Geboorte's novembermama's

Petra

RE: Geboorte's novembermama's

Berichtdoor Petra » 12 nov 2007, 07:54

Proficiat met je zoontje Bianca, geniet ervan!!

groetjes Petra

bianca

Berichtdoor bianca » 12 nov 2007, 19:42

hier nog even een fotootje was ik vergeten erbij te zetten

Attachment : Foto's-0167.jpg

Snoopyken

Berichtdoor Snoopyken » 13 nov 2007, 08:22

Dag dames,

Met zeer veel fierheid kom ik hier de geboorte melden van ons zoontje Daan.
Hij is op 7 november geboren (na een heel lange weg, maar dat verhaal vind je later wel eens terug bij topic bevalling november) .
Hij woog 2.910 kg met een lengte van 46,5 cm.

We stellen het allemaal goed!

Proficiat aan de mama's die intussen tijd het rijtje hebben vervoegd. Ik ga gauw proberen bij te lezen.

Attachment : HPIM1169.JPG

Snoopyken

Berichtdoor Snoopyken » 13 nov 2007, 08:25

10/10 fieke, meisje Fébe 47,5cm, 2,720kg
16/10 petra, 25j, jongetje Noah 51cm, 3,260 kg, Zaffelare (uitgerekend 14/11)
31/10 sofie, 26j, jongetje Liam 49cm, 2kg820, Menen (uitgerekend 7/11)
02/11 Vicky, 25j, jongen Jason 53cm, 3,530 kg, Roeselare
03/11 Delphie, 25j, jongen Noah 49.5 cm, 2.800 kg, Roeselare
03/11 Kaat, 41j, jongen Felix 48 cm, 3,245 kg
05/11 Kristel, 35j, jongen Jan 3,830kg
07/11 Snoopyken, 24 j , jongen Daan, 2.910 kg, 46,5 cm (uitgerekend 16/11)
08/11 Marie, 31j, jongen Jan, 4,510kg, 56cm, Gent
09/11 Lotje, 30j, meisje Marthe, 3kg, Gent
09/11 Bianca, 27j, jongen Caelan, 3450 gr 52 cm Heerlen

Petra

Berichtdoor Petra » 13 nov 2007, 14:20

Proficiat Snoopyken met je schattig zoontje Daan. Een leuke schattige foto van u klein ventje!

Vandaag voor de gehoortest geweest bij kind en gezin. Alles was picobello. Hij meet nu 54 cm (dus al 3cm gegroeid) en weegt 3kg960 (was bij de geboorte 3kg260) dus hij gaat volgens de curve mooi omhoog.

groetjes Petra

Tine

Berichtdoor Tine » 13 nov 2007, 15:50

Goh,
Vreemd he.
Jullie moeten al naar testen bij Kind en Gezin en wij zitten hier nog ongeduldig te wachten.
Ik hoop dat ik binnenkort ook een wondertje mag vasthouden. Ik verlang er zo naar...

bianca

Berichtdoor bianca » 13 nov 2007, 19:07

snoopyken proficiat met de mooie man..

bij ons komen ze aan huis voor de hilprik en dan doen ze gelijk de hoortest erbij..super egmakkelijk

ik heb vandaag echt een rot dag gehad caelan is ziek en hebben we moeten achterlaten in het ziekenhuis... hij heeft sinds vanmorgen stuiptrekkingen en sinds vanmiddag koorts.. hij is nu net 5 dagen is echt niet leuk om het al helemaal alleen in zo'n couveuse achter moeten laten.. ik heb het er nog moeilijk mee we kunnen morgen pas om 9 uur weer terecht.. en dan horen we ook de uitslagen van de bloedtesten om et zien of hij een infectie heeft of iets ergers...

