Over onze baby's

Sienneke

RE: Over onze baby's

Berichtdoor Sienneke » 14 jan 2008, 05:14

Zo, ik ben hier nog ens geraakt.
Léonie is dit weekend de eerste keer gaan logeren, en dan nog wel bij haar meter. Die was natuurlijk super blij dat ze haar kleine oogappel mocht bijhouden. Ze was redelijk braaf geweest, had flink gegeten en niet teveel rommel gemaakt :)

Deze nacht heeft ze weer heel goed geslapen, om 10 uur laatste fles en direct ingedommeld en om 5 uur deze morgend was ze der, maar heb haar tut gegeven en dan heeft ze nog geslapen tot half 6. Dat is voor Léonie haar normen echt wel goed.

Ik was zaterdag even naar een kinderwinkel geweest voor de nieuwe kataloog van Filou, ik heb daar dan ineens een slaapsetje nog gekocht voor mijn wonder maar het blijkt al aan de kleine kant te zijn. Nu heeft ze der 1 nachtje in geslapen bij de meter, ik had dat thuis niet gepast. Zou ik dat nu nog gaan wisselen, ik durf dat niet goed maar ze kan het maar 1 keer aandoen en dat vind ik zo spijtig. Uiteindelijk koste het toch ook 26 euro hé.
Wat zouden jullie doen?.

Zo, ik zal zelf eens iets gaan eten want nu is het mijn buikje dat rommeld, sebiet zijn man en jongens beneden en dan kan ik ook niet meer rustig zitten om iets te eten of zo.

Tot later

groetjes

Sienneke en Léonie

Snoopyken

Berichtdoor Snoopyken » 14 jan 2008, 08:14

Dag Dames,

Aan alle waaslanders of mensen uit de buurt hier, ik ga vanmiddag waarschijnlijk naar het shoppingcenter :)
Ik moet dringend spullen gaan halen voor als hij bij mijn schoonmoeder gaat als ik ga werken, want het is voor haar 10 jaar geleden dat ze nog op een bebeke heeft gelet en dus heeft ze bitter weinig spulletjes. en ik vind het dan maar meer dan normaal dat ik die dingen voor haar koop. We hoeven dan al geen opvang te betalen.

Vorige vrijdag ben ik met Daan naar het consultatiebureau van K&G geweest. Hij was vrijdagochtend vrij ziekjes van zijn verkoudheid en was al lastig. en toen ik wou vertrekken krijste hij in de maxi cosi. Nog nooit gedaan! ik dus gecheckt of er nergens iets was , vuile pamper, broekje goed aan, niets dat spande ofzo... maar het was waarschijnlijk zijn neus die zo vervelend deed.
Vanaf het moment dat ik hem daar moest uitkleden tot het moment dat ik hem terug had aangekleed heeft hij gehuild en gesparteld. Bij de prikjes zelf nog een paar decibel luider. Zo zielig voor ons dutske, t is anders zo ne flinken.

S avonds had hij wat koorts en heb ik een suppo gegeven. hij heeft erna geen lastr meer van gehad.

Hij woog 5.150 kg en mat 53.5 cm. Hij is nu 9 weken. (ik voeg trouwens nog ne keer een fotoke toe ).

Gisteren ben ik sochtends nog eens gaan spinnen. Deed echt wel deugd. Vandaag ben ik gestart met mijn eten op te schrijven volgens het weight watchers systeem, want ik weeg nog steeds 12 kg te veel. Ik hoop dat ze der vlot afgaan, want echt bemoedigend is ht niet, ik let op mijn eten,ik volg postnatale, ik ga spinnen, en ik blijf op het zelfde gewicht.
Dus nu eens een andere aanpak, met punten tellen...ben benieuwd.

