kindjes van 11/07

Isabelle

RE: kindjes van 11/07

Berichtdoor Isabelle » 15 aug 2007, 09:12

Heyhey,

Ja, eigenlijk niet zoveel nieuws.

De kriebels beginnen al toe te nemen. Als ik bedenk dat binnen 10 weken dat kleintje er al kan zijn ...Ja, m'n eerste was 5 weken te vroeg, was wel effe schrikken.
Voel me eigenlijk heel goed, wel regelmatiger last van harde buiken dus zal weer oppassen worden. En oh ja, absoluut niet goed kunnen slapen 's nachts. Is hier constant feest onderaan!!!
Ben ondertss al druk bezig met de kleertjes te sorteren, welke er weg mogen en nog dienst zullen doen. De kinderkamer is bijna klaar, bedje al geinstalleerd, nu nog juist gordijnen ophangen. Vorige week naar Ikea in Ternat geweest, was héél lang geleden, hebben daar toch mooi gerief voor de kindjes hoor.

Oh ja, als jullie zouden overwegen om zelf jullie doopsuiker te maken, welja, de zakjes dan, bij Ava hebben ze prachtige dingetjes. Kan ik echt aan iedereen aanraden!

Hoe zit het trouwens met de anderen? Is hier zo rustig de laatste tijd? Of zijn jullie elders aan het genieten van het mooie weer;))

Fieke, ik tel alvast mee af, moet morgen ook nog es op controle

Ingrid, en alles ok met jou?

Mrvica, prettig verlof en geniet van het mooie weer ginds! Ja, is hier maar triestig hoor.

Zeg, ik heb eigenlijk een praktisch vraagje. Ik ben nl heel hard aan het twijfelen wat te doen, borstvoeding of flesjes. Hoe doen jullie dat, vooral als je er al eentje rondlopen hebt? Alvast bedankt voor jullie advies, want weet het echt echt niet.

Zo, ik laat morgen nog weten hoe de controle was en het beste nog aan iedereen!

Groetjes
Isabelle

k

Berichtdoor k » 16 aug 2007, 13:29

hey iedereen,

hier ook niet veel bijzonders. Ik loop al dagen met een rothumeur rond. Ik weet niet hoe het komt. Eigenlijk wil ik gewoon in mijn bed kruipen en me niks nog van iets aantrekken. Maar ja dat gaat moeilijk als je er al twee hebt rondlopen...

@Isabelle: Ik heb bij mijn tweede geprobeerd ze erbij te betrekken (alhoewel ze er niet veel van verstond, ze was 18 maanden). Ze zat dan naast mij in de zetel en las een boekje, of we zongen wat liedjes. Zo'n kind leert dat vlug. Daarna of daarvoor gaf ik haar dan extra aandacht (en dan enkel aan haar), zodat alle twee van die momentjes hadden: de kleinste borstvoeding, de oudste iets wat ze graag deed. Het is vermoeiend maar het loont de moeite.
Ze was ook soms heel nieuwsgierig, zze mocht van mij kijekn en voelen, maar ik heb haar nooit laten drinken. Dat was is voor baby's en zij was geen baby meer. Je kan honderd lekkere dingen opsommen die zij dan wel mogen eten en de kleine baby niet.
Over heel de borstvoedingkwestie geldt er maar 1 regel vind ik, zolang de mama gelukkig is, is het ok. Ikzelf heb de eerste keer zeven maanden, de tweede keer acht maanden borstvoeding gegeven, maar ik deed dat graag en ik genoot er altijd van. Ik kan me ook voorstellen dat sommigen dat maar niks vinden...
Probeer gewoon te starten met borstvoeding en zie hoe het verloopt.

Hoe was de controle?

Ik heb nog niets gedaan eigenlijk, ik moet dringend eens in gang schieten...

