Over onze baby's

Sienneke

RE: Over onze baby's

Berichtdoor Sienneke » 09 jan 2008, 19:08

Hallo dames,

Ik heb eindelijk de tijd genomen een kleurtje op mijn haar te zetten, ik kan namelijk pas binnen 2 weken bij mijn kapper terecht (vermits ik enkel vrijdag of zaterdag kan gaan) en mijn grijze lokken worden iets te erg (dank u Léonie)
Ik ga mij beter voelen daarna want dat doet toch wel veel als je der als vrouw ook nog een beetje mooi kan uitzien.

@Petra : de tandpijn is iets beter nu maar ik heb nog wel bijtpijn, hopelijk is dat ook wel snel beter. Zalig hé zo'n laptop, heb je ook bleu tooth verbinding? dan kan je lekker overal in huis internetten, zoals hier.
Ik moet 18 februari terug gaan werken, erg hé, maar het is nog wel even dus nu 100 procent genieten.

@Marie : Arme vinger zeg, hopelijk is het niet te erg en moet het niet genaaid worden, denk eraan binnen de 6 uur laten naaien mocht het nodig zijn hé, anders heeft het geen nut meer. En anders zal het een tijdje afzien zijn. En dan kan zo pikken als je dat ergens aankomt dat zo wat brand.

Wat de fontanel betreft zou ik toch even naar de kinderarts gaan want anders blijf je je misschien zorgen maken. Als het bij de zus ook zo was zal het misschien niet zo erg zijn en hebben ze gewoon een genetisch kleine fontanel.
Maar ik zou het wel even laten checken.

Zo ik ga mijn kleurtje uitspoelen.

xxx

Sienneke en Léonie

Snoopyken

Berichtdoor Snoopyken » 09 jan 2008, 21:48

Dag dames,

Even nog de tijd gevonden terwijl mijn twee mannen op de zetel liggen.

Mijn man is dus toch naar huis gemogen na zijn operatie. Hij was wel onder volledige narcose gebracht dus dient zich nog rustig te houden en moet ook nog antibiotica nemen. Ik ben wel blij dat hij thuis is want zo over en t weer naar t ziekenhuis met een kleintje is niet simpel.

Daarenboven is Daan niet in zijn haak. Hij drinkt nu al een week maar 5 flessen meer van 150 ml en 5 schepjes maar als die op zijn lijkt hij soms nog te willen. Ik probeerde hem eerst te sussen met zijn tutje, wat ook goed werkt. Nu is daan altijd al een moeilijke "boerder" geweest. Maar nu is het nog erger. Tijdens de fles soms 3 boertjes, soms helemaal geen en nà de fles kan het soms tot een half uur duren. En de laatste paar dagen is hij ongeveer een uurenhalf na zijn fles plots heel onrustig in zijn slaap, wordt ervan wakker en laat dan een fikse boer met wat bij. Zou dit wijzen op reflux? en krijgen kindjes dat soms pas op 8 weken?
Ik meot vrijdag zijn spuitjes laten zetten bij K& G zou ik wachten tot dan of morgen de kinderarts er al eens over opbellen?
Ik maak nu voor daan 180 ml en 6 schepjes. Gisterenavond heeft hij die helemaal leeggedronken. en dan geslapen van 23.30 tot 4.30 dan is hij wakker maar als ik een tutje geeft valt hij weer voor een half uur a drie kwartier in slaap.... tot6.30 dan heeft hij honger (zie ik aan zijn handjes die hij naar zijn mondje brengt en dan gaat hij ook huilen als het wat lang duurt).

Ik weet neit goed hoe ik het kan oplossen dat hij wakker wordt. Overdag ligt hij graag op zijn buik. Misschien keer ik hem vanacht ook even als hij wakker wordt. Daan slaapt wel met een wiegendoodmonitor. Anders zou ik het me ook niet betrouwen.

De spinningles viel héél goed mee. Had het niet verwacht. Ik had het voor de zwangerschap al anderhalf jaar gedaan en dat hielp bij mij echt om mijn lichaam in vorm te houden. Ik haalde nu wel pieken van 174 hartslagen per minuut en heb ferm gezweet maar ik kon alles volhouden. ik voel nu wel al dat ik morgen heel stijf ga zijn, maar kom dan heeft het zijn effect hé.

Ik ga daan zijn flesje geven dan kan ik ook gaan slapen en mijn man wakker maken dan kan die boven in bed kruipen.