Gelukkig kan mijn ventje al iets beter met zijn arm bewegen en daan al terug opnemen. Gisterenavond had ik enorme hoofdpijn. Ik was weer nog vanalles aan het opruimen, en plots kwam hij me zeggen dat ik op de zetel moest gaan liggen en slapen want ik zag er te moe uit. Hij zou wel voor Daantje zorgen. Onder enig protest ben ik dus gaan liggen en van 19-21 u heb ik geslapen. Het was echt wel nodig blijkbaar want ik kan eigenlijk nergens anders dan in mijn bed slapen. Ik ben ook verkouden geworden en dat zal er allemaal wel mee te maken hebbe, ook die hectische week met ziekenhuis opname van mijn man en zo.
Gelukkig laat Daan zich nu snachts om 4-5 u een keer horen, draai hem op zijn buikje en slaapt verder tot 6.30u.

Enkel als we hem savonds in zijn bedje leggen na zijn fles, dan ligt hij nog 10 min te lachten en uit te leggen in zijn bedje. Echt luide vrolijke kreetjes. zijn muziekje speelt 10 minuutjes en als het gedaan is laat ik het zo , dan valt hij wel in slaap want ik denk als ik het nog eens 10 minuten aanzet, blijft hij verder uitleggen :)

@ Mireille; Welkom en van harte gefeliciteerd met Wout (mooie naam, stond op ons lijstje ook)
Daan laat tussen zijn voedignen zo'n 7-8 uur. Hij is sochtends meestal wakker voor zijn fles om 6.30 u . Hij krijgt zijn laatste fles rond 22 u.dus dat vind ik al mooi doorslapen. Ik ga enkel proberen de laatste fles iets te vervroegen, omdat ik merk dat als hij om 23.30 u de fles krijgt , hij evengoed om 6.30 u wakker is.

@Maantje,
das echt wel lief wat je dochtertje zei! zou ook even traantjes moeten slikken
360 ml is echt heel veel hoor. Ik dnek niet dat het is omdat Nina langs 2 kanten wil drinken dat ze ook zoveel drinkt. De kinderarts vertelde me dat je moet rekenen dan een kindje 180 ml per kg * kg lichaamsgewicht per dag drinkt. Dat deel je dan doo het aantal voedingen. Dus 180 *6 = 1080 ml. Verspreid over de dag lmoet je dan nog eens delen door het aantal voedingen. Geef je nu net 6 voedingen dan is het 180 ml. I kzou toch zorgen dat ik een tweede flesje heb klaarstaan voor de babysit.
Daan heeft hier ook al eens 220 ml gedronken!

@ Bianca,
Ik ben meteen na het stoppen met bv gestopt met cerazette minipil en kreeg toen 2 dagen lichte bloeding. Van de gyn moest ik bij eerste bloeding meteen met mijn pil beginnen. Mijn eerste pilstrip is op en ikheb vorige week mijn maandstonden gehad (heel hevig ,echt pijnlijk...ofwel ben je dat na 9 maanden niet meer gewoon ;) )
Ikhoop voor jou dat de test mag uitwijzen wat je zelf het liefste hebt.

@ Petra , twee en een halve week je maandstonden, das best lang hé, hopelijk blijft het neit zo, lijkt me best vervelend.

@ Sienneke, ik denk niet dat je nog kleren mag ruilen waar het etiket al van af is,en zeker niet in de solden?

Zo een hele boterham getypt. Tijd om de was te gaan sorteren.

Doeiii

Attachment : 0091.JPG

Snoopyken

Berichtdoor Snoopyken » 14 jan 2008, 08:16

En een lachske

Attachment : 0042.JPG

Sienneke

Berichtdoor Sienneke » 14 jan 2008, 08:56

Het is van de nieuwe collectie al van filou, en die doen daar in de winkel de etiketjes af. Het enige dat je meekrijgt is een bonnetje van de betaling

groetjes

Sienneke

Tinne

Berichtdoor Tinne » 14 jan 2008, 09:00

Help!!!

