kindjes van 11/07

Isabelle

RE: kindjes van 11/07

Berichtdoor Isabelle » 15 sep 2007, 14:24

Heyhey,

Drukdruk! De laatste tijd druk bezig met alles in orde te brengen, doopsuiker, de laatste hand leggen aan de kinderkamer etc.
Onze dochter gaat sinds vorige week naar school en vraagt natuurlijk ook wat meer aandacht (gaat 1/2 dagen) aangezien toch wat meer last van vermoeidheid.
't Boeleke zit al met een dikke verkoudheid opgescheept dus ja, is ook langs deze kant redelijk druk hé.
Vorige week dan nog enkele dagen zonder PC gezeten, heb maar liefst 1u met Belgacom gespendeerd om het hele zaakje terug in orde te krijgen. Soms heb ik ook de indruk dat ge ginds van pier naar pol gestuurd wordt zenne. De efficiëntie is soms ver te zoeken!!

Met mij en bebeke gaat alles prima. Zijn ondertss de 30 weken gepasseerd maar merk wel dat ik meer last heb an harde buiken. De gyne heeft erop aangedrongen dat ik hjet de komende 4 weken heel rustig aan doe, aangezien deze weken kritisch zijn. En ja, gezien ik vorige x 5 weken te vroeg bevallen ben, heb ik toch wel een beetje schrik dat het weer van dat zal zijn.
Hopelijk niet, zal mijn best doen! Dus mijn streefdatum is dan ook 10 oktober geworden.
Bebeke doet het goed, weegt momenteel al 2kg en het voordeel is toch al dat het 2 weken voorligt op groeischema.
Ben zoo ongeloofelijk benieuwd hoe hij/zij eruit zal zien!!

Hoop dat alles goed gaat met julllie.

Fieke, doe het rustig aan, nog 2 weken, en dan kan je toch al wat geruster zijn. Hopelijk kan je rekenen op je man, familie en eventueel vrienden. Sterkte alleszins.

K, hopelijk ben je ondertss al bijna verlost van de keelontsteking.
Als het mocht helpen, ik kan je zeker de keeltabletten (op basis van kruiden) Thymoplus aanraden. Heb er onlangs ook mee gezeten en deze zijn zalig.'en helpen!)

tot binnekort!

Groetjes
Isabelle

fieke

Berichtdoor fieke » 16 sep 2007, 17:25

doe het zeker rustig aan heb een schat van een ventje en mijn ma en grootouders komen ook regelmatig langs ook al moeten ze 1.5 uur rijden om bij mij te geraken

nog 1.5 week en mag terug naar de gyn zie er naar uit want en het platliggen echt beu (weet het kan zagen maar ja ben nu eenmaal bezige bij he)

hopelijk gaat het met de rest van jullie super goed

liefs
fieke

ingrid

Berichtdoor ingrid » 16 sep 2007, 22:24

hallo iedereen,

Hier gaat alles redelijk goed al begint het wel zwaar te worden en vermits wij zelfstandig zijn kan ik niet in zwangerschapsverlof gaan ale kunnen wel maar ja dan komen er geen centjes binnen he
De harde buiken vallen nog mee af en toe heb ik er wel last van maar het gaat
mijn zwangerschapssuiker valt ook redelijk mee juist in de ochtend 1 uur na ontbijt blijven de waarden aan de hoge kant volgende week moet iik hiervoor terug op controle maar ik ben er eigenlijk niet voor om deze laatste weken nog insuline te beginnen spuiten
voor de rest heb ik nog heel veel werk doopsuiker nog maken en enveloppen nog schrijven en een overvolle wasmand met kleertjes en lakentjes wassen

aan iedereen nog het beste gewenst in deze laatste zware weekjes en eigenlijk zou ik zeggen geniet nog van die bolle buik en die stampjes binnenin want het is toch zo een speciaal gevoel en voor mij is dit zeker de laatste keer