Morgen wordt weer veel over en weer gerij. Ik moet mijn auto ophalen, want die staat nog aan het ziekenhuis, ik ben met die van mijn man afgekomen met hem aangezien hij in het gips ligt.
Dan moet hij nog bij de huisarts en smiddags een vergadering op zijn werk. Dus ik zal morgen een bordje TAXI op mijn auto monteren :)

Zo slaapwel iedereen...;

Sienneke

Berichtdoor Sienneke » 10 jan 2008, 05:46

Goedemorgen iedereen,

Léonie heeft weeral een nachtje doorgeslapen en ik vond toch dat ik dat moest meedelen :) 2 nachten is toch al een beetje routine hé :)

Vandaag rijden Léonie en ik naar nederland, boodschappen doen, en vanmiddag komt er nog kraambezoek. Hopelijk hebben ze iets bij van de lijst, het zijn zo wat de laatste die nog moeten komen en de lijst zou afgesloten moeten worden

Zo ik ga de jongens en ventje wakker maken want anders is het hier sebiet weer race tegen de klok om goed en wel op school te geraken.

xxx
Sienneke en slapende Léonie

Delphie

Berichtdoor Delphie » 10 jan 2008, 08:38

Dag dames

Gisteren hebben we een héél lastige dag gehad. Noah heeft bijna de volledige dag geweend. Ik was gewoon ten einde raad hij heeft dat nog nooit gedaan. Ik weet dus ook niet wat er met hem aan de hand was. De dag begon nochtans goed want hij had zijn laatste flesje gekregen om 21u30 en had geslapen tot 8 uur 's morgens. Dus mama was héél goed uitgerust. Maar dan begon het na 2 uur was hij daar al wenen, dacht eerst dat het een boertje was want hij is ook een moeilijke boerder. Maar dat was het niet dus heb ik zijn pampers ververst, was dat ook niet en uiteindelijk heb ik hem een flesje gegeven en dan was hij rustig. Na 2 uur was hij daar opnieuw. Ik dacht dat ik ging ontploffen. Zo is dat dus de volledige dag doorgegaan. Ik dacht dan dat hij misschien ziek aan het worden was maar hij had geen koorts. Zou hij niet genoeg gehad hebben? Ik vind hem nog zo klein om al flesjes van 180 ml en 6 schepjes te geven. Ik moet zeggen zijn nekje zit wel volledig rood en in bubbeltjes en droge plekken. Zou het dat geweest zijn dat hij wat ambetant was omdat dit jeukte? Zou ik daarvoor naar de kinderarts moeten gaan? Hij had wel de avond ervoor een flesje gekregen van 180 ml met 6 schepjes en misschien was zijn maagje wat overdaan. Wat denken jullie? Ofwel moet ik in plaats van grotere flessen er wat verdikking in doen. Kan dat dat kindjes de ene dag wat meer voeding nodig hebben dan een andere dag? Ik weet het niet meer hopelijk gaat het vandaag wat beter met hem.

De slen begint te gaan. De positie waarin ze liggen heb ik nog niet gevonden maar het rechtop zitten (zoals op de foto van Maantje) lukt wel al en Noah vind dit enorm leuk.

Ik mag er niet aan denken dat ik nu al zou moeten gaan werken. Hij is nog zo kleintjes. Normaal gezien moest ik 11 Februari herbeginnen met werken maar door mijn ouderschapsverlof wordt dit 11 Mei. Het zal ook weer een volledige nieuwe aanpassing zijn. Ons leven gaat dan nog eens veranderen. Gelukkig moet ik niet ver naar mijn onthaalmoeder. Ik moet maar de straat oversteken en we zijn er. Noah gaat dus tussen leeftijdgenootjes zitten van in de straat.

@ Snoopyken Wens uw man veel beterschap toe. Wat de lijst betreft. Onze lijst is al een 14 dagen afgesloten. Ze was toch volledig leeggehaald dus hebben we ze maar laten afsluiten. Ik stond er wel versteld van er stond voor 3700 euro en dat is allemaal weg.

@ Marie Jij ook veel beterschap met de vinger. Is inderdaad niet handig als er een schel af is. Pas nu weet je hoeveel je je vingers nodig hebt!!

@ Lotje Blij u terug te horen. We begonnen al een beetje ongerust te worden. Is inderdaad lastig een baby die zich niet kan bezig houden. Soms heeft Noah daar ook last van of weet ik niet juist in wat hij wil zitten of liggen. Soms vindt hij het niet leuk in zijn relax en dan probeer ik hem eens op zijn speeltapijt te leggen of inderdaad ook in parkje leggen en naar mobieltje kijken.

@Petra Is wel leuk als je opnieuw gaat gaan werken dat je uw Noahtje kunt meenemen. En dan ben je er ook de volledige dag bij.

'k ga jullie opnieuw laten Noah moet een flesje krijgen, blijkbaar heeft hij vandaag niet zoveel honger want hij laat er eens 4 uur tussen en ga hem zelfs moeten wakker maken!!!
'k ga nog een fotoke posten

groetjes
Delphie en Noah

Attachment : DSC00037.JPG

Delphie

Berichtdoor Delphie » 10 jan 2008, 08:42

en hier nog een fotoke. Let wel niet op de rommel ik had hem net verschoond en kleertjes aangedaan.

