Over onze baby's

Sienneke

RE: Over onze baby's

Berichtdoor Sienneke » 03 jan 2008, 15:11

Amai, ik ben eindelijk in gang geraakt, mijn ventje heeft me laten slapen tot half 1 deze middag, ik heb het blijkbaar nodig gehad. O,s Léonie doet he nog steeds goed hoor, ze heeft deze morgen weer tot 6 uur geslapen volgens marc.

@Marie : zwijg me van dat terug gaan werken, ik moet 18 februari terug maar ik zie er enorm tegen op, maar ja niks aan te doen hé.

@Bianca, amai meid dat is echt wel tegenslag, hopelijk zijn de lichamelijke letstel bij je man niet zo erg. Die garage en die auto geraakt wel vervangen maar brandwonden zijn niet zo simpel, en ongelooflijk pijnlijk, ik kan ervan meespreken.

@Nicole : Dat CO2 verhaal was van vicky, dat zou echt wel tegenslag zijn natuurlijk als je 2 zaken tergelijker tijd meemaakt

@Tinne : Wat een prachtige foto van Seth, heb je die zelf gemaakt?
Wat de slet :) betreft, dat is een slen. Lange doek die je rond je knoopt en dan de baby erin legt, een draagdoek eigenlijk.
Pampers gebruik ik van het kruidvat, en ik ben daar heel tevreden van, zijn niet zo duur als de gewone en ruiken ook minder hard.

@Delphie : Je moet eerst je doek aandoen, dus helemaal knopen, dan laat je de ene schouder het doek afzakken en leg je je baby's hoofdje in de ander kant. En dan trek de losse doek erover, als je baby dan goed zit trek je het stuk dat rond je buik zit ook nog eens over je baby.
Ik moet wel zeggen, ik heb ook meestal wel hulp nodig hoor, alleen lukt het mij niet om Léonie daar in te zetten. Eens ze wat groter zijn gaat dat wel omdat ze dan steviger zijn en je hun hoofdje niet meer moet ondersteunen.

@Snoopyken, ik ga eind januari mijn lijst afsluiten maar er staat nog wel een beetje op. Ik denk nog voor zo'n 300 euro, maar we hebben 500 in envelopjes gekregen dus ik ga dat daarmee opkopen. En er zijn een paar stukken die ik niet ga nemen, waar ik al andere zaken voor heb gekregen.

Zo, ik ga jullie laten en mijn kleine meid eens in het doek steken want ze is een beetje onrustig

xxx

Sienneke en Léonie

Maantje

Berichtdoor Maantje » 03 jan 2008, 16:19

Hoi allemaal,

Ik heb besloten me niet meer zorgen te maken over Nina haar gewicht. Ze is nu 7 weken en woog gisteren 6 kilo. Ondertussen las ik van verschillende onder jullie dat dat toch geen kwaad kan, dus zal ik me er ook niet meer druk in maken.

Ik heb vandaag een superdagje gehad. Vanmorgen mijn oudste dochtertje naar oma gebracht ( blijft daar logeren) en daarna met mijn mama en Nina lekker gaan shoppen. Ik heb eigenlijk alleen voor de kindjes gekocht: een paar superlieve blousjes van Noukie's en nog een paar pyamaatjes ook en toffe truitjes van Cakewalk, zo schattig allemaal... Nina is nu bijna uit maat 6maanden geroeid, dus heb ik maar voor 9 maanden gekocht. Van pyamaatjes zit ze wel nog in die van 6 maand. Verder heb ik ook nog een knuffeltje gekocht van Noukie's Tonton met een wintertruitje aan.

Nu ga ik genieten van de rust in huis ( een groot verschil nu de oudste er even niet is). Vananvond filmke kijken met het ventje en wat gezellig cocoonen thuis. Maandag begint de school weer en dan wordt het weer alle dagen vroeg op voor de oudste te brengen.

