Hoe verloopt het bij jullie?

vicky

RE: Hoe verloopt het bij jullie?

Berichtdoor vicky » 30 sep 2007, 23:14

hoi Cindy

idd, ik was op vakantie. Een weekje Ardeche heeft mij goed gedaan, maar inderdaad, zoals Lies zei, de reis van en naar is het vermoeiends.

Ik heb hier in speed-tempo de berichtjes gelezen (het zijn er veel als je meer dan een week afwezig bent).

Ik zal morgen eens proberen mijn hele epistel neertypen! Ik ben nog altijd verschrikkelijk moe en heb heel veel harde buiken.

tot zover mijn kort berichtje, mijn bed roept en ik moet er morgen alweer om 6u30 uit!

tot morgen!
Vicky

mama Lies

Berichtdoor mama Lies » 01 okt 2007, 11:03

Kalmpjes aan hier, alé ja kalmpjes :)
Kheb de laatste dagen weer heel veel last van harde buiken maar wat wil je...

Begin vorige week was Thibo wat ziek dus is hij 2 dagen thuisgeweest. Dus ook niet veel rust had. Woensdag ben ik dan m'n kleertjes beginnen wassen en drogen, 3 machienes kleertjes, en dan nog eens alle lakentjes, parkbekleding, maxi cosi overtrek... ALé alles wat je maar kan bedenken dat van de zolder komt. Niet stilgezeten dus.
vrijdag kwam m'n zus terug van Brazilië, dus naar zaventem, maar de vlucht had mar liefst 5 uur vertraging en Thibo had geen school dus die was ook mee. Kan je dat al voorstellen, met een kind van 4 zo lang wachten. Gelukkig hadden we zicht op de vliegtuigen vanuit de cafetaria maar toch. We zijn nog even teruggekeerd en in ikea binnengesprongen maar toch was het lang wachten. Weeral eens veel te vermoeiend. Weg van smorgens en niet kunnen liggen tot savond is verschrikkelijk. Oh ja maar we hebben het overleeft :)
Dit weekend heb ik alle kleertjes gestreken. Ja als ik het in mijn kopke heb...
Das ook al gedaan, nu nog enkele spulletjes wassen, park opzetten beneden en dan juist nog doopsuiker maken. Kwacht nu al 14 dagen op telefoon van de doopsuikerwinkel. Ik heb lint besteld met de naam er op en wsa vorige week nog altijd niet binnen en zo kan ik er ook niet aan beginnen é.
Enveloppen moet ik ook nog drukken maar das rap gedaan met de printer.

Je nog een hele boel als je het zo bekijkt. Kheb nog een 10 tal weken. Hopelijk ietske minder maar dat zien we wel, kunnen er evengoed nog 12 worden :)

groetjes
mama Lies
(30 weken en 3 dagen)

cindy

Berichtdoor cindy » 02 okt 2007, 10:39

Hej,

Blij om mama lies en Vicky nog eens te horen. Jullie hebben het precies druk gehad. Ik wil zo stilaan ook graag alles van kant hoor. Het kan maar klaar zijn. Ben bij gyneaco geweest, meisjes doen het goed. De kleinste is geschat op 1,100kg en de grootste 1,300 à 400kg. De grootste zit daarmee mooi op het gemiddelde. We moeten wel nog eens een structurele echo (=3Decho) laten nemen om het evt geboortegewicht beter te kunnen inschatten. (onze gyneaco doet dit altijd bij 2lingen) Verder moet ik nu véél rusten en geen huishoudelijke taken meer doen, mijn baarmoederhals is verweekt en verkort dus oppassen! Als ik regelmatig harde buiken heb moet ik ook eens aan de monitor. De 40 wkn zullen we dus zeker niet halen en de 37 durfde ze me ook niet garanderen. Rusten dus hé! Ik mag enkel nog koken, voor de rest lopen er hier kaboutertjes rond. :)

Van An hebben we precies al lang niets meer gehoord, ik hoop dat alles in orde is!
Alé, ik ga het hier bij houden. Tot de volgende!
Groetjes.
(29wkn1d)

tina

Berichtdoor tina » 02 okt 2007, 21:08

Vicky,

Ik hoop dat je wat van de vakantie genoten hebt! Hopelijk toch wat uitgerust!

Lies,

Heb een dochtertje van 4 en kan me voorstellen dat zo lang wachten niet evident is! Ik doe 's middags een dutje (als onze kleinste wil slapen!) en dan ben ik 's avonds terug moe! Ik weet niet hoe jullie werkende zwangeren dit zo lang volhouden. Chapeau hoor, ik weet dat ik in een luxeposistie zit! Hoewel thuis zijn als er al 2 kindjes zijn ook wel vermoeiend is natuurlijk!

Cindy,
Ik duim voor jou dat je het nog zo lang mogelijk volhoudt! Moet je dan de hele dag plat liggen? Kan me voorstellen dat dit ook begint te vervelen! Maar ja, het is voor het goede doel hé!

