bevalling november 07

Gast

RE: bevalling november 07

Berichtdoor Gast » 26 nov 2007, 19:33

Lientje, 25j, 1e k, uitg 2/11
Lieve, 24j, 1e k, uitg 3/11, Dessel, moet het geslacht niet weten
Sketah, 36j, 3e k, uitg 8/11
Winnie:24j, 1 ste k, uitg 14/11
Lisa, 32j, 1e k, uitg 16/11
A of P, 5de b 6de k, uitg 17/11
Li, 33 jaar, 2de k, uitg 20/11
Nicole : 35j, 1ste, 23/11, jongen, Turnhout
Chrisje,34j, 5de k, uitg 27/11
bren,29j,5de k, uitg 27/11

BEVALLEN

10/10 fieke, meisje Fébe 47,5cm, 2,720kg
16/10 petra, 25j, jongetje Noah 51cm, 3,260 kg, Zaffelare (uitgerekend 14/11)
31/10 sofie, 26j, jongetje Liam 49cm, 2kg820, Menen (uitgerekend 7/11)
02/11 Vicky, 25j, jongen Jason 53cm, 3,530 kg, Roeselare
03/11 Delphie, 25j, jongen Noah 49.5 cm, 2.800 kg, Roeselare
03/11 Kaat, 41j, jongen Felix 48 cm, 3,245 kg
05/11 Kristel, 35j, jongen Jan 3,830kg
06/11 Kim, 35j, jongen, Kobe, 2,990 kg, 49,5 cm (uitg 19/11)
06/11 Ann, 27j, meisje, Emily, 2kg800, 47cm
07/11 Snoopyken, 24 j , jongen Daan, 2kg910 kg, 46,5 cm (uitg 16/11)
08/11 Lynn : 30j, 2de k: dochter Lara 3kg56, 49 cm Asse-Zellik (uitger.24/11)
08/11 Marie, 31j, jongen Jan, 4,510kg, 56cm, Gent
09/11 Lotje, 30j, meisje Marthe, 3kg, Gent
09/11 Bianca, 27j, jongen Caelan, 3450 gr 52 cm Heerlen
10/11 Anneleen, 26j, 3e k,jongen Wout, 3kg 890 52 cm Wijgmaal, (uitg 14/11) 11/11 Maantje, 25j, 2e k, Nina, 3620 g en 50 cm
11/11 Niekie, 26 j, meisje Elly, 3844 kg, 51 cm
13/11 ans, 24 jaar, jongen Arne ,3870 gr 51 cm
14/11 Sigi, 28 j, 1e k, jongen Jelle, Bertem (uitgerekend 10/11) 3.660 kg-52 cm
16/11 Inge,35 jaar,2e k,(meisje) Indra 3250 gr 51 cm (uitgerekend 12/11) Melsele
20/11 Sienneke, 30 jaar, 3de k, Léonie, 3,690kg, 47 cm (uitg 20/11) Zoersel
20/11 Tine, 25 jaar, 1ste k, Nore, 3510g, 50,5cm, Roeselare

Lotje

Berichtdoor Lotje » 27 nov 2007, 08:51

Oef oef, eindelijk, ik ben er nog eens geraakt.

Heb ik dat toch een beetje onderschat: een baby'tje en een keizersnede. Ik sleep mij door de dag. Maar dat is niet erg. Ik ben gelukkig :-)
Het enige waar ik ongelooflijk mee worstel is met mijn gevoelens. Ik voel mij zo schuldig als ik niet met Marthe bezig ben. Als ik strijk of zo, dan vind ik dat zo zielig dat ze zo alleen in haar wiegje ligt. En ook als ik als een zombie s nachts borstvoeding zit te geven en de minuten zit af te tellen, vind ik dat zo erg! Ik weet niet of ik haar wel genoeg liefde geef. Ze is zo lief, en kan mij zo aankijken met haar grote ogen. Goh, dan begin ik natuurlijk te wenen hé!

Straks komt de mevrouw van Kind & Gezin, ik ben benieuwd of ze genoeg is bijgekomen. Ik weet het niet, want ik vermoed dat ik niet genoeg melk heb. Soms geef ik haar borstvoeding en een uur later ligt ze nog te krijsen. Ik heb haar toen nog 50 cc of ml (weet ik niet) melk uit een flesje bijgegeven, en toen sliep ze als een roosje. Dus ja, ik vermoed dat ik niet voldoende zal hebben.