Tot snel
K

fieke

Berichtdoor fieke » 16 aug 2007, 15:28

hier aftellen tot vanavond nog eens een echotje
ik tel ook af naar de bevalling alhoewel ik nog maar 6 kg bij was op 25 wkn (weet nog niet hoeveel nu vermoed ong 8 kg in totaal ) zit die buik toch ferm in de weg, ben heel kortademig (heb astma en mag med niet pakken alleen in extreme gevallen), veel beweging in de buik en super slecht slapen, maar voor de rest klaag ik niet zenne :-)
neen eigenlijk mag ik niet klagen als ik sommige verhalen hier op zappy lees, heb ik een droom zwangerschap

haar kamertje is bijna af moet allen nog bedje ineenzetten, kleerkastje gaan kopen en kleedjes wassen en sorteren
nog 7 wkn en mijn bevallingsverlof begint zie er wel naar uit hoor want beginnen lange dagen te worden (van 5 uur tot 18u van huis weg) maar heb super ventje he die mij geweldig steunt

in ieder geval geniet nog allemaal van jullie dikke buik en ik laat morgen wel iets weten hoe het gaat met ons pruts

liefs
fieke

fieke

Berichtdoor fieke » 17 aug 2007, 07:54

Echo was perfect inorde ze weegt al 1472g dat was ff schrikken want ze ligt meer of een week voor op schema maar ja zolang ze maar gezond is

mama was minder gelukkigmet haar gewicht: ben 8.7 kg bij dit wil zeggen 2.5 in de laatste 4 weken als dit zogaat doorgaan

en hoe gaat het voor de rest met jullie???

Isabelle

Berichtdoor Isabelle » 18 aug 2007, 10:02

Hey allemaal,

Fieke, dikke proficiat. 'tBelangrijkste is wel dat alles met beeke in orde is hé! Hoeveel weken ben jij nu eigenlijk?
Spannend hé, 't kinderkamertje inrichten. Bij ons is het meeste al klaar, behalve de gordijnen en nog wat decoratie. Heb de kasten wel al es open gezet, want die ruiken echt nog naar 't nieuw. Nu nog de kleertjes es bekijken, wat ik al heb tenminste, en wassen, maar daar ga ik nog wat mee wachten.

K'tje, bedankt voor de nuttige tips en info. Ik ga het alleszins een kans geven, heb 't bij mijn eerste 3 mnd gedaan, maar vond het wel heel vermoeiend en ook veel problemen gehad met kloven etc. Vandaar dat ik nu nt 100% zeker ben.
Enfin, we zien wel.

Bezoek bij de gyne was ok maar wel spijtig dat 't zo snel voorbijgaat. Eer je goed en wel ietske ziet op dat scherm is 't al over. Ik zie altijd zo graag dat aangezichtje maar ja, 't moet juist lukken dat hij/zij goed ligt he.
Ben wel 2.5kg bij, dat belooft, en de zwaarste maanden moeten nog komen!
Mijn buik verdikt precies met de dag! Als alles maar gezond en wel is, da's 't belangrijkste!

Allez, dames, tot de volgende en geniet er nog van!
Groetjes, Isabelle

Mrvica 28w1d

Berichtdoor Mrvica 28w1d » 19 aug 2007, 11:56

Hey dames!

Effe snel een berichtje van mij na twee weken vakantie! Ik heb wel niet zoveel te vertellen hoor. We moesten normaal vorige week op controle, maar omdat mijn familie hier was, hebben we de afspraak uitgesteld tot volgende week. Dan kunnen we onze kleine deugeniet nog eens bewonderen. Ondertussen lijkt het of ik hem/haar iedere dag meer en meer voel bewegen. Soms zijn dat echte aardverschuivingen in mijn buik. Maar ik vind het nog altijd fantastisch! Mijn familie vind mij toch ook nog steeds vrij dik voor de zwangerschapsduur en noemen mij dan fatso (mijn kleine broer), olifant of walvis. :) Ach, ik ben gewoon trots op mijn dikke buik. Eergisteren ben ik wel weer bijna flauwgevallen. We gingen net naar beneden met de lift toen ik mij plots heel slecht begon te voelen en alles stilletjes zwart werd voor mijn ogen. Snel terug gegaan en ik ben dan maar op bed gaan liggen. Bij de volgende afspraak toch maar zeggen en normaal wordt mijn bloeddruk dan gemeten dus...