Wat werken betreft: ik ga pas terug in september. Ik heb dat op voorhand besproken met de man en ik wou echt lang kunnen genieten van de babytijd van Nina. Bij Anouk ben ik ook een jaar thuisgebleven. Die tijd komt nooit meer terug, he.

Ik ben nu aan het denken om een jaarabonnement fitness aan te schaffen ( als mijn mama bereid is om eens per week te babysitten), dan kan mijn ventje nog eens een uurtje oppassen zodat ik toch weer twee keer kan gaan sporten per week. Ik hoop dat dat met de borstvoeding geen probleem zal geven, maar dat zal wel niet...

Allez, ik moet weer gaan eten geven hier... Ik ben gisteren in onze zetel in slaap gevallen met Nina aan de borst: ik werd wakker toen ze opnieuw begon te drinken... Beetje beter opletten nu...

Groetjes,

Maantje.

Nicole

Berichtdoor Nicole » 03 jan 2008, 16:36

Ivm de slen.
Iemand vroeg hoe je die moet gebruiken.
Het is nogal moeilijk omdat geschreven uit te leggen. In ieder geval, als je ooit in Leuven bent, daar is een winkel doekjes en broekjes in de Diestsestraat.
Daar kan je vragen om dat te tonen.
Ik ga proberen het uit te leggen, maar het is niet zo evident.

Je neemt het middelste van de doek (bij ons is daar een logo) en je houdt dat ter hoogte van je navel. Je draait de twee uiteinden over je heupen en kruist ze over je rug over je schouders.
De kant waar je je baby in legt, doe je onder.
De twee stukken steek je dan door het stuk dat over je navel ligt en wind je rond je buik en legt er een dubbele knoop in.
Dan neem je de kant waar je baby niet in komt van je schouder.
Je legt je baby in de andere kant, te beginnen met zijn achterste.
Dan doe je de andere kant terug over je schouder en span je dat stuk over je baby en daarna het onderste.
Ik zal even een foto bewerken van het eindresultaat.
Bij ons zat er in ieder geval ook een handleiding bij.

Attachment : IMG_0414 kopie.JPG

Delphie

Berichtdoor Delphie » 04 jan 2008, 09:03

@Sienneke en Nicole bedankt voor de uitleg van de slen. Ik zal het nog eens proberen. Hopelijk lukt het me deze keer.

Gisteren met Noah naar K&G geweest voor zijn eerste prikje. Noah weegt nu 5140 gram en meet 56.5 cm. Hij wordt dus groot. Begint ook al te wegen als je hem wilt dragen. Zijn prikje is hem minder bevallen. Amai zo schreeuwen dat hij deed. Mama heeft natuurlijk ook een traantje moeten laten. Ik vond het zo zielig voor dat venteke. Thuis heb ik onmiddellijk een mondsnoepje gestoken en hij is wat onrustig geweest maar geslapen tot 8u10 deze morgen. Wat een luxe!!! Nu is hij wat tutterig maar hij vindt zijn slaap niet. Zal wel overgaan.

Misschien deze middag een wandelingetje doen dat hij wat rustiger wordt.

groetjes
Delphie en Noah

Petra

Berichtdoor Petra » 04 jan 2008, 09:58

Hallo iedereen,

Hier alles ok! Noah slaapt nog altijd goed 's nachts. Overdag is het soms wel een gevecht om hem in slaap te krijgen. Je ziet dat hij echt moe is, en hij vindt dan precies zijn gemak niet. Soms slaapt hij dan maar 30min of zo en loopt hij erna lastig omdat hij nog moe is. Gisteren heeft hij, eens hij in slaap was, wel goed geslapen.
Hij had dan rond 21u nog een fles gedronken en dan om 1u, maar hij sliep nog goed en mijn vriend zei van we zouden hem beter laten liggen misschien slaapt hij ook wel door, maar dan zou hij maar 4 voedingen gegeten hebben, en dan misschien in het midden van de nacht wakker geworden zijn. Hij heeft in zijn slaap dan zijn fles gedronken en dan boven in zijn bedje verder geslapen.
Ik weet niet zo goed wat ik daar verder mee moet doen, ze hebben toch nog echt 5 voedingen nodig of niet?

