zwanger voor oktober :)

Nadine 37w5d

RE: zwanger voor oktober :)

Berichtdoor Nadine 37w5d » 03 okt 2007, 19:43

Goedenavond ,

Katrien ,schone foto's zenne :) en in de lavabo wassen deden wij ook ,niks mis mee!

Evy en alle anderen enig verandering??

Ben dus op controle geweest en ben 1 kg afgvallen wat maakt op +10 kg nu.
Volledige verstrijking bh en volledige indaling zover het maar kon zei de gyne.
Dus 19/10 of volgende week zit er waarschijnlijk niet meer in zegt hij.
Sinds namiddag na het opstaan (kon lekker uitslapen)dankzij manlief en in bad ook steeds op en af krampen.
Wat ik gisteren dus verloren had was die slijmprop...

Micha is volle bak aan't studeren en men mama gaat morgen voor taxi naar school op en af spelen voor men zoontje ,zodat ik toch iets gerust ben als Micha weg is dat ik wat kan rusten mocht het doorzetten.

Tot hoors!

evyke, mama van Robin, Hanne en...

Berichtdoor evyke, mama van Robin, Hanne en... » 04 okt 2007, 21:58

hier alles rustig... minder harde buiken dan vorige dagen...
hopen dat die voorweeen niet weer opkomen als ik ga slapen...

wel pijnlijk schaambeen.. is da door indalen .. of door t kuisen vandaag...
geen idee van....
nog 1 dagje alleen met kids.. dan weekend en dan maandag naar gyn.. wat kijk ik daar naar uit zeg.. benieuwd wat die zal zeggen..

Nadine

Berichtdoor Nadine » 05 okt 2007, 18:39

Hey ,

Evy ,an i kbest geloven dat je uitkijkt naar je afspraak!

Hier dus ook alles stilgevallen nondepie :( :( :(

Heb dan maar uit kolère daarnet nogeens men keuken/living ramen gelapt en deze van het balkon.

Men zoon is ook enorm ambetant ,opgedraaid tem...godbewaar me voor de komende dagen als ons ukje nog niet daar is.

Moet woensdag terug op controle en men verlof eindigd de 12e/10

Groetjes

evyke, mama van Robin, Hanne en...

Berichtdoor evyke, mama van Robin, Hanne en... » 06 okt 2007, 17:33

pffff hier weer een slechte dag se :(
ben t weeral es beu hihi :p
k doe niks dan zetel hangen, kids spelen, en pc hangen... zucht...

heb t gevoel dat iedereen die ik ken die zwanger was voor oktober al bevallen is.. en ik hier blijf zitten....

gelukkig zijn der hier nog een paar !!!

Nadine

Berichtdoor Nadine » 08 okt 2007, 14:25

Hier ook nog present!

Jane

Berichtdoor Jane » 08 okt 2007, 20:16

Helaba,

Wij zijn bevallen op 01 oktober van een flinke zoon Aerjen, 51cm en 3600gr.

In bijlage een fotoke.

Aan degene die nog niet bevallen zijn: veel succes en jullie zijn er bijna!!!

Veel groetjes

Attachment : DSC00464.JPG

Dirkje

Berichtdoor Dirkje » 09 okt 2007, 12:10

Hallo,
Op 1 okotber ben ik bevallen van een heeeerlijk meisje genaamd Lente, ze is 48 cm en woog 2880, inmiddels is ze al 3 kg en de borstvoeding gaat geweldig goed. Het is zo fijn, allemaal veel succes en genietse!!

Lfs, Dirkje

clodi

Berichtdoor clodi » 09 okt 2007, 21:51

hej allemaal,

ik ben op 3 oktober bevallen van een lieve dochter!!!!!
haar naam is LUNA zij mat 50cm op het latje en woog 3215gr in haar bloot gatje!!!
het was een zware bevalling maar het was wel de moeite waard zene ;)

vele groetjes en dikke proficiat's aan de nieuwe mama's!!!!
clodi

Hannelore

Berichtdoor Hannelore » 10 okt 2007, 08:24

Hallo

Ik ben op 4 oktober bevallen van Frauke; 3320 gr en 46,5 cm
Keizersnede is prima verlopen en we zijn reeds terug thuis van gisterenavond.