Fieke: Het is zoals Isabelle zegt. Het belangrijkste is dat het babytje gezond is. Ik was vorige keer in totaal 6 kilo bijgekomen, dat zullen er nu al wel 8 ofzo zijn. Ik weet nooit hoe groot ons babytje is, want onze gyn doet geen moeite om te meten. Vrienden van ons hebben een zoontje van een week oud. Ze was uitegerekend voor de 4de augustus en is uiteindelijk een week later op den 12de (onze huwelijksverjaardag) bevallen van een gezond zoontje maar het is echt maar een kleintje, 48cm en 2770gr, en dat voor een week overtijd.

Isabelle: Ik heb nog niet alle berichtjes gelezen en dus weet ik niet precies wat er gezegd is geweest ivm borstvoeding. Ik ga het alleszins proberen, zeker weten. Mijn moeder heeft ook vaak afgezien, maar heel veel vrouwen hebben problemen in het begin, eventjes doorbijten en dan gaat het meestal beter. Dat geldt natuurlijk niet voor iedereen en ik wil hiermee ook niks zeggen ofzo. Ieder moet dat voor zich beslissen natuurlijk, als je al een negatieve ervaring achter de rug hebt, begrijp ik zeker dat je er niet 100% achter staat. Chapeau dat je het een kans wilt geven. Ik hoop dat het deze keer beter gaat en een heel positieve ervaring wordt. Hoop ik voor alle dames hier die borstvoeding gaan probreren en ook voor mezelf. Mijn moeder steunt me hierin volkomen, maar ze is zo ver weg en mijn schoonmoeder is niet zo'n voorstander denk ik. Die zal ook wel snel zeggen dat als het niet zo goed gaat of als de baby niet voldoende aankomt dat het aan de moedermelk ligt en dat ik beter flesjes kan geven. Oh en ik heb een draagdoek cadeau gekregen, ik wilde al enthousiast beginnen oefenen maar met die dikke buik gaat dat niet zo vlot. Ik zal straks eens op mijn ventje oefenen. :) Dat zal mijn schoonmoeder ook maar niks vinden waarschijnlijk. Ze vond een maxi cosi ook al niet nodig. Ik ben niet van plan om mijn kind zelf vast te houden in de auto of gewoon in de draagtas te leggen (die we van mijn schoonzus krijgen) die je niet kan vastmaken in de auto. Het is minstens 2 a 3 uur rijden tot mijn schoonouders, maar zelfs voor een kortere rit wil ik dat niet. Oh, kent er iemand een goed merk van kinderwagens waar een maxi cosi bij zit die je dus zowel op de kinderwagen kunt zetten als in de auto? Hier hebben ze kinderwagens met een maxi cosi maar die kan je niet in de auto vastmaken. :( Probleem dus.

Oei, mijn korte berichtje is weer langer geworden dan verwacht. :) Fijne zondag nog dames en tot de volgende!
Mrvica

ingrid

Berichtdoor ingrid » 19 aug 2007, 15:53

hallo iedereen,

hier alles in orde ondertussen bij de huisdokter nog eens langs geweest om bloed te laten nemen en een echootje te maken
ons kereltje was terug gedraaid en ligt nu terug met zijn hoofdje naar beneden
maar ja zoals die beweegt weet ik nie of hij zo gaat blijven liggen hoor
voor de rest tellen wij stilaan af he alles verloopt tot hiertoe goed soms zwaar voor mijn benen en een hele dikke buik die doorweegt
de huisdokter berekende dat hij ongeveer 1450 gr zou wegen
nu moet ik begin september terug bij de gynecoloog
mijn harde buiken vallen nogal mee de ene dag al wat meer dan de andere
in ieder geval beter dan bij mijn 3 de en 4 de want toen had ik op 25 weken al in het hospitaal gelegen met weeenremmers
ale ik probeer er zoveel mogelijk van te genieten want dit is zeker mijn laatste zwangerschap en ik ben blij dat ze goed verloopt
nu nog hopen dat alles goed gaat met de baby want uiteindelijk ben je maar gerust op het moment dat je je kleine schatje in je armen hebt
zo aan iedereen nog veel genieten en tot schrijfs

