Hoe verloopt het bij jullie?

mama Lies

RE: Hoe verloopt het bij jullie?

Berichtdoor mama Lies » 19 sep 2007, 14:08

Hallo

Ik ga zeker terug BV proberen, en hopelijk hou ikhet langer vol dan bij Thibo. Daar is het me maar 3 weken gelukt. Veel te vermoeiend en had zogezegd geen melk genoeg maar nu weet ik waardoor. Ze hadden me toen in het ziekenhuis gezegd te voeden om de 3à4 uur en dat heb ik gedaan ipv op verzoek. Oh ja al doende leert men.

Cindy, zo zwaar is ons beebje niet ze, onze Thibo was op dat moment al 200 gram zwaarder. Zou normaal zijn. Oh we zien wel alst maar gezond is. Zelf ben ik geen kilo bijgekomen bij m'n vorige bezoek. Kwas fier op mezelf want ben al 8kg bij.

Hebben jullie foto's van je buikje, ben wel benieuwd. Hier is de mijne van 27 weken.

groetjes

Attachment : 27 weken2.jpg

vicky

Berichtdoor vicky » 19 sep 2007, 15:28

hoi iedereen,

hoh Lies, ik ben jaloers op jouw buik. Bij mij is er ook wel al iets te zien maar nog niet genoeg dat mensen zien dat ik bijna 6 maand ben.
Nu, jij bent wel +/- 2 weken verder dan ik dus laat ons hopen dat ik binnenkort ook zo'n buikje heb.
Nogthans ben ik bijna 10 kg bijgekomen. Bij mij kruipt het gewoon overal ipv enkel mijn buik.
heb je nu gevraagd aan de gyne wat je moet doen met die kuitkrampen?

Cindy,
ik heb ook meer last van harde buiken dan bij mijn eerste zwangerschap. Dat komt waarschijnlijk doordat ik minder rust en dus meer vermoeid ben. ik heb er meer last van savonds als ik eens in de zetel zit.

An, wij zullen ons lijstje begin oktober leggen. ik heb ook schrik dat we anders meer dingen zullen krijgen die we echt niet kunnen gebruiken. Bij mijn zoontje kreeg ik soms kleertjes waarvan ik meer het gedacht had dat het voor een meisje was. Je moet dan natuurlijk die mensen de indruk geven dat je er kontent mee bent maar inwendig denk je er toch anders over.
Zelfs mijn zus kan zo van die verkeerde dingen geven. Zo kreeg ik voor zijn eerste verjaardag 2 truitjes met daarop in grote letters: happy girl!!

Nu, voor de feestdagen zullen wij niets plannen. ik maak mij meer druk over de verjaardag van mijn zoontje. wij nodigen al ieder jaar een heleboel vrienden uit voor die dag en nu vrees ik dat dit niet zal lukken.
het kan goed zijn dat ik op dat moment in het ziekenhuis lig en als de kans er is dat ik al bevallen ben, dan zal iedereen komen om de nieuwe baby te zien en heeft mijn zoontje ook helemaal niets aan zijn verjaardag.

Maar we zijn nog geen kerstdag he. Ik probeer mij er nog niet te druk in te maken.

Ik zal ook terug proberen om borstvoeding te geven. Ik heb het 9 maanden volgehouden met mijn zoontje maar vrees een beetje dat het dit keer minder zal zijn.
Lies, ik was ook niet zo tevreden van de begleiding in het serruys, ze zijn wel 100% pro borstvoeding maar toch zijn ze een paar keer te kort geschoten. Ik heb wel hele goeie begeleiding gekregen van de tiende maand. ik denk dat die in regio bl'ge ook wel iemand hebben.

allé, ik zal het hierbij laten. Zaterdag vertrekken we op reis dus ik moet nog een heleboel in orde zien te krijgen tegen dan.

groetjes,
Vicky

mama Lies

Berichtdoor mama Lies » 19 sep 2007, 16:12

Jullie zullen wel zeggen die heeft de hele dag niets anders te doen dan op zappy te zitten, wel ja als je een hele dag thuis bent begin je je soms wel wat te vervelen, vandaar :)

Ik heb magnetop had tegen kuitkrampen. Is een hoge dosis magnesium. (450mg) en dat zou de krampen moeten tegengaan. Volgens de apotheek helpt het heel goed.

