Hoe verloopt het bij jullie?

tina

RE: Hoe verloopt het bij jullie?

Berichtdoor tina » 22 nov 2007, 08:25

hey,

ben blij dat hier nog eens iets geschreven wordt! was hier inderdaad heel erg stil!
Blijkbaar moet iedereen maandag op controle. Wij ook, ben benieuwd of er al verandering is. Zal wel nog niet voor direct zijn want ben pas 36 weken en dat vind ik nog wat vroeg hoor.

Dit weekend moet dan alles klaar staan. Valiesje, wieg, park, kaartjes en doopsuiker. Dan kunnen we echt beginnen aftellen!

Voor de rest is hier alles nog in orde. Mijn zoontje heeft ook wel een verkoudheid en ligt 's nachts wat te hoesten maar gelukkig geen koorts.

Houd jullie goed en laat af en toe iets weten hé!

Tina (36w1d)

vicky

Berichtdoor vicky » 23 nov 2007, 19:52

hey iedereen,

hier ben ik ook weer terug.
vorige week op controle geweest voor de 34 weken echo en alles zag er goed uit. hij zou nu iets van een 2,6kg wegen.
Hij ligt met zijn hoofdje naar beneden dus die hevige pijnen die ik had was duidelijk de kleine die draaide.
volgende week donderdag mag ik terug naar de gyne.

lies, probeer toch nog wat te rusten, je weet wat ze zeggen he als je opeens veel begint te werken. bij mij klopte dit in elk geval. De dag voor ik moest bevallen heb ik hier nog gekuist als een gek.

voor de rest heb ik echt veel harde buiken. Zo erg zelfs dat ik denk dat mijn hoofd gaat ontploffen. Mijn benen en vingers geraken ook meer gezwollen.
Ik heb precies van die michelin-enkels als ik mijn kousen afdoe.
snachts kom ik ook veel wakker, ben ook terug misselijk (waarschijnlijk de kleine die tegen mijn maag drukt).

Het meeste is nu ook klaar bij ons. Ik ga morgen nog eens naar de kapper. Mijn haar ziet er de laatste tijd niet meer uit. Het staat in alle richtingen. Ik wil er toch een beetje deftig uitzien als die kleine komt, dat hij niet schrikt als hij mij ziet.....

Zijn er eigenlijk nog die terug misselijk zijn, wat nemen jullie hiervoor?

Cindy, hoe is het met de dochtertjes? Zijn ze al dichter bij huis? Ik had vandaag mijn collega haar dochter van 4 maanden op schoot en ik moet toegeven dat het toch begint te kriebelen hoor om dat kleine wezentje vast te kunnen houden.

vele groetjes,
Vicky

cindy

Berichtdoor cindy » 23 nov 2007, 22:10

Hallo iedereen,

Voor mama lies en Tina begint het stilaan te korten, moet spannend zijn. Voor de meesten beginnen de laatste loodjes zwaar te wegen. Veel rusten maar en probeer nog te genieten van die dikke buik, voor je het weet is die weg.

Onze meisjes doen het prima. Myrthe heeft vandaag de 2kg gehaald en Noor volgt waarschijnlijk morgen. Myrthe ligt vanaf vandaag in een gewoon bedje, een heuse verandering, doet deugd, geweldig schattig. Noor mag morgen als ze dan 2kg weegt toch. Ze drinken momenteel van de fles. Als ze enkele flesjes per dag kunnen leeg drinken mogen ze terug aan de borst. Héél soms drinken ze al eens een flesje leeg, wat ze laten staan krijgen ze nu nog via de sonde. Ik schat dat ze ong binnen 2 à 3wkn mee naar huis mogen. Begint stilaan te kriebelen. Moet nog wel wat in orde brengen, de box aankleden en de bedjes dekken, die dingen. Probeer dat tussendoor zo beetje bij beetje in orde te krijgen want veel tijd heb ik niet, de dgn lijken soms wat te kort. :) Alé, ben ermee weg. Tijd om af te kolven en dan kruip ik maar eens tussen de dekens.