groetjes

k

Berichtdoor k » 17 sep 2007, 14:10

hey iedereen,

na een weekje bed, ben ik terug van de partij! Had een ferme keelontsteking en mocht niets innemen... dus rusten was de boodschap. Nu zit ik enkel nog met "schuurpapier-gevoel" in mijn keel. Ben dus sinds vanmorgen terug gaan werken.
Fieke, rust maar goed, bij mijn eerste moest ik rusten vanaf de zevende maand (had te weinig vruchtwater). Mijn gyn zei altijd, het is niet erg als het nu komt, maar elke dag, is een dag gewonnen voor je kindje. (uiteindelijk hebben ze me ingeleid op mijn uitgerekende datum!)

Ik geraak maar niet op gang. Onze lijst is nu eindelijk gelegd. De suikerbonen moet ik echt dringend aan beginnen. Het kaartje heb ik uit handen gegeven aan mijn schoonbroer, maar moet hem dringend nog eens bellen, dat hij voortmaakt want die neemt het niet zo met de tijd. Het zal er uiteindelijk wel op tijd zijn, maar ik moet zit wel met de stress natuurlijk.
Ik heb dit weekend de doosjes met de kleinste kleertjes al eens uitgeladen en in de kast gelegd, maar moet alles nog uitzoeken en wassen...PFFF ik krijg onze dagelijks was nog niet rond en nu een van een derde erbij....

Ben ook met zwangerschapsyoga begonnen: SUPER, effe tijd voor mezelf en ons kindje. Leuk om effe met allemaal dike-buiken-madammen te kletsen achteraf. En vooral lekker ontspannen!!

Zo, ik ga nog wat verder werken voor school voor ik de kindjes van school/kribbe ga halen.

Tot de volgende,

K

ingrid

Berichtdoor ingrid » 20 sep 2007, 13:58

hallo iedereen,

gisteravond paniek ik verloor een beetje bloed
eerst een beetje bruinverlies en dan donker bloed eerst bij de huisarts en dan naar het hospitaal aan de monitor alles was goed maar toch een nachtje blijven voor alle zekerheid
nu ben ik terug thuis maar een beetje ongerust natuurlijk het bloed is wel gestopt maar wel meer harde buiken nu

en iemand ook al zo een ervaring gehad want denken jullie

ik hoop dat ik het nog minstens 2 weken kan uithouden en ook heb ik nog veel te doen doopsuiker is nog niet klaar en envelopjes nog niet geschreven

groetjes tot schrijfs

nath

Berichtdoor nath » 20 sep 2007, 14:12

hey iedereen,
het is lang geleden dat ik iets laten weten heb maar we zijn verhuisd en hadden geen internet meer en in ons nieuw huisje konden we ook nog wachten tot ze kwamen voor alles in orde te zetten
maar nu is alles weer in orde en kan ik hier weer volgen:)
met ons boeleke gaat alles goed vanavond weer bij de gyn en ben ongeveer 32 weken ver
maar begin echt last te krijgen van men zwangerschap
zo vermoeiend tegenover bij men eerste zwangerschap
en moet hier nu nog gans men huis opkuisen
en... de geboortekaartjes en suiker zijn ook nog niet in orde
bij wie nog?
@ingrid:ik heb dit gelukkig nog niet voorgehad maar weet wel dat veel vrouwen tijdens de zwangerschap eens bloed of bruinverlies hebben
maar dan ook goed afloopt
ben blij dat alles in orde is en dat je het nog even kunt rekken want hoever ben je nu juist?

vele gtrz nath

ingrid

Berichtdoor ingrid » 20 sep 2007, 17:10

hallo

hi nath ik ben maandag 34 weken en op echo 34 weken en 4 dagen de baby zou ongeveer 2kg300 wegen

ingrid

Berichtdoor ingrid » 22 sep 2007, 12:49

hallo iedereen,

het is hier weer heel stilletjes

deze morgen veel bruin slijm verloren zal wel van de slijmprop zijn zeker
wat denken jullie??