Groetjes

evyke, mama van Robin, Hanne en Thijs

Berichtdoor evyke, mama van Robin, Hanne en Thijs » 14 okt 2007, 14:44

ik ben op 09/10/07 ook bevallen...
tis een heeeel verhaal geworden.... want Thijs ligt momenteel nog in t ziekenhuis...
Hij moest naar neonatologie om onder 3 lampen te liggen en behandeld te worden met een baxter ....
t hele verhaal typ ik wel op ons site en kom dan doorgeven waar je t kunt vinden.... want we hebben al wat meegemaakt

verder is hij helemaal gezond... en de waardes zijn al goed gezakt
nu nog kwestie van lamp afbouwen en dan maandag of dinsdag mag ie mee naar huis :)

dus alles komt hier goed :)

Attachment : IMG_1428.JPG

Katrien

Berichtdoor Katrien » 15 okt 2007, 09:39

Evyke, een dikke proficiat! Je zoontje ziet er prachtig uit. Wel jammer dat er toch wat probleempjes zijn opgedoken, maar in t'ziekenhuis zijn ze in goede handen hé? Succes ermee en laat ons weten wat er precies is gebeurd he

Gast

Berichtdoor Gast » 16 okt 2007, 23:57

Evyke,

Kan je je site nog is doorgeven,aub??

Groetjes een december 2003 mama

Nadine

Berichtdoor Nadine » 17 okt 2007, 22:09

Dinsdagavond 9/10/07 waren de weeën alweer daar en om 23 uur waren we in¿t zh gearriveerd ,ik had weeën om de 3 minuten maar deze waren nog niet erg hevig.Na enkele uren puffen viel alles weer eens stil.
Wij wilden terug naar huis maar de vroedvrouw van wacht wilde dat ik daar bleef tot de morgen ¿mocht het doorzetten¿ dan was ik al gesetteld.
Micha naar huis lekker in zijn bedje slapen en ik die werd geplaagd door op en af weeën in¿t zh.
De ochtend erop kwam de gyne ,hij zei me dat het niet aangenaam was dat de weeën niet doorzetten met 3,5 cm opening en geen verstrijking bh en dat als ons kindje niet kam die woensdag ik werd geholpen donderdagmorgen met een tabletje.

Zogezegd zo gedaan ons mie wilde niet indalen ze bleef hoog in men buik zitten en deed niets liever dan mama op en af plagen met weeën¿
Donderdagmorgen me nog lekker gedouched en toen kwam de vroedvrouw een tabletje opsteken en nog geen 15 minuten later kon ik al niet meer van de weeën , toen was het 7u15.

Ze kwamen me oppikken om naar de verloszaal te gaan (die zat proppens vol alle 4 zalen).
Micha snel opgebeld ondertussen dat het nu wel menens was en dat hij zicht moest haasten.
Dus even in een arbeidskamer gezet tot er entje vrij was (was een dame binnen die nog niet op punt van bevallen stond ,dus even omruilen).
Om 8 uur kon ik dan binnen op de verloszaal en ik vroeg om een epidurale want de weeën kwamen om de minuut ondertussen ,wachten en wachten geblazen tot 8u35 op de anesthesist en die plaatste deze met een shot want de pijnpompen waren ¿volzet¿¿ik had dus een shot voor anderhalf uur.