Attachment : DSC00026.JPG

Tine

Berichtdoor Tine » 10 jan 2008, 09:29

Onze pruts ligt weeral te slapen.
Je leest goed weeral. Toen ze een week of drie oud was, sliep die bijna nooit overdag. Nu slaapt ze ongelofelijk veel.
Maar op haar buik he. Tis echt een raar zicht.
Hoeveel uren slapen jullie kindjes overdag ?
Sorry dat ik zoveel vragen stel. Maar soms ben ik iet wat onzeker.
Groetjes

Attachment : nore 029.jpg

Kaat

Berichtdoor Kaat » 10 jan 2008, 09:59

Ik ben er ook weer eens! leuk om jullie verhalen te lezen, ik herken er veel van. Felix heeft erg veel last van krampjes gehad en dat was vreselijk: wenen op volle kracht, gebalde vuistjes, spartelende beentjes, het hield maar niet op. En dan tegelijkertijd wilde mijn dochtertje ook aandacht en moest het eten gekookt worden, dus stereo-gekrijs. Ik wist niet meer hoe ik alles rond moest krijgen en was aan het einde van mijn Latijn. Eindelijk gaat het nu beter, en heb ik mijn draai gevonden: de oudste kan zich af en toe eens een half uurtje zelf vermaken met haar Duplo en haar boekjes als ik de fles geef, en Felix is vaak content als hij in de babybjorn (geweldige uitvinding!) mag zitten en om zich heen kijken terwijl grote zus om hem heen dartelt. Hij lacht veel, vooral na zijn flesje kan hij er erg gelukzalig uitzien, een beetje een vettige lach soms. De papa heeft hem al voor slijmbal uitgemaakt zoals hij af en toe lief kan lachen.
Hij heeft wel vaak honger: eigenlijk iedere drie uur wil hij wel weer een nieuw flesje. 's Avonds zit er iets langer tussen, we proberen dan rond 11 uur nog een laatste flesje te geven en dan kan ik meestal slapen tot 3 a 4 uur 's nachts. Ik moet op 11 februari weer terug werken, ik hoop dat hij dan echt door kan slapen (bij de oudste was dat precies de week voor ik terug moest gelukt).
Ik kom dan op ongeveer 7 flesjes per dag, 150 ml water per keer, meestal is er dan nog een bodempje over (30 ml), soms laat hij wat meer zitten. Is nogal veel als ik met jullie vergelijk? Zal het volgende week op het consultatiebureau eens vragen.
Ik wil wel een fotootje posten als jullie dat leuk vinden, maar ze staan ook op zijn weblog gelukbrengend . blogspot . com (spaties weghalen, ik post liever geen werkende link op het net).
De puistjes zijn weg, hij heeft alleen nog af en toe flinke korsten berg, maar met wat babyolie en een zachte borstel af en toe gaat dat ook wel weg (dat vindt hij trouwens heerlijk als ik zijn bolletje masseer).
Hij is nu al meer dan twee maanden maar heeft zijn eerste prik nog niet gehad, dat kon pas volgende week (ze zaten volgeboekt bij K&G vanwege de feestdagen). De oudste heeft bij die eerste prikken nooit last gehad (behalve dat ze dan een nachtje heel vast sliep), maar wel bij de BMR prik na een jaar: toen kreeg ze een weekje later koorts, rode vlekjes en een nachtmerrie 's nachts (heel fijn op een camping in een tent op het Franse platteland). Bij Felix zullen we wel zorgen dat we niet een week na die prik op vakantie gaan.

Maantje

Berichtdoor Maantje » 10 jan 2008, 14:29

Amai, het gaat hier serieus vooruit!

@ Lotje: fijn te lezen dat alles goed gaat met jullie. Even ivm met hoogbegaafdheid. Er bestaat een gestandaardiseerde test voor baby's en peuters ( de BOS II 32, geloof ik) Dan wordt nagekeken wat een kindje allemaal kan ( seriaties, classificaties, torens bouwen,...) Ik geloof dat mijn dochtertje 8 maanden was toen die test werd gedaan. Ik denk dat 8 weken echt te vroeg is om dat te laten testen. Spijtig dat je overdag niet al te veel rust krijgt als Marthe altijd wakker is. Nina slaapt hier toch nog wel veel overdag, hoor. Ik denk toch gemakkelijk een zestal uur.

@ Delphie: mooi kindje is Noah!

@ Marie: mijn vriendin werd ook ongerust gemaakt ivm de fontanel door haar huisarts van haar -toen- 5 maanden zoontje. Ze is naar een pediater geweest die zei dat het echt maar zelden voorkwam dat men problemen had met te kleine fontanellen. Bij haar was het dus vals alarm...

Hier alles top: Nina doet het prima. Het is een rustig kindje dat flink eet en goed slaapt. Oké, ze heeft nog nachtvoeding nodig, maar ze drinkt op 10 minuten en ik leg ze onmiddellijk terug in bedje. Dat maakt het wel doenbaar.

Ik ben vandaag mijn Golden Membercard gaan halen voor de fitness. Ik kan nu gaan fitnessen als mijn oudste op school zit en Nina even bij mama blijft. Tof om weer eens echt iets zonder kids te doen.

Weet je wanneer ik het meest geniet van de hele dag? In de namiddag als de oudste haar middagdutje doet en ik gezellig op de zetel zit met Nina die op mij ligt te slapen. Ik kan zo genieten van dat zalig uurtje. M'n iPod in mijn oren zodat ik haar niet stoor en dan af en toe wegdoezelen. Dan voel ik me echt gelukkig. Voor die momenten ben ik echt dankbaar.