groetjes

nath

Berichtdoor nath » 22 sep 2007, 13:14

hey iedereen
het is hier inderdaad heel stilletjes

hey ingrid
we zijn eergisteren bij de gyn geweest en ben bijna 32weken en ons boeleke weegt al bijna 1kg800 en zou bij de geboorte rond de 3kg500 wegen

nath

Berichtdoor nath » 22 sep 2007, 13:19

ja kwas te rap en had al verstuurd geduuwd:)
ho ingrid kzou ni weten of dat de slijmprop is want men eerste is ingeleid en heb zelf nog nooit bloed of bruinverlies gehad en zou dus zelf ni weten hoe dat eruit ziet ofzo
maar anders zou ik even naar de gyn bellen want je weet nooit wanneer je juist gaat bevallen e
en beweegt jullie kindje veel?
bij mij wel het doet soms pijn zo hard en veel:)
maar das goed dan ben ik gerust ook!!

en waar zit iedereen e...
fieke tinne en andere
grtz nath

Mrvica 33w

Berichtdoor Mrvica 33w » 22 sep 2007, 22:03

Hey dames!

Ingrid, met dat bruinverlies kan ik je helaas ook niet verder helpen. Misschien is het inderdaad de slijmprop. Sommigen verliezen dat wat op voorhand. Als je er niet gerust in bent, zou ik toch ook bellen naar de gyn hoor.

Nath, ik weet wat je bedoeld hoor. Soms kunnen die bewegingen van ons kleintje al serieus hevig zijn en zelfs pijn doen. Soms zijn het wel aardverschuivingen in mijn buik of lijkt het dat de baby mijn hele lichaam doet bewegen (dat is overdreven natuurlijk, maar toch...). Ach, ik ben toch nog steeds blij als ik de baby voel ook al is het niet altijd even aangenaam. Trouwens, we kunnen er nu op zagen, achteraf gaan we het toch missen.

Onze afspraak van gisteren is verzet naar woensdag en dan laat ik iest weten. Ik hoop dat de gyn nu ook eindelijk eens een schatting gaat doen van de grootte en het gewicht want dat heeft ze nog altijd niet gedaan. Ze is daar te lui voor volgens mij, komt altijd met het argument af dat ze dat niet kan meten. Ik weet ook wel dat het om een schatting gaat en dat ze er naast kunnen zitten hoor.

Alle, nog een fijne zaterdagavond en tot de volgende!
Mrvica

ans

Berichtdoor ans » 23 sep 2007, 21:38

hey
heb al heel lang niets meer van me laten horen ! hier is alles vrij goed! zit enkel met een verweekte baarmoederhals en verstreken baarmoederhals maar het ziet er al beter uit dan bij ons vorig kindje! toen lag ik op deze tijd al lang plat en had ik al ontsluiting en was de baarmoederhals volledig weg! dus we zien het pos in he :)
we houdne er altijd wel rekening mee natuurlijk dat het kan gebeuren maar blijven hopen dat het niet zo is!

@ingrid : de vraag van het slijm en bloed kwam van u he? als het juist heb toch :)
ik wil je niet onnodig bang maken maar bloed en slijm was bij mij idd de slijmprop bij ons vorige kindje!
op 30 weken ging ik naar het wc en heb het toen heel duidelijk kunnen zien! zijn toen de dag er na naar het ziekenhuis moeten gaan van onze vroedvrouw en heb direct weeen remmers gekregen en longrijping! voor de rest van mijn zwangerschap heb ik niets meer mogen doen maar als het een pos ding kan zijn , zoontje is tot 38 weken blijven zitten!
mijn raad naar u toe zou zijn van toch even naar het ziekenhuis te gaan ! en wat ze je ook vertellen blijf vertrouwen hebben in je zelf en je kindje! de kans is er idd dat het te vroeg geboren zal worden maar de kans is er ook dat het blijft zitten! dit is waar je moet in geloven! mij hebben ze op 32 weken naar huis laten gaan omdat niets bleek te helpen en mocht thuis rustig verder rusten maar het ging zeker te vroeg komen! gyne gaf mij max nog een week, ik wou het langer volhouden en het is me gelukt! ik zeg niet dat het 100% zeker is he , maar er in geloven kan helpen!
xxxx