grtjs

cindy

Berichtdoor cindy » 19 sep 2007, 16:34

Hallo,

mama Lies:
wat een mooie buik, jij draagt mooi naar voren. Ga eens aan m'n man vragen om de mijne één van de dagen ook eens te posten (ik ben daar niet zo handig in). Onze meisjes waren beiden maar zeshonderd en een beetje grammen op 25 wkn., als ik dan die gewichtjes van éénlingen hoor lijkt dat zo véél hé. Maar ja 't is ook een 2ling, en 't zullen waarschijnlijk maar lichtgewichtjes worden. Ben wel al benieuwd naar volgende schatting maar ik moet pas op 29 wkn en dat duurt nog zo lang! Wel spijtig dat je BV zo moeizaam is geweest de vorige keer! Waarom willen ze die baby's toch altijd op vaste uren!? Ik ben kindervk en heb al vaak gelijkaardige verhalen gehoord van ouders. Nu bij prematuurtjes is dat belangrijk om op vaste tijdstippen te voeden maar anders? Had je dan effectief te weinig melk, of dachten ze dat je niet genoeg had en ben je daarmee gestopt? Ik hoop zo dat het bij mij vlot op gang zal komen. Oefening baart kunst zekers?

Vicky:
9 mnd BV gegeven, amai chapeau! Gaat nu ook wel goed lukken dan, jij bent er een kei in dus dat komt wel goed. Wel triestig om te lezen dat een afdeling waar ze zo pro-BV toch nog tekort schiet. 'T zal wel aan de drukte op de gang liggen denk ik, ik ben zelf ook VK en ik weet hoe hectisch het er aan toe kan gaan. Personeelstekort hé, en dan nog, erg dat de patiënten daar wel de dupe van zijn! Hoop dat je zoontje ook goed gevierd zal worden. 'T zou inderdaad wel erg zijn als zijn verjaardag een beetje over het hoofd zou worden gezien want op die leeftijd kunnen ze er net zo van genieten.

Alé, moet ermee weg, heb bezoek binnen gekregen.
Groetjes.

Gast

Berichtdoor Gast » 19 sep 2007, 21:11

hallo iedereen,

ik ben op dit moment 25 weken en 6 dagen zwanger ben uitgerekend voor 28 december.Ik ben uit de kempen en beval in st antonius zoersel.Ik heb vrijdag men laatste werkdag,zie er al een beetje naar uit,want het begint een beetje zwaar te worden allemaal ik heb er hier al eentje van bijna 20 mnd rondlopen.Mijn gyno heeft een week verlof tussen kerst en nieuw dus ga ik vragen om als het tegen dan gunstig is het te laten inleiden,wnat zie het niet zitten om met een andere gyno te bevallen wegens grote problemen vorige bevalling.Ik moet binnen drie weken voor men geboortelijstje.Ben nu 5 kilo aangekomen maar heb wel een enorme buik maar ja dat hoort er bij e

groetjes aan iedereen

tina

Berichtdoor tina » 20 sep 2007, 13:41

hallo,

Ik ga deze keer ook zeker bv geven. Mijn dochtertje heeft 7 mnd bv gekregen en mijn zoontje 8mnd. Had echt spijt dat het afgelopen was ondanks de vermoeidheid wanr soms voelde ik mij echt leeggezogen.
In mijn materniteit begeleiden ze echt wel goed bij de bv vond ik. Heb nooit problemen gehad. Enkel de stuwing na enkele dagen was heel erg pijnlijk maar dit is gelukkig maar 1 maal.

Hadden jullie ook last van naweeën? Ze zeggen dat dit elke keer wat heftiger is dus heb er wel wat schrik voor. Zeker als je dan bezoek hebt is het niet prettig als je daar echt ligt af te zien!

Volgende week moet ik naar zh voor suikertest (bah!).

Mijn dochtertje heeft de baby al voelen schoppen, ze was echt onder de indruk! Zoontje heeft er geen geduld voor (2jaar), heeft mij wel al eens een geschart op de buik, is soms echt veel te geweldig.

Hoe reageren jullie andere kindje(s), als je er al hebt.
Voor diegenen die er nog geen hebben, geniet van de rust want het is de enigste zwangerschap dat dit lukt en je je aandacht volledig op je baby kan richten!

Groetjes,

Tina nog 12weken en 6 dagen!

cindy

Berichtdoor cindy » 20 sep 2007, 21:38

Hallo iedereen,
aan de dame zonder naam. Ik ga ook bevallen in St.Ant. -Zoersel. Bij wie ben jij? Ik bij Van Groenendaele. De kans is wel erg klein dat we elkaar zullen tegenkomen want ik ben uitgeteld voor de 17de. Waarschijnlijk zal het wel een paar weekjes vroeger zijn want ik verwacht er 2. Kan me wel inbeelden dat je de laatste werkdgn zit af te tellen. Best wel vermoeiend met zo'n peutertje in huis denk ik. Ben jij met de vorige ook bevallen in St.Ant. -Z.? Ik heb al véél positiefs gehoord van de materniteit. Ik werk daar ook in 't ZH als vk dus ze kennen me daar, dat speelt natuurlijk wel wat in m'n voordeel.