Dames ik heb jullie raad nodig.
Bij mijn 2dochters heb ik BV gegeven tot 7maanden en toen kregen ze flesvoeding.
Nu bij onze Seth zou ik graag stillekes beginnen overschakelen met BV naar flesvoeding, gewoon omdat ik al eens iets alleen met de meisjes wil gaan doen en ik ook Seth niet elke keer mee naar de revalidatie kan nemen. Dus ik ben pap gaan halen de NAN raden de apotheker aan en ik heb hem nu 3dagen zijn middag flesje in flesjes gegeven met evian water. Hij heeft dus 2 dagen geen kaka kunnen doen en lag geregeld echt te kressen van de pijn, poertjes laten ging wel heb hem dan de collikind druppels gegven maar dat hielp niet. Deze morgen heeft hij dan om 6.30h heel de buurt wakker gebruld en om 7.30h kon hij eindelijk kaka doen de pamper was te klein en alles liep over zijn beentjes en rugske dus direct badje in ocharme da venteke, ik dacht nu zal hij wel gelukkiger zijn niet dus hij ligt hier nu nog geregeld te stapen met zijn benen en echt te wenen van pijn.

Hebben jullie raad???
Verkeerde pap NAN niet zo een goede pap???
Verkeerd water???
Alle raad is welkom want ik weet echt nie wat ik moet doen.

Tinne

Tine

Berichtdoor Tine » 14 jan 2008, 09:03

@ Snoopyken
Klopt dat 53,5cm ? Want ons miss is 58cm en maar 8 weken oud ?
Of hebben wij gewoon een lang geval in ons midden ?

Ik zal eens een fotootje toevoegen van Nore en haar nichtje Noona. Haar nichtje Noona is 3 maanden ouder. In het midden zit mijn moeder. Die ook de supertrotse meme is van Nore.
Mijn moeder straalt als ze haar twee kleindochters ziet binnenkomen.

Sinds vandaag leg ik Nore boven in haar bedje voor haar slaapjes overdag ook. Zo is ze dat dan gewoon voor later ook he.
Zijn er nog die ze al boven leggen ??

Groetjes

Attachment : norenoona.jpg

Kristel

Berichtdoor Kristel » 14 jan 2008, 11:51

Afgelopen donderdag heeft Jan zijn eerste inentingen gekregen, één in elk bovenbeen en maar brullen, zo zielig. Op 9 weken weegt hij 4kg900 en meet hij 60cm.

Vorige zomer had ik kaartjes gereserveerd voor een optreden van Bart Peeters, dat is komende vrijdag en zou voor mij de eerste keer zijn dat ik Jan alleen zou laten.

Hij vraagt om de twee uur eten, dus kolven is niet zo evident. Probeer dat dan maar in stappen te doen na zijn laatste voeding 's avonds. Kom dan aan ongeveer een 80cc. Volgens de vroedvrouw zou 150cc volstaan (bij een baby van 2 maanden).

Kijk er zo tegenop, zou eigenlijk liever niet meer gaan en de kaarten doorgeven aan iemand anders. Ben er echt nog niet uit.

Door de dag slaapt Jan moeilijk, slaapjes van langer dan 30min zijn echt een uitzondering. Is dus de moeite nog niet om hem telkens boven te leggen. Heb het al wel geprobeerd hoor omdat hij 's nachts wel goed slaapt. Rond 22 of 23u zijn laatste voeding en dan is hij stil tot 7 of 8u 's morgens.

Maantje

Berichtdoor Maantje » 14 jan 2008, 12:28

@ Snoopyken: doet deugd he, weer kunnen gaan sporten :) Ik hoop voor jou dat je vlug van je overtollige gewicht af bent, dan zal je je weer een stuk beter voelen, he. Terug in de vroegere kleren...

@ Tine: mooi fotootje van Nore en Noona: je ziet precies niet zoveel verschil in grootte tussen die twee, of vergis ik me?

@ Sienneke: allez zeg, wat leuk dat Léonie al is blijven logeren. Dat moet wel een fijn gevoel voor jou zijn. Hier zou dat echt nog niet gaan. Ik heb hier ook al kleertjes gekocht die dan al te klein waren en niet mogen ruilen :( Ik had zoveel leuke, en vaak dure , spulletjes van drie maand gekocht en uiteindelijk heeft ze sommige stuks niet of nauwelijks kunnen dragen.