Groetjes en iedereen nog veel genieten van die laatste weken hoor!

tina

Berichtdoor tina » 24 nov 2007, 18:52

hey,

Vicky,
Misselijk ben ik niet echt maar 's avonds als ik in de zetel lig krijg ik het altijd lastig. Voel dan echt al dat gewicht op mij en heb last van mijn adem. Als ik dan terug rechtkom, komt mijn eten soms terug naar boven. Vind echt geen goede houding. In bed gaat dat gelukkig wel beter. Slaap wel redelijk goed maar ben toch zo moe! Ik hoop echt dat ik niet terug een week overtijd ga, want vond dat zo vervelend! Op het einde kan je echt niks meer hé!
Als ik me de hele dag rustig kan houden heb ik niet veel last van harde buiken. Maar in de week moet ik de dochter naar school doen en dan heb k constant harde buiken. Sommige kunnen inderdaad fel zijn hé! Ben benieuwd maandag of er al vordering is! Bij mijn vorige zw' n had ik nooit op voorhand ontsluiting. We zullen wel zien!
Probeer maar zoveel mogelijk te rusten.

Cindy,
Blij nog iets van jullie te horen! De meisjes stellen het blijkbaar goed! Fantastisch hé! Met kerst zullen ze wel allessinds thuis zijn zeker? Dat zal dan wel een heel speciale kerst zijn. Ik dacht altijd dat ze meestal naar huis mochten rond de oorspronkelijke uitgerekende datum maar weet niet of dat klopt? Als ze binnen een 3 tal weekjes naar huis mogen, klopt dat wel ongeveer zeker?
Chapeau dat je het zolang volhoudt met de bv hoor! Heb zelf nog afgekolfd vroeger en vond dat toch niet zo eenvoudig. Een hele klus en als je bedenkt dat jij al al die tijd niets anders doet! Is natuurlijk het beste voor je meisjes hé, zeker als ze al wat kwetsbaarder zijn! Hopelijk mag je ze binnenkort zelf voeden. Dan kan je echt genieten.
Ik kijk ook terug enorm uit naar de bv. Heb er altijd heel erg van genoten. Nam altijd moeilijk afscheid maar eens aan het werk, had ik echt niet genoeg melk meer puur van vermoeideheid. We zulln dus voor de laatste keer nog genieten!

Met de anderen alles ok?

Groetjes,

Tina(36w3d)

An

Berichtdoor An » 26 nov 2007, 17:02

Ik ben vandaag naar de gyne op controle geweest, alles wat goed. Ook het gewicht.
Ik heb nog geen ontsluiting, maar de baby is al wel aan het duwen (is al van ongeveer 32weken zo)

Ik heb donderdag avond en vrijdagavond oefenweeën gehad. Heel pijnlijk.

Ik slaap s'nachts bijna niet. Heb veel rugpijn, zo laag in mijn rug.
Ook al ik zit heb ik na tien minuten veel pijn.
Jullie ook?

Ik ga ook proberen borstvoeding te geven. Met mijn dochter heb ik het 3weken volgehouden en dan was ik op van vermoeidheid. Maar achteraf bezien die flesvoeding veranderde er weinig aan. Maar ja op dat moment weet je zoiets niet. Dus nu begin ik met een positieve kijk en hopelijk verloopt het vlot.

Groetjes An ( 36weken en 4dagen)

jikske

Berichtdoor jikske » 27 nov 2007, 08:32

Hey iedereen,
Ben blij dat de meeste onder ons de grens van 37 weken al bereikt hebben.
Nu komt het voor iedereen echt dichtbij.
Wat mezelf betreft,ik zal heel blij zijn.Ik heb al een hele week s'avonds pijnlijke voorweeen.Bij mijn dochtertje had ik dat niet.Daar is het begonnen en ineens doorgegaan.
Ik moet straks terug naar de gyn en ben een beetje bang voor het gewicht.Hij mag absoluut geen 4kg wegen,want dan is het weer een te gevaarlijke bevalling.Normaal zou hij dan inleiden,dus ben eens benieuwd wanneer.
Ik ben vandaag 39 weken,en het is echt wel genoeg geweest.Vooral de onzekerheid over de gezondheid van ons zoontje is echt zenuwslopend.We willen het nu wel stilaan weten,zodat we er of kunnen aan wennen,of volledig alles achter ons laten en kunnen gaan genieten.
Veel succes aan iedereen...en tot snel...

