Hoe verloopt het bij jullie?

tina

RE: Hoe verloopt het bij jullie?

Berichtdoor tina » 28 okt 2007, 19:04

hey,
had mijn mailtje per ongeluk al verstuurd en mijn lijstje was nog niet af. Hier dus een nieuwe poging :

Cindy, bevallen op 15/10 van twee meisjes : Myrthe 1kg410 en 38.5cm
Noor 1kg355 en 41.5 cm

Groetjes,

Tina (nog 7weken3dagen)

mama Lies

Berichtdoor mama Lies » 29 okt 2007, 08:25

Ik kom hier ook nog effe klagen, wat een nacht. Ik heb regelmatig zo'n last van m'n bekken en benen hé. Ze deden weer zo'n pijn vanacht. Krampen zijn weg met die magnesium maar die pijn. Ik weet soms echt niet hoe me te draaien. Precies of alles zit geblokkeerd in m'n rug.

Anders alles goed ze. :)

groetjes
mama Lies
34 weken en 3 dagen.
Nog 39 dagen (als ik tenminste niet overtijd ga :) )

vicky

Berichtdoor vicky » 30 okt 2007, 11:14

hoi Lies,

Even vlug reageren op jouw berichtje, ik heb nl nog geen tijd gehad om de andere te lezen.
Ik heb ook zo'n last in mijn onderrug. Zelfs als ik gewoon in de zetel zit kan ik bijna gaan weg meer.
Snachts lig ik met die borstvoedingskussen tussen mijn benen. Geen zicht natuurlijk maar het helpt wel.
Ik denk dat ik dringend een afspraak moet maken bij de osteopathe. Zij kan mij weer voor een eindje vooruit helpen.
Ik krijg wel iedere keer de opmerking dat ik moet opletten met heffen maar dat is gemakkelijker gezegd dan gedaan.

Hoe is het met de nieuwe voiture??

groetjes,
Vicky

An

Berichtdoor An » 31 okt 2007, 17:03

Hier is het precies wat stilletjes.

Wij zijn volop de laatste dingetjes in orde aan het brengen, de flesjes vullen met jenever en een etiket op plakken met de naam.
De foto's voor op het geboortekaartje zijn besteld.
De kadootjes voor in ons zoë haar klasje zijn ook klaar.

De stampjes van de baby beginnen hier wel pijn te doen. Geen pretje!
Echt vanboven in mijn ribben precies.
Ik moet ook heel veel naar het toilet. Zeker als ik juist in slaap ben en we hebben boven geen toilet en dan moet ik helemaal naar beneden gaan, pff.

Volgende week ga ik met mijn moeder naar een rondleiding op de kraamafdeling. Mijn vriend staat dan juist met de late en had het toch nog eens graag gezien de afdeling. Het is toch weeral 3Jaar geleden dat ik daar geweest ben.

Ik zal toch wel een beetje blij zijn dat het terug maandag is en dat zoë terug naar school kan. Ze kan zo actief zijn ons kleutertje, hopelijk is het bij de broer een beetje minder.

Ik ga een beetje verder doen en hopelijk komen jullie ook nog eens iets schrijven.

Hoe zou het met Cindy gaan?

Groetjes An (32weken en 6dagen)

mama Lies

Berichtdoor mama Lies » 31 okt 2007, 18:05

Hallo

Hier kunnen de schopjes ook pijnlijk zijn maar nog geen ervaring naar m'n ribben toe. Gelukkig. Hij schopt gelijk altijd opzij en met zijn handjes zit hij vaak tegen m'n blaas en dat is heel pijnlijk.

Doopsuiker is klaar van gisteren dus nu nog alleen m'n valies maken. En ja wat drank en zo in huis halen voor op de materniteit maar daar is nog tijd voor é.

Met onze nieuwe auto is alles ok ze :) kben der fier op.

Maandag terug school en idd An ik zal ook blij zijn. Tis druk é met een kleuter er bij. Ma hij is wel lief voor z'n mama. Als ik TV kijk dan komt hij bij me liggen en valt hij meestal in slaap dus heb ik ook een paar uur rust. Ja ja 4 jaar en nog 2 uur slapen smiddags kom je niet veel meer tegen e. Ik heb geluk. Gebeurt niet iedere dag ze :)

Groetjes mama Lies
(34 weken en 5 dagen)

tina.

