bevalling november 07

Petra

RE: bevalling november 07

Berichtdoor Petra » 12 nov 2007, 08:09

Ook aan Ann proficiat met je dochtertje. Amai zo een verhaal, moet wel verschietachtig zijn als de hartslag van dat kleintje zo daalde.En dan die keizersnede. Maar als het rap moet gaan moeten ze vlug een beslissing nemen. Gelukkig ben je nu thuis, kan je op je positieven komen en genieten van je kleine schattige baby!

hoeveel dames zijn er nu nog in blijde verwachting? November is al bijna aan de helft, dus heel lang zal het niet meer duren hé! En inderdaad zoals sienneke zegt, je kijkt ernaar uit dat ze geboren worden, maar toch mis je dat gevoel in je buik, dat enkel jij zo kan voelen!
Heb toch al af en toe een traantje gelaten, omdat de dokters zeiden en ik lees dat ook op internet, dat met hetgene ik gekregen heb aan mijn hart je best geen volgende zwangerschap meer hebt. Ik wou wel graag altijd meer dan 1 kindje (daarom niet direct, maar nu denk ik daar toch aan). Ze weten niet of ik volledig ga genezen en dan nog is het risico dat het bij een volgende zwangerschap terugkomt misschien groot en misschien dan wel fataal. Dus ik denk niet dat ik dat risico ga nemen.

groetjes Petra

Sienneke

Berichtdoor Sienneke » 12 nov 2007, 10:12

amai petra dat is ook wel beangstigend,
het zal wel pijn doen om zoiets te horen maar je gezondheid gaat voor dan hé.

En het is natuurlijk ook wel de bedoeling dat je de komen 100 jaar voor Noah der kan zijn. Dus beter geen risico's.
Hopelijk kan je dit ook een beetje aanvaarden want ik kan mij inbeelden dat dit hele schok voor je moet geweest zijn.

Hier al regelmatig harde buiken, pijnlijk, maar ik maak mij geen illussies meer.
Het zal wel weer niets zijn :)

Zo ik ga hier wat optuimen want sebiet is oma hier met de bokes.

Groetjes

Sienneke

Sienneke

Berichtdoor Sienneke » 12 nov 2007, 17:12

Amai, dat is hier echt wel extreem stillekes.

vicky

Berichtdoor vicky » 12 nov 2007, 17:39

hey
mij zal je voorlopig iets minder horen
loop hier iedere n8 rond met de kleine.. en ben al zo moe
nuja, heb het er graag voor over voor m'n kleine spruit
groetjes

Sienneke

Berichtdoor Sienneke » 12 nov 2007, 18:08

Ja van de mama's die reeds mama zijn is dat normaal hé.
Die baby eisen je helemaal op.
En gelijk hebben ze, je kan er ook maar best van genieten want het gaat snel genoeg dat ze zeggen 'zeg mama, ik kan dat wel alleen hoor'.
Heb het vandaag nog 2 keer moeten horen.

Ik ben verschrikkelijk slecht gezind vandaag, ventje kan niets goed doen.
Hij moet het tegen 200 per uur bekopen, alles wat hij zegt is er teveel aan.
Hopelijk is het straks wat beter want nu denk ik hem dat ik hem echt geen plezier doe met mijn gedrag.

Dat beloofd voor tijdens de bevalling. :)

allé tot dat er nog eens iemand schrijft.

Sienneke

Tine

Berichtdoor Tine » 12 nov 2007, 19:04

jah Sienneke,
Ik denk da we echt aan elkaar zijn overgeleverd!!! De 20 novembers blijven volhouden he!!

Lichamelijk voel ik mij vandaag supergoed. Dus ik heb ook nog wat tijd ...
Maar ik heb mij vandaag ook zitten doodergeren. Van mij was het op den brief voor de CM. Krijg ik daar allemaal rare vragen op. Kunnen die mannen niet eens simpel doen.