Tina: die stuwing moet echt wel pijnlijk zijn hé, heb dat al van meer vriendinnen horen vertellen. Sommigen zeggen dat het echt een paar dgn erg pijnlijk kan zijn. Moet volgens mij toch wel zalig zijn om je baby'tjes zelf te kunnen voeden, al zal het ook niet altijd rozengeur en manenschijn zijn. Maar om het zo lang te kunnen volhouden als jou, amai, heb je toch wel knap gedaan! Ga echt wel m'n best doen, hoop dat het bij mij ook zal lukken. Ik vond de suikertest best meevallen hoor. Vond het drankje eigenlijk niet zo slecht, ik had toen wel grote dorst (heb ik bewust gedaan).

Tot de volgende.
Groetjes aan iedereen.

Ellen

Berichtdoor Ellen » 21 sep 2007, 10:55

Hoi December-mama's,

Even voorstellen: Ik ben Ellen, 24, student rechten en sinds mei 2007 gehuwd met Frits (28).
Wij wonen in het Gentse en bevallen van onze 1ste spruit in Maria Middelares te Gent.

Zoals Cindy ook al zei, vind je onze belevenissen voornamelijk op het zwangerschapsforum bij "mama's in december 2007". Maar hier gaat het volgen van de topic wel een héél stuk makkelijker.

We weten sinds 16 weken en 4 dagen dat we een zoontje krijgen. Onze kleine prins zal RUBE heten.

Vandaag zijn we 27 weken en 5 dagen ver. De bevalling is voorzien op 16 december, maar de echo's spreken telkens van 17 december.
Gisteren nog hadden we een afspraak met de gyn. Ons wondertje is al 34cm groot en weegt intussen al 1,304kg. Mama-in-spe heeft er intussen ook al de gevreesde kilo's bij :-)

Wij hebben ons geboortekaartje zelf gemaakt, op basis van de uitnodigingen van onze trouw (we zijn getrouwd toen we exact 8 weken zwanger waren, maar de trouw lag uiteraard al véél langer vast).
Zal in bijlage eens een poging doen tot het posten van ons ontwerpje.

Ook de doopsuiker gaan wij zelf maken.
Volgende week gaan we de suikerbonen en doosjes halen, zodat we alles al in huis hebben. En dan tegen eind oktober zou ik graag de doosjes beginnen vullen.
Wij gaan voor super-eenvoudig: witte en ecru suikerbonen, in een doorschijnend vierkant doosje, met bovenop een chocolaatje met "persoonlijke wikkel". Een flashy groen papiertje (in de stijl van zijn slaapkamertje én geboortekaartje) met daarop zijn naam.

De slaapkamer hebben wij begin juli reeds een kleurtje gegeven. Een voor ons rustig moment tussen eerste en tweede zit. Intussen zijn ook alle meubeltjes al in mekaar gestoken, zodat we al kunnen genieten van een échte babykamer.

Wij voelden baby voor het eerst schoppen op 16 juli. Intussen voelen we hem dagelijks (een héél actief kindje!) en zelfs de papa-in-spe kan sinds enkele weken enthousiast meegenieten van de schopjes.

Last van kwaaltjes hebben we eigenlijk niet. Ben ook nooit misselijk geweest.
Alleen de laatste tijd durf ik af en toe de gekende kuitkramp eens te voelen. Maar dagelijks een banaan en een lichte dosis magnesium houden de kramp eigenlijk meestal wel tegen.

Wij hebben 2 kleine geboortelijstjes. Een eerste lijstje ligt in StNiklaas, waar onze families en de meeste schoolvrienden wonen. En een tweede lijstje leggen we volgende week in Gent voor de Genste vrienden, collega's, buren, ...
Aangezien wij de grote stukken allemaal zelf hebben aangekocht (slaapkamer, buggy, maxicosi, park, badkamermeubel, sterelisator, ...) staan er op ons lijstje ook voornamelijk de "kleinere" dingen: lakentjes voor op het bedje, papflesjes, wat kleertjes, speelgoed, een potje, de babyfoon, ...

Denk dat dat het voornaamste zo'n beetje is... Ben nogal een babbelkous :-)

Ik kom hier alvast nog wel eens piepen en meeschrijven.
Geniet nog van jullie zwangerschap!

