Over onze baby's

Sienneke

RE: Over onze baby's

Berichtdoor Sienneke » 31 dec 2007, 12:58

Nog even snel de tijd om te schrijven, straks 7 man over de vloer.

Ik heb de indruk dat ons Léonie heel veel last heeft van haar groeispurt, haar slapen lukt weeral niet, ze geeft regelmatig pap terug en de krampen zijn ook weer erger. Ik heb ook de indruk dat ik ze zie groeien, ongelooflijk hoe snel dat ze uit haar kleertjes groeit.

Hebben jullie het gevoel dat jullie baby's lastiger zijn geweest of nog steeds zijn rond de periode van 5à6 weken?

Groetjes

Sienneke en Léonie

mireille

Berichtdoor mireille » 31 dec 2007, 14:44

Hey Sienneke, ik ben Mireille die daarnet op het algemene topic ook heeft geantwoord...Normaal liet onze Wout de laatste week snachts 5à6 uur tussen, maar deze nacht was het terug amper 4 uur tussen , dat zal er ook wel mee te maken hebben denk ik...

allé de goeie feesten hé!

Nicole

Berichtdoor Nicole » 31 dec 2007, 16:58

Aan iedereen tot volgend jaar ! ;)

Nee, serieus, voor iedereen veel plezier met de kleintjes in het volgend jaar, weinig problemen, veel leuke momenten, ...

Ik ben vanavond alleen thuis want mijn vriend moet werken (hij staakt niet, lol)
Eigenlijk vind ik dat goed, want elke zoveel uur uit je bed en dan verplicht moeten opblijven ...
Trouwens, Iben is vandaag 1 maand, 1 week en 1 dag oud. Leuk toch.
Volgend jaar komt er dan nog een ééntje bij. Vind het wel grappig !

Sienneke

Berichtdoor Sienneke » 31 dec 2007, 17:01

Hoi hoi,

Over de vijf zes weken. Ik heb daarover gelezen dat ze dan eigenlijk op hun piek zijn van huilen en zo.
Ons meisje heeft nu een huilkwartiertje. Telkens rond half vijf, zes uur. ( net voorbij ).
Het schijnt dat het kan zijn dat het komt omdat ze in deze periode veel beter beginnen te zien. En al die indrukken die ze in de loop van de dag opdoen moeten ze dan verwerken. Je kan ze alleen maar troots en knuffels geven.

Hoe was het gewicht en de lengte van jullie baby op zes weken ??

Prettige feesten!!

Sienneke

Berichtdoor Sienneke » 01 jan 2008, 07:31

Dat laatste bericht van 18.01 is niet van mij hoor :)
Misschien wou iemand een bericht aan mij laten maar graag je naam er effe bijzetten, dan kan ik reageren.

Zal een oudejaaravond foutje zijn.

In ieder geval : ze heeft deze morgen tot 7 uur geslapen, was om half 1 in bed. Goed hé. Je kan er dus echt geen staat op maken op die kleine wondertjes :)

Zo, ik ga hier verder opruimen, mijn kot is een stort na gisterenavond en het ligt hier boven nog vol met volk :) gelukkis slapen ze door mijn rommelen door.

xxx
De echt sienneke en Léonie

Maantje

Berichtdoor Maantje » 01 jan 2008, 10:44

Een heel gelukkig 2008 voor iedereen!

Wij hebben het hier heel bewust even kalm gehouden en hebben met ons viertjes gevierd met champagne en lekker eten en daarna een leuk filmke en om 10 uur lagen wij allemaal te ronken in ons bed... zo moe waren we hier ;)

@ Sienneke en Leonie: onze Nina had het rond 5 weken ook wat moeilijker met krampjes. Rond 6 weken was het weer plots verdwenen... Ik weet niet meer of jij het was die vroeg hoeveel ze woog op 5-6 weken. Toen Nina 5 weken was, woog ze 5300g. Bij de geboorte was ze 3620 g.