Gisteren waren vertrokken naar mijn schoonouders en had ik de reserve postzegels op de salontafel laten liggen. Kwamen wij daar terug thuis, zat er daar een hondje vrolijk te wezen met een postzegel op haar kopje. Dus vaarwel reserve postzegels.

Groetjes
Tine

Maantje

Berichtdoor Maantje » 12 nov 2007, 19:09

@ Ann: wat een verhaal. Schrikken van die hartslag, jong! Gelukkig heeft alles wel een goed einde gehad. Veel geluk met Emily en een spoedig herstel voor jezelf!

@ Petra: Amai, jouw hartprobleem is echt wel serieus. Ik hoop voor jou dat je misschien toch weer volledig gaat herstellen.

Hoe het met mij gaat:

De nacht van zaterdag op zondag in het ziekenhuis in de verloskamer gelegen met weëen. Ze vielen stil en ik koos om het niet verder in gang te laten schieten met medicatie. Terug naar huis op zondagmorgen. Vandaag terug naar de gyn met onderzoek. Ik moet dus ingeleid worden. Hij stelde voor morgen dinsdag, maar heb gedaan gekregen dat ik donderdagmorgen om 8 uur binnen moet gaan ( uiterste datum, want dan ben ik 10 dagen overtijd en hij wil zeker niet langer wachten.)

Misschien dat het toch nog spontaan in gang schiet tegen donderdag, maar de bmh was nog veel te fel naar achteren en veel te lang/stug, dus ik vrees ervoor. Het zal dus voor donderdag zijn.

Ja, meisjes, ik had nooit gedacht zoveel overtijd te gaan, zeker omdat mijn eerste voor de uitgetelde datum kwam. Maar pin je dus maar niet teveel vast op je uitgetelde datum, want het kan gerust langer duren...

Groetjes,
Maantje.

Nicole

Berichtdoor Nicole » 13 nov 2007, 04:57

@Petra

Ik zou daar toch eens medisch advies over inwinnen.
Als je alles leest op internet, zou iedereen megaveel ziektes en toestanden kunnen hebben.

Als het effectief zo is, moet dat een zware opdoffer zijn, maar ik zou je niet te snel gewonnen geven.

Ik ben het sinds gisteren ineens kotsbeu. Vooral omdat ik ineens heel veel rugpijn heb en niets meer kan doen.
Daarvoor ging ik nog 2 keer per week fitnessen, nog naar alle muzieklessen, naar de repetities van de harmonie en het orkest enz enz ...
Maar nu zit ik hier maar en af en toe ook vreselijk veel buikpijn.
Hij mag komen hoor ...
Bovendien is elke dag minder een dag minder verlof kwijt, want het begint aardig door te tikken.
Zou dat verlof liever nuttig gebruiken dan hier zo maar te zitten ...

ONdertussen zal Kim stilletjes aan wel terug online komen zeker :) Ook benieuwd naar haar verhaal.

Lisa

Berichtdoor Lisa » 13 nov 2007, 09:12

Hey allokes!

Ik zit hier thuis mijn laatste daagjes af te wachten.

Normaal zou onze kleine spruit op 16/11 van zich laten horen maar momenteel heb ik nog geen last van bevallingssymptomen.

Ik slaap 's nachts heel goed (dankzij het U-kussen) en ik heb nog geen harde buiken. Ik loop wel om de 10 min naar het toilet daar mijn blaas de grote van een doperwt heeft aangenomen :) . Voorts schiet ik voor de meest idiote dingen in de lach (Dat laatste werkt wel aanstekelijk in mijn omgeving want er lopen vele vrolijke en lachende mensen rond mij).

Nog veel succes aan de novembermama's in spé !!!

Sienneke

Berichtdoor Sienneke » 13 nov 2007, 19:24

Hoi dames,

Hier weer en dag gepasseerd zonder wijzigingen.
Ik ben dan vandaag toch maar een ananas gaan halen :)
baadt het niet dan schaadt het niet hé. Of zoiets.
Dan daarna nog eens stoeien zekers, wie weet lukt het wel als we de combinatie van alle factoren toch tarten.