@ Kristel: ik begrijp je gevoel van dat optreden en de borstvoeding... Ik kan hier ook niet weg zonder Nina. Ik kan wel ruim voldoende kolven, maar ze weigert echt de afgekolfde melk uit een flesje te drinken. ze laat haar kopje schuin hangen en begint gewoon door mijn truitjes te sabberen. En maar huilen als ik met die afgekolfde melk probeerde ...
Ik zal dus voorlopig gewoon live bv blijven geven en haar maar zoveel mogelijk meenemen.

Gelukkig ben ik heel goed geworden in discreet voeden, dus als we eens iets gaan uit eten ( nog maar drie maal met Nina uit eten geweest), dan kan ik ze zo drinken geven dat niemand het echt doorheeft. Iets gaan drinken met vriendinnen gaat wel alleen overdag en dan moet ze ook maar mee... Tja, ik kan me toch moeilijk maanden lang binnen opsluiten, he...

Allez, ik ga wat in de zetel zitten,

Maantje.

Kaat

Berichtdoor Kaat » 14 jan 2008, 13:26

Hoera! Felix slaapt de nacht door! Nu al drie nachten achter elkaar, de eerste maal dacht ik dat er iets mis was, ik ben twee keer opgestaan om te kijken of hij nog wel leefde... Ik probeer het nu zo te mikken dat hij zijn laatste flesje om 11 uur 's avonds krijgt, en dan trekt hij door tot half zeven - zeven uur. Wel een beetje lastig dat dat precies de tijd is dat grote zus ook wakker wordt en uit haar bedje gehaald wil worden, maar ja.
@Tinne: ik heb ook Nan Pro, en Felix doet het daar prima op. De kinderarts had het aangeraden dus het zal wel goed zijn? De ontlasting is inderdaad dikker geworden toen ik overschakelde van de bv, maar ik heb nog steeds 2 volle dikke groengele luiers per dag. Hij heeft wel veel krampjes gehad toen ik overschakelde (was net rond de 6 weken, dan zit het toch al op zijn maximum). Overschakelen is niet makkelijk voor de darmen van zo'n klein baby'tje.
Hij lijkt nu eindelijk naar 5 a 6 flesjes van 180 ml + 6 schepjes in plaats van 7 van 150 en 5 schepjes te gaan, en af en toe zit er dan 4 uur tussen in plaats van 3.
Grote zus vindt haar kleine broertje nu wel interessant: ze begint te kirren als ze hem ziet en wil hem voortdurend kusjes en aaitjes geven. Ik heb wel angst dat ze een keer met haar vingertjes in zijn ogen prikt, dus ik houd het een beetje af. Iemand een idee of dat ook echt gebeurt als je een kind van anderhalf bij een babytje laat?

Kristel

Berichtdoor Kristel » 14 jan 2008, 13:30

@Maantje
Een tip die ik van de vroedvrouw kreeg is dat je afgekolfde melk in een flesje best door iemand anders laat geven. Bij ons ruiken die kleintjes onze borsten en verwachten dan ook hun normale borstvoeding te krijgen.

Sienneke

Berichtdoor Sienneke » 14 jan 2008, 14:22

Ik heb gebeld naar de winkel en ik mag het komen ruilen. Jiepie.
Het was nog maar van zaterdag uitgeladen en ze had al 2 mama's gehad die ook dat setje van handle with care (filou) wilden hebben in een 56, dus ze had kandidaten genoeg. Lief hé.

@Tinne : Wat bij mij heel goed geholpen heeft is overstappen op Louise water van de aldi, dat is hier een ongelooflijk verschil. In het begin gaf ik ook nog 2 keer dag en papverdikker in de fles van Nutriton (is stoelgang verdunnend)
Maar dan was ze er helemaal vanaf, ze deed soms 2 dagen niks en nu 2 keer per dag een kakkebroek.

@Kaat: Een dikke proficiat, leuk hé, ik hoop dat ik mijn flesje van 10 ook naar 11 uur kan brengen, dan mogen we ook tot half 7 blijven liggen ipv half 6

@Maantje : Je kan best die fles niet zelf geven.
Bij Elias was ik begonnen met bv toen hij geboren was maar na 3 dagen ging het gewoon niet meer, toen mocht ik van de vroedvrouwen in de kliniek ook niet zelf geven de eerste 4 flesjes, die kwamen dat bij mij op de kamer doen. Want hij deed net hetzelfde, ookal was hij nog zo kleintjes. en dat was dan maar door een dun stofke van mijn pyama hé, dus dat ging ook nog.
Ik heb er wel mee gelachen toen, ik kon hem zelf bijna niet vastpakken voor een knuffel, dan begon hij zo keihevig met zijn hoofdje te schudden en te zoeken. Instinct is een raar gegeven.