Attachment : verzamel - 111.jpg

tina

Berichtdoor tina » 27 nov 2007, 15:20

hallo,

Even een laatste update :
Gisteren dus op controle geweest en alles ok. Baby'tje is wel al wat ingedaald en heb al een kleine vinger ontsluiting. Gyn ziet mij dus wel wat vroeger bevallen. Ben benieuwd! Gewicht is nu al geschat op 3kg200 dus als ik uitdraag zal het wel weer een flink boeleke zijn! Maar ja, dat zijn we gewend.

An,
Het wordt spannend voor jullie precies! Ik heb nog geen voorweeen gehad. Rugpijn heb ik eigenlijk niet echt gehad deze zwangerschap. Bij mijn vorige twee wel, dus weet wel hoe vervelend het is. Mijn gyn zei toen dat het dan goed was om op je rug te liggen en je benen omhoog in een hoek van 90graden. Alleen kon ik niet op mijn rug liggen door het gewicht, kreeg dan altijd last van mijn adem. Mss lukt het bij jou wel?

Jikske,

Mooie dochter! Als je 39 weken bent, wil je er wel vanaf hé! Maak je maar niet te veel zorgen over de gezondheid van je zoontje. Maar ja, dat is gemakkelijker gezegd dan gedaan hé.
Hopelijk zetten de weeen wat door, mss stopt het wel omdat je je teveel zorgen maakt en dus wat bang bent? Mijn buurvrouw heeft dit ook voorgehad, had bij haar vorig kindje zware bevalling gehad en bij haar volgend kindje ook steeds beginnende weeen maar zette niet door omdat ze (onbewust) wat schrik had voor de bevaling. Naar het schijnt hoe meer ontspannen je bent, hoe vlotter de bevalling. Maar ja, gemakkelijker gezegd dan gedaan hé!
In ieder geval veel succes!

Nog niemand bevallen ondertussen?
Cindy, alles ok met je kindjes?

Groetjes
TIna

jikske

Berichtdoor jikske » 27 nov 2007, 16:40

Hey iedereen,

Ik ben net terug van de gyne.Heb al een 2tal centimeter ontsluiting,en het hoofdje is al ingedaald.Alles is gunstig.Hij heeft me wel pijn gedaan,hij wil het wat sneller laten gaan.
Nu het slechtere nieuws...ik zal geen december mama zijn,maar een november mama...;) ik moet vrijdag binnen voor inleiding als hij er nog niet is.En dan is het 30 november...

Groetjes iedereen,en veel succes

vicky

Berichtdoor vicky » 28 nov 2007, 11:40

hey jikske,

Dat is lang geleden zeg!! Ik herinner mij je van het vorige forum. Ik had nl. ook een slechte nekplooimeting (ondertussen wel gehoord dat alles in orde is).
Ik kan mij wel inbeelden dat je blij zal zijn als dat kleintje er zal zijn.
Dus je wordt een novembermama (voor wanneer was je precies uitgerekend).
Alvast een dikke proficiat he!
Ik moet morgenavond naar de gyne, ik zal dan ook weten of hij al ingedaald is of niet.

Mama Lies, hoe gaat het met jou, tis nl lang geleden dat je iets gepost hebt en daar je zei dat het waarschijnlijk ook voor november zou zijn, vraag ik mij natuurlijk af of het al zo ver is?

An, ik heb ook enorm pijn in mijn onderrug. Ook als ik zit. Bij mij lukt het momenteel in bed met dat borstvoedingskussen. Bij mijn vorige zwangerschap ben ik een paar keer naar de ostheopathe geweest en dat hielp ook maar nu heb ik daar precies geen tijd voor.
ivm de borstvoeding, ik heb enorm veel hulp gehad van de tiende maand (www.tiendemaand.be). Dat is een organisatie van vroedvrouwen die je begeleid met borstvoeding, het is ook volledig gratis, ze werken samen met het ziekenfonds. Ik weet niet of ze in jouw regio actief zijn maar misschien kan je hiervoor met hen eens kontakt opnemen en kunnen zij u doorverwijzen.