Is dat bij jullie ook zo? Elke keer als ik Marthe drinken geef dan blijf ze zeker nog een gans uur wakker. Van mij mag dat hoor, maar haar oogjes zijn rood van vermoeidheid. Uiteindelijk valt ze dan in slaap en dan moet ik haar natuurlijk wakker maken voor een volgende voeding, want ze is nogal mager, dus mag ze niets overslaan. Ik weet niet goed hoe ik haar in het "juiste ritme" kan brengen.

Verder zijn we alle 3 heel gelukkig. Moe, maar gelukkig :-)

Hoe gaat het bij jullie? Zijn jullie ook nog aan het "zoeken"?

@ Marie: hoe gaat het met Jan? Eet hij nu al beter?

Nu efkes turnoefeningen doen, ik verrek van de pijn in mijn nek door de nachtelijke wandelingen denk ik :-)

Tot de volgende keer!

Vele groetjes, Lotje

tine

Berichtdoor tine » 27 nov 2007, 11:10

hoi

hier had ik ook het probleem dat onze nore te weinig kreeg. nu zit ik hier ganse dagen af te kolven. als ik dat niet doe dan heeft ze te kort en dan schreeuwt ze moord en brand. dus liever bella de koe dan een ontevreden dochter;

groetjes

Lotje

Berichtdoor Lotje » 27 nov 2007, 13:53

@ tine, I know the feeling :-) Als ons Marthe begint te schreeuwen zeg ik dat ook: "Niet schreeuwen ajb, de koe komt eraan!" :-)

De mevrouw van Kind & Gezin heeft mij nu ook aangeraden om af te kolven. Morgen dus dat kolftoestel gaan halen, en hupsakee... Hopelijk lukt het!

Sienneke

Berichtdoor Sienneke » 27 nov 2007, 15:55

Amai dames lotje tine, ikheb echt respect voor alle mama's die borstvoeding geven hoor. ik geef flesjes en ben ook een wrak.

Léonie is ook een uur wakker rond elke voeding, dat is vooral 's nacht een doodsteek. Wij hebben ook nog geen oplossing rond die nacht voedingen, we staan telkens beide op maar dan kan niet blijven duren natuurlijk want dinsdag is het terug werken geblazen voor de papa.

Hopelijk zijn we der tegen dan ingerold. Hoe doen jullie dat?

Sinds gisteren avond heb ik verschrikkelijke last van migraine, heb al wat ingepakt maar dat helpt geen fluit, hopelijk beterd het snel want zo kan ik echt niet functioneren, het mat mij ongelooflijk af.
En net nu ik moet genieten van elk kreuntje. Hoop dat het morgen na een goede nacht beter is.

Zo ik ga aan mijn eten beginnen (opwarmen wat de kraamhulp maakte, zalig gewoon)

xxx
Sienneke en Léonie

Lotje

Berichtdoor Lotje » 27 nov 2007, 17:09

Hoe wij dat doen? Ik geef borstvoeding en doe de nachten alleen. Mijn vriend komt voor geen geld uit zijn bed.
Overdag doe ik ook de borstvoeding (ah ja, logisch... :-) ) en koken doe ik ook. Mijn vriend geeft s avonds haar badje en doet soms boodschappen en soms eens een pampertje.

Tja, ik moet toegeven dat ik ook al wanhopig geworden ben hoor. Ik ben precies een zombie. En mijn lippen staan vol koortsblazen door slaapgebrek. Maar ik geniet zo van ons hummeltje. En dat maakt alles goed.

Morgen ga ik eens proberen afkolven, en zo kan mijn vriend misschien eens een flesje geven. Nu heb ik overdag een uurtje de tijd om bij te slapen. Maar dat is niet genoeg. Ik heb nog pijn van de keizersnede en neem dus nog pijnstillers en zo sla ik mij er door. Gelukkig kunnen die pillekes geen kwaad voor de voeding. Maar genieten is er niet echt bij, behalve als ik onze meid eens in mijn armen kan nemen wanneer ze wakker is en ze geen voeding vraagt, dan kunnen we eens gezellig keuvelen :-)

Bij mij is er ook iemand van kraamhulp geweest, 2 keer. Maar ik ben er niet zo "weg" van. Ze doet 1 mand strijk (enkel t-shirts, geen hemden of zo), schilt aardappelen, snijdt prei en stofzuigt de keuken en de living in 4 uur. Dat is alles. Ik word er nerveus van als ik ernaar kijk. Het zal wel aan mij en mijn hormonen liggen zeker? :-)

Vele groetjes van ons tweetjes xxxx

Petra

Berichtdoor Petra » 27 nov 2007, 17:49

Hallo iedereen,

Ik denk dat Nicole wel bevallen zal zijn, want we horen haar niet meer.
En Tinne en Bren, hoe zit het bij jullie, nog van post met dikke buik of zit er schot in de zaak?