En ik vrees dat mijn instinct nu zegt dat ik iets in mijn huishouden moet doen, mijn huis is een stort en ik geraak precies niet rond, vind dat het elke dag opnieuw precies vies vuil en stoffig is. of is dat maar een gedacht, hebben jullie dat ook???

xxxx

Sienneke

Snoopyken

Berichtdoor Snoopyken » 14 jan 2008, 14:37

Dag dames,

heerlijk geshopt met mijn zus! Daan heeft zijn ogen niet open gedaan :)

heb weer niets voor mezelf gekocht,enkel spulletjes voor Daan, poeder voor zijn voedingen en een schotel bij de traiteur voor mijn man vanavond (dan hoef ik niet meer te koken :) )

@ tine, Leuke foto!
De grootte van Daan is idd 53.5 cm volgens K&G. Daan is wel 2.5 weken tevroeg geboren met 46 cm dus die vertrekt al van wat minder hé.
Ik overweeg ook om hem boven te laten slapen, maar weet alleen niet goed na welke voeding. Ga de volgende dagen eens proberen na zijn flesje om 11u. want na zijn fles om 15 u is hij wakker (zoals nu ligt hij in zijn park te spelen).

@ Tinne,
Daan had bij oversvchakeling van bv naar NAN PRO 1 geen constipatie maar wel krampjes bij EVIAN water. Wij zijn ook overgeschakeld naar Louise Water.
Als het blijft zou ik toch eens bij de kinderarts gaan. Want t is maar 1 flesje dat hij momenteel krijgt hé.?

@ Sienneke, leuk dat je nog mocht ruilen!

Zo , tijd om , net als Sienneke, mijn instinct te volgen. Heb wel gisteren nog maar gedweild, dus t is enkel opruimen. :)

Petra

Berichtdoor Petra » 14 jan 2008, 18:19

Hallo iedereen,

@ Tinne, Noah had ook last van moeilijk kaka te kunnen doen. Sinds ik hem Nan Transit geef (is goed voor de darmwerking, met bifidus in) doet hij elke dag kaka! Evian gebruik ik ook (goed tegen krampen zeiden ze bij k&g). hopelijk gaat het snel beter.

@ Sienneke, ik zou het ook terug gebracht hebben de pyama, je kan maar proberen. Gelukkig hé dat je kon wisselen, nu gaat ze er toch langer geniet van hebben! Ze groeien toch rap uit hun kleertjes hé!
Leuk de eerste logeerpartij. Ik zou het toch nog niet over mijn hart kunnen krijgen denk ik. Ik vind het al beu dat ik hem een paar uurtjes bij mijn schoonmoeder moet doen 3x in de week als ik naar de revalidatie moet. Hij is wel braaf en ze kan goed met kindjes omgaan want ze is onthaalmoeder, maar toch haast ik mij altijd om terug te gaan en hoop ik dat hij hem niet laten horen heeft of zo.
Ze hadden van mijn werk ook laten weten dat noah vanaf half febr normaal ingeschreven was in de creche, en dat hij toch een paar keer zal moeten komen omdat ik anders mijn plaats zal kwijt zijn. Maar ik weet niet juist wanneer ik terug mag beginnen werken. Maar zal hem dan toch maar af en toe eens een paar uurtjes brengen zeker.

@ Snoopyken, leuke foto's! Leuk dat je man terug al een beetje kan meehelpen, scheelt toch hé. Hopelijk gaan je kilo's er snel weer af en kan je het wat volhouden je punten tellen.

@ Tine, mooie foto. Ze lijken goed op elkaar hé! Leuk hé dat ze niet veel verschillen van leeftijd. Noah heeft ook een neefje van bijna 6maand en een nichtje van 4 weken.
Noah slaapt hier overdag nog beneden, en snachts bij ons op de kamer. Vanaf wanneer zou ik dat veranderen?