@ Kristel: ik hoop dat de reflux van Jan opgelost raakt. Laat je maar niet ontmoedingen door de KA over zijn gewicht. Dat kan echt verschillen met bv! Mijn oudste kwam wekelijks zo een 130 grammekes bij en heeft netjes haar curve gevolgd en lang bv gekregen ( 16 maanden, heeft nooit een fles gehad)
Onze Nina nu komt wekelijks tussen de 320 en 460gr bij per week, heel veel dus. En nochtans voed ik gewoon op vraag, net als bij de oudste... Dus veel zal ook van het kindje zelf afhangen...

Allez, de beste wensen voor iedereen en veel plezier met de kroost in 2008!

Maantje.

vicky

Berichtdoor vicky » 01 jan 2008, 11:18

hey iedereen
een gelukkig nieuwjaar!!

hier de laatste 2 nachten een wonder(voor ons toch ;) )... jason dronk 180 rond 20u
om 23u-24u proberen wakker te maken voor nog een flesje maar met geen stokken wakker te krijgen.. laat staan dat hij wou drinken..
we waren rond 2-3u verwachtende dat hij ons ging wakker maken voor z'n melk.. nee hoor.. hij heeft ons laten slapen tot 6u 6u30
tof é :))))
dat het zo kon blijven :))

nu vlug verder doen
zit straks met 9 eters

groetjes

Petra

Berichtdoor Petra » 01 jan 2008, 12:48

Hallo iedereen,

Een gelukkig nieuwjaar voor jullie allemaal. Ik wens jullie veel geluk, mooie momenten, veel liefde en vooral een goede gezondheid!

Wij zijn gisterenavond bij mijn schoonouders gaan eten. Noah had het wel wat moeilijk om in slaap te vallen. En dan was hij wel wat lastig! Niet zo leuk natuurlijk als je dan ergens bent. Ik heb zo de indruk dat hij wat lastiger wordt, moeilijker inslaapt, overdag dan. Als ik ermee thuis ben dan laat ik hem veel op mijn buik in slaap vallen, maar eigelijk is dat toch niet zo een goed idee. Maar als hij dan slaapt is hij daar na een half uur, 3 kwartier terug. Hij vraagt nu ook vroeger zijn fles (meestal na 3u30) en ik geef hem nu iets meer (165 ml en 5.5 m) en hij drinkt het bijna leeg. Misschien heeft hij ook wel een groeispurt. Hij is nu 12 weken.

@ Sienneke, ik weet niet meer precies of dat rond 5-6 weken ook zo was, maar heb dat wel al veel gelezen dat dan effekes de krampjes erger kunnen worden en vanaf dan geleidelijk aan verdwijnen.

@ maantje, geniet maar van je boeken en je koopjesjacht. Hopelijk kan je ook snel van langere nachtjes genieten.

Vicky, leuk dat je zoveel hebt kunnen slapen, ik duim mee dat het blijft duren.

ik ga nu mijn ventje klaarmaken en dan naar de oma's en opa's.
(ik heb gisteren met noah zijn nieuwjaarsbrief gemaakt, heel schattig. Zijn handje geschilderd en het papier in een kerstboom uitgeknipt en vanachter een versje erop gezet)

groetjes Petra en Noah x

Maantje

Berichtdoor Maantje » 02 jan 2008, 09:45

Ben hier een beetje ongerust... Zoals ik al eens eerder verteld heb, komt Nina nogal veel bij. Vandaag is ze net zeven weken en ze weegt nu ongeveer 5800g. Dat is precies zoveel... Ze zit aan het hoogste lijntje van de curve. Pff, ik zal haar toch niet aan het overvoeden zijn, he?

Met borstvoeding zie je gewoon echt niet hoeveel ze drinkt, he. Als ik denk dat ze honger heeft, geef ik haar eten en ze drinkt altijd. Ik maak me toch een beetje zorgen. Voor de rest is het een heel rustig kindje, slaapt flink, lacht veel, dus ik denk dat ze content is. Misschien maak ik me zorgen om niets...

Nicole

Berichtdoor Nicole » 02 jan 2008, 10:27

@Maantje

Ik zou je niet te veel zorgen maken. Als ze te weinig zou wegen, zou het veel erger zijn.
Je kan je vraag uiteraard altijd eens aan een professioneel stellen, maar volgens mij is het niet erg.