Om 9 uur had ik 5 cm ontsluiting en volledige verstrijking MAAR omdat ze nog altijd zo hoog zat riskeerde de vroedvrouw niet om de vliezen te breken ,dit mocht enkel de gyne komen doen (die werd opgebeld) ,de vroedvrouw ging ondertussen bij de andere mama¿s kijken en zei me als er iets is bel je maar¿
Op dat ogenblik ze was net de kamer uit hoorde ik een harde plof en voelde ik iets stromen tussen mijn benen.Vroeg direct aan Micha of het vruchtwater was of iets anders en het was ook zo.

Vroedvrouw controleerde 6 cm en nog geen indaling ,dus zij weer weg en dan voelde ik haar zakken en zakken en 2 minuten later belde ik al dat ik me niet meer kon inhouden met persen.
Mocht NIET persen want ze hadden niets klaarstaan ,dus allerijl alles klaargezet mij op een gewoon bed goed gelegd benen omhoog getrokken Micha links van me de stagaire rechts van me de assistente van de gynecoloog (men gynecoloog was weer niet op tijd daar) en de vroedvrouw die de hele tijd bezig met me was.

Het was toen 9u15 en ik mocht dan EINDELIJK persen ,na 3 persen om 9u25 was ze er dan ons ¿ NINA ¿,lekker op de buik en mooi roze van tint ,51 cm groot ,3.440 kg en hoofdomtrek van 35 cm.

Tot maandag was alles ok , we stonden vertrekkens klaar kwam de verpleegster zeggen dat het billirubine gehalte in Nina¿s bloed te hoog stond (18 ipv.17) en dat ze onder de zonnebank moest op neonatalogie.Tot dinsdagnamiddag heeft ze daar vertoeft en toen mochten we eindelijk naar huis!

Ze is al van dag 1 af aan zeer braaf en eet hèèl goed aan de borst , we horen niet eens dat we een 2e ukje in huis hebben!

Morgenavond komt grote broer terug naar huis ,hij was goed ziek de ganse tijd en dan kunnen we genieten van ons 4tjes.

Attachment : 111007 005.jpg

Nadine

Berichtdoor Nadine » 17 okt 2007, 22:20

nog eentje se

Attachment : 111007 0291.jpg

Annebel

Berichtdoor Annebel » 19 okt 2007, 13:04

Ik ben op 9/10 bevallen van een dochter Julie.
Na poging tot draaiing door de gyneacologe en de osteopaat, is het dan toch een stuitbevalling geworden die vlot verlopen is. Om 8u is mijn water gebroken, om 8u45 waren in het ziekenhuis en om 11u25 was Julie daar.
Het is allemaal zeer snel gegaan.

Berichtdoor evyke, mama van Robin, Hanne en Thijs » 19 okt 2007, 14:38

even vlug laten weten dat we deze middag Thijs mochten afhalen op neonatologie :)

zn billiburinewaarde was gelijk gebleven dan gisteren ( en dat zonder lamp )
maandag moet ik nog es langs een kinderarts maar verder is ie kerngezond :)

Hij ligt nu zalig te slapen in zn wiegje :) heeeeeeeeeeeerlijk gevoel!!

Attachment : IMG_17351.JPG

Nadine

Berichtdoor Nadine » 21 okt 2007, 23:30

Annabel en Evyke PROFICIAT !!!!!!!!!

Hoe valt het voor iedereen wat mee??

Groetjes

Attachment : 111007 026.jpg

Berichtdoor evyke, mama van Robin, Hanne en Thijs » 22 okt 2007, 08:33

hier valt het super mee :)
wij genieten eeenorm :)

snachts slaapt ons ventje lekker... is maar 1 keer rond 04 u wakker :) heeerlijk :)

verder eet ie goed en slaapt overdag ook nog redelijk veel...

mama heeft ff klopke gehad... buikgriep ontvangen van mn bezoek :(
maar na dagje rusten gaat t al weer beter :)

wij moeten deze middag nog langs bij de kinderarts... moet zien of Thijsje nog geel ziet.. en ev bloed prikken

en hoe gaat het met de rest?