ingird

Berichtdoor ingird » 24 sep 2007, 13:36

hoi

hallo ans
ik ben blij dat toch al iemand weet wat ik juist bedoel

ik denk dat inderdaad ondertussen mijn baarmoederhals aan het verstrijken is en aan het inkorten
woensdag ga ik terug op controle bij de huisdokter (normaal doet zij mijn bevalling) dan zullen we zien of er al opening is of iets anders
ik ben nu 34 weken zwanger en zowel de huisdokter als de gynecoloog hopen dat ik het nog 2 weken kan rekken
raar is dat bruinverlies is niet constant het is met momenten dat ik zo kwakjes verlies en dan stopt dat weer en verlies ik helemaal niks meer
maar toch elke dag zeker
ik weet dat rusten het beste is maar we zijn zelfstandig dus niet makkelijk
en smorgens moet ik toch de kinderen naar school doen
en dan wasmachines laten draaien en smiddags naar onze toonzaal voor de klanten te ontvangen dus ja ik probeer het wat rustiger aan te doen maar platte rust dat gaat niet
ik probeer ook zo weinig mogelijk stress te hebben want dat speelt ook een hele grote rol bij voorweeen dat heb ik ondertussen wel al ondervonden

moet jij dan nu platte rust hebben nu je baarmoedermond verstreken is en verweekt is en hoeveel weken ben je nu

grtjes ingrid

ans

Berichtdoor ans » 25 sep 2007, 07:36

ja rusten is idd het beste maar is niet altijd mogelijk! bij mijn eerste zoontje was het wel mogelijk omdat ik nergens naar moest zien maar nu is het hier ook helemaal niet mogelijk van echt platte rust te houden!
ik heb nog geen platte rust gekregen dit keer maar mag eigenlijk enkel nog zoontje naar school doen en voor de rest niets, dus voor mij is dit toch al vrij platte rust.
ik ben nu tss de 32 weken en 2 dagen en 33 weken en 6 dagen! de bevallingsdatum is niet echt zeker! volgens mijn berekening is het 18 nov maar volgens echo is het al van het begin 7 nov.
het zou voor u idd goed zijn dat het nog tot 36 weken blijft zitten! en liefst tot 37 weken! je kan enkel doen wat je nu doe en hopen dat het kindje nog even lekker warm bij u blijft! stress is idd iets heel slecht, dus probeer stress idd zo veel mogelijk te voorkomen.
dat bloedverlies kan idd wijzen op een baarmoederhals die aan het verweken is en opening.
ik heb momenteel het geluk dat ik niet meer werk, vlak voor ik zwanger werdt moeten stoppen om medische redene.
maar ook hier is elke dag een dag gewonne. ik zou ook heel graag de 36 weken halen omdat ik dan met mijn vroedvrouw mag bevallen (anders met gyne) en nog liever de 37 weken omdat ik dan eventueel thuis zou mogen bevallen.
spijtig genoeg hebben we zelf niets te kiezen he.
wat ik u wel zou aanraden als je woensdag te horen krijgt dat het echt bijna zo ver is en dat je het niet meer lang gaat rekken is van eventueel longrijping te vragen dit kan veel doen voor het kindje naar een te vroege bevalling toe.
verder kan ik enkel zeggen van te proberen er in te blijven geloven.
hoe meer angst je hebt hoe groter de kans dat die angste uitkomen. probeer gewoon te geloven dat het kindje nog gaat blijven zitten. het is moeilijk maar een pos gedachte kan veel doen.
ik ga hier mee duimen voor u en hou ons zeker op de hoogte he.
xxx