Tine

Berichtdoor Tine » 02 jan 2008, 10:48

Hoi,
Gelukkig Nieuwjaar allemaal.
Nore ligt momenteel in mijn mooiste nieuwjaarkado.
Ik heb zo een tricot slen draagdoek gekregen.
Ze ligt nu rustig in dat doek te slapen en toch heb ik mijn beide handen vrij.
Ook zij is dus even heel onrustig in deze week. ( Ook week zes )
Al blijkt dat dus een moeilijk moment te zijn en is dat normaal. ( Dat vorige bericht was van mij, waar Sienneke bij stond. Ik bedoelde dus tegen haar. )
Ik denk ook niet dat het erg is hoor Nicole. De kinderarts zei dat je ze altijd voeding mocht geven met borstvoeding en zolang alles in orde is...
Groetjes
Tine en Nore

Snoopyken

Berichtdoor Snoopyken » 02 jan 2008, 11:09

Dag dames en baby"s

Onze Allerbeste Wensen hier ookvoor het nieuwe jaar.

Oudejaarsavond bij mijn ouders samen met de zussen en broer, (gezellige boel , we zijn altijd met 13) viel heel goed mee. Daan had wel al de hele dag geen kaka gedaan en kreeg s avonds krampen, maar na zijn flesje van 22 u is hij in zijn draagmand in slaap gevallen en dat is hij blijven doen tot 6 u s ochtends. We hebben hem ondertussen wel met de maxi cosi terug naar huis gevoerd en dan weer in zijn bedje thuis, maar meneertje sliep rustig door.

hij had dan ook al kaka gedaan snachts en gisteren weer overdag geen kaka, dus gisteren avond weer krampjes. Raar toch? nu heeft hij intussen gisterenavond net voor t slapen gaan kaka gedaan en vanochtend weer. Dus ik hoop dat zijn verstopping beter is. Verder is alles heel goed. Hij is nu 7 weken en weeg 4.880 kg. Hij lacht ook nog heel lief.

Rond 5 weken hadden wij hier ook wat een lastige periode sienneke, vooral met het eten veel problemen en wou altijd bij ons liggen om in te slapen. Dat is nu over.

Ik denk dat ik zijn wiegske ga wegdoen en het park in de plaats zetten, hij lijkt me al zo groot voor het wiegske. Nu ligt hij op zijn buikje te slapen op zijn speelkussen,schattig, maar ik ga toch veel kijken , want op zijn buikje vind ik best eng.

Vandaag nog een aantal nieuwjaarsbezoekjes afwerken en dan gaan we er weer tegen aan. Vanavond postnatale les... ojee.. ;)

Nog een fijne dag.

Kristel

Berichtdoor Kristel » 02 jan 2008, 13:06

@ maantje
Mijn neefje kreeg ook borstvoeding op vraag, dat was een echt boedhaatje, een dik, mollig ventje en is nu uitgegroeid tot een hele gewone jongen van postuur hoor. Maak je gaan zorgen.

Jan doet het ondertussen al wat beter, ben gestopt met de tepelhoedjes, deze had ik nodig in het begin omdat ik een ingetrokken tepeltje heb. Ondertussen weet Jan heel goed wat te doen en hebben we ze niet meer nodig. Sindsdien komt hij meer bij, ipv 130gr nu 240gr op één week. Hopelijk blijft dat zo en hij slaapt al een drietal nachten door. De laatste voeding is om 22u, de volgende om 8u.

Kim

Berichtdoor Kim » 02 jan 2008, 14:15

De beste wensen voor iedereen!

Oudejaarsavond was supergezellig! We zijn bij vrienden thuis gaan vieren en daar ook blijven slapen. Nu ja, slapen... om 3 uur lag ik in bed, om 6u15 er weer uit want Kobe houdt natuurlijk geen rekening met het feit dat ik er laat in lag. Na zijn voeding begonnen ook de andere kindjes in huis wakker te worden dus ja... Ik voel het nu nog hoor.