Ik ben echt zo super jaloers op al die mama's die reeds hun baby in hun armen houden. Ook al weet ik dat ik met momenten zal denken van.....waar ben ik toch weer aan begonnen. Als je dan je kleine spruit ziet drinken of 's avonds in bedje vredig ziet slapen.

Mijn ventje is het ook beu aan het worden want ik ben echt aan het muggenziften de laatste dagen. Daarnet nog ruzie over het feit dat hij de pluizenzeef van de droogkast niet had leeggehaald. Belachelijk maar toch, alles is goed om commentaar te geven. Erg hé.

Donderdag moet ik terug naar de gyn, ik ben eens benieuwd, ik zal ook nog eens het lijstje aanpassen zodat het volledig up to date is.

Groetjes

Sienneke

Lientje, 25j, 1e k, uitg 2/11
Lieve, 24j, 1e k, uitg 3/11, Dessel, moet het geslacht niet weten
Niekie, 26j, 1e k, uitg 3/11
Maantje, 25j, 2e k, uitg 5/11
Kaat, 41j, 2e k, uitg 5/11
Sofie, 26j, 1ste k, uitg 07/11, Jongen, Menen
Sketah, 36j, 3e k, uitg 8/11
Sigi, 28 j, 1e k, uitg 10/11, jongen, Bertem
Inge, 35j , 2e k, uitg 12/11, nog steeds een meisje , gyn 25/10, Melsele
Winnie:24j, 1 ste k, uitg 14/11
Anneleen, 26j., 3de k, uitg 14/11, jongen, wijgmaal(Leuven)
Lisa, 32j, 1e k, uitg 16/11
A of P, 5de b 6de k, uitg 17/11
Kim, 35jaar, 1e k, uitg 19/11, jongen, inductie op 6/11, Tielrode (bij St-Niklaas)
Sienneke, 30 jaar, 3de k, uitg 20/11, meisje, echo 15/11, Zoersel
Li, 33 jaar, 2de k, uitg 20/11
Tine : 25 jaar, 1ste k, uitg 22/11
Nicole : 35j, 1ste, 23/11, jongen, Turnhout
Lynn : 30 jaar, 2de k, uitg 24/11, Asse-Zellik
Chrisje,34j, 5de k, uitg 27/11
bren,29j,5de k, uitg 27/11

BEVALLEN

10/10 fieke, meisje Fébe 47,5cm, 2,720kg
16/10 petra, 25j, jongetje Noah 51cm, 3,260 kg, Zaffelare (uitgerekend 14/11)
31/10 sofie, 26j, jongetje Liam 49cm, 2kg820, Menen (uitgerekend 7/11)
02/11 Vicky, 25j, jongen Jason 53cm, 3,530 kg, Roeselare
03/11 Delphie, 25j, jongen Noah 49.5 cm, 2.800 kg, Roeselare
03/11 Kaat, 41j, jongen Felix 48 cm, 3,245 kg
05/11 Kristel, 35j, jongen Jan 3,830kg
07/11 Snoopyken, 24 j , jongen Daan, 2kg910 kg, 46,5 cm (uitg 16/11)
08/11 Marie, 31j, jongen Jan, 4,510kg, 56cm, Gent
09/11 Lotje, 30j, meisje Marthe, 3kg, Gent
09/11 Bianca, 27j, jongen Caelan, 3450 gr 52 cm Heerlen

Dus de stand is 11 bevallen, 21 nog te gaan
Wie missen we dan nog allemaal die al moest bevallen zijn?
Lientje, Lieve, Niekie, Maantje, Kaat, Sophie, Sketah, Sigi en Inge.

Misschien dat mijn lijstje niet juist is maar pas het maar aan hé.