Liefs,
Ellen

PS: Foto in bijlage: voorkant geboortekaartje. Bij onze trouw-uitnodiging stond er op de plaats van RUBE "Wij trouwen" en de datum was "4 mei 2007"

Attachment : IMG_2927.JPG

Ellen

Berichtdoor Ellen » 21 sep 2007, 10:57

Net gezien dat de leeftijd van de papa-in-spe veranderd is in een smiley. Papa is net 28 geworden.

Hierbij de achterkant van ons geboortekaartje. Geboortedatum, gewicht en lengte zijn uiteraard nog fictief! En bedoeling is dat er op het lijntje nog geknipt wordt. Het is dan ook nog maar een "ontwerpje".

Groetjes!

Attachment : IMG_2926.JPG

tina

Berichtdoor tina » 21 sep 2007, 12:38

cindy,

Je hebt 2 soorten stuwing : 1.de bloedstuwing, is stuwing die na enkele dagen komt als je melkproductie goed op gang komt (deze die ik zo pijnlijk vond maar duurt maar enkele uurtjes hoor en is echt eenmalig!)
2. gewone stuwing heb je vooral als er nog niet veel regelmaat in de voeding zit en als je borsten dus 'vol' zijn en je babytje nog rustig ligt te slapen. Dit doet niet zo heel veel pijn, is wel wat ongemakkelijk maar kan je wel wat verlossen door onder de douche zelf wat melk te 'lossen' of een klein beetje af te kolven. Eens je baby een goed ritme heeft gaat dit vanzelf wel over.

Ik heb echt wel genoten hoor van de bv, vond het zalig!! Was altijd blij als er bezoek was dat je je babytje nog eventjes helemaal voor jezelf had. Zou het moeilijk hebben denk ik om een klein babytje al te moeten afgeven omdat iemand anders wel het flesje eens wil geven. Als ze groter zijn, kan dat nog genoeg!

Ellen,

Wij bevallen normaal rond 19/12 in mm in gent. Bij welke gyn gaan jullie?
Wij gaan bij dr. Casteels, een hele lieve en goede gyn!

We gaan onze lijst begin volgende week gaan leggen. Moesten geen afspraak maken omdat het het derde is, gemakkelijk hé. Ik vind het toch leuker om zelf in de winkel rond te snuisteren.

Doopsuiker en kaartjes maken we wrslk ook zelf.
Voor het kaartje zal ik een foto proberen maken van onze twee kapoenen in de hoop dat het lukt!

Groetjes,

Tina

cindy

Berichtdoor cindy » 21 sep 2007, 17:37

Hallo,

Tina:
bedankt, weer iets bijgeleerd over de stuwing. Van mijn vriendin heb ik de indruk gekregen dat die stuwing enkele dgn. erg pijnlijk is. Er zijn er ook anderen die zeggen dat het goed meevalt qua pijn. Nu weet ik dus dat er 2 verschillende soorten stuwing zijn. Weet ik weer beter wat me te wachten staat. Heb al wel vanalles gelezen over BV maar zo zie je maar dat je via de ervaringen van mensen vaak meer opsteekt! Ik ga er in ieder geval zeker voor gaan, wil het ook graag zo lang mogelijk vol houden! Kijk vooral uit naar de intieme band die je dan schept zoals jij toch bevestigt. Ben wel benieuwd hoe dat allemaal gaat verlopen. Zo stillejtes aan begin je nu wel meer te verlangen naar die kleine wondertjes. Geniet er momenteel wel erg van om al die spulletjes en prulletjes in orde te maken. Ben nog volop kleertjes aan 't strijken.

Ellen:
Kom gerust mee schrijven! Ik ben ook een echte babbelkous (had je al in de gaten zekers). Wij zijn ook uitgeteld op de 17de! Spannend hé. Ik ga die 40 wkn wel niet halen denk ik met die 2 meisjes, sta nu precies al op springen. Wil wel graag m'n 37 wkn uit doen want dan moeten ze waarschijnlijk niet in de couveuse. Zal dus nog veel moeten rusten. Mooi kaartje, heb je knap gedaan! En een erg origineel idee voor de doopsuiker! Wel niet simpel denk ik om al die voorbereidingen te combineren met je studies. Ik zou dat niet zien zitten denk ik. Flinke baby! Die groeien nogal hé, onze meisjes zijn precies zo klein, op 25 wkn allebei op zeshonderd en een beetje grammen geschat. Moet nog 1,5 wk wachten om op cô te gaan, duurt altijd zo vreselijk lang!