Vandaag bij de kinderarts geweest. Onze flinke man weegt nu 4kg680 en is 56cm groot (zijn eerste pyama's zijn al te klein :( ). Hij heeft wat last van een ontstoken oogje, en mag er nu druppeltjes in doen.
Ivm de stoelgang zei ze ook dat hij gerust tussendoor wat water mag drinken. Gaan ze niet minder van eten, maar doet van binnen wel alles goed vloeien. En eens stimuleren met een thermometer en als dat niet helpt een glycerinesuppo (ik had dat al een keer gegeven maar dacht als je dat teveel geeft dat ze daar luie darmen van krijgen, maar ze zegt dat dat zeker niet het geval is).
Ik moet deze week ook eens bellen voor een afspraak voor een echo van de liesstreek om te kijken hoe het met zijn liesbreuk gesteld is.
Voor zijn voeding moet ik bekijken hoe hij slaapt, want als hij wat langer slaapt 's nachts dan neemt hij eigelijk maar 5 voedingen meer, en anders 6. maar nu drinkt hij een fles van 135 (120ml en 4schepjes poeder) maar meestal drinkt hij ze niet uit.
Deze nacht heeft hij 7u tussen 2 voedingen gelaten, dus dat was wel leuk!
Hier gaat meestal mijn vriend naar beneden zijn flesje maken terwijl ik op bed zijn pampertje ververs. Dan drinkt hij en leggen we hem terug in zijn bedje.
Vanaf gisteren is de papa nu ook beginnen werken :( gelukkig heeft hij deze week de late dan is het niet zo vermoeiend als hij 's nachts wakker is maar volgende week zal wat anders zijn! Ben eens benieuwd hoe we dat gaan regelen.
Koken doe ik nog altijd niet zelf. Meestal kookt mijn schoonmoeder mee voor ons en eten we daar of gaat mijn vriend het eten ophalen. En anders is het eens een pizza of zo.
Ik had wel eens gebeld naar familiezorg als ik juist thuis was, dat we iemand nodig hadden voor juist een beetje te poetsen, maar dat mochten ze blijkbaar niet doen!
Ik geef zijn badje, maar enkel als mijn vriend in de buurt is, want ik heb veel last van mijn lage bloeddruk en mijn vriend moet kunnen overpakken als ik mij plots moet gaan zetten. Boodschappen doen we samen of de grootouders brengen iets mee.

Gisteren gestart met mijn revalidatie. Maar had echt last van mijn lage bloeddruk ( stond op het einde 8/4) en moest daar dan nog op zo een fiets en loopband enzo gaan staan. Gelukkig alles op het gemakske.

@ Sienneke, hopelijk is de migraine snel over.

@ Lotje, kan ik mij voorstellen dat het lastig is, je moet nog bekomen van u keizersnede, dat is toch een operatie hé! hopelijk voel je u snel de oude.

groetjes Petra en Noah

Delphie

Berichtdoor Delphie » 28 nov 2007, 07:34

Ik voel mij ook een wrak. Ik heb echt last met het 's nachts opstaan. Ik verlang echt tegen dat hij doorslaapt. Ik sta er dan ook alleen voor. Ik begrijp dat wel dat mijn vriend wil gaan slapen omdat hij moet gaan werken maar af en toe eens een flesje overnemen zou toch wel handig zijn. Ik doe dus Noah's laatste fles om 9u30 en dan de nachtelijke fles ook. Dus je kunt gaan raden dat ik 's morgens een wrak ben want ik ben een persoon die minimum 9 uur slaap nodig heeft...

@ Petra Amai uwe Noah drinkt echt wel niet veel ofwel drinkt de mijne teveel. Hij is zaterdag 1 maand oud en drinkt al sinds 2 weken 150 ml. (135 water + 4.5 schepjes) Soms zit hij nog te keuvelen dat hij niet genoeg heeft. Maar ik probeer hem dan te paaien met een tutter. Meestal lukt dat. Onze Noah kan dat ook na iedere voeding een uurtje wakker liggen. 's Nachts is dat enorm vervelend want jij wil dan opnieuw slapen en hij ligt daar te keuvelen...