Ik zie dat sommigen van jullie alweer ongesteld werden. Bij mij nog niets van dat ;) Bij mijn vorige bevalling heeft het een jaar geduurd voor ik weer mijn regels kreeg. Ik sta er alleszins niet voor te springen...

Ik mag ook niet klagen van mijn ventje: die doet hier echt wat hij kan. Na een drukke werkdag van 12 -14 uur, vindt hij nog de energie om met de oudste een puzzel te maken of spelletjes te spelen en haar in bedje te steken. Dat vind ik echt de max. Ik denk dat hij wel een nieuwe man is.

Nu ga ik nog vlug een afwaske doen en straks deuren en parketten bekijken voor ons nieuw huis. Ik weet van parket bijna niet wat te kiezen van houtsoort. Er zijn zoveel soorten tegenwoordig. En van binnendeuren: massief of lakdeuren de eerste jaren voor de kinderen? Pff, wat een keuzes allemaal...

Groetjes,
Maantje.

Nicole

Berichtdoor Nicole » 10 jan 2008, 15:25

Vandaag met Iben naar KeG geweest voor zijn gehoortest, alles was perfect in orde.

Ik heb een vraagje ivm de vaccinaties.
Deze week twee goede vrienden gehoord die niet alle vaccinaties nemen. Ik had me nog nooit de vraag gesteld.
Iemand hier meer info over ?
Ik ga er zeker eens opzoekingen over doen.

Ik ben ook door- en door moe vandaag.
Ik zou zo blij zijn moest hij eens doorslapen.
Hij is echt een heel heel braaf kind, maar wil alleen nog vaak drinken en ik begin er stilaan door te zitten.
Daardoor maak ik ook bijna geen melk meer ...
Gelukkig maakt het niet uit wat en hoe je het hem geeft.

Tinne

Berichtdoor Tinne » 10 jan 2008, 16:02

Hallo,

Hier een druk weekje. Seth zit in week 6 en is net als de meeste van jullie kapoentjes vrij onrustig is bijna heel de dag wakker, doet enkel een hazeslaapje, en wil konstant gepakt worden. Vermoeiend.
Normaal moesten we volgende week woensdag weer naar het UZ in Antwerpen maar mijn ventje moest juist dan op sollicitatie gaan dus ik gisteren afspraak verzet want hij wilt er absoluut bij zijn, bellen ze vandaag of hij donderdag op sollicitatie kan komen dus voor niets de afspraak in het UZ verzet, en ik ben echt wel benieuwd of het nu beter is met zijn gehoor.

@nicole
mijn 2 dochtertjes heben enkel het polio vaccin gehad en Seth zal enkel het polio en het bof vaccin krijgen. Das een keuze die ieder voor zich moet maken.

Zeg de meeste kindjes slapen snachts vrij goed zo te horen hier begint het ook te beteren.

Hoe is het met de brandwonden nog veel pijn?

En de slip in de vinger?

Wie is er allemaal aan het werken? Valt het mee, werken ,huishouden en eventueel nog andere kindjes erbij waar je voor moet zorgen?

En ja mannen en schoonouders eh. Heb me zondag serieus moeten inhouden. We zaten op familiefeest en de kleinkinderen moesten apart aan een tafel en seth lag in de wandelwagen te slapen en deze stond naast mijn oudste dochter want ze vind het fantastisch om de bezorgde grote zus te spelen dus zij ging mama wel komen roepen als hij weende. Gevolg ze ging geregeld eens piepen , wat doet mijn schoonmoeder die geeft haar naar haar voeten dat ze niet telkens moet gaan kijken want seffens maakt ze hem wakker. Je raadt het al, een wenende dochter bij mij aan tafel. Schoonmoeders eh.

allee geniet van jullie spruitjes
Tinne

Maantje @ Nicole

Berichtdoor Maantje @ Nicole » 10 jan 2008, 17:10

Wij kiezen er hier ook voor om niet meteen het volledige vaccinatieschema aan te houden. We geven niet alles en wachten tot ze iets ouder zijn om het immuunsysteem niet te overbelasten op zeer jonge leeftijd. Het is zeker niet zo dat ik tegen vaccinaties ben: ik zie het liever wat meer gespreid en op iets latere leeftijd en ook zeker niet allemaal...

Voor de rest hoop ik dat het beter zal gaan met je melkproductie. Nina vraagt ook nog nachtvoedingen. Maar hier wel nog ruim voldoende melk. Rust je overdag nog eens, Ik bedoel niet echt slapen, maar eens een uurtje neerzitten ofzo? Is ook goed voor je melk... En als het niet meer lukt, zijn er gelukkig de flesjes nog waar we op kunnen terugvallen.

Alleen zou ik echt niet weten hoe je flesjes bereidt en hoe vaak en hoeveel je moet geven, lijkt allemaal best wel ingewikkeld. Ik heb hier ook geen flessen in huis, dus als ik zou stoppen met bv moet ik echt helemaal van nul beginnen... Ik zou me ook zorgen maken om Nina haar gewicht dan, want het is al een stevig meiske... maar ik weet niet of ik weer zolang ga doordoen dit keer, je moet altijd die voedingen zelf geven en dan kan je niet lang weg, he...