Berichtdoor tina. » 02 nov 2007, 12:09

hey,

De vakantie zit er bijna op hé voor de kindjes! Zal dan wel wat rustiger zijn thuis maar moet dan wel terug vroeg opstaan. Hier was de papa wel thuis (behalve vandaag dan), dus dat scheelt dan wel hoor. Nu gaan we door met de laatste loodjes en hopelijk zijn we tegen de kerstvakantie al bevallen! We zullen wel zien.

Kunnen jullie zeggen of raden hoe de baby ligt? Vorige controle lag onze pruts in stuit en probeer nu de hele tijd te raden of ie al gedraaid is. Maar of je nu een hoofdje of een poepje voelt is moeilijk te zeggen hé!
Is wel grappig als papa de buik 's avonds inwrijft, dat vind ie blijkbaar geweldig want komt dan altijd heel fel naar boven.

Dinsdag op controle, ben heel erg benieuwd naar de ligging!

Groetjes,

tina 33weken1dag

cindy

Berichtdoor cindy » 05 nov 2007, 22:22

Hallo,

fijn om te lezen dat alles bij iedereen vlot verloopt. Geniet er allemaal nog maar van want je mist die bewegingen in de buik vreselijk!

Heb goed nieuws. Onze meisjes zijn al getransfereerd naar een ZH dichter bij huis. (er was plaatsgebrek in 't UZA, vandaar) Ze doen het goed. Hebben er wel last van gehad. Véél alarmen de eerste dag en Myrthe heeft O2 nodig gehad. Nu doen ze het weer prima. Myrthe mag ik 1X/dag aan leggen. Ze zoekt en soms hapt ze maar zuigen kan ze nog niet. Alles op z'n tijd hé, voorlopig gaat het hem vooral om het contact en de kennismaking met de borst. Heb vandaag ook een kijk badje gehad. Gaat snel hé! Mag ze nu om de dag gaan wassen. 't Zijn echt héél flinke meiden!

Alé, ben ermee weg.

Groetjes van ons allen.

tina

Berichtdoor tina » 06 nov 2007, 18:18

hey,

Cindy,
Het gaat blijkbaar goed met je meisjes. Blij te horen. Hoe gaat het met jou, ben je nog ziek of al wat beter.
Nu kan je je meisjes wat vaker bezoeken zeker als ze dichterbij zijn? Nog even en ze mogen mss naar huis?

Hier alles ok. Zijn deze nm naar gyn geweest en onze pruts is gedraaid! Was een hele opluchting hoor! Gewicht is nu geschat op 2kg500 dus dat is al goed hé. Zal wel weer geen lichtgewichtje zijn maar dat zijn we gewend!

Nu kunnen we beginnen aftellen hé. Bij ons nog zes weekjes. Het begint serieus te korten!

Tina

vicky

Berichtdoor vicky » 09 nov 2007, 20:22

hoi iedereen,

hier ook al weer eindje geleden...
Cindy, ik ben blij te lezen dat alles goed gaat met jullie. Wat leuk dat je Myrthe al kan aanleggen. Dat schept toch een band he.
Ik hoop dat het bij mij ook terug zal lukken.
Hoe is het met Noor?

Voor de rest ben ik enorm moe. ik slaap ook niet meer zo goed. Ik kom gemiddeld 2x wakker snachts. Ik heb de laatste dagen ook zo'n enorme dorst en natuurlijk mag ik dan snachts naar de wc....
Volgende woensdag mag ik naar de gyne. ik ben benieuwd of hij al gedraaid is. ik heb zo'n vermoeden van wel want ik krijg nu zo'n pijnlijke stampen in mijn ribben. Ik vraag mij echt af hoe hij ligt.

