Geboorte's novembermama's

bianca

RE: Geboorte's novembermama's

Berichtdoor bianca » 03 nov 2007, 09:37

@petra wat een drama bevaling zo wil je het echt niet meer denk ik.. ik hoop voor je dat het nu allemaal beter gaat..
wat een knap ventje heb je gekregen..

@vicky prficiat met de zoon hoop dat je een beetje kan ijkomen nu

Delphie

Berichtdoor Delphie » 03 nov 2007, 14:09

@ Petra wat leuk om je te horen. We begonnen hier wat ongerust te geraken. Nogmaals een dikke proficiat met je zoon. Het is echt een prachtig venteke en zoveel haar dat hij heeft!!! Hopelijk gaat nu ook met u alles beter en heb je niet teveel geen last meer van uw hartproblemen. Je hebt het blijkbaar allemaal samen gekregen maar je hebt wel een prachtig geschenk teruggekregen.

@ Vicky Een hele dikke proficiat met uw zoontje. Hopelijk horen we hier vlug uw ervaringen van de bevallingen. Ikzelf ben deze morgen ook naar het moederhuis geweest en moet zeggen het deed raar om te weten dat jij daar ook lag. Was eigenlijk wel benieuwd want we kennen elkaar niet en toch voel je met elkaar mee.

Op naar de volgende....

Sienneke

Berichtdoor Sienneke » 03 nov 2007, 19:28

10/10 fieke, meisje Fébe, 47,5cm, 2720gram
16/10 petra 25j, jongetje Noah, 51cm, 3260gram, Zaffelare
02/11 Vicky 25j, jongentje Jason, 53cm, 3530gram, Roeselare

Zo dat is dan ook weeral in orde

Petra

Berichtdoor Petra » 03 nov 2007, 19:42

Proficiat Vicky met je zoontje Jason. Ben ook al benieuwd om foto'tjes te zien.

Eerste nachtje thuis na 2weken en een half. Amai, dat deed deugd mijn eigen bedje, zachte lakens en mijn eigen hoofdkussen. Mijn kleintje eet ongeveer om de 4u, hij sliep deze nacht ongeveer 3uurkes en dan liet hij hem al horen. We konden hem dan nog wat stil houden bij ons in bed en dan een flesje. Rond half één en rond half vijf gegeten, en dan tegen half acht wakker, dan ben ik ermee naar beneden gegaan. Rond half tien terug een goede dut beneden en dan heb ik mij ook wat in de zetel gelegd.

Ik heb ook nog een vraagje aan de meer ervaren mama's. In het ziekenhuis gaven ze hem elke dag een badje, 1 dag met inzepen andere dag alleen badolie. Ik heb al gehoord van andere mensen dat ze best niet elke dag in bad gaan, maar in het ziekenhuis hebben ze niets meer gezegd van hoe we het thuis best ook doen. Iemand raad?

groetjes Petra

Sienneke

Berichtdoor Sienneke » 03 nov 2007, 19:50

@Petra : Ik heb toch met de 2 jongens ze elke dag in bad gedaan hoor. Dit tot de leeftijd van ongeveer 2 jaar. Elke avond badtijd.
De producten die ze verkopen voor baby's (heb altijd mustella gebruik) zijn echt wel gemaakt om je babyhuid elke dag te verwennen hoor. Maar je moet natuurlijk wel zien dat je ook goed hydrateerd. Smeren dus.
Daar genieten mijn jongens nog van.

Dus elke dag wassen met zeep of wasgel, olie in het badje en daarna insmeren met bodylotion.

Geniet er maar van.

Groetjes

Sienneke

marie

Berichtdoor marie » 04 nov 2007, 14:19

@petra: proficiat -nog eens- en hopelijk gaat het met jou nu enkel nog de goeie kant op!
ivm de badrituelen: ik steek mijn 2 kinderen slechts 2 keer per week in bad. ik werk in een apotheek en weet dat dagelijks baden meer slecht dan goed doet. (wegname van weerstandsbarriere, droge huidplekken,...) toen ze nog boorling waren stak ik ze zo'n 3-4 keer per week in bad, maar dan enkel omdat het relaxerend werkt en omdat ze er doooodmoe van werden en zo een betere nachtrust hadden. allé, zeg nu eens eerlijk: hoe kan een boorlingske in godsnaam vuil zijn? als je bij een kakapamper het poepje kuist met reinigingsmelk en ook het gezichtje zo reinigt, dan is toch voldoende?
als je ze dan toch in bad steekt: houd dat inzepen beperkt tot 1x/week, en de rest met enkel water of badolie.