Wat het gewicht en zo betreft... Kobe woog 4.200kg op 7 weken en mat 58 cm. Ik ben nu de bv aan het afbouwen en geef afwisselend een fles en dan de borst. Soms is het niet te houden van de stuwing dan maar dat zou moeten verbeteren, allee dat hoop ik toch. Als ik hem een flesje geef (150 ml sojamelk), is hij langer voldaan, bij bv laat hij soms maar 3 uur tussen.

Nu hij rustig is, ga ik proberen een dutje te doen want ik loop hier nog rond als een zombie. Tja, wie laat wil opblijven, moet de gevolgen maar dragen zeker?

Nicole

Berichtdoor Nicole » 02 jan 2008, 16:14

@Tine

Wij hebben ook een tricot slen en dat is gewoon fantastisch. Als je er echt geen blijf mee weet, de slen in en op één keer na, na één minuut altijd in dromenland.

Ik hou wel van wat statistiekjes. Op te zoeken via de site van kind en gezin :

Van 1 januari 2007 tot 1 januari 2008 zijn er in Vlaanderen 44 jongens met de naam Iben geboren.

* Provincie Antwerpen: 6

* Provincie Oost-Vlaanderen: 6

* Provincie West-Vlaanderen: 23

* Provincie Limburg: 5

* Provincie Vlaams-Brabant en Brussels Hoofdstedelijk Gewest: 4

Sienneke

Berichtdoor Sienneke » 02 jan 2008, 17:43

@Nicole, dat ga ik ook een nakijken, al denk ik wel dat er wat meer Léonie's zullen zijn dan Ibentjes.

@Kim, ja dat is wel dat je het moet bekopen, wij moeten er wel mee lachen soms en zeggen ook wel dat ze het zullen weten als ze zelf 17à18 jaar zijn.
Als ze dan uitgeweest zijn dan haal ik ze ook om 7 uur uit hun bed 's morgen :)

@Amai Kristel, dat is wel leuk dat je jongen zo lang slaapt, dan dat met borstvoeding. Super voor jullie zeg.

@Tine, ik dacht al met die naam, komt hier iemand meelezen die hier niet moet zijn. Begin een beetje paranoia te worden denk ik :)
Wat de slen betreft, super hé, Léonie kan der ook zo van genieten om erin te liggen. Al heb ik soms het idee dat ze zo raar ligt, maar blijkbaar laat ze dat niet aan haar hartje komen want ze slaapt rustig door.

Hier zijn precies de moeilijke dagen verminderd, ineens slaapt ze beter. Dus gisteren nacht had ze geslapen tot 6 uur en deze morgen weer hetzelfde. Goed hé.
Krampen zijn ook gebeterd, ze doet nu wel 2 kakapampers per dag.

Heb daarstraks verschrikkelijke ruzie gehad met mijne halve trouwboek.
Hij ging met de kinderen met de hond wandelen maar het was al ruzie als ze nog niet vertrokken waren, ik ben mij dan gaan moeien en uitgevlogen tegen marc. Hij is al heel de dag slecht gezind en ik was dat meer dan beu hoor.
Ik ben zelf een vrolijk type en kan het echt niet verdragen als iemand slecht gezind is, en het bovendien ook nog afreageerd op iemand anders.

Met als gevolg dat hij in een collere zijn schoenen terug heeft uitgedaan en dat de hond niet gewandeld heeft, en de kindjes ook niet.
Maar die vonden dat niet erg want ze hebben zoveel nieuw speelgoed van de feestdagen dat ze heel d emiddag flink gespeeld hebben.

Zo ik ga mijn dochter een verwennen.

xxx
Sienneke en Léonie

Van 2 januari 2007 tot 2 januari 2008 zijn er in Vlaanderen 72 meisjes met de naam Leonie geboren.

Provincie Antwerpen: 17

Provincie Oost-Vlaanderen: 24

Provincie West-Vlaanderen: 26

Provincie Limburg: 0

Provincie Vlaams-Brabant en Brussels Hoofdstedelijk Gewest: 5

Maar de naam zoals bij ons geschreven staat er niet 1 keer bij, waarschijnlijk maken ze bij kind en gezin geen gebruik van accenten. Ik vind dat het nog meevalt, had verwacht dat er meer gingen zijn.

marie

Berichtdoor marie » 02 jan 2008, 18:40

hei iedereen,

de beste wensen voor iedereen!
wij hebben onze kerst en nieuwjaar heeel rustig gevierd... is goed zo... houd niet van al dat opgefokt gedoe. zeker niet op ouwejaar. kerst weet ik beter te appreciëren!