Hebben jullie zo'n babydraagzak op de lijst gezet of gebruikt bij vorige kinderen? Het lijkt me wel leuk om ze op je buik te kunnen dragen. Toch twijfelen we omdat je die maar kan gebruiken tot ze 8 à 10kg zijn. En die zijn wel kostelijk want voor in de winter moet je er nog zo cape (precies zo'n voetenzakje) bij nemen. Ik vraag me dan af of we die wel voldoende zullen gebruiken want in de winter zal je er niet zo vaak mee buiten gaan wandelen. Wat zijn jullie ervaringen of bedenkingen hierbij?

tina

Berichtdoor tina » 21 sep 2007, 19:42

cindy,

wij hebben een draagzak van babybjorn gekocht als ons tweede kindje geboren was. Dochtertje was nog net geen twee en ik gebruikte hem elke dag al was het maar om naar de bakker te gaan. Dochtertje zat dan in buggy(nog te klein en soms te gevaarlijk om te stappen) en zoontje in draagzak.
Hadden hem ook altijd mee als we op uitstap gingen want ze willen niet altijd in draagmand en als je ze op de arm moet dragen hou je dat toch niet lang vol.
(en heb je de handen niet vrij om te shoppen!)

Met de cape hebben we geen ervaring want bestond nog niet en we hadden twee kindjes die in mei geboren zijn! Ga hem nu wel op de lijst zetten. weet wel niet wat hij kost, heb jij een idee?

Baby'tjes mogen er meestal wel pas in als ze een bepaald gewicht en lengte hebben (ik dacht 53cm en 3kg500 maar ben niet zeker). Ons zoontje had dit al van bij de geboorte dus was wel praktisch!

Groetjes,

Tina

Ellen

Berichtdoor Ellen » 21 sep 2007, 19:50

@ Tina: Onze gynaecoloog is dokter Podevyn. Ben er voorlopig zeer tevreden van. Moet wel bekennen dat ik voor mijn zwangerschap altijd naar mijn "oude" gynaecoloog in StNiklaas ben blijven gaan, maar dat ik voor de zwangerschap een gyn dichterbij wilde hebben, dus ken haar niet als gewone gynaecoloog. Hoop dat de bevalling een beetje meevalt :-) Al blijf ik zolang we in het Gentse wonen waarschijnlijk wel bij haar gaan.

@ Cindy: Wij hebben ook een draagzak van Babybjorn (tweedehands) aangekocht. Op de geboortelijst hebben we nu zo'n slaapzakje gezet om over de draagzak aan te doen. Het wordt tenslotte een winterbaby, en ik zou het zonde vinden het niet te kunnen gebruiken wegens té koud.
De cape staat bij ons op de lijst geprijsd voor 40,50 EUR.

Tot schrijfs.

cindy

Berichtdoor cindy » 22 sep 2007, 10:31

Hej,

Tina en Ellen,
bedankt voor jullie raad. In de boek van dreambaby staan die voetzakken ook op 40,5 E. geprijsd. We gaan er nog is over moeten denken want wij moeten ze dubbel aanschaffen. Kan misschien ook nog is gaan neuzen in de tweedehandswinkel. Hebben jullie die lang kunnen gebruiken?

Hier verder weinig nieuws. Ga vandaag m'n laatste kleertjes strijken en dan kan ik ze in de kast schikken, leuk!

Groetjes aan iedereen.

tina

Berichtdoor tina » 22 sep 2007, 20:04

cindy,

wij hebben die draagzak toch gebruikt tot ca een jaar dacht ik. Hangt er een beetje vanaf hoe groot en zwaar je kindjes zijn. Aangezien het er bij jou twee zijn, zijn ze mss lichter en kan je ze langer gebruiken? Heb wel geen ervaring met tweelingen hoor.

Ellen,
Dr. Podevyn schijnt een hele goede gyn te zijn. Ze is nogal gekend in het Gentse! ken ze wel niet persoonlijk.

Zijn jullie ook al zo moe. Ben de laatste dagen vlug moe. Zelf als ik in de nm een klein dutje doe ben ik 's avonds terug moe. Hoop dat het vlug voorbij is want we zijn er nog niet hé? Mijn zoontje van 2 jaar vraagt ook wel veel energie tegenwoordig. Was de hele dag tegendraads, zus plagen, niet luisteren, ... Is wel een schatje hoor maar soms raakt je geduld al eens op hé!

groetjes

tina

cindy

Berichtdoor cindy » 23 sep 2007, 21:09

Hallo allemaal,

Tina, ik ben ook zo moe hoor. Meestal slaap ik tot ong. 9u (heb nog geen kindjes hé) en 's avonds tegen 22u ben ik ook teut op. Lig er meestal wel tegen 23u in. Doe soms ook in de NM een dut en dan slaap ik 's avonds even goed in. En ik doe door de dag al niet teveel hé want ik moet veel rusten, dus alles op 't gemakske. Ik kan mij inbeelden dat jij met je kleine kindjes
's avonds helemaal uitgeput bent! Onze baby'tjes moeten nu hard groeien en gaan waarschijnlijk met mama's energie lopen.