Wanneer beginnen jullie met het opzetten van park en wieg en zo? Ik dacht dit aan ca 36weken te doen. Anders worden grote zus en broer een beetje té ongeduldig denk ik!
Als ik jullie zo hoor moet ik dringend in gang schieten. De kleertjes zijn wel al allemaal gewassen en gestreken. Maar aan de kaartjes en doopsuiker moet ik nog beginnen en wil het allemaal zelf doen!

groetjes,

tina (nog 11w1d)

Vicky

Berichtdoor Vicky » 02 okt 2007, 21:24

Hey Lies,

Hier is het ook al weer druk geweest. Gelukkig heb ik nu weer een beetje tijd gevonden om eens op zappy te surfen. wij gaan binnen 2 weken naar Ikea. De kinderkamer voor Rune verandert dus hebben we nog een kleerkast nodig en momenteel vind ik Ikea nog het voordeligst. We hebben trouwens altijd wel iets nodig van daar.
Ik zal dus nog een beetje wachten met de mini-babykleertjes te wassen. Ik ben wel al eens gaan kijken op zolder want het begint toch al te kriebelen!!
Ivm Doopsuiker: bij welke winkel heb jij ze besteld? Wij zijn er namelijk nog altijd niet uit. We vinden maar geen origineel ideetje!
We zijn nu toch aan het overwegen om eens bij zo'n winkel te gaan kijken en daar jij zegt dat je het zelf mag in elkaar steken, dat maakt het toch ook al wat goedkoper he. We hebben al zeker 100 stuks nodig dus dan kan je al beginnen rekenen.
Trouwens, ik weet niet of je het weet maar er is vanaf morgen terug stockverkoop in het Vosje in Uitkerke. Ik heb daar al een paar keer koopjes gedaan met schoenen. Misschien een tip voor Thibo.

Cindy,
ik ben ook bang dat ik bij de volgende controle te horen zal krijgen dat ik niets meer mag doen. Bij de vorige zwangerschap was Rune rond deze periode al redelijk ingedaald dus moest ik veel rusten. Ik ga nu nog elke dag met de fiets naar het werk, ik mag er niet aan denken dat ik weer iedere dag een overvolle bus moet nemen. Ik vind dit persoonlijk stresserender dan met de fiets rijden.

Tina,
ik zie juist dat je op hetzelfde moment op zappy zit. Het park zet ik maar op het allerlaatste moment op. Ik wil eerst al de rest in orde krijgen.
Ivm werken. Ik werk normaalgezien tot 12 december. Ik stop dus 2 weken op voorhand. Ik hoop dat ik het zo lang nog uithou, ik wil namelijk het maximum aantal weken achteraf hebben. Ik heb er wel voor kunnen zorgen dat ik meer burowerk heb (zittend werk dus). Ik sta namelijk in de bouw en moet dus ook af en toe op de werf rondlopen. Gelukkig beseffen ze een beetje dat dit in mijn positie niet meer evident is.

allé, ik ga jullie laten, ik ben alweer veel te veel aan het typen.

PS: zijn jullie van plan om kraamhulp in te schakelen?

groetjes,
vicky

mama Lies

Berichtdoor mama Lies » 02 okt 2007, 23:30

Nog een nachtelijk bezoekje maa rik zoek sebiet mijn bedje op. Kheb al wat geslapen in de zelel maar mijn man heeft de late deze week en dan heb ik het moeilijk al te gaan slapen. Kben dan toch niet gerust tot hij thuis is.
Kheb al weet heel de avond harde buiken en daarjuist dacht ik even dat m'n buik ging scheuren, amai zeg was die weer aant voetballen :) preces een 11tal op een voetbalveld :)

Mijn doopsuikertjes en zo ben ik gaan halen bij pinokie in aartrijke, net in het centrum paar huizen van A-mode en de kerk. Heel vriendelijke mevrouw. Kheb wel speciaal lint besteld met de naam er op dus dan kwam het wat duurder uit, kheb nu maar 60 euro uitgespaard op 100 stuks, ging met gewoon lint wel een 100 euro zijn zei ze. Maar je 60 euro is toch 60 euro hé. De doopsuiker die uitstaat mag je een halve euro van aftrekken als je het zelf maakt, doopsuiker en lint rekent ze dan wel nog apart ze maar toch komt het goedkoper uit.

Bedankt trouwens voor de tip vanhet vosje maar ik ga naar Brantano, kheb bons van die oude schoenen. Vorig jaar heb ik timberland schoentjes int vosje gekocht en plopschoenen van brantano om naar school te gaan wel de timberlandschoenen zijn amper aangedaan. Hij had veelliever de plopschoenen. Kdenk dus weer omzo'n paar te gaan. Bevalt hem meer :)

Kben niet geod mee met de namen maar mama hierboven zei dat ze thuis was maar ik ook ze. Ik ben alvan in het begin thuis wegens complicaties dus ik zit ook wel een beetje in die luxe. Alhoewel ik nu absoluut niet meer zou kunnen gaan werken ze. Amai zeg. Kben blij dak een poesthulp heb om de 14 dagen.
Kraamhulp zal ik niet aanvragen, kben wel heel blij met poetshulp.