Het is echt niet lang meer he!! Ik begin een beetje te piekeren.
Hoe regelen jullie opvang voor jullie kindjes? Ik ben bang dat het snachts zal gebeuren. Ik kan mijn zoontje niet brengen naar mijn ouders, die wonen te ver en mijn schoonouders wonen in frankrijk dus dat gaat ook niet.
Ik heb wel afgesproken met de creche dat ik hem zeker mag brengen maar stel je voor dat ze de telefoon niet opnemen.
Ik weet dat ik niet te veel mag piekeren maar toch....

allé, ik ga slapen, ben supermoe!!!
Hopelijk wordt ik deze nacht niet wakker van dat stormweer!!!
Lies, heb jij niet te veel last daar in Bl'ge. ik heb op het nieuws gezien van de Pier. het zag er niet gezond uit!!!

groetjes,
Vicky

cindy

Berichtdoor cindy » 11 nov 2007, 10:31

Hallo,

@ Vicky,
ik had het ook dat ik 's nachts dikwijls uit m'n bed moest. Heb dat eigenlijk bijna heel m'n zwangerschap gehad. Ach dat hoort er bij hé, ze zeggen altijd dat het een voorbereiding is op de slapeloze nachten die nog gaan komen. De natuur heeft dat toch goed voor zien hé. :)

@ Tina,
goed gewicht! Dat gaat een mooi getal worden als je gaat uitdragen.

Met onze meisjes verloopt alles prima! Ze doen nauwelijks nog alarmen en zo. Ze moeten nu wel in de couveuse blijven want Myrthe was MRSA +, is een ZH-bacterie. Zolang ze niet ziek zijn kan dat geen kwaad en ze zijn gezond dus. Nu heb ik dat beest wel maar dat is niet erg. IK moet me nu wel helemaal in pakken als ik op bezoek ga. Nl weten we dinsdag alle resultaten en ik hoop dat we ze dan terug kunnen knuffelen. Het zijn zo'n schatjes, de verpleegsters zeggen dat ook allemaal en dat horen we graag hé. :) Ze krijgen beiden nog sondevoeding. Noor nog wat trager als Myrthe. Van de week ook al eens een flesje geprobeerd bij Myrthe om ze te leren zuigen maar dat ging nog niet. Volgende week ergens gaan we dat nog eens proberen. Alles op z'n tijd hé. Met de mama alles goed, ben genezen, had blijkbaar een infectie op de baarmoederhals, moet er volgende week nog eens voor op cô. Het op en af gerij is soms wel druk maar we klagen niet hoor. We zijn immers gezegend met zo'n flinke meiden.

Tot schrijfs.

Groetjes van ons allen.

mama Lies

Berichtdoor mama Lies » 11 nov 2007, 14:44

Hallo

@ cindy
Leuk dat alles goed gaat met je 2 schatjes. :)

Voor de rest is het hier rustig. Ik probeer te genieten van de laatste weekjes. ALhoewel ik me soms een olifant voel. Overdg gaat het nog maar snachts is het een ramp. Kheb zo'n pijn aan m'n bekken dat ik me amper kan draaien en als ik dan draai is het met veel moeite en pijn. Ma ja nog effe doorbijten. Morgen terug naar de gyn, kben eens benieuwd of er al opening zal zijn. Bij thibo was er op 36 weken en 1.5cm. We zien wel.
Heeft iemand hier al z'n valies klaarstaan? Ze zeggen me altijd maar om er aan te beginnen ma pffff kweet gelijk niet.

Wat de pier in Blankenberge betreft heb ik niet veel last van, is regelamtig een kapot maar nu vond ik het ook wel erg ze. In de zomer loop je er zo over en door een stomme storm is alles direct kapot. Niet te doen. Is hier wel erg met de wind. Thibo is verschrikkelijk bang en slaapt dus niet veel. Hopelijk verminderd het vlug een beetje.