Ik heb ook zo een tricotslen, maar vind het ook heel moeilijk om dat alleen aan te doen. Heb het dan ook nog maar 2 keer gebruikt. Heb dan ook zo een draagzak gekocht, omdat dat makkelijker is alleen, maar heb hem ook nog maar 2 keer gebruikt.

@ Bianca, amai dat is echt geen goed nieuws. Hopelijk gaat het nu al wat beter met je vriend en zijn jullie wat van de schrik bekomen en valt de schade wat mee.

@ Tinne, bij u dus ook geen goede start voor de feestdagen. Gelukkig nog snel opgelost. Ik gebruik voor de flesvoeding evian water, is het beste tegen de krampjes zeiden ze me.
Ik gebruik ook nog steeds het merk pampers, heb nu ook eens huggies gekocht, maar moet er nog aan beginnen.
Oh ja, de foto is inderdaad heel mooi!

@ Snoopyken, ik zou ook beter eens mijn lijst gaan afsluiten. Staat niet veel meer op. 2 koeka slabben, iets voor eten in te vriezen en een speelgoedje.

@ Maantje, inderdaad u niet meer druk maken in het gewicht. Is leuk hé al die schattige dingetjes te kopen, maar amai bijna uit 6 maand gegroeid.
Noah draagt nu nog sommige dingen van 56 (beginnen wel nipt te worden) en al een paar dingen van 62. Maar ik leg altijd zijn kleren rond de passende maat op iets wat goed zit, want sommige merken verschillen serieus. Voor zijn nieuwjaar had hij een hemdje aan van 6 maand, en moest juist de mouwen 1x oprollen en het broekje zakte af.

Het is inderdaad al een tijdje geleden dat we lotje gehoord hebben. Jammer dat we ze niet op een andere manier kunnen bereiken zodat we weten dat ze ok is!

groetjes Petra en Noah x

ps: nog een fototje met zijn nieuwjaarsoutfit

Attachment : SSA53076.JPG

Tine

Berichtdoor Tine » 04 jan 2008, 11:12

Hoi hoi,

Ik lees dus dat het slen doek hier ook gekend is. Ik zou het echt niet meer kunnen missen. Als ze overdag moeilijk in slaap geraakt en ik zie dat ze moe is. Dan leg ik haar daar in. 1 minuut rondlopen en ze is vertrokken.
Snachts valt ze makkelijk in haar bedje in slaap.
Ik zal nog eens een foto bijsteken van ons Nore en haar doopmeter op de babyborrel. Haar doopmeter is mijn moeke!!

Attachment : babyborrel 017.jpg

bianca

Berichtdoor bianca » 04 jan 2008, 11:14

nou mijn vriend is sinds gisteren thuis.. en hij heeft op zijn handen armen en buik brandwonden op zjin handen en armen zijn 2e graads en op zijn buik 1e graaads (komr vooral door zijn t shirt en trui die hij aan had..)

het gaat best goed met hem gelukkig het doet nog wel veel pijn
de schade wordt gelukkig allemaal vergoed en gemoaakt dus dat scheelt ons een hele hoop kopzorgen
maar toch komt er weer wat zorg bij nu ijn vriend niet veel kan en mag met die brandwonden

heb vandaag nog een leuke foto van de kids kunnen maken d emiddelste bleef eindelijk lang genoeg zitten

Attachment : ABCD0005.JPG

Maantje

Berichtdoor Maantje » 04 jan 2008, 11:16

@ Petra: wat een schattig manneke is Noah toch!! Vooral zijn haartjes zijn machtig :)

@ Delphie: Niet fijn he, je kindje horen huilen bij een prik. Wij wachten hier altijd tot ze wat ouder zijn voor de spuitjes.