@maantje: niet ongerust zijn over dat gewicht! beter zoveel wegen met borstvoeding dan met beba-melk... ik vrees dat mijn zoontje al veeeel meer weegt als jouw dochtertje. maar hij had dan ook een 'dikke' start. hij woog bij geboorte 4500g en 3 weken geleden woog ie al 5300g.... volgende week moet ik opnieuw naar k&g... ben benieuwd hoe groot en hoeveel hij nu al weegt...

mijn man is 2 weken thuis met de feestdagen en da's heel aangenaam! vooral omdat het vakantie is en de andere 2 dus ook thuis zijn... heel druk en lawaaierig! janneke had het er soms wel moeilijk mee. maar den oudsten is al eens bij oma gaan slapen en vanavond is hij naar een vriendje op logé, morgen ook. en da's een hemelsbreed verschil...

't is weer avond en janneke heeft het er nog altijd van: huiluurtjes. voor de rest nog altijd een rustig manneke. ook 's nachts doet hij het goed: meestal heeft hij rond 21u zijn laatste borstvoeding en is hij terug wakker rond 4-5u en dan opnieuw rond 8-9u... 'k zal dit wel stilletjesaan een andere wending moeten geven. op 4 februari moet ik weer gaan werken en dan moet jan wel gegeten hebben tegen 7u30... maar misschien gebeurt dit wel vanzelf als ie begint door te slapen of aan de poedermelk begint.
normaal gezien heeft hij nog 6 keer per dag een voeding. vandaag zal het 5 keer zijn...

wanneer moeten jullie weer gaan werken?
zijn er ook mama's onder jullie die deze zomer, een maand ouderschapsverlof zullen aanvragen? als ik voor 3 kindjes opvang/kamp moet zoeken, moet ik meer uitgeven dan dat er met mijn loon binnenkomt...

ik ga jullie weer laten
zit met mijn voeten in een badje en 't water wordt ferm koud!!

groetjes,
marie

Tine

Berichtdoor Tine » 02 jan 2008, 20:41

hoi,

Zwijg mij over werken. Ik kom al nerveus als ik eraan moet denken. Mijn kleine meid achterlaten.
Ik doe mijn werk heel graag. Maar mijn Nore zie ik toch nog liever.
Maar al bij al mag ik niet klagen. In het onderwijs zal ik genoeg kansen en vakantie krijgen om haar te zien en om tijd voor haar te hebben.

Van die slen. Ik vind ook dat ze daar raar in ligt. Maar het moet zijn dat ze daar gemakkelijk in is. Want ook hier slaapt ze onmiddellijk.

Ik vind ook dat ze veel veranderd de laatste dagen. Ze begint veel bewuster rond te kijken en ze lacht nu ook. Die lachjes zijn echt fijn he!!!

Ik ga slapen nu. Elk uurtje dat ik heb grijp ik met beide kansen.

Groetjes
Tine en (slapende) Nore

bianca

Berichtdoor bianca » 03 jan 2008, 07:53

nou ik hoop dat voor jullie t nieuwe jaar beter begon dan voor ons..

bij ons is op 30 december de garage de brand in gegaan doordie jeugd met vuurwerk...
de auto is helemaal afgebrand en de garage heeft ook flink schade gehad.. mijn vriend kon er net op tijd uit komen een heeft een paar flinke brandwonden.. de paniek grijpt me nog steeds als ik er aan terug denk want wat had er gebeurd als hij er niet op tijd uit was gekomen..
mijn vriend komt vandaag thuis uit t ziekenhuis en dus hebben ik en de kids dit jaar oud en nieuw alleen moeten vieren...
we zijn nu bezig met de verzekering om alles vergoed te krijgen zodat het gemaakt kan gaan worden.. want het garage dak staat op instorten .. vandaag komt de schade expert

verder is alles hier wel goed caelan eet engroeit goed..

och ik moet er weer vandoor hij is wakker...