Groetjes aan iedereen
Mama Lies
(36 wken en 2 dagen)

tina

Berichtdoor tina » 11 nov 2007, 19:00

hey,

Vicky,
Ik hoop dat jouw kleintje ook gedraaid is. Vond het zelf een hele opluchting! Ik voel nu inderdaad ook stampjes bovenaan m'n buik. Voel eigenlijk overal wel iets. Als mijn man 's avond mijn buik masseert komt er altijd zo'n dikke bult naar boven. Nu beseffen we dat dat waarschijnlijk het poepje is dat we al een tijdje strelen!
Als het moment er is, komen mijn ouders bij de kindjes. Is wel gemakkelijk natuurlijk! Kan je niet bij buren terecht of iemand anders van de familie in geval van nood? Mss toch eens navragen? Als het echt niet anders kan of het gaat echt vlug, kan je je zoontje ook meenemen naar de materniteit tot iemand hem komt ophalen hoor. De vroedvrouwen zullen er dan wel voor zorgen. Zou ik toch doen moest het echt heel vlug gaan. Liever op tijd in zh dan thuis te bevallen. Ze kunnen je dan toch niet naar huis sturen hé!

Cindy,
Leuk dat je meisjes het goed stellen. Hopelijk kan je ze terug vlug knuffelen, want dat is toch het leukste hé! Hoeveel keer rij je zo op en af naar zh en is het niet te ver?

Lies,
Heb m'n valies ook nog niet klaarstaan hoor. Ziet er ook niet uit dat ik te vroeg zal bevallen, vrees eerder het tegenovergestelde. zou toch graag tegen ten laatste 37 weken alles klaarstaan hebben, je weet maar nooit hé! Moeten nu nog wachten op bestelde foto's om kaartjes en doopsuiker tekunnen afwerken. Ze komen binnenkort nog wat pleisteren boven (normaal ten laatste binnen 14 dagen) en daarna kunnen we alles klaarzetten( bedje, wieg, park, ...)
Dan overal nog eens grondig kuisen (zover het nog gaat natuurlijk, maar heb een schat van een man die dit weekend de badkamer gekuist heeft want mijn rug kan echt niet veel meer hebben nu en dat bukken is verschrikkelijk hé!) en dan maar wachten op de geboorte zeker. één ding is in ieder geval zeker, twee maand kan het niet meer duren!

Groetjes,
Tina nog 5w3d

Vicky

Berichtdoor Vicky » 12 nov 2007, 09:44

Ja,
Dat valiesje geraakt ook nog niet klaar bij mij. Ik heb nu wel al alle kleertjes gewassen en de kleinste liggen al apart.
Maar mijn kleren? Dat zal weer voor het laatste moment zijn. Als ik zo die checklisten zie wat je moet meenemen dan kan het gewoon nog niet klaar zijn. Alleen al die toiletzak.

Ivm kuisen; gelukkig heb ik ook een behulpzaam ventje. Hij heeft dit weekend overal gestofzuigt. Mijn ma is vorige woensdag gekomen en zij heeft de living, keuken en waskot volledig gedweild. Dat was eventjes volop genieten!!
Deze week komt ze terug en dan zal het het eerste verdiep eens aanpakken + de badkamer. Het tweede verdiep zou ze ook mogen doen maar dat is voorlopig verboden terrein omdat al ons gerief ivm doopsuikers en kaarten daar staat. De naam blijft namelijk topsecret want als mijn ma dat zou weten dan weet heel blankenberge het ook!!

Ik ben vandaag thuisgebleven. Ik slaap zo slecht de laatste dagen. Ik heb ook enorme rugpijn en als ik dan moet draaien, dan duurt het een eeuwigheid. Van zodra ik rondloop, wordt mijn buik een keiharde basketbal. Niet gezond volgens mij....Het zou echt niet gaan om vandaag te werken. Hopelijk begrijpen ze dat een beetje. Ik moet toch ook aan mijn gezondheid denken he en voornamelijk aan dit van dat kleine bolleke.

woensdag mag ik naar de gyne. Ik kan gewoon niet wachten. Hopelijk is hij nog niet ingedaald. Bij mijn zoontje was dit nl wel al zo en toen had ik ook al 1,5cm opening. Ik ben benieuwd.