Vele groetjes nog,
Vicky

mama Lies

Berichtdoor mama Lies » 28 nov 2007, 14:14

Heyla

Je moet maar roepen en ik ben er :) Ik kom iedere dag lezen maar weet niet echt wat te schrijven. Alhoewel, maandag naar de gyn geweest en nog steeds 1.5cm opening. Met baby alles goed en ja of hij vroeger zal komen of niet :s dat denk ik niet. Hij zit veel te goed bij mama zei de gyn. We hebben tijd hé zei ze. Grrrr ik kon haar kelen. Ik ben het zo beu é. Kheb zoveel pijn. Als ik lig kan ik me amper draaien van de pijn. Op een stoel zitten is aleven ambetand. Kvind nergens m'n draai en kloop ambetand :) Voor de rest alles ok ze [hihi]
Het ambetandste is da wachten hé, alles is klaar, je kan niet veel meer doen, mijn ventje heeft de late dus is ook niet thuis en Thibo ligt te slapen. Ja hij is serieus ziek geweest. Goede bronchitis had. Sinds gisteren terug naar school maar zo te zien nog altijd wa moe. Hij kan er maar deugd van hebben.
Nog even doorbijten voor iedereen en dan hebben we ons wondertje vast.
groetjes en ik hou jullie op de hoogte.
xxx

tina

Berichtdoor tina » 30 nov 2007, 07:58

goedemorgen,

Jikske,

als je nog niet bevallen bent, zal het voor vandaag zijn zeker? Ben benieuwd hoor! Als je dit nog leest, veel succes hé!!!!

Vicky,

Hoe was het bij de gyn? Zit er al wat vorderig in?

Lies,

Wachten is beu hé. Ben van m'n jongste ook overtijd gegaan en was het ook zoooooo zat! Maar ja , je kan alleen maar afwachten hé!

Hier nog alles rustig. Heb enkel een zere keel en verkoudheid maar niks ergs. Had gisteravond vee harde buiken maar geen weeën. Hoop het tch nog een week uit te houden want dan zijn de werken boven klaar. Nu is het daar nog echt een rommeltje e vuil! (pleisterwerken) Zo zou ik echt niet naar huis willen komen met klein babytje! Beneden staat wel alles klaar. Valies is voor de helft al gemaakt en wasmachine draait op volle toeren om laatste gerief klaar te hebben (parkbekleding, pyjama's, ...) Volgende week ben ik 38 weken dus dan is het ok voor mij. Maar ja, ik beslis niet hé

Groetjes aan iedereen

Tina

vicky

Berichtdoor vicky » 30 nov 2007, 11:55

hey tina,

Gisteren was alles in orde met het kleintje.
Hij is wel al ingedaald en er is al een klein beetje ontsluiting. Maar de gyne was er gerust in. Het verloopt volgens hem perfect, hij zei ook dat het hoofdje goed ingedaald was, bij mijn zoontje was dit niet zo en hij zat dan gekneld in mijn bekken. Dus dat is toch al wat geruststellend nieuws he.
Ik moet maar binnen 2 weken terug, dus volgens hem zal het zeker nu nog niet komen, oef!!!

Lies, mijn gyne is in verlof tijdens het kerstverlof maar hij gaat niet op reis. Als ik geluk heb, dan komt hij af.
Dr De Pauw is toch uw gyne he? Zij heeft blijkbaar wacht in deze week. Ik ben eens benieuwd.

jikske, alvast veel succes vandaag. Laat zeker nog iets weten he?

Kelly, hoe gaat het nog met jou? Moet je nog elke dag op controle?

cindy, hoe is het met de meisjes?

groetjes,
Vicky

jikske

Berichtdoor jikske » 01 dec 2007, 09:24

Hey iedereen.