@ De mensen met tricot slen-vragen: ik vond die vooral handig in de lente en zomer. Met Anouk heb ik echt kilometers gewandeld met de slen. vooral aan zee of op vakantie is zo een ding echt zijn geld waard en na een tijdje word je er echt handig in! Ik heb die ongeveer 9 maandne lang kunnen gebruiken. Moet wel zeggen dat Anouk een fijn gebouwd baby'tje was. Nina draag ik voor korte tripjes meestal in een voorgestikte babydraagzak of een babybjorn...

Ik zal een fotooke plaatsen van de tricot in gebruik. Let wel niet op mijn gezicht, he...

Ah, ja en van luiers gebruik ik liever die van Kruidvat: die ruiken minder vies en lekken bij mij toch ook minder en ze zijn geloof ik ook iets goedkoper...

Maantje.

Attachment : IMG_1134.jpg

Maantje nog eens...

Berichtdoor Maantje nog eens... » 04 jan 2008, 11:20

Tine en Bianca, we zaten net gelijktijdig een berichtje te posten precies ;)

@Tine: Nore ziet er goed alert uit, he. Tof als ze zo recht naar je kijken, he... Nina lacht nu al veel als ze tegen haar bezig bent...

@ Bianca: wat erg van die brandwonden van je man... Dat is nog niet om mee te lachen, zeg. Gelukkig zijn de kindjes ongedeerd gebleven...Ik mag er gewoon niet aan denken.

Tine

Berichtdoor Tine » 04 jan 2008, 14:17

Hoi,
Ik zit met een probleem.
Mijn vriend en ik hebben er momeneteel ruzie over.
Mijn schoonmoeder en ik hebben altijd problemen gehad. Ze hield mijn man namelijk heel kort toen we niet getrouwd waren. Hij mocht niet samen op reis met mij, niet blijven slapen,...
Ook heeft ze overal haar zeg op en nogal veel commentaar op mij.
Zij vind ook dat ik Nore moet laten huilen. Dat ik dat moet leren. Ook is zij van de opinie dat ze niet lang genoeg in het park kunnen zitten ( als ze ouder worden)
Haar opvoedingswaarden zijn helemaal anders dan de mijne.

Nu wil ze dus één dag in de week voor ons Nore zorgen. Maar ik zie dat echt niet zitten. Ik wil niet dat ze ons Nore laat huilen en zo... Ik voel me er echt niet goed bij.
Maar mijn man wil wel dat ik ze breng voor een dag.
Wat zouden jullie doen ? Echt ze niet brengen, want ik voel me er echt niet goed bij. Of zouden jullie voor jullie man een plezier te doen ze toch brengen ?
Tine

Sienneke

Berichtdoor Sienneke » 04 jan 2008, 18:48

@tinne : Jij moet vooral doen waar je je het beste bij voelt, misschien kan je wel eens praten met je schoonmoeder en zeggen dat je wil dat jou waarden in de opvoeding worden doorgezet als ze bij haar is.
Uiteindelijk is dat toch normaal dat ze dat doortrekken.
Ik had er de eerste jaren problemen mee dat mijn moeder de kinderen zo verwent, ondertussen ben ik mij der ook al bewust van geworden dat als ik ooit oma word mijn kleinkindjes ook verwent zullen worden.
Dus kan ik het haar niet kwalijk nemen hé.

Al weet ze wel dat ik wil dat ze alsjeblief en dank u zeggen en zo. En dat respecteerd ze gelukkig wel, dus praat eens openlijk met haar.

Begin mij ook wel serieus zorgen te maken over lotje, er zal toch niks ergs zijn hé, ik begin mij dat al van die doemscenario's voor de ogen te halen , maar dan den aard van beestje hier.

Ik zit ook met een klein probleem, Ewoud begint verschrikkelijk jaloers te reageren op ons Léonie. Niet dat hij tegen haar lastig doet maar tegen ons en ik word er gewoon zot van, negeren helpt want dan wordt het erger.
Wat moet ik doen?????