Snoopyken

Berichtdoor Snoopyken » 10 jan 2008, 19:48

Dag dames,

heel even de tijd gevonden om bij te lezen en te typen.

T is vrij druk nu. Mijn man kan me nu nergens bij helpen. Met één arm kan ie de kleine niet nemen, enkel eens een tutje geven, voor al de rest heb je twee armen nodig. Daarenboven kan het huishouden ook niet blijven staan hé. Maar ja , tzal wel beteren. Ik heb hem vanmiddag dan moeten wegvoeren naar t werk. Gelukkig kan hij morgen van thuis uit werken.

Verder is Daantje toch ook niet volledig in zijn haak. Die grotere hoeveelheid flessen, daar ben ik al weer van afgestapt. Hij krijgt 5 voedingen van 150 ml.
Hij heeft nu weer een verstopt neusje dat hem ambeteert en daar wordt hij overdag in zijn slaapjes wakker van. En dan is het huilen.
Ik spoel zijn neusje regelmatig en doe 3 keer per dag neusdrupjes in.
Ook de krampjes zijn nog niet weg. Verder is hij precies wel heel gelukkig want hij lacht heel veel. Daarnet heb ik hem voor t eerst een badje gegeven met het badliggertje. (zo een soort ligzeteltje voor in bad). Zo'n plezier dat hij had. Eerst een beetje onwennig omdat ik hem niet vast had maar na een tijd lag hij te lachen. T was voor mezelf ook best fijn omdat ik nu mn twee handen vrij had om met hem te spelen.

Ik ga nog tot na het weekend wachten voor de kinderarts. Ik moet voor hem zowiso een afspraak maken voor een echo van zijnnieren ( ik heb daar een afwijking op gehad bij de geboorte dus dat moet even worden gecheckt) en dan gaan we met de echo bij de kinderarts. Ik ga het dan eens vragen van zijn boertje anderhalf uur nà zijn fles. Hij wordt er wakker van en huilt dan even. misschien moet zijn pap worden verzwaard. Ik vraag het morgen bij k&g alvast eens.

Ik ga Daan wel volledig laten vaccineren. Zie voor mezelf geen reden om dat niet te doen. maar das ieder voor zich hé.

@ Delphie, ik had dat dus ook hé, het gevoel alsof ie niet genoeg had. Maar ben dus intussen weer van dat idee afgestapt. Misschien had Noah gewoon een lastige dag? Daan is ook zo'n slechte boerder.

@ Tine,
Daan slaapt ook beter en langer op zijn buikje!
Hij slaapt sochtends na zijn fles om 7 u , ongeveer van 8 tot 10.30
dan zijn het vooral hazeslaapjes en dan slaapt hij weer van 16 - 19 u en dan na zijn badje slaapt hij weer (nu dus) tot aan zijn avondfles rond 22.30
maar daarvoor maak ik hem vaak wakker.
Let wel, dit is een gemiddelde hé, er zijn ook dagen waarop hij van 10 u sochtends tot savonds bijna niet slaapt , als krampjes of zo hem parten spelen.
Maar op zijn buik slaapt hi jook goed en laat tussen zijn voedingen sosm 5 u.

Enfin ik ga nog even de was opvouwen en dan alles in gereedheid brengen voor de nacht :)

Petra

Berichtdoor Petra » 10 jan 2008, 20:34

hallo iedereen,

het gaat hier inderdaad weer goed vooruit :)!
Vandaag ben ik eens met Noah naar het sint-niklaasshoppingcenter geweest. Een paar uurtjes, tussen 2 voedingen door. Eens naar de solden, maar vond het gene vette. En zeker als de nieuwe collectie er al hangt!
Terwijl ik daar liep, zag ik veel mama's met buggy's met kleintjes ongeveer gelijk Noah of iets kleiner, en dan moest ik toch bij mezelf denken, 'misschien is dat wel iemand van op zappy hier, maar ik weet het niet.' Wel grappig(niemand daar gelopen vanmiddag tussen half 2 en 4? :)).

Ivm met het dagverloop van Noah. 's morgens eet hij zijn eerste flesje meestal rond half 9 (soms laat hij hem wat vroeger eens horen, maar zijn tutje geven en hij is terug stil). Ik kom dan beneden als hij wakker is, ververs zijn pamper, leg hem even in het park en maak zijn fles. Na zijn flesje en boerke zit hij wat in de relax te spelen en te lachen, en als hij zo een beetje begint te neuten dan is hij het beu, dan leg ik hem in zijn speelpark, met de mobiel aan (vind hij heel leuk), als hij dan begint te neuten na een tijdje dan begint hij moe te worden (is meestal 1,30-2u na eten). Dan doe ik hem in bad of was ik hem zo wat en doe zijn kleertjes aan en dan slaapt hij, meestal tot aan zijn volgende voeding. En zo is dat meestal na al zijn voedingen. Overdag slaapt hij ook op zijn buikje of zij.
Hij laat meestal 4u tussen zijn voedingen (soms een 3u30, soms 4u30) en hij krijgt 5 flesjes van 165 en 5,5 schepjes (laat meestal nog wat over).
Bij zijn voorlaatste voeding (tussen 20u en 21u) doe ik hem zijn pyamatje aan. En voor zijn laatste voeding, maak ik hem meestal wakker rond 12u, doe zijn slaapzak al aan, geef zijn fles en ga er mee naar boven, en hoor hem gans de nacht niet meer.