Slaapwel iedereen en tot later
xxx

cindy

Berichtdoor cindy » 03 okt 2007, 10:12

Goedemorgen,

Tina,
ik moet niet van 's morgens tot 's avonds plat liggen hoor, maar wel zo veel mogelijk. Mag in het huishouden ook niets meer doen, alleen nog koken. Niets optillen, enzo. Ik voel wel dat het nodig is. Gisteren heb ik véél gerust en dan heb ik toch regelmatig harde buiken.
Ivm de box, die zoek ik te installeren van zodra die binnen is, en ik hoop dat het nu niet meer te lang duurt. Ik wil zo stilaan alles van kant hebben, maar 't zijn er hier ook 2 hé, de kans is nu wel erg groot dat ze een heel aantal wkn te vroeg gaan komen. Ik hoop het wel te kunnen rekken tot 36 à 37 wkn. Jullie hebben nog wel wat tijd hé. Met de kaartjes en de doopsuiker heb je wel veel werk denk ik. Ik laat het allemaal maken en nu ben ik blij dat ik het niet zelf moet doen want dat zou nu allemaal moeilijk zijn.
Ivm kraamhulp, mijn man ziet dat niet zo zitten, hij vindt het niet leuk om een vreemde in huis te hebben. Hij werkt in ploegen dus kan hij wel wat helpen in het huishouden en bij de verzorging. Een collega van mij heeft er wel beroep op gedaan en zij was er erg tevreden over.

Vicky,
ik hoop dat je volgende cô nog prima is. Voel je dat als je baby meer ingedaald is? Jij moet het wel druk hebben, gaan werken en dan nog een kleuter in huis. Oh naar de ikea, ik doe dat altijd graag. Daar hebben ze inderdaad leuke spullen. Wij hebben onze kinderkamer in dreambaby gekocht, is ook niet duur en het zijn meegroeibedden dus ze kunnen er nog lang mee doen.

Mama Lies,
mijne man staat ook in ploegen. Ik kan dikwijls ook niet goed slapen, ben nogal een bange. Als ik daar alleen lig begin ik vanalles te horen of raar te dromen. Tegenwoordig neem ik onze hond (alé hondje) mee naar boven, dan val ik als een blok in slaap.
Jij hebt toch ook regelmatig harde buiken hé? Moet jij van jouw gyneaco ook aan de monitor dan? Ik heb gisteren mijn harde buiken geteld, ik heb er wel een 3-tal /u. En ik heb bijna heel de dag op de zetel gelegen. Ik weet natuurlijk nog niet goed wanneer ik mij zorgen moet maken omdat het de eersten zijn hé. Volgens mijn gyneaco zijn ze met een 2ling liever wel extra voorzichtig. Ik ga vandaag nog eens tellen en dan zal ik eens raad vragen aan de VK van de materniteit.

Tot de volgende,
groetjes

mama Lies

Berichtdoor mama Lies » 03 okt 2007, 18:19

Hey cindy en de rest ook natuurlijk

Ja ik heb veel harde buiken maar tot nu toe nog geen opening, kmoet veel rusten maar dan nog heb ik harde buiken zelfs terwijl ik lig. Zolang ik geen opening heb moet ik niet aan demonitor, wel de laatste week en als ik overtijd ga natuurlijk maar nu nog niet.
Ho moet wel spannend zijn hé een tweeling, maar ook zwaar, probeer idd maar veel te rusten. Ga je borstvoeding proberen of niet? Een vriendin van mij die ook vroedvrouw is heeft dat gedaan met haar tweling en is wonderwel geod gelukt. Het ene voedingsmoment 1 baby de borst en de andere de fles en dan omgekeerd bij de volgende voeding. Zullen ze natuurlijk komen of met keizersnee? Sorry voor al die vragen ze maar tweelingen hebben me al altijd aangesproken. Die dubbele buggy's, die kleertjes... Al weet ik dat het niet te onderschatten is, ik had niet boos geweest hadden ze mij gezegd dat het er 2 weren :)

Vandaag een baby van 8 maand op bezoek had. Mama is mijn vriendin en ze had geen te goed nieuws had en was wat over har toeren. Hij is hier geweest van vanmorgen tot rond 17u. Pffff was wel vermoeiend met die buik die ind e weg zit en dan Thibo die zijn speelgoed niet wou delen. Hij speelt altijd met playmobiel en nu moest hij perse de diertjes van fisher price en de stapelblokken hebben. Dat belooft :) Uiteindleijk hebben ze dan wel mooi gespeeld.
Nadat hij weg was dan nog vlug naar de BIB geweest om boekjes. Allerlei boekjes gevonden over broertje of zusje krijgen en over baby's. Kwil hem zo goed mogleijk voorbereiden op de bevalling. Kzou er hem heelgraag bij hebben dus moet hij wel weten wat er hem te wachten staat hé.

groetjes

Sofie

Berichtdoor Sofie » 03 okt 2007, 21:07

Hey allemaal!

