. We gingen buiten met water spelen ipv te turnen en ik deed een short en t-shirt aan want de juf wordt gegarandeerd toch ook heel nat met waterspelletjes. Tijndes die 50 minuten les hebben 3 kinderen gevraagd of er een baby in mijn buik zit ! 3 ! Ze zijn 6 en 7 jaar !!!!! Ik dacht HELP als die bengels dat al zien wat moet dat dan niet bij grote mensen zijn....
Ik ga pas 9 juni naar de gyn en dan wil ik het pas bekend maken. Vandaar dat ik bovenstaande lijst ook nog niet aanvul want hier leest familie mee.
Dada !

reeds mama

zwanger

Berichtdoor reeds mama » 29 mei 2005, 22:42

hallo, vandaag verteld en iedereen was blij en verrast. ook ik heb al een iets dikkere buik, had begin deze maand nog nieuwe kleren gekocht en toen ik mijn broek wou aandoen spande ze al. ik heb ons klein meisje een tshirt aangedaan met een tekst op, maar ze wou haar niet omdraaien eerst en het duurde een tijdje tegen dat ze het door hadden.

@ cin jammer voor jullie, kan niet begrijpen wat jullie nu voelen, maar zoals velen zeggen is het een oplossing van de natuur. is natuurlijk maar een schrale troost. veel sterkte

Eef

zwanger

Berichtdoor Eef » 30 mei 2005, 09:37

Hoi zwangeren onder ons!

Ik ben vrijdag naar de gyn geweest en met een klein hartje moet ik zeggen.
Een kans dat het mis was zat er erg in daar mijn man drager is van een translocatie en ik hierdoor al 3(4) miskramen heb gehad.
Gelukkig zitten ik en de gyn op de zelfde golflengte. Alles gaat tot nu toe goed en de start is genomen. Ik mocht zelf beslissen wanneer ik terug op controle mocht komen. Dus mag ik do 16/06 al terugkomen. Als alles meezit vertrekken we daarna op een wel verdiende vankantie van 3 weken naar Spanje. Als ik terugkom en de zwangerschap verloopt naar wens wacht me nog een vruchtwaterpunctie. Ik hoop nu héél stilletjes dat deze baby na alle miserie en verdriet ons nu eindelijk gegund is. Want na deze zwangerschap wil ik er echt mee stoppen, ik wil terug rust in m'n lichaam je weet wel, je homaanhuishouding, kwaaljes, emoties, ziekenhuizen,... ik heb er m'n buik van vol.
Ik duim voor iedereen en tot schrijvens!

lotte

zwanger

Berichtdoor lotte » 30 mei 2005, 10:21

Hallo allemaal!
Ik ben uitgeteld voor 25 januari. Hoe komen jullie zo snel bij de gynaecoloog en aan een echo? Ik heb pas 16/6 mijn eerste afpraak, dan nog na lang aandringen omdat ik een auto immuumziekte heb.
Ik heb ook geen antistoffen voor toxoplasmose, weet iemand heel precies wat je dan niet mag eten?

Vanessa

zwanger

Berichtdoor Vanessa » 30 mei 2005, 10:53

Dag Lotte,

Van de website van Kind en Gezin:

Hoe voorkom ik besmetting met toxoplasmose?

Eet geen rauw of half doorbakken vlees, rauw gehakt, filet américain of rosbief.Eet wel goed doorbakken vlees.

Was grondig of schil alle groenten en fruit.Was snijplanken en kookgerei grondig na contact met rauw vlees.Was regelmatig je handen.Was zeker je handen na contact met katten. Laat de kattenbak door iemand anders schoonmaken. Als dit niet mogelijk is, maak de kattenbak dan elke dag schoon en doe dit met handschoenen aan.

Werk je in de tuin of verpot je planten, draag dan handschoenen. Was daarna je handen.

Vanessa

zwanger

Berichtdoor Vanessa » 30 mei 2005, 10:56

Nog een aandoening waarvoor zwangere vrouwen moeten opletten is listeriose (listeria-bacterie). Kind en Gezin geeft de volgende raad:

Hoe voorkom ik listeriose?

Let heel goed op de houdbaarheidsdatum bij voedingsmiddelen.

Verwarm etensresten en kant-en-klare maaltijden altijd tot kokend heet.

Was je handen, messen en snijplanken goed na het hanteren van ongekookt voedsel.Hou niet bereid vlees weg van ander voedsel.Was rauwe groenten grondig.

Eet geen:
rauwe dierlijke producten (rauw vlees, rauwe vis, rauw ei ...)
niet-gepasteuriseerde melk
zachte kazen van rauwe melk ('au lait cru'): mozzarella, brie, camembert, enz.