@ Sienneke, en voel je je beter met je haartjes gekleurd? Ik heb dat nog niet nodig mijn haar te kleuren, maar ik vind het ook wel zo als je u mooi kleed en wat makeup aandoet, voel je je toch beter als vrouw, je voelt je goed in je vel! En ik wens u verder lange nachtjes :)

@ Delphie, leuke foto's! hopelijk alles beter met u Noahtje. Ik zou toch proberen de flessen te verdikken. Hoe zit het met de plekjes in zijn nekje?
Wel leuk dat hij zou in de straat kan blijven.

@ Kaat, leuk te horen dat het nu allemaal wat beter gaat. En die lachjes, maken toch alles goed hé. Leuke foto's op je weblog.

groetjes
Petra en Noah x

Tine

Berichtdoor Tine » 11 jan 2008, 08:12

Hoi,

Gisteren hebben ze ons madam terug een gemeten en gewogen.
Ze zit bovenaan alle curve's.
Ik vroeg of dat niet erg was. Of ze niet te snel bijkwam. Maar blijkbaar was ze goed gegroeid in de lengte ook. Dus ja, tzal een grote madam worden he.
Ze weegt nu al 5300g en is 58 cm. Ze komt van 3510g en 50.5cm en ze is nu 7weken en 3dagen.
Haar nichtje is 16 maanden en weegt maar 8,5kg. Haar ander nichtje is 5 maanden en dat weegt bijna 7 kg. Dus ik denk toch dat het nichtje van 16 maanden niet echt een goed vergelijkingspunt is voor ons Nore.

Groetjes Tine

mireille

Berichtdoor mireille » 12 jan 2008, 08:24

Mag ik er ook bij?
Ik ben bevallen van Wout op 19/11 hij is dus een goeie 7 weken!
Ik geef ook flesjesvoeding. Hoe is jullie eetschema?
het onze is de laatste dagen :

6h30 flesje (150+5 schepjes)
10h15 flesje (150+5)
14h15 flesje(150+5)
17h45 flesje (90+3)
20h00 flesje (150+5)
00h30 flesje (150+5)

Ik was gestart met 5 voedingen maar daar kwam hij niet mee toe, hij kan maar af en toe 4 uur tussenlaten..Daarom geef ik hem om 17h45 een half flesje zodat hij om 20h00 goed drinkt. Hij valt meestal in slaap om 20h30 en krijgt dan een 'droomvoeding' rond 00h30 en slaapt daarna (meestal) door tot 6h30.

Vanaf wanneer slaapt een babietje eigenlijk door? Ik vind 6 uur tussen niet echt heel veel?Laten jullie babietjes al meer tussen snachts?

groetjes
mireille

Maantje

Berichtdoor Maantje » 12 jan 2008, 08:24

Hey,

Hier heeft Nina alweer een paar nachten weer 6-7 uur tussen de voedingen gelaten. Fijn! Ze gaat altijd netjes om half negen of 9 uur slapen en krijgt dan nog een voeding rond 2-3 uur 's nachts en dan slaapt ze weer door tot 's morgens. Dan heeft ze grote honger en drinkt aan twee kanten ipv aan 1 kant. Dus ik mag al bij al niet klagen.

Overdag slaapt Nina nog heel veel. Ze is eigenlijk maar een paar uurtjes wakker. Bij jullie ook? Als ze wakker is, lacht ze wel als je haar naamt roept. Ze begint ook te reageren op speeltjes. Ze probeert haar knuffeldraakje te grijpen en heeft al door dat de neus van een van haar knuffeltjes lawaai maakt...Als ik 's avonds een boekje voorlees voor Anouk, zetten we haar tussen ons in tegen wat kussens en dan volgt ze met haar volle verstand mee. Grappig ;)

Toen ik gisteren de oudste ging halen op school, liep ze naar me toe met een hele mooie tekening voor mij ( speciaal voor mama). Het heette ' Stil vuurwerk' ( ze is bang van luide knallen, maar de lichtjes vindt ze wel mooi...) Ze zei: " Ik heb dat speciaal voor u gemaakt omdat gij mij een zusje hebt gegeven" Ik moest toen wel even slikken. Lief, he?

Allez, ik ga hier wat verder doen.

Fijn weekend,

Maantje.

Sienneke

Berichtdoor Sienneke » 12 jan 2008, 08:41

@Mireille : welkom hier en natuurlijk mag je erbij, hoe meer zielen hoe meer vreugd.
6 uur vind ik persoonlijk wel mooi doorslapen vermits ze dan toch op 5 voedingen staan hé.
Bij ons is dat ook zo
6h flesje
10h flesje
14h flesje
18h flesje
10h flesje, dan is ze nog 2 uur wakker en valt rond 12 uur in slaap tot ongeveer half 6.

Ze drinkt altijd flesjes van 150+5schepjes
Als ik van jou was zou ik die kleine fles laten en ipv van om 8 en 12 uur tegeven om 6 en 10 uur geven, misschien slaapt hij dan door tot 6 uur.