fieke

Berichtdoor fieke » 20 aug 2007, 08:31

hey dames

einelijk terug wat beweging hier op het forum
ben nu 29 en 4 dagen en tel echt wel af
dit weekend zwaar verhuisd is toch de laatste keer tot aan de bevalling dat ik zo in het rood ga gaan hoor ben stik kapot en heb veel last van harde buiken maar niks alarm of zo ze gaan weg en zijn niet pijnlijk en gyn zei dat dit pas een alarmteken was. Maak mij dus geen zorgen
dekinderkamer word woensdag behangen maar mijn stiefzoontje en onze kamer zijn wel af geraakt
nu nog beetje opruimen en wachten tot ze zin hebben om de meubels te leveren en dan zitten we op onze plek he
mijn handjes kriebelen al om haar parkje volledig inorde te zetten
en nog tof nieuws heb een hele doos vol met zo goed als nieuwe kleine kleedjes gekregen allemaal maat 50 en 56, van een vriendin , maar allemaal percies nog nieuw. en aangezien ze die kleintjes toch niet lang aandoet is dit meegenomen kan ik investeren in grotere maatjes

zeg heeft iemand nog iets gehoord van nath want is lang geleden dat zij hier nog gepost heeft??

en voor de rest nog veel genieten en aftellen he.
en mrvica laat iets weten na de echo

liefs fieke

K

Berichtdoor K » 20 aug 2007, 19:59

Hey iedereen,

ben vandaag naar de gyn geweest: een uur wachten en vijf minuten binnen
-> TYPISCH
Ik heb vandaag enkel het hartje gehoord en ze heeft eens gevoeld hoe groot dat de baarmoeder kwam: die kwam dan weer te hoog voor mijn dikke vijfentwintig weken. Gek want op de laatste echo was het kindje eerder klein (een week achterstand) PFF je weet het pas als het geboren is hé, of ze dik, dun, groot of klein zijn...
Ik ben nu in totaal twee kilo bijgekomen (was in het begin een beetje afgevallen). Volgende week maandag moet ik zo'n test doen om preventief te zien of de mogelijkheid er is dat ik zwangerschapssuiker kan krijgen. Dat is standaard bij ons in het ziekenhuis, maar ik vind het verschrikkelijk: de vorige keer heb ik moeten overgeven en was ik flauw gevallen!

Voor de rest weinig nieuws...
Wat nath beteft, inderdaad, ik heb het me ook al afgevraagd, die schreef zo veel.

tot snel,

K

fieke

Berichtdoor fieke » 21 aug 2007, 08:36

hey K

ik heb geen klagenh van onze gyn ze neemt uitgebreid tijdn, als ze niet weggeroepen wordt voor een bevalling.
Ze meet mijn baarmoeder niet maar wel elke keer ons pruts en die zit qua grote hoofd en buikomtrek 1 weken voor en qua dijbeenlengte 2 weken achter. maar vorige keer was het omgekeerd dus zou mij er niet teveel van aantrekken hoor zolang ze gezond zijn he

die suikertest is bij ons niet standaard al een geluk want ben zo niet voor ziekenhuistestjes zenne ben zelf verpleegkundige voer ze liever uit op andere dan ze zelf te doen

hou jullie nog goed
fieke

Mrvica 28w4d

Berichtdoor Mrvica 28w4d » 22 aug 2007, 09:26

Hey dames!

Straks weer controle bij de gyn! Joepie! Dan zien we ons kleintje nog eens! Ik laat zeker iets weten, misschien nog vanavond anders morgen. Voor de rest niets te vertellen. Nog steeds kleine aardverschuivingen in mijn buik! :)

@fieke en k: Onze gyn neemt toch ook haar tijd meestal, gelukkig maar. We krijgen altijd een echo en ze doet altijd een inwendig onderzoek en dan voelt ze ook aan mijn buik voor de grootte van mijn baarmoeder. Voorlopig heeft ze nog niets gezegd over een suikertest, waarschijnlijk wordt die hier ook niet standaard uitgevoerd.