Snoopyken

Berichtdoor Snoopyken » 14 nov 2007, 08:17

beste bianca, hopelijk krijg je je kleine caelan snel mee naar huis.
daan heeft in het ziekenhuis onder de lamp moeten liggen omdat hij geel werd. gisteren zijn ze hier thuis zijn bloed nog eens komen prikken en het was terug licht gestegen. Morgen komt de vroedvrouw opnieuw prikken en hopelijk is het dan terug gedaald want anders moeten we ook naar materniteit voor een tijdje onder de lamp te liggen. Hij was alvast 60 gr bij deze ochtend dus hij drinkt goed en dat moest ik zeker in het oog houden.

bianca

Berichtdoor bianca » 14 nov 2007, 17:08

hij mocht vandaag nog niet naar huis helaas ze hebben heleboel tests gedaan vandaag en hij heeft waarschijnlijk epilepsie maar we horen morgen de uitslagen van de tests ze konden wel al zeggen dat het geen kinderziekte, infectie of zoiets is alle bloedtesten waren goed dus dat scheelt alweer maar tis nu afwachten wat die hersenfilmpjes uitwijzen die ze vandaag gedaan hebben en we hopen er erg op dat we hem morgen weer mogen mee nemen naar huis want dit is niks..

Petra

Berichtdoor Petra » 14 nov 2007, 17:58

Och Bianca, wat spijtig. Inderdaad hopelijk mag je hem morgen meenemen naar huis. Maar ze moeten toch goed weten of er iets scheelt hé. Hopelijk is het geen epilepsie! Ik duim mee, laat iets weten!

@ Snoopyken, hopelijk is de uitslag goed dat je met je ventje niet terug moet. Bij ons heeft Noah ook een paar keer onder de lamp gemoeten. 3 keer in het totaal, maar je zag het echt dat hij geel zag en nu heeft hij dat niet meer. Het was wel grappig om hem daaronder te zien liggen, met zo een brilletje, precies onder de zonnebank. Het is best dat je hem thuis dan aan een raam zet ook, kan ook al helpen!
Voor de laatste keer naar zijn bloedwaarden te kijken kwamen ze dan ook bloed prikken. 4 keer hebben ze moeten proberen eer ze bloed krijgen, da manneke. Ik zat haast mee te wenen op mijn bed. Voor de hielprik ook, 3 keer moeten prikken, echt niet leuk!!

groetjes Petra

ans

Berichtdoor ans » 15 nov 2007, 15:17

even het lijstje aanpassen

13/11 ans, 24 jaar, jongen Arne ,3870 gr 51 cm

Delphie

Berichtdoor Delphie » 15 nov 2007, 15:44

@ Bianca Dat is inderdaad niet leuk als je uw ventje moet achterlaten in het ziekenhuis. Maar hij is in goede handen en ik duim mee voor jou dat het geen epilepsie is. En als dit toch het geval is hoop ik voor jou dat het gaat uitgroeien. Ik heb namelijk ook epilepsie gehad als ik klein was en toen ik een jaar of 10 was is dat uitgegroeid. Dus hoop ik mee voor jou dat het ook zoiets gaat zijn maar natuurlijk hoop ik nog meer dat uw ventje het niet heeft. Laat zeker iets weten!!

@ Petra Onze Noah hebben ze meegenomen uit de kamer voor de hielprik. Ik vind dit wel raar het noemt de hielprik en van onze Noah hebben ze geprikt in zijn handje.

Delphie

Berichtdoor Delphie » 15 nov 2007, 15:56

Ben nog vergeten te zeggen onze Noah zag ook geel in het moederhuis. Maar moest niet onder de lamp. Ik zet hem nu thuis ook regelmatig eens aan het venster om wat zonlicht op te doen. Dit helpt goed tegen het geel uitzien. En hij kan er maar deugd van hebben.