Waar ik mij mee bezig hou :)

Prettige avond

Sienneke

Kim

Berichtdoor Kim » 13 nov 2007, 20:35

Hallo iedereen! Eindelijk terug. Ik ben pas van gisteren terug thuis. Een dagje later dan gepland. (uitleg volgt straks) Het heeft wel even geduurd om alles te lezen maar nu ben ik weer up-to-date. Mijn verhaal :
Dinsdag 6/11/2007 :
Rond 8 uur onderzocht de vv mij en zei dat de bmhals volledig verstreken was. Er waren ook tekenen dat de harde buiken met pijn wel degelijk wee¨¨en waren. Ik kreeg toen 2 tabletten opgestoken en niet lang daarna begonnen de eerste wee¨¨en.
Omdat mijn gynaecologe de vliezen ging komen breken rond 10 uur, kreeg ik daarvoor mijn epidurale. Deze werkte initieel goed. Het breken was niet al te pijnlijk. Door de verdoving echter vielen de wee¨¨en terug stil.
Toen werd beslist een baxter te geven om ze terug sterker te maken. Ik begon steeds meer wee¨¨en te krijgen maar ik voelde ze aan de rechter kant. Omdat de "extra-verdovingspomp" geen verbetering bracht, werd de anesthesist er opnieuw bijgehaald. Toen moest ik op mijn rechter zij liggen om de verdoving naar daar te laten trekken maar dat hielp niet. Slechter nog, ik voelde meer en meer pijn, nu ook in het midden van mijn buik.
Ik werd opnieuw onderzocht, ondertussen was het iets voor twee uur, en had 6 cm ontsluiting. De pijn werd erger en de anesthesist heeft dan de catheter wat teruggetrokken om de verdoving beter te verdelen maar de pijn bleef. Ik voelde mijn benen, rug en achterwerk niet meer maar mijn buik des te meer.
Om ongeveer tien over 2 stelde hij voor me opnieuw te onderzoeken. Tien minuten later kwam de gynaecologe...bleek ik volledige ontsluiting te hebben ; op ongeveer een half uur tijd van 6 naar 10 cm.
Ik werd naar de verloskamer gerold, de vv en gyné moesten mijn benen op de beugels leggen want die waren totaal verlamd.
Toen moest ik persen, makkelijker gezegd dan gedaan als je niets voelt maar dankzij mijn blijkbaar nog steeds straffe buikspieren schoof mijn prutske in een sneltreinvaart naar beneden. Amper 3 wee¨¨en en 5 minuten heb ik nodig gehad om mijn zoontje op deze wereld te laten komen...een droom. Om 14 u 38 werd dus mijn grootste schat KOBE geboren. Hij woog 2,990 kg en mat 49,5 cm.
Na de bevalling ben ik op een voorlopige kamer beland want de kamer die ik gevraagd had, de zogenaamde luxe kamer, was nog niet vrij. De eerste nacht heb ik geen oog dichtgedaan door de pijn van de knip. Het duurde nogal lang om die te hechten omdat ik fel bloedde en er zaten dus behoorlijk wat draadjes in.
Tijdens de verhuis van kamer ben ik in de gang door mijn benen gezakt van vermoeidheid en slapheid waardoor ik mijn arm heb bezeerd. Daardoor moest ik dus iets langer in het ziekenhuis blijven. Nu neem ik nog extra vitaminen en ijzer om wat sterker te worden want ik ben nog steeds doodmoe maar oh zo gelukkig met mijn vent in huis.
Kobe is zeer braaf (behalve als hij krampjes heeft want dan schreeuwt hij het uit, ocharme). Hij krijgt borstvoeding (is trouwens zalig om te doen!!) en drinkt zeer goed, al van de eerste dag.
Het is zo heerlijk om mama te zijn!!

@ Delphie : toen ik gisteren thuis kwam, zag ik door het bos de bomen niet meer. Net als bij jou stonden overal spullen opgestapeld. Wanorde alom! Maar vandaag kreeg ik iemand van kraamzorg over de vloer om me te helpen. Dat is een dienst van Bond Moyson, Reddy Teddy genaamd, en vandaag is mijn huisje weer helemaal op punt. Zij komt nog 4x terug om me te helpen. Een echte aanrader!

@ iedereen die nog moet bevallen : veel succes en probeer toch wat te genieten. Het moment dat je kindje uit je lichaam komt, is het mooiste moment uit je leven!