Groetjes,
Mrvica

Mrvica 28w5d

Berichtdoor Mrvica 28w5d » 23 aug 2007, 08:59

Hallo dames!

Hier ben ik dan met een heel kort verslagje van ons bezoekje aan de gyn. Ze heeft enkel een inwendig onderzoek gedaan (waarschijnlijk omdat ik gezegd heb dat we altijd een echo krijgen) dus we hebben onze beweeglijke spruit niet kunnen bewonderen. Elke keer als mijn ventje denkt dat hij meer te weten zal komen over het geslacht (hij denkt dat hij het weet maar wil bevestiging van de gyn), wordt het dus niks. Het inwendig onderzoek was ok, alles zit nog mooi dicht, ze kon voelen dat onze spruit met het hoofdje naar beneden lag, maar ja, of dat nog zo blijft. Het zou me niet verbazen als die deugeniet nog een paar keer draait. Als hij/zij maar op tijd in de goeie positie ligt, is het ok he. Ik moet zeker nog verder mijn ijzertabletten nemen (zij wijdt dat bijna flauwvallan aan mijn ijzertekort), mijn bloeddruk was ook ok en er zijn twee kilo's bij net zoals vorige keer. Dat maakt voor 28w en 4d in totaal 8 kilo. En die kilo's zitten echt allemaal in mijn buik. Iedereen zegt altijd dat je echt enkel aan mijn buik ziet dat ik zwanger ben.
Zo dat was het dan, fijne dag nog dames en tot de volgende!
Mrvica

fieke

Berichtdoor fieke » 27 aug 2007, 09:11

hey dames

mvrica mijn kilo's zitten ook in mijn buik 8.7 omp ercies te zijn op 29 wkn
nu hopen dater volgende week niet teveel meer bij zijn ben dan 31 wkn maar heb deze week hele week plat moeten liggen en redelijk veel goestingskes gehad (lees zoet en vettig)
voor de rest valt alles mee ons kleintje is heel beweeglijk dus alles zal wel inorde zijn he
envan dat ijzer was bij mij ook zit nu al 5 dagen losferon te nemen en voel mij stukken beter zenne

geniet nog van de laatste weekjes want het aftellen is begonnen (begin er vlug aan weet het maar wil haar zoooooooooo graag zien en knuffelen)

liefs fieke

ingrid

Berichtdoor ingrid » 28 aug 2007, 21:51

hallo iedereen,

inderdaad we zijn nu wel al een beetje aan het aftellen he
en eigenlijk moet ik nog zoveel doen we hebben ons geboortekaartje al gekozen ik moet juist de tekst en de naam nog binnen doen
voor het doopsuiker heb ik nog niks gedaan dat moeten we nog kiezen en ik zou ze graag zelf vullen en wij hebben een glashandel en zou ook graag hebben dat mijn man eventueel de naam zandstraalt op eventueel glazen bokaaltjes maar ja tijd he
en de geboortelijst gaan leggen hebben we ook nog niet gedaan en ik weet niet of het me de twee komende weken zal lukken
en hoe zit het met jullie voorbereidingen van dit alles
voor de rest gaat het redelijk goed alleen ben ik savonds doodmoe
en gaat alles een beetje trager natuurlijk
volgende week begint de school terug en dan zal alles misschien weer een beetje anders zijn
alhoewel in de zaak is het ook druk dus ik denk dat het net zoals bij mijn jongste zal zijn van de zaak vertrekken naar de materniteit en van de materniteit terug naar de zaak
echt thuis genieten van de baby zal dan weer niet echt kunnen
maar ja ik probeer te genieten van al de kleine mooie gelukkige momenten die ik krijg

groetjes aan iedereen

fieke

Berichtdoor fieke » 29 aug 2007, 09:33

mijn geboortelijst is al af van 17 juli en de bonen waren al besteld op 7 juli. Was er wel vroeg bij hoor
de proefdruk van de kaartjes is binnen en goedgekeurd en de enveloppen zijn al geschreven
gisteren de kamer ingericht en wiegje geplaatst en dit weekend kleedjes wassen en kleerkast in mekaar steken