@ Kristel, misschien een paar dagen tussendoor afkolven en invriezen, dan kan je er misschien eens tussenuit. Of BV combineren met flesjes?

@ Kaat, leuk hé die nachtjes door. Hopelijk mag het blijven duren!

groetjes en tot later
Petra en Noah xxx

Tine

Berichtdoor Tine » 14 jan 2008, 18:57

Hoi,

Ja haar nichtje en haar lijken wel goed op elkaar. Toch is er 2kg verschil en een cm of 6.
Ons schatje ligt nu weeral in haar bedje.
Ik ben toch blij dat ze niet meer in haar parkwiegje slaapt.
Zo is ze het dan gewoon voor later als ze wat ouder is he.

Ik zal eens een fotootje bijsteken van mijn schatje en onze hond.
De hond is heel lief voor Nore. Maar toch let ik goed op hoor. Het is en blijft een hond he.
We hebben in ons huis een hekje. Zijn er hier nog met een hond ? En hoe loopt dat ? Hebben jullie foto's van de hond en het kindje ?

Groetjes

Attachment : nore 080.jpg

Sienneke

Berichtdoor Sienneke » 14 jan 2008, 19:39

Hey Tine,
Wij hebben ook een hond, een vod gewoon.
Het enige waar ik voor moet oppassen zijn de tutjes, ze durft ze te pakken en kapot bijten. Voor de rest als Léonie in de relax zit gaat ze der eens aan snuffelen maar als ik dan even naar de keuken moet of zo neem ik Nanou of zet ik Léonie in het park. Nanou zou durven de tut uit de mond te stelen of ze helemaal aflekken en dit vind ik verschrikkelijk vies.

Ik zal der ook een fotoken bijsteken. Ik heb er voor het moment nog geen van Léonie en Nanou samen maar dat komt wel.

Nanou heeft wel een paar dagen last gehad van jaloezie, ze blafte hier heel de dagen, we hebben ze dan ook een blafband gekocht, we hadden deze beter van iemand geleend want na 2 dagen was het volledig gedaan.

@Petra, ik had het ook wel moeilijk hoor, vooral het thuiskomen na het feestje was raar. We moesten naar een 40ste verjaardag van een vriendin en voor de jongens kwam de babysit maar die durft nog niet op Léonie passen, wat ik ook begrijp, vind het leuk dat ze zo eerlijk was. Dus aan oma gevraagd maar die had zelf een feestje. Dus dan maar naar de meter....en dat is allemaal goed gegaan en zij was reuze blij dat Léonie bij haar mocht komen slapen. Maar het huis was zo leeg, er ontbrak echt iets. 's morgen direct in mijn wagen gesprongen om ze te kunnen zien. En dan die lach van mijn prinses op haar gezicht maakte het gemis helemaal goed.

Ik ga een badje pakken, ik ehb het verdient, ik heb alles met nat gepoetst, de keuken zelf 2 keer. Bob (1 van onze 2 katten) had er namelijk een muis ontleed, verschrikkelijk, net op mijn proper gepoetste vloer, ik kon wel huilen.
Dus terug met den dettol erover :)

En ik blijf precies overal in huis rommel en vuil zien, ik word er zot van.
Dus nu tijd voor ontspanning.

xxx
Sienneke en Léonie (die ligt trouwens naar de film van james bond te zien, keigrappig om te zien.)

Sienneke

Berichtdoor Sienneke » 14 jan 2008, 19:44

Oeps foto vergeten

bij deze dus

Attachment : DSC02665.JPG

Nicole

Berichtdoor Nicole » 14 jan 2008, 22:15

@Tinne

De kinderarts had ons Omneo1 aangeraden als bijvoeding toen ik te weinig melk produceerde.
We gebruiken Spa Reine, maar geen idee of dat allemaal zo'n verschil maakt.

Iben drinkt gewoon alles door mekaar, ik heb pas later beseft wat een luxe dat is.
Of ik hem aanleg, afgekolfde melk of flesvoeding geef, 't is allemaal even goed voor hem. Als hij het maar krijgt.