Vele groetjes nog,

tina, voor wanneer ben jij precies uitgerekend?

mama Lies

Berichtdoor mama Lies » 12 nov 2007, 11:16

Vanmorgen naar de gyn geweest. Pfff 1.5 cm opening en kleine weegt al 3 kg. Ramp o ramp vind ik dat. Het zal dus een zware worden. Alé geschatte gewicht ligt ronde de 4 kg als ik niet overtijd ga anders is het nog meer. Gyn zei me minder suiker te eten. Ik doe niet anders de laatste tijd. Heeft iemand raad wat lekker is en geen suiker bevat maar die toch vult. best van al is 3 hoofdmaaltijden en 3 tussendoortjes (gezond) te eten en als ik dan nog honger heb water drinken. grrrr gelijk dat mijn goesting naar alles zal verminderen.
Kzal dus wel al maar beginnen met m'n valies te maken want volgens deecho zou het voor 26 november zijn. Mag daar niet op voortgaan dat weet ik maar toch.

groetjes
mama Lies
36 wken en 3 dagen (normaal nog 3 wken en 4 dus :) )

tina

Berichtdoor tina » 12 nov 2007, 19:13

hey,

vicky,
ik ben uitgerekend voor 19/12 maar verwacht dat het wel wat later zal zijn (ben nog nooit te vroeg bevallen).
Moet je nog lang werken? kan me voorstellen dat het wel lastig wordt. Heb hier de hele morgen rechtgestaan om te strijken en moet er nu al de rest van de dag aan geloven. Als ik zit geraak ik bijna niet meer recht door steken in mijn rechterbeen en bekken. Ben precies een oud madamke! Hoop dat het niet nog verslechterd want heb toch nog een aantal weekjes te gaan!

Lies,
maak je maar niet te veel zorgen over gewicht van je kindje hoor. Mijn zoontje woog ook zo goed als 4kg en heb toch een vlotte bevalling gehad (goede 3 uur zonder epidurale, wel met knip)Was wel tweede kindje.
Komt wel allemaal in orde!
Voor de honger heb ik niet echt zoveel tips hoor. Mss wat noten, gedoorgde vruchten, rozijnen, ... is gezond en toch lekker vind ik.
Begrijp je wel dat het moeilijk is hoor, heb nu ook veel meer zin in zoet. Probeer er toch ook wat op te letten, eet 's avonds een yoghurtje ipv iets anders maar ja af en toe heb ik echt nood aan een stukje chocolade of een koekje. Kan toch zo smaken hé! Ik merk toch ook dat m'n smaak veranderd is hoor met zwanger te zijn. Heb veel minder zin in vlees enzo.

Hebben jullie ook altijd het gevoel dat julllie moeten plassen als je een harde buik hebt? Denk dan soms dat ik het niet ga kunnen ophouden, maar als de harde buik weg is, is het gevoel om te plassen ook weg!

groetjes,
tina

jade

Berichtdoor jade » 12 nov 2007, 19:46

hey iedereen,het wordt echt aftellen e ben nu bijna 34 weken en men baby'tje is vrijdag geschat op 2748 kg dus een goei groot.het echotoestel kwam aan 36 weken uit dus kindje staat twee weken verder.Hebben jullie dit al gehad ik vraag me af of dit een voorteken is dat je te vroeg gaat bevallen of niet.Eerlijk;ik kan nu met momenten niet meer,men meisje ligt op mijn blaas en dat geeft enorm veel steken onderaan.

@cindy
goed dat je meisjes het zo goed doen e tis te hopen dat je ze vlug mee naar huis gaat krijgen .Weet je al wanneer dit ongeveer gaat zijn.

An

Berichtdoor An » 14 nov 2007, 08:29

Ik ben gisteren ook naar de gyne geweest. Alles was goed, hij groeit goed, maar heeft wel korte beentjes zei ze. (ik dacht direct aan mijn vriend, dat is ook gene grote van gestalte.) Ze schatte het gewicht op 2.300kg. Het gaat gene grote worden, maar ik vind het niet zo erg, zolang hij maar gezond is.
Mijn dochtertje woog bij de geboorte 2.800kg. Dus nog gene paniek hier.

Ik heb veel last van mijn rug, de gyne vertelde dat het kwam dat door dat mijn bekken zich aan het klaar maken zijn voor de bevalling.
De baby drukt nog steeds maar nog altijd geen opening.
Ik kan s'nachts ook niet slapen van de rugpijn.