Ik kom al even melden dat we toch niet zijn ingeleid.Ons zoonntje besliste daar anders over.
Donderdagavond zijn we nog naar het shopping center geweest,en lekker iets gaan eten met ons drietjes.Daar kreeg ik terug wat last van voorweeen.
Toen we rond 19u thuis waren was het weer over.Weer vals alarm dacht ik.
Lore in bed gelegd en nog genoten van een zalig badje.Daarna ging ik in de zetel liggen en kreeg ik ineens een heel harde wee.Ik stond op en een deel van mijn water brak.Direct weeen om de 2minuten.Echt een weeenstorm.
We hebben direct mijn moeder gebeld om op lore te babysitten en 10 minuten later waren we onder weg naar het ziekenhuis.
Daar aangekomen bleek ik al 5centimeter te hebben,en baarmoederhals al een deel verstreken.Heb toen epi gekregen.
3uur later is dan ons zoontje Thibe geboren.3,390kg en 51 cm.
Navelstreng zat rond zijn nekje,en hij had het een beetje moeilijk.Maar na een half uurtje was het beter,en was hij al lekker aan het drinken.
Ik ben bevallen om 1u45 en ben naar huis gegaan dezelfde dag om 16u.Ik voel me goed,alleen wat moe.Maar ik kruip sfs als de vroedvrouw geweest is terug in mijn bedje.
Met de foto's zal ik later komen ...heb nog geen tijd gehad om ze op pc te zetten.

groetjes,en aan iedereen bedankt voor de steun in de moeilijke zwangerschap...

En niet te vergeten aan iedereen die nog moet bevallen,heel veel succes en een wolk van een baby...

tina

Berichtdoor tina » 01 dec 2007, 19:54

hallo,

Jikske, proficiat met je zoontje!!!! Het was blijkbaar een vlugge bevalling? Rust nu maaruit en geniet van je zoontje!
Hopelijk ben je nu alle zwangerschapszorgen vergeten!

Groetjes en tot later

vicky

Berichtdoor vicky » 02 dec 2007, 07:49

hey jikske,

Een hele dikke proficiat!!! Mooie naam!
Ik ben blij dat alles goed verlopen is.

Geniet er maar van.

groetjes,
Vicky

An

Berichtdoor An » 02 dec 2007, 10:32

Proficiat Jikske, geniet maar van je zoontje.

Ik vind het ook een mooie naam!

mama Lies

Berichtdoor mama Lies » 02 dec 2007, 18:00

Jitske, dikke proficiat!!

Hier loopt het de ene moment heel rustig en de andere moment kan ik geen weg van de voorweeën. Kheb ook last van keelpijn (weeral) vanacht wakker geworden van de pijn, keel stond enorm gezwollen en khad geen stem meer. Toch maar een dafalgan genomen en een orofar om op te zuigen. Kdoe dit alleen als het niet anders gaat maar nu kon ik echt niet meer.
Vandaag gaat het dan weer beter, heel de voormiddag in m'n pyama gelopen en daarna een deugddoend douchke genomen. Mijn buik is hygantisch dik, ik sta letterlijk op ontploffen. De laatste week zijn er striemen gekomen. Was zo fier dat ik er geen bij had gekregen buiten die van Thibo zijn zwangerschap. Niet dus.
Zeg wie moet er hier eigenlijk in het korte bevallen of is het allemaal voor rond de feestdagen? Zullen we eens een klein lijstje maken? Ik zal alvast beginnen.

30/11/2007 Jitske bevallen van een zoon Thibe
07/12/2007 mama Lies vermoedelijke bevallingsdatum

Bij mij ist dus normaal voor deze week, alhoeel ik er mijn twijfels over heb. We zullen wel zien hé.

groetjes

vicky

Berichtdoor vicky » 02 dec 2007, 22:05

Tof idee,

24/12/2007 Vicky vermoedelijke bevallingsdatum

Cindy? ik ben de datum van jouw bevalling vergeten. Weet dat het ergens in oktober was maar de precieze dag weet ik niet meer.

groetjes,
Vicky

An

Berichtdoor An » 03 dec 2007, 08:20

Ik zal even aanvullen:

20/12/2007 An vermoedelijke bevallingsdatum

tina

Berichtdoor tina » 03 dec 2007, 12:43

hey,

Lies,
Hopelijk ben je vlug wat beter! Is geen pretje om zo te moeten bevallen wrslk! Ben momenteel ook wat aan het snotteren maar niks ergs!