Nicole

Berichtdoor Nicole » 15 nov 2007, 18:35

Voor jou uiteraard ook een dikke proficiat Ans !

marie

Berichtdoor marie » 15 nov 2007, 18:39

hei mama's,

heb een gaatje gevonden om eens te schrijven. goh, 't is toch stukken drukker, zo met 3 kinderen. gisteren was ik borstvoeding aan 't geven aan jan, toen anna huilend wakker werd in haar bedje (ze is wat ziekjes). ik dacht: 'rustig blijven, eerst de jan verder voeden, dan naar anna'. dus toen ik klaar was, legde ik jan terug in zijn parkje en ging ik vlug naar boven. tegen dat ik er goed en wel was, begon jan te huilen... en toen had ik 2 huilertjes. en anna is een beetje haar kluts kwijt door de komst van haar kleine broer en als ik teveel aandacht aan hem besteed, wordt ze boos en opstandig... dus wou ik hem ook niet oppakken... pff...
nochtans is ze heel lief tegen hem. ze doet niets liever dan een stoeltje naar het parkje sleuren en haar broertje te overladen met kusjes en aaikes... als er een pamper moet ververst worden, is ze er als de kippen bij om alles te aanzien...
simon is ook blij met zijn broer, maar laat dit niet zo merken. hij zegt wel af en toe: ik vind mijn broer lief. als jan teveel huilt dan stopt ie zijn vingers in zijn oren en zegt ie: 'mama, doe jan stoppen met huilen, ik krijg daar hoofdpijn van!'
of snelt ie naar het park om die tuut in zijn mondje te stoppen...

voor 't moment is mijn man nog thuis en daar ben heel gelukkig mee... die 10 dagen vaderschapsverlof zijn heel mooi meegenomen! bij simon waren er dit maar 3... die knip belemmert me nog wat in mijn doen en laten. en zo de ganse tijd met anna bezig zijn, zou nog niet lukken.
heb eergisteren wat teveel hooi op mijn vork genomen: heb de bladeren in de tuin samengeraapt, gedweild en 's avonds de strijk gedaan. amai, ik heb sindsdien gans de tijd het gevoel dat mijn baarmoeder er gaat uitvallen! dus doe ik het nu wat rustiger aan...

voor de rest gaat alles prima. jan slaapt 's nachts door, maar ik houd er rekening mee dat dit niet zo zal blijven... voor de eerste dagen is dit mooi meegenomen.. kan ik wat bekomen...

aan alle nieuwe mama's: een dikke proficiat! geniet van de komende 3 maanden, want ze worden veel te snel groot...
aan bianca: ik hoop dat ze met goed nieuws afkomen voor je kleine jongen...

groetjes,
marie

bianca

Berichtdoor bianca » 15 nov 2007, 21:27

nou hij mocht gelukkig vanmiddag weer mee naar huis...
ze hebben hersenfilmpje en echos gemaakt maar konden helemaal niks vinden ondanks dat hij die stuipjes ook gehad heeft tijdens die onderzoeken dus dat is een goed teken
hij heeft geen epilepsie zijn spiertjes zijn of nog niet goed ontwikkeld of moeten nog goed gaan werken dus dit trekt vanzelf weg volgens de artsen
zolang we het nog zelf kunnen stoppen door in zijn handje te knijpen of dat het niet erger wordt hoeven we niets te doen..

dus toch nog goed nieuws en ben best wel blij dat dit allemaal onderzocht is ondanks dat we hem ff in het ziekenhuis hebben moeten laten

Kristel

Berichtdoor Kristel » 16 nov 2007, 08:13

@Bianca, de baby terug thuis, niets ernstigs gevonden, dat zal een hele geruststelling zijn, geniet er nu maar van!

@Marie, onze Jan slaapt 's nachts ook door, van in het begin, ik dacht ook dat dat nog zou veranderen maar nu 11 dagen later is dat nog steeds hetzelfde. Zijn laatste voeding tussen 24u en 1u, de volgende pas rond 7u of 8u 's morgens.