Mijn valiesje staat al lang klaar maar er moet nog vanalles bij. Zoals toiletzak, en iets voor aan te doen tijdens te bevalling.
Het valiesje van de baby is ook zo goed als in orde. Ik heb toch maar een winterjasje gekocht, want het is nu al zo koud buiten dus volgende maand zal het misschien toch nog kouder zijn. We waren het eigenlijk niet van plan en gewoon een dikke trui aan te doen in de maxicosi. Maar heb er is goed over nagedacht en toch een jasje aangeschaft.

De foto's zijn maandag aangekomen voor op het geboortekaartje dus ik heb weeral werk bij. Plakken geblazen!

Het zullen drukke tijden worden met die feestdagen.

Groetjes An (34weken en 6dagen)

vicky

Berichtdoor vicky » 14 nov 2007, 12:32

hey tina,

11 december is het mijn laatste dag werken. Nog +/- één maandje dus.
Ik probeer zo lang mogelijk vol te houden om dan het maximum aantal weken erna te hebben.
Ik ga nog altijd met de fiets naar het werk (de bus zie ik al helemaal niet zitten). Ik doe er nu wel +/- 30min over terwijl ik in "fitte" toestand +/- 10min nodig heb. Ik ben precies een oud madammeke die rondrijd, met de fiets op laagste vitesse.
Maar ik heb minder last als ik fiets dan als ik zou moeten stappen.
Vanavond moet ik naar de gyne, ik ben er al de hele tijd mee bezig. Ik hoop dat alles in orde is.
Als ik harde buiken heb, is het precies alsof mijn hoofd zal ontploffen. Het voelt precies alsof ik een marathon gelopen heb. Ik heb dan precies ook adem tekort.
Ik sukkel nu ook de laatste dagen met een verstopte neus; daar kan ik dus niet mee slapen he! het gedacht alleen al dat ik daar de hele tijd met mijn mond open moet liggen.
Dus gisteren ben ik toch maar naar de apotheek geweest en zij heeft mij dan neusdruppels meegegeven die ik mag gebruiken tijdens de zwangerschap. oef!!

Lies,
Ik ben ook verslaafd aan alles wat zoet is. Ik heb hiervoor ook al opmerkingen gekregen van de gyne. Dus ik heb dan maar rozijntjes, gedroogde ananas, papaya, kokos... gekocht om mijn honger te stillen (In de bio vita kan je ze zelfs per kg kopen). Maar toch, zo'n heerlijke chocoladekoek kan ik echt niet laten liggen.
Nog een paar weekjes en we moeten toch weer op onze lijn beginnen letten.

groetjes,
Vicky

kelly

Berichtdoor kelly » 14 nov 2007, 21:40

Hallo allemaal,

Hier ben ik ook weer. Vorige week ben ik terug op controle geweest. Ons meisje is gedraaid met haar hoofdje naar beneden. Oef, hopelijk draait ze nu niet meer, maar dat denk ik niet, vandaag gehoord dat ze al aan het indalen is.
Sinds vorige week woensdag moet ik elke dag aan de monitor. Gelukkig kan ik dit thuis doen en dan wordt dat via de telefoon doorgestuurd naar het ziekenhuis. Voor de meeste mensen zou dit een geruststelling zijn, maar voor mij dus echt niet hé. Ik heb een verschrikkelijk beweeglijke baby en ik moet constant terug zoeken voor de harttoontjes. Ons meisje draait zich van de ene naar de andere kant. Leuk is echt iets anders hoor.
Sinds gisteren hadden ze in de kliniek problemen met hun computer waar die monitortjes dan toekomen en kon je niets doorgeven. Ik voel mij al sinds vorige week vrijdag slecht. Ik zit met een seriueuze blaasontsteking die maar niet wil overgaan en ook zo'n verschrikkelijke druk naar beneden. Ook heb ik steeds meer harde buiken. Daarom ben ik dan vandaag maar eens tot aan de kliniek gereden voor een monitor en nog eens te laten kijken naar die blaasontsteking. Ik heb daar 4 uur gezeten, maar alles is nu weer volledig gecontrolleerd en ik ben weer een beetje rustiger voor een aantal dagen. Ik zit al met een vingertopje opening, dus ik moet het nu echt rustiger aan beginnen doen.
Ik ben nu bezig een lijstje aan het maken van al de dingen die ik nog moet doen. Hoe ziet jullie lijstje eruit?
Zo dat was het weer.
Groetjes Kelly
mama van Tjörven, Anouk* en 32 weken zwanger.