groetjes
marie

bianca

Berichtdoor bianca » 05 nov 2007, 08:18

@petra qua badrituelen ik deed op advies van de kinderarts de jongens allebei om de dag in bad omdat ze een hele droge huid hadden deed hetwel met badolie en hem wel elke dag insmeren met olie flink vettige olie

Sofie

Berichtdoor Sofie » 05 nov 2007, 09:11

Hallo Iedereen,

Hier ben ik dan uiteindelijk! Ik was uitgerekend op 7 of 8november maar ben vorige week woensdag bevallen van ons zoontje Liam, 2kg820 en 49cm groot!
Het is een wolk van een baby en we zijn supertrots!!
Mijn bevallingsverhaal vertel ik dan straks bij het andere topic.

Ik probeer een foto bij te plaatsen!!

Attachment : IMG_1571.jpg

marie

Berichtdoor marie » 05 nov 2007, 09:17

nog een pracht van een jongen bij! proficiat sofie!!

ben benieuwd wie de volgende zal zijn....

marie

Nicole

Berichtdoor Nicole » 05 nov 2007, 09:49

Voor jullie uiteraard ook een welgemeende proficiat !
Het gaat ineens vooruit hier :)

Petra

Berichtdoor Petra » 05 nov 2007, 10:19

Nog eens proficiat aan Sofie met haar schattig zoontje Liam. (met die 2 topics, schrijf ik overal maar iets)

Ik heb Noah gisteren gewoon gewassen met de reinigingslotion van Mustella en vandaag geef ik hem dan terug een badje. Het wassen zelf vind hij trouwens niet echt leuk. In bad zelf is hij terug stil, maar moet niet te lang duren. En dan het afdrogen en aankleden. Amai, laat hem horen ze!

Voor de rest hoor ik hem bijna niet (hopelijk blijft dat zo :) ) Hij is heel braaf en rustig. Slaapt goed en drinkt ook zijn flesjes goed!

groetjes Petra

Kaat

Berichtdoor Kaat » 07 nov 2007, 13:56

Hallo allemaal,

Ik ben op 3 november 14:45 bevallen van een zoontje, Felix. Bijgevoegd een foto.

Attachment : IMG_7625.jpg

Kaat

Berichtdoor Kaat » 07 nov 2007, 13:57

en nog een foto, deze keer met ogen open:

Attachment : IMG_7736.jpg

Lotje

Berichtdoor Lotje » 07 nov 2007, 13:59

@ Kaat: een hele dikke proficiat met jullie schat!! En ik vind het een heel mooie naam! Je hoort het niet zo vaak, maar ik vind hem heel mooi! Hoe is de bevalling verlopen?

Petra

Berichtdoor Petra » 07 nov 2007, 18:11

Hallo iedereen,

@ Kaat, proficiat met je schattig zoontje Felix. Leuk dat hij zo lang op je buik mocht liggen.

@ Kristel, leuk om te lezen, je verhaal over de thuisbevalling.

@ de andere kersverse mama's, hoe gaat het thuis met jullie nieuwe baby's. Ik geniet er alsinds enorm van. Elk klein geluidje of raar snoetje vind ik superschattig. Er worden hier elke dag veel foto's genomen.
Mijn klein ventje is superbraaf, eet heel goed en slaapt ook goed. Hij heeft nu wel af en toe last van krampjes. Ik vind dat dan zo zielig want ik hoor en zie dat hij echt hem laat horen van de pijn. Zijn beentjes en armpjes spartelen in het rond en spant hem gans op. 2 dagen geleden was er een superluide gil, en er zat een redelijk harde kaka in de pamper en dan kwam alles eruit ( hij had dan 2 dagen geen kaka gedaan). En nu terug. Weer al 2 dagen geen kaka, alleen windjes laten. Heb al zo natuurlijke druppels met venkel bij de apotheek gaan halen voor in zijn flesje. Nog tips?