Door thuis te bevallen hebben wij nog regelmatig bezoek van onze vroedvrouwen, de eerste week kwamen ze dagelijks langs, nu zitten er al eens een paar dagen tussen. De manier waarop we nu geholpen en opgevolgd worden is zoooo verschillend met mijn vorige twee bevallingen. Echt ongelooflijk!

Ik heb met de twee oudsten ook borstvoeding gegeven, bij de eerste had ik al snel tepelkloven, bij de tweede eigenlijk geen last gehad en heb bij beiden 5 maanden borstvoeding kunnen geven. Nu bij Jan krijg ik een duidelijke uitleg, worden me verschillende houdingen getoond, nemen ze tijd om naast je te komen zitten en je gerust te stellen. Zelfs de keuze voor een kolftoestel word samen bekeken achter de pc.

Dus wanneer één van jullie vragen heeft of hulp/ondersteuning nodig heeft, zoek in de buurt naar een vroedvrouw. Echt een aanrader!

De hielprik werd door hen gedaan, het hieltje werd eerst voorbereid door het warm te houden met een warm washandje, vervolgens mocht ik Jan aanleggen en terwijl hij goed aan't drinken was werd hij geprikt. Geen kik heeft hij gegeven, eventjes met zijn beentje getrokken en dat was alles.

Ook zijn eerste badje hebben we samen gedaan, we gebruiken voor het eerst een tummy tub, terwijl vroeger de kinderen na het badje de longen uit hun lijf schreeuwde terwijl ik ze aan't afdrogen was, werd Jan onmiddellijk tegen de schouder gelegd en werd zijn rugje droog gewreven met een warme doek. Drie doeken lagen klaar op de verwarming, zijn kleertjes, echt zelfs bij de derde heb ik veel bijgeleerd.

Kim

Berichtdoor Kim » 17 nov 2007, 16:34

@ Bianca : hopelijk gaat alles nu goed ; je hebt je pech wel al gehad hé.

Wat die hielprik betreft ; bij Kobe hebben ze het 2 keer in zijn hiel geprobeerd maar ze kregen er niet genoeg bloed uit. Ondertussen dat arme ventje maar schreeuwen. Uiteindelijk hebben ze ook in zijn handje geprikt.

Amaai, fijn dat Jan al doorslaapt. Kobe deed dat in het ziekenhuis twee nachten maar jammer genoeg nu niet meer. Deze nacht ben ik zelfs 4 keer eruit gemoeten. Blijkbaar hebben ze tussen de 10 en 12 dagen een soort van groeispurt en willen ze meer eten. Pfff, ondertussen ben ik wel doodmoe natuurlijk. Maar ja, als ik dat kleine wondertje hier op mijn schoot zie liggen...ik smelt...daar heb ik het wel voor over.

even het lijstje aanpassen

06/11 Kim, 35j, jongen, Kobe, 2,990kg, 49,5 cm (uitg 19/11)
13/11 ans, 24 jaar, jongen Arne ,3870 gr 51 cm

Attachment : Geboorte van Kobe 099.jpg

marie

Berichtdoor marie » 18 nov 2007, 19:40

hei allemaal,

lukt het een beetje met de kleine ukkies?
bij mij gaat de borstvoeding niet zo vlot. blijkbaar drinkt hij verkeerd: hij brengt zijn tong achter de tepel, ipv die onder de tepel te houden... en dan moet ie elke keer opnieuw happen. hij is de laatste 4 dagen weer afgevallen, maar gisteren gelukkig weer 40g bijgekomen... ben blij dat de vroedvrouw zich ferm bekommerd om hem en dagelijks komt controleren hoe het vlot. moet nu ook afkolven, om de melkaanmaak niet in het gedrang te laten komen... niet fijn...

deze namiddag onze eerste uitstap gemaakt. een uureneenhalf gaan stappen in de tricot-slen. een zalig ding, die draagdoek. jan heeft geen kik gegeven en de ganse tijd liggen slapen...

ga ook eens proberen een fotootjes erbij te steken...
't is er eentje van toen hij 2 daagjes oud was... intussen zijn die bolle kaakjes niet zo vol meer...

groetjes,
marie
en slaapwel!