Léonie heeft haar up en down's, de ene moment gaat het heel heel goed en de andere moment heeft ze het heel moeilijk, maar dat zal nog wel even duren zeker.
Ze heeft nog niet echt een ritme en dat maakt het leven wel moeilijk soms. want ik kan nog niet echt iets plannen om met vriendinnen en de baby te doen, de ene dat eet ze om 1 uur 's middags en de andere dag om half twaalf.
maar daar zal ze ook wel doorgeraken zeker.

Sebiet ga ik eens wat fotokes trekken om hier te posten

xxx
Sienneke en Léonie

marie

Berichtdoor marie » 04 jan 2008, 19:23

hei iedereen,

heb effie tijd: mijn dochtertje ligt in haar bedje, janneke in zijn parkje en mijn man is om mijn oudste zoon bij een vriendje. sebiet krijgt hij zijn badje. hij kan daar toch zo van genieten, fijn om te zien...

zijn jullie ook al naar de solden geweest? ik ben den eersten dag al langsgeweest bij zara, om een paar t-shirtjes, een jasje en een pulletje voor jan. ik zie op de foto's dat velen van jullie enkel een t-shirtje of hemdje aandoen. in zo'n weer doe ik altijd wollekes aan... ik ben een kouwelijke en ze zeggen altijd dat je je kindje moet kleden gelijk dat jij het doet... daarmee zeker?

ja, lotje... ze zat hier zo regelmatig op het forum, dat het nu wel niet meer normaal is dat ze zolang wegblijft... heb haar opgezocht in het ziekenhuis... heb haar echte naam gezien, maar niet op haar achternaam gelet.. anders kon ik haar misschien wel bereiken... we zullen nog eventjes moeten afwachten, ze komt misschien wel terug.

heb ook een tricot-slen. ben er supercontent van. bij mijn oudsten had ik een zakje van red castle. maar heb het bij mijn tweede nooit meer gebruikt. altijd dienen doek. ik merk dat velen jullie babietjes al liggend dragen. heb ik nooit gedaan, bij mijn dochter zo'n 2 keer maar ze had dat gelijk niet graag. ook jan draag ik altijd rechtop. hij heeft wat terug en zo rechtop doet dan wel deugd... en 't is eens iets anders hé, altijd maar moeten liggen: in het parkje, in bedje, in de maxi-cosi, in de voiture... maar in de zomer vind ik het toch zweten zo'n doek... al die laagjes...

@sienneke: jan heeft hier ook z'n ups en downs. de ene dag is ie zoo rustig dat je je bijna ongerust maakt, de andere dag geraakt ie amper in slaap en zou ie uren aan mijn borst blijven sabbelen... en er zit ook nog geen ritme in. en da's inderdaad moeilijk om plannen!

jullie zien er allemaal zo mager uit op foto!! maantje en sienneke onder andere... ben jaloers!
@sienneke: ik weet dat we even groot zijn en aan een gelijk begin gewicht zaten... moet jij nog veel af?
met al die feestdagen en babyborrels is mijn gewicht een regelrechte ramp. ik ben intussen verslingerd aan al dat zoetigheid dat ik er niet kan van afkikken... ben wel al opnieuw begonnen met lopen.. maar mijn conditie is echt zoek... zal weer moeten starten vanaf nul en opbouwen naar de 10km... pas dan zal mijn gewicht weer ok zijn... en da's nog lang...

ik ga jullie laten
mijn beertje is niet meer zo content in zijn parkje!

groetjes,
en een fijn weekend
marie

Sienneke

Berichtdoor Sienneke » 04 jan 2008, 19:37

@Marie : gewicht, al vind ik dat het aan mijn uiterlijk niet zo opvalt moet er nog 5 kilo af ja.
Erg hé