Attachment : kobes geboorte 079.jpg

Kaat

Berichtdoor Kaat » 14 nov 2007, 08:40

@Sienneke,

je heb mij bijvoorbeeld dubbel staan (zowel als bevallen als wanneer uitgerekend).
Ik zal eens proberen het lijstje wat op te ruimen:

Maantje, 25j, 2e k, uitg 5/11 inductie op 15/11
Kim, 35jaar, 1e k, uitg 19/11, jongen, inductie op 6/11, Tielrode (bij St-Niklaas)

BEVALLEN

06/11 Ann, meisje Emily, 47 cm 2,800 kg
07/11 Snoopyken, 24 j , jongen Daan, 2.910 kg, 46,5 cm (uitgerekend 16/11)

Snoopyken

Berichtdoor Snoopyken » 14 nov 2007, 15:50

Dag dames,

Zoals beloofd even de tijd gemaakt voor mijn bevallingsverhaal:

Op 6/11 moest ik dus binnen omdat de bloedwaarden van het onderzoek daags ervoor aanwezen dat ik dus echt wel pre-eclampsie ontwikkelde en ik dus me zelf aan het vergiftigen was. OM 8.30 u op verloskwartier binnen gegaan...onderzocht geweest en aan monitor : volledig gesloten en niet verstreken bmh en geen weeën...
gyn is langsgeweest en stelde voor om 2 maal een gel in te spuiten die de verweking al moest voorbereiden. Het echte inleiden zou dan de volgende ochtend om 7 u gebeuren. De gel op zich zou maar weinig teweeg brengen enkel de verweking, en dus kreeg ik een kamer op materniteit waar we de dag en daaropvolgende nacht konden doorbrengen.

Eerste gel om 10u bracht lichte weeën teweeg. Tweede gel om 18 u bracht om de 3 a 4 minuten weeën teweeg, vooral pijnlijk in mijn rug.

Om 00.30 u heb ik mijn ventje naar huis gestuurd zodat hij nog even kon slapen voor de volgende dag.
Om 01.15 breekt mijn water, de weeën worden heel pijnlijk en volgen om de minuut. 1 cm ontsluiting

Om 3 u nog steeds die heel fele weeën , - 4 cm ontsluiting, vv heeft mijn man terug opgebeld dat hij mocht komen want het zou vrij snel kunnen gaan.

Om 4 u heb ik epidurale gevraagd. Om 5 u gekregen, werd even wat draaglijker en ben wat ingedommeld, - 6 cm ontsluiting

Om 6.30 heel onregelmatig weeën - pijn begon terug door epidurale te dringen. - dosis opgevoerd - geen beterschap

Om 7 u baxter gegeven om inleiding te doen- epidurale lichtjes uitgetrokken zodat de verdoving meer naar rechts zou gaan , want daan lag rechts in mijn buik en duwde vooral ook rechts tegen mijn stuit.

Om 10 u nog steeds 7 cm ontsluiting - baxter volledig opgedraaid -
Om 10.30 volledige ontsluiting, maar vocht in baarmoederrand - vv heeft proberen wegmasseren - gyn bijgehaald - nog even wachten voor persen -
Om 11u gyn opnieuw komen onderzoeken - persen kon beginnen , maar daantje zijn hoofd lag dwars en dus moest de bevalling via de zuignap!
Zuignap inbrengen lukte niet - was te groot - gyn wou er intussen meteen kinderarts bij want het zag er niet zo goed uit -
kleinere zuignap ingebracht - 10 weeën later was ons prutske deruit.
Had enorm veel pijn in mijn stuit tijdens persen en dat word ik nu nog gewaar.
Ben ook geknipt om die zuignap der in te krijgen.

Daan werd één seconde op mijn buik gelegd en dan onmiddelijk meegenomen door kinderarts - zijn hartslag ging naar benenden en had even problemen met ademhaling - dan ben ik genaaid geworden en dan zijn ze papa komen roepen om mee te gaan naar zijn zoon.