ik ben er vlug bij maar hou er niet van om alles op het laatste moment te doen
ik tel echt al af zenne hopelijk zijn we snel aan de bevalling want wil haar echt knuffelen en ben benieuwd of ze een perfecte smeltkroes is van mij en mijn ventje

liefs fieke

K

Berichtdoor K » 29 aug 2007, 14:04

hey iedereen,

hier ben ik nog eens. DRUK DRUK DRUK... ik zit de laatste dagen hier maar te stressen, maar doe niets... dus gevolg: er is nog altijd niets in orde.
Normaal gezien ging ik er vanuit dat ik vanaf september niet terug moest gaan werken: geef les aan licht mentaal gehandicapten en karaktergestoorden. Vooral die laatsten kunnen agressief uit den hoek komen en normaal worden wij in moederschapsbescherming gestuurd. Nu dus niet... heb het vorige vrijdag te horen gekregen... Ik had er echt op gerekend. De oudste gaat vanaf maandag naar de eerste kleuterklas (nog al zoiets waar ik super emotioneel en moeilijk mee heb) en de jongste terug een paar dagen naar de kribbe. Ik dacht dus: bijna drie maanden nog om alles in orde te krijgen. Niet dus, maandag begin ik gewoon terug te werken. PANIEK
Het geboortekaartje: mijn schoonbroer gaat het ontwerpen en drukken (hij heeft een eigen zeefdrukkerij) maar vooraleer die in gang schiet...
De suikerbonen: heb al een super idee, om zelf te maken, maar o zo veel werk! Toch wil ik het nog altijd maken, dus vanaf vogende week begin ik er aan.
Onze lijst gaan we op 12/09 leggen.

Ben eigenlijk nog niet aan het aftellen, heb het gevoel dat het nog zooo lang duurt (ik ben voor 30/11 uitgerekend) Fieke, jou kindje gaat misschien al vier weken zijn als ik nog moet bevallen....

Oh ja, maandag ben ik die suikertest gaan laten doen, heb natuurlijk nog geen resultaat. Ben er heel de dag misselijk van geweest. Je moet nuchter binnen komen en mag buiten dat suikerdrankje niets drinken of eten tot de test gedaan is. In mijn geval 11u30: ik had niets meer gegeten of gedronken van ongeveer negen uur de avond daarvoor... Je kunt u voorstellen hoe slap ik me voelde.

Voor de rest alles in orde met iedereen?

Ga sebiet als de kindjes wakker zijn eens wat vitamientjes opdoen in de zon... zal ons alle vier goed doen ;)

Tot snel

K

fieke

Berichtdoor fieke » 30 aug 2007, 10:15

k.
niet te hard panikeren hoor meid, je hebt nog tijd, maar ik zou toch eens horen bij de vakbond want normaal gezien mag je niet terug gaan werken (wettelijk gezient toch) weet dit omdat mijn stiefzoontje in BLO zit en daar mogen ze ook niet werken vanaf ze weten dat ze zwanger zijn; en daar zitten alleen type 3 en 7. Dus denk ik dat jij hier zeker onder valt

ik ben aan het aftellen nog 5 wkn en dan begint mijn zw verlof. Hopelijk heb ik tegen dan thuis internet maar mijn ventje ging daar voor zorgen dus zal wel inorde komen.

Grtz fieke

Mrvica 30w3d

Berichtdoor Mrvica 30w3d » 04 sep 2007, 20:01

Hey dames!

Alles goed? Hier druk druk met vertalen dus het is maar eventjes vlug een kort berichtje want ik maak me een beetje zorgen.
Sinds een paar dagen krijg ik geregeld lanks rechts stampjes die zeer onaangenaam zijn (soms zelfs pijn doen). Daar is niks bijzonders aan, maar wel het feit dat het echt alleen langs recht is en dat het vrij ver naar achter/opzij is. Iemand dit ook al gehad? Ik zal me waarschijnlijk druk maken om niets maar op de een of andere manier vind ik het toch maar raar, precies omdat het alleen langs die ene kant is, alsof ons babytje niet juist zit ofzo. Het is nog twee weken wachten tot we terug naar de gyn mogen en dus wilde ik is horen of jullie dit kennen.
Regenachtige (ja ja, gedaan met temperaturen boven de 30°C) groetjes uit het verre Bosnië!
Mrvica

Mrvica 30w6d

Berichtdoor Mrvica 30w6d » 07 sep 2007, 10:43

Hey dames!