tina

Berichtdoor tina » 15 nov 2007, 08:20

hallo,

Vicky; chapeau dat je dat zo lang kan volhouden met werken! En dan nog met de fiets! wat beweging is wel goed natuurlijk.

Voel zelf ook wel dat in beweging blijven niet slecht is hoor. Breng nog elke dag m'n dochtertje te voet naar school (als het niet regent). Als ik ze 's middags ook eens ga halen om te eten is dat in totaal zon 5.5km. Begin het wel zwaar te vinden. Maar heb tot hiertoe nog niet echt last gehad van rugpijn. Enkel als ik lang zit of me echt geforceerd heb.
Waar ik nu wel enorme last van heb, en dit heb ik bij mijn 2 vorige zwangerschappen niet gehad is pijn in mijn liezen! Het is net alsof ik heel erg stijf ben van te sporten. Hoop dat dit niet nog 5 weken duurt!

Vrijdag hebben we hopelijk de foto's en dan kan ik beginnen met de kaartjes af te werken (eindelijk!).

Groetjes,
Tina

An

Berichtdoor An » 21 nov 2007, 18:22

Hier is het maar stilletjes hopelijk is alles goed met jullie?

Hier gaat alles wel goed. Wel veel last van mijn rug en heb van gisteren een verkoudheid en ik vind het zo vervelend.

Maandag mogen we terug naar de gyne, ik ben eens benieuwd of alles goed is.
En of hij al veel is bij gekomen.

Ik ben nu een beetje aan het googlen, ik had een ideetje voor met kerstmis aan meter en peter een flesje wijn te geven met een eigen etiketje op. En ben een beetje ideetjes aan het op doen.

Morgen is het weeral donderdag en dan is het nog 4 weken voor mij. Ik vind persoonlijk dat het nu wel snel vooruit gaat en kan natuurlijk ook niet meer wachten op de bevalling.

Weet je waar ik wel een beetje bang voor ben, dat het ineens in gang schiet en mijn vriend niet kan bereiken. Hebben jullie dat ook?
Hopelijk gaat dat niet gebeuren.

En jullie alles al klaar wat geboortekaartjes en doopsuiker betreft? Hier alles zo goed als al.

Groetjes An ( 35w6d) Het aftellen is begonnen!

mama Lies

Berichtdoor mama Lies » 21 nov 2007, 21:44

Kvond ook dat het hier stilletjes was. :)

Kzit hier ook met een verkoudheid, khoopd at die voorbij is als de kleine komt want bevallen met een verkoudheid lijkt me niet echt aan te raden.
Morgen mag ik allessinds met Thibo naar de dokter. Heeft een raar hoestje, bijna geen stem en vanmiddag een temperatuur van 38.5 Eens benieuwd wat dat weer zal zijn.
Vrijdag ben ik al 38 weken het begint hier serieus te spannen. Heel veel voorweeën en zo maar niets die wijst op bevallen. Maandag terug op controle en dan zienwe wel weer. Valies is zo goed als klaar maar die van Thibo nog niet. Zal voor het laatste moment worden dnek ik. Kzou deze week nog wat flesjes en zo willen stereliseren. Kwil wel BV geven maar toch dan staat dat al klaar voor evt noodgevallen.
Vanmiddag bergen werk verzet. Gordijnen gemaakt voor de babykamer. Nog een extra gordijn voor onze kamer. (jaja waar de aldial niet goed voor is hé :) ) Alle witte voille gordijnen gewassen, alle lakens gewassen en gestreken. Ja kheb veel gedaan, kverschiet van mezelf.
Hopelijk met jullie ook allemaal zo goed en tot later

Groetjes
mama Lies
37 weken en 5 dagen

tina

Berichtdoor tina » 22 nov 2007, 08:25

hey,

ben blij dat hier nog eens iets geschreven wordt! was hier inderdaad heel erg stil!
Blijkbaar moet iedereen maandag op controle. Wij ook, ben benieuwd of er al verandering is. Zal wel nog niet voor direct zijn want ben pas 36 weken en dat vind ik nog wat vroeg hoor.