Daan heeft één nacht op neonatalogie gelegen en mocht donderdag om 11 u bij ons op de kamer.

Hij heeft van zaterdag tot maandag onder de lamp moeten liggen want hij zag een beetje gelig.

Vandaag is de vroedvrouw opnieuw langsgeweest en is zijn bloed weer geprikt want hij heeft weer een gele kleur en dronk deze middag niet goed. Hopelijk is de waarde niet gestegen want dan moeten we waarschijnlijk terug naar materniteit om hem even onder de lamp te laten liggen.

Ik hou jullie op de hoogte.

Groetjes

Anneleen

Berichtdoor Anneleen » 14 nov 2007, 20:48

Hallo iedereen,

Proficiat aan alle nieuwe mama's, waar ik ook bij hoor. Ik ben op 10 november bevallen van een flinke zoon Wout. Hij weegt 3kg890 en is 52 cm groot. Mijn verhaal vertel ik morgen wel.
Heb ook het lijstje even aangepast.

Groetjes Anneleen

BEVALLEN

10/11 Anneleen, 26j, jongen Wout 52 cm, 3.890kg, Wijgmaal (uitg 14/11)

Sienneke

Berichtdoor Sienneke » 15 nov 2007, 10:01

Zo, deze morgen langs geweest aan de monitor en daarna bij de gyn.

Alles zat nog heel toe, en ver naar achter. Dus het zal niet voor het eerst zijn waarschijnlijk.

Mijn ventje was zo'n beetje aan het polsen of hij het niet wou inleiden maar dat wil hij pas ten vroegste donderdag volgende week doen.
Dus nog even afwachten.

Ze zou nu volgens de meeting 3100 gram wegen maar hij zegt ook dat dit niet meer correct is natuurlijk.

Zo dat was het ik ga nu even rusten.

groetjes

Sienneke

Delphie

Berichtdoor Delphie » 15 nov 2007, 15:54

Dag dames

Ik ben terug op mijn plooi. Het waren inderdaad de babyblues denk ik. Maar nu gaat het al veel beter en heb ik al wat tijd voor mezelf gevonden. Ben wel blij dat mijn ventje 10 dagen is. Volgende maandag moet hij terug gaan werken maar hij gaat halve dagen werken dus ben ik ook nog efkes op mijn gemak.

Ik heb eindelijk mijn draai gevonden. Maandag is de vroedvrouw hier geweest want ik had enorm veel vragen. Ik vind wel dat ze u uit het moederhuis ontslaan en u aan uw lot overlaten. Toch zeker als het een eerste babytje is. Wij hadden enorm veel vragen en de vroedvrouw heeft die kunnen oplossen. Onze Noah weegt nu 3060 gr. Hij doet dat heel goed!!
's nachts hebben we ook geluk. Vorige nacht sliep hij van 10u30 tot 3u30. En dan van 4u30 tot 8u. We mogen dus zeker niet klagen.

@ Kim Ik bewonder u dat je dit alleen doorstaat. Ik had het in het begin enorm lastig met de zorgen van de baby. Dan bedoel ik dat je leeft van fles naar fles. En jij moet dit allemaal alleen doen. Chapeau!!

@ iedereen die al kinderen heeft. Jullie bewonder ik ook want ik weet niet of dit zou aankunnen met nog kinderen in huis. Ik had het nu al zo lastig met die enorme verandering in ons leven. Dus aan jullie ook chapeau!!

@ iedereen die nog moet bevallen. Veel succes nog met jullie zwangerschap en hou de moed er nog efkes in. Het is niet lang meer!!

groetjes
Delphie

Tine

Berichtdoor Tine » 16 nov 2007, 07:38

Hoi,

Alle mama's, veel succes en plezier met het verzorgen van jullie nieuwe babytjes.

Alle wachtenden zoals ik, ook nog veel succes he! Hier is nog steeds alles rustig. Geen kwaaltjes en nergens last van.
Deze middag moeten we terug op controle, dus dan gaan we horen wat de plannen zijn.