@Maantje

De vroedvrouw zei tegen mij dat ik de opgevangen melk (uit het lekglaasje) in een eierdopje moest geven. MIsschien ook een mogelijkheid ?

Kaat

Berichtdoor Kaat » 15 jan 2008, 08:12

Als je een bv kindje hebt die moeite heeft met een flesje tussendoor (afgekolfd of kv) moet je anders eens proberen met zo'n tommee tippee flesje. Die hebben een hele dikke kop, lijkt veel meer op een borst (was een tip van mijn vroedvrouw). Koop er maar eentje, want ze zijn duur en het is toch maar voor af en toe. Felix dronk er ook beter uit toen ik aan het omschakelen was dan uit de Avent flesjes die hij nu krijgt (maar nu hij volledig uit de fles drinkt zijn die Avent flesjes veel handiger). Die truken met eierdopjes (of het kapje van een smalle zuigfles) zijn meer voor als het babytje nog klein is (of prematuur in de couveuse en je moet afkolven) en veel kans op zuigverwarring heeft. Als je kindje al 2 maanden is en 150 - 180 ml per keer moet hebben is het geen doen met zo'n eierdopje, en op die leeftijd zou het geen probleem moeten zijn.
Ik gebruik chaudfontaine water, maar dat is meer omdat ik die zelf ook het lekkerst vind (veel flessenwater gedronken tijdens de zwangerschap als mijn man een wijntje opentrok), en dat gaat goed. Geen idee of dat veel uitmaakt, je moet alleen op het etiket kijken of het geschikt is voor zuigelingen.

van gezondheid.be:

Natuurlijk Mineraal water kan gebruikt worden onder volgende voorwaarden:

¿ niet bruisend water
¿ bacteriologisch zuiver water gewonnen uit een onderaardse waterlaag of een grondwaterlaag afkomstig van een bron uitgebaat via één of meerdere natuurlijke of geboorde ontspringingspunten.
¿ Het water moet de vermelding « GESCHIKT VOOR DE BEREIDING VAN ZUIGELINGENVOEDING » dragen. Dit betekent o.m.
- hoge en blijvende microbiologische zuiverheid,
- droog residu < 500 mg/l (drinkwater < 1500)
- nitraten < 25 mg/l (drinkwater < 50)
- nitrieten < 0.1 mg/l (drinkwater < 0.1)
- natrium < 50 mg/l (drinkwater < 150)
- fluor < 1 mg/l (drinkwater < 1.5).

Kaat

Berichtdoor Kaat » 15 jan 2008, 08:27

nog een fotooke...

Attachment : IMG_9044.jpg

vicky

Berichtdoor vicky » 15 jan 2008, 08:56

hey
héél snel een berichtje plaatsen :)
hier gaat alles goed..
jason drinkt z'n flesjes:
6u 180 + 6
10u 180 + 6
14u 180 +6
1715 180 +6
20u30 180 +6
2230 90 +3
hij heeft gisteren 2 hapjes groentenpap gegeten héhé :)

morgen moet hij voor z'n eerste prikjes naar k&g..

Attachment : groentenpap.jpg

Sienneke

Berichtdoor Sienneke » 15 jan 2008, 08:56

Gisteren is een vriendin van mij bevallen, direct al een een vriendinnetje voor ons Léonie, Maité is heel vlot ter wereld gekomen maar meer weet ik er nog niet van.

Léonie, heeft goed geslapen deze nacht, weer om 10 uur fles gehad en dan geslapen tot half vijf, tut gegeven en dat heeft ze nog een drie kwartie verder geslapen dus eigenlijk wel goed hé.

Ze laat nu weeral wel 2 voeding 60ml in haar fles, ze is doodop en valt in slaap. En dan wil ze niet meer. Ik doe echt al het mogelijke om ze wakker te krijgen maar als ze slaapt dan slaapt ze. Ze neem de speen nog wel aan maar speelt er mee in haar mond, maar ze zuigt niet, en dat kan je niet verplichten natuurlijk.