Ik ben Sofie en ik ben uitgerekend voor 10 december. We wonen in Geraardsbergen. Het is ons eerste kindje! Ben toch wat zenuwachtig!!!
Ik moet nu nog 3 weken werken en dan blijf ik thuis.
Ik heb als kind een verschillende leveroperaties gehad. Door de vergroeiingen heeft ons babytje wat minder plaats en daar heb ik toch wat last van.

Welke dingen kan je nog zoal geven ipv doopsuiker?

Vele groetjes

cindy

Berichtdoor cindy » 04 okt 2007, 10:23

Hallo iedereen,

mama Lies,
ik heb ook in rust regelmatig harde buiken en bij 't minste als ik iets doe, bv koken of met de auto rijden staat die direct knoerhard en komen ze korter op elkaar. Ik zal dus maar goed rusten! Ik wil dolgraag BV geven, moet geweldig zijn denk ik! Ik weet alleen nog niet of ik ze om en om ga geven (zoals bij je vriendin) of allebei tesamen. Er zijn immers véél mogelijkheden om ze te voeden. Ik zal wel aanvoelen wat het beste gaat zekers, je kan zoiets toch van tevoren niet plannen. :) Maandag lagen ze alle 2 in HL, dus ik mag nl bevallen, leuk! Er is altijd nog wel een kleine kans dat ze draaien en dan wordt het wel KS. Maar voorlopig dus niet. Ben al volop aan 't lezen over bevallingen om toch maar een beetje voorbereid te zijn. Ik weet niet wat me te wachten staat hé, al goed misschien. :) Ik zou graag zo natuurlijk mogelijk bevallen, ik weet niet of ik daar nog het zelfde over ga denken als ik volop weeën heb. :) We zullen wel zien, we gaan in ieder geval ons best doen!
Jij zult gisteren wel oververmoeid geweest zijn met die deugnieten in huis. Kinderen kunnen toch kapoen zijn hé, nooit naar iets om kijken en als een ander het wil dan willen zij het natuurlijk ook ineens. :hihi :hihi Zo 'n taferelen zullen zich binnenkort bij jullie nog wel meer gaan voordoen. Alhoewel grote broertjes erg lief kunnen zijn voor de kleinsten! Bij mijn metekind is dat zo, dat is zo'n schatje voor zijn kleine broertje! Altijd kusjes geven en zo.

hej Sofie,
proficiat en welkom! Jij zal wel aan 't aftellen zijn als het je laatste werkwkn zijn. Over weinig plaats in de buik kan ik meespreken, ik sta zowat op ontploffen. :) Ben al dikker dan de meesten die voldragen zijn en ik hoop er nog heel wat wkn bij te doen, dus dat belooft. Wij hebben voor onze doopsuiker gekozen voor een combinatie van suikerbonen, chocola, likeur en snoepjes (voor de kindjes). Ik wou absoluut chocola erbij en daar heb je veel keuze in! Maar als je echt geen suikerbonen wil geven kan je ook zeepjes nemen of badzout, badparels ... Ik hoop je een beetje geholpen te hebben. Ben benieuwd naar jouw verhaal. Laat nog eens van je horen.

Groetjes aan iedereen.

tina

Berichtdoor tina » 04 okt 2007, 17:27

hallo,

Ben deze morgen op controle geweest bij de gyn. Ons prutske weegt al 1kg350, niet slecht hé!
Alles was nog mooi dicht, maar ons kleintje ligt wel in stuit en is al wat gezakt. Ik hoop dat het zich nog draait, volgens de gyn is er nog plaats en vruchtwater genoeg. Anders proberen ze het aan 36 weken manueel te draaien en als dat niet lukt wil ze toch een natuurlijke bevalling doen omdat het al een derde is en mijn zoontje toch bijna 4kg woog.
Ik hoop natuurlijk dat het allemaal niet nodig is, we zullen wel zien!

Groetjes en iedereen,

tina

Sofie

Berichtdoor Sofie » 05 okt 2007, 15:13

Hallo allemaal!

Cindy
Bedankt voor de goede raad! Ik denk eraan om er badparels bij te geven.

Ben gisteren op controle moeten gaan. Moet nu niet meer gaan werken! Ik doe mijn werk wel graag hoor. Maar het werd te zwaar. Ik ben leerkracht in het 2de leerjaar en heb 34 leerlingen. Dus nu kan ik volop rusten en nog een beetje "genieten" van de zwangerschap!

Vele groetjes!

An

Berichtdoor An » 05 okt 2007, 19:20

Ik moest al een heleboel bijlezen, het is een tijdje geleden dat ik was komen piepen.

Ik ben woensdag op controle geweest en hij zat nog goed hoog en alles was nog goed toe, dus dat is al goed.
Vanaf volgende keer gaat ze een bereking maken ivm gewicht en lengte.
Ik ben al 13kg bijgekomen, bij mijn vorige zwangerschap alles in totaal 21kg.
Hopelijk nu niet zo veel.