Mijn vriend heeft het soms echt wel gemakkelijk. Hij begrijpt dat niet dat ik 's avonds soms geen goesting meer heb om nog te koken. Voor hem is dat al vanzelf sprekend dat hij als hij thuiskomt van het werk dat zijn eten klaarstaat. Vroeger was dat zo maar nu kan ik dat echt niet meer doen. Want Noah moet rond etenstijd zijn flesje hebben en ik kan dus geen 2 dingen terzelfdertijd doen.

Zitten jullie al op een vast ritme voor de flesjes? Ik weet niet echt hoe eraan te beginnen. Wanneer beginnen jullie 's morgens? Ik dacht om rond 8 uur te beginnen en zijn laatste rond 9u30 zodat ik rond 10u kan gaan slapen. Hoe dan jullie het?

Mag je eigenljk nu al venkelthee geven of wat water? Mijn venteke heeft nogal last van windjes laten maar blijkbaar zijn dat zijn krampjes die naar buiten komen. Soms is dit echt wel genant.

Dit weekend wordt Noah gedoopt. 'k Weet zonder hoe hij het gaat doen. Zondag hebben we dan de babyborrel. Hopelijk gaat hij flink zijn want het wordt toch een lastige dag voor hem.

@ Sienneke Hopelijk gaat uw migraine vlug voorbij.

@ Lotje Hou u goed meiske!! Soms voel ik mij ook schuldig als ik Noah in zijn wiegje leg omdat ik moet kuisen of strijken. Maar je kunt er ook geen volledige dag mee bezig zijn ook. Vooral 's avonds hou ik mij aan speeluurtje met hem. Dat we er toch wat tijd mee besteden om te spelen en te keuvelen want hij is echt wel nog een teddybeertje die graag geknuffeld wordt.

groetjes
Delphie en Noah

mireile

Berichtdoor mireile » 28 nov 2007, 07:56

hallo,mag ik er ook nog bij?
Ik ben ook een novembermama met Wout die vorige week 19 november is geboren!
tis hier ook nog wat zoeken om alles in zijn plooi te krijgen
Ik ben maar 6 weken thuis als zelfstandige dus ik begin terug te werken na nieuwjaar vandaar dat ik het ook echt wel zou tof vinden moest hij tegen dan doorslapen... ik geef flesjesvoeding en ben gisteren begonnen met het volgende
Ik sta sowieso om 7h30 op voor zijn fles
11h flesje
15hoo flesje
18h00 badje
18h30 flesje
22h30 flesje
3h00 flesje (of wanneer hij wakker wordt)

normaal gezien slaapt hij tussen de voedingen vanaf 18h30
vannacht werd hij wakker om 5h30
kheb hem nog wat kunnen paaien met zijn tuutje en heb hem pas een flesje gegeven om 7h00 om een beetje in het dagritme te komen
Hij weent eigenlijk nooit van de honger maar wordt wel altijd wakker na 3hOO
Overdag probeer ik hem stilletjesaan wat meer wakker te houden voor eens te gaan wandelen en zodat hij hopelijk snachts zijn langste slaapjes doet

Kweet wel tklinkt allemaal nogal strikt, maar ja, ik heb nu eenmaal niet zoveel tijd en ik weet dat ik echt niet in staat ga zijn om deftig te werken met nachtelijke voedingen...en een vrolijke en uitgeruste mama is ook een vrolijke baby!

straks komt bij mij ook kind en gezin, maar echt veel vragen heb ik niet
we zien wel
groetjes
mireille

Tine

Berichtdoor Tine » 28 nov 2007, 11:52

@ Lotje
Ik moet de afgekolfde melk aanvullen met poedervulling hoor. Maar ze maakt er geen probleem van. Ik kan niet anders, want op momenten heb ik gewoon geen melk. Dus dan maar zo.

Tinne

Berichtdoor Tinne » 28 nov 2007, 13:05

Hallo dames,

Amaai iedereen is gewoon al bevallen precies behalve ik dan, loop nu als moeder gans rond volgens mijn mama...heb sinds gisteren wel veel last van slijm verlies, is dit dan toch begin... Mijn ventje is werken en ik zit hier momenteel weer met ne zieke terug de oudste, dus please laat het pas deze avond of een van de komende dagen beginnen en niet deze namiddag.