k

Berichtdoor k » 25 sep 2007, 20:51

Hallo iedereen,

effe geleden dat ik iets van me heb laten horen, maar druk, druk, druk.
Ben vanmorgen naar de gyn geweest voor mijn derde, tevens laatste, echo. Mijn gyn was op vakantie, dus het was een vervanger (afschuwelijke man). Hij was weinig van zegs, alleen dat ons kindje mooi op schema zat, met het hoofdje naar beneden en dat alles in orde was...
Was eigenlijk een beetje teleurgesteld, mijn gyn is er lyischer over dan deze man...
Ik was op een dikke maand tijd een kilo bijgekomen, wat goed was (nu is er op 31 weken, 3 kilo bij....ik voel wel dat ik aan mijn reserves bezig ben)
Bloeddruk was laag maar goed.
Die preventieve suikertest die ik een hele tijd geleden heb moeten doen was ook uitstekend (dus zeker geen kans op zwangerschapssuiker)

Al diegene die het hier rustig aan moeten doen of moeten plat liggen, ik leef met jullie mee. Bij mijn eerste heb ik ook de laatste twee maand plat gelegen (ik moest rusten om vruchtwater aan te maken). Ik weet wat het is, elke dag die spanning, iedere dag, week gewonnen... maar uiteindelijk is het het wel waard.... hoe langer dat jullie, en jullie kindje het volhouden, hoe beter!
Maar ik besef nu ook (nu ik er al twee heb) hoe moeilijk dit moet zijn als je nog andere 'verpichtingen' thuis hebt rondlopen.... maar nu komt dit kindje eventjes op de eerste plaats!
HOU DE MOED ER IN!

Zo, ik kruip maar eens onder de wol. Heb een zware dag gehad vandaag en morgen vroeg weer voor de klas...

Tot later,

k

Mrvica 33w5d

Berichtdoor Mrvica 33w5d » 27 sep 2007, 08:17

Hey dames!

Eerst en vooral, hier wordt er ook geduimd voor jullie en jullie baby'tjes! Dat ze nog maar eventjes veilig in mama's buik blijven! Zoals K al zei, hou de moed erin hé!
Ik heb natuurlijk makkelijk praten. Gisteren naar de gyn geweest en alles in orde. Ons baby'tje weegt ongeveer 2 kilo en ligt met het hoofdje naar beneden. We hebben ook meteen onze laatste echo gehad, toch weer een mooi moment, zeker als je dat hartje stevig ziet kloppen of die schattige vuistjes ziet. :) Het inwendig onderzoek was ook ok, alles zit nog mooi dicht.
Voor de rest gaat het dus goed met mij. Mijn bloeddruk was ok, er zijn weer 2 kilo's bij, ik zit nu op + 10 kilo. Mij hoor je zeker niet klagen, tot hiertoe heb ik echt een prachtzwangerschap en hopelijk binnen een paar weken ook een prachtbaby! :) Voor jullie wens ik natuurlijk hetzelfde!

Dag dames! Ik ga snel beginnen vertalen!
Mrvica

ingrid

Berichtdoor ingrid » 28 sep 2007, 10:26

hallo iedereen,

ondertussen ben ik woensdagavond naar mijn huisdokter geweest en ze zei dat alles nog goed dicht was alle zo een half cmtje maar dat is normaal en eigenlijk niks
ze heeft nog eens een echo gedaan en de baby zou ongeveer 2kg800 wegen
dus was hij 400 gr bij gekomen op een week (allemaal ongeveer natuurlijk)
de ene dag heb ik een goeie dag (weinig harde buiken)de andere dag gaat het dan weer wat minder zo is het nu
in ieder geval probeer ik echt nog te genieten van de zwangerschap (mijn laatste) van de sfeer die er rondhangt je doopsuiker, de kaartjes, je lijstje, je valiesje maken voor het ziekenhuis en natuurlijk het gevoel van leven in je buik
dus zeker aan iedereen geniet ervan
nu maandag moet ik terug naar de gynecoloog ik ben benieuwd wat zij gaat zeggen