Ik zit thuis van half augustus. Misschien wel een luxe maar had toch liever wat langer gewerkt.
Mijn dochtertje is 3J en gaat dus al naar school zodat ik wat kan rusten in de namiddag.

Ik heb vorige week de babykamer op geruimd , ik had er een hele voormiddag aangezeten, natuurlijk een hele namiddag heb ik er last van gehad, veel harde buiken.

Ik heb al zo een zin om het park te zetten, maar natuurlijk is het nog een beetje te vroeg. Van mij mag het al december zijn.

Gisteren zijn we gaan zwemmen een dagje naar molenheide. En daar was een koppel met een tweeling. Heel schattige baby's. Dan kan ik zelf al niet meer wachten om het van ons in mijn armen te nemen.

@Sofie, wij hebben vatjes met badzout en figuurtjes badgel voor de kindjes en flesjes jenever voor de mannen natuurlijk.

Groetjes An
(29w1d)

cindy

Berichtdoor cindy » 05 okt 2007, 20:35

Hej,

Tina,
flinke baby! Ik hoop dat hij nog draait want zo'n stuitbevalling is toch niet simpel denk ik, amai. (alé ja, een gewoon bevalling ook niet natuurlijk :) )

Sofie,
dat kan ik wel geloven dat jij blij bent dat je kan thuis blijven. Zoveel kinderen in één klas, lijkt mij een onmogelijke opgave! Je zal je rust goed kunnen gebruiken. Kan je alles op je gemak verder voorbereiden en lekker genieten van het wondertje in je buik! Hoe was je cô verder, is je babytje goed gegroeid en zo?

An,
lang geleden. Blij om te horen dat je wondertje het goed doet. Seg en 13 kg, dat is toch nog niet zoveel, bij mij is er dat ook al bij hoor. Wij hopen dat onze box nu stilaan toch binnen is zodat we hem stilaan kunnen opstellen. Ik wil dat allemaal al maar in orde hebben. Ik heb gisteren een lijstje gemaakt met wat we nog moeten halen voor in de koffer. Ga ik morgen halen denk ik, dan kan ik van 't WE inpakken. Heb ook al een lijstje gemaakt met wat ik allemaal nog in orde moet maken. Alleen nog wat prullen, hoop er volgende week mee klaar te zijn. Dan ben ik gerust.

Ga nog wat op de zetel.

Groetjes

Vicky

Berichtdoor Vicky » 05 okt 2007, 20:41

hoi iedereen,

ik begin nu toch ook wel al af te tellen hoor.
Als ik mijn collega's dochtertje zie (juist 2 maanden) dan verlang ik er echt al naar om terug zo'n klein prutske in mijn armen te hebben.
Mijn zoontje heeft gelukkig ook nog een hoog knuffelgehalte!

Over doopsuikers ben ik er echt nog niet uit! We gaan morgen eens op jacht naar doopsuikerwinkels. Het moet voor mij nu ook weer niet de hele dag duren want ik heb de laatste week enorm last van dikke benen. Ik heb bij wijze van spreken geen enkels meer. Tis precies of de dikte van mijn kuit doorloopt naar mijn voeten!!!! Mijn gyne zegt dat het geen probleem is zolang ik smorgens opsta met normale enkels.

Mijn harde buiken komen ook vlugger. gisterenavond was het echt erg! Precies een voetbal in mijn buik.
Idd Cindy, het werk begint toch wel zwaar te worden voor mij. Ik doe momenteel nog alles zelf in het huishouden maar ik krijg wel veel hulp van mijn ventje. Maar ik vrees ook dat ik dit tempo tot december niet volhoud.
Ik werk dus in de bouw (nu wel op buro), de echte "mannenwereld", maar ik moet zeggen. De mannekes zijn echt wel bezorgd. Ik had zo van die dwaze reakties verwacht maar nee hoor. Gelukkig maar!!

allé, vanavond doe ik niet veel meer, ik zal mij dan eens in de zetel nestelen om naar Desperate housewifes te kijken.

groetjes,
Vicky

tina

Berichtdoor tina » 06 okt 2007, 20:24

hey allemaal,

iedereen precies al wat last van harde buiken. Mijn gyn zei dat dit normaal was. Heeft er al iemand ontsluiting? Zolang alles nog mooi gesloten is, is er niet echt een probleem denk ik.

Hebben jullie ook zo'n last met stappen. Ik voel het echt wel dat m'n kleintje al wat gezakt is, heb dan zo'n druk vanonder als ik stap. Na een poosje raak ik amper vooruit en waggel ik al gelijk een hoogzwangere, maar heb wel nog elf weken te gaan!

's nachts word ik ook regelmatig wakker en moet me dan draaien omdat ik te lang op dezelfde kant lig en alles pijn begint te doen.

Wie is hier nog aan het werk? Ik dacht niet zoveel meer maar kan me vergissen.