Katrien, mama van Sarah geboren 14/9

Berichtdoor Katrien, mama van Sarah geboren 14/9 » 22 okt 2007, 14:06

Beste Evyke, hopelijk valt het bezoek bij kinderarts deze middag mee.
Met mijn dochtertje gaat het goed...alleen houdt ze ons wel nog meermaals wakker s'nachts. Ik moet toch een 2al voedingen geven. Ben wel al van bv overgeschakeld naar fv. Ik maakte duidelijk geen genoeg melk aan, heb zelfs door te stoppen geen pijn of lekjes gehad!
Bij mij is het ook beeetje afwachten, gehoortest van kind en gezin was net goed aan het linkeroortje. Morgen wordt de test opnieuw gedaan. Dus ja, ook voor mij is het even nog bang afwachten.
Kun je wel eens de site doorgeven van jou?

En aan alle andere bevallen mama's: een dikke proficiat!!

Lieveling

Berichtdoor Lieveling » 22 okt 2007, 15:08

hoi dames

Ook ik ben ondertussen bevallen van een flinke zoontje. hij is geboren op 11/10/2007 om 14u42. Hij woog 3kg490 en was 51.5 cm groot. Het was wel een verschrikkelijke bevalling met veel pijn en Moeilijkheden. je kunt dit hier ook onder de bevallingproces lezen. Mijn bevalling was de hel!! sommige zeggen dat ik niet gemaakt ben voor snel en "pijnloos" kinderen op de wereld te zetten :)

Ik had de 10/10 om half 3 voorweeën om de 4 a5 min en heb eigenlijk thuis nog gepoetst en om 6 uur kwam mijn vriend terug van het werken.
Om half 8 's avonds stond ik op de materniteit en had enkel nog 2 cm dus even aan de monitor en nog eens controle van de gyn. hij wilde me daar houden waar de vroedvrouw een beetje tegen was. ze wilde mij naar huis sturen.

Heb de nacht wat nog controles gehad maar die schieten niet vooruit om 1 uur 's morgens nog maar 3 cm en om 5 uur 5 cm.

De pijn werd hevig en om 6 a7 uur heb ik een epi gevraagd omdat te hevig werd. maar stond nog steeds op 5 cm. het werd erg omdat ik tijdens de epi een bloeddrukval deed dat ik zelfs niks meer zag, zag enkel een schaduw van 5 mensen rondom mij en ergens achterin mijn vriend

Ik dacht bij mezelf o als het zo gaat heb ik de baby tegen de middag in mijn handen maar niks was waar.
de epi heeft alles stil gezet en er kwam geen verandering in dus nog steeds die vervelende 5 cm tot 13 uur!!!!!!!!!
Tot de vroedvrouw mij gesondeerd heeft omdat de blaas vol was en ze heeft de vliezen ook gebroken en binnen de 10 min had ik volledig 9 cm opening en het werd hevig de epi deed zijn werk wel maar niet voldoende.
Om 14u30 reden ze mij naar de verloskamer en dan even persen is ons zoontje om 14u42 geboren met zijn handje langs het hoofdje.

Plots begon ik heel hevig bloed te verliezen zo een beetje te veel waar ik 5 zakken plasma moest bijkrijgen. heb heel veel keer bloed moeten prikken om dit naar de labo te sturen om te zien als er geen bloedarmmoede zou kunnen komen. In totaal ben ik 11 keer geprikt geweest en 2 keer een epi gestoken gekregen,de eerste keer epi staken ze verkeerd en deze moest terug uit genomen worden , ze zaten tot op het bot,en opnieuw 1 cm lager gestoken om deze te kunnen laten werken
Heb tot de 12/10 met de flessen gelopen.

Het was echt een nachtmerrie en deze bevalling om snel te vergeten.

ik plaats ook hier eventueel een foto van mijn "mini -man"

Groetjes en tot binnenkort want hier roept iemand de plicht van mama.