grtjs ingrid

fieke

Berichtdoor fieke » 29 sep 2007, 14:36

hey dames

ik en dinsdag naar de gyn geweest ons mesje weegt nu 2570 en doet het goed
met mama is ook alles inorde ben terug aan het bijkomen 1.3 kg en gelukkig dat ik was ben nu 35.5 weken en ben maar 7.3 kg bijgekomen

nog een beetje geduld nu tot de bevalling he

ik hou jullie op de hoogte en ben benieuwd wie hier eerst gaat bevallen, naar de namen en de geslachten en natuurlijk de gewichten en centimeters

doe het nog goed

dikke knuff
fieke

ingrid

Berichtdoor ingrid » 04 okt 2007, 20:37

hallo iedereen,

ondertussen dinsdag op woensdagnacht nog eens naar het ziekenhuis geweest en daar moeten blijven tot savonds met weeen om de 10 minuten en ook om de 5 minuten en dan weer alles stilletjes aan gestopt
normaal gezien stimuleren ze dat dan een beetje maar ze vonden het nog te vroeg dit weekend 36 weken
nu heb ik ondertussen nog altijd veel bruinverlies en sinds gisteren ook bloedverlies (soms een beetje) bij
mijn baarmoederhals is heel dun en bijna verstreken en 1 cm opening
dus wachten we maar verder af
het is wel vervelend om dat er al veelt tekens zijn van een nabije bevalling maar dat het uiteindelijk niet doorzet
ik voel onze kleine spruit nog heel goed bewegen en dat is natuurlijk heel belangrijk en daar ben ik blij om hij zou eigenlijk wel nog wat moeten indalen want hij zit nog redelijk hoog

en jullie allemaal ?? het is hier weer stilletjes

fieke

Berichtdoor fieke » 05 okt 2007, 11:19

ingrid

ken dit verhaal ben nu 36.1 weken en zit al 3 weken met dat probleem, heel vel voorweeen 1.5 cm opening eenkleine die volledig ingedaald is en een baarmoederhals die verstreken is
hopelijk komt ze snel want ben plat liggen beu zenne heb met mijn ventje agesproken dat ik die platte rust wat minder strikt ga nemen ze weegt al 2.7 kg en we zijn nu toch de kritieke periode voorbij he

in ieder geval veel sterkt aan iedereen de laatste loodjs zijn begonnen

liefs
fieke

ingrid

Berichtdoor ingrid » 05 okt 2007, 20:34

fieke,

ben zojuist nog eens naar de huisdokter geweest om te zien of alles nog hetzelfde was en ze zei een dikke cm opening maar de baarmoederhals gaat naar binnen toe wel wijder open
het is iets meer gedaald maar nog niet volledig ingedaald
na het onderzoek had ik heel veel pijn en een beetje bloedverlies
ze zei probeer het nog een weekje uit te houden en dan zal ik eens goed toucheren dan ben je 37 weken en is het beter
maar ik heb nooit platte rust genomen hoor ik heb altijd blijven verder doen zoals ik daarvoor bezig was smorgens thuis het huishouden en de boodschappen en smiddags tegen 14 uur naar onze toonzaal (zijn zelfstandig)
de ene dag is al wat makkelijker dan de andere natuurlijk
we zien wel he eens zal het wel doorzetten he en lang kan het niet meer duren voor allemaal van ons begint het te korten

succes voor iedereen en hoop dat alles met iedereen mag goed gaan
grtjs ingrid

Mrvica 35w1d

Berichtdoor Mrvica 35w1d » 07 okt 2007, 10:26

Hey dames!