Als ik jullie verhalen zo lees krijg ik toch wel een beetje schrik voor de nachten...ik ga borstvoeding geven dus moet ik er sowiezo uit en mijn ventje was gisteren ook al aan het panikeren dat hij zijn slaap snachts nodig heedft en voor hem is het de eerste keer. Wie weet heb ik wel zo'n schatje dat direct doorslaapt...positief denken nie waar.

Volgens mij is Nicole ook bevallen aangezien ze sinds donderdag nimmer op de site is geweest. Ben benieuwd naar haar verhaal.

Dames rust goed en hopelijk tot gauw met mijn bevalingsverhaal...

Tinne

li

Berichtdoor li » 28 nov 2007, 15:13

dag dames,

ben op 13/11 via een geplande keizersnede owv stuitligging mama geworden van Astrid.
we hebben bv geprobeerd, maar ons meisje is net als haar grote zus destijds te lui om voldoende melk uit de borst te halen zodat ze onvoldoende bijkwam dus zijn we maar naar de fles overgeschakeld. bij grote zus destijds hebben we weken gesukkeld met aanleggen, wakker houden, afkolven, flesje bijgeven, enz zonder resultaat. aangezien ik het gevoel had dat dat een echte strijd was met mijn dochter, hadden we nu besloten bv een kans te geven maar niet ten koste van alles en nu zijn moeder en kind heel relaxed.
soms heeft ze wel wat symptomen van reflux, denk ik toch, dus geven we Gaviscon bij en dat lijkt voorlopig te helpen. we hebben alvast voor volgende week al een afspraak bij de osteopaat.
mama moet het intussen iets rustiger aan doen owv de keizersnede. je merkt toch dat het fysiek zwaarder is, een heuse operatie, maar mentaal ben ik wel veel frisser dan bij mijn vorige natuurlijke bevalling. het niet mogen heffen is ook zeer ongemakkelijk omdat ik voor bijna alles afhankelijk ben van anderen, ik mag de maxi cosi of grote zus niet heffen...

Lientje, 25j, 1e k, uitg 2/11

BEVALLEN

10/11 Anneleen, 26j, 3e k,jongen Wout, 3kg 890 52 cm Wijgmaal, (uitg 14/11) 11/11 Maantje, 25j, 2e k, Nina, 3620 g en 50 cm
13/11, Li, 33 jaar, 2de k, uitg 20/11, Astrid, 3120 gr, 50 cm,
16/11 Inge,35 jaar,2e k,(meisje) Indra 3250 gr 51 cm (uitgerekend 12/11) Melsele

Lotje

Berichtdoor Lotje » 28 nov 2007, 17:53

Net proberen afkolven. Mens toch... Dat lukt nog voor geen meter. We blijven zoeken naar een oplossing om ons Marthe meer voeding te kunnen geven, maar we vinden ze niet.

Momenteel vraagt ze om de 2 uur voeding, wat mij dus helemaal uitput. Ik ben echt een zombie. En kan het zelfs niet meer opbrengen om lief te zijn tg haar. Mijn man en ik hebben erover gepraat en beslist om een combinatie van bv en flesjes te proberen. Vrijdag ga ik erover praten met de vroedvrouw. Ik heb echt geen goed gevoel bij de bv, ik denk echt dat Marthe te veel honger heeft. Ook al omdat ze nu pas (na 3 weken) net terug op haar geboortegewicht is, en geen grammetje meer.

Nu nog efkes voeden. Tot de volgende hé! Volhouden allemaal, ook vannacht...

Vele groetjes, Lotje

Nicole

Berichtdoor Nicole » 28 nov 2007, 19:52

Snel even een berichtje.
Vandaag terug uit het moederhuis.

Ik ben bevallen op 23/11 om 12u07 van Iben.
Hij woog 3kg 595 en was 54 cm groot.

De borstvoeding wil nog niet zo goed lukken. Het moet snel en gemakkelijk gaan voor meneer en dat gaat helaas niet.

Hij heeft ook twee dagen naar de couveuse gemoeten omdat hij geel zag en te veel gewicht verloren had.
Hij zoog niet hard genoeg.

Ondertussen is hij extra flesvoeding gewoon van in de couveuse en meneer is slim genoeg om daar misbruik van te maken ...
Wat maakt dat het vandaag één en al gehuil was, maar ik ga proberen niet toe te geven.