Dit weekend moet dan alles klaar staan. Valiesje, wieg, park, kaartjes en doopsuiker. Dan kunnen we echt beginnen aftellen!

Voor de rest is hier alles nog in orde. Mijn zoontje heeft ook wel een verkoudheid en ligt 's nachts wat te hoesten maar gelukkig geen koorts.

Houd jullie goed en laat af en toe iets weten hé!

Tina (36w1d)

vicky

Berichtdoor vicky » 23 nov 2007, 19:52

hey iedereen,

hier ben ik ook weer terug.
vorige week op controle geweest voor de 34 weken echo en alles zag er goed uit. hij zou nu iets van een 2,6kg wegen.
Hij ligt met zijn hoofdje naar beneden dus die hevige pijnen die ik had was duidelijk de kleine die draaide.
volgende week donderdag mag ik terug naar de gyne.

lies, probeer toch nog wat te rusten, je weet wat ze zeggen he als je opeens veel begint te werken. bij mij klopte dit in elk geval. De dag voor ik moest bevallen heb ik hier nog gekuist als een gek.

voor de rest heb ik echt veel harde buiken. Zo erg zelfs dat ik denk dat mijn hoofd gaat ontploffen. Mijn benen en vingers geraken ook meer gezwollen.
Ik heb precies van die michelin-enkels als ik mijn kousen afdoe.
snachts kom ik ook veel wakker, ben ook terug misselijk (waarschijnlijk de kleine die tegen mijn maag drukt).

Het meeste is nu ook klaar bij ons. Ik ga morgen nog eens naar de kapper. Mijn haar ziet er de laatste tijd niet meer uit. Het staat in alle richtingen. Ik wil er toch een beetje deftig uitzien als die kleine komt, dat hij niet schrikt als hij mij ziet.....

Zijn er eigenlijk nog die terug misselijk zijn, wat nemen jullie hiervoor?

Cindy, hoe is het met de dochtertjes? Zijn ze al dichter bij huis? Ik had vandaag mijn collega haar dochter van 4 maanden op schoot en ik moet toegeven dat het toch begint te kriebelen hoor om dat kleine wezentje vast te kunnen houden.

vele groetjes,
Vicky

cindy

Berichtdoor cindy » 23 nov 2007, 22:10

Hallo iedereen,

Voor mama lies en Tina begint het stilaan te korten, moet spannend zijn. Voor de meesten beginnen de laatste loodjes zwaar te wegen. Veel rusten maar en probeer nog te genieten van die dikke buik, voor je het weet is die weg.

Onze meisjes doen het prima. Myrthe heeft vandaag de 2kg gehaald en Noor volgt waarschijnlijk morgen. Myrthe ligt vanaf vandaag in een gewoon bedje, een heuse verandering, doet deugd, geweldig schattig. Noor mag morgen als ze dan 2kg weegt toch. Ze drinken momenteel van de fles. Als ze enkele flesjes per dag kunnen leeg drinken mogen ze terug aan de borst. Héél soms drinken ze al eens een flesje leeg, wat ze laten staan krijgen ze nu nog via de sonde. Ik schat dat ze ong binnen 2 à 3wkn mee naar huis mogen. Begint stilaan te kriebelen. Moet nog wel wat in orde brengen, de box aankleden en de bedjes dekken, die dingen. Probeer dat tussendoor zo beetje bij beetje in orde te krijgen want veel tijd heb ik niet, de dgn lijken soms wat te kort. :) Alé, ben ermee weg. Tijd om af te kolven en dan kruip ik maar eens tussen de dekens.

Groetjes en iedereen nog veel genieten van die laatste weken hoor!

Terug naar “De kindjes van 2007”