groetjes Petra

10/10 fieke, meisje Fébe 47,5cm, 2720kg
16/10 petra, 25j, jongetje Noah 51cm, 3260kg, Zaffelare (uitgerekend 14/11)
31/10 sofie, 26j, jongetje Liam 49cm, 2kg820, Menen (uitgerekend 7/11)
02/11 Vicky, 25j, jongen Jason 53cm, 3530kg, Roeselare
03/11 Delphie, 24j, jongen Noah, Roeselare
03/11 Kaat, 41j, jongen Felix
05/11 Kristel, 35j, jongen Jan 3,830kg

vicky

Berichtdoor vicky » 09 nov 2007, 18:24

hey
hier dan mijn bevallingsverhaal:
donderdag 1/11 ben verloor ik af en toe vocht, na een telefoontje aan de materniteit, moest ik naar daar op controle om te zien of het al dan niet vruchtwater was.
De test was onduidelijk, dus voor alle zekerheid moest ik 2 pillekes nemen (die m'n urine oranje kleurden) en moest ik 3 uur later terugkeren (om 19U). Dan bleek dat het inderdaad vruchtwater was en moest ik daar blijven tegen dat het 's nachts in gang schoot, maar na een tijdje aandringen mocht ik toch naar huis, op voorwaarde dat ik terugkeerde als m'n pijn (weeën) verergerden.
(had al een paar dagen last van voorweeën) Als het tegen niet vanzelf in gang schoot 's nachts, moest ik tegen 7u 's morgens binnen gaan om in te leiden.
Van heel de nacht amper 1 uurke geslapen, tegen de ochtend (rond 4u) meer en meer pijn
Binnengegaan tegen 7u. 2 cm opening. Pilletje opgestoken en lavement gehad. Na een poosje nog een pilletje. Epidurale gevraagd, die werd hoog gestoken omdat ik met een paar misgroeiingen zit in m'n rug.
Na een paar uren een baxter bijgekregen om het nog een beetje vooruit te doen gaan en antibiotica omdat ik dan al een paar uur met scheurtjes in m'n vruchtzak zat. Na de middag bleek dat ik koorts kreeg en veranderden de harttoontjes van de kleine. Ze hebben dan zo'n plakkertje die harttonen registreerd op het hoofdje van de kleine geplakt (ja, terwijl hij nog in mij zat) om nog een bijkomende monitor aan te sluiten.
Na een tijdje bleek dat de kleine een sterrekijker was, ik had toen 9cm opening en nog geen volledige ontsluiting, ik moest op m'n zij gaan liggen om hem te doen draaien. ik werd daar zo misselijk van, maar toch doorgebeten..
De kleine wilde dus niet draaien en zat nog redelijk hoog, heb dan een tijdje recht moeten zitten om hem te doen zakken.. maar toen bleek dat het allemaal geen zin had, dat m'n koorts niet zakte én dat de harttoontjes raar bleven doen hebben ze me naar de verloskamer gedaan.
Doordat m'n epidurale te hoog zat, was 'onderaan' niets verdoofd. Volgens de vroedvrouw ging ik bijna niets voelen, maar toen begon ik meer en meer pijn te voelen onderaan. Ondertussen was de gyné erbij gekomen, hij gaf een knip, amaai, heb daar van m'n voeten gemaakt, niet te doen, pijn dat dat deed.. hij zo: oei, pardon, ik wist niet dat het zo wakker was :s
Toen is de vroedvrouw beginnen helpen met meeduwen op m'n buik. Toen hij eindelijk geboren was, na 14uur, werd hij onmiddelijk door de kinderarts meegenomen.. de papa heeft zelfs de navelstreng niet kunnen doorknippen. Ik hoorde hem niet en vroeg telkens of er iets mis was maar kreeg van niemand geen antwoord. Na lang (leek voor mij écht té lang) begon hij toch te wenen en zei de kinderarts dat alles ok was. Toen was de gyn opeens weer druk bezig met mij.. ik kreeg bloedingen.. heb toen enorm veel bloed verloren.. na een paar minuten kreeg de gyn het bloeden onder controle.. hij wilde m'n knip dan naaien.. ik vroeg hem of hij het kon verdoven.. en hij stemde daar ook mee in...
maar :( nee hoor, niet verdoofd geweest.. hij is zo beginnen naaien
ik heb dan eindelijk de kleine ffkes gezien en dan hebben ze hem meegenomen naar de couveuse waar hij 3 dagen gelegen heeft met een baxter met antibiotica omdat hij ook koorts had
Ze hebben dan nog allerlei medicatie gegeven via m'n baxter om m'n baarmoeder toe te doen trekken, zodat ik nog een drietal dagen naweeën heb gehad, de volgende dag nog 2 zakken bloed bijgekregen.
Nu verlies ik nog veel bloed en bloedklonters en voel mij verre van goed, ben moe, suf,..

Zo dit was mijn bevallingsverhaal..
groetjes vicky

Nicole

Berichtdoor Nicole » 09 nov 2007, 19:29

Amai Vicky, dat is al een heel ander verhaal dan de vorige verhalen.