Attachment : IMG_1439.jpg

Petra

Berichtdoor Petra » 18 nov 2007, 20:48

Hier ook nog eens proficiat voor de mama's en hun nieuwe baby's.

@ Bianca, dat is echt goed nieuws. Dat hij terug ok is, en ook dat ze niets vinden, dus je kan weer zorgeloos genieten!

@ Marie, ik kan het mij zo voorstellen dat het druk is met 3 kindjes in huis. En dan heb je nog de tijd in zin om al die extra klusjes te doen, amai!

Ik heb ook al een beetje schrik voor als mijn vriend terug moet beginnen werken. Volgende week is hij nog een weekje thuis en dan begint hij terug. Vooral voor s nachts zal het aanpassen zijn, want dan staat papa op om de fles te maken en op te warmen en hem te geven, maar als hij moet beginnen werken zal het wat moeilijker worden denk ik omdat papa zijn slaap dan meer nodig heeft dan nu.
Ik vind dat wel een beetje beu dat we voor de fles te maken en warmen altijd naar beneden moeten. Hoe doen jullie dat? Ik dacht al voor een extra microgolfoven te kopen om die boven te zetten, maar dat is ook zo zot. Maar een flesverwarmer vind ik zo lang duren!
Noah laat s'nachts soms al eens 5u tussen 2 voedingen, en anders 4u. Als hij overdag nog slaapt na zijn 4u laat ik hem er een half uurtje overgaan, s nachts laat ik hem slapen.

Ik gebruik ook een tummy tub als badje, en mijn zoon vind het zalig in het warme water (zie foto). In het begin in het ziekenhuis zette hij serieus zijn keel open in bad, maar hier geniet hij ervan en zit op zijn gemak. En het wassen zelf en aankleden begint ook te lukken zonder dat hij weent. De eerste weken vond hij dat echt niet leuk!

Hier deze week ook een eerste wandeling gemaakt, met de draagmand op de buggy. Zo zonnig weer, ik dacht een beetje vitamines (was wel kouder dan ik dacht buiten).

Attachment : SSA52535.JPG

bianca

Berichtdoor bianca » 19 nov 2007, 07:44

nou hier gaat alles toppie calean slaapt heerlijk door van 12 uur tot ongeveer 7 uur 's morgens dus dat scheelt een hele hoop
dit weekend heel druk gehad met mijn ouders die hier bleven logeren en dan ook de oudste nog die een weekendje kwam en dan ook nog de kraamhulp met stagiare dus ben blij dat iedereen (behlve de oudste zoon) weer terug naar huis is want eigenlijk was me dat toch wel te druk overdagin huis met 6 volwassenen en 3 kids...

nu is de kraamhulp ook weg dus vanaf vandaag mogen we het helemaal alleen doen nu moet vanavond alleen mijn vriend een nachtje in het ziekenhuis slapen voor onderzoeken dus ben ik alleen thuis met 2/3 kids (de oudste wordt mischien vandaag opgehaald) dat zal even wennen zijn...

aidan (de middelste) die vind de baby helemaal geweldig hij blijft maar kusjes geven het gaat een beetje lomp af en toe maar ja hij is net 1,5 jaar dus valt me nog mee hoe hij op de baby reageerd want echt uitleggen kan je het niet natuurlijk hij vind het alleen niet leuk als de baby bij papa op schoot zit (hij hangt nogal aan papa de laatste tijd) dan wil hij ook perse ij papa op schoot zitten maar ook dat went nog wel

verder is caelan hartstikke makkelijk hij eet en hij slaapt is vooral 's morgens vanaf 7/8 uur ff goed wakker waarschijnlijk omdat hij dan flink geslapen heeft

Kristel

Berichtdoor Kristel » 20 nov 2007, 12:30

Jan is nu 15 dagen oud, morgen komt voor het eerst iemand langs van Kind en Gezin. Donderdag komt de vroedvrouw nog eens langs. Ben benieuwd of hij nu al wat meer is bijgekomen.