Nu gaan we het afkolftoestel uitproberen.

Het bevallingsverhaal en foto komen nog wel.

Kim

Berichtdoor Kim » 28 nov 2007, 20:09

Ook hier vandaag een serieus voedingsprobleem. Allee, ik denk toch dat het dat is. Kobe heeft bijna de hele dag geweend. Enkel als ik hem bv gaf, was hij even rustig, maar na een uur, maximum twee uur, was het weer van dat. Ik begin me nu ook af te vragen of hij wel genoeg melk binnen krijgt. Vervelend dat je dat niet kan zien natuurlijk. Morgen moet ik naar Kind en Gezin. Ik ga dat daar toch eens vragen want op dit tempo is het echt niet vol te houden. Nu slaapt hij eindelijk. Ik kruip dan ook mijn bed in want wie weet wanneer hij al terug wil eten...
Nog een probleempje is dat als ik hem 's nachts eten heb gegeven, het een hele tijd duurt voor ik zelf weer in slaap val. Lastig hoor. Ik heb al een goed boek naast mijn bed gelegd, dan weet ik tenminste wat te doen ondertussen. ;)

NIcole

Berichtdoor NIcole » 29 nov 2007, 14:09

Vrijdagmorgen om 00.30 brak mijn water. Exact op het uur dat mijn vriend moest beginnen werken.
Hij was net binnen en kon meteen terug keren.
Ik had nog bijna geen ontsluiting en ze moesten ook nog wachten op de uitslag van het uitstrijkje, dus konden ze niet voelen.
Zo lang de weeën om de 6 min kwamen, kon ik het nog verdragen, maar even later werden ze heviger en om de 3 min en ze dachten dat het nog 7 uur ging duren.
Toen heb ik mijn trots opzij moeten zetten en epidurale gevraagd ...
Uiteindelijk heeft het niet zo lang geduurd want het leek wel of mijn aars ging ontploffen. Zijn kopje zat zo laag en bij elke wee was dat een enorme kwelling.
Na een tijdje zeiden ze gelukkig dat ik mocht meeduwen en dan zijn ze iets voor twaalf er aan begonnen.
Om 12u07 was hij daar. Bij de laatste persing kwam de gynaecoloog binnen. Ze konden het amper geloven dat het nog zo snel was gegaan.
Heb helaas wel een knip moeten krijgen, want ik ging naar het schijnt anders scheuren. Dat vond ik wel minder.
Het was een aangename verrassing dat je kind zo warm was ;)

Attachment : DSCN2656.JPG

Tinne

Berichtdoor Tinne » 29 nov 2007, 15:39

@ Nicole

Hey,

proficiat met je prachtige zoontje, toch nog gekomen op de uitgerekende dag, knap van je. En gelukkig was je ventje erbij. Precies toch nog lang geduurd 12h, pff.
Hopelijk heb je niet te veel last van de knip?
En lukt de BV?

Ik loop of liever waggel nog altijd rond, krijg het nu echt op mijn heupen van al de ongeduldige sms'jes en telefoontjes, net of ik zelf niet zit af te tellen.
Heb vandaag heel het huis gepoetst en de strijk gedaan, want morgenvroeg op controle en stiekem hoop ik dat hij me dan daar houdt...het mag nu echt wel gaan komen. Trouwens anders hoor ik na morgen nimmer bij de november mama's ;-(

Geniet van je wondertje en nog eens een dikke proficiat!!!

Tinne

Snoopyken

Berichtdoor Snoopyken » 29 nov 2007, 16:01

dag dames,

Aan iedereen die intussen bevallen is: een welgemeende proficiat met jullie mooie zonen en dochters.

Aan tinne, ook al beval je niet meer morgen, je hoort toch bij de november mama's hoor.

Ik ga even op het topic verhalen over onze baby's vertellen hoe onze Daan het doet.

Groetjes

Sienneke

Berichtdoor Sienneke » 29 nov 2007, 21:03

@Tinne : ja hoor zoals snoopyken zegt, je blijft een november mama, ook al komt je kindje pas in december. Het zou een beetje gek zijn dat je je nu ergens anders zou aansluiten, uiteindelijk hebben we de zwangerschap ook allemaal samen gedeeld.