Hoe is 't verder met iedereen. Vicky is op vakantie zekers? Met mama lies en An alles nog goed?

Groetjes aan iedereen.

tina

Berichtdoor tina » 24 sep 2007, 13:16

is hier stilletjes hé!

Ja ik moet natuurlijke elke dag opstaan om 6.50 om de kindjes klaar te maken voor school (werk momenteel niet wegens moederschapsbescherming). Ons zoontje is de laatste dagen steeds wakker om 6.30 en dan is het natuurlijk gedaan met slapen! Kan gelukkig wel wat slapen in de nm, dan heb ik terug wat energie tegen de tijd dat de dochter thuis komt!

Morgen ga ik de suikertest laten doen en daarna gaan we onze lijst gaan leggen.

Begin binnenkort ook aan de geboortekaartjes en doopsuiker. Is wel een plezant werkje vind ik. De kaartjes gaan we al volledig maken dan moeten we er enkel de datum nog opstempelen en kunnen ze direct weg als ik bevallen ben.
Heb al 2 keer moeten wachten op de drukker en dit lijkt me toch vlugger. Eerste keer ben ik zaterdag bevallen en heeft iedereen de kaartjes met de post pas dinsdag bevallen. Tweede keer vrijdagavond bevallen dus zelfde geval.
Deze keer wil ik het niet meer riskeren, zeker niet met de periode van feestdagen.

Groetjes

Ellen

Berichtdoor Ellen » 24 sep 2007, 15:41

Hoi,

Ook ik kan meespreken van die vermoeidheid :-)

Zijn intussen ook begonnen aan het schrijven van de envloppes, maar in tegenstelling tot jou Tina, hoop ik net op een vrijdag te bevallen, zodat de kaartjes pas enkele dagen NA de bevalling in de bus vallen, en wij die eerste daagjes in alle rust kunnen genieten van ons nieuwe gezinnetje.
Ach we zullen wel zien hoe het loopt.

Ben wel serieus aan't aftellen nu (nog 12 weekjes).
Niet dat de zwangerschap me teveel wordt, zeker en vast niet, ik heb een DROOMzwangerschap, zonder kwaaltjes en zonder last. Maar het verlangen om EINDELIJK onze kleine prins te zien, vast te pakken, te ruiken, ... tja, dat verlangen wordt toch stilaan héél héél groot.
Maar geduld is een mooie deugd, zeker hé ;-)

Groetjes!

tina

Berichtdoor tina » 24 sep 2007, 20:20

hey Ellen,

Ik vond het echt niet zo leuk hoor om vlak voor het weekend te bevallen. De familie is toch direct op de hoogte en komen dan massaal op bezoek terwijl je pas de dag ervoor bevallen bent! Iedereen is thuis in het weekend hé! Zat dus twee keer op zondag met minstens 10 man op bezoek voor de hele namiddag. Was me echt te druk maar ja, je kan ze toch moeilijk buiten sturen ! Ik maak me terug druk als ik er nog maar aan denk!

Ik hoop dus deze keer de maandag of zo te bevallen, dan is iedereen gaan werken en krijg je 's avonds hooguit enkele bezoekers voor een uurtje of twee! Tegen het weekend ben je dan terug thuis en kan je bezoek wel wat afremmen.

Groetjes

An

Berichtdoor An » 24 sep 2007, 20:33

Wat het bezoek in het ziekenhuis betreft, ik heb al tegen mijn ouders en schoonouders gezegd dat we geen familie of vrienden in het ziekenhuis willen.
Ik vond het vorige keer bij mijn dochtertje zo een teleurstelling. Elke dag kwam daar een hele storm mensen aan en we hadden niets rust samen.
Dus hopelijk nu wel.

Wij zijn gisteren een dagje naar zee geweest en vandaag moet ik het toch wat bekopen.
Ik heb last van harde buiken en dan nog een actief kereltje in mijn buik.
Ik krijg toch meer en meer last.

Ik had van ons dochtertje een draagzak van winnie the pooh gekregen, maar dat is eigenlijk geen stevige voor kleine baby's.
Nu heb ik zo een tricot slen in bruikleen van een vriendin. Ik heb het al eens geprobeerd met een pop maar het is nogal ingewikkeld, dus ik moet nog veel oefenen om die draagdoek te goei aan te krijgen.