Nicole

Berichtdoor Nicole » 03 jan 2008, 08:23

@Bianca

In NL is vuurwerk echt een pest he. Het verbaast me niets dat daar regelmatig ongelukken gebeuren. Ik zou het er echt niet op hebben.

Was jij dat ook niet met overlaatst CO-alarm ? Ik vergeet gewoon wie dat was ...

In ieder geval, leuk is het niet, want nu moet je toch weer alles in orde laten brengen en verlies doe je altijd.

Gelukkig is er niets met de kinderen gebeurd.

Tinne

Berichtdoor Tinne » 03 jan 2008, 12:41

Helaba,

Eindelijk geraak ik snel eens hier, babysit is er nog eventjes. Moest met de oudste naar het revalidatie en heb dan voor de middelste maar mijn nichtje laten komen om op te passen.

Eerst mijn beste wensen aan iedereen voor 2008!!!

Hier waren de feesten ook niet zo denderend op kerstdag ruzie mee mijn ventje. En dan zondagmiddag is de boiler kapot gesprongen gevolg heel het waskot onder het vuile roet water en geen warm water en verwarming meer hier zat ik dan met 3kindjes in de kou en maandagavond kregen we vrienden over de vloer, zag het even nimmer zitten. Ik maar rond bellen maar overal antwoordapparaat of zelfs geen antwoord. Uiteindelijk iemand gevonden die bereid was te komen en maandagnamiddag om 15.30h eindelijk terug verwarming en warm water dus ik gelijk gek beginnen poetsen en alles voor savonds klaar maken. Uiteindelijk toch ne fijne avond gehad. Alleen dat vuurwerk eh, de honden hebben weer ne schrik gepakt en willen dus nimmer buiten slapen nu, vorig jaar was het net hetzelfde en dat duurt toch enkele weken eer ze weer buiten gaan liggen savonds.

Zaterdag ga ik met meisjes naar samson en gert dus moet papa voor de eerste keer helemaal alleen zorgen voor de baby...hij heeft nu al schrik, jammer genoeg heb ik niet genoeg melk kunnen afkolven dus zal hij een flesje moeten geven welk water gebruiken jullie ook al weer?

Mijn kapoentje komt met BV ook heel goed bij maar ik maak me er echt geen zorgen om de 2andere kwamen ook zoveel bij en de oudste is nu ne springer en de middelste is ook eer aan de magere kant. Dus geen zorgen maken als ze veel bijkomen, beter wat te mollig dan een mager babietje dat bijna geen weerstand heeft, ook al kun je daar natuurlijk ook niet aan doen.

Hier nog altij verschrikkelijk zware nachten overdag slaapt hij konstant nu enkel om te eten en nadien evnejtes omdat hij dan krampjes heeft laat Seth van zich horen, hij laat dan ook 4h tussen de voedingen maar snachts is hij er nog altijd om de 2 a 3 h en om 4.30h-5h wil meneer echt nimmer slapen en ik ben dan nog zo moe, tegen dat de andere er zijn zo rond 9h dan valt hij weer in slaap. Zal blij zijn als ik maandag eens mijn oogjes overdag kan dicht doen.

Gebruikt iemand van jullie pampers van het kruidvat??? Momenteel gebruik ik nog van het merk pampers maar ik dacht om misschien die van het kruidvat eens te proberen. Wat is jullie ervaring???

Wat is zo een slet doek???

Allee ik ga de babysit naar huis doen.

Tinne

Attachment : seth kerst.jpg

Delphie

Berichtdoor Delphie » 03 jan 2008, 13:02

Eerst en vooral aan iedereen de beste wensen en een goed 2008 met onze spruiten!!

Noah is op oudejaarsavond heel braaf geweest. Hij is héél de avond wakker geweest en de opa's en de oma's hebben er nogal mee gespeeld met als gevolg dat hij uitgeteld was en geslapen heeft tot 8uur. Flesje gegeven en opnieuw geslapen tot 11u. Was voor ons ook goed meegenomen, konden we wat uitslapen.
Dat lachje is echt wel leuk. Noah begint ook al te lachen op een reactie van ons. Hij is zo mooi als hij lacht!!
Vandaag is hij precies 2 maanden en we moeten vanavond voor zijn eerste prikje gaan. Hopelijk heeft hij er niet teveel last van.