Hij kwam telkens maar een 40gr bij (over een periode van 3 tot 5 dagen), was te weinig. De vv stelde me voor op een andere manier te voeden, telkens dezelfde borst te geven in een blok van 4u, zodat hij ook de meer vette achtermelk kan drinken.

Ik doe dat nu een week en het rare is dat mijn rechterborst precies constant gestuwd staat en de linkerborst blijft soepel aanvoelen. Ik wil niet beginnen twijfelen over het feit of er wel genoeg melk wordt aangemaakt want aan beide borsten drinkt hij even lang, loopt soms de melk langs zijn wangen weg, en toch .....

Kaat

Berichtdoor Kaat » 20 nov 2007, 13:59

Aha, nog iemand aan het tobben met de borstvoeding ondanks alle professionele begeleiding. Ik moet zeggen dat ik het beu ben: weer een flinke borstontsteking gehad, zondag eerst flauwgevallen, daarna rillend van de koorts op bed en de hele dag niet op kunnen staan. Vroedvrouw erbij, dokter van wacht erbij en ja het was weer van dattum: antibiotica, borst goed leeg laten drinken en maar op je tanden bijten met een pijnstiller. Bij mijn dochtertje heb ik ook drie borstontstekingen gehad, en toen zeiden ze dat het allemaal kwam door verkeerd aanleggen en met goede begeleiding zou dat allemaal niet gebeuren. Welnu: eerst in het ziekenhuis heb ik alle vroedvrouwen erbij gehad, op een gegeven moment eentje die de baby vasthield, eentje die de borst vasthield, en een derde die op mij inpraatte, eenmaal thuis ook weer een vroedvrouw erbij: Felix drinkt goed en gulzig aan de borst, mondje prima om de tepel heen, hij komt goed bij, allemaal geen probleem maar mijn kloven gaan niet weg, hij krijgt iedere keer bloed binnen en nu dus een ferme ontsteking.
Ben het beu, als deze ontsteking weg is ga ik over op de fles: ik heb nog een kindje en als mama uitgevloerd op bed ligt hebben ze allebei niets meer aan me.

Al die mensen wiens kindje doorslaapt: gefeliciteerd en tel uw zegeningen. Felix doet alles precies volgens het boekje: iedere drie uur wakker, en ik ben bijna een uur bezig met voeden dus steeds twee uur ertussen om te slapen :-(
Mijn oudste sliep ook pas op 5 maanden door, en ik heb al verhalen gehoord van kindjes die het tot een jaar volhielden met nachtbraken.

Dat met die flesjes 's nachts opwarmen hebben we vorige keer opgelost door 's avonds al de hoeveelheid water af te meten en dan het water in de fleswarmer op 37 graden te laten staan boven op de babykamer. Poeder ook afgemeten in van die doosjes. Als er dan gegeten moest worden alleen maar poeder bij flesje, schudden en presto: melk op de juiste temperatuur binnen een minuut. Haal ik met borstvoeding nauwelijks: voedingskussen installeren, baby erop, nachthemd open knopen, lekdoekje erbij, kostte toch ook zoveel tijd.
Het kost natuurlijk wel stroom, en nu met Al Gore en de klimaatopwarming niet verantwoord en milieuvriendelijk, maar het is maar een kleine hoeveelheid water, als je dat vergelijkt met onze twee tropische visbakken...

Hij heeft trouwens nog steeds een blauwe plek op zijn handje vanwege die hielprik (die ze dus allang niet meer in de hiel doen), is toch al twee weken geleden. Moet een flinke slachtpartij geweest zijn, ocharme. Dat was dus de enige keer dat ze hem van me weggehaald hebben, ze wilden per se de ouders er niet bij.