Ben vandaag ook gaan shoppen voor de kaartjes en doopsuiker. Alleen zonder de kindjes, dat is wel eens leuk als je anders hele dagen thuis bent met de kindjes!

Op ons kaartje ging het tekstje staan :
'te mooi om waar te zijn maar het is waar dat is het mooie'
Maar begin nu toch te twijfelen. Wat als er iets mis is met he kindje, dan vind ik dit niet echt gepast. Mijn man zegt dat ik niet zo moet doemdenken maar je weet toch nooit hé. Wat vinden jullie? ONze kaartjes maak ik zelf dus zijn al op voorhand gedrukt. Dan kan je niet meer veranderen hé!

Allez ik ben uitgeput (hoop dat de ijzerpillen vlug beginnen werken), ga een beetje rusten in de zetel in de hoop dat er eens iets op TV is.

Groetjes,

Tina (nog 10w3d)

cindy

Berichtdoor cindy » 07 okt 2007, 11:26

Hallo,

hej Vicky,
veel rusten met de beentjes in de lucht. En kussens onder je matras steken, kan ook helpen.
En heb je passende doopsuiker gevonden? Ze hebben zoveel keuze hé. Ik was van de week er nog geweest en er stonden weer zo'n mooie manden uitgestald. Er waren ook al wat spulletjes voor onze mand binnen, lijkt me mooi, gaat echt geslaagd zijn.

hej Tina,
ik vind die tekst wel erg mooi! Kort en bondig, knap gevonden! Dat doemdenken is iets vrouwelijks denk ik, wij vrouwen zijn geneigd om over alles in het oneindige te piekeren! En daar maken we het ons soms zo moeilijk mee. Eigenlijk moeten we dat afleren hé! We moeten positief denken, alles gaat prima zijn met jouw wondertje!
En heb jij leuke doopsuiker gevonden? Ik ben wel een curieuze neus hé, sorry, ik kan er niet aan doen. :hihi
Ik heb de laatste dagen ook veel last om te slapen, weet me geen draai te vinden. Bij mij begint het ook pijn te doen als ik te lang op één kant lig. Ik probeer wel zoveel mogelijk links te slapen, dat zou een betere doorbloeding van de placenta geven. En dat waggelen herken ik ook, dat is dus nl.
Wij hebben gisteren eventjes snel naar de ikea geweest (alleen de kinderafdeling gedaan, anders veel te vermoeiend en ik moet rusten hé) nog wat prulletjes gekocht, zoals opbergmandjes, een vuilbakje enz.

Alé, ben ermee weg.
Hoop dat met iedereen alles nog goed gaat want sommigen hebben we weer even niet gehoord.

Groetjes.

tina

Berichtdoor tina » 07 okt 2007, 19:18

hey cindy,

We hebben al iets gevonden voor het kaartje en doopsuiker, moeilijk uit te leggen maar ik zal eens proberen.
De kleur is redelijk fel, neigt naar turquois maar is ietsje groener.
Op de voorkant van het kaartje komt een zwart-wit foto van onze 2 kapoenen met daartussenin een grote beer. Die heeft een witte t-shirt aan met de naam van de baby opgedrukt.
Links binnenin komt dan een kort tekstje (dat wat ik al gezegd had of 'geboren om voor altijd lief te hebben') en rechts nog eens de naam en alle gegevens. De datum wordt er dan achteraf opgestempeld. Op moment zelf dus echt niet veel werk meer.
Weet nog niet of ik aan de buitenkant nog al dan niet een kalkpapier doe met lint rond. Dat moeten we dus nog eens proberen.
Als doopsuiker gaan we zo van die snoepzakjes (die je zo aan de kassa ziet hangen) gebruiken. Daarover komt een karton inzelfde kleur als kaartje met zelfde foto opgeplakt maar dan wel iets kleiner formaat. Op de achterkant zouden we ietsdrukken in de zin van : *nieuw* gelanceerd op en dan de datum erop gestempeld. Voor de suikerbonen kiezen we dan verschillende felgekleurde soorten samen.
Moet het wel allemaal nog eens proberen.

Vicky,
Heb jij al iets gevonden van doopsuiker, is moeilijk hé!

Ik hoop dat de hele uitleg jullie niet te veel verveeld heeft!