Eet wel gekookte, gepasteuriseerde of verhitte voedingswaren.

Hou ook op reis of op restaurant rekening met deze tips.

lotte

zwanger

Berichtdoor lotte » 30 mei 2005, 11:01

Mijn huisarts vermeldde inderdaad al dat ik geen chocomousse, kazen en dergelijke mocht eten...zo zulen er nog wel dingen zijn die me niet opvallen eh, zoals ijscrème bijvoorbeeld, mag dat wel? Zo zijn er veel dingen vind ik die niet heel duidelijk zijn.
Alvast bedankt voor de tips

Vanessa

zwanger

Berichtdoor Vanessa » 30 mei 2005, 11:27

Waarschijnlijk heeft jouw huisarts chocomousse vermeld omdat die (toch in mijn huisrecept) bereid wordt met rauwe eieren. Ik zou niet zover gaan om alle lekkere dessertjes af te schrijven. Als je een bereiding maakt moet je er gewoon op letten dat je verse producten gebruikt die altijd voldoende koel bewaard zijn. Producten uit de reguliere warenhuizen voldoen ook aan deze kwaliteitsstandaard.

Verder laat je gewoon je gezond verstand spreken. Zelf maak ik bv. graag lasagne of ciabatta met mozzarella in de oven. Normaalgezien moet ik mozzarella vermijden maar aangezien de oven zodanig verhit beschouw ik dit niet als gevaarlijk.

Gast

zwanger

Berichtdoor Gast » 30 mei 2005, 16:31

hallo, mag ik ook op het lijstje?

Knuffel uitgerekend voor 1 januari 2de zwangerschap
net echo gehad, 10 weken ver
2.1 cm

doei

reeds mama

zwanger

Berichtdoor reeds mama » 30 mei 2005, 23:40

@ eef spannend zeker zo bij de gyne, hopelijk gaat alles goed voor jullie en kun je ook genieten van jullie vakantie.

ik ga morgen eens bellen voor een afspraak, maar vind het nu ook wel makkelijk bij dokter ,want die kan ook een echo doen ben vandaag weer geweest, omdat ik nog altijd hoofdpijn heb. en ja ik heb sinusitis en mag geen medicatie nemen alleen daflagan. hopelijk duurt het geen 9 maand heb ook nog eens bloed laten prikken voor controle van het hcg, want ik ben toch bang van die medicijnen morgeavond bellen voor uitslag.

groeten

An

zwanger

Berichtdoor An » 31 mei 2005, 09:26

Ik heb mezelf ook ingevuld, voor 6 januari

Lili: 1 januari, 2de kindje.
Heidi: 1 januari.
Linde: 2 januari, 1ste kindje.
Fatiha: 2 januari, 4de kindje.
Beekje: 4 januari, 3de kindje.
Leentje: 5 januari, 1ste kindje.
Cin: 6 januari.
Spookje: 6 januari.
belize: 6 januari
Mirre: 7 januari, 2de kindje.
Isabelle: 11 januari, 1e kindje, St. Jan in Genk
Vanessa: 7 januari, 2de kindje.
Babet : 8 januari, 2de kindje.
Valerie: 8 januari, 2de kindje, Mariakerke; Jan-Palfijn.
Liesje 9 januari, 1e kindje, Sint Lucas Gent.
Audrey: 10 januari, 2de kindje

An: 6 januari, 2de kindje. St Jozef Malle
Lin: 11 januari, 1ste kindje.
The Alfist:11 januari, 2de kindje.
pluk 14 januari 1 ste kindje
Elke: 15 januari, 2de kindje.
Eef: 15 januari, 2de kindje, Brasschaat, klina
K: 15 januari, 2de kindje
Trientje: 16 januari.
Valérie 2: 28 januari 2de kindje-Merelbeke-UZ Gent