Groetjes
Tine

lynn

Berichtdoor lynn » 16 nov 2007, 10:52

Hey iedereen,

Juist om jullie te laten weten dat ik bevallen ben op 8 november van een flinke dochter, 'Lara'. Ze weegt 3kg 560 en is 49 cm lang.
Alles is super vlot verlopen. Weeen zijn begonnen op 7 november. Bij aankomst ziekenhuis had ik al 4 cm opening.
Daarna is het wat stilgevallen, maar langzaam ging ook. Om 9 u smorgens, had ik 10 cm, maar nog geen persdrang.
Lara is er gekomen om 10u40. De vroedvrouw dacht dat ik persweeen had, maar ze niet voelde door de epi. En, ze had gelijk.
Na 2 x persen, was ze der.

Proficiat aan iedereen die al bevallen is, en succes aan de anderen ! Hopelijk hebben jullie een droombevalling, zoals de mijne ! ;)

Hier het aangepaste lijstje :

BEVALLEN

08/11 Lynn : 30j, 2de k: dochter Lara 3kg56, 49 cm Asse-Zellik (uitger.24/11)
10/11 Anneleen, 26j, jongen Wout 52 cm, 3.890kg, Wijgmaal (uitg 14/11)

niekie

Berichtdoor niekie » 16 nov 2007, 10:58

Hallo allemaal,

ook ik ben ondertussen bevallen op 11 november (bevrijdingsboeleke :-) )
van een meisje, Elly, 3844 kg en 51 cm.
Alles is goed, ik kom binnekort wel mijn verhaal vertellen.

hier het lijstje aangepast!

Maantje, 25j, 2e k, uitg 5/11
Kaat, 41j, 2e k, uitg 5/11

BEVALLEN

07/11 Snoopyken, 24 j , jongen Daan, 2kg910 kg, 46,5 cm (uitg 16/11)
11/11 Niekie, 26 j, meisje Elly, 3844 kg, 51 cm

Attachment : BILD0041.JPG

Maantje

Berichtdoor Maantje » 16 nov 2007, 11:08

En ik nog heel even snel:

Ik ben 14 november de trotse mama geworden van onze tweede prachtige dochter: Nina, 3620 g en 50 cm groot. Een supervlotte spontane bevalling.

Om 3 uur 's nachts binnengegaan met 6cm opening en om 4u20 was ze al geboren! Van snel gesproken, he...

Ik ben alweer thuis ( 1 nachtje ziekenhuis, want polyklinisch). Zeeer weinig geslapen, want kindje drinkt continu 's nachts. Mijn borsten zijn net twee dikke, harde kanonskogels... En dat op een mager lijf. Echt wel een zicht, jong.

Later meer...

Petra

Berichtdoor Petra » 16 nov 2007, 15:05

Hallo iedereen,

Nu gaat het hier vooruit. Proficiat aan de nieuwe mama's Kim, Anneleen, Lynn, Niekie en Maantje! Geniet van jullie schattige baby's.
Er zijn nu toch al wat meer meisjes bij.

@ alle nog zwangeren onder jullie, nog effekes op de tanden bijten en veel succes met de bevalling!

@ Vicky, ben je het al een beetje gewoon met je kleintje in huis? Heb je al wat kunnen bijslapen? Het is in het begin inderdaad een beetje zoeken en alles gewoon worden hé!

groetjes Petra

Sienneke

Berichtdoor Sienneke » 16 nov 2007, 18:53

grmbl, iedereen bevalt hier maar en ik ben stik jaloers.

Zeker en vast aan iedereen een dikke proficiat aan al die mama's hier.

Ik hoop dat ik dit volgende week ook kan zeggen.