In ieder geval veel succes bij de bevalling.

xxx
Sienneke en Léonie

Petra

Berichtdoor Petra » 29 nov 2007, 21:09

@ Nicole, proficiat met je schattig zoontje. Geniet ervan. Nu ik dat zo lees van u, herinner ik mij dat ook dat ik vond dat de baby zo warm was als hij geboren werd!

@ Tinne, nog even volhouden, en een goede bevalling gewenst! En tuurlijk ben je nog een novembermama, anders zou ik er ook niet meer bijhoren, aangezien ik in oktober al bevallen ben!!

groetjes Petra en Noah

Nicole

Berichtdoor Nicole » 30 nov 2007, 15:42

@Tinne

Ik zit heel de dag te duimen dat je babytje november nog gehaald heeft :)

Ik heb nu pas heel deze bladzijde gelezen.
Mijn vriend is treinbestuurder op Luxemburg en binnenkort ook Frankrijk.
En omdat ze in één schift niet heen en terug kunnen, moeten ze daar vaak uitslapen.
Ze doen vooral hele lates en nachten, vandaar ...

Wij zijn vandaag terug naar de kinderarts geweest voor zijn bilubirine.
Eerst sprak ze van hem daar te houden om hem terug aan een infuus te leggen omdat hij weer gewicht verloren had.
De borstvoeding verloopt nog niet vlekkeloos en ik moet daarbij afkolven.
Maar als hij niet genoeg zuigt, maak ik niet genoeg melk.
Ondertussen verzwakt hij enz enz...
Vanavond gaat er ook nog een vroedvrouw komen om het een beetje op te volgen.
Ik wil absoluut nog niet opgeven en heb er veel voor over.

Maantje

Berichtdoor Maantje » 30 nov 2007, 15:52

Hey allemaal,

Hier eens een positieve noot met de borstvoeding. Onze Nina heeft al een weekje een tof ritme gevonden. Ze laat gerust 4 uren tussen de voedingen overdag en 's nachts al eens 5-6 uur tussen. Ze is amper 16 dagen oud en ze is al 900 g bijgekomen! Ze weegt nu al 4160 g. Volgens K&G en de vroedvrouw is dat heel erg veel dat ze bijgekomen is op deze korte tijd.

Dat betekent dus dat ze elke voeding flink door eet en ik niet elke twee uur moet voeden. maar die nachten is ook nog zwaar hoor. Na elke voeding is ze minstens nog een goed uur wakker ( stampen, rondkijken, kermen, zuchten, lachen,...) Dus kom ik nog maar aan een paar uurtjes per nacht. Slaap sprokkelen, noem ik dat. Ik heb ook continu een doffe hoofdpîjn van vermoeidheid, maar dat hoort er voorlopig bij.

En overdag slapen lukt niet met mijn ander kindje. Die heeft nu trouwens waterpokken en kon niet naar school. Mijn vriend en ik hebben ook allebei griep gehad. Niet leuk als je allebei zo vermoeid bent.

Aan Lotje en Tine, ik hoop dat jullie vlug beterschap zien met de bv, want eens je met flesjes kv begint bij te voeden denk ik dat je eigen voeding nog minder gaat worden. Ik snap natuurlijk wel dat je absoluut niet wilt dat je baby honger heeft, maar misschien kunnen jullie eens contact opnemen met iemand van een bv-organisatie?

Ik heb hier enkel last van teveel melk ( na een voeding kolf ik nog een 180 ml af) Dat gaat dan de diepvries in voor later als ik eens weg wil ofzo.

Ik vind het wel lastig om nog de nodige aandacht aan mijn andere dochter te geven. Soms word ik echt boos op haar omdat ik na de zorg voor Nina ook wel eens rustig wil zitten in de zetel.

Nog drie weekjes school en dan is het kerstvakantie en dan ga ik een paar dagen bij mijn mama logeren zodat mijn broer en zusjes ook eens met haar kunnen spelen zodat ik kan genieten van Nina.

Aan alle mama's: weet dat we allemaal vermoeid zijn en dat slaapgebrek echt lastig is, maar het zal met de tijd beter gaan! Echt waar. En ik huil ook regelmatig van puur slaapgebrek. Maar we zijn allemaal sterke vrouwen, met gezonde kindjes en we slaan er ons wel door.

Groetjes,

Maantje.