Het is hier zo rustig? Komt dat door het begin van het nieuwe schooljaar misschien? Ik heb momenteel geen vertaling dus heb ik tijd voor een kleine update. Over de zwangerschap zelf heb ik niet zoveel te vertellen, ons kleine deugeniet beweegt er op los, de ene dag al meer dan de andere en ik moet me ondertussen ook geen zorgen meer maken om die stampjes langs de rechterkant want die heb ik niet meer. Al 3 dagen niks meer langs daar. Ben ik blij natuurlijk. Hij/zij zal zich verlegd hebben zeker?
Vanmorgen heb ik me wel serieus gesneden aan het broodmes. Amai, was dat even schrikken. Mijn ventje was op het werk, heb hem toch maar gebeld omdat het niet wilde stoppen met bloeien. Die kon gelukkig komen en zei direct dat het waarschijnlijk moest genaaid worden. Wij naar spoed en daar twijfelden ze eerst eventjes, maar omdat de snee net aan het gewricht is en met elke beweging terug zou opengaan, besloten ze van toch maar te naaien. Zonder verdoving weliswaar omwille van de zwangerschap. :s Ik heb het gevoeld, erg pijnlijk zo zonder verdoving, maar we hebben het overleefd. :) Gelukkig lag ik neer, want anders was ik waarschijnlijk wel flauwgevallen. Het was daar veel te warm, ik had eigenlijk niks gegeten (ah nee, ik wilde net aan het ontbijt beginnen, brood snijden) en dan de pijn. Ik zag volgens mijn ventje lijkbleek en uiteindelijk is hij eventjes naar buiten gemoeten want anders was hij ook flauwgevallen van de warmte, mijn bleke gelaat en de doorstane emoties. Hij was wel binnen de paar minuten terug, wilde mij niet alleen laten. De ene arts kon niks Engels en de andere deed z'n best, was wel grappig. Dus ja, dat hebben we dan ook weeral meegemaakt. :)
Dag dames, een fijne dag nog en wees voorzichtig met scherpe messen.
Mrvica

Mrvica 31w3d

Berichtdoor Mrvica 31w3d » 11 sep 2007, 09:08

Komaan dames,waar zitten jullie? Ik ben hier precies helemaal alleen! Geen tijd of zin om te schrijven? Ik ga er vanuit dat geen nieuws, goed nieuws wilt zeggen!

Nog een fijne dag,
Mrvica

k

Berichtdoor k » 11 sep 2007, 19:58

Hey Mrvica,

het is even geleden dat ik nog ben komen piepen en ga het nu ook kort houden. Ben vorige week terug beginnen te werken op school: superdruk en chaos. De oudste is voor de eerste keer naar de kleuterschool. Het arme schaap ligt iedere avond uitgeteld om zes uur in haar bed. Vrijdag was ze al ziek: overgeven en hoge koorts: oververmoeid!
Ik ben sinds vandaag ook thuis: keelontsteking. Mag natuurlijk niets nemen, heb een spray gekregen, moet liters kamillethee drinken en veel rusten.

Ik laat een van de dagen wat meer van me horen, maar ben nu doodop en ga mijn bedje opzoeken!

Tot snel,

k

fieke

Berichtdoor fieke » 12 sep 2007, 14:18

sorry he dames

heb thuis geen internet en zoals jullie dan ook kunnen raden zit thuis sinds vorige week met 1.5 cm opening en verdomd veel harde buiken maar onze kleine meid doet het goed en weegt nu al 2007 g en meet ongeveer 45 cm
de gyn hoopt dat ik het nog uithou tot 4 okt (36 wkn) dan mag ik bevallen maar geen paniek moest ze beslissen om vroeger te komen ze is in goede handen hebben ze mij verzekerd
maar ja 33 wkn is wel wat vroeg maar ze zou het wel halen
verder is er niet veel te melden buiten het feit dat ik dus niet zo veel online meer zal komen, ga proberen 1 keer in de week dus hou jullie zeker op de hogte