Delphie

Berichtdoor Delphie » 21 nov 2007, 06:40

Onze Noah is echt een rustige baby. Wij kunnen zeker niet klagen. Vannacht heeft hij van 1u30 tot 6u geslapen. Was goed voor mij want ik heb echt wel last met het 's nachts opstaan. Maar we slaan er ons wel door. Noah doet het ook goed qua gewicht. Hij is nu 19 dagen oud en weegt 3380 gr en is nu 51 cm groot. Hij is bijna 350 gr bijgekomen in 1 week tijd. Bij kind en gezin zeggen ze dat dat veel is. Maar toch zit hij nog wat onder de curve.

Ik ben blij dat ik geen borstvoeding geef. Ik ben nogal vlug nerveus en nu ik weet dat hij soms een uur over 1 flesje doet ben ik blj dat ik geen borstvoeding geef. Ik wordt daar al nerveus van. Hij valt nogal snel terug in slaap en als ik dan stop met eten geven en zijn flesje wegdoe dan komt hij wakker en heeft hij natuurlijk niet genoeg gedronken. Zou daar zot van worden...
Maarja hij is zo een lieve schat. Ik zal nog een fotoke bijzetten

Veel succes nog dames met jullie kapoenen

Attachment : PICT2370.JPG

Snoopyken

Berichtdoor Snoopyken » 21 nov 2007, 08:10

dag dames,

ook hier troubles met borstvoeding.

daan is iets te vroeg geboren en had niet onmiddelijk een zuigreflex.
In het ziekenhuis deden de vv als gauw (na 2 pogingen) een tepelhoedje om mijn tepel en daar zoog hij dan wel op. aanvankelijk niet stevig genoeg en dronk hij niet goed omdat hij ook wat gelig aan het worden was. toen hij later van onder de lamp mocht dronk hij krachtiger en kon ik hem duidelijk horen slikken. maar hoe meer hij mijn tepel in het hoedje zoog hoe pijnlijker het werd. een aantl keer samen met vv geprobeerd gewoon aan de tepel te laten zuigen maar dat wou hij niet meer.

thuis gekomen dronk daan heel goed en kwam op 4 dagen terug boven zijn geboortegewicht. bv werd voor mij een heuse marteling, zat hier vaak te huilen, terwijl ik zo gehoopt had van die momenten samen te genieten.mijn ene tepel had ook bloedende kloven, en de zalf nam de pijn niet echt weg.

In samenspraak met vv en kind en gezin heb ik gisteren een elektrisch afkolfapparaat gehaald en geef ik hem moedermelk in een flesje. Hij drinkt heel vlot het flesje leeg op 10 min, terwijl ik hem aan de borst tot zo'n uur a anderhalf uur moest stimuleren om te drinken.

alleen het afkolven is zo'n tijdrovende karwei. Daan drinkt zo'n 90 cc per voeding. Ik kolf per borst om de 3 uur zo'n 40 a 50 cc af, maar dat vraagt wel half uur per borst. Als je dan om de 4 uur voeding moet geven , flesje opwarmen , afwassen en gewone dingen als luiers verversen .... dan is mijn dag te kort!.
Ik ga dus vandaag flesvoeding beginnen bijgeven.Ik had gelezen dat je de nachtvoeding best als laatste door flesvoeding vervangt maar ik mag de moedermelk enkel in²de frigo vers houden ,²²dus moet ik s nachts altijd nog naar beneden om het flesje.

Welk type flessenverwarmer gebruiken jullie? Ik heb ene van AVENT maar die is zo in 3 standen en er staat geen temperatuur op... misschien kijk ik wel uit naar een andere...

En welke melk?

Ale ik ganog een beetje lezen over fles voeding
tot gauw!

Terug naar “De kindjes van 2007”