Voila ik zit aan de pc en léonie is er weer.

xxx
Sienneke

bianca

Berichtdoor bianca » 12 jan 2008, 11:29

zo hier nog ff berchtje van ons

we zijn dinsdag met caelan naar t consultatiebureau geweest..en hij was goed gegroeid hij zit qua lengte op 59 cm (preciesin het midden van de curve) en weegt nu 4800 gr (net onder het gemiddelde) maar aidan mijn middelste is ook een van de lichtere daar moest ik dinsdag ook mee naar bureau en die zit nu op 89 cm en 10.9 kg (ook weer qua lengte precies in het midden en qua gewicht eronder..) maar ze zeiden op het nureau al we hebben ze liever iets lichter dan te zwaar.. er kwam een kindje voor aidan die was net als aidan 18 maanden en dat mannetje woog al 15 kg met 90 cm ... was echt een bol ventje..

verder gaat t hier toppie caelan slaapt van 12 uur tot 8 uur 's nachts en overdag eigenlijk steeds wel bijna de hele 4 uur tussen de voedingen hij had gister even een huildagje maar mischien adt t wel naweën zijn van de prikjes van dinsdag weet t niet hij is nu weer heerlijk aan het slapen ..

hij moet rond 13 weer etetn dus ik dacht kom nog even hier kijken en glijk eens vragen..
ik ben op 9/11 bevallen maar ben nog niet ongesteld geworden zjine r hier meer die na 2 maanden nog niet ongesteld zijn of ben alleen ik dit..
4 weken na de bevalling was ik van alle bloedingen af en darna dus niks meer..
nu heb ik eignelijk een beetje schrik want we hebben wel al sex gehad en ik zit niet aan de pil ofzo aangezien mijn vriend op 5/12 gesteriliseerd is en de pil de eerrste 3 maanden onzeker is vonden we dit eigenlijk beetje onzin..
ik zit nu echt te twijfelen.. t eten smaakt me niet meer ik ben hartstikke moe terwijl ik gewoon de nacht door kan slapen (slaap ik 's middags meestal ook nog wel een uurtje of 2..)
heb t er met mijn vriend over gehad en het enige wat hij kan zeggen is ja hoop t toch niet... grr mannen wat heb je dr eigenlijk aan

zit nu te twijfelen zal ik nog 2 weken wachten of zal ik een test gaan doen ???
wat zouden jullie doen ???

nou ik ga nog even gauw stofzuigen voor caelan wakker wordt.. krijgen morgen visite...

Nicole

Berichtdoor Nicole » 13 jan 2008, 08:51

Ik ben hier precies nog de enige die elke nacht verschillende keren mag opstaan ...

Maantje

Berichtdoor Maantje » 13 jan 2008, 09:36

@ Nicole: bij mijn oudste moets ik ook maandenlang verschillende keren per nacht opstaan. Maar dat gaat allemaal wel over, hoewel je je daar op dit moment wss niet aan kan optrekken. Maar het gaat echt wel voorbij, die korte nachten...

Wie kan mij eens even helpen?

Morgen wordt Nina 2 maanden en ik zou eens naar de film willen met vriendin, maar moet dan wel een flesje afkolven. Ik heb net eens gekolfd aan 1 borst en ik had 180 ml. Normaal eet ze rond 9 uur 's avonds haar laatste voeding, maar ze drinkt dan wel aan twee kanten. Moet ik dan een flesje van 360 ml ( twee borsten gekolfd) geven of gewoon een flesje met 180 ml moedermelk? 360 ml lijkt zoveel, maar ik weet niet of ze dat anders ook drinkt, he.
Ze weegt iets meer dan 6 kilo, dus hoeveel moet ze dan drinken?

Ik heb tot nu toe alleen 'live' aan de borst laten drinken en dus nog niet aangeboden van de bv in een flesje te doen.

Als ik er eens over nadenk heb ik precies al meer zin om een dvd'ke te huren met haar ipv naar de cinema. Ik kan haar echt zo moeilijk achterlaten, he. Als ik ga fitnessen, ben ik maar een goed uur weg en dan begin ik al te lekken als ik nog maar aan haar durf denken.

Allez, fijne zondag aan iedereen...

@ Bianca: ik hoop echt voor jou dat je niet opnieuw zwanger bent, want dat zou toch niet zo goed zijn voor je lichaam, denk ik. Ik ben trouwens ook nog steeds niet ongesteld geworden.

Maantje.

Kim

Berichtdoor Kim » 13 jan 2008, 10:09

Helaba!

Als ik in het Waasland Shoppingcenter rondloop, denk ik ook dikwijls of ik niet iemand van jullie zie rondlopen. Ik heb daar ooit eens een groep dames zien zitten elk met een babytje bij dus misschien was dat wel zo'n bijeenkomst. Ideetje misschien??

Kobe is vrijdag bij mijn ouders gaan slapen. Ik had een etentje met de collega's en we zijn gaan bowlen. (zeer leuk!!) Ik had melk afgekolfd en dit afwisselend met poedermelk maar...veel hebben ze niet geslapen. Hij was daar zeer snel om weer te eten. Natuurlijk wilde mijn ma dat hij bij hen op de kamer sliep en ze zijn die geluidjes niet gewoon hé.