Niet prettig. Hopelijk helpt je man je nu goed en kan je snel recupereren.
Ik duim alvast voor jou !

Petra

Berichtdoor Petra » 09 nov 2007, 19:45

@ Vicky, inderdaad ook niet echt een superbevalling. Moet inderdaad wel angstig geweest zijn dat ze je ventje direct meenamen en dat je hem niet hoorde wenen. En dat hij dan zelf ook nog met de koorts zat. Is hij nu volledig genezen?
Jijzelf alsinds veel rusten, neem wat vitaminekes dat je er snel doorkomt. Gelukkig hebben ze je direct bloed bijgegeven. Ik had ook veel bloed verloren, maar het was pas na een week, als ik op intensive lag, dat ik bloed bijkreeg.
Jammer voor de papa dat hij de navelstreng niet kon doorknippen. Bij ons heeft hij dat ook niet kunnen doen. Maar ja, op de moment zelf moeten ze soms snel een beslissing nemen.
Hopelijk voel je je snel beter!
Bedankt voor je kaartje, vind het heel mooi!!

groetjes Petra

Kaat

Berichtdoor Kaat » 10 nov 2007, 10:24

@ Vicky: blij dat alles goed afgelopen is. Het is inderdaad wel goed dat ze je meteen bloed bijgeven, ik weet van vriendinnen dat als ze dat pas veel later doen je maanden kan gaan zitten sukkelen.
Ik was zelf eigenlijk verrast met hoe makkelijk mijn bevalling verlopen is, had me ook gezien de vorige toch wel voorbereid op een moeizaam scenario maar zo zie je maar je weet nooit van te voren hoe het zal gaan.
Ik weet niet hoe het nu zit met die navelstreng: vorige keer hebben ze eigenlijk snel de navelstreng eraf gedaan, ik had begrepen dat het vanwege de stamcelbloedbank is dat ze een beetje snel willen zijn. Mijn man had er ook niet echt behoefte aan om het zelf door te knippen, dus die heeft niet doorgevraagd.
Deze keer hebben ze het heel lang laten zitten en pas na verloop van tijd aan mijn man gevraagd of die het wilde doorknippen. Hij heeft toen gevraagd of ze het niet nodig hadden voor de bloedbank, maar blijkbaar verzamelen ze toch niet op een zaterdag dus hij mocht het ook wel mee hebben naar huis als hij wilde (brrrrr, nee dank u). (Mijn zus heeft destijds de nageboorte van haar eerste zoon begraven en er een appelboom op gezet, schijnt een of ander oud gebruik te zijn en heel goed voor de opbrengst aan appelen).

Delphie

Berichtdoor Delphie » 10 nov 2007, 10:46

Dag dames
Ik ben terug thuis van donderdagmiddag maar heb nu pas de tijd gevonden om eens te komen piepen. Amai ik heb wat gemist. Er zijn er toch al enkele die bevallen zijn. De meisjes mogen inderdaad gaan komen of het wordt hier een echt jongensforum.

Mijn bevalling is supervlot verlopen. Ik was 's morgens binnengegaan omdat ik nogal slijm verloor en er zat wat bloed tussen. Aangezien ik nogal ongerust was zijn we toch maar naar het moederhuis gereden. Daar aangekomen zeiden ze me dat het de slijmprop was die ik aan het verliezen was maar ze gingen me toch eens aan de monitor leggen voor 45 min. Amai dat duurt lang als je daar maar ligt... Ik had toen al 1.5 cm opening en de gyn was er eigenlijk gerust in dat ik mijn volgende afspraak (9/11) nog ging halen want het waren maar lichte weeën die ik had. Dus wij terug naar huis. Ik heb nog mijn was gedaan op boodschappen geweest en mijn strijk gedaan. Ik had wel de ganse dag vocht verloren. Ik vond dat wel raar je kon dat niet ophouden en het stroomde er gewoon uit een ganse dag door. Voelde mij precies incontinent... Toen ik 's avonds rond 18u naar tv wou kijken voelde ik opeens een plof in mijn buik en dan echte krampen en pijn in mijn boek. Ze kwamen om de 10 min. Dus ik naar boven naar ventje gaan zeggen dat de weeën begonnen waren en dat we de ganse nacht gingen opzitten want ik dacht dus echt dat het niet vlot ging gaan. Ben dan nog efkes in bad gegaan maar de weeën kwamen om de 2 min en ik kon niet meer. Dus om 20u zijn we opnieuw naar het moederhuis gegaan. Mijn ventje is langs de baan wel 2 keer moeten stoppen ik kon niet meer in diene auto blijven zitten van de pijn. Ik had frisse lucht nodig. Daar aangekomen lag er daar ene te schreeuwen... amai wij keken eens naar elkaar... ik had toen 4à5 cm opening en de anesthisist was opgeroepen voor de schreeuwende dame dus ik had geluk het ging niet lang duren. Vlug een lavementje gekregen een baxter en antibiotica want ik was positief voor de strepthokokken. De anesthisist kwam dan toe en hij zei zo op zijn gemakske van "Ik ga alles nu nog eens rustig uitleggen hoe het in zijn werk gaat" Ik kon die vent schieten dacht van allé jong geeft die prik dat ik er vanaf ben!!! Mijn epidurale heeft nooit de tijd gehad om te werken want om 10u45 mocht ik al naar de arbeidskamer om te gaan persen. En na een halfuurtje was onze jongen er. Zo dit was een beetje mijn bevallingsverhaal.