Sienneke

Berichtdoor Sienneke » 04 jan 2008, 20:04

Zoals beloofd een fotoken

Attachment : DSC03038.JPG

Sienneke

Berichtdoor Sienneke » 04 jan 2008, 20:07

en nog eentje

Attachment : DSC03041.JPG

vicky

Berichtdoor vicky » 04 jan 2008, 23:33

hey
hier gaat alles z'n gewone gangetje..
zo'n mooie foto's van jullie babytjes :)

pff ben mij momenteel suf aan het piekeren over mijn cursus vennootschapsbelasting
moet dan nog een eindwerk maken en zie het totaal niet zitten
de meesten van m'n groep hebben wel iemand waar ze bij terecht kunnen (op het werk ofzo) als ze met vragen zitten maar ik ken niemand die boekhouden kan, dus ik sta er alleen voor :(

alé, ga nog beetje verder triestig kijken op m'n opdracht voor venn b

slaapwel
vicky

Snoopyken

Berichtdoor Snoopyken » 05 jan 2008, 07:20

Vicky,

Ik wil je best een beetje helpen!

Petra

Berichtdoor Petra » 05 jan 2008, 12:03

Eventjes tussendoor ...

Aangezien er waarschijnlijk geen 2e kindje meer zal komen bij ons, en ik had al veel kleertjes gekocht, voor zowel jongen als meisje, heb ik nu alles te koop gezet van meisjekleding (stond daar maar op de zolder stof te pakken).

Dus voor de mama's met meisjes die intresse hebben:

http://www.kapaza.be/detail/7815361/

Ik heb wel geen webwinkeltje, dus als je deze aanbieding opent en dan bij alle aanbiedingen kijkt, dan zie je wat ik allemaal liggen heb, bijna allemaal merkkleding (river woods, tommy, dkny, kleertjes, petit filou) en aan mooi prijsjes.

Ik wou het gewoon eens laten weten!

groetjes Petra

Kim

Berichtdoor Kim » 05 jan 2008, 14:50

Hey iedereen!
Zo snel dat het hier gaat zeg. Heb weer veel moeten bijlezen. Inderdaad mooie fotootjes van alle kindjes. Wat een bos haar heeft je schatje zeg, Petra!

Wat de pampers betreft, ik had er van het Kruidvat maar ben terug naar Pampers overgeschakeld. Ik vond dat die andere hun vorm nogal snel verloren. Die van Pampers blijven mooi rond zijn lichaampje zitten.

Bianca, wat een pech zeg! Gelukkig is het nog vrij goed afgelopen maar toch...
Hopelijk komt alles snel in orde.

Ik ben daarnet een uurtje tennisles gaan volgen. Heerlijk zeg! Even alle vermoeidheid en stress wegkloppen terwijl mijn mama op Kobe heeft gepast. Wel een grote luxe want ondertussen heeft ze de was en de strijk gedaan en ook nog de afwas die er nog stond.

Deze nacht een supernacht gehad! Kobe heeft geslapen van 22u tot 5 u deze ochtend. Dan heb ik hem bv gegeven en dan heeft hij nog eens twee uur geslapen. Ik ga dus in het vervolg elke avond een flesje geven want dan slaapt hij toch langer. Bij bv was hij er al terug na 3 uur...

Ik ben gisteren even langs de crèche geweest om nog wat papieren te halen. Alle hummeltjes liépen daar al rond zeg! Ik voelde me al schuldig dat ik Kobe zo snel naar daar zou doen (na de krokusvakantie, dan is hij 3 maanden). Blijkbaar lagen er echter toch nog twee kleinere kindjes te slapen en komt er nog eentje bij, ongeveer van Kobes leeftijd, maar wat zal het pijn doen...

Nog even een fotootje

Attachment : Kobe 162.jpg

Maantje

Berichtdoor Maantje » 05 jan 2008, 16:02

@ Sienneke: Nina heeft ook nog geen vast ritme, hoor... Ik vrees dat dat er voorlopig nog een beetje bijhoort. Overdag drinkt ze soms nog om de 2 uur. Vandaar misschien dat het zo een mollig papatje is.