Daisy

zwanger

Berichtdoor Daisy » 31 mei 2005, 09:29

Hallo,
Mag ik de groep nog een beetje vergroten?
Ik ben uitgerekend voor 23 januari 2006. Het gaat om mijn eerste kindje en wil graag deze mooie weken met jullie delen.
X

reeds mama

zwanger

Berichtdoor reeds mama » 31 mei 2005, 09:39

The Alfist:11 januari, 2de kindje.
reeds mama: 31 januari 2de kindje-lucas-brugge

heb mezelf ook even aangevuld

mirre

zwanger

Berichtdoor mirre » 31 mei 2005, 10:20

gisteren met mijn zoontje naar de eerste echo geweest...8 weken en drie dagen 1.9 cm groot...hartje zien kloppen en heel tevreden natuurlijk, mijn moeder het nieuws verteld en dan gaat het vlug natuurlijk, had ze gevraagd om het nog discreet te houden maar geen houden aan...tijdje erna kreeg ik al van kennissen smsjes om mij proficiat te wensen...heel leuk natuurlijk en dan is het ook allemaal zo echt ineens...hopelijk gaat alles goed :-) over een maand terug echo om nekplooi te meten, normaal gezien over 14 dagen bloed laten prikken voor trippletest, maar ik weet niet of ik dat wel ga doen, bij mijn eerste heb ik dat ook niet laen doen...pff...heb nog 14 dagen om te beslissen he...groetjes aan iedereen en op naar onze volgende controle...
ps; zoontje vertelt trots aan iedereen dat hij broertje krijgt (zusje moet hij niet :-))) zelfs aan het personeel van het restaurant waar we iets zijn gaan eten :-)))) trotse grote broer :-)))

Leentje

zwanger

Berichtdoor Leentje » 31 mei 2005, 12:31

Hier ik nog eens! Hoe gaat het met jullie gezondheid?
Ik ben misselijk van smorgens vroeg tot savonds laat en moet heel de dag overgeven (meestal gal, wat nog pijnlijk is ook), nu al bijna 4 weken aan een stuk.
De eerste weken at ik enorm veel wat nog een beetje hielp maar sinds vorige week smaakt niets nog en moet ik op eigen bevel mijn eten letterlijk binnen steken.
Hoe zit het bij jullie? iemand tips voor mij om mijn dagen iets dragelijkers te maken?

Yumpie

zwanger

Berichtdoor Yumpie » 31 mei 2005, 13:15

Hallo allemaal,

Leentje het is heel herkenbaar wat je zegt. Tot dit weekend had is steeds honger. Nu heb ik nergens meer trek in en ben de hele dag misselijk. Gelukkig moet ik niet overgeven. Ik verplicht mezelf om te eten want je moet toch iets eten.

Donderdag naar de gyn voor de eerste keer. Ben benieuwd. Het lijkt ons soms nog zo irreëel. Voor onze dochter hebben we heel veel moeite moeten doen( heeft 3 jaar geduurd en 2 icsi pogingen) en nu was het na 6 maand raak.Ik zal toch veel geruster zijn als ik het hartje heb zien kloppen.

Laat jullie maar goed verwennen.
groetjes,

Yumpie

Vanessa

zwanger

Berichtdoor Vanessa » 31 mei 2005, 13:41

Ik ben ook bang aan het afwachten. De eerste echo is voorzien op vrijdag (9 weken). Zelf heb ik niet echt last van misselijkheid maar ik val om van de slaap. Soms val ik op mijn werk letterlijk in slaap voor een paar minuten, gelukkig heb ik een apart kantoor. Eventjes rondwandelen en fris water drinken helpt dan wel maar de moeite blijft toch in de botten hangen.

Om misselijkheid te voorkomen kan je best veel drinken en verschillende kleine maaltijden per dag nemen. Laat je maag nooit leeg worden, neem dan tussendoor een yoghurtje of een banaan of iets dergelijks. Eet geen sterk gekruide of vette gerechten. Ga ook na een maaltijd even liggen, zeker na de warme maaltijd.

Vóór het slapengaan eet je best ook nog een kleinigheid. 's Ochtends kan je je partner een glas lauw water of fruitsap aan bed laten brengen. Ofwel leg je al iets klaar, bv. een beschuitje. Daarna neem je best nog een licht ontbijt.

Ik denk wel dat je best je huisarts/gynaecoloog raadpleegt als de misselijkheid extreem is en blijft duren.

Linda

zwanger

Berichtdoor Linda » 31 mei 2005, 15:53

Hallo allemaal!!!

Ook ik heb mezelf toegevogd aan het lijstje...ik vind het zelf nog een beetje onwerkelijk maar ik ben echt zwanger...
Is een van jullie ook zo vreselijk moe..en hoe doe je dat op het werk??

Laat het me weten,
Groetjes

Linda

The Alfist: 11 januari, 2de kindje.
Linda: 31 januari 1e kindje

Beekje

zwanger

Berichtdoor Beekje » 01 jun 2005, 10:07

Dag dames,

Ik was dus ook vreselijk misselijk. De hele dag door. En ik heb hier twee kinderen rond lopen, he. Ik wist dus echt niet meer hoe ik het moest houden en mijn gyne heeft mij postadoxine voor geschreven. Het gaat beter, maar ik weet er nog van. Overdag kan ik niet echt rust vinden, maar van zodra mijn man thuis komt van zijn werk en dus de kinderen van me kan overnemen geraak ik niet meer uit mijn zetel. Ik slaap gemakkelijk van acht uur 's avonds tot half zeven 's morgens. Compleet op van een gewone dag. Een uitstapje vergt op dit moment enorm veel energie.