dikke knuffel
fieke

Isabelle

Berichtdoor Isabelle » 15 sep 2007, 14:24

Heyhey,

Drukdruk! De laatste tijd druk bezig met alles in orde te brengen, doopsuiker, de laatste hand leggen aan de kinderkamer etc.
Onze dochter gaat sinds vorige week naar school en vraagt natuurlijk ook wat meer aandacht (gaat 1/2 dagen) aangezien toch wat meer last van vermoeidheid.
't Boeleke zit al met een dikke verkoudheid opgescheept dus ja, is ook langs deze kant redelijk druk hé.
Vorige week dan nog enkele dagen zonder PC gezeten, heb maar liefst 1u met Belgacom gespendeerd om het hele zaakje terug in orde te krijgen. Soms heb ik ook de indruk dat ge ginds van pier naar pol gestuurd wordt zenne. De efficiëntie is soms ver te zoeken!!

Met mij en bebeke gaat alles prima. Zijn ondertss de 30 weken gepasseerd maar merk wel dat ik meer last heb an harde buiken. De gyne heeft erop aangedrongen dat ik hjet de komende 4 weken heel rustig aan doe, aangezien deze weken kritisch zijn. En ja, gezien ik vorige x 5 weken te vroeg bevallen ben, heb ik toch wel een beetje schrik dat het weer van dat zal zijn.
Hopelijk niet, zal mijn best doen! Dus mijn streefdatum is dan ook 10 oktober geworden.
Bebeke doet het goed, weegt momenteel al 2kg en het voordeel is toch al dat het 2 weken voorligt op groeischema.
Ben zoo ongeloofelijk benieuwd hoe hij/zij eruit zal zien!!

Hoop dat alles goed gaat met julllie.

Fieke, doe het rustig aan, nog 2 weken, en dan kan je toch al wat geruster zijn. Hopelijk kan je rekenen op je man, familie en eventueel vrienden. Sterkte alleszins.

K, hopelijk ben je ondertss al bijna verlost van de keelontsteking.
Als het mocht helpen, ik kan je zeker de keeltabletten (op basis van kruiden) Thymoplus aanraden. Heb er onlangs ook mee gezeten en deze zijn zalig.'en helpen!)

tot binnekort!

Groetjes
Isabelle

fieke

Berichtdoor fieke » 16 sep 2007, 17:25

doe het zeker rustig aan heb een schat van een ventje en mijn ma en grootouders komen ook regelmatig langs ook al moeten ze 1.5 uur rijden om bij mij te geraken

nog 1.5 week en mag terug naar de gyn zie er naar uit want en het platliggen echt beu (weet het kan zagen maar ja ben nu eenmaal bezige bij he)

hopelijk gaat het met de rest van jullie super goed

liefs
fieke

ingrid

Berichtdoor ingrid » 16 sep 2007, 22:24

hallo iedereen,

Hier gaat alles redelijk goed al begint het wel zwaar te worden en vermits wij zelfstandig zijn kan ik niet in zwangerschapsverlof gaan ale kunnen wel maar ja dan komen er geen centjes binnen he
De harde buiken vallen nog mee af en toe heb ik er wel last van maar het gaat
mijn zwangerschapssuiker valt ook redelijk mee juist in de ochtend 1 uur na ontbijt blijven de waarden aan de hoge kant volgende week moet iik hiervoor terug op controle maar ik ben er eigenlijk niet voor om deze laatste weken nog insuline te beginnen spuiten
voor de rest heb ik nog heel veel werk doopsuiker nog maken en enveloppen nog schrijven en een overvolle wasmand met kleertjes en lakentjes wassen

aan iedereen nog het beste gewenst in deze laatste zware weekjes en eigenlijk zou ik zeggen geniet nog van die bolle buik en die stampjes binnenin want het is toch zo een speciaal gevoel en voor mij is dit zeker de laatste keer

groetjes

Terug naar “De kindjes van 2007”