Eerst en vooral veel succes aan Fieke en Ingrid. Nog even volhouden. Die laatste loodjes wegen inderdaad het zwaarst maar binnenkort hebben jullie dan wel jullie kleine spruit in jullie armen, dus nog even op de tanden bijten en vooral daaraan denken!
Ik duim trouwens voor alle dames hier dat jullie binnenkort een pracht van een baby ter wereld brengen en dat op een vlotte manier.
Ikzelf was gisteren eventjes in paniek. Had van een uur of half 4 in de namiddag tot ongeveer 9 uur 's avonds heel de tijd buikpijn die op en af ging. Het is mijn eerste zwangerschap, dus ja, ik weet niet echt hoe weeën aanvoelen ofzo en dacht al dat het voorweeën waren. Gelukkig eventjes met ons mama op msn gechat en die is expert (na 5 bevallingen :) ) en die zei dat ik me geen zorgen moest maken. Volgens haar waren het geen weeën. Nu zou het wel eens kunnen dat het mijn darmen zijn, ik kan met periodes echt niet naar de wc gaan. Vervelend. Hopen dat de buikpijn niet terugkomt en dat ons kleintje nog eventjes blijft zitten. 35 weken is nog wat vroeg. En ik moet dringend verderdoen met de voorbereidingen, want je weet natuurlijk nooit wanneer het zover is. Vlug deze vertaling nog afmaken en dan zal ik toch moeten minderen wat werk betreft. Stel je voor dat ik middenin een vertaling zit en dan naar het ziekenhuis moet. De klant zal lachen met een halfafgewerkte vertaling! :)
Lieve dames, ik denk aan jullie en ik duim mee voor een zo aangenaam mogelijke bevalling en een prachtig gezonde baby! Succes!
Mrvica

Mrvica 35w3d

Berichtdoor Mrvica 35w3d » 09 okt 2007, 09:01

Dag dames!

Het is hier weer zo stil. Hopelijk duidt dit niet op slecht nieuws en zijn jullie enkel te druk bezig met de voorbereidingen. Hier alles in orde met mama en baby. Ik geraak alleen amper nog in en uit de auto. En begin meer en meer te wandelen als een eend. :)
Gisteren gingen we eindelijk naar het ziekenhuis voor wat meer uitleg en om al eens een kijkje te nemen (een eerste bevalling is al stresserend genoeg maar als je weet waar je terechtkomt en hoe het een beetje in z'n gang gaat, is dat toch al iets minder om je zorgen over te maken). Geloof het of niet maar we stonden letterlijk na twee minten al terug buiten en waren niet verder geraakt dan de hal! Er zat daar een man achter een soort balie, uitgerust met wapen en al, dus waarschijnlijk security, en die wilde ons niet naar boven laten gaan! Hij vond dat allemaal niet nodig! Mijn ventje legde uit dat we toch moesten weten wat we allemaal nodig hebben voor de baby (je moet hier vanalle prodcuten zelf meebrengen, zoals o.a. alcohol voor het wondje van de navelstreng te verzorgen). Zijn antwoord was dat we dat wel zouden te horen krijgen als het zover was. Ja en dan moet mijn ventje er als een zot om gaan rijden zeker. Ik zei dan dat mijn ventje maar beter kon laten horen dat ik geen Servisch spreek (wat gelogen is want ik spreek wel een aardig mondje maar misschien helpt het), maar dat was ook geen probleem. Hij deed precies of hij er alles vanaf wist en zelf elke dag een aantal bevallingen deed. Hij was niet eens een verpleger. Amai, ik was kwaad en toen we buiten stonden, had ik tranen in m'n ogen. Je komt daar dan met een heleboel vragen en je wordt gewoon terug naar huis gestuurd. Ik zie nu nog meer op tegen de bevalling (omdat het hier is en niet in België). Dit maakt het allemaal zoveel moeilijker voor mij, vooral emotioneel dan. Zeker het feit dat er niemand bekend bij me zal zijn. Mijn ventje niet, maar er mag ook geen vriendin of je eigen moeder bijzijn, niemand. Zo stom!!! Ik was gisteren eventjes boos op heel Bosnië (belachelijk ik weet het) en dan vooral op m'n schoonmoeder (zoals gewoonlijk) omdat dat mens niet eens inziet wat ik allemaal heb opgeoffered en opoffer. Toen mijn schoonzus haar vertelde dat het voor mij beter zou zijn om in België te bevallen, kwamen haar haren al overeind, want dat kon absoluut niet. Het is toch normaal dat het voor mij veel aangenamer zou zijn om in een vertrouwde omgeving te bevallen (in het ziekenhuis waar ikzelf nog geboren ben en ontelbare keren ben geweest) met mensen om me heen die ik ken en die ik volledig versta en waar het veel moderner is en niet zo ouderwets als hier. Als ze zich ook maar eens een keer in mijn plaats zou stellen, zou ze het misschien begrijpen, maar dat kan ze (of wil ze) niet. Maar ik ga erover stoppen want ik begin me kwaad te maken en dat is nergens goed voor, zeker niet voor ons kleintje.