Ale ik ga nog wat strijken en ondertussen wat tv kijken.

Groetjes An

mama Lies

Berichtdoor mama Lies » 24 sep 2007, 21:33

Eindelijk nog eens de moed gevonden om hier te komen schrijven. Ik voel me verschrikkelijk. ZIjn dit weekend op weekend geweest met ons 2tjes naar Valkenburg, net over de grens in Nederland. Had ik eht geweten ik had het niet zo laat gepland in de zwangerschap. Veel te vermoeiend en daar moet ik nu de gevolgen van dragen. Ik moet rijden want mijn man kan geen auto rijden. Dat was al de eerste marteling en dan die bedden in het hotel... Pfff kheb er wel van genoten nog eens met 2 weg te zijn maar toch. Alles doet pijn, kwee tniet hoe me te zetten, leggen... Staan lukt al evenmin. Kheb soms de indruk dat de kleine er langs boven aan het uitkruipen is. Pffff die zit zo in m'n ribben te duwen dat ik geen adem meer krijg. Op m'n rus kan ik niet liggen want dan heb ik precies het gevoel of alles blokkeerd. Kheb het echt lastig. Vanacht mss 3 uurtjes geslapen. Vanmiddag ging ik proberen mijn ogen wat dicht te doen, belt de juf van schoold at Thibo niet goed is. Terug diaree zoals vrijdag bij oma. Kzal hem dus morgen ook maar thuishouden. Gelukkig is hij heel lief voor mama. :)
Van vermoeidheid kan ik dus ook wel meespreken.

Wat draagdoek of zak betreft. Ik had bij Thibo de draagzak van babybjorn en was en ben er nog altijd heel tevreden over. Die is zeker tot een maand of 15 gebruikt geweest. Ik heb nu voor de winter wel en draagdoek besteld (www.binana.net) omdat ik dat precies wel knusser en warmer vind voor de winter. Waarom een binana omdat dat rekt in de breedte en niet in de lengte zoals de tricot slen e.d. binana is ook van zachte bamboestof gemaakt.

Ik ga ook terug borstvoeding proberen, we zien wel wqt het wordt, had ook veel last van stuwing, maar handmatig wat melk uitduwen verlicht al veel ze. Vannaweeën kan ik niet meespreken, dat heb ik niet geha dbij Thibo. Ze zeggen hoemeer weeën voordien, hoe minder nadien, dus ik heb geluk gehad.

Doopsuiker is bijna allemaal in huis kmoet ze nu juist nog zelf maken, lijstje ligt klaar en nog kleertjes wassen en kamertje in orde doen. Kheb nog wel wat werk. De courage is ver te zoeken voor het moment, hopelijk beterd het. Kben nu 29 weken en 3 dagen dus nog 74 dagen te gaan :)

groetjes aan iedereen
xxx

cindy

Berichtdoor cindy » 25 sep 2007, 11:44

hey iedereen,

An, Tina en Ellen:
'k heb er natuurlijk nog geen ervaring mee want bij mij zijn het de eerste, maar maakt dat zo'n groot verschil op welke dag dat je bevalt? Ik kan mij inbeelden dat er bij ons altijd massa's bezoek gaan zijn want er zijn er in de familie toch heel wat die in ploegen werken en zo. Hoop wel dat ze wat verspreid zullen komen maar dat heb je niet voor 't zeggen hé. 'T zal zeker en vast wel vermoeiend zijn al dat bezoek maar anderzijds is het ook wel leuk als de mensen benieuwd zijn naar je kleine spruitjes hé. Geen bezoek is ook maar triestig denk ik.

Mama Lies:
kan me inbeelden dat het WE erg vermoeiend was, 'k zou het nu ook niet zien zitten. Ik ben al moe als ik de hond uitgelaten heb. :) Spijtig dat je zoontje ziek is, hoop dat hij snel weer de oude is. Lijkt me anders wel een schatje als naar wat ik erover lees toch. Je hebt nog heel wat werk voor de boeg, maar we hebben nog tijd. Alle dgn een beetje, dan kan je er ook erg van genieten vind ik als je zo beetje bij beetje alles in orde kan maken. Hoop dat je nog wat kan rusten, kan je weer volop genieten van je kleine wondertje.