Ik heb vandaag heel de dag gepoetst, maar dan ook alles. Had gisteren iets gezien over Astma op tv en ik ben hier vandaag in een kuiswoede gehad.
Matrassen gestofzuigd, om gedraaid, nog eens gestofzuigd, donsdekens gewassen, gepoetst ven boven tot onder.
Zetels helemaal gedemonteerd om overal te kunnen stof zuigen, echt gekkenwerk. Muren en deuren afgewassen, en het grappige is, ik heb geen astma patienten in huis en het was helemaal niet vuil.
Ben 7 uur aan het poetsen geweest. Dan nog naar de winkel en deze avond voor de kids scampi's gemaakt (ze zijn daar zot van) maar dat pellen is er echt teveel aan na een dag poetsen, mijn schouders doen zo'n pijn.

Ik ga zo meteen mijn badje open zetten, en eens lekker genieten van de rust.
Mijn lichaam heeft het verdient, al zeg ik het zelf.

Heb ook verschrikkelijk veel last van het zuur.

Volgens mijn ventje ga ik zondag bevallen :) ik ben eens benieuwd.

Allé, ik ga jullie laten. Ben ik nu nog de enige actieve schrijfster die geen nog geen baby heeft.

xxx
Sienneke

Tine

Berichtdoor Tine » 16 nov 2007, 19:22

Nee nee Sienneke, ik ben er ook nog.
Vandaag op controle geweest. Gelukkig was er toch al wat verandering.
Het was al ingedaald en er was toch al 2 cm opening. Is beter dan niets he. (Vorige week was het niets)
Onze prutske is plots ook heel veel bijgekomen de laaste weken. Ze schat het tussen de 3500g en 4000 g. Ik schrok mij een bult.
Daarom en ook door het verminderde vruchtwater stelde ze voor om het in te leiden.
Dus als het dit weekend niet spontaan komt, ga ik maandagavond binnen en zetten ze het dinsdagochtend rond 5u in gang gezet.
Dus het einde is in zicht!!
Vele groetjes
Tine

Sienneke

Berichtdoor Sienneke » 16 nov 2007, 20:13

@Tine : Amai flinke brok zal dat worden, Elias was ook op 3500gram geschat, eens geboren 4200gram. Hopelijk voor jou komt het dit weekend weekend spontaan. De kans is wel groot omdat je nu al 2 cm ontsluiting hebt hé.

Ben al blij dat ik niet meer alleen ben, maar het einde is in zicht.

Aftellen geblazen.

ik ga der op tijd inliggen vandaag, poetsen heeft me afgepeigerd, badje heeft goed gedaan, nog even wat chips binnensteken en dodo doen.

Slaapwel en tot morgen

Sienneke

Nicole

Berichtdoor Nicole » 17 nov 2007, 02:54

Ik ben ook nog niet bevallen hoor, maar heb geen zin om elke dag mijn gezaag online te zetten :)
Sinds vorige week zondag heb ik enorm veel last van mijn rug.
Sinds gisteren extreem veel zelfs, daarom dat ik nu online ben en niet meer in bed lig, moest er gewoon even uit.
Komt er nog eens bij dat we door de verbouwingen in de slaapkamer en keuken leven en dat mijn vriend deze week heel de week moest werken van oo.30 tot 9u30, dus thuis was iets na tien uur en dan sliep tot zes uur.
Dus ik zat in stilte opgesloten in de keuken en als je niets meer kan en alles al gedaan hebt en nergens meer naartoe kan, ben je dat gewoon kotsbeu.
Dinsdag moet ik terug op controle, maar ik hoop eerlijk gezegd dat ik dinsdag niet meer haal.
Maar van mijn vriend mag hij niet voor vrijdag komen, de uitgerekende datum.
Hij moet deze week weer heel de week die roturen doen, ... Echt, tot vorige week kon ik alles nog. Ging zelfs twee keer per week fitnessen, maar nu gaan al mijn vakantiedagen op aan werkelijk niets.
Want durf ook niet meer alleen ergens naartoe gaan dat wat ver is. Je weet maar nooit. Mijn moeder en grootmoeder hebben allebei geen weeën gehad. Ik was er bv op 15 min. En dat omdat mijn vader zei dat ze onmiddellijk moesten komen als mijn moeder dacht dat ze naar het toilet moest.
Dus ja ... Wat moet een mens dan doen he ?

Terug naar “De kindjes van 2007”