@Bianca Wat een pech zeg met de garage. Hoe gaat het met uw vriend? Zijn het erge brandwonden? Hopelijk wordt hij vlug beter en houdt hij er geen littekens aan over.

@Tinne een slen doek is een lang stuk stof die je kan rond u wikkelen in bepaalde posities en dan uw kindje daarin dragen.

@ degene met een slen doek. Hoe gaan jullie daarmee te werk. Ik heb dat ook al geprobeerd om Noah daarin te wikkelen rond mij maar dat lukt dus langs geen kanten!!! Heb het mij eigenlijk al beklaagd dat ik er ene heb!!

Ben benieuwd vanavond hoeveel onze kapoen nu weegt. Hij is in ieder geval verdikt want hij begint mollig te worden. Krijgt van die serieuze dikke kaken. Ik zal hier dan nog eens een fotoke plaatsen.

Ik gebruik momenteel ook nog pampers van het merk Pampers omdat ik er zoveel cadeau gekregen heb. Maar ik heb ook al horen boffen met die van het Kruidvat. Iemand ervaringen mee?

groetjes
Delphie en Noah

ps: Heeft iemand nog iets van Lotje gehoord? Is al zolang geleden dat we ze nog eens gehoord hebben. Hopelijk is er niets ernstigs aan de hand.

Snoopyken

Berichtdoor Snoopyken » 03 jan 2008, 13:16

dag dames,

brrr wat is het toch koud... had vanmiddag een paar boodschappen willen doen, maar met die aanvriezende sneeuw zie ik dat niet meteen zitten.

@ Tinne, je bedoelt waarschijnlijk SLEN doek :) dat is zo een draagdoek om je kindje te dragen.
Ik gebruik voor mijn flesjes het water van de colruyt LOUISE. Ik had voor nieuwjaar naar colruyt geweest en het water was op en dus had ik het andere merk AURELIE meegebracht, en daan kon daar moeilijk van naar het toilet. Deed toen maar 1 keer per dag kaka en was lastig van krampjes. Intussen terug louise in huis en geen problemen meer met kaka.

Ik gebruik ook pampers van het merk pampers. Heb geen ervaring met andere merken.

Kwestie van Seth"s slaappatroon, het lijkt wel of hij dag en nacht omdraait? Misschien eens met iemand van Kind en Gezin of kinderarts bespreken hoe je dit best omkeert?

@ bianca, jeetje wat een pech zeg. Ik heb ook heel veel schrik voor branden en dergelijke. ik hoop dat je vriend gauw herstelt.

Ik zelf gebruik ook de tricotti slen doek , maar die bestaat uit 2 banden en hoef je dus nietzelf te knopen. Ik gebruikte die vooral de eerste weken. Nu is daan overdag al wat meer met zichzelf bezig, in zijn wiegje naar mobieltje kijken en valt hij zo in slaap.

Ik moet half februari terug aan het werk, ik moet nog eens bellen voor de exacte datum. bah ik zie er enorm tegen op. Hoewel het maar 4 dagen in de week meer zullen zijn, ik zal mijn schatje enorm missen!

Ik ga denk ik vandaag mijn geboortelijst afsluiten. Ik heb nog een park nodig en dan koop ik dat met de 10% die ik op de gekochte goederen krijg. Ik vind daan al vrij groot voor het wiegje, en in zo'n park kan hij overdag al wat spelen.
Staat er bij jullie nog veel op de lijst?

Sienneke

Berichtdoor Sienneke » 03 jan 2008, 15:11

Amai, ik ben eindelijk in gang geraakt, mijn ventje heeft me laten slapen tot half 1 deze middag, ik heb het blijkbaar nodig gehad. O,s Léonie doet he nog steeds goed hoor, ze heeft deze morgen weer tot 6 uur geslapen volgens marc.

@Marie : zwijg me van dat terug gaan werken, ik moet 18 februari terug maar ik zie er enorm tegen op, maar ja niks aan te doen hé.