@ aan alle mama's die bevallen zijn. Een héél dikke proficiat met jullie kindjes.

groetjes Delphie

marie

Berichtdoor marie » 10 nov 2007, 17:40

nog effie updaten...

10/10 fieke, meisje Fébe 47,5cm, 2720kg
16/10 petra, 25j, jongetje Noah 51cm, 3260kg, Zaffelare (uitgerekend 14/11)
02/11 Vicky, 25j, jongen Jason 53cm, 3530kg, Roeselare
03/11 Kaat, 41j, jongen Felix
08/11 Marie, 31j, jongen Jan, 4,510kg, 56cm, Gent
09/11 Lotje, 30j, meisje Marthe, 3kg, Gent

Kaat

Berichtdoor Kaat » 10 nov 2007, 18:24

voor de statistieken, zal de getalletjes erbij zetten (en wat komma's bij de anderen, amai duizenden kilo's...)

10/10 fieke, meisje Fébe 47,5cm, 2,720kg
16/10 petra, 25j, jongetje Noah 51cm, 3,260 kg, Zaffelare (uitgerekend 14/11)
02/11 Vicky, 25j, jongen Jason 53cm, 3,530 kg, Roeselare
03/11 Kaat, 41j, jongen Felix 48 cm, 3,245 kg

Delphie

Berichtdoor Delphie » 11 nov 2007, 10:01

ga ook efkes de getallekes erbij plaatsen

03/11 Delphie, 25j, jongen Noah 49.5 cm, 2.800 kg, Roeselare

bianca

Berichtdoor bianca » 11 nov 2007, 18:22

hier nog een mama erbij

op donderdag 8-11 zijn bij mij de weeën begonnen bleek achteraf vals alarm te zijn dit is echter wel doorgegaan de hele nacht en is uiteindelijk omgegaan in gewone weeën
sinds vrijdag 9-11 flinke weeën gehad hebben rond 21 uur de verloskundige gebeld ondanks er geen echte regelmaat in zat ze bgeonnen flink pijn te doen en ik had het gevoel lichte persweën te krijgen.. maar nog geen gebroken vliezen..
verloskundige was bij ons om half tien zijn gelijk doorgegaan naar het ziekenhuis had al 5 cm opening
om 22 uur hebben ze mijn vliezen gebroken en om 22:57 zis onze kleine man geboren
dus al met al viel mijn bevallnig best mee
ben sinds vandaag thuis wilde poliklinsich bevallen maar kleine had in het vruchtwater gepoept dus meost 24 uur blijven

ben nog pijnlijk van de paar hechtingen en beetje duizlig mijn ijzer is ook laag moet ik morgen pillen voor halen
maar verder gaat alles goed

hij heet Caelan Holden
is op de uitgetelde dag geboren (9-11)
om 22:57
weegt 3450 gram
is 52 cm lang

hij is sinds we thuis zijn super rustig was hem gewoon te druk in het ziekenhuis denk ik daar heeft hij bijna niet geslapen..
hij eet geweldig

zal t lijstje nog ff updaten

03/11 Delphie, 25j, jongen Noah 49.5 cm, 2.800 kg, Roeselare
09/11 Bianca, 27j, jongen Caelan, 3450 gr 52 cm Heerlen

Sienneke

Berichtdoor Sienneke » 11 nov 2007, 18:54

@Bianca, proficiat met de geboorte van je flinke zoon.
Het valt uiteindelijk nog mee van vrijdag tot zondag ompolyklinisch te bevallen.
Rust nu maar goed en geniet van je prachtige wonder.

Sienneke

Terug naar “De kindjes van 2007”