Ik ga jullie laten want seffens staat waarschijnlijk de schoonpapa voor de deur. Gelukkig heb ik gisterenavond nog opgeruimd en gekuist. :)
Fijne dag en tot de volgende!
Mrvica

k

Berichtdoor k » 10 okt 2007, 10:11

hey iedereen,

hier nog altijd hetzelfde: druk, druk druk...
met de baby en mij is nog altijd alles dik in orde. Ma nog eens op controle naar gyn.

@ Mrvica: lees ik dit nu goed? Mag er niemand bij je bevalling zijn? Wat zijn dat voor rare praktijken daar... het is is voor jou EN voor je man toch niet tof? Zo'n bevalling is toch iets dat je met twee moet beleven?
Ik hoop voor jou dat je na de bevalling niet te lang in dat ziekenhuis moet blijven liggen. Na hoeveel dagen mogen jullie daar naar huis?

Morgen heb ik met mijn schoonbroer afgesproken om de geboortekaartjes te bespreken... hopelijk komt er nu niets tussen!
Voor de doopsuiker heb ik het materiaal al in huis, maar moet ik dringend eens beginnen alles in elkaar te zetten. Ik had weer zo'n fantastisch idee, maar o zo veel werk!
Op school (= werk) gaat alles zijn gewone gangetje. Ik tel al af naar die herfstvakantie. (Jullie ook waarschijnlijk want er zijn er heel wat voor begin november zwanger hé)

Thuis is het ook druk: gisterenmiddag is de jongste van de kribbe ziek naar huis gestuurd. Constant overgeven! (En ik ben al zo misselijk ;) ) Hopelijk is het ergste nu voorbij en heeft de oudste het niet overgekregen.

Zo, ik moet jullie laten, want mijn vrij uurtje is weer om. Hou jullie allemaal goed en hou de moed er in (en vergeet ook niet te stoefen als je bevallen bent hé!)

K

k

Berichtdoor k » 10 okt 2007, 10:14

Heb het lijstje nog eens tevoorschijn getoverd ;)
Staan er veel tussen die ik eigenlijk niet ken...

Ara, 31 oktober, derde kindje
Fieke, 1 november, 1ste kindje
Antje PK, begin november
B,1 november, 3de kindje
Geeke, 2 november
Lientje, 2 november, 1e kindje
Nienke, 3 november, 2de kindje
Tinne, 4 november, 2de kindje
Ingrid, 5 november, 6de kindje
Sofie, 5 nov, 1ste kindje
Julie, 6 november, eerste kindje
Heike,08 november,eerste kindje