Verder blijft mijn buik aan een heel hoog tempo groeien. Ik ben drie kilo bij, want van zodra ik een uur niet gegeten heb, val ik in een deuk. Die kilo's zijn zorgen voor later. Ik kan me nu echt geen dagen slecht voelen omdat ik de kilo's er niet bij wil. Mijn andere twee kinderen verlangen ook van mij dat ik eens met hen ravot en dergelijke.

Mijn oudste weet het en beseft het, maar vertelt het dus alleen als wij zeggen dat hij mag. Het is nu negen weken en eigenlijk weten alleen de grootouders en de broers en zussen het. Nog geen overgrootouders en nonkels en tantes. En ik wil het eigenlijk graag nog even zo houden al zal dat moeilijk lukken, vrees ik. Nu ja, we zien wel hoe lang we het nog kunnen verstoppen.

Op 20 juni weer echo. Het lijkt nog eindeloos ver weg.

Tinne

zwanger

Berichtdoor Tinne » 01 jun 2005, 13:45

Hey allen

ook ik ben zwanger. Uitgerekend 28 jan...
Het is het eerste en best wel griezelig. Ik ben nog niet naar dokter geweest dat is voor volgende week. Ik ben ook ontzettend moe, maar niet misselijk.
Spannend allemaal.
Tinne: 28 januari, Brasschaat, thuisbevalling

Katrien

zwanger

Berichtdoor Katrien » 01 jun 2005, 14:34

Dag allemaal,

een dikke proficiat, ik heb me er ook bijgevoegd. Vandaag 6 weken ver, en zo verschrikkelijk bang dat het mis zou lopen. ik zie dat prutske nu al zo graag. 15/6 voor eerste keer naar gyn, spannend, maar denk van morgen terug bloed te laten afnemen door huisarts om zeker te zijn dat het goed stijgt! Doeixx

Daisy: 23 januari, 1ste kindje
Katrien; 25 januari, 1ste kindje, Deinze, graag thuisbevalling
Tinne: 28 januari, Brasschaat, thuisbevalling

Valérie 2

zwanger

Berichtdoor Valérie 2 » 01 jun 2005, 15:34

Hey,

Ik kan ook pas 16 juni voor mijn eerste echo gaan!! ben ook zo benieuwd maar bij ons weten gans de familie en ons vrienden en mijn werk het al, ik kan niet zwijgen, iedereen moet het weten hihi!! Ook ik heb die verschrikkelijke vermoeidheid, het is alsof ik bergen heb verzet terwijl ik niets meer dan anders doe, en ik heb ook van die verschrikkelijke dromen, ik had dat bij mijn eerste zwangerschap ook, heeft er dat nog iemand? voor de rest voel ik mij heel goed, ben al volledig aan het denken en plannen wat er nog allemaal moet gebeuren, het is mijn laatste zwangerschap, hierna stoppen we met kindjes dus ik moet er dubbel van genieten, en dat doe ik ook!!

Tinne

zwanger

Berichtdoor Tinne » 01 jun 2005, 20:04

Ik heb inderdaad ook nachtmerries. Vooral van dat moe zijn schrik. Het is namelijk de eerste keer en het lijkt alsof ik de hele dag wil slapen. Vroeger was 6uurjes per nacht genoeg, maar dat is voorbij. Morgen naar dokter voor bloed en volgende week naar ziekenhuis voor echo.

groetjes
ik hou jullie op de hoogte

reeds mama

zwanger

Berichtdoor reeds mama » 01 jun 2005, 22:13

hier ook wat vermoeidheid en sinds twee dagen misselijk zeker als ik honger heb, ook al verteld op het werk en aan vrienden en ouders en iedereen positief ook op werk. vind het wel makkelijk dat ze het weten, want als er iets is dan weten ze hoe het soms kan komen.

groeten

Linda

zwanger

Berichtdoor Linda » 02 jun 2005, 07:32

Geweldig Tinnen en Katrien!!!
Leuk dat de lijst zo lang is...
Wat doen jullie met je vermoeidheid..ik moet echt 's middags een paar uur naar bed anders red ik het niet.

Terug naar “De kindjes van 2006”