Groetjes aan iedereen.
(28 wkn 1dg)

Ellen

Berichtdoor Ellen » 26 sep 2007, 09:37

Hoi allemaal,

Nog even over het bezoek: Aangezien het ook bij ons een eerste wondertje is, wil ik die eerste uurtjes (en dagjes) vooral RUST. Gaan onze ouders uiteraard wel smsen dat hun kleinzoon geboren is en hoe hij het stelt, maar gaan daar ook meteen bijzetten dat we het zouden appreciëren als ze ons eerst enkele uurtjes met ons drietjes gunnen alvorens af te komen.
Ik wil echt in alle rust wennen aan ons nieuwe gezinnetje, zonder onze kleine prins al te moeten doorgeven aan zenuwachtige oma's.

Meter en peter gaan wij waarschijnlijk pas de dag nadien op de hoogte brengen. Al hangt dat uiteraard van de omstandigheden af. Als we's ochtends vroeg bevallen, zullen zij tegen de middag al wel een smsje krijgen. Veel zal ook afhangen van hoe zwaar ik heb afgezien en hoe "gezond" ons kleintje is.

De rest zal het vernemen via het geboortekaartje.
Ik hoop te bevallen op een vrijdag, omdat de kaartjes dan pas maandag of dinsdag in de bus vallen, en iedereen dan moet gaan werken :-)
Wij hebben ook bewust het ziekenhuis NIET vermeld op ons kaartje, kwestie van de grote stormloop te vermijden. De échte vrienden zullen ons wel smsen of eens bellen waar we precies liggen. En de anderen moeten maar langskomen als we thuis zijn en het ons uitkomt.

Groetjes!
Ellen
* vandaag 28 weken en 3 dagen

tina

Berichtdoor tina » 27 sep 2007, 13:17

hey Lies,

hopelijk ben je ondertussen al wat uitgerust na je weekendje uit! Kan me voorstellen dat je nadien helemaal uitgeput bent, zeker als je zelf nog eens moet rijden. Op het einde van mijn vorige zwangerschap durfde ik zelfs niet meer met de auto rijden omdat ik zo verstrooid was. De laatste 2-3 weken zat ik dus noodgedwongen thuis. Had echt schrik dat ik ging botsen of zo.

Kreeg gisteren aan de schoolpoort de opmerking dat het toch wel heel druk zal worden met 3 kindjes. Het is de zoveelste keer dat mensen mij dat zeggen ipv gewoon eens proficiat te zeggen grrrrrrr.!!!! We hebben er zelf voor gekozen maar drie kinderen valt blijkbaar buiten de norm en heeft iedereen maar commentaar! Als je bevallen bent van een eerste vragen ze constant wanneer komt de tweede en daarna krijg je alleen maar vervelende opmerkingen!

Sorry hoor, maar moest even mijn hart luchten. Ben het echt wel beu!
Begin me al schuldig te voelen om sommigen een geboortekaartje te sturen terwijl het toch een blijde gebeurtenis is. Allez, voor ons toch!

Genoeg gezaagd nu, hoe gaat het met jullie? VInden jullie ook dat het plots zo snel gaat? We moeten nog 12 weken maar ik denk dat het voorbij zal vliegen.
Zie in de winkels soms al snoepgoed liggen voor de sint of kaartjes voor kerst en dat brengt het allemaal zooo dichtbij. ZOu liever hebben dat de winkels daar nog even mee wachten maar ja dat is de commerce zeker?

Groetjes aan iedereen,

Tina 28w1d

cindy

Berichtdoor cindy » 28 sep 2007, 09:03

Hej,

Tina:
Mensen kunnen toch domme opmerkingen geven hé! Bij mij zeggen ze altijd zo van een 2ling, amai en zie je dat zitten. Tja, natuurlijk zie ik dat zitten, stomme opmerking vind ik dat. Maar ja niets van aantrekken, laat ze maar zagen! Soms kan je dat echt wel beu zijn hé, ik herken dat wel een beetje.
Het begint bij mij ook door te dringen dat het er nu gaat zijn voor we er erg in hebben. Ben blij dat de kinderkamer al zo goed als in orde is. Ga vandaag de envelopjes al beginnen schrijven denk ik, kan ik het rustig op 't gemakske doen. Nl is het nog 12 wkn, maar bij mij zal het eerder nog maar een 8 à 9 wkn zijn denk ik. Amai, dat gaat snel gaan zenne, straks moet ik me nog haasten want waarschijnlijk zullen daar nog wel een paar weekjes platte rust bij zijn. Maandag moet ik terug op cô, ik zit hier echt af te tellen want het duurt dit keer véél te lang naar m'n zin!

Hoe is het met de rest? Vicky is nog op vakantie zekers? Met An en mama Lies alles nog in orde?

Groetjes.
(28w4dgn)

Terug naar “De kindjes van 2007”