Tinne

Berichtdoor Tinne » 30 nov 2007, 18:37

@ Nicole

ja hoop ook dat het nog wil lukken voor middernacht maar vrees ervoor. Maandag moet ik aan de monitor en dan zien we wel weer.

oei dat is jammer dat de BV nie zo goed lukt, daar heb ik bij de twee vorige geen probleem mee gehad zij wogen bij het naar huis gaan al flink meer dan het gewicht bij hun geboorte, we lachtten er vaak mee das geen pap maar slagroom dat eruit komt bij mij. Ben benieuwd of het dit maal ook zo vlotjes zal gaan.

Jou wondertje is ondertussen al een weekje oud amaai da gaat toch snel eh.
Dat is wel minder dat hij zijn gele kleurtje blijft behouden, maar beter te goei in het oog laten houden en moest hij toch een nachtje in het ziekenhuis blijven dan moet je maar denken dat dat het beste is voor hem. Voor jou natuurlijk wel iets minder. Wat is zijn gewicht nu dan?

Dan heb je het ook nie gemakkelijk als je ventje terug gaat werken, want als je kapoen een moeilijke nacht heeft is het toch wel fijn als je mekaar kunt aflossen. Maar da zal allemaal ongetwijfeld wel vlot verlopen.

Tot wanneer ben je trouwens thuis?

Goed dat er een wroedvrouw aan huis komt dan ben je toch wat geruster en kun je haar ook alles vragen, hopelijk vinden jullie snel de goeie manier van BV geven.

Hou de moed erin en geniet zo veel mogelijk van je kleine ventje.

Tinne

Lientje

Berichtdoor Lientje » 01 dec 2007, 13:58

Dag dames,

Ik kom ook het lijstje even aanvullen. Heb thuis geen goede aansluiting vandaar. Ons Louise is ondertussen al een maand. Ik geef BV en ze komt om de 4u en s'nachts na 6u dus dat is super. Heb wel een borstontsteking gehad en dat is ferm pijnlijk! Ik beval nog liever opnieuw :)

Geniet allemaal van jullie spruit!

BEVALLEN

30/10 Lientje, 26j, meisje, Louise 55cm, 3kg930 , Wilrijk
10/11 Anneleen, 26j, 3e k,jongen Wout, 3kg 890 52 cm Wijgmaal, (uitg 14/11)
11/11 Maantje, 25j, 2e k, Nina, 3620 g en 50 cm
13/11, Li, 33 jaar, 2de k, uitg 20/11, Astrid, 3120 gr, 50 cm,

Attachment : IMG_1701.JPG

niekie

Berichtdoor niekie » 01 dec 2007, 20:26

hallo allemaal,

het heeft even geduurd, maar hier is mijn bevallingsverhaal.
3/11 uitgeteld
10/11 naar ziekenhuis om aan de monitor te liggen, geen opening, naar huis. Maar wel getoucheerd geweest.
Namiddag mijn slijmprop al aant verliezen geweest, goed getoucheerd dan :-)
En dan om 3uur in de colruyt bij de groenten mijn eerste wee gehad !!!

Namiddag om de 30 min , dan om de 45 min, dan om de 10 min, en savonds om 21u om de 10 min, naar ziekenhuis, geen opening!! mocht naar huis gaan!!

Heel de nacht weeën gehad! Het parkske heeft alles opgevangen, mijne man opgebleven, om 4u had ik ze om de 3 min, tussen elke wee wat slapen en dan telkens verschieten bij een wee! Overgeven, overgeven.
Hup de auto in! 2 keer gestopt om te overgeven!

5u in het ziekenhuis! Had 5 cm opening! Dolgelukkig!
7u: 7 cm opening!
Dan om de 30 sec weeën! Ik kon niet meer, epiduraal gevraagd!
Zalig gewoon! Ik voelde mijn weeën nog wel, maar heel miniem.

Dan tot 9.30u zalig gerust wat tot ik volledige opening had!
De vroedvrouw zei, "je hebt volledige opening, ik zal de gyn es bellen! Als je een perswee hebt, duw dan maar al een beetje!"

De gyn kwam, opt gemakske, ringen uit en tafel klaarzetten.
Om 9.45u zei ze dat ik mocht persen, een 15 min geperst, maar haar hoofdje zat naar de zijkant, dus ik kreeg haar niet gedraaid met persen.
De zuignap is er bijgekomen en om 10.20u was ze er!

3kg 844 en 51 cm

Hier is een foto, wel al een week oud. Elly

Groetjes niekie

Attachment : IMG_3389.jpg

Terug naar “De kindjes van 2007”