Gisteren had ik weer een feestje en is er een babysit geweest. Kobe heeft zijn flesje gekregen om twaalf uur en hij heeft geslapen tot zeven, de lieverd! Dan heb ik hem borstvoeding gegeven maar daar slaapt hij maar een uurtje of twee, drie meer mee. Binnenkort ga ik er volledig mee stoppen want als ik moet werken zie ik dat niet meer zitten. Allee, ik ga het wel missen hoor dat innige contact met hem...

Straks ga ik met een aantal vrienden en hun kinderen schaatsen. Ik neem de drie kinderen van een vriendin mee en zij past dan op Kobe. Zal wel leuk worden!! Hopelijk breek ik niets! ;)

Petra

Berichtdoor Petra » 13 jan 2008, 11:37

Hallo,

Hier alles ok. Noah heeft tot 9u geslapen deze morgen (laatste fles al slapend rond half 1). Mijn ventje is er dan mee opgestaan, en ik ben nog tot 10u blijven liggen :). Ik zat er wel een beetje door, was heel moe de laatste dagen, ook al kunnen we de ganse nacht slapen.

Ik had toch 4-5 weken na de bevalling mijn eerste maandstonden gekregen, en nu al een 2e keer ook. Wat heel vervelend is, dat ik ze heel lang heb. De eerste keer dacht ik dat dat normaal was, maar nu was het terug zo. Twee weken en een half hebben ze geduurd. En ik ben terug aan de pil begonnen, dus tegen dat ze goed en wel gedaan waren, was mijn pilstripke weer ver op en kon ik herbeginnen. Maar het is voornamelijk door de bloedverdunners die ik moet nemen dat ze zo lang duren. Dus ik neem nu de pil door, dat ik ze niet meer heb!
@ Bianca, hopelijk niet terug zwanger. Beetje afwachten zou ik zeggen, je lichaam moet misschien nog veel verwerken. Ben je anders regelmatig?

@ Mireille welkom erbij en proficiat met je zoontje.

@ Maantje, van borstvoeding ken ik natuurlijk niet zoveel, maar ik zou toch genoeg afkolven, dan kunnen ze het haar aanbieden, en dan drinkt ze wel tot ze genoeg heeft.

@ Kim, zou wel leuk zijn om eens af te spreken hé met alle kleintjes erbij. Veel plezier bij het schaatsen en hou je recht ;)

dada en een goeie zondag voor iedereen
Petra en Noah x

Tinne

Berichtdoor Tinne » 13 jan 2008, 12:21

Dag dames,

Hier ook nog snachts steeds opstaan hoor, het is wel beter, meestal nog 2x snachts BV geven.
Kijk er wel naar uit om eens een nachtje door te slapen. Lijkt me zalig...

Ik geef BV en neem de mini-pil door dus hier geen maandstonden. Eerlijk ik zou het niet zien zitten om nu al terug zwanger te zijn, denk ook dat het heel belastend is voor je lichaam. Maar moest je toch zwanger zijn alvast ne dikke proficiat!

Wat het afkolven betreft, ik zou zoveel mogelijk afkolven. Want de ene keer drinken ze meer dan de andere keer met BV weet je inderdaad niet hoeveel ze drinken maar beter te veel pap mee geven dan dat de babysit savonds met een huilende hongerige baby zit die niet meer te troosten is.

Ben hier aan het wachten om mijn prinske eten te geven en dan gaan we een stevige wandeling maken, zal ons beiden deugd doen een frisse neus te halen.

Morgen moet ik naar de gynae op controle.

Hier roept er eentje.
Prettige zondag allemaal

Nicole

Berichtdoor Nicole » 13 jan 2008, 14:27

Ik krijg max 150 ml afgekolfd, doorgaans iets meer dan 100 ml.
Af en toe vraagt hij bij en geef ik nog wat melkpoeder als het moet.
Maar telkens maar met 30 ml.

Ik heb wel al gehoord dat kinderen die full-continu gewoon zijn de borst te krijgen, niet altijd van een fles willen drinken.
Voor de onze maakt het gelukkig niet uit.
(Bij een volgende ga ik me wel beter voorbereiden op borstvoeding, dacht dat dat allemaal vanzelf ging gaan, heb me daar serieus op miskeken)

Maar dat die nu al 360 ml zou binnen krijgen, dat zou ik toch al een record vinden, maar je weet maar nooit :)

bianca

Berichtdoor bianca » 13 jan 2008, 21:59

ik ben normaal gesproken heel stipt optijd en ik heb met een vriendin (verloskundige) zitten rekenen ik zit nu toch al op 34 dagen van de cyclus en heb normaal een cyclus van 28 dagen

dus ga toch als dinsdag mijn geld binnen is maar een test halen ... gewoon om zeker te zijn als hij positief is dan krijgen we nog een kindje erbij (ook leuk ik wilde er nog wel ene maar mijn vriend niet)
en als het negatief is ga ik eens overleggen met de ha

Terug naar “De kindjes van 2007”