@ Marie: van gewicht ben ik altijd wel zo geweest. Ik vind de borstvoeding ook wel lichamelijk zwaar en ik denk dat ik daar veel caloriën mee kwijt ben elke dag...

@ Kim: Nina komt ook nog voor een nachtvoeding en soms denk ik ook dat ze met een flmesje misschien wel zou doorslapen. Maar voorlopig doe ik nog wel verder met alleen bv, want ik wil ze hetzelfde geven als ik bij de oudste heb gedaan. Maar van het moment dat ik te moe word, zal ik denk ik zonder schuldgevoel overschakelen, denk ik. Jammer dat je al weer binnenkort moet werken, jong. En wat dat sporten betreft: leuk, he... Na wat lichaamsbeweging voel ik me ook stukken beter. Ik kan maar 1 keer per week gaan fitnessen ( geen babysit anders en ventje maakt lange uren). Maar toch zal ik 100% genieten van die keer per week.

Groetjes,
Maantje.

Tine

Berichtdoor Tine » 05 jan 2008, 20:51

Hoi

Drie vraagjes.

Heeft jullie kindje last gehad van zijn eerste prikje ? Beetje koorts of zo ? En hebben jullie ze iets van medicijnen gegeven ??

Ons Nore ligt nu weer te slapen op haar buik. Soms raakt zij gewoon niet in slaap op haar rug. Zijn er nog kindjes die af en toe op hun buik slapen ? En wat denken jullie daarover ??

Moet je eigenlijk met het gewicht inzitten van een flesvoedingsbaby. Ons Nore weegt nu al 5100 g. Ze is bijna 7 weken. Ze is ook al tussen de 56 en 57 cm. Te zwaar ??

Groetjes en slaapwel.
Ik ga slapen.

Sienneke

Berichtdoor Sienneke » 05 jan 2008, 21:25

Dat Nore op haar buik in slaap valt kan geen kwaad hoor, zolang je ze maar omdraait erna, Ewoud was ook een buikslaper, en nu nog trouwens.
Na 6 maanden draaiden we hem niet meer om. We noemden hem dan ook soms ons koteletje (was wel grappig om hem telkens om te draaien)

Ook over het gewich zou ik niet inzitten, ik weet zelf niet hoeveel Léonie weegt, vermits ik geen voorstander van kind en gezin ga ik maar 1 keer per maand naar de KA. Zolang ze zich goed in hun vel voelen en voldoende naar het toilet gaan en zo is toch alles ok.

Mijn kindjes hebben nooit geen last gehad van hun spuiten, enkel vorige maand toen Elias zijn eerste spuit kreeg tegen tetanus, amai dat ventje heeft afgezien, maar dan zijn ze 6 jaar en kunnen ze het al zeggen hé, je geeft een tube junifen en je bent ervan af.

Zolang Nore niet meer dan 38,3 koorts maakt moet je ze zeker niks geven of je moest merken dat ze pijn heeft natuurlijk, dan kan je altijd een perdolan baby geven of zo.

Ik ga ons Léonie een pap geven, ze slaapt nu wel maar dat is omdat ze net in badje geweest is. En ik hoop dat ze haar nacht dan evengoed gaat doen.

Ben deze middag met Elias naar Surf's up gaan kijken in de cinema, heb wel van genoten van eens weg te zijn van huis zonder mijn prinses.