Zo ik ga een beke eten en dan weer opruimen want dat blijft hier precies maar een rommelhok. ook al heb ik gisteren alles opgeruimd en gepoetst.

xxx
Sienneke

Tine

Berichtdoor Tine » 15 jan 2008, 09:13

Hoi,
Hier ook altijd over gerief in het rond.
Ik blijf maar opruimen. Niet te doen.
Nore ligt wat in haar parkje rond te kijken. Soms voel ik mij daar wat schuldig over. Maar ja, ik kan ze niet de hele tijd op mijn schoot nemen.
Zwieren die armen en benen van jullie kleintjes ook zo in het rond ?

Groetjes
Tine

Kim

Berichtdoor Kim » 15 jan 2008, 09:25

Hoi hoi!! Kobe heeft al twee nachten doorgeslapen! Zalig is dat! Ik ben wel nog ongerust dat ik hem dan niet hoor dus ga ik stiekem toch even kijken of hij wel nog ademt. :) Mijn ritme staat nog helemaal op de voedingen 's nachts dus zelf slaap ik nog niet door maar dat zal wel terugkomen zeker?
Ik geef nu nog 1 keer bv per dag. Als Kobe dan niet genoeg drinkt, geef ik hem nog wat flessenvoeding bij. Normaal is Omneo 1 het meest gelijkend op bvmelk maar daar wordt de stoelgang vloeiender van zei de dokter dus ik geef gewoon zijn sojamelk. Wat het water betreft, ik gebruik Evian maar ik heb eerlijk gezegd nog niet op het etiket gekeken of dat wel goed is. Ik heb even Spa gebruikt omdat daar de stoelgang blijkbaar harder van wordt, maar het is mij afgeraden het te lang te gebruiken omdat dat nierproblemen zou kunnen geven. Tja...

bianca

Berichtdoor bianca » 15 jan 2008, 10:01

nou hier zijn de nachten doorslapen alweer afgelopen hihi we mochten met de voeding omhoog n sinds dien slaapt hij niet meer door

hij ligt nu lekke rin de box met zijn armen rond te zwaaien en te trappelen en per ongeluk eens tegen de babygym te slaan hij begint steeds meer te lachen en er ook geluidjes bij te maken

zijn broer hangt maar de hele tijd boven de box zo interresant vind hij hem hihi die kan niet wachten tot ze samen kunnen spelen volgens mijhij heeft nu al zijn auto's in de box gelegd.. vindt t zo lief hoe hij met zijn broertje omgaat altijd willen knuffelen en kusjes geven ...

verder niet veel nieuws hier i ga caelan weer lekker naar zijn kamertje brengen kan ie even slapen ..

en dan lekker met aidan broodje eten kan die ook slapendan kan ik nog ff kuisen

Maantje

Berichtdoor Maantje » 15 jan 2008, 10:39

@ Kaat: mooie ogen heeft jouw schatje!!

@ Sienneke: Nina heeft gisteren ook naar James Bond liggen kijken met haar volle verstand :) Grappig, he. Mijn beste vriendin is ook 40w zwanger en kan elk moment bevallen. Ik kijk er al naar uit... Morgen komt ze trouwens nog een dagje op bezoek van uit W-Vlaanderen.

Ik ga nog even wachten met afgekolfde melk in flesjes te geven...Ik mag al blij zijn dat de borstvoeding zo goed lukt, zal maar niet klagen dan zeker...
Nina laat al een week of twee 6-7 uur tussen 's nachts. Super! Alleen word ik nog regelmatig kletsnat wakker van melk die gelekt is...En maar onderlakens verwisselen...
Heb trouwens heel sexy bh'kes om te voeden gevonden ( zwart met kant en beugel, ipv die lelijke boma-gevallen die ze overal als voedingsbh's verkopen)

Allez, ik ga hier eens verder doen met de middag: witloof in hamrolletes met kaassaus en aardappelgratin. Gisteren was het verse tagliatelle met zalm en boschampignonnen in wijnsaus.
Koken is dubbel zo leuk geworden sinds ik niet meer hoef te werken ;)

Groetjes,

Maantje.

Terug naar “De kindjes van 2007”