Verder alles ok, voel wel dat ons prutske al wat gezakt is. Maar heb niet zo heel veel harde buiken dus dat valt wel mee!

groetjes,

tina

mama Lies

Berichtdoor mama Lies » 08 okt 2007, 11:01

Hier ben ik weer :)

Ja dat gewaggel ken ik ook ze, precies een pinguin é :)
vandaag is m'n kuisvrouwtje er weer. Wat een hulp zeg, ze heeft al weet alles gekust van boven tot onder, de frigo uitgewassen, ... echt ik zou haar nu echt niet kunnen missen.
Gisteren nog vlug een kast in elkaar gestoken voor op Thibo zijn kamer nu kan alles eindelijk naar boven en kan ik de babykleertjes wegsteken. Kzou graag deze week het park ook opzetten. Nog 60 dagen dus dat mag al hé. Bij Thibo stond hij al veel vroeger uit. Lint voor m'n doopsuiker is nog steeds niet binnen, ik krijg het bijna, das nu al 3 weken dat ik daar op wacht. Eind van de maand gaan we foto's trekken van m'n buikje voor op de geboortekaartjes. Ik kijk er al naar uit. Van Thibo heb ik ze zefl gemaakt maar kzwou nu persé eentje met eenfoto op en we zijn dan maar naar een fotograaf geweest en de prijs van reuze mee. Dan zal het vlug gaan ze, amai, nu nog een dikke 8 wken. Kheb hier weer de ene harde buik na de andere. Niet te doen. Zal weer van dat rustig weekend zijn denk ik :)
We zijn zaterdag nog eens naar Sluis gegaan. Pampers gekocht. Ja echt over de grens zijn ze toch stukken goedkoper ze. Nu was er een actie in de etos. Vorige maand in Albert Heyn. Voor ons is het wel niet zo ver, ik denk als je veel verder moete rijden het waarschijnlijk niet zo goedkoop uitkomt. Kheb ook vele mee van mustella, is daar ook 25% goedkoper.

Kzou moeten strijken maar ik denk dat ik in mijn zetel kruip. wat video kijken van gisteren.

groetjes en tot in den draai :)
mama Lies
31 weken en 3 dagen

melissa

Berichtdoor melissa » 08 okt 2007, 21:45

hallo iedereen,
ik ben 24 jaar en momenteel zwanger van men tweede kindje uitgerekend voor 28 december hoewel ik denk dat nooit te halen,heb nu al van die momenten dat ik denk dat ze er elk moment gaat uitvallen.ben twee weken geleden op controle geweest en toen had ik nog geen opening maar wel een hoge bloeddruk dus moet me ook kalm houden.

Aan Cindy
ik lees dat je ook in malle bevalt,ik nl ook en ook bij van groenendael heb je al namen voor je meisjes?Mijn oudste dochtertje noemt Noa en nu dus terug een meisje he een Julie wordt het nu

cindy

Berichtdoor cindy » 09 okt 2007, 10:53

Hallo iedereen,

Tina,
Je hebt mij niet verveeld hoor! Lijken me erg leuke kaartjes, erg origineel! :) En de doopsuiker heb je ook knap gevonden! :) Ik heb soms ook 't gevoel dat ons meisjes al wat gezakt zijn maar ik denk dat het zo voelt omdat ze nu echt wel groot worden.

Mama Lies,
was precies al lang geleden dat we je nog gehoord hebben. Ben jij onlangs nog op cô geweest? Alles nog goed met je prutske? Goede tip van die mustella, van de pampers wist ik dat wel maar niet van de verzorgingsproducten. Wij gaan ook naar "holland" voor de pampers zenne, bij Dirk Jan of zoiets. Al goed dat we al die hulp hebben hé! Ik mag alleen nog koken en op de zetel gaan liggen, dus vandaag komt mijn schoonmoeder strijken. 'T zijn toch allemaal schatjes! Gisteren heb ik nog wat spullen gekocht om m'n koffertje te kunnen pakken. Heb 1,5u weg geweest en was erg blij om terug thuis te zijn. Veel last van harde buiken, ben direct op de zetel gaan liggen en was weer beter. Vandaag dus inpakken. Heb van de week gedroomd dat ik binnen moest en m'n koffer was nog niet gepakt. :)

hej Melissa,
ook bij van Groenendaele, tof! 'T is een goeie hé! Ben jij bij de eerste bij haar kunnen bevallen of heb jij iemand van wacht gehad? 'K zou wel het liefste haar zelf hebben, ondertussen heb je wel een "band" met haar. Jij bent ook zwanger van een meisje, leuk, mooie namen. Wij hebben gekozen om onze meisjes Myrthe en Noor te noemen. Misschien komen we elkaar nog wel eens tegen als we op cô gaan of zo. Wij gaan altijd in Hoogstraten. Op de materniteit zullen we elkaar waarschijnlijk wel niet meer zien want ik hoop mijn 37 wkn te halen maar 40 wkn zullen het zeker niet worden. Hoor je nog wel eens.

Groetjes

tina

Berichtdoor tina » 09 okt 2007, 20:11

hey iedereen,

lies,
Moet zalig zijn zo'n kuisvrouw Heb je vast veel hulpvan! Staat je park ondertussen klaar? Ik wacht nog tot goed half november denk ik. Ben nog nooit te vroeg bevallen dus denk nu ok niet, anders zal het een werkje voor de papa zijn! Is het eigenlijk toch. Jouw lint ondertussen klaar. Hpelijk moet je niet te lang meer wachten dat je het nog op het gemak kan klaarzetten. Nog 8 weken is niet lnag meer hé!

Melissa,

welkom bij de december-mama's! Hoe oud is je dochtertje nu? Kijkt ze er al naar uit?