Attachment : DSCF05561.JPG

Berichtdoor evyke, mama van Robin, Hanne en Thijs » 22 okt 2007, 15:40

even vlug laten weten dat alles prima was bij de kinderarts :)
ze heeft zelfs niet geprikt! ze vond hem totaal niet geel zien
( wij ook niet ze :p )

en hij is heeeel veel bijgekomen :)
woog bij geboorte 3 kg 675 , en nu, 13 dagen oud, al 4.410!!!!!
nog kindjes die met bv zo goed bijkomen???

mama kan hier echt niet klagen hoor... 1 voeding snachts... zaaalig !!!

wel jammer dat de buikgriep hier binnen zit.. :( grote broer deze nacht alles onder gespogen... hopen dat Thijsje t niet krijgt se...

zo.. nu ga ik ff lekker met mn ventje op de bank kroelen!

charlotte

Berichtdoor charlotte » 23 okt 2007, 16:18

hallo,

hey evyke super dat alles ok is met thijs!!!!
amai hij is ook al goed bijgekomen zeg.
is net zoals bij Cyriel. Hij is op 5 dagen tijd 450 gr bijgekomen!
het is een vlotte drinker en slaapt al enkele nachten zes uur door,we kunnen dus niet klagen he

groetjes

Nadine ,mama van Mathyar en Nina

Berichtdoor Nadine ,mama van Mathyar en Nina » 25 okt 2007, 20:40

Hoikes ,

Hier verloopt ook alles prima met dochterlief ze is 3 cm gegroeid en terug op der gewicht en dit op 14 dagen.

Alleen men zoon is een tiranneke geworden en gaat morgen toch een dag naar school zodat mama ,papa en Nina eens op wandel kunnen gaan.

Groetjes

Attachment : 111007 0262.jpg

Dirkje

Berichtdoor Dirkje » 26 okt 2007, 14:17

Haai allemaal,
Hier ook alles zeer goed. lente was bij geboorte 2,770 kg en nu 3,5 week later weegt ze al 3,8 kg, ik geef ook bv en ja, de andere kindjes groeiden er ook als kool van. Ook Lente komt 1 x 's nachts. Om 23 uur geeft mijn man een fles en dan kan ik lekker lang slapen en dan tussen 3 en 4 wordt ze wakker voor een voeding en dan vaak tussen 6 en 7 weer. Dat laatste is voor mij ook eigenlijk nog nacht ;)
Maar ik mag zeker niet klagen, ze is veel rustiger dan haar broers en huilt eigenlijk helemaal niet. Heerlijk dus.

Berichtdoor evyke, mama van Robin, Hanne en Thijs » 28 okt 2007, 12:01

hier weer van alles meegemaakt...

donderdag waren we op school omdat Hanne na de vakantie begint... dus was een wennamiddag...
ineens kreeg mijn man telefoon van de kinderarts... dat de hielprik positief was, en wij zo vlug mogelijk naar t uz gent neonatologie terug moesten...

wij vreeeeselijk ongerust daarheen... kregen we te horen dat er redelijk wat kans inzat dat Thijsje ziek was... dus bloed geprikt en urine genomen... en ie werd direct op flesjes gezet met eiwitloze melk ( bah hij dronk die echt niet graag :p )

de hele vrijdag zijn we super ongerust geweest... want de diagnose zou niet mals zijn... beste scenario was een levenslang eiwitarm dieet.. dus nooit geen gewoon brood... nooit geen vlees.. enzo enzo...

savonds rond 18 u kwam de arts langs...

en hij had gelukkig GOED nieuws!!!!!!

Alles was normaal! de test was dus vals positief!!!

pfffffieuw!!!!! wat waren wij opgelucht!!

T eerste wat ik gedaan heb, was hem aanleggen.. en dan lekker mee naar huis :) :)

Hopen dat ie ons niet nog es doet schrikken hoor :)

Attachment : IMG_1962.JPG

Terug naar “De kindjes van 2007”