@Bianca, amai meid dat is echt wel tegenslag, hopelijk zijn de lichamelijke letstel bij je man niet zo erg. Die garage en die auto geraakt wel vervangen maar brandwonden zijn niet zo simpel, en ongelooflijk pijnlijk, ik kan ervan meespreken.

@Nicole : Dat CO2 verhaal was van vicky, dat zou echt wel tegenslag zijn natuurlijk als je 2 zaken tergelijker tijd meemaakt

@Tinne : Wat een prachtige foto van Seth, heb je die zelf gemaakt?
Wat de slet :) betreft, dat is een slen. Lange doek die je rond je knoopt en dan de baby erin legt, een draagdoek eigenlijk.
Pampers gebruik ik van het kruidvat, en ik ben daar heel tevreden van, zijn niet zo duur als de gewone en ruiken ook minder hard.

@Delphie : Je moet eerst je doek aandoen, dus helemaal knopen, dan laat je de ene schouder het doek afzakken en leg je je baby's hoofdje in de ander kant. En dan trek de losse doek erover, als je baby dan goed zit trek je het stuk dat rond je buik zit ook nog eens over je baby.
Ik moet wel zeggen, ik heb ook meestal wel hulp nodig hoor, alleen lukt het mij niet om Léonie daar in te zetten. Eens ze wat groter zijn gaat dat wel omdat ze dan steviger zijn en je hun hoofdje niet meer moet ondersteunen.

@Snoopyken, ik ga eind januari mijn lijst afsluiten maar er staat nog wel een beetje op. Ik denk nog voor zo'n 300 euro, maar we hebben 500 in envelopjes gekregen dus ik ga dat daarmee opkopen. En er zijn een paar stukken die ik niet ga nemen, waar ik al andere zaken voor heb gekregen.

Zo, ik ga jullie laten en mijn kleine meid eens in het doek steken want ze is een beetje onrustig

xxx

Sienneke en Léonie

Maantje

Berichtdoor Maantje » 03 jan 2008, 16:19

Hoi allemaal,

Ik heb besloten me niet meer zorgen te maken over Nina haar gewicht. Ze is nu 7 weken en woog gisteren 6 kilo. Ondertussen las ik van verschillende onder jullie dat dat toch geen kwaad kan, dus zal ik me er ook niet meer druk in maken.

Ik heb vandaag een superdagje gehad. Vanmorgen mijn oudste dochtertje naar oma gebracht ( blijft daar logeren) en daarna met mijn mama en Nina lekker gaan shoppen. Ik heb eigenlijk alleen voor de kindjes gekocht: een paar superlieve blousjes van Noukie's en nog een paar pyamaatjes ook en toffe truitjes van Cakewalk, zo schattig allemaal... Nina is nu bijna uit maat 6maanden geroeid, dus heb ik maar voor 9 maanden gekocht. Van pyamaatjes zit ze wel nog in die van 6 maand. Verder heb ik ook nog een knuffeltje gekocht van Noukie's Tonton met een wintertruitje aan.

Nu ga ik genieten van de rust in huis ( een groot verschil nu de oudste er even niet is). Vananvond filmke kijken met het ventje en wat gezellig cocoonen thuis. Maandag begint de school weer en dan wordt het weer alle dagen vroeg op voor de oudste te brengen.

Wat werken betreft: ik ga pas terug in september. Ik heb dat op voorhand besproken met de man en ik wou echt lang kunnen genieten van de babytijd van Nina. Bij Anouk ben ik ook een jaar thuisgebleven. Die tijd komt nooit meer terug, he.

Ik ben nu aan het denken om een jaarabonnement fitness aan te schaffen ( als mijn mama bereid is om eens per week te babysitten), dan kan mijn ventje nog eens een uurtje oppassen zodat ik toch weer twee keer kan gaan sporten per week. Ik hoop dat dat met de borstvoeding geen probleem zal geven, maar dat zal wel niet...

Allez, ik moet weer gaan eten geven hier... Ik ben gisteren in onze zetel in slaap gevallen met Nina aan de borst: ik werd wakker toen ze opnieuw begon te drinken... Beetje beter opletten nu...

Groetjes,

Maantje.

Terug naar “De kindjes van 2007”