Cindy,
Moet je nu dikwijls op controle gaan? Ik mag pas op 6 november gaan . Lijkt nog zo lang en ben zo benieuwd of ons prutske al gedraaid is!
Zolang je nog geen ontsluiting hebt, zal je het wel nog even volhouden zeker?
Ik duim allessinds voor jullie!

Groetjes,
Tina

vicky

Berichtdoor vicky » 09 okt 2007, 22:41

hoi iedereen,

hier een kort berichtje (had eigenlijk al lang in mijn bed moeten liggen....)
Het zijn al drukke dagen geweest. We zijn dit weekend al gaan kijken voor doopsuikers maar ik heb jammergenoeg nog niet mijn goesting gevonden. Dus dit weekend opnieuw.
we zijn ook bezig met de kinderkamer voor de oudsten, gelukkig is de overgang van klein naar groot bed heel goed gegaan.
dit weekend moeten we de lijst gaan vastleggen (dus deze week nog kijken wat we precies allemaal nodig hebben) en we moeten ook nog naar Ikea.
Hoe ik het allemaal ga klaarspelen??? Ik weet het echt niet.
Ondertussen nog eens een hele week werken. Dan nog in dat verschrikkelijk regenweer naar huis fietsen en de oudsten die enorm lastig was....
Het was echt mijn dag niet. Ik hoop dat het morgen beter is.
Ik had dit weekend enorm last in mijn onderbuik, precies alsof ik een spier verrokken had. Maandag was het gelukkig al weer over.
De harde buiken komen meer en meer en soms heb ik ook het gevoel dat ik geen adem genoeg heb. Hebben jullie dit ook?

allé, ik zal mij maar eens naar mijn bed slepen.
vele groetjes,
Vicky

mama Lies

Berichtdoor mama Lies » 10 okt 2007, 09:03

Yihaaa lint is binnen, ben er gisteren om geweest. Mevrouw van de winkel had me getoont hoe ik een mooie strik moest maken. Ja jong heb ik daar al op gevloekt :) maar het lukt nu aardig.
Park zal voor vant weekend zijn denk ik. Dan kunnen we dat op ons gemak doen. Kheb gisteren een kalender gemaakt voor m'n zoontje, hij weet dat baby rond sinterkalas komt maar wanneer is dat nu he. Hij vraagt al heel lang en wanneer komt mijn baby nu. zo schattig hé. Nu kan hij iedere dag een kruisje zetten en vanmorgen zij hij dat het niet lang meer was hé. Gelukkig:)

Gisteren had ik om de 12 minuten een harde buik en dat een paar uur aan een stuk, vooral als Thibo thuis was. Gelukkig is het over gegaan, maandag moet ik op controle, kben benieuwd. Gelukkig heft mijn ventje de vroegen deze week en is hij om 14u40 thuis want de woensdagmiddag vind ik anders toch wel heel druk ze. Wat zal dat zijn in de herfstvakantie dan heeft hij een hele week de late pffff, khou nu al m'n hart vast. Kben weer aant klagen é, ma kben zo moe vandaag, kdenk dak mij in m'n zetel ga leggen. die berg strijk zal moeten wachten.

groetjes een iedereen en hou jullie goed!
xxx

cindy

Berichtdoor cindy » 10 okt 2007, 11:04

Hallo iedereen,

Tina,
nu zijn er 3 wkn tussen voor mijn volgende cô en dan zal 't wel alle 2 wkn zijn denk ik. Vind dat wel goed, 4wkn is echt te lang! Volgende woensdag moeten we ook nog eens voor een structurele echo, leuk, zullen we ons waarschijnlijk wel een mooi beeld kunnen vormen over hun uiterlijk, kijk er echt naar uit! Ik hoop echt wel m'n 37 wkn te halen en absoluut op z'n minst de 34 wkn, véél rusten en dan komt het wel in orde hé. :)
Lukt het een beetje met jouw kaartjes en doopsuiker?

Vicky,
amai, jij hebt het druk, druk, druk! Alles één voor één en dan komt het wel in orde. Heb jij vaak last van steken in je onderbuik? Is misschien wel een teken dat je wat moet rusten. Gemakkelijker gezegd als gedaan natuurlijk, als je moet gaan werken en dan nog een kleuterje in huis. Moet niet simpel zijn. Probeer toch af en toe wat te rusten, 't zal je misschien wel goed doen.

Mama Lies,
volop strikjes aan 't maken waarschijnlijk, vlot het? Weeral leuk dat je dat af kan werken, weer een zorg minder. Komen jou harde buiken vaak met zo'n regelmaat? De vroedvrouw heeft me gezegd dat als ik harde buiken heb met regelmaat ik zeker aan de monitor moet. Maar ja, jij weet al wat je te wachten staat dus zal je wel weten wanneer je naar 't ZH moet vertrekken. :)

Ben ermee weg, ga nog is wat op m'n zeteltje liggen.

Groetjes

Terug naar “De kindjes van 2007”