Zo, ik ga verder doen

xxx

Sienneke en prinses Léonie

bianca

Berichtdoor bianca » 05 jan 2008, 23:17

ik moet dinsdag weer naar t consultatiebureau dus dan horen we weer hoe hij gegroied is bij ons ga je in het begin standaard 1x per maand.. vind t onzin om vaker te gaan ...

wil alleen ff opletten want caelan slaapt al een paar nachten van 12 tot 8 ongeveer maar dan mist hij dus in feite een voeding dus wil als hij dit dinsdag nog doet eens vragen of we dan weer omhoog moeten met de hoeveel heid..
hij krijgt nu sinds donderdag namelijk maar 5x 120 cc in plaats van 6x 120 cc...
bij de andere 2 jongens heb ik dit zelf moeten regelen die aten wel werden ook nog steeds wakker tot ik over ging naar 5x 150 cc toen sliepen ze de nachten door..

caelan krijgt dinsdag zijn eerste spuitjes afwachten hoe hij reageert.. mijn oudste had er wel veel last van maar de middelste niet eigenlijk dus we zien wel caelan is zo super makkelijk dat ik eigenlijk niet veel problemen verwacht..

vind het wel fijn dat hij nu iets langer slaapt enige nadeel is alleen dat aidan weer tandjes aan het krijgen is dus is die nog wel 's nachts wakker is het de ene niet dan de andere wel hihi och als je hem dan ziet glimlachen als je (halfslaperig) de deur openmaakt dan is het minder erg om er 's nachts uit te moeten vind ik

marie

Berichtdoor marie » 06 jan 2008, 07:33

@tine: mijn oudsten was ook een echte buikslaper. had ik pas door toen hij 2 maand was... hij sliep zo onrustig op zijn rug en zij, dat ik hem op een keer op zijn buikje legde. amai, heeft hij toen lang geslapen! vanaf dan legde ik hem constant zo... heb me nooit zorgen gemaakt om wiegedood. toen wij klein waren, sliepen we allemaal zo. en we lopen nog allemaal rond! mijn dochter sliep liefst op haar rug. en janneke nu, die slaapt overal goed. overdag, als ie krampen heeft, leg ik hem op zijn rug. hij slaapt dan wel opmerkelijk langer dan op zijn rug. 's nachts ligt ie op zijn ruggetje, en dan trekt hij het ook 7u lang...
niet mee inzitten zou ik zeggen. doe wat je zelf denkt dat goed is.

en mijn kindjes hadden nooit last van hun prikjes. amper een bobbeltje of zo... heb nooit iets moeten geven.

@iedereen!!
onze kindjes zijn niet gedoopt en aangezien noch mijn broer, noch mijn man zijn broers kinderen heeft, zijn we dus niet bekend met het meter- en peterschap. nu is mijn man gevraagd om peter te worden voor het dochtertje van mijn nicht (verwacht op 20jan.). wat wordt eigenlijk van een peter verwacht? wat worden er van kado's gegeven? geef je dan meer als geboortekado dan bij een andere geboorte?
ik vermoed dat jullie hier wel zullen kunnen op antwoorden... niet?

groetjes
marie

Maantje

Berichtdoor Maantje » 06 jan 2008, 07:50

@ Tine: ik zou me zeker geen zorgen maken over het gewicht van Nore. Dat lijkt me toch een goed gewicht voor 7 weken, niet? Nina is nu 7 weken en 3 dagen en ze weegt 6 kilo. Het is ook wel een grote hier. Ik maakte me eerst ook wat ongerust, maar nu niet meer. Elk kindje zal wel zijn eigen curve volgen.

@ Marie: onze dochters zijn ook niet gedoopt, maar we hebben wel voor elk een soort ' meter en peter' gekozen. Zelf zijn we ook peter van ons neefje dat wel gedoopt is. Bij ons houdt dat in dat we toch iets duurdere en chiquere cadeaus kopen voor dat neefje. Voor onze eigen dochters krijgen we van de meter en peter ook telkens een cadeau bij elke gelegenheid.

Wat dat slapen betreft: ik legde ze de eerste weken vaak eens op haar zij. Maar ze rolt nu al te vlot om dat nog te doen. Voor ik het goed en wel doorheb ligt ze op haar buik. Eigenlijk slaapt ze altijd in aan de borst en dan leg ik haar gewoon slapend op haar rugje neer in het park of haar mandje. Ze laat vaak slapend een boertje.

Groetjes,
Maantje.

Terug naar “De kindjes van 2007”