Zal het lijstje ook eens aanvullen :

19/12/2007 Tina vermoedelijk bevallingsdatum

Groetjes en nog veel sterkte aan iedereen tijdens de laatste loodjes!

Tina (nog 16 dgen!!!)

Kelly

Berichtdoor Kelly » 03 dec 2007, 13:53

Hallo allemaal,

Hier ben ik ook nog eens.
Allereerst Jitske gefeliciteerd met de geboorte van jullie zoon.

Mama lies,
Veel succes met de laatste loodjes. Hopelijk gaat de verkoudheid vlug over.

Ik ben nu 35 weken en 2 dagen. Morgen moet ik terug naar de gyn. Ik moet nog steeds elke dag een monitor doen, maar dit begint nu al veel gemakkelijker te gaan. Het kleintje heeft veel minder plaats en kan niet meer zo gemakkelijk gaan lopen. Is wel een hele opluchting hoor. Er zijn dagen geweest dat ik meer dan 2 uur aan dat ding zat vastgekluisterd om een monitortje te kunnen doorsturen van 30 minuten aan 1 stuk. Het was gewoon een ramp. Op de vorige controle werd er gezegd dat ik waarschijnlijk de week voor de feestdagen zal ingeleid worden. Nog twee weekjes dus, maar daar zal ik morgen wel meer over horen. Aan de ene kant hoop ik het, want zoals de meesten begint het nu toch echt wel teveel te worden. Ik ben verschrikkelijk moe. Ik slaap heel slecht en mijn zoontje is al een tijdje ziek door een verkoudheid die maar niet overgaat. Ik begin mij ook terug een waggeleend te voelen. Ik ga niet meer vooruit, maar ik waggel. Maar ja, het is maar tijdelijk hé. Straks hebben we een mooie baby in onze armen.
Zo dat was het weer van hieruit.
Groetjes Kelly

Sofie

Berichtdoor Sofie » 05 dec 2007, 21:03

Onze dochter is geboren op 30 november. 11 dagen vroeger dan gepland.
Maar na 2 dagen couveuze gaat alles heel goed!

30/11/2007 Sofie bevallen van een dochter Yelena

Attachment : RSCN18861.JPG

Valerie

Berichtdoor Valerie » 06 dec 2007, 09:13

Hoi,

ik volg jullie verhalen op de voet. Zelf ben ik uitgerekend voor 9/12. Ons eerste kindje was 3 weken te vroeg, maar zijn zusje blijft precies goed zitter.

Vanmiddag naar de gyn, hopelijk heeft zij goed nieuws...

Ik hou jullie op de hoogte. Ben deze week immers gestopt met werken, waardoor ik wat meer tijd heb.

Wel voel ik de baby veel minder goed; soms wat beweging, maar geen echt gestamp meer. Is dit bij jullie ook zo?

Alvast nog veel succes allemaal en proficiat aan zij die hun kleine wonder al hebben...

An

Berichtdoor An » 06 dec 2007, 13:53

Sofie, proficiat! Een heel mooi kindje.

Het begint al te kriebelen als ik het babytje zie. Ik wacht elke dag op het moment. Heb last van voorweeën maar ze zetten (spijtig) genoeg niet door.
Het begint heel lastig te worden en zwaar. Ik kan bijna niet lopen van het gewicht dat ik mee sleur. Mijn rug doet dan ook enorm pijn. En elke dag hoop ik maar dat het zover is, maar de baby luistert niet. :(

Groetjes

30/11/2007 Sofie bevallen van een dochter Yelena

km

Berichtdoor km » 06 dec 2007, 20:36

hallo,

zijn hier toevallig mamas die nog opvang zoeken te ledegem?

ik start in januari als onthaalmoeder te ledegem.

opvang voor kindjes van 0- 3 jaar ook eventueel weekend opvang.

opvanguren van 7.00 tot 18u30.

u kan mij altijd mailen op km222015@scarlet.be

Terug naar “De kindjes van 2007”